Intel Core i7 (NEHALEM) přijde 17.11. – novinky, ceny a výkon Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 10 říjen 2008
altSpolečnost Intel stanovila datum, kdy vypustí do světa své nové dítko. První procesory generace, která nese označení NEHALEM.

 

 

O procesorech Intel NEHALEM již bylo napsáno hodně, takže vlastně už to není žádné tajemství. Tyto nové procesory mají stále výpočetní jádra takřka shodná se současnými procesory Intel Core 2 Duo. Nové je ale vše okolo nich. Procesory Core i7 mají zcela odlišnou konstrukci od všeho, co kdy Intel představil. Nicméně na poli procesorů už to zdaleka taková novinka není. Z velké části je zde neoddiskutovatelná podobnost se současnými procesory AMD Phenom. Stejně jako oni má Nehalem Integrovaný řadič pamětí, komunikuje po obdobné paměťové sběrnici, a jedná se o nativní čtyřjádro. Nehalem se liší v tom, že budou existovat dvě řady. Jedna řada procesorů bude určena do patice LGA 1366 a druhá do patice LGA 1160. Prvně jmenovaná řada vyjde ještě v tomto roce a to právě 17.11.2008. Proč má více pinů? Protože obsahuje tříkanálový řadič pamětí. Jedná se o čistě high-endové procesory a těžko lze předpokládat, že by se v dohledné době objevil nějaký procesor NEHALEM LGA 1366 v cenové hladině pod 200 dolarů. Mainstreamové modely vyjdou až příští rok a ty tak nahradí dnešní LGA775 a Core 2 Duo a Quad. Mainstreamový NEHALEM do LGA 1160 má však tradičně dvoukanálový řadič pamětí.

nehalem-srovnani-1

 

  Intel představí v listopadu na úvod tři modely, u kterých už známe také české ceny. Nejlevnějším modelem bude Core i7 -920 na 2,66GHz. Ten bude Intel oficiálně prodávat za cenu 284 dolarů. V našich obchodech lze vidět nástřely cen 6000-7000 korun vč DPH. Přijde také model Core i7-940 na 2,93GHz, který se bude prodávat za 562 dolarů, což v našich krajích bude dělat nějakých 13 000 korun vč DPH. Nejdražším a nejrychlejším bude model Core i7-965XE na 3,2GHz, který bude stát tradičních 999 dolarů. Tedy něco kolem 20 000 korun. Asi se shodneme na tom, že tyto procesory nejspíše nebudou excelovat poměrem cena-výkon a nejspíše nezaujmou širokou skupinu zákazníků. Jsou určeny zkrátka pro ty, kteří rádi exkluzivní novinky za každou cenu.

  Teď vás nejspíše napadá, jak je na tom NEHALEM s výkonem. Oficiálně se to dozvíme až v listopadu, neoficiálně je však už řada procesorů mezi mnoha testery a dosavadní dojmy jsou značně rozporuplné. Intel se nechal slyšet, že NEHALEM nabídne o 50% vyšší herní výkon než současné Core. Řada redaktorů se ovšem nad svými dosavadními poznatky Intelu ptá, a kde by ten výkon vzal? Objevily se dokonce už i názory, že NEHALEM nepřinese z hlediska herního výkonu žádný přínos, ba možná i naopak. Ono bude dost záležet na konkrétní hře, jsou hry, zejména některé strategické, kde procesor dostává hodně zabrat a tam se samozřejmě pravděpodobně může tříkanálový řadič pamětí osvědčit, ve většině hrách ale těžko nějaký výkon navíc bude patrný. Samozřejmě podobně tomu bude i u řady aplikacích, určitě se najdou takové, zejména třeba převody videa, kde bude NEHALEM s tříkanálovým řadičem excelovat, pak je tu však řada běžných aplikacích, kde bude nárůst výkonu proti současným procesorům, vzhledem k vlastně stejnému procesorovému jádru, žádný a vše záleží jen na frekvenci procesoru.

nehalem-x58-deska-1

 

  Jistě jste už také slyšeli o problému NEHALEMů s napětím pamětí. Problém s tím, že v určitých případech může při napětí pamětí 1,65V dojít ke zničení procesoru, je již považován za prokázaný. Intel ve spolupráci s výrobci desek samozřejmě celý problém řeší, protože limit 1,65V by vlastně znemožnil osazení rychlejších DDR3 pamětí, což by podstatně limitovalo výkon NEHALEMu. V současnosti zkrátka s některými moduly s vyšším časováním hrozí zničení procesoru, ale všichni výrobci svorně tvrdí, že na celém problému se usilovně pracuje. V současnosti však platí, že paměti s napětím nad 1,65V není doporučeno používat. Na druhou stranu je pravda, že cenově dostupnější modely DDR3 1333MHz nebo maximálně 1600MHz si s napětím 1,65V vystačí a pokud se nastaví slušné časování cl5-cl6, mělo by se jednat o optimální volbu k procesorům NEHALEM, takže by většina uživatelů neměla být problémem s napětím nad 1,65V postižena.

Pokud se tedy chytáte na nějaký pořádný upgrade počítače, na poměr cena-výkon nehledíte, tak nákup současných procesorů Core 2 Duo nebo Core 2 Quad již odložte a počkejte si na NEHALEM.

Zdroj: En.expreview a anandtech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1140? 2008-10-10 15:14:01
avatar
Zdravím tě, autore článku ;), máš tam chybičku. Žádné LGA1140 se nechystá...nýbrž 1160.
Jinak děkuji za všechny ostatní informace
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 15:45:17
avatar
pardon opraveno
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ;) 2008-10-10 18:41:34
avatar
njn i 99 obodíkovaný borec je jenom člověk
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:35:48
avatar
On to nemá z bodů, ale od začátku. Navíc je to jeho web, takže má určitě právo na překlepy.

Zajímalo by mě jaký budou skutečný herní výkony.. ale to je asi zatim ve hvězdách.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 08:26:34
avatar
V syntetických testoch je výkonnejší, v herných už veľmi nie, niekedy vôbec.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:28:59

Mně je velice divné, proč tam ty testy (herní, video, archivace apod.) vůbec prováděli. Vždyť je to processor pro servery. Měli by ho testovat na podporu databází, webserverů, aj. Všechny testy, o kterých jsem četl, pro tento processor jsou jen na tři věci.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:32:39
avatar
No vidíš, ja som napr. vôbec netušil, že je to procesor pre servery. Aspoň z článkov, čo som čítal a podľa diskusií pod nimi to nejak nevyznelo.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:05:04

"Nehalem will be released in late 2008 for high-end desktop and dual-processor platforms[3] and in Q4 2009 to Q1 2010 for mainstream desktop and mobile platforms."
(http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Nehalem)
Bylo od začátku jasné, že vylepšení, kterými se chlubí architektura Nehalem, budou přínosná hlavně pro servery.
(www.extrahardware.cz/idf-nehalem-calpella-wimax)
"Nehalem nie je zase nič tak nové však je to skôr evolúcia Core, .... ktera byla vicemene uplne nova a prave mirena na server."
(pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=11717&Itemid=67)

A teď se najednou zjíšťuje, že Nehalem se testuje pro desktopy... A serverové použití se netestuje... Ale ty jeho hlavné klády - vysoká propustnost a integrovaný paměťový řadič, jsou o moc větší výhrou hlávně při použití na serveru.
Já neříkám, že to je procesor nepoužitelný, nebo špatný pro desktop. Ale pro ty, kdo si pořizují servery, vypadají větším lakadlem.
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bojkotovat Nehalem 2008-10-12 09:33:27

Nehalem je prostě VADNÝ VÝROBEK. A Intel na dotazy mlčí jako dub. Jistě, to se může stát každému výrovci, že někdy vyrobí zmetek a hned ho stáhne z výroby, ale Intel si hraje na mrtvého brouka a tím jeho Nehalem-Honempryčstímškvarkem přispívá k pověsti Intelu jako neseriozného výrobce. Na to je jediná odpověď - bojkotovat Intel !
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 14:43:03
avatar
tenhle prispevek vyrazne prekrocil denni doporucenou davku demence..zajima me jestli to dela umyslne ze chce ziskat digiauru 0 bodu nebo je to vazne jeho nazor..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 16:53:09
avatar
souhlasím
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 16:53:24
avatar
to už si děláš opravdu legraci
Neznámý  2008-10-12 17:48:25

Zdar Digital DOOMe, kdepak, nedělá, přece, nebudeme, kupovat, Topící, procesory, Intel NEHALem, když, tu máme, ty, úsporné procesory, a to, ty, procesory AMD Phenom X4, asi tak, na té, Architektuře AMD K-10.5, vnitřní, značení, Dokonce, K-11, nebo, ne co?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:12:04

Ne, on si myslí, že takto paroduje AMD angažovánost tvého časopisu. Samozřejmě, je to tvoje věc, ale já bych na to byl pyšný. Pokud autor už má vlastní parodisty ... stáváš se klasikem :-))))
A oživuje to atmosféru, znáš to, každý pořádný dvůr má mít svého šaška. Pokud jsi se nasadil korunu, víš komu dát šaškovskou čepici.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:54:51
avatar
mě to tedy jako parodie, které mám rád, nepřijde. mě to přijde jako hodně uhozené nesmyslné vyjádření postrádající hlavu, patu i humor ...
Neznámý  2008-10-12 17:43:51

Zdar ATI.TOMe, koukám, už začínáš, psát, trochu, rozumně, tak už, tě, asi, ta, Depka, přešla, to, jsem, rád, tedy, abych tak, řekl, konečně, mně, to tvoje, čtení, tvých názorů, už tolik, neunavuje, což, je moc, senzační, tedy, abych tak, řekl, Gratuluju, tedy, prostě no!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:35:00

Za to čtení tvých příspěvků Ladiku mě unavuje obrovsky...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 15:29:10
avatar
Hurá, v pondělí prodám svůj 4měsíce starej komp a koupím si pořadný procesorový "dělo" od Intelu A když ještě střelím mopeda tak mám na desku
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:36:08
avatar
Slušná porce ironie.
Neznámý  2008-10-12 17:49:05

Panebože!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:16:16

Ok, tříkanálový řadič je pěkná věc Ale nepletu se snad když řeknu že výkon přinese jen když budou osazeny nejméně 3 Ram moduly? Samozřejmě DDR3 klesají ale setjně nevidím moc lidí které by si je dnes koupili.
Taky k článku, 1600Mhz moduly mají většinou napětí 1,8-1,9V(teda co jsem viděl na e-shopu) Divíms e že intel tohle vůbec dopustil...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:42:20
avatar
Velky brat sa zmylil?
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:58:30
avatar
Čoveče se mi tomu nějak nechce věřit V tom bude určitě nějakej háček!! Jestli ne, tak to je prů***!!
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:12:11
avatar
Mozno je to aj technicky problem? Ze by sa im ho nepodarilo vyriesit? Alebo to prehliadli? Ze by sa na to neprislo pri testoch? Ak to vedeli a myslim si ze urcite vedeli, bol to zamer? Bude to do buducna vyhoda alebo slabina NEHALEMu?
Pozna uz niekto odpoved na moje otazky?
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tri chanel 2008-10-10 18:04:21
avatar
Myslím že i když k procesoru půjdou přidat jen paměti do 1.65V ,ať už na jakémkoliv taktu, tak intelu nešlo o to aby se daly použít. To kde intel bude brát výkon je hlavně v použití tří kanálového řadiče,díky němuž je možné skrátit přístupové doby a razantně bez nutnosti vyšších taktů zvětšit pamětovou propustnost (lépe než s vysoko taktovanými pamětmi v dualu). Ano je to chyba,ale sami inteláci si vypěstovali závislost na všem co je vysoko nataktované a tak nevidí přes mravence velblouda. Doufám že se jejich paranoia přenese aspoň tak vysoko jako často proklamovaná chyba B2 na skvělých Phenomech. A poškodíte si pořádně jméno své oblíbené firmy... Já se svým AMD cpu se můžu jen smát......
Neznámý  2008-10-12 17:50:38

Zdar AceBob, taky, mám, ten, procesor, a to, ten, procesor AMD Sempron 2200+, v SOCKETu (A), tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:19:42

Promiň, ale mimo toho, že se Ti chce smát, co vlastně chceš říct?
Že by Intel nezajímalo, zda l i se s jejích procesorem dájí použit jakékoliv paměti?
Použiti 3-kanálu je lepší a současně je to chýba?
Jak vysoko se nosi paranoja, kamaráde? Jsem v tom nějak mimo módu.
S kým vlástně mluvíš? A o kom? O Intelu, nebo S Intelem? Podle obsahu message se to pochopit nedá.
A jaké látky používáš ke smíchu?
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3 moduly 2008-10-10 18:21:39
avatar
Mno jistě. Nepleteš se potřebuješ osadit modyly vždy po 3kusech a násobcích 3.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trichannel 2008-10-10 19:11:11
avatar
Přínos je nulový, zabýval se tím server pconline.cn a jestliže mezi single a dual channelem byl znat v aplikacich viditleny rozdil, mezi dualchannel a trichannel byl prakticky nulovy.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - neřekl bych 2008-10-10 23:32:38
avatar
Proč by Intel teda utrácel tolik peněz a udělal nové CPU s novou paticí a s integr.řadičem ,aby mohlo mít více kanálů,aniž by mu to přineslo vyšší výkon ?,když mohl jen přejít na vysoko taktované DDR3kové paměti. Znatelně by se mohla zvětšit propustnost. A tudíž při práci nad velkým množstvím instancí (např strategie s velkým množstvím jednotek),simulace mraveniště atd... By to mělo jít skutečně poznat. Ono hodně záleží co ti borci skoušeli...
Neznámý  - Proč? 2008-10-11 01:02:00

Ahoj, určitě v tom hraje velkou roli marketing. Přeci jenom je mezi námi mnoho lidí, co poletí na "nové CPU", což přechod z 65nm na 45nm nedal tak najevo, protože to byly pořád "jen staré dobré" Core.
Další důvod je možná ten, že toto jsou prvopočáteční problémy a Intel vrazil tolik peněz do vývoje z důvodu, že takto navržené procesory mají lepší potenciál pro vylepšení než-li stávající.
Ať je to tak, či úplně jinak-je to rozhodné promyšlené, ale já si teď stejné pořídím Q9300 a budu si spokojeně broukat ještě hodně dlouho
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:36:51
avatar
GeIL dělá 1600MHz s 1,5V. Ale je asi jedinej..
horkavlna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:06:41
avatar
Zavoláme na to Sherlocka Holmse
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:14:14
avatar
Pocitam, ze by mu dosiel asi tabak do fajky a nevypatral by nic!
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:22:38

Podle mě 6000 až 7000Kč není zas tolik za procesor.. Je to asi rok co se za podobnou cenu nechal koupit C2Q kterej za high-end nikdo nepovažoval..
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:35:26

ale dalsich 6-7 tisic za ramky je uz dost, a to musis kupit iba tie co maju voltaz pod 1,65 Corei7 ako platforma momentalne nebude konkurencie schopna (cena/vykon). Neoplati sa to kupit.
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:40:48

Tak to je bez debat, ale jako za samotný procesor ta cena není velká na "high-end" to že se musí koupit zatím "zbytečné" a drahé DDR3 je o ničem jiném ale souhlasím s tím že tahle platforma ze začátku neuchytí.
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:03:49
avatar
To ano,ale LGA 1366 procesory sou čistě High-end,na cena/výkon tu máš 1160.A jentak bych chtěl upozornit že DFI se nechalo slyšet že na jejich Lanparty pudou ramky s více jak 1,65V.Nyní tam je myslim 1,9 V nebo kolik přesně nevim,ale neni to finální tudíž může být klidně 2,1V.Vypadá to že problém byl pouze v základní desce.Ale stejně si rači počkam.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:37:59
avatar
V případě DFi té normální voltáži věřim.. jen je v tom ten háček, že DFi je drahý všude po světě a v ČR nejvíc..
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:09:26
avatar
A jinak myslím že 6-7 tisíc to taky nebude:-)je to sice jenom můj názor,ale myslím že ceny ramek pudou dolu.Nedostanou se na úroveň ddr 2 ale myslim že kdo si koupí procák za 7000,desku za 6000,tak ty ramky ho tolik zlobit nebudou.Nemůžete srovnávat high-end s mainstreamem,poslední dobou se tento trend tolik nedodržoval kvůli klesajícím cenám,ale high-end je prostě cenou poměrně vysoko na cena/výkon se nedívá.Pokud vám jde tolik o cenu,tak 1160 budou mít dvoukanálový DDR2 řadič.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:34:47

Myšlenka ja správná, ale výpočet je s chybou.
1. + Dražší deska.
2. I tři obyčejné DDR3 budou stát o 10 tis více, nikoliv 7. Tady ale potřebuješ speciální třikanálové. Zatím jsem je ani u nás nenašel. Odhaduji, že můžeš klidně ten rozdíl zdvojnásobit.
Nevěříte, že DDR3 může být dvoukanálové?
Tady máte odkaz, abyste viděli, že P35 používá 2-kanálové DDR3. (v podstatě o jiné jsme doposud ani neviděli)
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_P35
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:10:57
avatar
A kolik je podle tebe dost ? .D Ok já su chudý student a víc jak 4k bych za cpu už nedal. Kdo normální by dal za procesor více než 4k, v době kdy mají procesory tolik výkonu že ho stejně nikdo nevyužívá. A neříkejte mi že renderujete všeci celovečerní 3D filmy. Mít tak drahé cpu je prostě rozežranost.... AMD rulezzz
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:15:44

Jako já taky studuju a za tolik procák bych si taky nekoupil... né že bych nechtěl ale nemám na to peníze. Tady jde o to že byla doba kdy 2 jádro stálo 20 000Kč..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:36:45

Mně v tomhle směru zajímá technologie CGPU. Grafárnu stejně kupujeme. Tak ať dělá práci procesoru. Doufám, že za rok už to bude chodit pořádně.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 17:50:35

Troufám si tvrdit, že Deneb na stejné frekvenci bude s Nehalemem výkonově srovnatelný, kromě aplikací, které využjí tri-channel paměťový řadič.
Horší už je to s tou cenou. Pokud bude Deneb na těch 3,2GHz což není tak nereálný, rozhodně nebude stát 999$. Ale výkonově bude Nehalemu dost blízko si myslím. Když připočteme desku, ramku tak si takový PC bude v hojném počtu kupovat sorta lidí pracující profesionálně s muzikou, videem a CAD/CAM => živnostníci. Většina normálních lidí prahnoucích po 4 jádrovém výkoném procesoru dá přednost Core2Quad nebo Phenomu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:40:02

Jo, jenže Deneb podle odhadů má nad K10 35% výhru, kdežto Nehalem nad Core 50%. A i tak zatím Core bíje K10 na stejné frekvenci. AMD se musí pořádně zapracovat.
Pišu jen podle odhadů, které denně vidím. Na testy s nápětím čekám.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:38:54
avatar
AMD má nezávislej řadič pamětí pokud se nepletu (unganged mod), takže možná bude ve skutečnosti lepší než Nehalem. Obzvlášť s AM3 a 45nm.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:06:56

Možná. Jak říkám, zatím máme jen odhady a reklámy. Budeme se těšit na nezávislé testy.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:33:19

No jo, ale těch 50% má jen v pár aplikacích, tam kde se uplatní větší datová propustnost, výpočetní výkon bude +- stejný jako Core 2
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:14:56

Podle toho, co jsem četl, 50% je půměr. V různých aplikacích je to od 40 do 60%
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 08:32:23
avatar
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fdiy.pconline.com.cn%2Fcpu%2Freviews%2F0810%2F1438115.html&hl=en&ie=UTF-8&sl=zh-CN&tl=en
Ukáž mi tých REÁLNYCH 50% výkonu naviac...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:16:32

O ničem reálním nemluvím. Mluvím o tom, co piše sám Intel. Samozřejmě, nemůžeme mu jen tak věřit. To pořád zdůrazňuji.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:31:13
avatar
Tak to pardon, nevšimol som si v tvojom príspevku "podle odhadů".
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 16:47:54

Ono, v high-endu už je každé proceto výkonu draze zaplaceno... Takže rozdíl mezi procesorem za 500$ a za 1000$ nemusí být vždy až tak vysoký... (500$jen orientačně, klidně by to mohlo být 300 )
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:16:19

Souhlasím s tim co prohlásil Rimerak, intel bude silnej pouze v optimalizovaných aplikacích, zvlast jeho 8 virtuálních jader... Zato AMD s denebem ušli pořádný kus cesty a phenomy budou konečně pořádně vyladěný- teda aspon doufam
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL 2008-10-10 18:27:05
avatar
Tak to je moc todle.... Chce se mi smát a zároveň brečet. Vyvedu vás z omylu pánové a kvazi androidi .D Pro tri chanel se nemusí nic optimalizovat, neboť je to pouze HW záležitost. Není aplikace ,která má právo si vybrat ,když máte paměti v dualu nebo tri-chanelu, na který modul zapsat. Pak by tam ani dual být nemusel a strácel by jejich princip smysl. Prostě LOL
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 20:43:56

A Stolker psal něco o trichannelu ?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:45:48

Podle toho, co jsem zatím na netu četl, I7 proti Core je efektivnější o 50%. Při tom jeho třikanalový řadič paměti při použiti 3 modulů DDR3, a to ne ledajakých, ale speciálních 3-kanalových, které zatím malo kdo dělá, dosahuje propustnosti 40GB oproti 9GB u Core. Což vůbec není maličkost. A tak ten poměr cena/výkon hlavně pro databazové použití nebo pro Rails (které strašně žerou a aktivně používají paměť) není tak špatný. Co se týče her, souhlasím, tam ta propustnost není tak důležitá. Ale je to proc pro servery, ne c’est pas?
Co se spálení procesoru týče, dnes jsem četl interview několika hlavních producentů paměti a všichni svorně tvrdí, že to záleží na paměti a desce a každý říkal, že ta jeho je bezpečná :-) http://www.legitreviews.com/article/806/1/
Asi to bude zaležet i na desce.
Na druhou stranu, spolehlivost všech těchto dat zatím pokládám za nízkou. Nevím, co z toho jsou výsledky reálních testů, co je rekláma, a co - poctivé odhady.
Výsledek může být jako s 280 (realita je o moc horší než předběžné odhady) nebo naopak, jak s 4870.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:41:02
avatar
Propustnost je zajímavá, ale kde by tri-channel vzal těch 40GB proti 9GB (a to těch 9GB maj DDR3 tak na 1800 MHz alespoň ), to mi fakt neni jasné.. trojitej kanál a 4x tak rychlejší?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:04:44

Odkaz máš. Přesněji je tam 38 proti 8,9. Proč? Já bych předpokládal, že důvod je, že být třikanálový je pro DDR3 přirozený stav, a dvoukanálové DDR3 bylo jen dočasné invalidní řešení. To je vysvětlení, které napádá mne. Přesně nevím.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:38:05

no sice je pravda, že trichannel na 1600Mhz má maximální teoretickou propustnost 38,4 GB/s, ale jaká bude reálná, to uvidíme. Vždyť se to dá porovnat i s tím X38/48 pro Core 2 - nejrychlejší paměti co podporuje, pokud se nemýlím, je 2x1333, tedy cca 20,8GB/s, ale reálná je těch cca 9GB/s
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 02:00:47
avatar
Hm, takže reálná bude asi dost jiná.. btw. pokud vim, existuje i quad-channel, má ho tušim 5400XS chipset od Intelu (Skulltrail) a reálně to pokud vim nemělo moc velkej efekt..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:09:48

Ahoj, DD. Na Firefox 3.0.3 občas tlačitko "odeslat/editovat" funguje jen částečně - odesílá, ale navenek všehno zůstává jak bylo. Vede to k opakovanému odesílání.
Děkuji
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:30:55
avatar
Hodil by sa nejaky testik!!! Inak to tu nerozluskneme!!!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL 2008-10-10 18:36:05
avatar
Speciální tří kanálové paměťové moduly.... To musí být nějaký hoax. Podle mě funguje technologie s jakýmikoliv DDR3 paměťmi. Mít procesor 3chanell radič pro DDR2 jelo by to i s nima ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:47:07

Ano, potřebuješ 3 kusy speciální 3-kanálové DDR3. A doposud v obchodech byla jen 2-kanálová.
Dnes jsem četl interview Kingstone o tom, jak zavádí výrobu 3-kanálových DDR3. Bohužel, teď nemohu najít odkaz.
Edit: Ah! Tady to mám:
http://www.legitreviews.com/article/806/2/
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo :D 2008-10-10 18:48:35
avatar
Jo ale bohužel se jedná o běžné balíčky pamětí DDR3 po 3ks...
LOL já se dneska bavím
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:12:46

Radší prostě pozornějí přečti:
"your old dual channel kit of memory will work on Core i7, but you'd be better off with a triple channel kit"
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:15:16
avatar
acebob ma pravdu..tak tu nesir bludy..uz z principu je to co rikas pitomost. dual channle kit i triple channel kit sou normalni 2/3 kusy stejne pameti.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:43:55
avatar
Přesně tak, jediný čim se ty paměti liší je to, že jsou pravděpodobně ze stejný série a zaručeně zvládaj fungovat spolu (tedy by alespoň měly). Fyzický úpravy tam neexistujou. Jsou to prostě normální moduly. Btw. dneska funguje i když si koupíš 4x 1GB modul a dáš to dohromady, pokud je to stejná značka a typ.. (dokonce fungujou i třeba OCZ a Crucialy dohromady.. viděl sem 2x1GB a 2x2GB kit v jednom PC).

Edit: A taky to bejvá levnější než kupovat si ty ramky zvlášť.
pyriah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 22:36:34

No tak tos ještě nic neviděl .... jaá sem měl v pc něco podobnýho ale ještě trošku epši .. měl sem 2x512Mb +2x 1024Mb. Jenže 1. 512ctka byla Transcend, 2. 512ctka byla a-data, a ty 1024 byly Goodram ... a fungovalo to bez sebenenších problémů než mi po 3 letech shořela deska
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 01:55:44
avatar
Dobrý. Ta deska neshořela díky ramkám hádam..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 06:46:31
avatar
Můžu potvrdit, mám 2x1GB Kingston a 2x2GB Kingston, kupované s odstupem cca 1 roku, obojí společně v ASUS P5B a jedou symetric dualchannel Akorát byl trochu porod, najít takovou kombinaci těch 4 modulů, která fungovala celá, ač všechny osazeny, Bios detekoval různé hodnoty mezi 2GB a 5GB, až nakonec pro několikátém proházení (samo na kombinaci, kterou už jsem předtím asi 2x neúspěšně zkoušel) našel 6GB a od té doby už mu to zůstalo )
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:24:36

Asi máš pravdu.
Oni mne poplétli tím, že chtěji to "připravovat k vydání", což v případě prostě jiného balení vypádá jako moc pyšné vyjadřování.
A tím, drž se, že ty paměti jsou o něco dražší, než stejné v balení po dvou...
Že by potřebovali zvláštní testování a o něco větší spolehlivost a proto ne každý kit se tam hodí? Nevím.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:49:57
avatar
na 100% mysleli 3-pack balenie pamati. nieco ako dual channel balenia, tiez ked ich rozoberiete, daju sa pouzit jednotlivo, ale aj spolu.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 19:08:29
avatar
Zatím platilo,že výkon určuje rychlost procesoru.Ostatní vlastnosti neměly na výkon takový vliv a myslím,že to nebude jíné i v tomto případě,takže vysoko taktované Core duo resp. Core quad budou ještě dlouho sloužit.Pokud bude mít Core i7 problémy s taktovaním,tak na přetaktované starší kousky prostě mít nebude.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vykon Nehalemu 2008-10-10 19:16:20
avatar
Nehalem neprinese vykonove prilis noveho, 50% je naprosty nesmysl z rise fantazie . Intel sice predvadel marketingove obrazky az o 50% navic vykonu ve hrach, ovsem jednalo se o 3Dmark vantage
Podivejte se zde primo na test Core i7-940
Odkaz
Obrázek a vice v mem prispevku
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 21:00:34
avatar
Pro lidi, kteri casto pracuji s HD videem, muze byt nejlevnejsi NEhalen (ktery ma jiste dobry potencial pro OC) dobra volba. Pro ostatni smrtelniky je to dnes, v dobe levnych a vykonnych dvoujader uplne zbytecne.
Uz se nemuzu dockat az nekdo napise takovy Avidemux pro GPU , pak uz supervykonna CPU ztrati vyznam uplne
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 21:19:31
avatar
OC prave az na etreme model nic moc!cca 300MHz navic a konec. Neji to sice dani limitem CPU, ale spis komunikaci s deskou...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:34:43

No jasně. Inteláci se vysmívali nižšímu OC potenciálu AMD, ale to byly procáky s integrovaným řadič pamětí.
Některé experti tady už na to poukazovali jako na zdroj problém s OC. Teď intelácké procesory ten řadič budou mít také. A co mají hned s OC? Dobře se směje ten, kdo se směje poslední.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 22:56:52
avatar
Vsetko by bolo super aj ta divna chybicka s nasobicmy ale ta cena ooooo boze
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Eh ? 2008-10-11 07:45:49

No sem zvědavej na výkon teda .. tolik rozporuplnejch informací tu snad na tomhle poli ještě nebylo, ale stejně mě nejvíc teda uzemnily cenou .. možná mysleli tady ten 50% nárust výkonu, co 50% ? to je snad i přez 100%. Tohle budou kupovat vážně jenom šílenci.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 12:16:41
avatar
ty ceny sou bezny...45nm core 2 pri uvedeni tez meli podobne
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bojkotovat Nehalem 2008-10-12 14:23:35

Edited by Rebel44: Precti si pravidla nez zase neco napises - kdyby to slo tak bych ti dal Ban ale DD je mooooc tolerantni...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 16:42:09
avatar
Promin,ale lide,co kritizuji takovymto zpusobem vec,o ktere prakticky jeste nic nevi,moc nemusim.Samozrejme Nehalem ma nejake mouchy,ale ktery vyrobek pri uvedeni nemel,ze..To same plati i o cenach pameti,desky i procesoru.Nechme se prekvapit,treba bude Nehalem krok spravnym smerem
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bojkotovat Nehalem 2008-10-12 14:25:03

Edited by Rebel44: Smazano - duvod mas vysvetlenej v predchozim prispevku.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:39:44

1. Není Ti fuk, kdo to dělal?
2. Kde jsi viděl 4-jadro za 1500Kč?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:45:06

Neposlouchej toto, nebo spíš nečti jeho příspěvky Ati.Tom je bratranec ladika,
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 14:45:45
avatar
spis bych rekl nakej pribuznej rh prekonvertovanej k jine strane a 5x horsi
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:25:33

Souhlasím. Od Ladíka jsem zatím neviděl agresivní ani nacionalistický přispěvek. Ten má jenom šílenou formu vyjadřování, jinak je pruměrný účastník fóra.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-13 16:50:12

Pravda, jen prakticky více než polovina každého postu od ladika je naprostá zbytečnost... Mluvím o tom asi tak a spoustu dalších slovíček...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 12:15:46
avatar
Tak se mi zdá, že si pod sebou Intel podřezává větev, protože Nehalem byl původně uvažován jako konkurence pro serverové procesory AMD, kde na tom Intel moc dobře není. To, že chce nahradit řadu Core2, která je v současnosti pro hry více než dostatečná, může být chyba, za kterou by Intel mohl draze zaplatit. Jelikož se zatím zdá, že Nehalem nepřináší v hrách žádné nebo pouze minimální zvýšení výkonu, může se stát, že Intel nebude mít žádné levnější konkurenceschopné procesory, které by nasadil proti procesorům AMD do socketu AM3. Samozřejmě pro práci s videem je Nehalem dobrý procesor, ale řekněme si to upřímně, kolik lidí pracuje s videem na takové úrovni, aby si koupil takhle drahý procesor (a základovku a paměti ...)? Na druhou stranu Intel se nejspíše snaží vyhnout situaci, do které se dostala nVidia se svým stále recyklovaným jádrem. Holt evoluce musí být za každou cenu
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 12:28:27

Tak ceny stále padají dolů, desky budou poměrně drahé, ale ddr3 půjdou hodně dolů, a ještě více když na ddr3 pojede i amd...
To že budou mít oba výrobci integrované řadiče podle mě trochu pozdrží vývoj ram.. Sice je zbytečnost v dnešní době DDR4 Ale podporovat se to půjde až s novými generacemi procesorů..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:44:21

1. Pokud obě platformy najednou budou potřebovat DDR3, tak ceny zprvu spíše vzlítnou. Potom - ano, padnou. Ale kdy? Teď nikdo nebude přehánět a dělat paměti do zásoby. Jsou to jiné časy.
2. Může být ještě jeden problém. Když se krize prohlubí, téměř nikdo nebude kupovat nové drahé procesory, ať dobré nebo špatné. To bude nejhorší, protože na nějakou dobu se zastaví pokrok v HW.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 17:45:09

Ale ty podzimní Nehalemy pravě jsou pro servery. Nebo jsem něco nepochopil?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 19:03:19
avatar
Těžko říct, ty X58 desky od ASUSu teda moc serverově nevypadaj..
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 21:25:45
avatar
Jsou i nejsou-jsou tu i desktopové modely,spíše bylo naráženo na to že Nehalem stejně jako Phenom bude jako server skvělý procesor ale ve hrách přinese malé zlepšení.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 11:56:28
avatar
V dnešnej dobe bude nehalem nepredajný kus železa. Však procáky za 2500,-Sk sú výkonový luxus a v podstate kombinácia X2 5600+ s chipsetom 790gx a nejaká nová atinka postačí úplne na všetko čo domáci uživateľ potrebuje. Pre štúdia ktoré sa zaoberajú 3D to môže byť k niečomu, ale pre ostatných to je úplná zbytočnosť. Dnes si zoženiem slušný procák s doskou a hernou grafikou za cenu najlacnejšieho nehalemu. Len aby intel nedopadol tak ako nvidia, bude mať výkonnejšie cpu ako konkurencia ale neskutočne drahé. Niečo ako HD 4870 vs GTX 280. Napríklad X2 5400+ EE + doska ASUS M3A78 + garfika Palit HD4850 a A-DATA DDR2 2x 2GB stojí dnes 9200,- Sk a najlacnejší nehalem bude stáť cca 8500,- Sk.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 13:40:47

len jedna vec:
toto su ceny Nehalemu do patice LGA 1366... Nehalem bude aj do patice LGA 1160 - a tie procesory budu podstatne lacnejsie.. takze sa moze stat, ze cenovo bude s danebom viac ako vyrovnany super...
co sa tyka tvojho prikladu 5400+/asusM3A78 - myslis, ze intel nema nic podobne v ponuke ??? mozno sa budes cudovat, ale ma.. /napr. E5200/ starsie core tu bude este aspon rok, takze budeme mat z coho vyberat - jak C2D, tak C2Q... no a k tomu este novy nehalem....
btw: je blbost porovnavat cenu highend-oveho 4-jadroveho Nehalemu s AMD athlon X2 - nemyslis ?? od toho je tu starsie Core...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 18:19:53
avatar
Ja som neporovnával cenu procesora. Ja som porovnával užitnú hodnotu investície. Podla mňa do nehalemu investuje profík, alebo šialenec. Dával som sem AMD, lebo je to konkurencia intelu, samo podobné cenové riešenie najdeš aj s core CPU. Ja som len dal do pozornosti cenu komponentov ktoré dnes postačujú na všetko a s prehľadom sa zmestia do ceny jedného komponentu, čiže cpu nehalem.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-12 11:54:06
avatar
Stale je dost hlupakov alebo sialencov co su za to ochotny investovat lebo je to INTEL a nie AMD. Drzim palce ale skutocne iba maly okruh ludi moze vyuzit silu tohto procesoru.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zavadejici nazev clanku 2008-10-13 10:01:53

Trochu mne zklamal clanek, podle nadpisu jsem cekal alespon jeden obrazek z testu ci odkaz na dany server, protoze informace typu "ocekavany narust/pokles vykonu 15-20%" to je jako kdybyste se mily DD stal sam PR oddelenim(opacne strany) ktere tolik kritizujete(a opravnene). Ja jsem v dojmu ze vsichni uz zhruba vime co ocekavat od Nehalemu(takze neni treba omilat predpoklady stale dokola) takze nyni uz by meli prijit na radu "prusaky" prvnich testu...

No nic no, jdeme cekat dal...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 793x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 549x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1004x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1356x
Komentářů: 7