Intel chystá CASCADE LAKE-X … další 14nm generaci high endu pro LGA2066. Dorazí za rok. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 05 December 2017
altPlány společnosti Intel se dostaly ven. Figuruje v nich další 14nm generace.

 

 

 

S 10nm výrobou a generací procesorů Intel evidentně vůbec nepočítá v nejbližší době. A tím myslíme celý rok 2018, přičemž právě 10nm CANNON LAKE měl už tento rok původně nahradit SKYLAKE. Jenže přípravy nového výrobního procesu nejdou tak dobře, a tak Intel musel improvizovat. Přišel KABY LAKE, což je jen SKYLAKE na vyšším taktu, pak přišel COFFEE LAKE, což je SKYLAKE s až 6jádry no a u toho to evidentně během celého roku 2018 zůstane.

A nic lepšího než 14nm Intel nemá ani pro High end (ten navíc na lepší výrobní proces přechází obvykle minimálně o rok později než mainstream a mobilní segment), takže i tady zůstaneme u stávající architektury. Intel však musí udělat nějaké ty změny kvůli bordelu, který si nadělal u současné generace X299, kdy vedle původně plánovaných maximálně 12jádrových Core i7 (dnes Core i9), musel kvůli AMD Threadripper uvést až 18jádrové modely. Zároveň mu příliš nevyšel plán prodávat do high endu 4jádrové KABY LAKE-X, celá tahle řada je právem vyhlašována za jeden z nejhorších procesorových produktů historie. Intel tak plánuje ucelení nabídky a vylepšení, byť k tomu bude mít stále jen 14nm proces. Výsledkem tak má být CASCADE LAKE-X platforma pro LGA 2066 a X299, která se představí v Q4 2018, tedy za rok.

Žádné podrobné specifikace nejsou k dispozici, ale obecně se předpokládá, že architektura se nezmění, Intel zkusí jen využít lehce vylepšenou 14nm výrobu, kterou nazývá 14nm+++ a minimem bude nejspíše 8jádrový/16vláknový model, protože 6jádra už má Intel v mainstreamu. Neočekáváme ani nějaký výrazný růst taktů, spíše jen osvěžení nabídky a konsolidace modelové řady Core 8000/9000.

Za pozornost stojí, že aktuální roadmapa ukazuje COFFEE-LAKE S procesory, tedy 2, 4 a 6 jádrové modely a také levnější čipsety, ovšem neukazuje 8jádrové verze ani specificky Z390 čipset. Nicméně je pravděpodobné, že Intel nechce, aby se o nich mluvilo, protože velmi pravděpodobně Z390 nebude kompatibilní se stávajícími procesory a hlavně pokud Intel uvede 8jader pro mainstream, mnozí by si mohli rozmyslet nákup jeho 6jader dnes nebo dokonce 8jader pro high end. Jinými slovy, Intel nechce, aby se o 8jádrech a Z390 platformě vědělo dříve, než před jejím uvedením. To se aktuálně očekává na Computexu, tedy na přelomu května/června 2018. Intel totiž bude muset reagovat na nové pravděpodobně 12nm 8jádrové RYZEN 2, které dorazí o pár měsíců dříve a jednoduše s jen 6jádry u i5-8600K a i7-8700K, si prostě nevystačí.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
4Dimensions [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-05 16:05:22

Ci Intel chce, alebo nechce, ale kazdopadne sa o tom hovori

Pruser su mobilne verzie Ryzenov, skoda, ze tam AMD so svojimi Ryzen 5 2500U a Ryzen 7 2700 ma znacne problemy so spotebou (pomer vykon/spotreba a z toho vyplyvajuca vydrz) zatial uvedenych NTB a ked to AMD nevyladi tak v mobilnom segmente to bude katastrofa.

Odkaz

Odkaz

Odkaz

a dalsie zdroje, ktore rozoberaju tuto problematiku.

Rozhodne medzi vyrobnymi procesmi Intelu 14nm, 14nm+, 14nm++ je znacna progresia a v tomto Intel ostava konzervativny v oznacovani, ale zatial to vyzera tak, ze Intel so svojimi 14nm vo vylepsenych procesoch bude na tom lepsie ako konkurencia so svojimi 10/12nm procesmi.

Snad kazdy vie, ze cim viac pasikov, nie je cim viac Adidas a cim nizsi uvadzany vyrobny proces v nm automaticky neznamena to lepsie.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-05 16:43:51

Hned z prvej recenzie, ktoru ste tu pridali je jasne, ze vykonom je Ryzen 5 2500U vyrovnanym superom intelu, ale s tou spotrebou mate pravdu, predsalen 272 minut vydrze nie je vela, to aj moj i7 6700HQ + gtx 965m refresh ma viac.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-05 18:08:31
avatar
Spotřeba je možná horší, ale:
1. CPU výkonu je dost a vyrovná se Intelu
2. int. GPU v 2500U překonává výkonem GF 130, 2700U překoná možná i GF150 takže mělo by se porovnávat asi takto:
i5 + dedikovaná gf 130 vs 2500U a i7 s dedikovanou MX150 proti 2700U. Nedivil bych se, kdyby ta spotřeba zvláště pokud nefunguje Optimus nebyla u NV+Intel řešení horší
3. cena

Takže tak - není nic jendoduššího než porovnat jablko s hruškou a posléze vytknout hrušce že není dost jablkovitá
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-05 22:25:35
avatar
Citace:
Rozhodne medzi vyrobnymi procesmi Intelu 14nm, 14nm+, 14nm++ je znacna progresia a v tomto Intel ostava konzervativny v oznacovani, ale zatial to vyzera tak, ze Intel so svojimi 14nm vo vylepsenych procesoch bude na tom lepsie ako konkurencia so svojimi 10/12nm procesmi.

Snad kazdy vie, ze cim viac pasikov, nie je cim viac Adidas a cim nizsi uvadzany vyrobny proces v nm automaticky neznamena to lepsie.


Intel v tom práveže veľmi konzervatívny nieje.

14nm+ je síce o 10% výkonnejší, ale densita sa zhoršila o 10%, 10nm++ je dokonca už na úrovni 20nm a Intel sa odvážil označovať to ako vylepšenie.

Ak by mali byť konzervatívny tak by namiesto 14nm+ použili 17nm a namiesto 14nm++ 20nm. Takto zdegradovali celý význam starého označovania procesov...

Vieš, lebo 12nm má narozdiel od Intelovho 14nm++ o 10% vylepšenú densitu (plus ďalších 10% 14LPE -> 14LPP/LPU).

Btw.: Proti 12nm Intel ešte bude mať šancu ale proti 10nm si so svojimi 14nm ani nešktrnú. Qualcomm už má na trhu 10nm 48 jadrový serverový SOC a v niektorých úlohách je až 2x efektívnejší.
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 14:25:16

ddworld, kedy sem pribudne sprava o podvodnom meneni špecifikancii pri Radeon rx560 ? znižovani stream procesorov bez oznámeni tym padom snižovani vykonu bez zmeny ceny. Nech to čím skôr ľudia vedia a popáli sa čo najmenej ludí
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 14:34:20

Vidíš, ani jsem to nezaregistroval, díky za info, tak ona nebude zlá jenom ta zelená Nvidia. viz. http://www.pcgamer.com/amd-quietly-downgraded-some-radeon-rx-560-graphics-cards/ nebo https://www.pcworld.com/article/3240264/components-graphics/amd-quietly-radeon-rx-560-graphics-cards-worse.html Prosím o korektnost a uvádění negativních zpráv i o AMD. Dík DD.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 15:40:52

Jo ty myslíš RX560 D s 896 SP. Ta byla určena pro čínský trh a v eshopech jsou správně uvedeny hodnoty. Takže smůla, nic podvodného v tom není.

Ta karta se dá sehnat se 4GB DDR5 za rovné 3000kč. Cena více než dobrá a rozdíl ve výkonu je nějakých 10% oproti full RX560 (1024SP)
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 15:47:04

Asi neumim číst... It was easy to spot the difference because of the slightly different model names, but now some regular Radeon RX 560 cards are shipping with downgraded specs. http://www.amd.com/en/products/graphics/radeon-rx-560 Dali to do datasheetu stejně jako Nvidia u 3GB GTX1060. A to je ještě větší zlo, protože mění specifikace v průběhu prodejů. Nvidia vyšla s jinou kartou 3GB rovnou.
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 15:47:32

ja tam D nikde nevidim

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814131731

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814126222



tady to maji na strankach 896/1024 ... ale stejne jmeno 2 specifikace uffff. vsadim se, ze uz DD pise velmi ostry clanek, jako vzdy v techto pripadech.

http://www.amd.com/en/products/graphics/radeon-rx-560
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 15:55:44

Jeden z největších eshopů u nás Odkaz
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 15:58:46

A jo, tak specifikace CZC jsou nad specifikacemi AMD? Ale je hezké, že CZCčko to má odlišeno, bod pro CZC, mínusový pro AMD.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 16:00:22

Ta karta je určena pro čínský trh. V prodejních specifikacích to aspon u nás sedí, tak co víc vlastně chcete?
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 16:09:21

Varinku, tato karta dle specifikací AMD http://www.amd.com/en/products/graphics/radeon-rx-560 se jmenuje RX560 a AMD aktuálně prodávají dvě varianty, 896 nebo 1024 stream procesorů. To že se to ještě nepropsalo k nám na shopy, je jen otázka času. Samo AMD pak Déčkem ty karty u nás neoznačuje tak, jako na čínském trhu. D je pouze iniciativa CZC u toho XFX, co jsi poslal. V překladu, karta se bude u nás prodávat ve dvou variantách, nijak nepřeznačena. Přečti si prosím ty články + stránky AMD. Děkuju.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 16:12:34

Mě stačí, když si kupuju grafiku, že specifikace odpovídají tomu co kupuju. Jo problem by byl, pokud by se nabízela RX560 896SP jako plnohodnotná RX560 1024SP. To by byl problém, ale pokud je vše jasně uvedeno, pak přeci není problém.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 16:15:58

No já jen že zde byl nepřekonatelný problém s jinou specifikací GTX1060 3GB (leč ve specifikacích uvedenou odzačátku) a mnohými hodně kritizován, tak bych očekával stejné nadávání i na tento krok AMD. A asi uznáš, že změna specifikací karty v průběhu prodejů není nejšťastnější řešení.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 16:21:43

U GTX 1060 3GB vs 6GB byl rozdíl v SP a TMUs + ta pamět. Ale nechci to nějak srovnávat s NV. Já jen vím, že tohle není žádný podvod.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 17:04:37

Viděl bych to na nepodařené čipy, které fungují ve specifikaci 896SP a tak jsou nabízeny na dálném východě, včetně nás
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 19:12:45

Nikdy.

Když přeznačovala nVidia, byl to podvod (poprvé jsem to tu četl o 8800GTX->9800GTX). Když následně přeznačovala ATI, byl to logický krok.

Když Microsoft neměl hotové ovladače pro Ryzen v době vydání, byl to podraz na AMD. Když samotné AMD ale nemělo hotové ovladače pro Linux, je to okrajovka.


Takhle by se dalo pokračovat, ale nemá to smysl. Jako takovou jednoduchou statistiku doporučuji otevřít si úvodní stránku tohohle blogu, a podívat se, jak jsou sepsané novinky. Kolikrát se tam objeví nVidia, Intel a AMD, a v jakých souvislostech; nejlépe jaké emoce ve vás vyvolá titulek. Vždycky to dopadne stejně, už jsem to pro srandu zkoušel mnohokrát. Pokud má někdo potřebu tahat mě za slovo, je tu webarchive, kde si to může ověřit sám.

Jinak hmatatelný důkaz o DDho zaujatosti samozřejmě nemám. Jen podotknu, že tohle je BLOG, a tudíž tu nikdo očekávat objektivní informace nemůže. Není to zpravodajský portál. Proto je taky výjimečný a hodnotný, má vlastní názor, se kterým sice třeba nesouhlasím, ale respektuji ho. Jediný problém mám s tím, že DD tohle popírá, a tvrdí, že je objektivní.

Až na tuhle věc na tom DDWorld není až tak špatně. Má koule, a to se dneska už taky nenosí. DD má názor, stojí si za ním, a neváhá ho obhajovat. Taky má spoustu zajímavých informací a předvedl několik povedených a pravdivých dedukcí. Když člověk přijme realitu, že ne všechno je tak, jak píše, a informace od DDho je třeba vždy ověřit (což ale platí pro všechny, pokud to člověk bere vážně), stojí to za to.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 20:00:05
avatar
Amen
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 198x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 149x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 811x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 6