Budoucnost Procesorů AMD: Modulární koncept bude pokračovat. Co čekat od SteamRoller? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 29 August 2012
altArchitektura Bulldozer bude mít další následovníky. Příští rok se představí 3 generace SteamRoller.

 

 

 

 

Společnost AMD v těchto dnech dle očekávání přiblížila následující generace svých procesorů. Co tedy čekat od procesorů AMD v dalších 2 letech?

  • SteamRoller -3 generace Bulldozerů

Ačkoliv přijetí Bulldozer architektury bylo poměrně vágní, faktem je, že tento zcela nový koncept tvorby x86 procesorů, prostě funguje. Ano, modulární koncept sdílených prostředků v procesorech FX a Opteron má v určitých oblastech problémy, které se ovšem týkají hlavně a především zastaralých aplikací, jež vícejader a modulárnost procesorů nedokáží správně využít. Situace se zlepšuje pomalu, ale zlepšuje se. AMD stejně jako Intel tak nemají důvod na současném směru vývoje procesorů se stále více jádry, cokoliv měnit. U AMD tak modulární koncept bude pokračovat nejméně u dalších dvou generací CPU.

Jak jistě víte, v letošním roce už zhruba za dva měsíce, dorazí na trh druhá generace FX procesorů. Tentokrát s architekturou PileDriver. Ta proti Bulldozeru přinese hlavně optimalizace z hlediska 32nm výroby a efektivity. Drobných úprav a vylepšení se dočkají všechny  části čipu. Následovat bude výraznější update v podobě architektury SteamRoller.

V jeho případě se AMD bude soustředit na výrazné posílení výkonu jednoho jádra/vlákna a lehce se změní stavba procesoru v oblasti dekodérů. Opět se máme dočkat zvýšení výkonu na Watt, což by mělo být spojeno s přechodem na 28nm výrobu. První produkty postavené na architektuře SteamRoller se mají na trhu ukázat v druhé polovině příštího roku. Osobně očekávám přelom Q3/Q4, tedy zhruba za rok.

Následovat bude další generace Excavator, v pořadí již 4 generace modulárních CPU. Té bychom se měli dočkat někdy v druhé polovině roku 2014. Uvidíme, zda se AMD podaří stáhnout výkonový náskok Intelu, i když hlavním problémem je spíše výrobní náskok Intelu, což vzhledem ke zcela neporovnatelným možnostem obou společností není překvapením. AMD nemá příliš šancí a možnosti Intelu nějak výrazněji konkurovat, ať si to zákazníci přejí sebevíc. Jedině, že by Intel udělal nějakou velkou botu ala Pentium 4 s architekturou Netburst.    

  • Jaguar - nástupce Bobcat APU

Nejen ve vyšším segmentu AMD vylepšuje. Nástupce už má i Bobcat jádro, kde architektura doznala také velkých změn. Přivítejte Jaguar:

Ve stručnosti, Jaguar bude mít plnohodnotnou výbavu v podobě všech moderních instrukcí, bude menší, ale také výkonnější na takt i Watt, než předchůdce. Opět je určený pro 28nm výrobu.

Zatím nevíme, kdy se konkrétně dočkáme těchto procesorů, které nahradí současné APU procesory určené pro Tablety, netbooky či levné ultratenké notebooky apod. Víme jen, že to bude někdy v průběhu příštího roku. Teoreticky by jejich výroba měla začít již letos.

Zdroj: AMD

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 19:27:40
avatar
Budu citovat jednoho člověka na konkurenčním webu:

"Buldozer, parní válec, to jsou jména přesně vystihující desktopové cpu amd. Těžkopádné, pomalé, s vysokou spotřebou. No z automatického návrhu jim nic lepšího nikdy nevypadne a lidi, kteří uměli cpu optimalizovat, jim utekli."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:16:54
avatar
škoda že tomu ten člověk asi moc nerozumí ;) Tohle by nikdo, kdo ví jak se věci mají, nemohl říci.

PS: všichni mluví o těch pár jedincích co odešlo,a el nějak se zapomíná na poměrně hodně schopné lidi, které AMD nabralo a nabírá ;) v podstatě nikdo skutečně klíčový z AMD neodešel ....
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:42:36

Mozna je to prehnane napsany, ale pravdy je v tom dost. O automatickym navrhu pomlcim jak CPU vznika je mi celkem jedno. O steamrolleru taky dokud nebudou nejaky testy.

Fx8150 je konkurence k i2500 (kdyz zamhourim obe oci tak i k 2600) v multithreadu lepsi, prakticky v cemkoliv vyuzivajicim 4 a min vlaken horsi. A v zatezi to vic zere. (nemluve o spotrebe po pretaktovani) To je vyrovnany lehce nizsi cenou a jsou situace kdy bych 8150 nasadil.

Jenze to je vyssi mainstream. Intel k tomu ma dalsich x CPU s vyssi cenou a vyssim vykonem a AMD proti nim nema aktualne co nasadit.

Pri srovnani dnesni situace je nejlepsi model AMD proti nejlepsim modelum intelu nenazrany a malo vykony CPU a taky 3* levnejsi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:48:49
avatar
No tak vidíš, nedostatek nebyl v lidech, ale strojích ;)

Otázka: které důležité aplikace vyžadující značný CPU výkon, který poznáš na daném CPU, dnes nepoužívají multijádrové optimalizace? A tedy kde vadí to, že je FX orientováno multijádrově?

No spotřeba nejvýkonnějších CPU Intelu je pořád vyšší než u AMD ;) ale samozřejmě i ten výkon a cena je jinde. Výkon zhruba o třetinu, ale cena 3-7x ;)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 10:22:00

Uznavam, ze posledni dobou vznika dost velky procento multithreaded aplikaci, ale porad zdaleka ne vsechny co by meli.

Prvni me napdaj hry, povazuju je za dulezity vzhledem k tomu, ze vetsina vykonejch kompu do domacnosti se dela na hry. Hlavne ty co se tahnou roky a zlepsujou se tak, ze se tam neco prida bez ohledu na pamet a vykon CPU aneb MMO-cokoliv.

Pak tu mame treba kompilatory, ktery vic vlaken nezrychluje az tak moc.

Jednorazovy aplikace (zpracovani dat, vypocty ...). jednoduzsi to napsat 1 vlaknove za par hodin a pak to nechat 2 dni bezet nez to 2 dni psat a nechat bezet par hodin. Volnej komp a dalsi prace se vzdycky najde.

To se rozviji v jednorazovy aplikace a skripty, ktery se tak nejak zacnou pouzivat pravidelne a nektery zijou roky a roky. (clovek by neveril kolik toho je) V praxi se s temahle vecma setkavam denne. Perl, Python, 10x prelepenej bastl 10 let staryho kodu ve visual basicu. Super optimalizovanej kod co behal na 486 jak drak Ccko, inline assembler, ale nikdo se na to neodvazi sahnout, jelikoz by se to muselo prepsat od zakladu a na to neni cas.

Pak je tu sorta programu toolu psanejch napriklad ve vyzkumu odborniky, kteri o programovani nevi skoro nic. Ty nejen ze nejsou paralelni, ale obcas se daj radove zrychlit i na 1 vlaknu. (videl sem nedavno z 20h na 5 minut prepsanim 1 radku).

U vseho tohohle prijde levnejc koupit drahou masinu co to da 2x rychlejc nez platit lidi nebo ztracet cas na to, aby to predelali a ve finale za novej program zaplatis to sami co bys dal za novy PC.

A tady dneska AMD nema co nabidnout. Upgrade z prvni generace i7 na bulldozer je pak spis downgrade. A pochybuju, ze se veci, snad krome her, co sem sepsal nekdy zmenej.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2012-08-30 10:13:21
avatar
A i ty hry se meni jen velmi pomalu, snad s tim pohne trochu nova generace konzoli, ale tak nejak tusim, ze i to nebude stacit. Ostatne spousta her horko tezko dokaze vyuzit dve jadra a staci se podivat na ddho preoblibeny WoT, ktery se s vice jadry poradne nanaucil pracovat dodnes.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 19:32:06
avatar
Odkaz
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-31 16:34:58

Naprostej souhlas. Mám Q8300 (Core2Quad) na 3.2 Ghz a vzdy kdyz ctu o potřebě upgrade, přemýšlím, kde mě chybí. No a pak si vzpomenu na WOT Dnes uz je to obsloteni engine slabej jak caj a ctyrjadro tim nenakrmi temi prilepky co vytvari. (ne ze bych si toho nevážil, ale kdyz kouknu jak CPU dokaže využít Frostbite2...; A kdo by chtel rikat, ze starej engine je starej engine at si zkusi nainstalovat crysis + vsechny patche. Kdysi Obr psal, ze to neumi tezit ze ctyrjader a dnes ?)
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 19:36:48

DD, neber to jako napadání, ale multithreading není tak všespásný, jak si zřejmě myslíš. Kdo to někdy programoval, ví, že je to docela prasárna, která může značně prodloužit a tím i prodražit vývoj. Kromě toho zdaleka ne všechno se dá dobře paralelizovat. Jasně, kódovat najednou šestnáct souborů, každý na jednom jádře, nebo nechat běžet každý jeden panel prohlížeče v jednom vlákně je docela přirozená samozřejmost, jenže to jsou v podstatě triviality. Pak jsou tu ale různé simulace, kompilace, syntézy a implementace HDL, různé vědecké úlohy atd. u kterých to taková sranda není. V takových úlohách je pak výkon jednolitvých jader dost důležitý. Ten je ale důležitý obecně. Přímá úměra nám říká, že čím je každé jádro výkonnější, tím je výkonnější i celý multijaderný celek. A čím je těch jader víc, tím samozřejmě pro výkon líp, počet jader je ale jen jedou ze dvou základních veličin. Buď teda od té lásky a přestaň tu druhou stavět do pozadí. Uvědom si, že čtyři koně útáhnou víc než osm lidí.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 20:05:38
avatar
Když oni si to myslí všichni co dělají nejznámější architektury jakýchkoliv procesorů. Napiš jediného co upřednostňuje vyšší výkon na jádro více, než zvyšování počtu jader. Nedělá to žádný, protože zvyšování frekvence zvyšuje spotřebu a zlepšovat výkon na takt je dnes už mnohem těžší.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 21:38:11

No právě, v dnešní x86 se výkon dá zvyšovat (bez šahání na frekvenci CPU) jen zvyšováním výkonu paměťového subsystému, nízkoúrovňovými optimalizacemi výpočetních bloků procesoru a pipelinek, a zaváděním nových SIMD instrukcí. To jsou ale všechno náročné a tudíž nákladné operace, narozdíl od přidání dalšího jádra/modulu. To je levné a marketingově vděčné. Není to špatně, jen to s tím trochu přehánějí. Bulldozer je příkladem, čtyřjádrové mobily dalším. AMD se naštěstí snaží to napravit, což je paráda. Pokud se jim podaří ty jejich moduly pořádně vymazlit, budou to procesory jak víno.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 21:59:13
avatar
Mně těch 8 vláken nepřijde jako přehánění. Lidi často zapomínají, že nová architektura tady je hlavně jako reakce na hyperthreading. Když by měli bulldozera na 22nm, tak by klidně mohli udělat 12 vláken stejně jako má Intel s HT šestijádry a někdo by to bral. Ostatní ať taktují FX 4100 nebo 6100 .
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 23:54:12

No 8 jader/vláken, mi taky nepřijde jako přehánění. Já bych pobral i víc, klidně 16 nebo i 32, pokud by se dokázala zajistit dostatečná paměťová propustnost, a jádra byla dobře vyladěná. S tím Bulldozerem jsem to myslel tak, že AMD dalo hodně modulů, ale málo vyladěných. A nazvalo to osmi jádry, protože to dobře zní, a tím to právě přehnalo. Měli to radši nazvat čtyřmi jádry, v konextu k výkonu by to nakonec vyznělo líp, když už tedy chtělo o tom takhle mluvit. Ale ne, oni si museli honit triko na počtu jader. A nejvíc mrzí právě to nahánění nekvality modulů jejich počtem. Kdyby měli dobře optimalizované moduly, tak paráda, takhle to ale na mě prostě nepůsobí dobře, i když vím, že neměli moc na vybranou. A ty mobily, na co je proboha v takovém neergonomickém zařízení jako je mobil potřeba čtyřjádro? Vždyť většina lidí, co používají mobil tak intezivně, aby stálo za to ho takhle nadupat, ho stejně používají na věci typu facebook a podobné srandy. V tabletu bych to ještě pochopil, ale tohle je moc. Tyhle mouresy se mi prostě moc nelíbí.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-31 12:37:46

To plati o vsech CPU a zvedani single thread vykonu.

Navic SIMD instrukce pridavaj kdyz to chce clovek pouzivat problemy jak vicevlaknovy programovani. A taky je problematicky je pouzivat v cemkoliv krome C++, kde je to jenom otravny.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Automatický návrh 2012-08-30 03:48:48

Nechápu, kde se vzal tu debilitu o automatickém návrhu procesoru. Automaticky ho navrhuje AMD, Intel, Via, Qualcom, NVidia atd. atd. Všichni! Vy si snad dokážete představit, jak sedíte u rýsovacího prkna a přemýšlíte jestli zrovna tady ta část obvodu z několika miliard nebude ovlivněna jinou částí procesoru, když v něm bude elektřina proudit jednou z bilionů a bilionů možností? Nebo vy si to snad představujete tak, že hlavní inženýr AMD dojde do práce, zapne počítač, nastaví "nové CPU" a než dopije kafe, má hotovo?
Pokud už na něčem záleží, je to dodavatel softwaru na automatické návrhy CPU. A tam nemůžeme očekávat, že nejlepší firmu nebude mít zaplacenou Intel. Ten na tom vydělá, i když si ji celou koupí (jako že se tak určitě děje). A ostatní pak utřou. Ale netvrďte, že automatický návrh procesoru je ŠPATNÝ!
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 09:20:03
avatar
Pravda je to tak na pul. Dnes se pracuje s bloky, ktere se ruzne spojuji. Blok je jiz obvod s jistou funkci a ten muze byt vytvoren rucne a optimalizovane a nebo s nastrojem. Bloky se spoji do vetsich bloku...funkcnich celku. To se zase muze delat castecne manualne(uplne ale rozhodne ne - komplexnost a narocnost je obrovska) nebo plne automaticky. Pak je potreba mezi sebou spojit jeste funkcni celky do chipu a to se opet da delat obema zpusoby se stejnymi problemy jako u sestavovani funkcnich celku.
To ja jen tak, o co vlastne jde a jak se dnes dela design.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 10:52:45
avatar
jde o to, že se finální úpravy a optimalizace návrhu dají dělat dvěma způsoby ... nechat to na počítačích, výhodou je rychlejší provedení úpravy, je to levnější, ale není to tak efektivní, druhou možností je "ruční" optimalizace pomocí teamu lidí. Je to mnohem dražší, náročnější, ale až o 20% efektivnější ....
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 21:57:18

souhlas proste se rozeviraji nuzky mezi navrhem HW a podporovaneho SW.... Kdyby nekdo napsal-naprogramoval aplikaci pro ten ci onen HW tak na tom bude lepe ten na ktery HW je to zamereno.
Vzhledem k tomu ze plati nejaka obecna norma tak jeden kus HW umi lepe neco a druhy kus HW take. Ani jeden neumi vse dokonale.
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:15:19
avatar
tak či tak PileDriver je posledné FX-ko do AM3+ a už budú len APU....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:17:16
avatar
ne nutně ....
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 21:58:50

ja naturlich mein schatz...:-)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:46:00

Mozna jo, mozna ne. Cekal bych serverovy derivaty do desktopu ala intel na 2011 patici jenom s min vypnutejma funkcema jak zatim bylo u AMD zvykem. Proste jenom zadnej ciste desktop CPU, ale u AMD to tak vicemene je porad.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:36:16
avatar
Mna viac zaujal ten Jaguar ako nastupva Bobcatu, podla mna to moze byt dobry kusok kremiku na ktorom sa da zarobit, Piledriver podla mna neprinesie ziadne prekvapenie, najme co sa tyka predaja a zisku pre AMD, no ten Jaguar moze byt velmi dobra vec, len nech s nim neotalaju lebo novy 22n atom ma byt o dost lepsi ako terajsie, hlavne graficka cast Valleyview Atomu uz ma byt omnoho omnoho lepsia, intel uvadza 7nasobne zlepsenie a podporu vselicoho, grafika ma byt na sposob IvyBridge... konecne.... jaguar ideš
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 20:56:55
avatar
tak hlavní zisky ve spotřebním segmentu dělají a vždy dělali levná CPU ... v případě AMD tvoří 65% odbytu procesorů APU čipy a číslo roste. ;)

Nicméně Bulldozer architektura je slušně úspěšná v serverech a tam také leží slušné peníze (je nejziskovější), nicméně proti sobě zde má AMD mocného soupeře přirozeně, takže to v serverech nikdy nebude pro něj hitparáda Nicméně pokud je někde architektur FX procesorů silná, jsou to servery, kde jsou její vlastnosti využity bezezbytku už dnes.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 22:16:40
avatar
Ved to som napisal, bobcat je dost dobry ale jaguar ak si s nim svihnu moze byt hit..., ja len nepredpoladam, ze piledriver bude nejak o dost uspesnejsi ako Bulldozer, skor to zostane tak ako je, fanusik AMD si ho kupi a istotne splni to, co od neho bude cakat, len proste nedosiahne na konkurenciu... skoda, no ze v serveroch je bulldozer uspesnejsi to verim, sice neviem do akej mieri, ale ako inak, v desktope to nieje bohvie co, nieje to tragedia ale no, nic extra... mne osobne sa ten jaguar paci... kludne moze byt aj v serveroch
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 00:44:05

Kapa:
motáš hrušky s jablkama

nemůžeš porovnávat Jaguara s Opteronem je to jako kdyby si u konkurence porovnával i3 s Xeonem

musíš prostě vzít v úvahu kam je každý procesor mířen, a následně jak je koncipován....

Jaguar a i3 bude mít vždy nějakou grafiku kdež to Opteron a Xeon ne!! ty jí prostě v tom serveru nepotřebují

Xeon a Opteron jsou prostě pracnti kdež to Jaguar a i3 jsou takový všeumělové, umí toho hodně ale nic na top úrovni...

Pokud se přesuneš čistě do serverový sféry zjistíš že AMD s deskama startuje někde kolem přijatelných 6-8 000Kč a procesory začínají na 3-4 000kč (sice jen 6 vláknový ale jsou tam za přijatelný peníze) kdež to intel bude většinou v tomhle segmentu 2X dražší a jen 4 vláknový cena dalších procesorů Intelu strmě leze nahoru nejdražší AMD je tu za nějakejch ještě jakš takš snesitelnejch 16-18 000Kč to dostaneš hezky 16 vláknovej procesor... ve výsledku to pak znamená že ty si za jeden nejvýkonější 16 vláknovej Xeon může u AMD postavit celej server kterj bude mít 4x16 vláken, čili AMD to vyhrává na plné čáře protože je schopno za mnohem míň peněz poskytnout kvantum a kvantum výkonu
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 08:55:37
avatar
nemotam, aj Intel Atom najdes v serveroch ...., dalsia vec je ta, ze sa ohanas cenou AMD v serverovej oblasti, tam az tak na cenu nepozeraju a napis mi momentalne podiel AMD v serveroch a trend za posledne 3-4 rokoy, ci to stupa pre AMD alebo klesa alebo ako to je, nesledujem nejak serverovy trh ale zda sa mi, ze tam AMD poslednu dobu skor stratilo tak mi nepis o nejkej super vyhodnosti ked ju zakaznik nechce... Uz som to nasiel, AMD z minuleho roku z 10,1 percenta kleslo na podiel 6,5 percenta na serverovom trhu tak neviem, super vyhodne to asi nebude, takze tvoja teoria pada.... dalsia vec ze AMD kupila seamicro, co vyraba aj servery s Atomom, mozno budu aj s jaguarom
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 22:02:17

intel atom najdes v modulech ktere tvori "serverovou definici" .... zase se dostavame na pocetni vykon na W. A pak se dostanem na efektivnost vyrobniho procesu...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-29 21:33:52
avatar
hold vývoj nezastavíš
LutteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Buldozer x Piledriver 2012-08-30 11:48:31

stojím před koupí PC a řeším jestli buldozer a nebo piledriver. Má cenu vzít dnes FX 8120 za 3700,- nebo počkat měsíc a věřit, že za stejnou cenu dostanu lepší zboží?
Díky
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 12:34:12
avatar
Ja by som uz dockal, asi by som potom lutoval, neje to uz vela casu
jazi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .... 2012-08-30 18:56:43

Pockej si určite na Piledriver. Měl by byt cca 10-15% vykonnější. Ja na nej taky cekam. Pockej si i na testy a recenze, nejlip tady a možna jeste na testy na pctuningu.
Urcite nesleduj svethardware, tam sou hlupaci, to co dneska vylezlo u nich za recenzi na GTX660TI bylo neco udesneho a navic to jejich nadseni absolutne neodpovidalo ani jejich vysledkum v testech. Sou tam zkratka lidi co slapnou do hovna a budou se tvarit, že to je vune ruží... Kdyby Honza nebyl tak zatvrzelej a hodil testy procesoru i v nizkejch rozlisenich (pro nas stouraly ), tak reknu, že tohle je jednoznacne neobjektivnejsi českej web.

Jinak pokud nespechas s pc, tak ten steamroller se tvari hodne moc dobre, protože zdvonasobeni instrukce na takt je velka vec a pokud AMD nelže, tak Intelu hodne neprijemne zatopí a urcite s nim bude moct pokukovat po segmentu nejvyššim, kde by se Intelu mohl temer vyrovnat. Ono ne vždycky nižší vyrobni proces je vyhra, jak mužem i sami videt a ne vždy je to o spotrebe. Jinak receno, ja chci rozumny vykon na wat.
LutteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-31 11:45:32

popravdě řečeno se mi čekat už moc nechce - chtěl jsem kopuvat loni v září, ale potom co se stalo s HDD čekám, čekám, a zase čekám. Pomalu mi dochází trpělivost a taky mi odchází NB z roku 2004 Mám v plánu CPU do 4k Kč, ideálně osmijádro (resp čtyř modul) a lámu si hlavu nad GPU - hry nehraju, ale chci zkusit 3 monitory a nevím jestli stačí 7770, nebo 7850 a nebo budu muset vykrvácet na 7870. Nic díky za radu, do vydání asi ještě vydržím
UncleFido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-31 15:48:38
avatar
No bojím se, že na 3 monitory budeš i s výše taktovanou 7870 muset už hodně stahovat detaily. Tady spíše 7950 a výš.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 22:03:24

necekej vem si X4 phenom na 3,6GHz a AM3 desku
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 12:56:25
avatar
AMD... furt uvádí nějaké novinky, furt představuje koncepty, ale na stolní F2 čekáme už věky...
Prostě kecy, kecy, kecy... A velký voči...
TeSla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-30 13:05:19

Jojo na A10 do FM2 už čekám delší dobu, snad už to konečně vydají...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 871x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6