AMD vylepšuje poměr cena-výkon u svých CPU a celé platformy – příjemné oficiální slevy od 16.8. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 17 August 2010
altAMD udělalo radost všem, kteří hledají dobrý poměr cena-výkon při nákupu CPU a celého PC.

 

 

 

 

O tom, že AMD chystá slevy, jsme vás dlouho dopředu informovali. Včera se tak stalo oficiálně a AMD vydala upravené ceníky, kde jsou ve srovnání s předchozím obdobím patrné velmi příjemné cenové posuny.

Začněme u těch levných CPU do ceny 100 dolarů, tedy něco málo přes 2000 korun včetně DPH. Asi nejatraktivnějším modelem je čtyřjádrový Athlon II X4. Ten stojí od svého uvedení stále 99 dolarů a to se nemění. Kde je tedy ta sleva nebo příjemná změna pro zákazníka? Ta je v tom, že za 99 dolarů vyšel model X4 630 na 2,8GHz, ten byl po pár měsících nahrazen 2,9GHz X4 635. Pořád za stejnou cenu. A včera se na 99 dolarů dostal už 3GHz model X4 640, který zlevnil o 19%! Ceny se naopak nehnuly ani o píď u úsporných e modelů. V porovnání s 3GHz Athlon II X4 na 95W TDP za 99 dolarů je pak 2,4GHz u Athlon II X4 610e s TDP 45W za 143 dolarů, poměrně dost drahá záležitost. AMD potěšilo i zájemce o opravdu levné procesory a na 74 dolarů (1700 korun včetně DPH), posunulo tříjádrový Athlon II X3 445 na 3,1GHz. Ten zlevnil o 15%.

U dvoujádrových procesorů Athlon II došlo jen k malým posunům s výjimkou nejrychlejšího Athlon II X2 260 na 3,2GHz, který spadl o 12% na 67 dolarů (1550 korun včetně DPH). Levnější modely se ani nevyplatí kupovat, stojí jen o 3 dolary méně a za stejnou cenu jsou 245, 250 i 255 modely. Pokud jste příznivci odemykání a taktování, tak vás potěší sleva u nejdražšího dvoujádrového CPU – Phenom II X2 555 BE na 3,2GHz, který zlevnil o 17% na 87 dolarů (2000 korun včetně DPH). Můžete zkusit své štěstí s odemčením na plnohodnotné čtyřjádro Phenom II X4!

Potěšily ale i slevy u čtyřjádrových CPU. Už tak velmi atraktivní čtyřjádrové procesory AMD, které bohužel nemají ze strany Intel pod 200 dolary žádnou konkurenci, či spíše čtyřjádrovou alternativu, jelikož nejlevnější skutečné čtyřjádro Intel je až Core i5-750 na téměř 200 dolarech, jsou ještě zajímavější. Lehká korekce cen se týká všech modelů, Ale důležitou změnu máme na poli nejlevnějšího modelu. X4 925 na 2,8Ghz sice zlevnil na nějakých 3200 korun. Jenže AMD srazilo na stejnou cenu i model 945 na 3,0GHz. Ale ani ten není nejzajímavější. Za stejných 3200 korun, byste totiž měli od nynějška pořídit Phenom II X4 955 BE na 3,2GHz! Ten zlevnil o 16% a cena 3200 je více než hodně atraktivní. Pokud chcete ještě rychlejší X4, je tu pak už jen 965 BE na 3,4GHz, který spadl ze 185 dolarů na 159 dolarů (3750,-). Takže není nezajímavý, ale X4 955 se zdá jasně výhodnější.

Vrcholem nabídky jsou šestijádrový CPU, které naštěstí stojí jen zlomek ceny šestijádrových CPU konkurence. Ty jsou sice výkonnější, na druhou stranu ani náhodou ne o tolik, aby to vyrovnalo cenový rozdíl. Takže pokud chcete šestijdrový CPU a víte, jak fyzická jádra využít, je AMD poměrem cena-výkon bezkonkurenční, byť absolutním výkonem na 32nm Core i7-980X nebo 960, opravdu nemá. Ale stojí pětinu jeho ceny. A pro běžné uživatele je nejlepší zprávou to, že i když má X6 stejnou frekvenci jako X4 modely, a o dvě jádra více, žere úplně stejně! V tomto ohledu se zase nemohou Core i7 procesory pro LGA 1366 ani čtyřjádro, ani šestijádra s úsporností a chladem X6 AMD měřit. Nicméně oficiálně má AMD v nabídce stále jen dva modely – 1055T na 2,8GHz s TURBO funkcí, který zlevnil ze skvělých 199 dolarů na ještě lepších 195 dolarů. Absolutním vrcholem je AMD Phenom II X6 1090T BE na 3,2GHz (3,6GHz Turbo), který se dočkal oficiální slevy ve výši 10 dolarů a dnes má stát 285 dolarů (6650,-).       

  • Doporučení:

Takže naše doporučení pro nákup jsou jasná. Chcete opravdu nenáročný levný a přitom dostatečně výkonný procesor? Tak dvoujádrové AMD Athlon II X2 260 na 3,2GHz po slevě je jasný favorit. Pokud vám nejde o každou korunu a každý Watt, a chcete od PC i něco více, tak tříjádrový Athlon II X3 445 na 3,1GHz je hodně zajímavý a může jít třeba i odemknout na X4. Cenový rozdíl mezi X2 a X3 je ale téměř zanedbatelný a je jen zhruba 200 korun. Osobně bych tak doporučil, když už procesor kolem 2000 korun, tak Athlon II X4 640 na 3,0GHz. Pokud jste hračičkové, tak za 2000 korun můžete zkusit štěstí s Phenom II X2 555 BE, ale pro nehračičky je výhodnější Athlon II X4.

Pokud jste si vyhradili 3000 korun na procesor, není se o čem bavit. Jediným smysluplným modelem široko daleko je tam po slevách AMD Phenom II X4 955 na 3,2GHz. Za 3250 korun včetně DPH je to pecka. Jestliže pošilháváte po něčem lepším, tak už X4 vynechejte a podívejte se rovnou na AMD Phenom II X6 1055T na 2,8GHz. 6 jader, Turbo na 3,3GHz a cena 4500 korun s možností osazení i do levných desek, zde není co řešit. 1090T je už trochu zbytečně drahý a obecně řečeno, procesor za více než 5000? K čemu proboha ….?

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:10:58
avatar
DD, ty máš cenovou hranici procesoru 5000,-? Tak to s i7-920 za 6500,- jsem za exota. Věřím, že se najde nějaký maniak, který si koupí Intel Extreme Core i7-980X za 24000,-.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:36:39
avatar
já drahé procesory nezatracuju, ale zároveň vím, že pro většinu lidí nemají využití a to dokazují i prodeje, procesoru nad 200 dolarů se prodá jen 4% z celkového objemu ;)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:54:18

Za 1000,-Kč 100% výkonu.
Za 2000,-Kč 120% výkonu.

Není co řešit.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:48:59
avatar
no já už mám u X4 955 problem např u Battlefield BC2.
CPU jede téémeř na 100%. Jak tomu bude u Crysis 2, nebo mafie 2??
Uvidim jak na tom bude Fusion od AMD (nebo proste ty nový procaky od AMD) a pak se uvidi, jestli se vyplatí přejít ;)
co myslíte?
physx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:18:02
avatar
955 jde s klidem nataktovat na 4x4GHz skoro při základním napětí. Domnívám se, že poté není žádná grafická karta, kterou by omezoval ve výkonu. a komu vadí že jede na 100%, stačí zapnout omezení FPS nebo vypnutí fyziky ale je to zbytečný.
SchaFa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4x4 2010-08-18 15:50:37

jo tak to by se mi libilo - mam bohuzel asi spatnej kousek - 3,6 max co se v klidu uchladi a nejde pres 70 C
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 22:39:14
avatar
ja taky max 3,6ghz .. na puvodni napeti
Anonymní  2010-08-19 10:03:11

mam 1090T na desce 890GX, procík je nataktovanej bez zvýšení napění na 6x3,5
chtěl bych ho tak na 6x3,8, ale zatim nevim jak se zvedá napětí (jestli po krokách nebo na nějakou hodnotu)
ma na tom už i mega chladič Mugen2 a běží na tom nonstop vědecké výpočty boinc, což připívá vědě, ale taky globálnímu oteplování, jak jsem se někde dočetl
spotřeba celé stavy ze stoprocentním vytížením jader s integrovanou grafikou je cca 160 watů
jinak na integrované grafice 4290 hraju starcraft medium detail
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 14:51:29
avatar
ano, stary dedko q6600 som kedysi kupil za 4500sk a stale ho nedokazem vyuzit naplno
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 21:32:06
avatar
i7-920... no pokud využiješ HT s virtualizací, tak proč ne Jinak je ta 955 ideální.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:15:37
avatar
Nechci slevu zadarmo, ale to jsou fakt pěkné ceny kdo proboha ten Intel kupuje
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:17:36
avatar
Možná určití podnikatelé, kteří si jej odepíší z daní.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:51:13

Ach jo, tady někdo neví co je to ve skutečnosti odepsání z daní ...
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:18:27
avatar
To byla ironie, CPU za 24000,- si nikdo normální nekoupí. V tom je AMD sympatické, snaží se vyrábět dostupné procesory.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 21:58:58
avatar
snad ne
má takové ceny protože musí. Jejich reálná hodnota je taková..
Když byly FX to byly taky jiné ceny. Až bude mít čipy stejně výkonné jako konkurence tak ceny o moc nižší než u Intelu nebudou...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:08:00
avatar
Ja slysel ze po uvodni serii i7 980 se v evrope jenom zaprasilo
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:36:49
avatar
Intel kupuje hodně lidí. Prostě jim někdo narval do hlavy že intel je nejlepší, a že procesory od amd jsou nespolehlivé a přehřívají se bohužel je tomu tak
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:49:04

Core i3 530 se dá přetaktovat přes 4Ghz - pak se výkonem rovná i nejlepším 4 jádrovým AMD CPU a stále má menší spotřebu - AMD nekupuju zásadně kvůli spotřebě (stejně jako core i 750 terý na 4GHZ spotřebovává o 160W více než 32nm procáky - a není to kvůli spotřebě, ale především kvůli hlučosti zdroje a ostatních komponent)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:12:15
avatar
až na to že má AMD spotřebu úplně stejnou jakou intel:
Intel Core i5 760 a AMD Phenom II 945 TDP 95W
nebo ještě staré:
Intel Core 2 Q9650 a AMD Phenom II 945

Jinak pocchybu že když i3 530 na 2,93ghz má TDP 73W, tak na 4ghz bude mít menší TDP jak 95W
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:03:30
avatar
Ach co na to odpisat, TDP a relana spotreba je celkom rozdiel.... este si stale presvedceny o tom co pises? Ci5760 je omnoho uspornejsi ako akykolvek Phenom, TDP je iba take zaradenie do kategorie max spotreby, no realita je uplne ina a Intel tam bohuzial vedie, no nie zazrakom no hlavne aj lepsim vyrobnym procesom, efektivitou a a tak, Ci3 /TDP73W/ ma mensiu spotrebu ako napriklad Athlon X2 /65W/.... kukni Odkaz
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:10:21
avatar
no těch 273W je blbost a navíc jsem psal o přetakvtoné i3 na 4ghz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:16:10
avatar
proc by to mela byt blbost?tdp ti o spotrebe nerika nic...a jeste vetsi nic ti rekne u core iX, ktere maji integrovanou grafiku v procesoru, protoze i ji musi intel do tdp zahrnout. ale kdyz pouzivas dedikovanou grafiku a ta integrovana je nevyuzita, tak stejne nic nezere...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:27:35
avatar
to mě připadá až moc 273W na Phenom x4 965
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:34:28
avatar
to me spis prijde podivne nizka spotreba tech i7...ty by se meli pohybovat kolem toho phenomu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:43:10

To byl jasný překlep při zadávání dat. Mělo tam stát 174.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:56:50

Proč tedy výrobci uvádí TDP a nikoliv spotřebu? Výrobce auta také udává průměrnou spotřebu. A nikoliv maximální když pojedeš 120km/h na jedničku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:23:58
avatar
protoze se podle toho primarne dimenzuje chlazeni, napajeni procesoru apod.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 01:52:15
avatar
Protoze u aut mas jasne dana pravidla jejich uzivani (v kontextu spotreby hlavne omezeni rychlosti) a jsou taktez definovany jiste standartni scenare (spotreba mesto/mimo mesto).

u CPU nic takoveho nehrozi - uz na urovni OS thread scheduleru jsou docela rozdily mezi Win/xUX/Vmware systemy, navic kazdy program jinak vytezuje vykonavaci jednotky v pipeline CPU a ma jinde bottleneck. Navic pokud to jde a je to potreba, tak CPU vzdy jede na 100%, coz se z hlediska spotreby blizi TDP (opet z duvodu ne vzdy optimalniho vyuziti vsech kapacit), tudiz se CPU, narozdil od auta, blizi k maximalni spotrebe velmi casto.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 02:55:59
avatar
spotreba cpu se blizi k hodnote TDP velmi casto?ze v realnych testech spotreby pri zatezi to tak vubec nevypada a cpu se stejnym TDP muzou mit rozdily ve spotrebe i o nakou desitku wattu...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 03:39:15
avatar
"Blizi" v tomto pripade znamena ze dosahne alespon na ~75% TDP ( a nechytej me za cislo, cucam ho z palce a ty princip urcite chapes ), rozdily mezi jednotlivymi jadry taky delaji hodne.

AMD vedelo, proc zavadi u Opteronu ACP, pro architekty datovych center je tato hodnota nejuzitecnejsi, protoze vykyvy jednotlivych cipu se v mnozstvi cipu ztraci a je mozne docela presne dimenzovat napajeni, chlazeni apod vcetne zadouci, avsak minimalni rezervy. Naddimenzovani se negativne promitne do cen za vystavbu i provoz.

Naopak pro consumer/retail segment neni uplne dulezita prumerna hodnota, ale naopak maximalni - kvuli koumakum taktovacum, tweakerum jako jsme my, kteri se vychozim specifikacim smeji a vzdy zkousi, kam az to pujde.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:38:20
avatar
Je to z Anandtechu a tomu ver co tam pisu Odkaz..., nevies precitat obrazok a reagujes...., je to spotreba celej zostavy, no ilustruje to pekne spotreby platforiem...., najkrajsie porovnanie: spotreba PC v zatazi Ci3-530 - 101W, s Athlon X3-435 -157W, pekny rozdiel, vykon +- rovnaky... alebo Ci5-750 porovnaj s ovela slabsim a zravsim Athlon X4-630.... Alebo aj 45W TDP modely Athlon X2 zozeru viac ako 73W Ci3, vela ludi kupuje 45W AMD ze je usporne, no oproti 65WTDP neprinasaju skoro ziadne vylepsenie, Ci3 su o dost uspornejsie kukni Odkaz v zatazi Odkaz si prekvapeny NO JE TO TAK.... No nieje to tragedia, niekto kupuje Intel, niekto AMD, niekto setri peniaze, niekto nie.... no ty si popozeraj realne spotreby, staci par slovicok do googlu a mas v tom jasno.... ale pohoda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:42:49
avatar
Kde je cena Athlon II X4 630 a kde Core i5-750?

navíc já jsem v článku mluvil o spotřebě, ale jasně jsem tam napsla, že mluvím o Core i7 do LGA1366 patice ve srovnání c AMD Phenom II X4/X6 do AM3 ;)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:56:39
avatar
Clanok je OK, nereagujem na tvoj clanok s tebou to vobec nesuvisi.... ale na prispevok od leclerk-a, ktory si myli TDP a realnu spotrebu....
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:04:19

A kdo tady mluvil o core i5 760? Já psal jen o konkrétním typu - core i3/i5 32nm a to je úplně jiná generace - generace na kterou výkon/spotřebě AMD nemá odpověd... (core i3/i5 na 4Ghz má spotřebu 70-85 W v idle a 140W v load, nepřetaktovaná phenom II 945 má 126 v idle a 180 v load (a ta ještě ani není výkonem srovnatelná)) - TDP je téměř vždy zavádějící - reálné testy jsou něco jiného...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:28:28
avatar
ok, přiznávám chybu promiň
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:38:33

what? To je asi poprvé po 6 letech diskutování na internetu, kdy někdo přiznal svoji chybu. (vážně) Moje poklona.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:15:38
avatar
no tak vidíš, jsem první
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 22:51:15
avatar
Předpokládám, že to myslíš spotřebu celé sestavy. No jinak já mám s přetaktovaným Phenom II X4 965 C3 (@3,6GHz), s DDR2 2x2GB 1066MHz, deska s AMD 790GX(HD 3300 se sideport 128MB DDR3) 2x HDD 7200ot./m 500GB, s 1x ATI HD 4850, 1x DVDRW, 1x satelitní kartu Technisat SkyStar HD2 (má přídavné napájení z molexu), 3x 12cm ventilátory kolem 1000ot./m(1 je na chladiči CPU) a 1x 8cm ventilátor Noctua na 1200ot./m a v klidu mám 103-105 W. A podle toho co jsem vypsal, tak rozhodně třeba můj motherboard nebude zrovna z nejúspornějších. Tak kde jste sehnali těch 126W v klidu? C&Q mám funkční. Možná dělá ten rozdíl u toho CPU ta revize C3. No ale v load teda jen 180W nedosahuju. Bývá to tak kolem 230W a pokud pustím nějaké burn testy tak i klidně 350W
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:23:13
avatar
není to kvůli spotřebě, ale především kvůli hlučosti zdroje a ostatních komponent ? cože ? nevím asi o HW nic nevím procesor zvedá hlučnost zdroje? xO Nevím já to ani neslyším přetaktované na 3.7-3.8GHz + karta na max (AMD PII X 2 550 odemčeno na 3jádro) a ATi HD5750 a není to slyšet (myslím zdroj ale ono nic není slyšet) asi nemám EC
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:53:05

Ano, opravdu toho o hardware moc nevíš - vyšší spotřeba = větší hlučnost = větší zahřátí zdroje (zdroj není 100% efektivní, a potřebuje se sám chladit) = větší teplota skříně celkově. (nehledě na to, že větší spotřeba u cpu= větší teplota u chladiče a jsme zase u toho.. (core i920 neuchladíš tak klidně jako core2duo))

Sám mám e7200 na 4Ghz a teď budu upradovat - a jediná volba je pro mě (bohužel) intel 32nm - core i5/i3 na 4GHz má spotřebu 140W (což například seasonic x750 nepotřebuje ani zapínat větrák) - i5 750 má spotřebu 300W a MD čtyřjádra se srovnatelným výkonem (vs 4ghz od intelu) mají taky dost velkou spotřebu. A pohádky o tichých PC si radši nechte pro děti to má každej plnou hubu, dokud nevidím ty turbíny (a nemyslím jen amd)

AMD má má mnoho zajímavých procesorů (1055T především) a podle mě má mnohem zajímavější nadcházejcící architektůru než intel, ale v současnosti pro moji kategorii (silné cpu v co nejtišším počítači) nemá moc zastoupení - a mě uráží že místní fanboyové nazývají lidi, co volí něco jiného, podnikáče. Takovýhle lidi mají nulové technické znalosti a jen sosaj jeden druh zpráv - ten co posiluje nejvíc jejich ego a identitu...
Anonymní  2010-08-18 10:27:53

Všichni můžete jít s tichostí do pr***e! pořiďte si vodníka a zdroj Enermax jako já, a budete mit svatej klid.
Řešit rozdíl +-50W na sestavě je podle mě uplně zcestné. i3 a i5 jsou úžasně ůsporné a proto zaslouženě vedou mobilní segment, ale proč to tak hrotíte u stolního počítače?
physx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:31:56
avatar
Všichni můžete jít s tichostí do pr***e! pořiďte si vodníka a zdroj Enermax jako já, a budete mit svatej klid.
Řešit rozdíl +-50W na sestavě je podle mě uplně zcestné. i3 a i5 jsou úžasně ůsporné a proto zaslouženě vedou mobilní segment, ale proč to tak hrotíte u stolního počítače?

odhlásilo se mi to, omlouvám se za anonym.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:41:53

To si dost najivní když si myslíš že i3 může výkonově konkurovat phenomu II X4, jednou tam je o dvě jádra víc a to nezmění žadný HT, výmluvi o OC si můžeš strčit víš kam protože phenom ti ty 4 GHz v C3 revizi udělá levou zadní taky. Asi tě nikdo hodně dlouho masíroval logem intel co ? Jediný co bych si dnes do herního PC od intelu pořídil v rozumné cenové hladině je i5, ale za ty prachy můžu mít stejně dobrýho phenoma II X4 a ještě mi zbyde na lepší desku.
Spotřeba mě moc nesere nějakej ten watík navíc je mi šumák protože když ušetřim na procesoru 2 K, tak to za dva roky to určitě nepropálim ani za 4 ne a dýl ten procesor mít stejně nebudu a hlučnost kvůli teplotě ? No řekněme že to co mam ted chladim pasivně pomocí Thermalright IFX-14 a teploty mi přes 55 nejdou.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:25:41

Při stejné spotřebě jsem myslel...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:28:38

Jedinou spotřebu co má v Pc smysl řešit je grafika, ale v procesorech to opravdu postrádá smysl, rozdíl činí meziročně na eletrice kolem 300 kč.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 20:23:47

Už jsem to sepsal v příspěvcích výše (o těch ušetřených pár stovek mi opravdu nejde, ale je vidět, že si účty sám neplatíš) ty IT bohu...jinak výkon core i3 na 4ghz http://www.anandtech.com/show/2921/5 (a to i na 3.4ghz je spotřeba úplně někde jinde)

A jinak gratuluju k chlazení 200W CPU pasivně, volal mrazík a chce svůj studený vzduch, co ti fouká do skříně, zpátky.

Proč já tady vůbec se snažím argumentovat, když většina studentíků si tu vyprosí doma nějakou komponentu a pak to obhajují a mají tvrdý kecy na každýho, zvláště mě baví jak v ATI sekci všichni říkají jak má tak super spotřebu a fuj ta nvidie, ale v AMD - co spotřeba? Komu na tom záleží...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:27:57

Hm je vidět o čem mluvíš, tobě koupila Pc babička ? Opravdu mě těch 50 W navíc na procesoru rozpočet nezrujnuje ba ani nepocítim.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 09:15:34

Nepocítíš 700 kč ročně? (5kč/kwh* 8h/den* 350dnů/rok)
Tak tobě asi babička platí elektřinu.
A +50W v létě, ve vedru, to může být i problém s provozem jako takovým.
Z mé zkušenosti většina případu nestability počítače pochází z přehřátého procesoru.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf? 2010-08-18 17:05:23

nehrozi aby ten dual core aj na takej vysokej frekvencii vyrovnal sa tomu stvorjadru (myslim teraz v programe ktory vie vyuzit 4 jadra a teda realny vykon toho cpu)
Stefan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:13:23

Jedine AMD jedu na nem už 12 let a ani jeden sa neporouchal.
A že sa prehrieva? Blbost stačí box chladič vyhodiť a žiadne prehrievanie nebude.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 11:20:55
avatar
Citace:
bohužel je tomu tak
tomu, že jsou AMD nespolehlivé a přehřívají se, nebo tomu, že jim někdo takové kraviny narval do hlavy a oni Intel kvůli tomu hodně kupují?
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:33:40
avatar
Uvidíme, počkám ještě na Bulldozery a Sandy Bridge a až jak to dopadne tak se rozhodnu o své budoucí platformě. Ale nevim, co by se muselo stát,abych uvažoval o něčem jiném než AMD...nejsem milionář...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:45:54

AMD 1055T zlevnilo o čtyři velký!
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:01:08
avatar
Nemá důvod slevovat Má super poměr cena/výkon
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:53:45
avatar
AMD X6 Phenomy většinou předeženou čtyřjádrové Intely s nižší frekvencí. Intel má na jádro vyšší výkon. AMD je pro lidi.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:16:31

Jak jsi to vyvodil?
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:31:44
avatar
Zrovna tady Odkaz, je vidět, jak 2,8 GHz i7-930 poráží Phenom X6 na stejné frekvenci a kdyby tam nebylo chyby ve Vantage, tak i i7-920 s 2,66 GHz jej poráží.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:34:41

Ne mě zajímá to "amd je pro lidi" - ano za šestijádro dostaneš menší výkon většinou proti čtyřjádru, ale software co využije všech 6 jader (zejména přetaktovaný) si myslím, že už čtyřjádro nepřekoná.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:44:24
avatar
A ty znáš software, který využije všech šest jader? AMD má tak nízké ceny, že si obyčejný smrtelník může koupit šestijádro.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:38:28
avatar
Stačí se podívat a zamyslet:
X6 Phenomy jsou výkonově kolem čtyřjádrových i7
Intel Core i7-930 - cena 6900
AMD Phenom II X6 1055T - cena 4500

Pro lidi jsou proto, že mají lepší poměr cena/výkon
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:14:28
avatar
add
deska pod i7 6000kc+
deska pod AMD 2000kc+
hmm aby ten intel lepsi nebyl ,...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj cena... 2010-08-18 22:59:06
avatar
jj cena celé platformy je to, co lidi nevidí. Ta deska udělá dost!!! Stejnej výkon, ale Intel deska je o 3-4 litry dražší
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x6 2010-08-17 17:30:42

pokud ma clovek vyuziti pro 6 jader v procesoru tak je X6 od AMD bezkonkurencni. Bohuzel jak jsem si zjistil tak 95% uzivatelu staci uplne bohate 3 jadra na libovolne frekvenci.
Vykon na jadro ktere ma AMD horsi nez intel dnes pro beznou praci neni vubec podstatne. Podstatne je ze pri zatezi jadra tam mate dalsi a pc se s vami bavi dal a nejste zakousli do stolu.

Co se tyka intelu tak ano opravdu maji spotrebou uspornejsi procesory, takze presto ze skoro vsem do pc montuji AMD, tak sobe kde mi to jede v kuse bych AMD nedal.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:58:14

Většina lidí nevyměňuje počítače až tak často. Takže, počítač, který se staví teď, chce používat i za 3-5 let. A to už bude podpora 6 i vice jader samozřejmosti.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:43:15
avatar
Kdybych ted nad koupi AMD procesoru uvazoval, tak tyhle ceny beru vsemi deseti ale protoze mam X3 720BE tak neni s koupi kam spechat.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:21:27
avatar
mam stejný procík a je výborný. Mě šel odemknout na čtyřjádro a jedu na 3,3Ghz. Byl to dobrý kup a šestijádro vezmu asi až na Vánoce.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:40:49
avatar
Jelikož mám desku AM2 tak čtyřjádro z toho zatím nemůžu udělat (pokud by to šlo)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:52:58
avatar
Já původně chtěl zůstat na AM2+ ale když se našel člověk který to výhodně odkoupil tak jsem šel do AM3 a zrovna byl dolar dole tak jsem to docela vychytal
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:59:49
avatar
No aby ses nedivil. Kámoš teď nedávno řešil upgrade PC a za pokud možno nejlevněji. Měl Athlon64 X2 4200+. Říkal mi, že má desku AM2 a že ji bude muset určitě prodat. Jsem mu řekl ať mě pošle co má za desku, že se mrknu co jde do toho narvat, že by koupil jenom procák. No a zjistili jsme, že do toho nacpe po update BIOSu dokonce i Phenom II X4 C3 a i Athlon II X4 C3, tak si koupil AMD Athlon II X4 635 a už mi referoval, že to ve hrách jde hodně poznat. Sice ta jeho deska už to CPU nevyužije na 100%, ale nárůst výkonu zaznamenal hlavně kvůli vyšší frekvenci a přechodu z K8 na K10.5. No prostě z 2x 2200MHz K8 přešel na 4x 2900MHz K10.5 a stálo ho to jenom kolem 2300Kč. Odemikání mu deska neumožňuje, tak i proto se koupilo rovnou čtyřjádro.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:43:15
avatar
Odkaz AMD Phenom II X6 1055 vs Intel I 7 930.
No jak vydím tak s tou úsporou u intelu to zas tak růžové není
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:21:12
avatar
jako majitel X4 cpu si pockam na buldozera, ktery jisto jiste pobezi v AM3 patici
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 18:46:56
avatar
Tak to mě nepotěšili bukvice sakra co to plácám.Tet když jsem vše u sebe dotáhl téměř k dokonalosti až tedy na desku nějak se mi ser...tak mi to kluci od AMD zlevní.Jo takoví je život když spěcháš tak plať troubo.Myslím tím sám sebe.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:22:12
avatar
jojo poridit neco opravdu vyhodne tak aby si clovek za mesic netrhal vlasy je kumst
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:05:58

A co tak Q9550-bazar,za 2.500Kč ???Přetočit na 3600 a není co řešit - ad ceny versus cokoli.Na dnešní situaci bohatě stačí, plus rezerva v OC.AMD - všechna čest cenovým relacím-ovšem CZ bazar - ceny o něčem jiným.P.S.-asi v budoucnu-taky Bulldozer???.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:02:36
avatar
bzary řešit opravdu nemůžeme, to nejsou stadnardní ceny aktuálních modelů ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:44:20

ale Bazar něco jako Blogy by se šiklo. To by se dalo nějak využít DD. Chceš prodávat ?, tak si zaplat.
Člověk by se tu mohl dostat k zajímavému HW .
To by bylo super
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 11:22:59
avatar
jasný, tohle je ale další funkce, tkerá se musí dodělat ... časem ;)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 13:28:07
avatar
Prosim o odkaz na ten bazar. Tento procesor se mi libi, ale nikde jsem jej ani jako bazarovy tak nizko nevidel. Vetsinou se i bazarovy pohybuje 4500+
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 19:32:21
avatar
tak slevy u procíku jsou fajn a co v grafické divizi? Tam nic?? Chtělo by to slevu jako sůl zvlášť u předražených HD5850, ovzvlášť u modelů s 2GB paměti které stojí prakticky tolik co 5870tky což je příliš. Najít nějakou 5850 za slušnější cenu je docela výkon...
Třeba v nějakých obchodech cena HD5830 už klesá na solidní úroveň k 4tisícům ale třeba 5770tky jsou dost drahé a ceny dolů nejdou vůbec.
Už aby NV vydala další čipy aby už tu cenovou horečku srazila
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NECHAPU spoustu lidi 2010-08-17 19:56:24

nejak vsichni zapomeli na intel platformu jako takovou, nema vubec skusit cenove srovnani, upgrade u intelu temer nemozny je potreba koupit vice dilu... Kdo chce vykon za rozumne penize nemuze pokud neco o HW vi volit intel, i ty spotreby co jsem sam meril jsou trochu jinaci nez uvadeji webove servery

AMD jen do toho at mame z toho co nejvice my zakaznici!!! Diskutovat nehodlam, spousta lidi Vam sem vylepi nejake odkazy na radoby duveryhodne zdroje a pod. Ja vychazim z 25 lete praxe a vlastnich testu a mereni.

Spousta lidi by si usetrila mraky penez kdyby trosku uvazovali, neznalost zakona take neomlouva...:-)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:21:17
avatar
Mám rok Intel procesor a AMD se za tu dobu přiblížila jen nedávným šestijádrem, trochu mi to připomíná situaci Ati/nVidia, kdy nVidia klopýtá za Ati.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:18:09
avatar
Ati seriovy TOP model neprodava za 25k s 80% marzi
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 20:17:00

docela bych vyhodil C2D@3,2GHz a pořídil levné X4, jenže deska
Musela by mít aspon 2X pci-e X8.
Budu asi uvažovat, ale stejně mi nakonec dojde, že OC dvoujádro mi bude ještě chvíli stačit.
Sakra , já z toho intelu snad nikdy k AMD nepřejdu
Nikdy sem totiž AMD CPU neměl
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 22:55:14
avatar
A myslis si ze lacne X4, napriklad Athlon 630 by bol lespi? stabilnejsi? vykonejsi? uspornejsi? na tvoje potreby? na moje nie a preto mam stale C2D, absolutne ma nelakaju akoze lacne 4jadra ktore dokaze nakopat aj 2jadro. Mna nezaujima kolko procesor ma fizickych jadier, ako je konstrukcne urobeny, ci je to zlepenec, ci ma HT a pod...., mna zaujima iba Vykon a spotreba v aplikaciach ktore vyuzivam a preto som stale na C2D a zatial ma nic nepresvedcilo k upgrejdu....., mozno to bude AMD Fusion, mozno Intel Sandy Bridge, nezavrhujem AMD, no ja ak je adekvatna moznost, radsej kupim Intel, ukamenujte ma, mam na vyber a tak si vyberam....
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 08:01:47

ja som velmi spokojny s Athlonom 630, a napr. keby som si mal kupit E8400 tak za rovnaku cenu si radsej kupim AMD PHENOM II X4 965 nie je o com.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:45:32
avatar
To je jasne, teraz si kupoval PC, no ja uz mam 3 roky C2D a len to som chcel napisat, ze nato co robim sa mi neoplati si kupovat lacne 4jadro, nepolepsil by som si o tolko aby som teraz musel kupovat novu dosku aj ten X4-630, boly by to vyhodene peniaze.... a pre 3mi rokmi nebol Athlon 630....., momentalne super kupa je od AMD X3-440, X4-630 napriklad....., Od intelu kludne by som kupil i3-540, i5-760 napriklad...., ale pohoda, momentalne mam vykonu nadbytok a cakam, ci nove procaky od AMD alebo Intelu ma niecim neoslovia, uvidime, mam rad novinky....
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 15:09:30

to jasne, ze neboli, ale predtym bol intel kruto drahy a je aj teraz a asi aj bude
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 17:25:32
avatar
Hehe, trch riadi ceny a ked je intel lepsi, moze mat aj vyssie ceny...., AMD nieje charita a nedotuje procaky, predava ich lacno lebo musi, uz dlho sa AMD vala v strate alebo malickom zisku a to nie preto aby nam dotovalo procesory ale preto lebo musi mat lepsie/nizsie ceny ako Intel....., hehe uz asi kazdy zabudol, ked malo AMD navrch oproti intelu kolko stal AMD dvojjadrovy procesor s939, to boli palky, ani X6 teraz tolko nestoji....., proste mohlo si dovolit ceny tak ich malo, pozrite na ceny grafik, AMD ma navrch tak grafiky si drzia vyssie ceny....
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:21:09
avatar
no jo mas aplikazky kdde to rychlo taktene dvoujadro skope athlon II x4 do kulata,...
A pak mas aplikace kere naplno vyuzijou 4 jadra a je to presne naopak

Akorat tech z druhe skupiny stale rychlejc pribyva
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:54:22

jasne nie je o com rozmyslat v dnesnej dobe ci 2 alebo 4 jadra, jednoznacne 4, cesta spat je nemozna
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:32:53
avatar
Kdyby se na DD víc psalo o Intelu, tak tě to nenapadne.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:49:53

ale nie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 11:23:49
avatar
o slevách Intel informujeme pravidelně, bohužel v tutu chvíli není o čem
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:42:50
avatar
Mě by spíše zajímalo, zda se tyto slevy projeví i v CZ obchodech... všichni víme jak jim jde zdražování (není problém o tisíce během dne), ale jakmile mají zlevňovat....
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:15:29

DD-promiň-jen mi nedalo nereagovat na "šetřílky".Všechno se dá vyřešit,je potřeba jenom chtít a ne se jenom vymlouvat.
Ještě jednou omluva za ne celkem příspěvek k tématu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:19:01
avatar
v poho, jen v článku to nemmůžu reflektovat, bazarové ceny nejsou nějak zaručené a pravidlem
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:39:07
avatar
Doporučuji nový Athlon II X3 440 3.0GHz revize C3. Já si ho teď jako novinku koupil, odemkl cache a čtvrté jádro a přetaktoval na 3.2GHz a za cenu cca 1800 korun mám Phenom II X4 955 napíšu o tom do blogu, ať je co číst
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 07:40:50
avatar
Pekne, tak to je kupa, tesim sa na minirecenziu..... hlavne napis seriu nech vieme ktoru odporucit, mame obchod s PC.......
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 08:22:28
avatar
a to mám jako zase ten PC rozmontovat? tak ok )
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:54:30

Bol by som zato, keby sa takéto informácie dávali do tabuľky a nerozpisovali na 30 riadkoch textu

Je to 100-krát prehľadnejšie, rýchlo sa v tom orientuje a zaberie to o moc menej miesta
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 15:06:47

Pozor zmena, AMD urobilo zmenu v cenníku zo 16.8.

Takže napr. Phenom II X4 965 BE nestojí udávaných "159 dolarů (3750,-)" ale $165

Doporučujem si prejsť nanovo rovno cenníky AMD, kde to je aspoň trochu prehľadné: Odkaz
peli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:42:36

Jak si projíždím ten český e-shop, v tuto chvíli se opravdu vyplatí asi ta ge-force 460. Cena není moc přes 4500,- a je rozhodně lepší jak ati 5770. Grafiky by měli rozhodně cenově zareagovat!
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 18:31:56
avatar
ani ne, na gtx460 si všechno na max nezahraješ stejně jako na hd5770 a u ATI se už slevy chystají
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 12:33:20
avatar
Aj ja cakam na zlavy u ATI, HD5770 je jasna volba, len nech cena spadne...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 15:34:49

kazda zlava potesi..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 540x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 363x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 886x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1327x
Komentářů: 6