Další zprávy kolem situace s AMD Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 13 December 2007
amd-70x50Dnes proběhl tzv. Analysts Day u společnosti AMD a světem se šíří mnoho zpráv a zpráviček.

 

 

Že situace s AMD má daleko do skvělé, už asi všichni víme. Dnes se dokonce akcie AMD propadly už pod 9 dolarů. Na počátku roku přitom byly na 23 dolarech. Budoucnost AMD je nejasná. Jak ze situace ven se právě řešilo na dnešním Analysts day.

   AMD, ústy představitele společnosti Dirka Meyera dnes přiznalo, že zpackalo uvedení Barcelony. Čtyřjádrové procesory jsou v čele generace K10 procesorů AMD. Bohužel však přišly o půl roku později než původně měly. AMD přiznalo, že mělo a chtělo dodat slíbené quad core procesory v předem určeném termínu, ale zklamalo na plné čáře. AMD se prý ale k celé situaci staví čelem a veškeré své úsilí směřuje k napravení situace kolem K10. Právě to je největší problém AMD. AMD musí stůj co stůj začít vydělávat. A to na své hlavní činnosti - výrobě procesorů. Jak toho chce dosáhnout, bohužel zatím nebylo upřesněno. Pouhé snižování cen procesorů na to stačit nebude. Situace na pár měsíců dopředu rozhodně nevypadá radostně. B3 revize procesorů AMD Phenom přijde až během 1Q 2008. Rychlejší procesory než 2,6GHz  jakbysmet, ale to stále nebude stačit na výkonové překonání konkurenčního Intelu.

amd-K10-loga

   Mnozí vidí v současných příčinách nákup firmy ATI. To ale není a nebyla chyba. Nicméně chybou byla částka, za kterou AMD společnost ATI koupilo. Navíc nešťastné bylo to, že se sešel nákup s nešťastným uvedením K10 a vůbec celou současnou situací. Otázkou je, zda to AMD tušilo, nebo tušit mohlo. AMD sice neřeklo, kolik přesně přeplatilo, ale 5,6 miliardy, bylo skutečně hodně. Jak už dnes víme, současná cena celého AMD i s ATI je dnes dokonce menší než tato částka. O samotnou ATI bychom se ale bát nemuseli. ATI si vede dobře, jak na trhu s profesionálními kartami, kde momentálně nabízí nejvýkonnější kartu vůbec a velmi dobrou má i nabídkou nižších modelů, tak prodeje Radeonů řady HD3000 a slabších HD2000 jsou více než velmi dobré a dokonce stejně jako konkurenční Nvidia řeší spíše problémy opačného rázu, jako kterak dostat více grafik k zákazníkům. Bohužel ATI je dnes pevnou součástí AMD a jeho osud je pevně spjat s osudem AMD.

amd-akcie-2007

  Objevily se nejen zde nápady a návrhy, že by měl současný šéf AMD, Hector Ruiz, měl z čela společnosti odejít. Ruiz však na tyto návrhy řekl jasně, že sám odstupovat v nejbližší době nehodlá a stále prý dokáže dovést AMD do lepší situace a zvrátit současný nepříznivý stav. Letos to však určitě nestihne. Uvidíme, co další z dnešního Analysts  Day vzejde. Lze předpokládat, že se objeví další zajímavé zprávy a hlavně jasné slovo, jak hodlá AMD celou stávající situaci řešit. Jedno je však jisté. Kdyby se měl po finanční stránce opakovat rok 2007, AMD určitě nepřežije. Minimálně ne v podobě, jak ho známe dnes.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 19:55:11
avatar
no dufam ze to amd vyriesi a bude ponukat kvalitné a spolahlivé procesory ... dufam ze vdaka tomuto clanku prestanu niektory kidat na ATI ..
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 20:12:11

Ruiz se tam drží jak klíště, doufám že slovo dodrží a nedovede AMD ke krachu. Zatím se mu to dařilo poměrně dobře.
Lidi nadávaji na Ati, ale možná jim ted Ati zachrání zadek, když jako jediná divize AMD má úspěchy a oprávněný. Ted nezbývá než držet AMD všechny palce co máme, aby byla na trhu s CPU nějaká konkurence. BTW už se těším na 3 jádrovej Phenom, tedy nejdřív na testy. Mám sice rád AMD i Ati ale kupuju to co je výhodný.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 20:27:34
avatar
3 jadrovej phenom = nepovedeny 4 jadrovy phenom..jen dusledek toho ze amd je na tom takle ze musi ze svych nepovedenech 4 jader udelat superskvele a vyhodne 3jadrove procesory..ale zmetek zustane zmetkem
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:31:05
avatar
Nektery Intelovsky dvoujadro=nepovedeny 4 jadro kde jsou 2 jadra vodtstreleny. AMD muze pouzit 3 jadra Intel jenom 2.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:55:54
avatar
To je sice hloupost (Intel nemůže mít nepovedené čtyřjádro, když to skládá z dvoujader), ale opravdu nevím, co je špatného na tom, že se AMD snaží zachránit tím, že prodává zmetky s vypnutým jádrem. A jaký je rozdíl, kdyby dělala nativní tříjádra.
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 21:27:31
avatar
No prave ze tam ma 2 dvoujadra...takze kdyz se nepovede jedno jadro v jednom z tech dvoujader tak cely to dvoujadro vodstreli => zbydou tam tedy 2 jadra.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 23:48:11
avatar
Jestli nekdy Intel bude delat nativni jadra, tak uvidis sam ze on tohle bude taky provozovat... je nesmysl kvuli jednomu mizernemu jadru vyhodit cely cip, kdyz by se z toho dal udelat rozumny kompromis pro mainstream.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 08:14:45
avatar
nemůžu nic jiného, než souhlasit
Anonymní  2007-12-14 13:53:59

Takže pdole tvé logiky nemá AMD nativní dvoujádro, ale pouze slepence!!!!
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 16:04:50
avatar
To mi vysvetli?
Anonymní  2007-12-14 19:32:04

CITUJI Jestli nekdy Intel bude delat nativni jadra, tak uvidis sam ze on tohle bude taky provozovat...

Pochopil jsem:...Narážíš na to, že AMD Barcelona má 4 jádra spojené pomocí L3 cache, kterou sdílí, kdežto Intel svazuje dvě dvoujádra pomocí sběrnice FSB. OK AMD má nativní 4 jádro, Intel ne.

V tom případě ale musíš připustit, že AMD dosud nevyrobilo nativní dvoujádro. Zatím co Intel v core2duo sdílí obě jádra L2 cache, a to ještě dynamicky (to žádné AMD neumí), AMD X2 jsou samostatné jádra spojené přes sběrnici HT. Není to tedy nativní 2 jádro, narozdíl od intelu.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 01:50:59
avatar
Aha, takhle... no o to mi neslo, chtel sem pouze reagovat na nesmyslny posmesny komentar, ze 3jadrove procesory jsou nouzovym krokem AMD, a ze zmetek zustane zmetkem. Vzdyt to je ciry nesmysl, takhle to v IT chodi v hodne odvetvych, ze kdyz se nejaka soucast nepovede uplne na stoprocent a tech soucasti se pri vyrobe nahromadi dostatecne mnozstvi, tak se to proda jako nejaky nizsi model, za mene penez. Takze kdyz se zkazi jedno jadro u 4jadra, tak se prece zbytek nebude vyhazovat ne? Urcite nejde o nouzovy krok AMD, protoze kdyby Intel mohl, delal by to nejspis taky, na tom se shodnem ne? O dvoujadrech nepadlo ani slovo... rekl sem sice nativni jadra u Intelu, ale myslel sem tim samozrejme 4 a vice jadrove procesory, ktere by se v pripade defektu daly prodat
Anonymní  2007-12-15 07:36:59

No tohle dělají odjakživa. Například Celerony byly jednu dobu nepovedená Pentia, možná že to tak dělají pořád. Rozhodně se nevyrábí 20 typů procesorů. Vyrobí se jeden, a podle kvality z něja udělají konkrétní model.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 17:03:27
avatar
No prave! O tom byl muj prispevek, to ze v konkretnim pripade kdyby byl Intel ve stejne pozici(ne financni, protoze tohle neni o financich) ale ze by vyrabel nativni 4jadra, tak by taky prodaval 3jadrove procesory, protoze... presne jak rikas... tohle se dela odjakziva. Jenze podle Luckyjoshe, protoze to dela AMD, tak je to nouzovka prodavani zmetku proste Hulanovina na entou
Anonymní  2007-12-15 17:06:39

To si mýslím že ne. Intel má tolik kapacit, že z toho nemusí dělat mainstreamový 3 jádro, ale ze zmetků udělá rovnou samé celerony. Přece jenom, i Celereony to zaplatí, a konkurence( tedy AMD) si nemá z čeho utahovat.

AMD naproti tomu musí prodávat vše za co nejvíce peněz. Proto se tytizmetky dostanou i do mainstreamu či highendu
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 17:26:27
avatar
Intel má tolik kapacit, že z toho nemusí dělat mainstreamový 3 jádro
No to je prave ten problem, ze Intel je ani delat nemuze, ma jine vyrobni postupy, jinou architekturu... a myslim, ze i to ze ma tolik penez neznamena, ze by nesetrne vyhazoval. Celerony jsou to same jako Semprony. Kazdy prodava svoje "zmetky". Takze nevidim nic posmesneho na 3jadrovych procesorech... ktere ma ted moznost AMD prodavat, kdyz se jim nepodari 4jadra. Je to naprosto logicky mezistupen... je to vyhoda AMD, ze muze prodavat mainstreamove "zmetky", misto pouze jednoho druhu lowend "zmetku" Sempronu, v pripade Intelu Celeronu. Vzdy se s tim neco musi udelat(rozumej prodat), to ze AMD ma moznost i ten zmetek prodat porad vyhodne a jako docela vykony model, je praveze velke plus pro nej a pak i pro lidi.
Anonymní  2007-12-16 09:54:54

Předně, já na tom také nevidím nic špatného . Jistě to může být zajímavé, zejména až uvidím praktické využití a cenu. Ale teď k té naší debatě.

O tom jestli to je výhodné nebo nevýhodné můžeme jen spekulovat. Intel totiž může rozjet mediální kampaň a zesměnovat AMD, že prodává nepovedená 4 jádra jako 3 jádra. To může mít klidně za následek odliv zákazníků od AMD k Intelu, který prodává jen skutečná 4 jádra. Co si budem nalhávat, zákazník většinou nemyslí hlavou, ale nechá se strhnout marketingem. A pokud Intel přesvědčí zákazníka, že zmetek patří jen na Celeron/Sempron, vydělá na Celeonech mnohem více než AMD na 3-jádrech. Klíčem bude, jak se marketingu podaří přesvědčit zákazníka. A mezi námi, Marketing AMD/ATI je jeden z nejhorších co vůbec u nějaké firmy znám!
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-16 15:08:10
avatar
Tak to je uz samozrejme zase jina jestli to na tom bude nejak dobre vydelavat, ale vyhodne to bude kazdopadne... protoze se toho aspon nejak zbavi, ikdyby to kvuli Intelu slo hur, on se vzdycky nekdo najde kdo si to koupi. Ono stejne nejlepsi marketing jsou pak sami zakaznici zfanatizovani... a je taky fakt ze vic zblbnuti jsou Intel/Nvidisti ... viz Luckyjosh. Protoze kazdymu vnucujou ze je to jedina kombinace, ze ostatni je smejd. A ATI/AMD priznivci jsou vetsinou otevreni obema, ikdyz si sami spis kupujou tuhle kombinaci... treba ja sympatizuju tez spis s AMD-ATI, ale urcite bych nekomu netvrdil ze Intel a Nvidia jsou smejd, a klidne bych je lidem doporucil(coz delam). Treba Hulan to je hotovej marketing manager Intelu/Nvidie/MS
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2007-12-13 20:14:37
avatar
jojo na akcie amd sem koukal zatim dneska slitly o 0,5 dolace na zhruba 8,5, ale uz se to otočilo a ted maj zhruba 8,73 (obchoduje se až do 10 večer), nicméně tento propad bych z velké čáti připsal celkovému propadu amerických akcií, kdy FED v úterý snížil úrokové sazby jen o 0,25% (předpoklad byl 0,5%) a poslal tak americké akcie do kopru...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:05:06
avatar
Kam jsi na ty akcie koukal?
Anonymní  - No to se nám to vyvíjí 2007-12-13 20:21:02

Předně koupě ATI byla katastrofální chyba! Nejde o samotnou koupi, ale o pozadí. Jestliže mohlo AMD fůzovat s nVidií a jestliže nejdůležitějším problémem bylo Ego H. Ruize, pak to není katastrofa, to je pohroma nejtěžšího kalibru. Místo možné pozice jedničky ( AMD+nVidia by byla silná korporace) se AMD propadlo na dno. Opravdu skvělé rozhodnutí koupit ATI. Fakt.

Jinak mě by se zamlouvala spíše situace, kdy AMD zbankrotuje. Konečně by přišla pořádná konkurence.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 20:28:14
avatar
jj souhlasim s tebou..kdyby ati nekoupili tak na tom takle urcite nejsou
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ElCondor 2007-12-13 20:46:48

Chlapče ty by jsi měl být prezidentem vesmíru. Všude jsi byl, všechno víš nejlíp.
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:32:54
avatar
Brouk Pytlík se tomu řiká
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: AMD 2007-12-14 08:20:12
avatar
a od všeho máš klíče
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:16:49

MG ... Co máš pořád s tou NVidii ,že všude pořád píšeš jakou udělali chybu ,že ji nekoupili ? Co jsi říkal v té době když měla nejvýkonnější kartu ATI ? V době jednání nikdo nemohl tušit jak výkonná bude skutečně G80 ,ale ty jsi to v té době jistě věděl .... A co by se stalo kdyby koupili NVidii ? Posrali by to s ní stejně jako s ATI a byli by sme rádi ,kdyby za půl roku vyjšla G92 - konkuronce k R700 ... tvý komentáře k nákupu ATI jsou fakt scestný .

Doufám ,že na tom bude za chvíli AMD tak špatně ,že vykopnou H. Ruize a koupí je Samsung. - ten by tomu dodal štávu , nový továrny jak pro AMD tak hlavně nějakou pro ATI atd.
Anonymní  - re: 2007-12-14 10:59:09

Nauč se číst! Psal jsem fůze! Fůze!

Fůze Fůze Fůze Fůze Fůze

Jestli tady ještě někdo napíše koupě tak si asi fakt budu myslet, že jsem mezi analfabety, co neumějí ani číst! Tady jde předně o to, že místo aby fůzovali, což je 1000 levnější, tak oni nakupovali.

A to že měli možnost fůze zrovna s nVidií je jen třešnička na dortu. Fůze by vyšla levněji, ale Ruiz chtěl být velký šéf, a to by po fůzi nebyl.

Jinak začínám mít pocit, že vám ty grafické karty lezou pekelně na mozek. Absolutně nehápu, co je sem zase taháte. O Grafiky šlo až na druém místě. Předně šlo o chipsety!

Takže abch to shrnul:

1) místo levné fůze drze nakupovali (i kvůli Ruize)

2) místo ekonomicky velmi silné nVidie pohltili o poznání slabší ATI a ješě se na tom ekonomicky vyčerpali.

3) S tím Samsungem už jste fakt směšní. Vaše hračka AMD/ATI se bortí před očima a přání je otcem myšlenky, jak je vidět. Samsung je možná bohatší než Intel (nevím) a to ještě na trhu x86 nebyl. Vy si opravdu myslíte, že z ekonomického hlediska je AMD takové terno? Vždyť Samsung vydělává miliardy i bez toho! Kde berete jistotu,že nemají v plánu zcela jiné procesory?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 01:38:16

Jojo ... nvidia je trešnička na dortu. Z toho co všude vyprávíš ti jde předně o "fůzi" s Nvidií a podle tvých příspěvků je fůze třešnička na dortu. Jak jsi jistě nepochopil z mého příspěvku jsem se bavil o Nvidii a promiň ,že nepoužívám přesné termíny ,jako je třeba -fůze- když se o ni vůbec nebavím. Všechno víš ,všechno ,znáš ,všechno bys udělal jinak (rozuměj líp) ... to známe.

Samsung má ekonomický ,třžní , technologický potenciál se s AMD dost silně prosadit na x84 a tam jde o víc než milionové částky $ .
Anonymní  2007-12-15 07:39:33

Sorry, ale bussines okolo x86 je mnohem menší než dnešní bussines Samsungu. Vaše představa, že se Samsung nemlže dočkat, až AMD koupí je směšná. Může a nemusí. Rozhodně to není žádná koupě roku, za kterou ji tady všichni vydáváte z obavy, že AMD zmizí z trhu úplně.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-16 23:00:18

Samsung neni firma ktera by se drzela jen tech pozic a casti trhu ktere ma dnes ale je to firma ktera se zacina a chce prosazovat v co nejvice sastech trhu IT a proc si myslis ze by nedali vydelek z mozna jen minulyho mesice do koupi AMD ? AMD ma zkusenosti s procesory x86 a Samsung by urcite chtel si ukrojit dalsi cast trhu s IT kdyz ma moznost ;) .
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 22:41:14
avatar
trochu nelogicke - NV mela a ma podstatne vyssi cenu nez ATI takze odkoupeni nepripadalo v uvahu a fuze by byla IMHO dost nepravdepodobny reseni a i kdyby jo tak nez by se to dohodlo tak je rok 2009.
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 00:48:32

IMHO tohle nema vubec cenu resit.. zadny kdyby neni..nikdo nevi jak by to bylo kdyby... proste je to tak jak to je.A neni to peknej pohled
Anonymní  2007-12-14 10:50:51

To se mi snad zdá. Já si tu dnes připadám jak u blbejch! Vidíte tam snad někdo něco o koupi!

já jsem psal Fůze!!!!!!!!!!
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 21:47:04
avatar
ATi měla v té době na trhu lepší karty, ovládala i tophighend, navíc tehdy se dalo asi sotva tušit, že R600 bude nepovedená a G80 povedená, třeba si mysleli, že ATi na vrcholu zůstane, investice se jim brzy vrátí, oni vrazí peníze do vývoje procesorů a dnes bychom tady měli plně dostupnou Agenu B3. Myslíš si, že Ruíz se nechá jen tak pro nic za nic připravit o slušně placené místo CEO, když je tady druhá možnost, že CEO zůstane a bude šéfovat dvakrát větší firmě? Navíc, neopovážil bych se tvrdit, že je to vina jen Ruíze - CEO nVidie se taky zřejmě nehodlal vzdát své pozice, takže je to samozřejmě čistě Ruízova vina. A dále - kdo říkal, že měli jednoznačnou možnost fúzovat s nVidií? Podle mě jsou to čistě jen spekulace, oni by zase mohli ke dnu stáhnout nVidiu a ATi by si vrchol "třeba" udržela. KDYBY SE AMERIČANI S RUSAMA PO DRUHÉ SVĚTOVÉ POŘÁDNĚ DOMLUVILI, TAK JSME DNES UZNÁVANÁ ZEMĚ S PADESÁTILETOU KAPITALISTICKOU HISTORIÍ. JELIKOŽ SE TAK NESTALO, PŘEMÝŠLEJME, CO S TÍM UDĚLAT, NE CO JSME S TÍM MOHLI UDĚLAT.
Anonymní  2007-12-15 07:46:53

Hezpké spekulace, ale prokděme si fakta.

1) nVidia je mnohem zdravější firma. Vyrobila už bezpočet nepovedených produktů, ale vždy je dokázala ve velkém prodat. Prodeje ATI závisley vždy jen na kvalitě. U nVidie byla tedy jistota, bez ohledu na produkty.

2) Ano CEO nVidie byl také ješitný. Ncméně nyní šéfuje luxusní zaoceánské lodi, kdežto CEO AMD Ruiz šéfuje Titaniku!

3) AMD potřebovalo nVidii mnohemvíce, než nVidia potřebuje AMD. AMD by muselo ustoupit!

4) Jestliže se firma řídí tím, co chce CEO, je to naprostý cirkus a měl by urychleně zjrachovat. Záem firmy je především zájem vlastníků - akcionářů, nikoli zájem teplého místečka CEO! Za tohle měl být zpráskán bičem, protože evidentně porušuje povinosti při správě cizého majetku.

6) Ano stalo se. Můj názor je, že v této situaci je pro mě jako usera nejlepčí jediná varianta: Krach AMD
BL!zZard [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2007-12-13 20:23:11
avatar
ted planuju koupi AMD Athlona 5000+black edition a HD3850 , jinak doufam ze jim to vyjde
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-14 08:09:32
avatar
Nechci být nevděčný, ale článek má nulovou informační hodnotu. Jen kompilát stávajících dohadů a spekulací, ale nic konkrétního.

Informací, že se AMD bude snažit a pokud možno lépe než doposud dělat procesory a grafické karty jsem tedy překvapen nebyl.
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 10:03:06

Samozřejmě, že článek má nulovou vypovídací hodnostu, ty jsi tu snad posledni dobou viděl něco jiného. Bohužel se tady z toho stává hrozně komereční záležitost ala ostatni ceske weby o počítačích
Funda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Fúze 2007-12-14 11:47:09

ElCondor napsal:
To se mi snad zdá. Já si tu dnes připadám jak u blbejch! Vidíte tam snad někdo něco o koupi!

já jsem psal Fůze!!!!!!!!!!


1) Fúze se píše s čárkovaným úúúúú
2) Nákup podniku je fúze úplně stejně jako spojení podniků sloučením nebo splynutím. Fúze je to všechno.
Anonymní  - to se šeredně pleteš 2007-12-14 13:52:43

fůze: dvě firmy A a B se dohodnou na sloučení. Vznikne firma AB která je nástupcem obou firem. Firmy A a B tímto zanikají. Jejich majetek se stane majetkem společným. Jak je vidět, vlastníci A + vlastníci B se stávají všichni vlastníky firmy AB, žádné peníze netečou ven.

koupě: firma A se rozhodne, že firma B má něco zajímavého a tak prostě zajde za vlastníkem firmy B a zaplatí mu za to, že ji přenechá. Jak ji vidět, zde firma A platí vlastníkovi B! Vlastník B již ve výsledné firmě nefiguruje a peníze si odnese.

PS.: Když nevím co je fůze, tak nebrblám
Funda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 14:03:42

Ano, může to být fúze sloučením - tedy vše přechází na jednu ze společností, nebo splynutím - je vytvořena úplně nová společnost, na kterou všechno přejde. Nebo je to nákup podniku, ale to je podle našeho práva taky fúze, resp. spojení podniků
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 14:23:34
avatar
Obdivuji te, ze se jim to i pres jejich neschopnost snažíš vysvetlit ale jaksi mam pocit, že snaha to bude marná.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-14 18:57:55
avatar
Není to až tak jednoduché
Fůze může být i A+B=AB i A+B=A a B zaniká...
ale když se firma kupuje, tak jak to myslí El Condor, tak se koupí majetkový podíl ve firmě, klidně stoprocentní a firma B nezaniká, přesto je kompletně vlastněná A. Pak je Vlastníkem B i A firma A, ale nejedná se o fúzi

Takže bych El Condora až tak nehaněl V podstatě má totiž také pravdu.
Anonymní  2007-12-14 19:33:57

Hlavně jde o tom, že při fůzi se nenakupuje, tudíž se neberou úvěry, tudíž mám peníze na vývoj, tudíž nemířím do prdele jako teď AMD.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-15 14:52:37
avatar
Aby to nebylo tak jednoduché, tak i když se kupuje, tak se může platit akciemi místo peněz, takže pak by se nemusely brát úvěry, ale jen by se například zvýšilo základní jmění mateřské společnosti nová firma se zaplatila akciemi kupující firmy atd., těch variant je spousta.

Nicméně souhlasím, že zaplatit za ATI v hotovosti byl ten nejdražší způsob, ale také tím AMD získala absolutní kontrolu. Což je jistě nejuspokojivější, zejména pro jejich managory Teda i když pro jejich hlavního účetního a auditora to až takovej orgasmus asi nebude ))
mamk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: AMD 2007-12-14 14:16:34

BL!zZard napsal:
ted planuju koupi AMD Athlona 5000+black edition a HD3850 , jinak doufam ze jim to vyjde


Podle ElCondor nesmíš plánovat koupi, ale FÚZI... FÚZI... FÚZI... !!!!
LM31 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 14:48:26
avatar
Jsem AMD Magor, ale to co se s AMD poslední dobou děje .... to je síla, moc jsem tehdy nesouhlasil, že koupili Ati, ale co už...myslím ,že partnerství s Nvidii by bylo lepší..hlavně pro AMD..
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2007-12-14 20:51:12
avatar
... lol, tady je ale najednou odborníků obchodníků se divím, že při vašich znalostech nejste aspoň miliardáři nebo se pletu? alespoň podle těch řečí určitě jo jj, po bitvě je každej generál že? tak si prosím vás tyhle řeči o fúzi apod. nechte pro sebe. mě prostě nepřestane udivovat sebejistota, se kterou tu určití jedinci vystupují a přitom bych to spíš přirovnal ke žvanění u piva ufuf, taková koncentrace ředitelů zeměkoule na jednom webu to není vůbec zdravý čest
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 03:11:52
avatar
Njn, nejlepší je nenapsat řádne řešení a byt králem jako ty ;)

Každý ti jednoznačne potvrdí že narvat volne cash flow do ATI byla nejvečší kravina co AMD mohlo udelat.

Dám ti do príkladu, je to samé jako kdyby si všechy prachy tedko narva do koupi auta a pak nemnel na benzín + to auto by se ti začalo porouchat.

Musím se opet priklonit k El.. FUZE FUZE FUZE to mnela byt, nikoliv prevzetí jedne firmy druhou....
LM31 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-14 23:47:15
avatar
No jo taky pravda...nejsem sice žádný odborník, ale z mého pohledu by to bylo pro Amd lepší...jinak nic proti Ati..v Pondělí mi má od nich dojít grafika.. ...tak jsem zvědav...zatím jsem měl vždy jen Nvidii..
krishke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 12:04:24

Nejlepsi by bylo, kdyby Franta Prochazka koupil Intel, AMD-ATi a nVidii....A udelal by z ni nakou vlastni firmu...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-15 21:19:13
avatar
LuiS napsal:
Njn, nejlepší je nenapsat řádne řešení a byt králem jako ty


ano, máš naprostou pravdu pokud do něčeho pořádně nevidím, tak se do toho radši neseru, páč pak to dopadá jak teď s AMD takže lepší než špatný rozhodnutí, to radši žádný, když to funguje dobře při starým
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 587x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 393x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 900x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6