O Intel Larrabbe, projektu který má změnit grafický svět, se objevují čím dále méně lichotivé informace.
Larrabee je velice ambiciozním projektem Intelu. Ostatně ten s ní má velké plány na ovldnutí grafického světa. Půjde o tzv. Raytracing, tedy zpracování obrazu v reálném čase. Až dosud na tuto starou, ale jednoduchou metodu nebylo dost síly. To už ale v současnosti neplatí. Bohužel mnoho podrobností zatí není známo, je občas sem tam někdo pustí nějakou dílčí informaci. A tak zde máme dvě kosti v podobě náznaků, co se týká ceny a provozních vlastností.
Larrabee by mělo mít podobu grafické karty. Bohužel nebude to nijak laciná záležitost. PCB této záležitosti má mít plných 12 vrstev, což je velmi, velmi drahá věc. I ty nejdražší grafické karty dnes mají maximálně 8. Bohužel, nic dobrého to nenaznačuje ani o spotřebě, kdy pokud je zapotřebí takto složité PCB, bude mít karta velmi vysokou spotřebu. Jako o pravděpodobném TDP se mluví o 300W! To je víc, než kterákoliv současná grafická karta, včetně dosud nevydaného duálního Radeonu HD 4870X2, kde spotřeba dosahuje až 270W. Velmi špatnou zprávou je, že první toto Larrabee řešení neumí šetřit ani v klidovém stavu. Zkrátka pořád jede naplno a i v klidu má brát kolem 100W! Kolem Larrabee je řada otázek, Intel se tímto projektem chce pustit na grafický trh a do souboje s firmami AMD a NVIDIA, který trh s grafickými kartami dnes ovládají. Nicméně ani jedna to nenechá Intelu zadarmo. Obě pracují na svých řešeních Raytracingu a nutno říci, že zatím nejpůsobivější ukázku této metody předvedla společnost AMD ATI. Ostatně grafická karta HD 4870X2 by už měla se svými 2,4TeraFLOPS dostatek síly na to, aby tuto záležitost zvládla. A vývoj potřebné GPGPU aplikace je nejspíše na dobré cestě. Intel už také demonstroval nějaké praktické ukázky. Na tomto poli je prozatím jediná NVIDIA, od které se toho moc v tomto směru neobjevilo s výjimkou prezentace, kde se psalo, že na RayTracingu pracuje. Každopádně myslím, že do 2 let se praktických ukázek v praxi dočkáme od všech společností a uvidíme, jak se svět grafiky změní ....
Zdroj: Fudzilla
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|