Intel Core i7, Core i5 a Core i5 s integrovanou grafikou - 2 roky budoucnosti Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 21 May 2009
altPodívejte se na to, jak vypadají nové mainstreamové procesory Intel …

 

 

Samozřejmě Core i7 není novinka, ale pro porovnání je vyfocen. Ostatně je to první čip NEHALEM architektury s integrovaným řadičem paměti a vlastně v podstatě se stavbou čipu podobou, jako má již léta AMD. Core i7 má ale výhodu tříkrálového řadiče DDR3 pamětí.

Od označením Lynnfield najdeme procesor Core i5. Ten bude vlastně maisntreamovou řadou procesorů Intel, která nahradí současné Core 2 procesory. Core i5 už je hodně podobný současným Phenom II procesorům AMD. Je také nativně čtyřjádrový, má DDR3 dvoukanálový řadič, jádra komunikují s ostatními částmi procesorů po podobně fungující sběrnici, prostě podoba Core i5 s AMD Phneom II se nedá přehlédnout.

Core i5 ale budou mít několik novinek. Tzv. Turbo režim, kdy se jejich frekvence automaticky zvedné až na 3,6GHz. Také by měla mít SMT technologii, tedy vlastně hyperthreading, kdy se čtyřjádrový CPU může tvářit jako osmijádrový. U toho si ale nejsme úplně jist, kde všude se objeví. Pravděpodobně tuto technologii budou mít jen nejvyšší modely. Core i5 procesory by se spolu s P55 čipsetem a LGA 1136 socketem měly objevit na konci září, či v říjnu. Podle posledních informací z testlabů má Core i5 na stejném taktu jako čtyřjádrový Core 2 Quad vyšší výkon zhruba o 10% - ostatně samotná výpočetní jádra jsou téměř stejná, procesory se liší jen kompletně v konstrukci.

Pokud se ptáte, co je to na obrázku za třetí procesor pod označením Havendale, tak to je vlastně dvoujádrový Core i5 s integrovanou grafikou. Ten je v současnosti v testovacích vzorcích v 45nm podobě, ale na trh se nedostane. Intel zrušil plány na uvedení 45nm verze a vydá jej až v průběhu příštího roku jako 32nm. Každopádně Core i5 bude i následně základem nové mobilní platformy Intel a v podstatě se tak díváte na následující dva roky procesorů Intel.

Zdroj: Tweaktown.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 19:29:12
avatar
Zajimava budouctnost. Ale proc ne.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 19:45:46
avatar
noo je to zaujimave ale neviem neviem aky vykon bude mat ta int.grafa ale zase ani terazjsie int.grafy nestoja za vela
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 09:40:17
avatar
Tipoval bych nicmoc. Jenom, aby to zvladlo grafiku OS Win7
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Na tři krále.. 2009-05-21 20:00:46
avatar
..jdeme k Vám. Tříkrálový řadič je zpět.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 20:47:45
avatar
a přece jsme se zase dočkali
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 20:57:37
avatar
nechapu jak nekdo jeste jako DD (tedy pocitacove uvedomely clovek) muze pouzivat automaticke opravy...to je tak tezke je vypnout?pak kdyz se wordu nektera slova nelibi, tak je podtrhne a kdyz si clanek pak projdu tak vidim co je spravne nebo kde mam chybu. tak proc pouzivat automaticke opravovani?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 21:01:52
avatar
to že používá automatickou opravu dejme tomu, chyba je v tom že evidentně této opravě důvěřuje a již si po sobě článek nepřečte.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 03:01:59
avatar
Neřešte to tolik, dyť je to sranda. Navíc, tohle neni profesionální a placenej web, tož co..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 07:54:24

Ac to nechci resit a mas pravdu, tak se priklanim k raigorovi take si myslim ze je praktictejsi metoda podtrzenych slov a jejich prekontrole, uz jen z toho duvodu ze u DD metoda cteni po sobe proste nefunguje, tohle je v podstate clanek co clanek....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 09:01:50
avatar
Začnemeho ho asi známkovat. Jako ve škole. To bude koulí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 11:47:05
avatar
opakovany vtip prestava byt vtipem...me uz neprijde moc srandovni videt tady celej rok trikralovy radice...
Zotac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlasím 2009-05-21 21:04:38
avatar
Podle mě je toto věc zbytečná, nebo alespospoň pro mě zcela nezajímavá a jsem proti ní, GPU je GPU a CPU je CPU dávat tyto dvě složky se mi moc nelíbí a jsem proti tomu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 21:18:05
avatar
Proč? integrované jádro stačí na vše kromě her, integrováním do CPU se zlevní výroba sníží spotřeba a čipsety díky absenci GPU nebudou potřebovat tak nijak velké chlazení.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 21:18:09

ba naopak podle me je to velmi dobrej tah dneska je integrace cehokoliv velmi efektivni. jiste ze pro destop tobude k prdu ale tam to smerovany neni. Pro mobilni platformu toje rozhodne krok vpred - tam vetsinou vykon grafiky neni moc dulezitej ale hlavne timto krokem by se zase mohla razantne oneco snizit spoterba coz je nejenu notebooku vzdy vitane .)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 11:07:18
avatar
Objevi se ale silne optimalizace, jako na konzolich a mohlo by to znamenat citelne zvyseni kvality a rychlosti pri grafickych vypoctech.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-21 22:51:50
avatar
tak když už AMD vyrobilo konečně Phenom II,který zdatně konkuruje Core2Quad tak vyleze Core i5 který bude zase výkonější.A to,jak poukazoval vehementně autor, Core i5 je "kopie" Phenomu - zřejmě velice zdařilá
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 08:02:06

Malocko se pletes, mezi i5 a i7 je velky vykonostni rozdil a procentuelni rozdil mezi i5 a C2Q/PhII je v par procentech ktere spocitas na jedne ruce(proto Intel s vydanim i5 pro desktop nespecha), ten rozdil nema sanci clovek pracujici na PC bez benchu poznat...
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 10:54:57
avatar
moc se nepletu,ja se o Core i7 vůbec nebavil -to je uplně jiná kategorie.A co se týká Core i5 tak ten bude vykonější na stejný frekvenci oproti PhenomuII i bez benche
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 11:57:52

Nevadi, az zmoudris a naberes zkusenosti treba si nechas poradit od nekoho kdo ma hodne zkusenosti z oboru...

Napr. kdyz jsem tu rikal ze Atom XPcka nerozdejcha(rozumej XPcka budou na Atomu o dost pomalejsi) tak hromada mladiku jako ty taky kricela ze to je pecka a ze to nepoznas vykonove a ze XPcka daji v poho a jaka je realita ze... A takovych prikladu je mraky
Samozrejme muzeme vest salodlouhe nesmyslne diskuze o preplacanosti, radobymultitasku,neefektnimu pouzivani pameti etc. etc. Xpcek ale o tom to co tvrdim to neni, zacni googlit(testeri dostali engeneer samply i i5tek, jsou na netu testy) a zacni makat v oboru a pak neco vykladej ju?

Rozdil bude mezi i5 vs C2Q/PhII asi takovej jako mezi M5kou s 500HP vs M5kou s 505HP se sportovni koncovkou vyfuku a jestli se ti to nelibi tak mi dokaz ze to tak neni, ja ty testy cetl a vyjma i5 jsem mel ostatni procaky v ruce tak mi tu pls nevykladej nesmysly....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 12:05:57
avatar
v beznych aplikacich ma byt narust tak do 10% a to zas tak moc poznat nejde a prechod z nejakeho soucasneho 4jadroveho procesoru bude zbytecny. kdyz ale nekdo bude chtit prechazet na 4jadro z dvoujadra tak core i5 mozna bude nejlepsi varianta. vetsí vykonovy narust pak poznas ale u modelu s podporou SMT/HT protoze aplikace optimalizovane pro vyuziti vice jader z toho vyrazne tezi.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 10:25:37

Tady ale hlavne pujde o cenu, pokud nebude alespon za stejny penize jako C2Q/PhII tak se to nikomu nevyplati protoze budto C2Q/PhII nebo rovnou i7 ktery uz imho je vyrazne znat. Imho pro bezneho BFU moc aplikaci optimalizovanych pro SMT/HT neni takze vykon cca stejny, a ve hrach bys to poznal jedine kdybys hral 640*480 na G4500 nebo jak se ta ludra intelacka integrovana jmenuje...
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 13:18:11
avatar
Sorry fakt odborníku a starče,ale to ty si pleteš pojmy a dojmy - Já netvrdil že Atom je rychlík,ale že není normální chtít po CPU který přijde maximálně do HTPC konvertovat video - to může chtít fakt jen BLB Ale to ty jako ODBORNÍK určitě víš.Tak se laskavě drž toho co se napíše a ne toho co si vyfantazíruješ Asi nestačí mít jen ty "procáky" v ruce,já tvrdím že Core2Quad je na stejný frekvenci výkonejší než PhenomII a u Core i5 to bude to samé.Možná by jsi měl začít číst ty a tady můžeš začít: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3551 takovejch testů je všude mraky. Tak čti a nauč se držet témat a slov či vět nebo smyslu toho co kdo napíše.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-26 10:33:48

Prosim precti si me reakce jeste jednou, v klidu a DOCTI JE CELE DO KONCE, vytrhavas jen cast textu a pak tu blekotas nesmysly a svadis to na mne, JA NAROZDIL OD TEBE jsem v KAZDEM prispevku se vyjadril k tvemu neopodstatnenemu tvrzeni:

mira89 napsal:
tak když už AMD vyrobilo konečně Phenom II,který zdatně konkuruje Core2Quad tak vyleze Core i5 který bude zase výkonější.A to,jak poukazoval vehementně autor, Core i5 je "kopie" Phenomu - zřejmě velice zdařilá



A mimochodem, nikde jsem netvrdil ze i5 nebude rychlejsi, jenom stale tvrdim ze bezny BFU ten rozdil mezi i5 a C2Q/PhII proste nepozna, alespon ne letos ono totiz ani W7 nejsou pro multitask a multiCPU zadny zazrak, jen se naucili trochu lip pracovat s RAM, davam Widlim jeste nekolik generaci....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 08:47:09

celkom sranda.. kedysi sa komponenty osamostatnovali.. teraz sa vracaju do CPU..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 11:41:20

Kedysi na to neboli technologie a natolik vyvinute architektury, me to prijde jako prirozeny vyvoj....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-22 08:56:27
avatar
Ať žijí tři králové.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, 2009-05-22 11:34:07
avatar
kdy jsi psal novinky na dnešek? Muselo uz byt fakt hodne pozde, prece jenom toho stylu "Ja massa Bob jit do kopec dneska" je trosku moc. A co jsou to ty trikralove radice? To je nejaka tajna novinka i7cek?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 190x
Komentářů: 2
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1006x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 709x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1091x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1247x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1586x
Komentářů: 0