AMD ZEN – unikají podrobnosti o modelové nabídce, cenách i výkon. Kolik bude stát a co nabídne? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 15 November 2016
altKonečně nálož informací, co konkrétně nás čeká s novými procesory AMD ZEN pro AM4 platformu.

 

 

 

 

Oficiálně AMD stále drží všechny informace pod pokličkou, ale v zákulisí už pochopitelně jedou na plno všechny prezentace a informování všech partnerů včetně distributorů a prodejců, co se chystá, protože už na CES vše představí veřejnosti.

AMD nakonec poněkud pozměnilo plány. Původně byla AM4 platforma plánovaná už na druhou polovinu tohoto roku. Základní desky AM4 jsou totiž dávno hotové a AMD také již vyrábí nižší řady procesorů pro tuto platformu. Výrobci PC a komponent se však stejně jako v případě konkurenční Intel platformy bránily, aby novinky přišly už letos. Mají totiž plné sklady starších stávajících desek a počítačů, ani ne tak v případě platformy AMD, jako hlavně Intel, proti které však bude nová AMD platforma plně konkurenceschopná, což již potvrzují všichni výrobci. AMD tak nakonec letos vydalo AM4 platformu jen pro OEM segment a to jen nové stále ještě 28nm APU procesory. Vše ostatní dorazí začátkem roku a to spolu s inovovanou konkurenční Intel platformou, což výrobcům desek a PC vyhovuje nejvíce – bohužel uvádění novinek na trhu před Vánoci už se pár let nenosí a všechno se tak uvádí až během Q1 a na Vánoční trh směřují prostě doprodeje stávajících platforem.

  • A co nás čeká?

AMD představuje plány i jednotlivé modely procesorů. Oficiálně vám zatím prozradit nic nemohu, ale protože tu máme pár úniků, můžeme si ukázat je. AMD rozdělí nabídku ZEN procesorů do tří tříd. ZEN SR7 s nejvyššími modely s 8jádry/16vlákny, jež mají stát 300-500 dolarů. ZEN SR5 a ZEN SR3 pak budou tvořit nižší segment, pravděpodobně někde kolem 220-299 dolarů. Vypadá to, že nejlevnější ZEN v nabídce při vydání má stát kolem 6500 korun vč. DPH. Zatím nejdražší spekulovanou verzi má stát při vydání 9 tisíc korun, ale nebude nejvyšší. Jinak si nelze nevšimnout, že AMD pravděpodobně převezme číselné a logické označování jež používá Intel. Údajně nejvýkonnějším modelem při vydání bude model AMD „6850K“ a označení má prý naznačovat, proti čemu vůči konkurenci míří.

Výkon zůstává poněkud nejasný. AMD si velmi dobře hlídá zdroje, dokonce existují i záměrně vypouštěné dezinformace, které mají identifikovat případné zdroje úniků. A tak ti, kteří opravdu vědí, dodržují NDA a je to neuvěřitelné, ale prostě stále nemáme přesnou představu, jak jsou nové ZEN procesory výkonné a jedinou skutečně potvrzenou informací je několik týdnů stará oficiální ukázka výkonu v blenderu, kde 3GHz 8jádrový/16vláknový ZEN měl stejný (dokonce o kousek lepší) výkon než 3GHz 8jádrový/16vláknový Intel stávající generace.

Pokud jde o 14nm FinFET proces, tak údajně ZEN procesory dosahují běžně až 3,8GHz, taktování je možné někam k 4,2GHz. Ale to jsou informace platné prý pro stávající vzorky. Údajně došlo již k posunu ve stavu 14nm výroby, takže i proto má prý nad prvním chystaným AMD ZEN 6850K existovat později ještě vyšší řada 6900 s vyššími takty a výkonem. Dokonce jeden zdroj zmiňuje, že starší revize a ty které jako první půjdou na trh, mají i nějakou chybu, která ubírá procesorům výkon. Nebylo by to nic neobvyklého, s podobnou věcí se potýkalo AMD u minulé generace a řešil ji také Intel, které dokonce kvůli podobné chybě v čipsetu stahoval celou platformu jednou. Nicméně žádné podrobnosti ani potvrzení těchto informací nejsou v současnosti k dispozici a nelze je tedy ověřit.

Co lze brát za potvrzené je, že AMD bude podle výrobců desek plně konkurenceschopné k Intelu s novou platformou a procesory ZEN, a tak se na tuto už dlouhá léta nezvyklou situaci náležitě připravily. S představením a uvedením ZEN procesorů dorazí na trh základní desky s AMD X370 čipsetem. Do volného prodeje by také měly dorazit desky s B350 a A320 a A300 čipsety spolu s APU procesory. Ty by měly vyplňovat nabídku do 200 dolarů. Jak víme, Intel se také na nástup po letech konkurenceschopných Intel procesorů přichystal. Prozatím platí, že obě nové platformy AMD i Intel budou uvedeny na CES začátkem ledna a následně vstoupí do obchodů.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 17:04:42

Hm,cena nejlevnějších procáků Zen v době uvedení kolem 6500kč,to mi přijde teda hodně mastná cena.Tolik stojí dnes Intel I-5 6600.Ten Zen za tu cenu bude muset být efektivní a výkonnější než je teď I5 6600,jinak s ním AMD žádnou díru do světa neudělá.No,uvidíme.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 17:27:36
avatar
Otázkou je ten výkon. Pokud ZEN bude opravdu konkurovat Intelu, tak se není čemu divit kdyby AMD nasadilo i podobnou cenu. Mohlo by to vyvolat zajímavý souboj ze kterého by měli těžit zákazníci.
Uvidíme. Rozhodně se těším a držím AMD palce.
Konkurence Intelu je zapotřebí.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 00:20:48
avatar
Cenovou válku nemůže AMD vyhrát. Aby Intel nebyl nařčen, bude prodávat klidně 2 roky CPU se ziskem 1 dolar, a AMD končí. Nevěřím na cenovou válku. Pamatuji kolik stály Athlony 64 a o Athlonech 64 X2 ani raději nemluvím. Tehdá si za ně AMD říkalo pěkný baťoh. AMD musí vydělávat, jinak skončí. Není nikoho sponzor. Musí vydělat na další vývoj jak CPU tak GPU, o akcionářích se raději ani nezmiňuji. Když nebudou dividendy, musí vidět aspoň stoupající cenu akcií co drží.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 08:53:06

Víme, Intel hraje špinavě už desetiletí, ne jen takto. Já chci vývoj a normální ceny, proto koupím jen AMD.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 17:53:04

nechcem ta sklamať na 14nm sú normálne ceny intelu . A ma 10 a 7nm nato len pre seba nebude mat ani Intel bud bude zmluvný výrobca alebo predá výrobu . Podla mnohých komentárov množstvo ludi ktorý tu píšu ani nevedia technológiu. Zabudnite na veľké lacne x86 na 14nm a kľudne mínuskujte
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 18:39:21

AMD nemůže dát vyšší cenu na výkon, proto půjdou konečně ceny dolů i ve vyšším segmentu. Když intel nezlevní, budou všichni kupovat AMD. Ale víme, jak to asi skončí...nějak všichni výrobci a prodejci AMD nabízet nebudou....
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 22:37:39

AMD bude mat cenu akú mu dá už nedotované GF Jednoducho Intel potrebuje zisk aby vyvíjal novu výrobu tak to musí robiť aj GF ale aj Samsung alebo TSMC. Jednoducho toto nieje hra na červených alebo zelených .Lacný a ziskový môže byt len malý chip nie 8 jadro x86 _64
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-21 01:01:35

tak nie GF bude investovať aby ste vy mali x86 bez zisku AMD už nič nevyrába ))) Inak ako sa dá vyrobiť lacne a pritom veľké 8 jadro x86 Ja sa priznám ja to neviem podla - to tu vedia poraďte to AMD
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-20 23:54:36
avatar
Intel nemusi zadnou cenovou valku vubec podstupovat. Dekadu zpet mela AMD proti P4 Athlony64 ve vsech smerech lepsi procesory a podil intelu presto stoupal. Intel pritom nebojoval cenou!!!, naopak ceny mel velmi vysoke (AMD levne nebylo ale porad vyhodnejsi), ale pouzil nekalou obchodni praktiku vyplyvajici z moznosti jeho dodavek, ktery nikdo jiny nema a AMD je rozhodne nemohlo zastoupit. Nemohlo je zastoupit tenkrat a nemuze je zastoupit dnes. Takze na nejakou cenovou valku zapomente!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 07:46:27

Ked na takt i jadro bude mat rovnaky vykon ako Intel, tak ta cena je super, lebo ZEN je 8/16
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 12:57:45

U prvni generace ZENu jsou v CPU vedle sebe komplexy po 4j/8t, v článku DD píše 300-500 dolaru za 8/16, což je bomba pokud bude ZEN už odlazen a srovná krok, protože zde intel za tohle kasíruje dvojnásobek.
Ta cena 6500Kč ale bohužel sedí na SR3 nebo SR5, dolar navíc začal díky Trumpovi růst: 25Kč*+1,21Dph=30Kč * 220usd=6600Kč
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 17:37:51

Konkurence zapotřebí je,o tom žádná.Jenže ten kdo potřebuje větší prodeje svých procesorů je AMD,ne Intel.Takže pokud chtějí na svou strnu přetáhnout zákazníky kteří spíš doteď dávali přednost Intelu musí AMD přijít na trh s procesorem viditelně lepším,a za lepší cenu.Pokud jen dotáhnou procesory co do výkonu a ceny jaké má Intel už nějakou dobu na trhu tak nedosáhnou žádného velkého zisku.Nesmí se zapomínat že Intel má proti AMD větší renomé,prostě lepší jméno,Intelu věří větší část zákazníků než AMD.Aby tohle AMD prolomilo musí přijít s něčím opravdu pořádným,s něčím co mangerům Intelu vyrazí dech.Zatím ho vyrazily jen mě,těmi cenami....
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 17:50:54
avatar
Nooo podle informací to vypadá slušně, jak říkám, čekám do března než se usadí ceny a pak obměním. Každopádně zatím mi je velmi sympatický intel a určitě s ním neprohloupím
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 08:56:44

Na ZEN jsem přestal čekat potom co AMD přepálilo ceny (už mám ekvivalent ZENovského čtyř jádra pořízeného jen za 5000Kč). Vyplatilo se mi to bohužel také kvůli stále vzrůstajícím cenám DDR4.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ještě si rádi koupí FX 2016-11-16 18:47:38

Jak konkurovat Intelu? Na běžné surfování stačí i Pentium. Dokonce i Athlon do AM1. Na hry, pokud člověk není hardcore hráč, stačí i i3 za 4t. Takže ti děkujeme milé AMD, že jsi dotáhlo na Intel. Ukáže se realita. A to je hlavně cena. Spotřebu lidi řeší až na druhým nebo třetím místě. Cena-výkon je podstatnější. A jestli bude stát nejlevnější AMD tolik co nejdražší i5, tak si z trucu koupím Intel. No a jestli AMD nehodí do placu něco lidovějšího, tak ta spousta lidí ( co chtěla upgrade na AM4 ), co čekala na ZEN, přejde k Intelu. No a tak jako teď děkuje nVidia AMD za vyklizení pozic, tak poděkuje Intel za ten zbytek. Doufám, že tenhle článek je hoax.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 01:32:52

Staci sa vozit trabantom a jest suchy chlieb - ucel to splni a clovek este aj usetri
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trabanta už neseženeš 2016-11-17 10:21:24

Ale i5 ano :-) Hele a použij mozek. Jestli nejlevnější AMD ZEN ... AMD mělo vždycky dostatečný výkon, jen ne takový jako Intel. A teď nám nabízí nejlevnější procesor s cenou na úrovni nejdražší i5? A nic víc? To je přece blbost. A jestli levnější budou jenom APU s integrovanou grafikou, tak logika věci velí otočit se k AMD zády čistě z důvodů, že tenhle výkon nepotřebuju a pokud má intel procesor, který bohatě stačí, pak můžu fandit AMD jak chci, ale sáhnu po Intelu a světe div se - dotlačí mě k tomu samotné AMD. No a najednou dávají smysl i ty nový edice desek s AM3+. Takže ne Trabant, ale řekněme, že raději Golfa než Passata.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 19:06:07

To číslování je teda dost nestastne...
To bude sranda, až AMD 6660 bude výkonné jako treba Intel 6500
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 19:51:28
avatar
no a lidi koupí AMD 6600 protože má vyšší číslo ;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-16 20:24:11
avatar
Vezmou už rovnou FX přímotop 9590 .
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fx žije 2016-11-17 18:29:47
avatar
Tak já osobně mám FX 8320 a to od jejího vydání a stále nemusím měnit. Hraji jen Battlfield a co se týče poslední serie tak si hraji se svou HD 7950 na ultra ve FHD. Procík i karta jsou přitom obstaróžní

Koukám, že jsem dostal mínusáka ; D. A proč? Za to že dám hru na ultra? Chápu, kámoš s GTX 760 takovou kliku nemá : (.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 19:46:25

Vy hrate BF1 na ultra s hd 7950??? Ja mam rovnaku kartu (R9 280)a to poriadne pretocenu, konkretne 1150MHz na jadre a 6GHz pre pamate a BF1 veru na ultra nedam, ani keby som chcel (myslim tym samozrejme multiplayer) tak, aby isiel nad 45fps. Musim fngovat na HIGH a aj to uz narazam na limit 3GB VRAM, takze vas argument, ze vam hra ie v pohode povazujem za netautologicky. Dodavam, ze pouzivam, i5 2500k @ 4,4GHz, cize jednovlaknovy, FPU a cache vykon je aj napriek mensiemu poctu jadier daleko vyssi ako u vasho fx.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechapu 2016-11-18 01:07:01
avatar
Tak se zrejme stal zazrak ; ), nebo mam komp v lepsim pucu. Kolik mate ramek? Ja 16 GB. V dx 12 je to znat. A nebo je vase oc karty pri tak namahave hre kontraproduktivni. Jinak i 2500K neni zase takovy skok.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 11:56:49
avatar
"namahave" hře ? to je co?

btw. u MP může fps srážet i procesor... já mám i5 3350p
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 11:55:14
avatar
však na ultra může.. jen nepíše kolik fps

já se s R9 380 při mapách s větším výhledem dostanu tak k 45 fps.. jinak mezi budovama a na menších je to k 60
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS 2016-11-18 13:59:14
avatar
Prave od tech 43 do 72 fps. Nejcasteji mezi 53 az 65, ale nejvice okolo 53-55. Treva je DX 12 na FX natolik dobry, ze i5 deklasuje. Nevim, jinak si to nevysvetlim. Nicmene na youtebe je i video i5 2500 s HD 7950 a jede na Ultra. Moc jsem to nezkoumal, jen nazev videa a asi 30 sec. hry a tvari se to ok. Jinak BF ma sve chybky, nejlepsi vykon jsem dosahl hned po ciste instalaci a pak po prvnim nastaveni hry. Pri castem hrabani se v video seting, dochazelo k horsimu vykonu. A take podotykam, ze mam vlastni nastaveni profilu GK v ovladacich. Hra na SSD, po reinstalu z plotny na SSD mi u teto hry zmizela ikonka s lagem fps. Takze je co ladit. Pravda ze mam stare ovladace a ne nove, ne vzdy maji prinos pro starou generaci GK. Nevim proc vam to nejde na Ultra, treba ty ram a v dx 12 je FX mozna lepsi nez i5 diky vice jadrum, ale ja si na ultra proste hraju : D. A vzhledem ke svemu veku nemam duvod vymislet si (37).
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2016-11-16 19:06:55

Plně souhlasím s Marthy5. AMD držím strašně palce, ostatně i musím jako vlastník akcií. Ale jestli dá stejnou cenu k výkonu jako intel, tak si myslím že to prostě nedopadne dobře. Intel je prostě jméno, které znají i babičky :-D. Proto se musí konat auuu efekt, ale zas né zadarmo. AMD musí vydělávat a protože ZEN je pro AMD klíčová záležitost, musí se také zapojit marketing a reklama. Jinak dnes na supercomputing AMD představilo nějakou pecku, posun akcii o 8,5 % vzhůru. Doufám že nás DD bude co nejdříve informovat.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 11:35:44

Jestli někdo čeká ceny na polovině nebo i jen dvoutřetinách Intelu, tak je naivní. Cenová sleva bude tak 10-15% max.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 12:41:50

Což by i stačilo, pokud budou nějak znatelně levnější desky.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 18:19:19

bojím sa ze nebudú
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 13:59:32
avatar
Co když je to třeba kachna kvůli konkurenci?
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 17:41:41

Myslite ze nove Zen a nova patice AM4 tudiz nove desky s touto patici budou podporovat ddr3 pameti?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-17 17:48:26
avatar
100% ne ..... celá AM4 platforma a všechny CPU jsou výhradně DDR4 .... DDR3 je mrtvá technologie
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 10:21:14
avatar
S takovými cenami nebudou mít důvod zákazníci přejít na AMD. Budou jim muset nabídnout něco navíc oproti konkurenci. V tomto případě buď musí být znatelně výkonnější nebo znatelně levnější
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 12:15:05
avatar
preco nie ?
pokial bude vykon rovnaky ako u intelu ?
Mam rad AMD ,snazia sa dotiahnut na intel aj napriek tomu ze su neustale v minuse na rozdiel od intelu ktory si moze zamestnat najlepsich inzinierov na svete ! SNAHA SA OCENUJE
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 12:54:41
avatar
Taky mám rád AMD. Ale Intel je zažitá a osvědčená značka, AMD musí přesvědčit lidi, aby kupovali u nich. To, že nabídne to samé nemusí stačit. Koupil by sis za 2 mega raději Mercedes nebo Fiata?
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 13:53:18
avatar
zle porovnanie
FIAT vs MEDAK
Preco by som kupoval auto ktore ma 80 koni za 2 mega ?
Nic nekupujem dopredu
Pockam nab testy ako synteticke tak testy v hrach
ked bude vykon rovnaky alebo lepsi kupim AMD.
teraz mozes porovnat - medak vs bmw
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 13:57:00
avatar
V případě že bude ZEN konkurovat výkonem Intelu, tak se klidně může stát, že AMD zpočátku nasadí podobné ceny.
Pokud by vznikl konkurenční boj a přetahování o zákazníky, tak se bude bojovat cenou. A to může AMD vyhovovat, protože na nízké marže je zvyklé. Ale co Intel? Bude ochotný jít s cenami dolů?
To je jen taková úvaha.

Snad se takového boje dočkáme.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-18 18:04:38

Amd už vyrába zmluvne takže minimálne nepôjde pod cenu GF A ta nebude nízka GF je Saudská Arábia ropa je na 50 maximálne takže sa nik nebude skladať cez drahý benzín na lacnejšie AMD
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-20 23:58:11
avatar
Vykon Zenu v IPC je 50% nad piledriverem (AMD FX) to neni lepsi nez intel ale je to srovnatelne, pokud tedy AMD bude moct vytahnout fregvence k 3.8GHz, bude AMD dokonce znacne vykonejsi, protoze bude mit na desktopu 8c/16t coz intel nebude mit jeste hodne dlouho.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-21 01:14:43

počkaj na testy výrobnej serie nie SE buldozér mal tiež čísla ako z mokrého sna a skutok útek okrem náhrady kúrenia ako niekedy P4
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 450x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 294x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 858x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1476x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 6