Intel Core i9-10900K: nové balení a první test přetaktování na 5,4GHz a srovnání s AMD RYZEN 9 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 06 květen 2020
alt10 jader přetaktovaných na 5,4GHz podle očekávání nestačí na RYZEN 9 ani v základu.

 

 

 

I v ČR se na DDWorld.cz dočkáte kompletní recenze novinek, prozatím ale NDA trvá. To však některým nebrání fotit nová balení a zveřejňovat první výsledky. Intel si pro novou řadu Core 10000 desktopových procesorů, připravil nová balení:

To fyzicky největší má Core i9-10900K, ačkoliv u něj není přibalen žádný chladič. Ten si musíte zajistit sami a podotýkám že pokud chcete procesor provozovat na oficiálně prezentovaném výkonu, nestačí vám jen nějaký malý chladič pro 125W TDP, protože procesor má ve skutečnosti 250W. A pokud chcete ty vyšší boosty atd., potřebujete prostě vodní chlazení.Výkonné vodní chlazení 280/360mm minimálně.

Core i9-10900K půjde taktovat až k 5,4GHz –

                                       jenže ani tak to ale zdaleka nestačí na RYZEN 9

Intel láká na vysoké takty, bohužel musíte přitom ignorovat fakt, že vysoký takt ještě neznamená reálně vysoký výkon. Což ví Intel moc dobře, a ještě nedávno to sám říkal v mnoha svých materiálech. Core i9-10900K od Intelu opravdu silně připomíná 5GHz AMD FX-9590, kde také ta velmi vysoká frekvence nebyla zárukou nejlepšího výkonu.

Ty nejkvalitnější kousky čipů mohou jít (ale samozřejmě nemusí) taktovat až na 5,4GHz na všech jádrech u 10900K. Samozřejmě počítejte s nutností extrémně výkonného vodního chlazení, protože reálné TDP bude kolem 350W+ a teploty i tak nad 90°C.  A jaký to má výkon?

Testy ukazují, že ve starším Cinebench R15 dosahuje 3000 bodů, což je téměř 28% nárůst výkonu proti 2347 bodům v základu (4,8GHz v boostu při 250W TDP na 56s). Bohužel, ani 5,4GHz na 10jádrech prostě nestačí na mnohem lepší IPC a více jader procesorů AMD RYZEN 9. Dnes už výrazně levnější loňský RYZEN 9 3900X s 12jádry/24vlákny má totiž bez taktování, jen s BOX chladičem, který je v ceně procesoru a s reálně třetinovou spotřebou (při 105W TDP), ve stejném testu zhruba 3200 bodů. Tedy je pořád rychlejí a to i u něj můžete začít taktovat, i když je prakticky lepší zapnout PBOse kterým to posunete někam ke 3500 bodům.

Pokud bychom ale srovnávali jen TOP mainstreamové modely procesorů, tak Core i9-10900K má v základu 2347 bodů, přetaktované na 5,4GHz pak 3002 bodů. Konkurenční RYZEN 9 3950X ovšem disponuje v základu výkonem 4000 bodů, s aktivním PBO (tedy automatickým zvýšením TDP) dokáže běžet až kolem 4400 bodů, a opravdu přetaktovaný na 5,4GHz (což už musíte chladit mrazícím zařízením nebo LN2) dokáže překonat více než 5300 bodů! Takže na stejném taktu jako přetaktovaný Intel se bavíme o 78% vyšším výkonu, ačkoliv má RYZEN jen o 60% jader více. Je tedy evidentní, že Intel potřebuje vyšší takt, aby alespoň stačil níže taktovaným AMD, a že tedy vyšší tak v jeho případě není výhoda. ZEN 2 architektura má dnes zkrátka výrazně lepší IPC a efektivnější je také přínos vláken, tedy hyperthreadingu (u Intelu označený jako HT u AMD je to SMT).

Samozřejmě na finální testy si počkejte, brzy se také pustíme do testování a recenzi této novinky a dalších modelů nových Core 10000 procesorů vám tento měsíc na stránkách DDWorld.cz nabídneme. Tak kolik si myslíte, že by Core i9-10900K měl správně stát, aby dokázala být zajímavý proti RYZEN 9 3900X/3950X?

Zdroj: videocardz.com


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 19:29:05

No a teraz si poďme zahrať neakú hru....
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 20:02:29
avatar
jakože by se ukázalo, že MOŽNÁ bude intel o cca 10 FPS rychlejší u hodnot 120FPS+? no to je teda super za tu cenu a technologický nepokrok
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 09:14:00

Každá minca ma 2 strany.....je predsa jasné že AMD má ten viac-vláknový výkon lepší...ale kto si to všimne v reálnom živote ? 99% obyvateľov nepocíti rozdiel - nik predsa nepracuje v benchmarkoch....to je presne ako tych + 10 ps pri 120ps....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:18:37
avatar
O to důvod míň koupit si předraženej přímotop...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 19:20:21
avatar
jakože by se ukázalo, že možná bude intel o cca 10 FPS rychlejší u hodnot 40 FPS+ ?

A jsme někde jinde...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 19:28:45

40 FPS bude limit GK ne CPU, takže to nehrozí.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 19:45:37
avatar
380-400 Evri. Toto je kúsok určite ten najlepší z celej fabriky. Inak vždy keď má Intel vydať nové CPU "unikne" nejaký bench s extrémne pretočeným CPU, čo v reále pri bežnom kuse je utopia. Inteláci budú radi ak ho dajú na 5.0 s 360 radom a aj tak sa bude možno už taviť. By som rád vedel koľko žral, ale 350+ ako je v článku je dosť možné. BTW 3900X s PBO nikdy nebude mať 3400, niečo okolo 3250 - 3300 max. 4.4 allcore má niečo málo cez 3400. Mám to odskúšané, presne 3424. Na pozadí mi išlo pár programov 3-5% usage takže 3450-3470 mohol mať.
https://imgur.com/a/OgRTrG7
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 19:53:49
avatar
Škoda že chyba porovnanie výkonu na jedno jadro. Viete niekto že aký môže byt rozdiel oproti AMD ktorý sa spomína v článku?
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 20:16:58
avatar
Oni naschvál nepoužili CB20, lebo by bol rozdiel ešte väčší. Na jedno jadro ťažko povedať, pri booste na default má 222, 9900K 219, čo pravdepodobne nasvedčuje tomu, že išiel na 5.1 1C.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - naceneni 2020-05-06 21:20:41
avatar
Z meho pohledu, pokud intel nechce mit svoji retailovou nabidku (zase) jen k smichu, tak musi byt tohle cpu o neco levnejsi nez 3900x..takze max nejakych 12k.
Proc si myslim, ze s takovou cenovkou spise porad neuvidime ani obycejne osmijadro?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 22:00:53

Ta frekvence 5,4GHz je brutální. Opravdu jsem zvědavý zda to budou dosahovat běžné kousky v prodeji.
Btw až Intel bude mít novou architekturu za nějaký ten rok, tak schválně na jaké frekvenci bude startovat. Pokud bude efektivní, tak začne na 4GHz a zase to bude pomalu bičovat každou generaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-06 23:44:29
avatar
MSI už něco testovalo, opravdu jen minimum kusů tohle dokáže, většina jede méně a docela dost kusů má problém boostovat i na to, co předepsal Intel ...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-09 19:34:00
avatar
přavděpodobně tak 20-30% max. ze všech, stejně tomu bylo u 9900k, kde jsem měl i jeden kousek který neběžel stabilně dlouhodobě na víc než 4,8 Ghz, je to loterie prostě
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 01:31:29

Šíria sa články že tie cpu pôjdu taktovat na 5.4ghz na všetkých 10 jadier, ale zatiaľ je to pravdepodobne iba z jedného zdroja. Ale ak by to tak bolo, tak by šlo o dosť výkonné cpu na hranie hier, ale to úkazu až testy. Neni možné zaradiť aj uhd testy v 3440x1440? Najviac má vytacaju testy v 1080p na takých procesoroch , lebo je jasne, že v takom rozlíšení s tak drahou zostavou nikto hrať nebude.
Pupik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 08:12:38
avatar
Intel bude potřebovat několik let (možná 10let), aby svoji laxnost napravil. Jen by mne zajímalo, zda toto CPU má také nějaké zranitelnosti. Řada CPU Intel je “děravá, jako cedník”. Jak to asi tady vyřešil.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 10:31:22
avatar
Nijak a do svojich slajdov zahrňuje výsledky bez akýchkoľvek záplat.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 11:05:19
avatar
Intel 14nm proces je historicky vzato sice výkonnostně (!) povedený, po pěti letech ovšem ty generační novinky ve vyšším segmentu připomínají bičování mrtvého koně, jediná (nevelká) naděje je na zlepšení poměru cena/výkon. Zen 2 jej víc než dotáhl a Zen 3 už bude na nějaký čas znamenat obrácení převahy a návrat časů á la Intel Core/AMD Bulldozer, jen obráceně. Když u mainstreamového procesoru spotřeba začíná nápadně připomínat TDP highendových grafik, je něco hodně špatně.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 12:07:11

Přesně tak. Ono je to vlastné souboj výrobních procesů. Srovnáváme tu 14 vs 7nm. Intel aktuálně nemá jinou možnost, než vycucnout z 14nm co to jde i za cenu spotřeby. Jádra zvyšuje, ale pořád na stejném výrobním procesu. To znamená, že spotřeba musí jít nahoru. Každopádně dělají aspoň něco. Pořád je to lepší, než kdyby stále nabízel max 7700k. To už by znamenalo naprostou ztrátu trhu. Takto se to snaží držet na nějaké úrovni, byť za cenu vyšší spotřeby.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 12:35:47

Když už se tu nakousnul ten herní výkon, tak na notebookcheck vyšla recenze nového Clevo notebooku s Ryzen 9.
No a herní výkon je horší, než u stejného konfigu s mobilní Intel i9 ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 14:01:57
avatar
nic jako herní CPU výkon neexistuje, hry neběží na Intelu lépe, protože by byl výkonnější, ale proto, že nevyužívají celý výkon CPU .... jenže hru optimalizovat dodatečně můžeš (což se děje), výkon CPU ale dodatečně nepřidáš ....

to co vidíš u CPU testů her není test výkonu CPU (na to má CineBench apod.) ale test optimalizace dané hry ... která se ale může s další aktualizací klidně úplně změnit ...
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 14:26:09

V ktorej hre sa po aktualizácii významne zlepšil výkon AMD procesorov ?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:00:07

Ta aktualizace se jmenuje Zen 2 kde rozdíl je jen někde a zanedbatelných pár fps na úkor vysoké spotřeby a cen Intel cpu. Další negativa jsou ukryty v dosavadní Intel architektuře, které ale není třeba už vyjmenovávat
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:29:47

Tak spíš bylo myšleno, která hra jela na nějaké fps na AMD a po její aktualizaci se ty fps zvedly.
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:02:37

Nedělá se to, protože to není potřeba. Ztráta času tráveném na update pro přidání 10fps při původních 120fps.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:22:33

Pokud jde o hry, tak daleko více je potřeba optimalizací a výkonu grafických karet. Procesory už dávno nejsou žádným limitem pro hry.
Proto je smutné, že Intel to drtí i přes veškerou soudnost přes neefektivitu svých cpu. Je to ale logické, nemá výkonné GPU, tak to tlačí přes cpu, ikdyž absurdně.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:28:09

Tak Intel hlavně nemá aktuálně jinou možnost. Nevyšel mu jeho výrobní proces, tak se snaží držet v rámci možností. Kdyby se nesnažil, tak by skončil na 7. generaci.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:41:19

Souhlas. Intel dělá co může v rámci jeho tech. možností, ale také by mohl upravit ceny. Finančně by to jistě zvládl a hned by vypadal v očích zákazníků lépe.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:47:39

Tak cenová úprava teď s 10. generací přijde. Neříkám, že je to srovnatelná cena s AMD, ale cenový posun tam je. V podstatě oni prodají co vyrobí, takže si to můžou dovolit. Je to jejich finanční politika.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 14:29:10

Tak ono spíše hry neteží z celkového výkonu CPU, ale z jednojednojádrového, který má Intel stále vyšší. Proto se s intelem dosahuje vyšších fps
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:07:41

Jen díky vyšší frekvenci. Fps-honič bude teď jásat nad 130fps při spotřebě 350W+.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:25:59

Ano. Jen díky taktu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 16:19:42

A vysoké spotřebě, na končící platformě za nehorázné peníze.
Ten takt je opravdu jako jediný chválihodný.
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 15:35:16

Honzo Honzo ty zase perlíš... Obhajuješ něco co je Non sense..

Vysvětlím

Totiž ono je lehčí (jak vývojářsky tak algorytmem, a hlavně finančně hry! dělat stále na doporučený počet jader enginem s výkonnými jádry na jedno jádro (proto dnes dominují 4/8 6/6 8/8 intel ve hrách na extrémním taktu cpu plus ram, než dělat optimalizace mnohojádrových cpu na nižší frekvenci atd...

to že intel je děravý a neefektivní na spotřebu je fakt.... ale kdo chce hrát na 120+ fps monitoru intel vede..cinebench atd ukazuje výkon potenciálu daného cpu.... co je pro lidi hrajíci hry ? důležitý výkon ve hrách, nebo potenciální výkon?

vše je o penězích a chuti vyvíjet efektivní enginy... na vině nejsou v tomto ani amd ani intel...Spíš vývojáři.... a ti dělají optimalizace her tou nejlevnější cestou.... tzn výkon na jádro plus určitý počet jader tzv sweetspot (dnes 8/

trochu objektivity pane... nechválím nikoho ani nehaním. jen objektivně nestranně říkám fakta.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 16:03:00
avatar
Já tu nic neobhajuji, já říkám jak to je. Že je to nesmysl, to může říci jen ten, kdo tomu evidentně vůbec nerozumí. to co jsem napsal je naprosto objektivní technický fakt, žádné hanění, žádné pomlouvání, prostě objektivní technický fakt
.... naopak tu plácáte někteří strašně hloupě. Jak souvisí výkon CPU s tím, jak mizerně jsou optimalizované hry? Nijak! Výkon CPU je výkon CPU, optimalizace hry s tím nemá co dělat ... a já píši o výkonu CPU ne o optimalizacích her ....

nic jako herní výkon CPU neexistuje ... existuje jen výkon CPU ... a malý příklad, ke kterému nepotřebuješ ani AMD (protože někteří jste s tím "AMD vs Intel" už vyloženě nemocní)

Core i9-10990XE je mnohem výkonnější procesor než 9900K, přesto je v řadě her 9900K "výkonnější" (čti má více FPS) .... chcete někdo snad tvrdit, že je to proto, že je to skutečně výkonnější CPU? (pokud to tvrdit chcete, dejte si mokrej hadr na čelo musíte mít úžeh). S výkonem CPU to totiž vůbec nesouvisí. Výkon CPU je pořád stejný, nicméně to kolik ho daná aplikace využije je různé a speciálně hry výkon CPU využívají velmi špatně a jen zlomek ...

proto nemá smysl testovat výkon CPU ve hrách za účelem zjištění výkonu CPU, protože ho tak nezjistíš, ale pokud chceš vidět výkon CPU otestuješ třeba CineBench nebo další aplikaci, která využije CPU jako celek, nebo pustíš tu hru a do toho ještě nějakou aplikaci atd. pak teprve uvidíš, jak velký výkon CPU má .... herní výkon CPU neexistuje. Nepotřebuji na to AMD abych to dokázal.

Aplikaci včetně her můžeš aktualizovat a také se tak děje pro lepší využití výkonu CPU, ale další jádra a výkon do hotového CPU nepřidáš ...

to jsou technická fakta platná pro Intel i AMD a všechny CPU, bez ohledu na logo na nich. A všichni co tu plácáte o tom, že je to nesmysl se radši běžte dovzdělat ... je pro mě neuvěřitelné, že na IT magazínu vůbec musíme vést podobnou diskusi, je to jako kdyby jste mě tu poučovali, že 1+1 nejsou 2 ale 3 a někdy taky 10 ... takže já nejsem ten, kdo tu perlí. A pokud to nechápete, je to skutečně ostuda. A vytahovat se tu tím že jste ještě přitom objektivní, když neznáte elementární základy toho, o čem se bavíme, to už je vyloženě drzost ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 16:23:13

Tak samozřejmě nikdo nerozporuje celkový výkon CPU. Celkový je celkový. To, jak jsou napsaný programy je druhá věc. A každý program je jiný. Jako měřič výkonu tu máme Cinebench a další. Podle toho si můžeme vybírat, jaký CPU je pro nás nejvhodnější. To, že se později program aktualizuje, to se stát může a taky nemusí. To nikdo neví. Přirovnal bych to k závodním autům. Když vezmu třeba Veyron, tak ten má taky 1000 koní. Na maximální rychlost je top. Ale na závodním okruhu se proti F1 těžko prosadí. A stejně tak F1 se těžko prosadí v rally.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 16:50:40

Prosimtě nemůžeš přeci obhajovat výkon Intelu ve hrách.
Víš co to sežere? Kolik za to zaplatíš? Jak dlouho ti ta Intel platforma vydrží a v konečném důsledku porovnáš ty FPS, které jsou v rozdílu jednotek % a to ne všude? Nemluvě o využití vícejader daleko úspornějších ve prospěch AMD.
To je prostě demagogie a srovnání s autama je jasný únik od reality.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 17:17:15

Já se nebavím o ceně, o výhodnosti, o spotřebě. Bavím se o výkonu a jeho využití pro určité případy. Ano, AMD má výkonnější CPU jako celek. Ano, AMD má nižší spotřebu. Ano AMD je levnější. Když budu brát platformu, tak kdybych kupoval PC teď, tak ta výdrž je stejná. Do X570 dáš 3. generaci CPU a 4. generaci. Do Z490 dáš 10. a 11. generaci. Aspoň podle toho, co víme z nějakých úniků a predikcí. Takže toto se v čase hýbe. A ano, intel vykazuje ve hrách vyšší výsledky. Toto jsou fakta. To, jestli to je za vyšší cenu, spotřebu atd já nerozporuji. A ano, ten rozdíl je třeba jen 5%, možná někde 10%. Takže je to nevýhodné. Jen prostě chápu i druhou stranu mince. Nemelu furt to stejný, že toto je to nejlepší, nejvýhodnější, nejůspornější.... Prostě jsem ochoten se na to kouknout i z druhé strany. A nikoho bych neodsoudil za to, že si připlatí třeba 3000 za to, že nebude mít 120FPS, ale 130. Jsou to jeho peníze. Jemu to za to stojí. On to chce. On z toho má dobrý pocit. Má co chtěl. To, že se to tobě nebo někomu jinýmu zdá být uhozený nebo je to podle tebe nedej bože blázen ,idiot atd, to už je zase jen tvůj pohled na věc. Ten člověk má ale jiný pohled. Je proto špatnej? Chtělo by to přestat soudit lidi podle sebe. Podle svých preferencí a možností.
Kolem nás je spoustu zboží, které nakupujeme. Koukáme na různé recenze a vybíráme si podle toho, co od toho produktu očekáváme a jsme ochotni oželet spoustu nevýhod pro jednu výhodu, kterou zrovna chceme.
Toto je celá problematika těchto diskuzí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:13:07

Ale už jsi nedodal, že AMD má srovnatelné IPC za nižší cenu a s nižší spotřebou + jejich výhoda v multithreadu.
Ve hrách hraje prim grafická karta, kterou CPU nelimituje, v tom se shodnem? Proč tedy kupovat nenažranou končící platformu pro hry, která je pro budoucnost mrtvá? Protože má někde o 10 fps více se 100% nárustem spotřeby? A stejně mě limituje grafická karta, nikoli CPU, takže o čem to tu vlastně vedeme řeč.

Edit: leda bys hrál v 800x600 rozlišení s high end grafickou kartou a nevadilo by ti, že máš spotřebu na dvounásobku normálního hráče, který hraje min ve full hd na plné detaily a naprosto ignoroval výkon cpu v multithreadu. To pak jedině
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:09:42

Ano, má srovnatelné nebo spíše vyšší IPC než Intel. A ano, za cenu nižší spotřeby a ano, má výhodu v multithreadu. Nevím, co chceš odemě ještě slyšet.

"Ve hrách hraje prim grafická karta, kterou CPU nelimituje, v tom se shodnem?" Ano, pokud se jedná o 4K hraní.

"Proč tedy kupovat nenažranou končící platformu pro hry, která je pro budoucnost mrtvá?"
Jak jsem psal. Je stejně tak mrtvá, jako aktuální AMD platforma. Protože dle informací do AM4 půjde dát 4. generace. Do Z490 11. Výkon těchto generací neznáme.

"A stejně mě limituje grafická karta, nikoli CPU"
Ano, za předpokladu, že se hraje na 4k. Vím, že se tu traduje, že kdo má grafiku za 30k, tak na 1080p nehraje. Ale tím se dostáváme opět k tomu, co jsem psal. Koupíme si to, co chceme. To, že si někdo myslí, že kdo má kartu za 30k, nemá FHD monitor, je jen jeho věc. Mám 2 kamarády, kteří mají 2080Ti a oba mají FHD monitory. A opět. Můžeš ho nazvat idiotem, bláznem atd. Ale ON si to chtěl koupit. ON z toho má radost. ON má třeba špatný zrak, takže nevidí ten rast (ostatně stejně jako já). Jsou to JEHO peníze. A ON chtěl mít všude 200fps. Je proto idiot? Blázen?
NE. Jen on si koupil to co chtěl a po čem toužil. Dosáhl svých fps, které chtěl. A hraje převážně víš co? Diablo 3 a LOLko. Samozřejmě si zahraje i jiné hry, ale toto je pro něj gró.
Takže o čem se bavíme? Bavíme se o tom, že co jednomu příjde nenormální, nesmyslné, idiotské a plýtvání penězi, tak pro druhého to má smysl. A s tímto já mám prostě problém v těch diskuzích a potažmo i v některých článcích. Prostě někteří pořád potřebují soudit druhé. Rozmlouvat jim. Nadávat do idiotů. Člověku můžeš poradit. Ve výsledku si stejně každý srovná pro a proti pro NĚJ. A koupí si to, co JEMU bude vyhovovat.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:25:36

Já ale nikde nepoužil slovo idiot. Patrně narážíš na někoho jiného, s tím já nemám nic společného. Bavím se pouze o procesorech a hrách. OK je to tedy ještě obšírnější. Hezký den.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:36:43

Ano nenapsal. Beru to trošku obšírněji. Každopádně ty bys do toho CPU nešel. Nepřijde to to OK. Jen se snažím vysvětlit, že existuje více pohledů. A ne jen jeden je správný. Každý má ten svůj správný. V tomto tkví ta neustále proklamovaná objektivita. A nezlob se s tím idiotem atd. Nechal jsem se unést, tak jsem to psal i pro ostatní. Ale snad jsi mě pochopil.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:47:21

No nešel, protože fixace drahého MB na jednu řadu CPU s brutální spotřebou a s mizivým nárustem FPS není nic pro mě
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 18:49:49

Já vím že ne. Já taky ne. Jinak jak jsem už psal, je to fixace na 2 generace. Z toho důvodu ty desky mají i HW design PCIe 4.0. Aby to bylo připravený na 11. generaci.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-08 07:51:55

Tak ještě doplním, podle nejnovějších informací. ZEN 3 s největší pravděpodobností nepůjde dát do starších desek. Až do 5xx řady. Takže ona dlouhověkost se ukazuje, že je u AMD pravděpodobně na 3 generace. Doufám, že se to ještě upraví. Jinak by mě dost mrzelo, že jsem vzal X470 a ne X570.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-07 17:14:42
avatar
To co píšeš nie je úplne tak. Hry sú totiž špecifickým typom programu, fungujú na podrobných princípoch. Ide žiaľ o typ programov ktoré sa nedajú úplne dobre pararelizovat. Samozrejme to do nejakej mieri ide ale výkon na jedno jadro bude vždy hrať úlohu. Potom sú ďalšie typy úloh ktoré sa napríklad nedajú prarelizovat vôbec. Ďalšie ako napríklad encoding videa sa potom dá pararelizovat perfektne. Co by som poradil osobne ja je aby si ľudia kupovali CPU podľa typu úloh ktoré budú robiť. Ak sa chcú hrať hry tak nech si pozerajú testy cpu na hrách. Určite spravia lepšie ako keď budú kupovať podľa počtu jadier.
Pedrodc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-09 12:43:12
avatar
Hrát hry + encoding videa nebo stream live, Intel se zde nechytá! Pro koho není důležitý čas, cena za energii a koncová cena, tak ať si koupí přímotop Intel. Nejsem žádný přívrženec AMD, protože výkon Intelu na 14nm je uctihodný, kdyby se Intel posunul na 7nm, tak si AMD ani neškrtne! Ale není tomu tak, takže numer 1 je AMD a Ryzeny 4000 Intel dočasně dorazí, samozřejmě v Retailu! Intel Core i9-9900K a jeho nastupce by byl dobrý procesor, ale za 10000-12000! Důležité je, že AMD tvrdou prací dostalo šanci a je jen na něm, jak s ní naloží. Reatil jasně ukázal, že lide nejsou ovce! Konkurence musí být, tak je to správné!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 313x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 226x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 834x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6