Herní vývojáři zanedbávají optimalizace pro vícejádrové procesory – volání po nápravě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 20 srpen 2009
altNa probíhajícím GameCom jsou samozřejmě i různé přednášky kolem vývoje na poli her.

 

 

 

Kromě mnoha jiného je v sousedním Německu, kde probíhá GameCon i řada zajímavých setkání s výrobci HW všeho druhu. Aktivní je tam například i společnost Intel, která kromě představení dalších ukázek schopnosti RayTracin hovořila i o nutnosti optimalizací pro nové procesory.

Spousta herních vývojářů totiž zaspala. Intel poukazuje na to, že zhruba před dvěma lety v podstatě skončila honba za vyššími frekvencemi. Už nějakou dobu se pohybujeme kolem 3GHz. Intel tedy upozorňuje na to, že bez podpory a implementace nových technologií nelze čekat, že ve hrách poběží stejně taktovaný procesory, i když novější než ten starý, rychleji. Naráží tím na to, že vývojáři her jen velmi pomalu optimalizují a do her vkládají optimalizace pro využití nových procesorů.

Intel tak vývojáře vyzývá, aby se aktuálně zaměřili na implementaci technologií do svých her, které využijí vícejádrové procesory stejně jako podporu vícevláknové zpracování a také aby přihlédli a maximálně využili stavbu a strukturu procesorů zejména co se velikostí a uspořádání cache pamětí týká.

Mnohé hry se zastavili u optimalizací pro dvoujádrové procesory. Jen velmi málo jich účelně využívá čtyřjádrové procesory a Intel už upozorňuje na to, že příští rok přijdou 6-ti jádrové procesory a počet jader bude růst i nadále. Že vývoj her a optimalizace pro nový HW silně zaostává, už pozorujeme dobrý rok – dva. S klesajícími ceny čtyřjádrových CPU, ale i výkoných grafik s DX10.1, paralelní strukturou, tesselací a hromadou nových technologií, zjišťujeme, že najednou s novým HW nemáme co dělat a i nové hry využívají jen staré technologie a nový HW a nové technologie nám tak z 90% zahálí. Intel tyto výtky směrem k vývojářům neadresuje jen pro světový mír, ale samozřejmě hlavně proto, že prodává procesory a vydává co dva roky novou generaci a rád by, aby to mělo nějaké využití a zákazníci viděli, že má smysl si takový CPU pořídit. To je u mnoha současných her problém, když zjistíte, že vám tak nějak dost her jede (s průměrnou grafikou v průměrném nastavení) na starém dvoujádrovém AMD Athlon X2 3,0GHz tak nějak jen o trochu pomaleji než s novým Core i7, v lepším případě je rozdíl tak malý, že určitě neodpovídá cenovému natož generačnímu technologickému rozdílu. Jsem opravdu zvědav, zda tvůrci her Intel vyslyší …

Zdroj: ComputerBase.de, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 14:40:03
avatar
no tak procesor sa dá ešte využiť aj v aplikáciach. Horšie je to s grafickými kartami, nie každý vyžaduje 26-30" LCD aby vyťažil na max. svoju high-end VGA.

Btw. načo by sa mali vôbec vývojári hier srať s optimalizáciou na "quady" keď dnes na všetko okrem GTA4 a ARMY II (ktoré sú veľmi priestorovo komplexné hry a na QC optimalizované sú, pretože to potrebujú) stačí na 3GHz taktované C2D ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 18:07:44
avatar
a kdyz uz nekdo optimalizuje na vicejadrove procesory (jako u zminene gta4 a army nebo jeste chystanyho resident evila), tak akorat na ne lidi nadavaj, jak se vykaslali na optimalizace, protoze jim to na jejich dvoujadru poradne nejede.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 19:20:07
avatar
Naprosto souhlasim + 1
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 11:14:07
avatar
Vývojári Falloutu 3 (pri všetkom rešpekte, ktorý k ním mám pre hry čo robia) mohli zapracovať na mrznutí a padaní, ktorého som si užil až až... Po prečítaní diskusii a editácii Fallout.ini už je to na X3 hratelné.
Odkaz Post #9
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 14:40:59
avatar
mas pravdu, ale aj ja mam 26ku, je tam sice len 4850, a 2jadro kuma na 3@, a zatial som nemal problem s tym ze by mi chybali nejake tie jadra ... teda, este som neopacil nove GTA... neviem v com je problem ... ale nastup bude pomaly asi ako s tymi 64 bitmi
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - s dvoujádrama už ten rok a čtv 2009-08-20 15:01:21
avatar
do příchodu Buldozeru vydržíme
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 15:09:03
avatar
Ja svistim na Athlonu X2 3GHz a skoro muzejni HD 3870 a vetsina her mi jede dost dobre a na slusne detaily (az na Crysis a Anno 1404 tam musim mit medium) a to mam Win 7. Na podzim prejdu na Core i5 a pri soucasnem stupni vyvoje softwaru odhaduju ze ten mi vydrzi tak 5 let
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 15:43:23
avatar
Já ti dám muzejní 3870. Jak by si pak nazval mojí X1900XTX?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 15:51:21
avatar
Sběratelský muzeiní prehistorický exponát?
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 19:30:32
avatar
už se těším, jak za 2-3 roky (možná snad ještě dřív) takhle budeme nazývat karty typu HD4870X2, GTX295 apod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 19:40:27
avatar
doufejme - protože moje stará 8800GTX, kterou mám doma v krabici, je z prosince 2006 a to už budou tři roky a jako muzeální exponát v proovnání se současnými "novinkami" GTS 250/GTX 260 zrovna nevypadá
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 20:08:53
avatar
snad. A tu 8800GTX přejmenuj a prodej ;)
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 21:01:54
avatar
koupim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 21:11:36
avatar
neprodam, je na výstavku, stejně jako 8800ULTRA
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 21:17:06
avatar
A za 10 let uvidíme v novinách jak se v plzni otvírá muzeum strarý PC komponenů, že DD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 22:25:43
avatar
uvidíme, určitě to nebude asi v Plzni
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 21:41:30
avatar
To je hřích mít takovy výkony karty nevyužity...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 22:25:19
avatar
Mám tu HD 2900XT, 8800GTX a 8800Ultra, HD 3870 X2 a 9800GX2, teď si ještě opatřím GTX 295 a HD 4870 X2 už mám, půjdou do důchodku hned jak vyjdou HD 5000/GT300
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 22:35:41
avatar
ááá tak to nemám slov ... to neni možny.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 23:40:21
avatar
Sakra u tebe zahalej, a jiny by je klido vyuzili,... pak by ti je i poslali z5 na tu vystavu
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 08:51:29

aaaa.. nevracias HW dodany na testovanie..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:12:48
avatar
fosílie
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:54:39
avatar
to je ještě z doby před vynálezem slov, ne?
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 15:42:28
avatar
No to se nedivím, že se to Intelu nelíbí. Byl zvyklý na to, že u herních PC se musel každý rok komplet měni HW a najednou kdo si koupil před 3 lety C2D a přetaktoval ho má pořád dostatečný výkon a na celou předraženou Corei7 platformu se jim může zvysoka vykašlat. Taky počítám, že tak v první půlce příštího roku přestanou vyrábět a dodávat C2Q procesory, byť jsou výkoný až do alelujá, jen aby donutili majitele C2D přejít přímo na Core i7 (5) platformu a nakoupit nový desky, paměti a procesory. Jinak by samozřejmě spousta vyčůránků včetně mě koupila jen procesor a ušetřila by, čímž by jim váznul prodej čipsetů do novejch desek.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 16:44:50
avatar
Ja uz to mam vymysleny. Az dostatecne zlevni 4 jadra, tak koupim novy procak + RAM navic a zbytek necham. Vzdy kupuji vnitrnosti s ohledem na moznost upgradu na rekneme dvojnasobny vykon pocitace.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:00:37
avatar
Taky čekám na zlevnění, kdybych ve hrách 4-jádro využil tak bych si hi pořídil už teď. Ale na co? Spíš koukam po VGA.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 16:35:14

Klidně to tak muže zustat, nebudu muset kupovat nový železo.A grafika je dostačující,dnes už bez kostiček.
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:10:59

Je to dalsi tah Intel-u proti AMD.
Opet tu budu hry ktore zahadne idu 20x rychlejsie na Intel procesory ako na AMD (viz Crysis - nVidia vs. ATi)
Takto si Intel pribije zakaznikov. Neviem odkial to maju ze v buducnosti mozno budu hry potrebovat to 6jadro, ved DX11 odlahcuje vypocty CPU - dalsia zbitocnost vlastnit viac jadro. Taktiez sa asi boji GPGPU vyvoja CUDA a OpenCL ktore tiez odlahcuju vypocty CPU a prenasaju ich na GPU.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:16:43
avatar
tady nejde o tah proti AMD tady jse o tah proti dvoujádrům, jehož majitelé nemají důvod upgradovat na 4jádra. Prodeje klesají a Intel musí nějak přesvědčit lidi že 4/6jádro se vyplatí. Čím víc her a aplikací využijí dražší 4/6 jádrové CPU tím větší výdělěk pro Intel (AMD)
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 17:30:12

No ale optimalizacia pre HT (MT) a algoritmus/usporiadanie L3 cache je tah proti AMD
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 18:11:11
avatar
me se koupe q6600 za par supu jiz pred rokem a trictvrte velmi vyplatila
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-20 20:24:34
avatar
Viď a předpokládám, že ještě rok dva vydrží
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak to kazdopadne 2009-08-20 22:59:17
avatar
sice Q6600 mam jen rok, ale zase byl za 2800 ted uz jen k nemu nejakou slusnou lowend grafiku dni budoucich a bracha bude rad, ze za 1950GT dostane 4670 ))
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč?? 2009-08-21 19:01:11

Ot8zka je, jestli optimalizace her pro quadcore mají nějaký smysl. Myslím si že spíš ne a to z několika důvodů.

Vývojáři musí zajistit, aby jejich produkt byl použitelný na všem běžně používaném HW. Pokud někdo vydá hru, která bude pro rozumné hraní vyžadovat Core i7 a na starších procesorech poběží max. 15 fps, tak si ji prostě skoro nikdo nekoupí. No a pokud hra běží svižně i na dvoujádru, nemá cenu ji optimalizovat pro quadcore.

Ve větších rozlišeních a pri vysokých detailech je stejně většinou hlavní brzdou grafická karta.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-21 20:48:34
avatar
Tak pěkným příkladem výborné optimalizace a podpory quadcore je UT3 a hry vytvořené na UT3 enginu. Zahraješ si to i na dvoujádru, ale díky quadcore získáš vysoké FPS které je pro multiplayer střílečku vždycky přínosem. Je pravda že udělat hru jako GTAIV, kterou si člověk pořádně ani kvalitně nezahraje bez quadcore je dosti špatný obchodní tach a špatný příklad optimalizace
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 587x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7