INTEL je překvapený výkonem a konkurenceschopností AMD RYZEN – vymýšlí co bude dělat. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 21 March 2017
altNejen Intel je překvapený tím, co AMD dokázalo. Jednoduše mnozí nevěřili a nelze se jim divit.

 

 

 

 

Zadluženost, téměř neexistující marketing, malé finanční zdroje pro lidi i vývoj a k tomu všemu několik let v podstatě nepřítomnost AMD v nejvýdělečnějších segmentech PC. Není divu, že Intel už dávno AMD vyřadil ze škatulky „konkurence“ a byl rád, že AMD stále žije dost na to, aby měl klid od antimonopolních úřadů. Intel sám se sice tváří, že už kouká hlavně do jiných oblastí, než jsou x86 CPU pro PC a investuje mimo tato CPU obrovské částky do vývoje, nicméně x86 CPU jsou to, co ho živí, zejména některé segmenty mobilních PC a serverů, ve kterých si už několik let účtuje, co je mu jen libo, protože tam prostě nemá žádnou konkurenci. Tím tak dosahoval rekordních hospodářských výsledků v uplynulých letech a naplánováno měl v tom pokračovat.

Jenže po uvedení AMD RYZEN procesorů se dějí věci, které nejen Intel už dlouho nepamatuje. Celosvětový pokles prodejů Intel platformy a základních desek, kde jsou dokonce segmenty, kde se prodeje Intel platformy zcela zastavily. A ač jde zatím o malou část desktopového trhu, je to zastavení ze 100% podílu na téměř 0! Výrobci desek teď mají kvanta Z270 desek, o které nemá nikdo zájem, protože kupovat si desku za mnoho mnoho tisíců korun pod jen 4jádrový CPU i7-7700K, vedle toho co nabízí RYZEN 7, je poněkud hloupé. X99 platforma na tom není o moc lépe, protože 32 tisíc za stejný CPU výkon, který AMD nabídne za 10-15 tisíc? Intel však dosud nereagoval a zdá se že zatím reagovat ani nebude. Neví totiž zatím jak, aby to za A, něco řešilo, B, aby to nepoškodilo partnery, C, aby to nevypadalo blbě zlevňovat něco jen 2 měsíce po uvedení na trh atd..

Průmyslové zdroje hlásí, že nejen u Intelu, ale u výrobců všeho jsou z AMD a jeho RYZEN procesorů mírně řečeno v šoku. Opravdu řada lidí a firem prostě vůbec nevěřila, že AMD s tím málem co má, dokáže vytvořit něco jako RYZEN. Ono se to docela snadno přehlíží, ale faktem je, že RYZEN procesory jsou největším generačním skokem v historii procesorů vůbec! Zvýšení IPC o 52% (fakticky je ještě větší když to srovnáme jen s FX)?! k tomu se žádná generace Intel či AMD nikdy ani nepřiblížila, značný kontrast proti Intelu, jehož mezigenerační přínosy jsou v posledních letech značně kontroverzní. Efektivita procesorů je další věc, kterou mnozí nemohou vydýchat … AMD a jejich FX byla „topítka“ a procesory Intel Core i5/i7 proti nim vypadaly super úsporně. Jenže teď jen 4jádrové i7-7700K vypadá vedle 65W RYZEN 7 a jeho výkonu/spotřeby, trochu jako FX (bez velkého přehánění). Nemluvě o spotřebě výkonově nejbližších Intel CPU tedy 6900K. Vzhledem ke srovnání první generace 14nm AMD CPU s 2-3 generací 14nm Intelu, je překvapení docela slabé slovo.

Zázrak je slovo, které poměrně přesně vystihuje, co je RYZEN zač, vzhledem k podmínkám, ve kterých vznikl a proti čemu je schopen se postavit. A není se tak moc divit, proč prostě mnozí nevěřili, že RYZEN bude jaký je. Zázraky se prostě nedějí. Problém nastane, když se nějaké stane. Tím spíše, že RYZEN zdaleka neukazuje svůj plný potenciál, protože vyladění desek stále kulhá, řada aplikací i her nemá potřebné optimalizace a je udělána jen pro Intel (logicky, ale už se na tom také pracuje a AMD posílá testovací RYZEN sady na všechny strany po stovkách). A prostě RYZEN může být už jen ještě lepší, což je problém hlavně pro Intel a jeho platformu, protože RYZEN už teď je v mnoha směrech lepší než co nabízí, a hlavně za kolik.

  • Co bude dělat Intel?

V první řadě Intel teď přepracovává plány, a to i ohledně očekávaných finančních výsledků. I když se nemusí bát, že by ho celkově AMD co do prodejů dokázalo ohrozit (nemá na to prostě výrobní kapacity) stejně musí vzít AMD opět na vědomí a uznat, že RYZEN je hodně dobrý a vážnou konkurencí.

Intel nestraší ani tak RYZEN 7, který sice sebere značnou část podílu Intelu v segmentu, kde měl Intel několik let 100% podíl, takže ztráty pro Intel prostě jsou a budou nevyhnutelné, Intel ale sleduje hlavně jiné segmenty. RYZEN 5 už budou nebezpečnější, ale stále to není hlavní oblast zisků, o kterou se nyní u Intelu musí obávat. Těmi jsou servery a datová řešení a pak mobilní oblasti.

Intel se zcela právem obává AMD a jeho NAPLES platformy, protože ač se tomu nechce věřit, AMD dokáže nabídnout výkon i efektivitu toho nejlepšího, co nabízí Intel. A dokáže to téměř jistě s nižší cenou. NAPLES dorazí v Q2 a výrazně tak zasáhne Intel v oblasti obrovských zisků, ze kterých měl několik posledních let prakticky 100% podíl. I největší skeptik vůči AMD ale dnes musí uznat, že tomu je konec, a i kdyby to nakonec bylo jen 10% podílu pro AMD, je to pořád -10% pro Intel a pravděpodobně za určitých cenových změn v neprospěch Intelu.

Další velké nebezpečí bude v druhé polovině roku s příchodem AMD ZEN+VEGA APU, kde se AMD rozhodlo vykašlat se letos na desktop, a zaútočit s těmito čipy do hlavní mobilní oblasti, kde dnes opět téměř výlučně dominuje Intel. Ten tam prodává procesory jako i5-6000U s 2jádry/4vlákny za téměř 9 tisíc korun. První výkonové úniky ukazují, že se stejnou efektivitou dokáže nový AMD APU nabídnout totéž v oblasti CPU výkonu, ovšem mnohem více v oblasti GPU výkonu. A něco nám říká, že bude přitom i levnější.

Intel (a mnozí jiní) dost možná pochopitelně nevěřili, že AMD a jeho ZEN uspěje. Upřímně musím říci, RYZEN překonal všechna naše výkonová očekávání a také očekávání ohledně spotřeby a celkové efektivity. AMD je stejně dobré, ne-li v některých (ne ve všech, jako výkon na jádro a maximální takty) ohledech i lepší, než co předvádí Intel, a to je tady ještě právě otázka ceny. Očekávání a plány Intelu byly ovšem postavené na tom, že situace bude pokračovat v zajetých kolejích, a tedy že RYZEN a nové generace procesorů AMD selžou ….

Vše, co jsme zatím viděli ovšem ukazuje opak selhání. Dost možná jeden z největších comebacků v technologické oblasti vůbec. ZEN představuje opravdu skvělou a životaschopnou architekturu, jejíž potenciál ukazují už první a zdaleka ne zcela vypiplané produkty. A že AMD umí hodně vylepšovat a dokáže z mála vykouzlit opravdu hodně, o tom jsme se v minulosti mnohokrát přesvědčili. Takže pokud už teď je RYZEN tak dobrý, jak je, počkejte až se objeví správné optimalizace pro SW, pro základní desky a hlavně vylepšení, které přijdou s „RYZEN 2“ a další verzí 14nm výbory už příští rok. Intel tak musí změnit plány … není prostě možné uvádět co plánoval v podobě a cenách, jak plánoval.

V první řadě musí upravit výrazně ekonomické výhledy a připravit akcionáře na to, že se vrátilo konkurenční prostředí. Hlavně ale bude muset přeci jen upravit ceny, a především teď zkoumá, jak moc může upravit parametry chystaných procesorů. Ono to není ale tak jednoduché … zatím je ovšem téměř ze hry Z270 platforma (byť díky neoptimalizaci stávajících her pro vícejádrová CPU je to jediná oblast, kde má navrch nad AMD). Core i7-7700K je za současné peníze prostě drahý a výkonově v aplikacích skutečně využívajících výkon CPU, prostě RYZEN 7 nestačí. Totéž se bude opakovat u RYZEN 5 vs Core i5/i3. Intel ale nemůže zlevnit jen tak, protože v jeho CPU je ono drahé a u většiny modely vlastně zbytečné grafické jádro, místo kterého AMD u RYZEN nabízí druhý 4jádrový modul. Jednoduše tak nyní zkoumá, jaké jsou vlastně jeho možnosti a kalkulačky u Intelu jedou naplno. Stejně tak jeho X299 platforma a procesory pro ni určené budou muset být lepší a za lepší ceny, než Intel plánoval. Tím spíše, že je velice reálné, že dostane přímou konkurenci ze strany AMD a to až 16jádrový RYZEN 9 procesor a X390 platformu. Podobně je na tom Intel na serverech, kde sice naplánoval velké novinky, ale nepředpokládal, že by mu AMD bylo schopno konkurovat. Ale ono bude …. Výkon 32jádrových procesorů Intel i AMD bude velmi podobný, Intel má dokonce jen 6kanálový, AMD ovšem 8kanálový řadič pamětí a prostě bude to opravdu vyrovnaný souboj, což nečekal nikdo (dost možná ani AMD).

Asi nejlepší postavení má Intel zatím v mobilní oblasti, kde pro letošní rok plánuje sice malou, ale nějakou sérii úsporných 10nm čipů. Jenže jeho klasické mobilní čipy dostanou výraznou konkurenci. Ta je prý tak dobrá, že se proslýchá, že v závěru roku uvidíme novou generaci Apple MacBook představený ne s Intel ale s AMD platformou! Osobně tomu až tak moc nevěřím, ale vyloučit to nelze.

AMD nemusí Intel porážet všude a za každou cenu. Nemá na to ani peníze, ani kapacity. Stačí mu ale dát všem vědět, že představuje zcela relevantní a ve všech ohledech srovnatelnou alternativu, což samo o sobě je pro AMD (i celý trh) obrovské vítězství a to, o čem snilo a čemu samozřejmě většina trhu dávno nevěřila. Intel v tuto chvíli vymýšlí, jak bude vůbec reagovat a vypadá to, že na alternativu „AMD nebude propadák“ nebyl úplně připraven. Desktopové RYZEN 7 jsou jen první vlaštovka, takový malý test … to hlavní dorazí v dalších měsících. Jedno je jisté, Intel může většinu svých plánů pro tento rok hodit do koše. Ovšem s některými produkty už prostě nic neudělá a vydá je, jak plánoval … otázkou je za kolik a do jakého stavu nabídky na trhu. AMD zase nemůžeme přeceňovat, nemůže být všude, ale je hezké vidět, že po letech to vypadá na reálnou konkurenci alespoň z hlediska produktů samotných na procesorovém trhu. Ano, pro Intel je to špatné ….. ale pro všechny ostatní kromě Intelu to bylo špatné několik posledních let.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:08:04
avatar
Ozivenie trhu so CPU uz bolo ozaj potrebne. Je a bude z cobo vyberat. Navrat AMD na vsetky polia je naozaj maly zazrak, ktoremu som ani ja neveril, ale dufal som.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:11:00

To už tu bylo napsáno asi tak milionkrát. Že vás to ještě baví.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:14:10
avatar
Tak si to tak neber.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:31:44

No a milionkrát to tu ještě bude, takže se to chce asi trochu obrnit, jinak samozřejmě souhlasím..
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:46:27
avatar
No upřímně mě tohle baví číst mnohem víc, než číst to, že s novou úžasnou generací Intelu narostl výkon o dvě procenta, spotřeba klesla o jeden Watt, ale bohužel na to všechno potřebuju novou patici...
Já ještě pamatuju doby, kdy výkon procesorů rostl na dvojnásobek každých 18 měsíců, takže číst o desáté generaci Core i5 a i7 už mě poněkud irituje...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:54:03

Tak si z těch příspěvků v době před Ryzenem a po Ryzenu (zde před Kristem a po Kristovi) udělej Bibli a čti si to denně, nikdo ti nebrání. Někdo díky tomu asi má i lepší sexuální život, ale mně z toho už vážně začíná hrabat (nebo já nevim proč se pořád opakuje to samé dokola a je jedno jestli se píše o kytkách nebo procesorech). Asi budu muset změnit web, abych nepřišel o zdravej rozum
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 19:20:11

Je dobře, že tu je taková konkurence. Budeme z toho těžit my, zákazníci
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 08:21:24
avatar
Jednoduché řešení - OFF LINE
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:13:46

Rekl bych, ze z antimonopolniho hlediska a takoveho nejakeho zdraveho kopance je to pro Intel snad i vyhra. Kapacity na vytlaceni intelu z trhu AMD nema a do dvou let tu stopro budem mit odpoved.

AMD patri vdek a obdiv, RYZENy jsou bez debat pecka, ja se steluju na r5 1600.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 18:02:37
avatar
Technicky, celkovo má GloFo vyššie kapacity ako Intel. Z toho síce asi len 2 na 14nm, ale dosť veľké.

Plus proces GloFo je pokročilejší ako ten Intelov, takže na jeden wafer zmestia viac tranzistorov (tj viac jadier)
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 19:04:51

Pokročilejší? väčšie? ale no taak
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smekám a držím palce 2017-03-22 17:45:50

Moc pěkné shrnutí celé platformy. Ještě by AMD potřebovalo " zatápět" svýma grafikama konkurenci (high-end), protože tam to ještě skřípe. No třeba né na dlouho, přeci jen VEGA se blíží. Každopádně jak píše DD, je opravdu zázrak co se AMD povedlo s tak malým rozpočtem. A myslím si, že kdo nefandí AMD, tak by stejně měl být rád že tu je, protože se aspoň rozjede konkurenční prostředí, které samozřejmě nejvíce prospívá nám, zákazníkům. Smekám a držím palce.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 17:50:16

Citace:
Intel ale nemůže zlevnit jen tak, protože v jeho CPU je ono drahé a u většiny modely vlastně zbytečné grafické jádro, místo kterého AMD u RYZEN nabízí druhý 4jádrový modul.


zajimalo by mě, kolik mista by zabrala graficka cast jen pro 2D FullHD. Nic vykonneho jen na akceleraci desktopu.
Usetrilo by se neco oproti soucasnym integrovanym grafikam?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 18:42:20

Intel HD630 má 24exekučních jednotek ve třech blocích po 8EU: Obrázek Pro desktop stačí jeden blok(=8EU). Zbytek plochy čipu pak může Intel nahradit dalšíma dvěma CPU jádry (místo 7700K může mít snadno šesti jadro za stejné náklady).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 18:44:38
avatar
Místo fullhd můžeš dát klidně 4k, ten zabraný prostor by podstatně nenabobtnal. K tvé otázce. Ušetřilo by se hodně, skoro tolik plochy, kterou zabírají 4 jádra a cache (všetně velké L3 cache).
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon AMD 4/8 vo Fritz Chess 2017-03-22 18:00:06
avatar
Objavil sa zaujímavý leak ukazujúci výkon štvorjadra AMD Zen 4/8 vo Fritz Chess. Podľa uniknutých informacií by mal byť na úrovni i5 6600 a asi 25% pod i5 7500.

Čo je však najzaujímavejšie na tomto laeku je nový x86 processor od VIA/Zhaoxin. Ide o natívne osemjadro s frekvenciou 3 GHz. Výkon na úrovni AMD Zen 4/8 a i5.

CPU od VIA je zatiaľ veľká neznáma, aj keď výkon vypadá parádne. Každopádne by bolo super keby sa na trh pridal aj tretí hráč.

Odkaz
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZX-E vs Raven Ridge 2017-03-22 21:12:49
avatar


• ZX-E 3.0GHz (16nm, 8C/8T): 10 500 (95,45% výkonu / alebo inak 100% výkon)
• AMD Raven Ridge (14nm 4T/8T): 11 000 (100% výkon / o 4,76% výkonnejší)

V Čine sú kocky hodené...

P.S. 16nm sa stále ladí, nikam sa neponáhľajú pretože tento rok (2017) sa sústredia len na čínsky trh s 28nm ZX-D 4C/4T a 8C/8T a až v 2018 vstúpia na medzinárodný trh so 16nm ZX-E 8C/8T. Postupne budú v priebehu roka unikať ďalšie benchmarky, tradične sa procesory zalistovávajú do SisoftSandra rankeru ako aj Geekbench.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 18:08:22
avatar
No ja jsem hlavne zvedavej, jestli jak mnozi prorokuji ma ci nema Intel neco v supliku. Taky by me zajimalo pokud by nekdo az budou venku mensi ryzeny vyzkousel kolik wattu zere takovy 4core treba pri 2-2.5Ghz a srovnal to s Kaby, protoze to snad vypada, ze Ryzen papa velmi malo a to by byl v noteboocich trhak. Btw prechod z X79 na X370 skoro dokoncen, nezbyva nez to zkusit zapnout
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 18:15:02

...Výrobci desek teď mají kvanta Z270 desek, o které nemá nikdo zájem, protože kupovat si desku za mnoho mnoho tisíců korun pod jen 4jádrový CPU i7-7700K, vedle toho co nabízí RYZEN 7, je poněkud hloupé...

pekne silne vyroky tu padaju

...V první řadě Intel teď přepracovává plány, a to i ohledně očekávaných finančních výsledků. I když se nemusí bát, že by ho celkově AMD co do prodejů dokázalo ohrozit (nemá na to prostě výrobní kapacity)...

zacinam si pripadat ze sem chodim citat Blesk
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 19:25:06

Jasne, Nvidia uz par mesicu vi, jak je na tom Vega a proto podle vas vydava 1080Ti a zlevnuje, ale v Intelu cumi jak husa do flasky a nemuzou uverit tomu co se deje, protoze nic takoveho nikdo netusil a ted se teprve probouzeji z tezke kocoviny a narychlo vymysleji, jak tenhle straslivej debakl zvrati... ach jo, me uz ten bulvar popravde taky nudi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 19:55:41
avatar
pokud bych to podal stylem jako to podáváš ty, byl by to bulvár ... já to ale nijak bulvárně nepodávám a podávám fakta co jsem se dozvěděl atd.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:27:18

aDDmine, i7-7700K je mozno horsi procesor, to ale ukaze az cas a tie slubovane ,,optimalizacie". V sucasnosti este stale podava v obrovskom kvante aplikacii ovela vyssi vykon ako Ryzeny. Napriklad ako som uz niekde uvadzal v spracovani a tvorbe audia Intely doslova valcuju Ryzeny a v tomto konkretnom pripade by bol zakaznik zas blbec keby kupoval Ryzen kym si vôbec nemoze byt isty ci vobec ten procesor aspon v buducnosti dôstojne pojde. Ano moze sa to zmenit ale to je stale vestba z vetra. Za sucasnej situacie oznacovat niekoho za hlupaka ktory si kupi pre neho dnes ocividne vykonejsi procesor miesto slabej rosekanej herky (stale hovorim o tom co je dnes, nikto nevie čo a či vobec bude niečo zajtra) je kapku uplne cisty bulvar.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:27:18
avatar
Hahahaha. Ryzen už dnes v testech oslňuje. Pesimismus ohledně využití jeho výkonu je trapný. Intel už dnes vyrábí desktopová desetijádra. Hádej kam směřuje vývoj.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:39:51

prave si si nakadil do ust

http://www.scanproaudio.info/2017/03/02/amd-ryzen-first-look-for-audio/
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:56:13
avatar
Promiň, na odkaz jsem nekoukal. Nechci sem dávat 129 odkazů na pozitivní testy Ryzenu.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:59:52

chapem, pravde sa ťažko čelí a spolahneš sa radšej na svoj populizmus
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 21:14:08
avatar
Ne na svůj, ale na 129 odkazů (narozdíl od toho tvého neznámého jsou to samé kvalitní a renomované) co sem nechci dávat. Ve světě je tolik populismu...
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 22:26:27

no keby si čital moje prispevky; alebo si mrkol ten odkaz tak by si si všimol že ja vravim o spracovani audia... a tam zas tolko tych recenzii nieje ;)

a ked tak nadtym premyšlam, stavim sa že aj keď je Ryzen velmi schopny a zjavne nevyužity procesor a super konečne konkurujuca novinka; ani v tych 127 odkazoch nieje ten vykon uplne jednoznačny.

proste si myslim že to chce počkať či a kedy sa ten procesor dostane tam kde ma byť a nie robit bulvarne reči
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:09:48
avatar
není to spíše tou aplikací?
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 10:18:18

tie testy su robene na subore aplikacii.... konkretnejsie ide o buffrovanie z asio tam sa velmi vyuziva procesor. nevravim ze Ryzen je zly procesor ale momentalne v niecom zaostava; co vsetko je optimalizacia sa casom ukaze preto v ramci objektivity by som take velke prehlasenia nerobil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:32:15
avatar
já někde tvrdím, že je RYZEN ve všech aplikacích lepší?
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:33:38

protože kupovat si desku za mnoho mnoho tisíců korun pod jen 4jádrový CPU i7-7700K, vedle toho co nabízí RYZEN 7, je poněkud hloupé...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:37:52
avatar
no protože ten CPU za těch 10tis prostě nestojí .... protože jako COU je to slabší, i když kvůli absenci optimalizací může být v některých aplikacích lepší ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:11:47
avatar
jenže problém je, že v tom případě nesrovnáváš výkon CPU ale výkon aplikací ... aplikací, které logicky nemohou mít patřičné optimalizace pro RYZEN, když autoři těch aplikací RYZEN neznali ....

je sice hezké, že tak má v řadě aplikací teď lepší výkon slabší CPU, ale pořád je to slabší CPU .....

bulvár je samozřejmě doporučovat slabší CPU a tvářit se, že je to v pořádku protože v mizerně optimalizovaných aplikacích má lepší výkon než výkonnější CPU ...
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 10:44:48

V prvom rade nikomu nedoporučujem nič, skôr branim ludi čo sa rozhodnu inak.

Dalej čo sa tyka optimalizacii, vela odbornikov predpoklada že pes je zakopany inde...v samotnom CPU. Z tohto dôvodu sa bavime na baze polemik, sice opodstatnenych ale stale polemik. Bulvar mi na tom pride že na zaklade tohto robiš tvrde vyhlasenia. Či sa ti to pači alebo nie, software je VžDY o optimalizaciach. Zober si ako si veštil optimalizacie na Buldozera a moc hviezdne to nedopadlo. A kym sa to nevyrieši... ak sa to vyrieši; tak stale plati že v určitych oblastiach je Ryzen hodne slabši aj od Intel 7700. Ak sa to zmeni budem rad, ale tvoju pravdu to ajtak nedokaže lebo hovorime o situacii teraz a ja na robenie predpovedni neverim... žiadny pragmaticky človek podla mna.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:18:10

DD... neda mi nereagovat.. som si konencne ucet spravil..vopred napisem ze velmi rad citam vase recenzie newsky..atd.. tak kveci... uz za cias FX sa basnilo o nejakej kvazi buducnosti v hrach kde sa budu vyuzivat 4jadra a viac bezne... preslo par rokov a co?? FX bol fail a este ani po tolkom case sa tie jadra v hrach nevedia az tak vyuzit.. mozno par % hier vyuzije 6 a viac jadier. verdikt je taky ze vo vela hrach je nova i3 minimalne taka ako FX. uz malo byt to ze sa zacne vyuzivat viac jadier a??kde je ta buducnost o ktorej spievali vtedajsi majitelia FX??! tie "bestbuy" alebo "pomer cena vykon" sa hybu na urovni i3-i5...s 3nasobnou spotrebou. mozno 10-20% noviniek vyuzije 6-8 jadra a?? ja si rad zahrajem klasiky..urcite aj dalsi hraci.. na tie budu 4 jadra dost a hlavne vykon na jadro je nevyhnutny. planujem upgrade.. lebo by som chcel prejst na 2k pripadne 4k rozlisenie. momentalne my staci moja i5 4690k ked pride ta "buducnost" ze hry budu vediet vyuzit 6jadier a viac..a myslim tym aspon 70-80% hier ..potom bude dovod na prechod na 6+ jadrove cpu..a nie kupovat dopredu na 5 rokov.. pricom o 5 rokov pride zas nova technologia a mozte zas prerabat. ja prerabam kazde 2-3r +- podla potreby. pc mam na hry.. preto aj zdoraznujem ze momentalne ma ryzen nepresvedcil na upgrade... pockam si este kym to nedoladia..kazdopadne kto nehraje hry.. tak ryzen moze byt .. stale cakam co dokaze r5 ..ale ked vidim vykon r7 v hrach... no neviem.. neocakavam od neho nic ale potesilo by keby dal intel ceny dole z i7... moj nazor..taka i7 7700/k za 300e by bolo fajn. niesom ani zeleny ani modry ani cerveny.. dlhe roky som mal amd grafiku (hd 7750,7770,7850,r9 270x,r9 285...).. no pre spotrebu hlucnost rozmer som presiel z r9 380x na gtx 1060 6gb... a nelutujem.. pri fullhd sa neobmedzujem.. a moja i5 podava skvely vykon... mozno dom konca roka upgradnem aj cpu.. zatial ma ryzen neukecal... cakam na intel ako zareaguje. kazdopadne kupovat cpu na 10 rokov dopredu je chore..
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:32:46

Inak teoreticky a paradoxne je mozne ze ryzen 5 bude na hry vhodnejsi... uvidime
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:33:27
avatar
vždyť já snad v každém článku píši, že i7-7700K je fajn procesor, ale ne za 10tis, ale za 6tis ....
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:40:07

ja vieeem.. len tu kazdy onanuje nad ryzenom.. tiez som nanho cakal..a mna sklamal..no.. rozmyslam o niecom v cene 350e +- .. taktovat nechcem... snazim sa co najuspornejsie.. teda idealne 65w .. bude to v itx slim skrinke a teda low profile chladic tiez ma zaujali tie amd chladice. Snad tie intel zlacnejsu .. no tiez cakam na nejaku ponuku ITX dosiel pre ryzen... zatial tam su same lopaty
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 11:43:03

pajros mrkni alebo daj tomu este mesiac... zatial to vypada tak ze ked das ryzenu poriadne pamete tak aj ten herny vykon absolutne v nicom nezaostava
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 12:14:37

no keby mi niekto dal 500 euro a povedal dnes si kup procesor kupim tu i7 7700, pretoze robim hudbu a potrebujem rychlu onthefly reakciu procesora. no a potom by som prisiel sem a precital si aky som hlupak
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:38:46
avatar
Da se to nejak rozumne podomacky obenchmarkovat? Sel bych do toho pres vikend.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 16:11:54

no... cisto teoreticky by sa to dalo, aspon z pouzivatelskeho hladiska. ak sa ti chce stiahnut a sprovoznit cubase 8, vst k tomu kontakt 5 a vytvorit aspon 70 stop, tak to mozes pustit a stiahnut asio bufrovanie na najnisiu moznu hodnotu kym nezacujes pukanie alebo rozbijanie zvuku. ale myslim ze by to bola zbytocna piplacka
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 17:57:31
avatar
no myslel jsem spise neco trochu jednodussiho, nejakej uz predscriptovanej polotovar jestli existuje
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 04:54:08

myslel som si tušim jeden existuje ale ten je asi tak vypovedajuci ako 3D Mark a hranie hier
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 14:50:40

Aj v čase uvedenia nehalem sa čakalo na optimalizacie? Zvalcoval vo všetkom a všade , všetko od AMD ...Toto su len výhovorky, ryzen je hype ktorý jediné čím dokáže konkurovať je cena ...Intel odstráni iGPU pridá 2x tolko jadier za rovnakú cenu ako doteraz a z ryzenu bude rízek ...
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 16:12:35

A ja osobne si ajtak kupim Ryzen, pretože tych nenažranych sedlakov z Intelu podporovat nehodlam
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 17:37:16

Ja tiež rozmýšlam nad ryzenom 6 jadrom ale zatial ma to nejak nesúri počkám s čím príde intel do konca roka a uvidím
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 17:55:52

maš like ja počkam asi až na Ryzeny 2
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 22:01:11
avatar
Ano, za 6 litrů by byl fajn, tedy až na prasopastu, na to se poněkud zapomíná a to je opravdu u procesoru za 10k velký fail.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:25:57

Ono jde spíše o princip. NV věděla o blížící se konkurenci Vega a přizpůsobila se.
Intel daleko větší firma, neměl šajn do vydání Ryzenu. Je to opravdu divné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:09:19
avatar
Intel věděl o RYZEN, ale nevěřil, že by byl až tak dobrý .... na jeho obranu se sluší říci, to nevěřil skoro nikdo, dokonce i AMD mělo nižší očekávání a už ta byla značná (a podle mnohých tedy přehnaná jak to tak bývá) ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 20:32:32

Jsem myslel, že jsou větší úniky informací mezi společnostmi. Vždycky jsem si říkal, že Intel o AMD moc dobře ví a obráceně, co ten druhý vyvíjí.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 22:39:05
avatar
Fakta bez dodání jakýchkoli zdrojů či důkazů jsou jako když si je vycucáte z prstu... to umím taky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:08:22
avatar
ty možná ano, já ne .... já vycházím z informací, které mám k dipozici od výrobců z distribuce ....
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 20:13:09

Zazneli informácie, ktoré by si určite zaslúžili odkaz na nejaký zdroj. Bez relevantného zdroja niektorí môžu nadobudnúť dojem, že autor sa sám zúčastňuje na tímových poradách Intelu. Námatkovo si každý môže pozrieť predaje hardwaru naprieč rôznymi eshopmi a zatiaľ sa nezdá, žeby sa Intel prestal predávať.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 21:22:17
avatar
To co zveřejňují eshopy jako nejprodávanější je často zmanipulované. IMHO i mně přijde nepravděpodobné, že by se Intel napojený na výrobce jak klíště, tak lehce vzdával. Ryzen je pořád novinka a většina BFU si pořád myslí, že Intel je best, protože to říkal prodavač. Mysleli si to i v době Pentium4 .
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 22:11:40

Intel už nedělá P4, nedá se to srovnávat. Jinak taky jsem byl BFU a chtěl pentium 4 a naletěl jsem o to víc, že jsem koupil s 533MHz frekvencí, místo 800MHz. Takže i paměti mi jely jen na 333, místo 400MHz. Dnes toto už ale nehrozí a uživatel neudělá zásadní chybu ve výběru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:14:43
avatar
určitě ti v eshopech ale také řeknou, že prodeje výrazně zpomalily ;)
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 22:03:12

DD viem ze si uz davno vysvetloval preco neuvadzas zdroje ale ked sa tvoj clanok podoba velmi napadne tomu na fudzile bolo by fajn uviest ich ako zdroj

http://fudzilla.com/news/processors/43137-intel-underestimated-zen-ryzen-threat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:15:15
avatar
no ale fudzilla není zdroj ale zjevně má stejné zdroje jako já a také je tam neuvádí ;) .... ono je uvádět moc nejde, protože vynášení informací někteří nesou dost špatně ...

takže řeknu jen tolik, že zdrojem jsou výrobci a distribuce ;) ... zdroj: DDWorld.cz
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-22 23:36:56

tak aby bylo jasne tim co je AMD,je na uruvni Intel po 4 letech,kde dorovnalo skoro Intel,samozrejme se meni situace pro Intel,ale jen toze snizi marzi,Intel a i NVIDIA ma proste naskok ve financich,tohle AMD tezko dozene a muzes byt fanousek jaky chces
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 00:00:58
avatar
situace se mění pro Intel výrazně, v mnoha segmentech nemělo AMD roky co nabídnout a Intel tam měl 100% podíl .... nyní to vypadá, že AMD bude mít všude co nabídnout a to tak že hodně .... to žádným snížením marže nezachráníš ;)
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 07:45:45

Mně jenom přijde zvláštní, že by firma jako Intel, která po tak dlouhou dobu rejžovala zlato ve velkým, rok co rok uváděla ty samý procesory, ale přitom utrácela obrovský částky za vývoj, neměla právě pro tento případ nachystaný scénář.
Řekl bych, že za nedlouho tu bude něco, co posadí Ryzen zpět do dob FX.
Samozřejmě, pro nás jen dobře.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 08:27:57

je zvlastne, ze ked sa pisalo o intelu, novych cpu, ich vykone, o tom ake su skvele atd, tak tu padali pluska zaradom

teraz sa pise o amd, velkom comebacku a ze su to super cpu a nic ine ako minuska tu ani nepada no okrem prispevkov, ktoru su zamerane viac na plusove vlastnosti intelu

ludia sa spamätajte, vazne, ja som strasne rad, ze je tu ryzen, nezeby ste boli radi, ze je tu konecne zdrava konkurencia, ceny sa pohnu, vykon sa pohne, kazdy ziska viac a za lepsiu cenu a tazit z toho budeme len my

ja viem, ze pre zarytych intelakov je to rana pod pas a nedopustia na svoj intel, tak ako nvidiaci nedopustia na nvidiu, fasa sak ja mam doma intel+nv a amd+nv konfiguraciu a som strasne rad, ze amd prislo s tymto, lebo za rovnaky peniaz ziskam vyssi vykon

btw stale sa tu omielate 7700k, ale sak si uvedomte, ze tento cpu drti v hrach aj take cpu ako 6900 a 6950x, ktore su mnohonasobne drahsie ako 7700k a 1700 ale nik z vas to neporovnava, preco? no lebo by to bolo blbe, ak by cpu za 10k (7700k) drtil cpu za 50k (6950x)

proste budte radi, intelaci nerozdavajte minuska zaradom, berte to ako aj lepsiu buducnost pre vas, mozete kupit lepsi cpu od intelu za menej penazi
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 12:27:11
avatar
tak oni sem lezou pouze klikat mínusy a pak chodí pomlouvat jinam... takovej kolorit...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:11:30

ved ako inak priklad toho co sa stane, ked das 10 rocnym pc a net
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:12:06

Odomna mas +
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:46:19
avatar
Citace:
protože kupovat si desku za mnoho mnoho tisíců korun pod jen 4jádrový CPU i7-7700K, vedle toho co nabízí RYZEN 7, je poněkud hloupé.


Ládíku, tohle je problém. Všimni si že nikdo nepopírá to, že je ryzen výkonný CPU. Před časem byly volové ti co si chtěli koupit nějakou grafickou kartu nvidia, teď to jsou ti, co si chtějí koupit 7700K.

Já jsem také rád že vyšel ryzen a že je výkonný tak jak je, ale nikdy bych si nedovolil to pojednat stejně jako DD, už jen z toho důvodu že to x lidí popudí a zbytečně to vyvolá flamewar, což jde velmi dobře vidět v diskuzích.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 14:27:56

k DDmu -To mas pravdu, k tomu by sa mal vyjadrit DD, ze co ho vedie k takejto komunikacii a nerespektovaniu tých druhych /mozno si pred kazdym clankom cita diskusie o sebe na inych weboch a potom "im" to vracia touto formou - fakt netusim/. Prepac DD ale to nemá nic spolocne s objektivnou kritikou ani psanim v souvislostech, ked ako ekonom nerespektujes spôsob uziti a inych pouzivatelov . Vlastne takym spôsobom sam uspesne podkopavas objektivnost "mozno" objektivnej recenzie
DD a nabuduce pls. v recenzii by si mohol upozornit aj na chyby ktoré zaznamenali uzivatelia. To ze sa to tebe nevyskytlo nechapem ale chyby co sa vyskytli inym sú zaujimavé - vid. RiMr. Zdá sa ze Vám "testrom" posielaju najlepsi HW jeden youtuber zasol aku dobrú grafiku mu poslali. Takze potom to z tej recenzie s takymto HW robí skôr "marketingovou" a nie celkom objektívnu recenzeciu
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 15:06:23
avatar
Všiml jsem si že se to na ostatních webech začalo probírat po tom, co zde zmizela diskuze po článkem tuším k GTX 1070. Než byla diskuze smazaná tak ji někdo stihl natípat do jpg, stojí za to si to najít a přečíst. Od té doby se zde raději k technickým věcem nevyjadřuji, nemá to smysl.
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 15:28:15
avatar
Fox_25-Bravo,lépe bych to nenapsal.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:12:14
avatar
Jo, je super. Teď ještě, kdyby mi nepadal při 16x100% vytížení poč s R.1700 do BSOD...
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 13:16:38

To robi procesor ? Ale je dobre ze sa o také info podelis. S mojím AMD procesorom som nemal najmensi problem, myslel som ze problem robia len grafiky
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - onanie 2017-03-23 19:26:34
avatar
Tu onanii na Ryzenem moc nechápu. Mimochodem zajímalo by mě, jak DD došel k tomu, že je to největší generační skok v historii. Jasně píše, že je to fakt. Přitom nenaznačí zdroj, nebo alespoň metriku, kterou k tomuto faktu došel (mezigenerační nárůst IPC fakt u všech procesorů neznám). Nevěřím tomu ani zbla.

Ryzen je dobrý, ale není to žádný zázrak. Já to považuji za vyřešení situace. Teď je na tom AMD tak, jak bych si představoval, v tuto chvíli je to pro Intel alespoň zaznamenáníhodný soupeř. A to nebyl. To však neznamená, že je nejlepší na světě. Jenom se z toho totálního hnoje, ve kterém AMD s CPU bylo, konečně vyhrabalo na něco normálního. Jestli je to největší generační skok v historii lidstva, tak jenom proto, že předtím to s AMD byla fakt bída.

Věřím, že nikdo rozumný si nekupuje procesor kvůli hrubému výkonu, ale funkčnosti v jeho aplikaci. Ať už je to herní konzole, databáze, nebo domácí přehrávač. Takže i kdyby Ryzen byl nakrásně nejlepší procesor na světě, je to trochu na nic, když jej nejde využít. Tolik d DDho argumentům.
Uznávám, že Microsoft je ostře vypekl. Ale dost podobně se k tomu zachovalo i AMD, a GCC a Linux se patchuje taky na poslední chvíli, a to AMD má ke zdrojákům přístup samo od počátku, a od počátku na tom mohli taky pracovat. Co neudělali sami, proč by za ně měl tvořit někdo jiný?
A nakonec, Ryzeny mají dětské bolesti. Ta skákající kráva není hezká. Ani problémy s pamětmi hezké nejsou. Desky s ECC RAM nejsou vůbec.

Volejme Ryzenu sláva. Ale jen tam, kde si to zaslouží. Tleskám a fandím AMD, ale jestli tohle není jen začátek, vrátíme se brzy tam, kde jsme byli. S Ryzenem bude muset AMD vydržet pěkně dlouho, a těžko očekávat, že za rok předvede stejný skok, jako teď. Teď už totiž není na dně, ze kterého se odráží nejlépe.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 21:54:04

Ľudia ktorí si ryzen už kúpili začínajú písať po nete svoje dojmy a ukazuje sa, že ryzen na rozdiel od intelu teda naozaj nie je plugandplay. Človek sa v tom musí trochu vyznať, aby si ho vyladil ako sa patrí a tiež aby si kúpil komponenty, ktoré budú spolu fungovať bezchybne. Snáď sa to časom zlepší...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-25 16:53:13

Tym si len potvrdil že AMD zaspal dobu ...ľudia sú tak leniví nájsť si informácie v googli a preto píšu na fóra, myslíš že sa im bude chcieť babrať s procákom, ktorého výrobca je pre mnohých len garážová firma a zas to skončí tým istým v najviac predávanej sfére ...dominanciou intelu ...u serverov si tiež niesom istý pri tých bugoch ...
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 23:50:09

Někde na cz foru nějaký típek psal že všechny články tady od vydání Ryzenu nechal přeložit do angličtiny, přiložil k tomu jpg, no prostě se vším všudy a poslal to na všechny možné adresy vedení Intelu, s tím ať si přečtou super články na jejich účet. No nevím co tím zamýšlel...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 02:48:43
avatar
to je hodný, ale s Intelem se normálně bavíme oni vědí jak o nich píši a nikdy bych o nich nenapsal nic neobjektivního. Podporu Intelu máme, používáme jeho výbavu pro testování a žádný problém ....

Na rozdíl od některých lidí tady i na fórech, kteří trpí utkvělou představou jak nesnášíme Intel a jak ho tady pomlouváme a jak jsme proti němu, u Intelu jsou rozumní lidé, vědí jaké vyrábí produkty a vědí, že naše testy sedí s jejich a ví že produkty Intelu nijak neobjektivně neshazujeme. Píšeme o nich jako uživatelé, nelíbí se nám cena některých, ale rozhodně umíme i tak ocenit kvalitní produkt. A to že Intel měl výhodu nekonkurence, o tom také u Intelu vědí dobře ...

Jinak se tím hodně bavím, DDWorld.cz píše od vydání RYZEN o Intelech to, co 90% jiných webů, jen to píšeme trochu více na rovinu. Nic víc, nic méně. A co já vím, tak u Intelu mají teď jiné starosti, než se nimrat v článcích a hledat něco mezi řádky (kterým jiní tráví hodně času) a trápit se tím co je .... řeší co bude
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 10:29:12

Ta věta o největším skoku v historii je naprostý nesmysl. Pokud se podíváte do roku 2006 na vydání C2D, tak to byl největší skok. Když porovnáte výkon tehdejších dvoujádrových P4 Presler a výkon dvoujádrových Conroe procesorů, tak Conroe předvedl na stejné frekvenci více jak dvojnásobný výkon. Tam by nárůst IPC vyšší jak 100%. Kdy C2D nejen, že zcela zlikvidovalo cokoli založené na P4, ale na stejné frekvenci překonávalo tehdejší Athlon X2 při srovnatelné frekvenci o nějakých 25-50% podle typu aplikace.

Ryzen předvedl slušný skok, ale pouze se přiblížil k současnému Intelu a při srovnatelné frekvenci stále trochu ztrácí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 11:11:45

Nebylo to myšleno " největší skok v historii AMD? " Tam by to mělo platit.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 12:59:52
avatar
Ja som sa nechcel k tomu vyjadrovať,
Citace:
Ono se to docela snadno přehlíží, ale faktem je, že RYZEN procesory jsou největším generačním skokem v historii procesorů vůbec!

ale keď už ste to otvoril tak áno máte pravdu pričom z môjho pohľadu ešte doplním rok 2009 a uvedenie microarchitektúry VIA Isaiah (CentaurHauls - CN) s brand name VIA Nano, ktorá striedala microarchitektúru VIA (CentaurHauls - C5) a môžte sa pozdrieť na nárast IPC na príklade VIA C7 1.8GHz vs VIA Nano 1.8GHz...
zdroj: http://www.centtech.com/wp-content/uploads/2014/09/WP3-080529VIA_Nano.pdf Odkaz
zdroj: http://hothardware.com/news/introducing-the-via-nano-processor Odkaz
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-24 17:43:15

Podla mňa bol väčší skok príchod nehalem-u Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 489x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 328x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6