HOTNEWS: AMD a Intel se dohodly na ukončení všech právních sporů! Nová Crosslicenční dohoda! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 12 listopad 2009
altNečekanou novinku dnes oznámili společnosti AMD a Intel, která mění opravdu hodně.

 

 

AMD Intel dnes nečekaně oficiálně oznámili, že se dohodli. V minulosti byli vztahy společností AMD a Intel napjaté a nová dohoda umožní oběma společnostem se soustředit na inovaci a vývoj vlastních produktů.

Nejde o nic menšího, než ukončení všech právních sporů mezi oběma společnostmi. S definitivní platností AMD stahuje všechny žaloby na společnost Intel ohledně porušování hospodářské soutěže. AMD stahuje hrozby a žaloby na AMD ohledně oddělení výrobních kapacit AMD a vytvoření společnosti GlobalFoundries. AMD a Intel spolu uzavřeli novou 5tiletou Crosslincenční dohodu ohledně vzájemného využívání technologií, kdy nejznámější jsou asi samotná x86 licence Intelu a naoplátku x64 instrukce, které jsou licenční technologií AMD. Nová dohoda je neveřejná, ale zcela určitě obsahuje i ustanovení o tom, kde a jak může AMD vyrábět procesory s licenčními technologiemi Intelu. Zároveň má dohoda obsahovat smluvní ustanovení o obchodních praktikách ze strany společnosti Intel. Navrch Intel zaplatí 1,25 miliardy amerických dolarů, co by odškodnění za porušování obchodních praktik v minulosti.

Obě strany jsou s dohodou spokojeny, zejména pak AMD, kdy Intel v podstatě uznal své pochybení v rámci fair play a nová Crosslincence je pro obě firmy vítaným přínosem. AMD si od dohody kolem obchodních praktik ze strany Intelu slibuje i rovnější přístup firem k AMD. Hlavně ale AMD získalo klid na budování svých výrobních závodů, kdy zároveň oznámil šéf ATIC, která vlastní výrobní kapacity, další rozsáhlé investice do výrobních kapacit GlobalFoundries a výstavbu nového závodu v Abu Dhabi do 4 let. Přelomová dohoda mezi oběma firmami tak ukončuje veškeré spory AMD a Intel a obě společnost hledí vstříc dalšímu technologickému vývoji.

Zda to bude znamenat i konec žalob na Intel ze strany antimonopolních úřadů ale není jasné, pravděpodobně ne a jak Evropské, tak Americké orgány si na Intelu ještě smlsnou. Ze strany AMD však už žádné žaloby Intel čekat nemusí a AMD naopak nečekají podpásovky od Intelu na trhu, co se uplácení výrobců počítačů týká. Jsem tedy zvědav, jak to bude se zvýhodnoňováním při odběru toho a toho produktu. Konec? To by se mnoha firmám líbit nemuselo a kromě toho to zase zavání neférovou obchodní dohodou, ale x86 trh s CPU lze jen stěží nazvat normálních obchodním prostředím. Každopádně nečekaný obrat, ale uvidíme, zda to co je dobré pro AMD a Intel je dobré i pro nás, zákazníky …

Zdroj: Dailytech.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:27:23
avatar
kolik to intel asi stálo ?
nebo že by se obě firmy dohodli na nVidii ? AMD-ATI na poli grafickém, intel na poli hybridu GPU-CPU a nekonečných sporů ?
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:57:41
avatar
Četl jsi ten článek? Tam máš napsáno, že to Intel stálo 1,25 mld.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:04:35
avatar
upřímně ti řeknu, že sem si ty poslední 2 řádky nečetl, hend jsem přeskočil na další odstavec ..my bad
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-14 03:33:45
avatar
mg...ako sa môže niekto vyjadrovať k článku bez toho aby si ho prečítal...
dvdbck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:45:30
avatar
Zajimavy posun vpred. Nicmene toto se tyka USA a Japonska.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mna to velmi 2009-11-12 16:46:57
avatar
netesi, tych 1.25 mld je docela dost penazi, ale pre Intel len kvapka v mori. Ale mozno si tuto sumu vycislilo samo AMD, takze su asi spokojni. DD, oprav si zaciatok: "AMD stahuje hrozby a žaloby na AMD" - ved ty vies ;-).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:47:37
avatar
1,25 miliardy se AMD určitě hodí. Vysoudili by určitě víc, takhle maji peníze hned a taky klid od žalob intelu a to se jim asi vyplatí. Spíš bych viděl problém v tom že Intel vlastně uznal že v minulosti nehrál podle pravidel a za to ho různé antimonopolni úřady pěkně oškubou. Hordy úředníků v Bruselu potřebují přeci jíst...
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:55:56
avatar
Brusel? joo už vím to je ten velkej prasečák s nenažranýma čuníkama.Prasata jsou všežravci - Microsoft nebo Intel to je jedno hlavně když bude nad čím chrochtat
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:16:21
avatar
Nadávat na EK je v módě a přitom je to jediná instituce, která dokáže velké nadnárodní firmy nakopat do zadku - u MS a Intelu je to právem. Umí si snad někdo představit jak ČR vede soudní spor s Microsoftem ? ČR se akorát zmůže na další zbytečný utrácení za jeho software. Politika nikdy nebude dokonalá.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:23:53
avatar
sry ale u mne to moda rozhodně není,v bruselu dělají to co je pro ně nejlepší,o tom jak tahle instituce funguje bychom mohli debatovat hooodně dlouho a to je zbytečný,každý má svůj názor
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:30:53
avatar
Soudní spor ČR s nějakou nadnárodní společnostní si představit umím, ale žalující bude ta nadnárodní společnost za porušování nějakých obchodních praktik.
Cajzl.z.Praglu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 21:10:43

Spíše půjde o ušlý zisk nebo neochránění nějaké investice, nejlépe do golfového hříště. A arbitráž o pár miliard na 99% prohrajeme.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 09:58:37
avatar
Co sem zase taháš politiku? Já se držím zpátky a ty takhle , pro osvětlení jiným co to neví, DeaDDog se v jedné diskuzi hrdě přihlásil že je "tak trochu" rasista i fašista, což se přesně shoduje s jeho obdivem k byrokratické instituci jakou EU bezpochyby je. Nezavrhuji ji, neznám lepší řešení, všechno je lepší než války které tenhle kontinent plodil jak na běžícím páse, ale je to pouze to nejmíň špané řešení ze všech špatných.
Tvůj levičácký odpor k silným hráčům kteří mají převahu, se přesně shoduje s osobnostním vzorem zakomplexovaného neúspěšného hráče, který touží po tom, aby ti co jsou úspěšnější než on byli nakopání do zadku. A protože je to v naprosté většině případů slaboch a sám se bojí, tak se přidruží k nějakému jinému velkému společenství/hráči/klubu, který je "hodný", který je "náš" a kde se schází s jinými "revolucionáři". Ať už je to Sparta/Slavie/Baník, komouši, fašouni, nebo Google...
Lunmpové jsou všude, nalevo napravo nahoře dole, ale pouze nalevo se soudruzi k levárnám hrdě hlásí a mají okrádání a zadlužování jako program. Fuj.
K tématu, jak naznačuje DD na konci článku, to co může na první pohled vypadat hezky, že se jako rozhádaní kohouti dohodli a konečně bude "klid na práci", ve skutečnosti může být taková korporátní "opoziční smlouva", kdy si firmy nepůjdou po krku a nebudou se snažit jedna na druhé v rámci konkurenčního boje najít jakkoukoliv napadnutelnou špinavost, což v mnoha případech vede k tomu že jedna nebo druhá firma do nějaké levoty nejde, protože je to moc velké riziko kdyby to "prasklo". V atmosféře opozičních smluv to funguje tak, že si subjekty vzájemně nikoliv zajišťují klid na práci, ale kryjí záda při tak velkých levotách, o kterých by jinak nemohli ani uvažovat. Že z toho někdo nemůže vycouvat se zajistí tak, že každý na každého něco ví, každý je namočený a proto jeden ssebou bere všechny...
Neříkám že to tak je, ale mohlo by být. A tohle ať EU instituce hlídají a neserou se do věcí jako je zakřivení banánů, správný recept na guláš, nebo studie o tom jak je nezbytné dodržovat pitný režim... To všechno za naše daně. Protože já daně platím. Na rozdíl od průměrného levicového voliče...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 12:41:54

Jasně. A když Jan Palách se upálil na protest proti kománčům, tak byl to podle tvé logiky levák, který chtěl být velký a silný jako Sovetský Svaz, ale nevzali ho do strany.
Je to nádhera, jak lidi, neovládájící logiku ani v základech a neschopné splodit ani jednu souvislou myšlenku spěchají na někoho nadávat. Na normální argumantaci buňky nestačí, tak co chudákům zůstává? Schválně jsem ti dál plus - bidáku na žebrotu.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 17:00:44
avatar
Ne, nemám nic proti chudobě, sám jsem občas taky v pěkné pr*eli, mám všechno proti parazitům. A parazit pochopitelně při volbách nebude volit stranu, která mu to parazitování chce ztížit... A to levicové strany nejsou...
Tomu s tím Palachem nerozumím. Omlouvám se.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to RiMr 2009-11-13 15:33:50
avatar
RiMre kdybys aspoň byl v tom urážení přesný. Napsal jsem, že občas jsem tak trochu komunista a fašista/nacista. Ty si z toho potom dostal opar, protože nechápeš, dnes už všeobecně uznávaný fakt, že jaksi i ve fašismu jsou věci ze kterých by si dnes "dokonalá demokracie" měla brát příklad a také si ho občas bere.
"Tvůj levičácký odpor k silným hráčům kteří mají převahu, se přesně shoduje s osobnostním vzorem zakomplexovaného neúspěšného hráče, který touží po tom, aby ti co jsou úspěšnější než on byli nakopání do zadku."
To si snad děláš prdel ? Tvoje psychologické rozbory jsou imbecilní. Jak můžeš srovnávat úspěch velké společnosti s úspěchem/neúspěchem jednotlivce ? Tvoje urážení mě jako levičáka a slabocha (nevím kdes to vzal) + tvoje nenávist k čemukoliv levicovému už hraničí s fóbií.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 17:00:07
avatar
"jaksi i ve fašismu jsou věci ze kterých by si dnes "dokonalá demokracie" měla brát příklad"
Tohle je prostě neslučitelné i s naprosto základní úrovní lidské morálky. Fašismus je svinstvo jako celek a něco z něho vyzobávat co "ušlo" je naprosto zcestné. To je jako říkat že "na té pedofilii je taky něco z čeho je třeba si brát příklad, třeba láska k dětem"
Proboha, vždyť tohle jsou stokrát v historii vyzkoušené věci, že kdykoliv se zlu "tak trošku" přiznává legitimita tak se vrátí s ještě větší zrůdností...!
Jestli jsem se tě dotknul tak se upřímně omlouvám, je fakt že bolševiky nemusím. Nevadí mi ani tak levicové smýšlení, ajko ten prototyp občana voliče vepřové hlavy, žijícího na podpoře, sem tam načerno nějaké bokovka, kouří krabku denně a svoje čtyři denně vždycky dá...
Jsem z velké rodiny "rozlezlé" po celé ČR (a nejen ČR) a jsou to lidé jak bohatí, tak chudí. Někteří žijí v takových sračkách (nemocné děti, manžel, bydlení u rodičů...) že je to fakt hrůza. Někteří bydlí v oblastech s nejvyšší nezaměstnaností. Ale všichni co jsou zdraví pracují, protože kupodivu v naší rodině není nikdo kdo by se nestyděl válet se ze zdravýma rukama doma na podpoře. Jedna neteř by sice ráda dělala servírku, ale protože sehnala jenom pošťačku, dělá pošťačku. A dobře. Brácha ten má pár holičství a když je krize, ubírá peníze sobě, ne zaměstnancům. Tihle lidé si zaslouží moji normální lidskou úctu ať volí kohokoliv (a že někteří z nich ČSSD volí rozhodně). Protože to nejsou vyžírky se zdravýma rukama. Pokud má někdo zdravé ruce a nemaká, protože je vyučený svářeč a oni berou jenom nakladače, tak bere podporu, je to u mě nefachčenko a šmitec! I ten tak ponižovaný "ukrajinec" makající na stavbě za pár šupů si zaslouží větší úctu protože maká a byl dokonce proto aby uživil sebe a své blízké jet do cizí země. Tady lidi nemakají protože by "museli dojíždět"...
Pokud má někdo skutečně smůlu a ze zdravotních důvodů skutečně pracovat nemůže, zaslouží si naši pomoc. To je bez debat a o těchto lidech nemluvím. Bylo by super kdyby se z té obrovské hromady peněz mizející mezi nefachčenky kus sebral a přesunul se mezi potřebné.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 17:27:47
avatar
Bože nečetl jsi nikdy jak je současné vyjadřování někoho z EU (někdo přes zdravotnictví) o tabáku nápadně stejné jako měl Goebels ? To samé postoj k alkoholu, azbestu, rtuti, olovu a vůbec všemu co škodí zdraví - tam byl nacismus špička (oproti spoustě státu pořád špička je - i s 60 letým handicapem) a já to prostě beru jako vzorové chování. Pedofily a další úchyly nesnáším a to je další důvod sympatií k diktaturám - tam by se s nima nikdo nesral a postavil by je ke zdi. Prvky fašismu (korporativismus) používají nejvyspělejší státy a já osobně bych za fašistický režim označil i Čínu - taky celkem chytře řízená země - já neospravedlňuji mučení vězňů atd., jenže třeba pro regulaci porodnosti musíš sáhnout k nedemokratickým metodám, když to jinak nejde. Prvky diktatury nebo diktatura samotná je prostě hodně efektivní pro řešení problémů a extrémních situací - těch má dnešní svět hodně a já nepředpokládám, že se bez určitého pošlapání demokracie dají vyřešit - pokud by všichni lidi byli inteligentní, uvědoměli, s dobrou morálkou tak by to potřeba nebylo. Neshodnem se - já tvoji 100 % averzi vůči diktaturám nesdílím, protože si nemyslím, že je nebezpečné si brát z diktatur "to dobré". Jde o lidský životy a jejich kvalitu a pokud mě nějaký prvek diktatury nabídne lepší řešení/vyřešení problému tak to uznám.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 16:49:36
avatar
Jo nejlepší se vždycky ukáže "zlatá střední cesta" a to se myslim tady v tom případě potvrdilo.....
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:05:53
avatar
Koza se nažrala a vlk zůstal celej
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:09:14
avatar
Intel se zachoval rozumně. Nechtěl už dál na sobě rozmazávat hovno - z morálního hlediska určitě selhal (a to samozřejmě i v měřítku jaké je v bussines třídě). Četl jsem žalobu AMD a místo domněnek AMD to bylo jen konstatování známých a zcela ilegálních faktů a praktik - o to více se divím proč to někdo intelu zarazil až teď. Výmluvy jaké používal intel typu "snížili jsme tím ceny" byly absurdní a být soudce tak jim dám pokutu za urážení mého rozumu. Snad se Intel polepší .
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 22:44:12
avatar
Zhrnul si to presne tak ako to je a v par vetach... nech si kazdy hovori co chce ...si asi najblizsie k realite
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:10:12
avatar
no myslím, že tyhle 2 firmy mají hodně "drobných" mezi sebou, a takhle jen ušetří náklady za právníky... to by mohl intel slevnit core i CPU
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 17:37:57
avatar
A rekni mi jeden jediny duvod, proc by to Intel delal ? Marži ma na Core iX oproti AMD nepomernou a přes 80% trhu, kdyby zlevnil, tak ma monopol a problem s urady...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 11:05:51
avatar
no to je mi jasné, že Intel nezlevní... on si vlastně svou cenou udržuje stabilních 80%... kdyby to šlo nějak dolů v jeho neprospěch, tak o něco zlevní a zas se na těch svých 80% dostane. Marži má stále královskou
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 19:44:27

no kazdopadne je to celkom dobre vyustenie pre AMD . Jednak tych 1.25mld sa bude hodit .
+Intell prestane uplatnovat takzvane preferencne zaobchadzanie pre ditributorou a predajcou ktory predavaju len intell
+ AMDcko vlastne novou crosslicencnou dohodou zmietlo nedavnu snahu intelu o skumanie celej tej transakcie s odpredajom vyrobnych kapacit.

Intel je firma ktora ma hodnotu cez 100mld a moze si dovolit viest obrovske spory zatial co AMD je spolocnost s hodnotou do 5mld pre ktoru cista 1mld je skvela sprava.
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Preklep 2009-11-12 19:45:28

"AMD stahuje hrozby a žaloby na AMD"

Toto je asi preklep, nie?
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 20:22:53
avatar
to bude preklep,aj ja som si vsimol ... odpustame to digitaldoomovi ...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fijha 2009-11-12 19:46:42
avatar
Kazdopadne som prekvapeny, hoci to pre intel nieje vela, AMD to pomoze nakolko pokuty by AMD nijako nepomohli..., no kazdopadne som z toho vedla, necakal som takuto dohodu....
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 20:31:13
avatar
nic není jen tak, Intel na tom určitě taky něco získal jenom se o tom asi nikdy nedozvíme co spolu ukuchtili
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 21:16:26
avatar
Nás ako užívateľov takéto veci predsa nezaujímaju. Radšej sem hodte niečo od Fuada nech sa mi zlepši nalada...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-13 12:30:14

To, že AMD dostane z dluhů a může více peněz dát do vývoje, MNĚ jako uživatele VELICE zajímá. Takže jen tak dál.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 08:56:11

To vedeni AMD je tak naivni az to boli, to je snad zly sen co tu predvadi.....

Jestlize Intel priznal praktiky a hlavne zjistil ze toho NY soudce neuplati a ze by dotahl spor do konce tak by z toho plynulo podstatne vice nez 1,25mld USD ale minimalne 5-10mld USD(coz by porad jeste bylo pro Intel unosne prijit o jeden rocni zisk) a take urcite spadl kamen ze srdce rade vyrobcum PC jako je Dell atpdb..
Mimochodem opravdu si myslite ze se tim neco zmeni a vyrobci prestanou "pomahat" Intelu, korn kdyz ted budou zase "zavazani" Intelu ze to za ne "vyresil"...???

Tohle je proste neuveritelna strategicka chyba AMD, ja si nemuzu pomoct zase to Intelu darovali temer zadarmo(myslim ze vedeni AMD bude nadosmrti zajisteno Intel financemi, jine rozumne vysvetleni neni protoze jestli Intel vyrukoval s dohodou tak je jasne ze se mel ceho bat)...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 721x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 490x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 965x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1199x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1526x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1347x
Komentářů: 6