Intel Core i7 950 a 975 nahradí současné 940 a 965 – 920 v nové revizi Tisk E-mail
Napsal Jan Stach   
Pondělí, 09 únor 2009
altSpolečnost Intel údajně nahradí Core i7 novou revizí těchto procesorů v Q2 2009.

 

 

Procesory Core i7 jsou bez debat jedinými zástupci High-endu. Žádný jiný procesor dnes nemá parametry k tomu, aby se mu vyrovnal. Síla tříkanálového řadiče a HT technologie je dnes nedostižná kombinace. Výhody však vyvažuje velmi vysoká cena jak samotných procesorů, tak základních desek. Prodeje procesorů i kvůli krizi tak nejsou nijak vysoké, nicméně s tímto Intel počítal. Core i7 tvoří, a dlouho tvořit bude, jen něco kolem 1% z jeho celkové produkce CPU a nikdy v současné podobě nebude mainstream.

  Je ale pravdou, že ne vždy je výkon Core i7 tak vysoký, aby zdůvodnil vysokou cenu. Cenové rozdíly mezi jednotlivými modely jsou značné, ovšem frekvenční nárůsty už moc ne. Intel se podle serveru fudzilla a jeho zdrojů, rozhodl při nasazení nové revize jádra procesorů Core i7 (D0) nahradit modely Core i7 940 a Core i7 965 o něco rychlejšími za stejné ceny. Těmi budou modely Core i7 950 na 3,06GHz a model 975 na 3,33GHz. Cena těchto modelů bude stejná, jako je dnes za 940 a 965, tedy 562 dolarů a 999 dolarů. Už v březnu Intel začne s distribucí Core i7 920 v revizi D0. Nová revize by měla o něco vylepšit spotřebu a taktování a také opravit některé z TLB objevených chyb, které procesory Core i7 obsahují. Žádné slevy procesorů Core i7 Intel neplánuje, cena modelu 920 zůstane i v nové revizi na 284 dolarech, což u nás znamená nějakých 7500 korun včetně DPH. Ceny modelů 940 se pohybují kolem 14 000 korun a ceny modelů 965 kolem 25 000 korun včetně DPH.

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:39:46
avatar
Fuj to jsou ceny, jeste ze to k nicemu nepotrebuju, abych byl nucen si tyhle kousky koupit No, ale potreba jsou, vzdycky se najde cilova skupina, ktera to vyuzije
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:44:09

Podle těch šílených cen je zcela zřejmé, že si to nebudou kupovat všichni. Jestliže ale high end tvoří pouze 1% trhu, tak proč se firmy vždy snaží nejdříve vydat svůj nejdražší plánovaný produkt?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:49:16
avatar
jednoduše .... protože se o něm nejvíce mluví a mnozí méně orientovaní zákazníci mají pocit, že nejrychlejší a nejlepší high end produkt znamená stejně kvalitní a dobře výkonné produkty v nižších cenových hladinách.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:15:49

Trh je jenom o marketingu, a to se mi na něm vůbec nelíbí.

Pokud by AMDéčko chtělo mít dobrý marketing, tak by mělo hned teď vydat slepencové 16 jádro. Ačkoliv by nemělo žádný praktický význam, tak by se o AMDéčku hodně mluvilo...
Neznámý  2009-02-09 21:46:47

AMD, by těm, a to by těm, procesorům, a to by těm, procesorům, AMD Phenom II X4, mnělo, a to mnělo, hlavně, a to hlavně, dodělat, a to dodělat, HyperThreading, aby, a to aby, se ty, a to aby, se ty, procesory, AMD Phenom II X4, mohly, a to konečně, mohly, nějak, slušně, a to nějak, slušně, rovnat, asi tak, a to, asi tak, těm, procesorům, Intel Core i7, na stejné, a to na, stejné Frekvenci, to a to by bylo, dobré, kdo-ví, a to kdo-ví, jestli a to jestli, kdyby, se do, těch, a to kdyby, se do, těch procesorů AMD Phenom II X4, dodělala, a to dodělala, ta podpora, HyperThreadingu, tak, kdo-ví, a to kdo-ví, jestli a to, jestli by ty, procesory, AMD Phenom II X4, potom, a to potom, nežrali, více, na stejné, Frekvenci, a nebo, kdo-ví, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:10:00
avatar
Jednoduché. Vydáním nejvýkonějšího (zde Core i7 před i5, jinde třeba HD4850 a HD4870 před horšími) získá potencionální kupující informaci o tom, že ten a ten nový výrobek má opravdu výborný výkon. Za prvé ti, co chtějí mít to nejnovější hned (a že takových není relativně málo), si prostě výrobek koupí, ikdyž za pár měsíců vyjde o xx tisíc levnější kus, který třeba půjde lehce nataktovat nebo bude mít podobný výkon, za mnohem nižší cenu. To je u těch, co na to mají (v podstatě to 1-2%) a relativně tomu rozumí.

Ti, co tomu zas tak nerozumí a zajímají se jen povrchně si ale přečtou třeba na neodborném serveru u nových Nehalem, dočtou se, že jsou nejlepší aktuálně...to mají v povědomí. Až přijde na řadu, že chtějí počítač, už budou na trhu i5 (také Nehalem) a uživatel ví: "Aha, Intel to chci, o Nehalem jsem četl, je nejvýkonnější". Takže dražší produkty dělají reklamu těm levnějším, na které není potřeba spěchat.

Jsou to jen dvě možnosti proč jdou dříve na trh ty dražší věci, které si kouí méně lidí. Je jich ale mnohem více, všechno se to odvíjí od aktuálního plánu marketingu. V dnešní době tu je hlavně věc ohledně plných skladů komponent díky snížené poptávce. My tudíž víme, že Nehalem je, že je to dobrej kus HW a že přijdou levnější, které ale nebudou o tolik horší než ty aktuální. Nechají nás natěšit...a tak dále
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:55:58
avatar
Co to je za blaznivy ceny???kolik ze stoji phenom 940???nejak kolem sesti tisic ne???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 17:58:49
avatar
jenze phenom II na core i7 jaksi nestaci..
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:11:47
avatar
Jo tak to mas pravdu ale nez platit o 15 000,- vic tak to radsi pujdu do toho phenomu!!!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:42:29
avatar
tak ty nejdrazsi je klasicka extreme edice a ty vzdycky staly tolik...to stejne stali i athlony FX, kterymi drive amd konkurovalo v high-endu.
Neznámý  2009-02-09 21:54:58

Co, to AMD Konkurovalo, v High-ENDu, cože, a to cože, a kdy, ty, procesory, a to ty, procesory, AMD Phenom FX, a to ty, procesory, AMD Phenom FX, byli a to byli, v Hi-ENDu, sami, a to, a to proto, že Intel, na ně, a to na ně, tou dobou, neměl, a to neměl, prostě, odpověď, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-02-09 21:53:01

Mno, to jo, možná a to možná, má a to, má, procesor Intel Core i7, v některých a to v některých Aplikacích, až asi, a to až asi tak, o 50%, více, výkonu, než a to než, ten, procesor, AMD Phenom II X4, s nižší a to s nižší spotřebou, byť, a to byť, je to, jenom, o 5 Wattů, ale, a to ale, rozhodně, a to rozhodně, procesor, Intel Core i7, nemá, a to nemá, jen, asi tak, o 50%, vyšší cenu, jak a to jak, by odpovídalo, a to by, odpovídalo, nárustu, v několika, a to v několika, málo, aplikacích, ale a to, ale, až 3x tak, vyšší cenu, a to, až tak, 3x, tak vyšší cenu, než a to než, ten, v průměru, asi tak, a to asi tak, o 20%, Horší procesor, AMD Phenom II X4, asi tak, a to, asi tak, na té, Frekvenci 3,0 GHz, který a to který, není a to není, jen, asi tak, a to asi tak, o 20%, Levnější, ale, je a to je, až 3x levnější, než a to než, ten procesor Intel Nehalem Core i7, takže a to takže, se dá, říci, a to se dá říci, že vlastně, a to že, vlastně, ten, a to, ten procesor, Intel Core i7, je a to je, vlastně, jen, a to jen, předražený šmejd, tedy, abych tak, řekl, alespoň, a to alespoň, za tu, 3x vyšší cenu, za kterou, a to, za kterou, se prodává, a to za, kterou se prodává, ten, a to ten, jeho, nejrychlejší model, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:55:19
avatar
Taky to tak vidim nerikam ze i7 nema zdrcujici vykon pro vsechny jiny cpu ale za tu cenu to fakt nestoji!!!aspon me ne
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 20:40:45
avatar
No jak kde že a hlavně on není zaměřen proti němu že...
Neznámý  2009-02-09 18:11:44

Phenom II neni hiend? Ja mel za to, ze ma dost podobne parametry. Nebo jak se zaradi procesor do sve tridy? Cenou?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:23:09
avatar
Phenom II je cenou postaven proti C2Q na kerej si dovolovat moze,.. na i7 proste nema, vlastne by bolo celkem zajimave srovnani pomer cena-vykon oboch(rsp vsech troch) moznosti
ked se moze delat pomer cena-vykon u grafik proc ne celejch zestav,...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:28:17
avatar
já chápu že se opět musíš projevit jako obvykle, takže speciálně pro tebe, aby si to také pochopil, pokud možnos co nejjednodušeji:

ne, Phenom II není v současných modelech high-end když nejdražší stojí nějakých 6000 ... co jsou pak procesory Core 2 Quad a Core i7 za ceny 8 000,15 000, 25 000? Phenom II za 6000 být high endem skutečně být nemůže ...
Neznámý  2009-02-09 18:35:00

Takze pokud chapu tve vysvetleni tak je to jen a jen pouha cena?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 19:49:59

A taky, v současné době, nemůžeš srovnávat high-end od jiných výrobců.
Cena se taky dovijí od výkonu, víš to?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 19:54:04
avatar
Máš to marné, momentálně se hodí hodnotit jenom cenou, až se bude mluvit o GTX260, tak podstatné budou jenom parametry a jak to bylo zamýšleno

Copak už někoho zajímá, že Phenom byl od počátku myšlen a vyvíjen jako highend?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 19:54:59
avatar
Phenom jako high end vyvíjen nebyl ... phenom byl vyvíjen jako nativní čtyřjádrový procesor

jinak co se týká grafik:

já snad říkám že HD 4870 a GTX 260 nejsou konkurenti? cenově ano ... plánovány ale nebyly ... HD 4870 začínala na 399 dolarech ( vyšší mainstream), GTX 260 na 449 dolarech (nižší high end)

možná by si to chtělo občas zapřemýšlet ;) HD 4870 a GTX 260 jsou dnes přímými cenovými konkurenty, ovšem ani jeden výrobce (minimálně ne NVIDIA) to neplánovala ... parametrově ani výrobními cenami si totiž přímo konkurující nejsou ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:07:00
avatar
Možná jsem AMD špatně porozuměl, já se vždycky domníval, že Phenom byla reakce na Core, a měla to být konkurence.. a C2Q ještě před pár týdny byl highend...

Pokud byl Phenom míněn jen jako majnstrým, a AMD nikdy ambice na highend nemělo, tak se omlouvám, zřejmě jsem je přecenil

Pak ovšem nechápu ty tanečky okolo, rovnou mohli říct, že není na co čekat.. a ty zaváděcí ceny Phenom II, to asi byl nějaký šum, určitě to nemělo nic společného s highendem, nedejbože s výkonem.
Neznámý  2009-02-09 21:33:07

Rekl bych ze lzes nebo nevis. Ja nasel, ze startovaci cena pro GTX260 byla (svete div se) 399 USD.

Co na to reknes?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:43:59
avatar
chyba - puvodni cena GTX260 byla fakt 449USD - ale jeste pred vydanim klesla na 399. Tady mas link: Odkaz
Neznámý  2009-02-09 22:54:02

Startovaci prodejni cena byla 399$ a to me jako zakaznika zajima. Nejaka planovana cena je me preci sumak.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:38:05
avatar
Tak to je super reakce. Ty už fakt nevíš, co zplodit Každá firma má předem naplánováno, kolik má jaký výrobek stát, aby byl pro firmu výdělečný, povětšinou tak, jako jiný (v tomto případě předešlý). Ta cena se často odvíjí od toho, kam výrobek spadá a také jaké jsou výrobní náklady, v tomto případě - jak čip je výkonný. Plán, kdy se GTX260 (alespoň podle logiky) vyplatila tak, jako na to byla nvidia zvyklá, byl 449 dolarů. To, že byla karta méně výkonná než konkurence za 399 dolarů a tudíž fakticky neprodejná (pokud bereme zdraví rozum bez osobních preferencí). Takže logicky cena 449 dolarů nikdy nebyla (a pokud ano, tak pak výrobci vraceli peníze zákazníkům - i když to bylo už za těch 399 zrejmě). Faktorem ceny HD4870 pak zřejmě bylo pro AMD předem známé porovnání s konkurencí, což už tak chodí.

Takže jestli tě zajímá cena, za kterou tu kartu opravdu koupíš a nemůžeš (nechceš) řešit plánovanou, tak musíme říci, že byla vlastně ještě nižší než 399 dolarů, neb ty společnosti, které kartu prodávali nejdříve (EVGA, XFX?) pak vraceli část peněz zákazníkům a další výrobci už přešly na nižší cenu (349 dolarů?).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:41:35
avatar
ale samozrejme ze phenom byl planovan i jako high-endovy procesor. jenze melo amd problemy..phenom nezvladal vyssi frekvence a ani nemel potrebnej vykon na takt aby stacilo ctyrjadrovym core, tak muselo amd nasadit nizsi ceny.

proste pochop, ze kdyz nekdo s necim prijde jako prvni na trh, tak si nasazuje cenu podle sebe. ten co s konkurencnim produktem prijde druhy na trh, tak musi nasadit konkurence schopnou cenu..tzn prakticky vzdycky nizsi. a pak zacinaji konkurencni boje. kvuli tomu je proste nesmysl srovnavat dva vyrobky podle pocatecnich cen.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:46:22
avatar
Myslíš jako počátečních pro nás zákazníky nebo plánovaných? To je totiž rozdíl, jak si můžeme přečíst (víc ironie už neumím, plním s ní všechny svoje komenty )
Neznámý  2009-02-09 20:13:20

No jo, co nadelame. Parametrove stejny jako Core i7 ale jako highend to mysleno nebylo. Zato GTX200 byla na 100% zamyslena jako highend. Hlavne kdyz nemela konkurenci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:58:33
avatar
Core i7 má parametrovou konkurenci u AMD? Který procesor AMD má tříkanálový řadič DDR3 pamětí a HT technologii zpracování dvou vláken na jádro - simulace 8 jader? prosím prozraď nám to všem!

... cenově to také nejsou konkurenti, když nejdražší phenom II stojí 225 dolarů a nejlevnější Core i7 plných 278 dolarů.

EDIT by DD: HWSpeedy má zakázáno dále reagovat flame způsobem kterým tak činí a zákaz vyvolávat flame.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:41:11
avatar
Já myslím, že v poho. Každý kdo tu na něj reaguje se snaží myslet a on jen plácá :-D To vidíš na palcích, komu to přijde jako vhodné/nevhodné. (a to jsem mu dal celkově tady jen tři )
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 22:58:14
avatar
HWspeedy: tak jeden parametr, který nemá Phenom je 3 kanálový paměťový řadič, naopak přítomný na Core i7, a k tomu nutnost dokoupit hned 3 paměťové moduly. Už ti přijde i7 víc jako Highend?
Neznámý  2009-02-09 23:02:55

Ne me prijde Core i7 jako highend kvuli AKTUALNI cene a vykonu. Ja tady neprezentuji rozdeleni hw do segmentu podle jejich parametru. To bych stejne mohl rici, ze NVIDIA GTX295 ma jen GDDR3 tak to taky nemuze byt highend. Ale nereknu, protoze je to zase o cene a vykonu.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:21:47
avatar
Snad se shodneme že high-end reálně zajímá jen 1% lidí, tak vážně nechápu proč ten flame všude kolem
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:39:24
avatar
Protože "hardwarový rychlík", jak by řekl ládík )
Neznámý  2009-02-10 00:02:07

Zdar Holoway, a to zdar Holoway, viď, a to viĎ, taky, a to taky, si tak, říkám, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-02-10 00:01:11

Zdar HWSPEEDy, ano, ano, je to, cena, a ještě, a to ještě, je to, a to je, to hlavně, a to hlavně, chybějící a to chybějící podporu, HyperTHREADINGu, asi tak, a to asi tak, u těch Procesorů, AMD Phenom II X4, a to oproti, a to oproti, těm, procesorům, a to, oproti, těm, procesorům, Intel Core i7, které, a to které, ten HyperThreading, mají, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 20:13:03
avatar
Phenom II je high-end, ale za 6-litrov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 20:18:57
avatar
a co je pak Intel Core 2 Quag nebo Core i 7 za 8000 - 25 000 ???
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 20:54:52

silenost. taky hight end, kazdpoadne to je jedno protoze ty procesory kupuje minimum lidi, jen se zda ze to tak neni
Neznámý  2009-02-09 21:56:40

Mno, procesor, a to procesor, AMD Phenom II X4, není a to není, Hi-End, proto, a to, protože, nemá a to nemá, tu Podporu, HyperTHREADINGu, kdyby, a to kdyby, jí mněl, tak, a to tak, by to, takový a to takový střední Hi-End, pak, a to, pak, asi byl, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:42:11
avatar
Super koment, sem se fakt zasmál, máš palec nahoru
Neznámý  2009-02-10 00:03:58

Zdar Holoway, jsi a to jsi, moc, a to moc, skvělý a super, díky, ti moc, za podporu, máš a to máš, ode mně, taky, a to, taky, palec, na-horu, jak, jinak, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-02-10 07:09:30

Najednou je hyperthreading dobry co? Zajimave, u P4 jste to akorat kritizovali.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 12:55:43
avatar
jenze u P4 byla ta implementace docela tragicka a aplikaci co to vubec vyuzilo kriticky minimum + ve hrach caste hodne velke propady. na core i7 je ale hyperthreading hodne dobre udelany..propady nastavaji jiz jen vyjimecne a kdyz nastanou se to resi aspon castecne tim turbem a spousta aplikaci jiz toho dokaze pekne vyuzit.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 15:52:15
avatar
Kdyz vysly pentia 4, tak DD jeste chodil na zakladku A myslim, ze i najeke to procento zde diskutujicich
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 20:39:38
avatar
Přijde mi nesmysl tvrdit že Phenom byl vyvíjen jako high end, že HD 4870 jako mainstream atd. To nikdo z nás nemůže vědět a může nám to být jedno ne? Kam se zařadí určí až cena prodeje, kterou nejvíce ovlivní konkurence a my zákazníci.
Nechápu proč se v tom pořád nechápavě šťouráte??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:56:44
avatar
minimálně u ATi HD 4870 to ale víme přesně ... základem je jádro RV770 - RV je radeon value (mainstream) ... high end byla jádra s označením Rxxx bez onoho V! High endové grafiky jsou u ATI duální grafiky

Co se týká CPU ... Phenom II měl být samozřejmě high end, jako nativní čtyřjádro a mělo konkurovat high endu v podobě Coe 2 Quad - to snad nikdo nikde nepopírá ...
Boss7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 02:16:50

Teda DD. Bezva debata, neměl jsem do ní v úmyslu vstupovat, pravdu máte podle mě svým způsobem všichni, až jsem narazil na toto:
digitaldoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 18:28:17: Phenom jako high end vyvíjen nebyl ... phenom byl vyvíjen jako nativní čtyřjádrový procesor
digitaldoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:56:44: Co se týká CPU ... Phenom II měl být samozřejmě high end, jako nativní čtyřjádro a mělo konkurovat high endu v podobě Coe 2 Quad - to snad nikdo nikde nepopírá ...

Tak sakra co je teda pravda ??? Nikdo nikde nepopírá, že Phenom II byl vyvíjen jako high-end, jenom ty sám ve svém o pár hodin starším příspěvku... Teď jsem z toho vážně jelen. Mohl bys mi to nějak osvětlit, prosím?
Neznámý  2009-02-09 22:53:09

Mas u me palec nahoru, chlape. Presne s tebou souhlasim do puntiku. A da me (teda i tobe) za pravdu myslim mnoho zdejsich.

Ale odpovim ti na to, proc se v tom stourame. Je to jen a jen kvuli neustalym pripominkam o neschopnosti highend karet NVIDIE porazit mainstream karty AMD/ATI. A toto se tady objevuje v kazdem clanku o GK minimalne 5x tydne.

EDIT: Neni to snad pravda co jsem napsal? Proc to jako bylo smazano?
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:00:47
avatar
nadavánání na ceny mi přijde nesmyslný, core i7 920 je podle mě za přijatelnou cenu, když se vezme fakt, že po přetaktování jednoduše lepší procesor neseženete, zbytek je drahej ale to je highend vždycky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:57:22
avatar
ano core i7 920 je cenově plně odpovídající současným poměrům ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 00:11:40
avatar
Osobně si myslim, že i7 920 neni vůbec špatná volba, pokud někdo chce koupit novej PC. Samozřejmě, celá platforma je drahá, ale je to lepší než si koupit Qxxx řadu, ta s kvalitní deskou a DDR3 paměťma vyjde na stejno, ale výkon bude o něco horší.

Podle mě je největším plus i7 platformy opravdu dobré škálování s multi-gpu systémy, tyhle procesory opravdu nebrzdí ani 3 GPU. Teda, po menším OC, ale to jde díky tomu, že většina desek je poměrně kvalitní bez problémů na 4GHz.

Jediné mínus je nepříliš funkční HT ve hrách, kdy je výkon lepší bez něj než s nim..

Uvedení novějších revizí je rozhodně plus pokud se povedou, navíc by evidentně měly mít vyšší násobiče = lepší OC.

Zrovna sem měl v ruce DFI LANparty UT X58-T3eH8 a byl sem v silným pokušení si jí nechat. Ale přece jen deska za skorem 8 a půl litru je silné kafe.. (takže si seženu Bloodrage za skoro 9 litrů ) A jo sem asi na hlavu..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 09:09:27
avatar
No úplne súhlasím - keby som akurát kupoval nové PC a chcel by som Intel, tak by som rozhodne kúpil i7 920. Tie vyššie modely sú predražené a 920tka sa dá pretaktovať na ich úroveň, ale i oveľa vyššie. Možno sa vyššie modely dajú taktovať o málinko vyššie, pretože sú napr. zo stredu wafera, ale to už myslím vôbec nieje potrebné tých pár mega a rozhodne sa to neoplatí, no cena 920tky je v porovnaní s Core 2 Quad perfektná. Ceny dosák sú možno vysoké, ale sú aj lacnejšie verzie(vždy sa dá vybrať) a podobné ceny dosák sú aj pri Core 2 Quad s DDR3. Ja mám platformu AMD a procesor+doska+ramky ma vyšli myslím iba na nejakých 13000SK(na jeseň keď bola cena doláru perfektne malá) a myslím, že platforma s i7 920 by ma pri trochu lacnejšej doske a "normálnych" ramkách nevyšla oveľa drahšie(aspoň nie neúmerne výkonu).

Takže ako jediné dnešné rozumné voľby výkonnejších PC považujem i7 920 alebo ktorýkoľvek z PhenomovII.

Btw ohľadom predajnosti to tak aj mnoho ľudí vidí a tá 920tka sa podľa mňa až tak zle nepredáva, teda asi myslím, že jej predaje sú ďaleko vyššie, než predaje všetkých ostatných i7 dokopy, či snáď vyššie, než najdrahšie core 2 quad.
Neznámý  2009-02-09 22:57:19

Toto hovori za vse:

digitaldoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 19:54:59
Phenom jako high end vyvíjen nebyl ... phenom byl vyvíjen jako nativní ctyrjádrový procesor

digitaldoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 21:56:44
Co se týká CPU ... Phenom II mel být samozrejme high end, jako nativni ctyrjádro a melo konkurovat high endu v podobe Coe 2 Quad - to snad nikdo nikde nepopírá ...
tretipokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - haha 2009-02-10 01:23:49
avatar
Člověče klídek. Nechci za DDho mluvit, ale já tomu s odstupem rozumím takto: Phenom (I) měl být konkurentem Core2Quad a tudíž high end, ale AMD to, jak je poslední dobou zvykem, nestíhá, a tak i Phenom (II) jenom dohání ztrátu na Nehalem (tudíž být úplným high endem ani nemůže). Ale vyprudit řádku lidí pořádnym flamem, a pak si vybrat pár jako vždy neuváženě formulovaných výroků k závěrečnému úderu, to se povedlo. Škoda, že u toho předvedeš mnohem víc jednobarevného náhledu než všichni ostatní dohromady.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 07:52:44

a ja len doplnim, ze phenom II dohana hlavne stratu na Core 2 Quad... na nehalem core i7 zatial nestiha ani zdaleka... preto porovnavat phenom II s core i7 mi pride ako blbost...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 08:59:22


trefne.....
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:04:06
avatar
Pořád zbytečně řešíte co je high-end a co ne, ale může mi někdo vysvětlit proč bych měl platit za každých 300MHz 8000 navíc? A myslím rozumný důvod.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-09 23:44:10
avatar
Protože Intel? Protože high-end? Protože to prostě někdo přeci jen koupí? Já nevííííím
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-10 15:13:49
avatar
Vždyť nemusíš Ale nikde v žádném oboru cena nesroste lineárně s přidanou hodnotou ale vždycky o dost víc, řekněme kvadraticky, nebo spíš exponenciálně. Každé luxusnější zboží, a řekněme si na rovinu že highend je luxusní zboží, stojí nepřiměřeně víc než majnstrým

Vem si třeba auta, proč bys měl za každých 10km/h navíc platit milion? Když budu chtít auto, co jezdí 300km/h, bude mne stát třeba o 10 milionů víc než auto co jezdí 200km/h? Přitom náklady na výrobu budou jen dvojnásobné a nikoliv desetinásobné.

Proč třeba kabelka od Louis Vuitton stojí 40000,- přestože ta samá, akorát bez emblému stojí 1000,- a padělek z umělé hmoty na tržnici 250?

Máš majnstrýmový příjem? Majnstrýmové potřeby? Tak proč bys měl chtít/mít/platit highend?

Mimochodem Holowayi, "protože Intel" je naprosto přesné. Většina IT profesionálů, a i neprofesionálů bere značku Intel jako etalon.

Podle stejné logiky proč bych měl vyklopit 25 mega za Enzo? Protože Ferarri ))
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 728x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 499x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 971x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1202x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1527x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 6