Intel NEHALEM a X58 – jsou vhodné pro multi-GPU? Tisk E-mail
Napsal Tomáš "holoway" Hort   
Úterý, 04 listopad 2008
altDoplněny testy s QX9770! Už včera padlo NDA na procesory Intel Nehalem. Původní termín 17. 11. se i vzhledem k opravdu velkým únikům testů a celých recenzí nedal dodržet, a proto jsme se v mnoha článcích mohli přesvědčit o výkonu nové architektury. Nás ale nebude v dnešním článku zajímat přímo výkon NEHALEM, ale hlavně výkon multi-GPU systémů s jeho pomocí.

 

 

    Jak už víme déle, výkon multi-GPU systémů závisí až na moc okolnostech, než abychom ho mohli nazvat bezproblémový a stálý. Hlavní brzdou jsou povětšinou ovladače. V posledních měsících se u ATI usilovně zapracovalo na optimalizaci Catalyst pro CrossFireX zvláště v důsledku vydání nové Radeon HD4870X2. U nVidia se také neustále pracuje, i když si občas někdo myslí, jak skvělé ovladače společnost má, není tomu pravda. To by tu nebyl projekt „Bigbang“ a podobné Ovladače jsou obečně od toho, že stále něco optimalizují a vylepšují, proto bych nerad vedl debatu o tom, kdo má a nemá lepší. Problém často bývá v tom, že je zřejmě těžké naprogramovat ovladače pro všechny hry, resp. vytvořit hry pro dané ovladače a tak se spíš pracuje opačným a dle mě špatným způsobem a to tak, že vyjde hra a na ní se dělají ovladače. Ale nejsou to jen ovladače, co ovlivňuje výkon multi-GPU. Je to také použitý procesor. Na tom záleží hodně a musí být velmi výkonný, aby zvládl obhospodařovat dvě či více grafických karet. V neposlední řadě je pak důležitá čipová sada, která přenos dat zajišťuje. Novinkou u chipsetu Intel X58 je možnost osazení obou multi-GPU systémů – nVidia SLI i ATI CrossFireX. A právě tímto porovnáním se zabývali na serveru Guru 3D.

 

graficke_karty_v_testu

Na testování si sehnali opravdu velké „stádo" grafických karet, až mě z toho začali téct sliny, když jsem to viděl. J Zastoupení v testu našly tyto grafické karty v příslušném zapojení:

  • Radeon HD 4870 CrossfireX
  • Radeon HD 4870 X2
  • Radeon HD 4870 X2 Crossfire X (QuadFire)
  • GeForce 9800 GX2 SLI
  • GeForce GTX 260 SLI
  • GeForce GTX 280 SLI
  • GeForce GTX 280 3-way SLI

 K testování byla vybrána základní deska Asus X58 Rampage 2 Extreme, co více si představit. Operační paměti byly zvoleny OCZ 2000MHz Platinum Triple-Channel 3x1GB s časováním CL9. Na chlazení Core i7-965 Extreme s 3.2GHz byl vyčleněn chladič Noctua NH-C12P. Pro porovnání s multi-GPU zapojeními s Nehalem máme procesor Core 2 Duo E8400 na 3GHz. Pro ATI CrossFireX byla použita základní deska Asus X48 Deluxe (RAM 2x1GB DDR3 1333MHz) a pro nVidia SLI deska s čipovou sadou 680i SLI (RAM 2x1GB DDR2 1066MHz). Testováno bylo pod Windows Vista 32-bit SP1 a použity nejnovější grafické ovladače: ATI Catalyst 8.10 a nVidia GeForce 180.43. A co bylo zjištěno?

brothers_in_arms_radeon
 

Ve hře Brothers  in Arms Hell`s Highway, před několika dny recenzovanou na DDW, se u systému se dvěma grafikami ATI HD4870 ukázal poměrně velký rozdíl mezi oběma porovnávanými systémy. Všechny detaily byly nastaveny na HIGH. Ve vyšších rozlišeních je rozdíl kolem 20FPS, v nižších pak až skoro 40FPS. Otestovány byly i dvě HD4870 X2 v CrossFireX, avšak výkon byl v podstatě totožný s dvěma HD4870.

 

brothers_in_arms_260sli
 

ATI však nemusí zoufat, grafické karty nVidia jsou na tom úplně stejně. Rozdíl mezi výsledky GeForce 260GTX SLI, 280GTX SLI a 280GTX 3-way SLI není skoro žádný, sem tam pár FPS. U modré čáry (systém s Core 2 Duo E8400) vidíme stále stejné hodnoty ve všech rozlišeních. Zde bude určitě limitem použitý procesor, který dvě grafické karty nestíhá. Rozdíl mezi CrossFire HD4870 a 260GTX SLI (a všech ostatních jmenovaných) je okolo 10% pro nVidia karty.

 

 call_of_duty4_hd4870x2cf

 

Hra Call of Duty 4 svědčí GPU od ATI. Na rozdíl od předchozí hry se zde projevují vyšším nárůstem FPS dvě HD4870 X2, jak můžete vidět na obrázku. Dvě HD4870 nepřináší oproti staršímu systému s čipovou sadou Intel X48 skoro nic navíc. Nastavení bylo maximální – 4xAA, 16AF a všechny detaily na maximum.

 

call_of_duty4_3-waysli280gtx

 

 

U nVidia jsou až na nejvyšší rozlišení výsledky horší a platí to samé, co u ATI. Dvě GTX 260 ve SLI díru do světa oproti systému s nForce 680i SLI neudělají, 3-way SLI už je na tom o poznání lépe.

 

far_cry_2_4870cf

 

Far Cry 2 bylo testováno při nastavení detailů na Very High s 4xAA a DX10. Dvě HD4870 v CrossFire mají výkon s Nehalem velmi dobrý. V každém z testů vidíme, že Intel Core 2 Duo E8400 na 3GHz se pro zapojení dvou a více karet opravdu nehodí, nestíhá a tak jsou FPS ve všech rozlišeních podobné, ne-li stejné. U Nehalem vidíme, že výkonu je využito ve prospěch více FPS v nižších rozlišeních. Nízký výsledek v nejvyšším rozlišení je způsoben nedostatečnou pamětí testovaných grafik HD4870. 512MB je pro takové rozlišení s takovými texturami málo.

 

far_cry_2_gtx260sli

 

GTX 260 SLI si vede průměrně o 10-15% lépe než předchozí konfigurace s 2xHD4870 CF. Krásně je vidět ona limitace E8400, kdy je modrá čára rovná se stále stejnými počty FPS. Vyšší je také přínos u 3-way SLI, kde oproti GTX 260 SLI dostaneme 20-40% navíc, dle použitého rozlišení.

 

Testovány byly i další hry, na vše se můžete podívat přímo na zmiňovaném serveru. Celkově můžeme říci, že nárůst pro multi-GPU systémy s Nehalem bude, avšak z recenze nemůžeme poznat, jak velký. Je škoda, že byl použit pro porovnání pouze procesor Core 2 Duo E8400 a ne Core 2 Quad Q9770. I tak je ale nárůst pro Nehalem někde až o více než 100% a myslím, že ani nejvýkonnější Core 2 Quad by na tyto výsledky nedosáhl. Jsou to ovšem jen spekulace. Realita může být jiná. I tak jsme rádi za podobný test i z toho důvodu, že máme aktuální přehled o možnostech multi-GPU systémů a jejich aktuálním výkonu na aktuálních ovladačích.

 

Doplnění:

 

V diskuzi jsem byl upozorněn, že v průběhu dopoledne byly do původního testu přidány výsledky s očekávaným procesorem Intel Core 2 Quad QX9770 na 3.2GHz, tedy stejné frekvenci, jakou má i testovaný Core i7-965 Extreme s architekturou Nehalem. Autor změřil výsledky pouze v zapojení 3-way SLI tří 280GTX a to z toho z důvodu, že například dvě GTX260 ve SLI nedokáží prověřit naplno nový Nehalem, resp. že by neužším hrdlem systému byly výpočty grafické karty a ne procesor. Smyslem testu pak bylo najít maximum, které procesor dokáže utáhnout, kam až může obhospodařovat tři GTX280. Porovnávalo se alespoň něco a dle předchozích výsledků bych čekal stejné rozdíly i u GTX260 SLI a dalších.

 

brothers_in_arms_3waysli

V doplnění testu hry Brothers In Arms: Hell`s Highway vidíme, že starší Core 2 Quad QX9770 na stejné frekvenci končí o mnoho hůře než Nehalem. Nemá ani velký náskok před Core 2 Duo E8400. Tímto grafem se nám vysvětluje otestování pouze na 3-way SLI. Autor zjišťoval, kdy už Nehalem nemůže posunout výkon výše a to se mu jak vidíme povedlo. Až na nejvyšší rozlišení jsou výsledky stejné nebo skoro stejné. Také se nám potvrzuje proč  nám zapojení více grafických karet moc výkonu navíc často nedá - na vinně jsou mimo ovladačů také procesory!

 

call_of_duty_3waysli

V Call of Duty 4 se situace mění. Podle výsledků to nevypadá, že by se narazilo na možnosti procesoru, ale spíše 3-way SLI tří GTX280 nemá tu sílu posunout výsledky výše. Soudím tak z toho, že Core 2 Duo E8400 viditelně brzdou je, jeho křivka je skoro vodorovná. U QX9770 už jsou rozdíly okolo 10FPS mezi jednotlivými rozlišeními a u Nehalem už někde skoro 30FPS.

 

far_cry2_3waysli

U Far Cry 2 jsou výsledky mezi předchozími testy. Oba starší procesory nezvládají a brzí 3-way SLI zapojení. Nový Nehalem se dokáže s 3-way SLI vypořádat, ke stropu však nemá daleko jako v případě Call of Duty 4. Poznáme to z toho, že křivka se směrem k nižším rozlišením dostává do stále více vodorovnějšího stavu, který znáčí strop možností procesoru. Od rozlišení 1600x1200 bychom se se silnějšími grafickými kartami mohli dočkat dobrého vylepšení, ale v nižším rozlišení už skoro ne.

 

Tím bych ukončil aktualizaci této novinky. Myslím, že tímto porovnáním určitě řada z Vás pochopí situaci mnohem lépe, než tomu bylo z původního článku. Ještě jednou děkuji uživateli zeroground za upozornění o aktualizaci testu na Guru 3D.

 

 

Zdroj: http://www.guru3d.com/

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:31:26
avatar
Tak jestli jsem to pochopil, Nehalem (nebo jiný výkonný procesor) se velmi hodí pro multi GPU řešení. Takže ne že né pro hry, jak se všude píše !, ale jó s podmínkou, že chci mít dvě (a vice) karet v kompu. Nejsem sice zastáncem myšlenky mít víc jak jednu kartu , ale pro fanoušky tohoto řešení je to důvod k zamyšlení!! Zdá se, že silný procesor má stále co říct i dnes, kdy se stále prohlašuje, že výkonu je dostatek! No uvidíme, ale praxe opět rozhodne tento drobný rozpor!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:38:54
avatar
Běžný uživatel s jednou grafickou kartou (i výkonnou) si vystačí s běžným dvoujádrovým procesorem nad 2.5GHz (Intel nebo AMD). Pokud se ale zapojí více karet, žere to mnohem více výkonu. Abych to připodobnil - testoval jsem dvě HD4850 v CrossFire a Intel Core 2 Quad Q9300 (2.5GHz) nestíhal, a to je to procesor za nekřesťanské peníze (pro mě). Když jsem zvýšil frekvenci o 500MHz, rázem stouply FPS hodně vzhůru. Bohužel v tom testu měli "jen" Core 2 Duo a ještě na nižší frekvenci. Ale jinak na multi-GPU dvoujádro na vysoké frekvenci, jinak vydíme, že je to brzda.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:26:07

ale v tomto teste sa porovnavali 2 a 4 jadrove cpu. Nehovori nic o tom, aky vykon by mal c2q vs nehalem. Skoda, takto je to reklamny clanok na "uzasny novy cpu"
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:43:31
avatar
Ano, tak to je jasné. Také to autor na Guru 3D od čtenářů pěkně schytal a ihned otestoval i C2Q. Dolnění jsem právě nahodil, stačí se podívat na konec článku ;)
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:33:13
avatar
No lenže porovnávajú dvojjadrový procesor so štvorjadrovým... keby aspon porovnávali štvorjadro vs. štvorjadro. A aby som doplnil - aj keď hra nieje robená pre viac jadier, jedno jadro Nehalemu mi príde výkonnejšie už z testov (niekde tu) takže je v nízkych rozlíšeniach menšou brzdou pre GPU ako jedno jadro e8400vky. Ale prekvapený som hlavne z tých 20fps pri BiAHH na najvyššom rozlíšení - tu asi už pomáha aj vyššia priepustnosť FSB alebo čo... Takže v nižších rozlíšeniach - nič prekvapivé, vo vyšších sú iektoré výsledky pomerne slušné. A to sa tvrdilo, že nehalem bude serverový procík a na hry nebude dobrý
martin_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:35:52

Škoda že test nebyl proveden na stejné desce. Pokud se nepletu tak nějteré desky s x58 umí jak SLI tak CF. Bylo by to určitě lepší na porovnání!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:41:52
avatar
testy sli a cf byly na nehalemu provedeny na stejne desce. desky se lisili jen u E8400..
martin_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:44:08

Ok. Jsme to asi z toho textu nějak špatně pochopil.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co ta nForce? 2008-11-05 00:29:42
avatar
Proč použili desku s nForce 680? To je jako použít na Intel třeba P 965 (myslim v tomhle testu). Dyť to neumí ani PCI-E 2.0! To je obrovská nevýhoda proti použitejm moderním chipsetům od Intelu.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:38:16
avatar
No flame, ale...
Všímáte si, jak hned u prvních dvou grafů je NVIDIA OPTICKY výkonnější než numericky? Graf u Ati má rozsah 0-150, NVIDIA 0-120.
Ale nejspíš je to náhoda a já mám jenom těma jejich vzájemnýma podrazama a podrázkama nastavené snímače na příliš velkou citlivost
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:59:05
avatar
Zvláštní, že poslední dva u tebe znepokojení nevyvolaly, asi je to tím, že je to tam zase naopak, ne?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 11:25:29
avatar
Hmm pravda... Dalších jsem si nevšimnul, protože jsem to dál nečetl, protože pro mě jsou tyto informace naprosto irelevantní. Já teď spíš řeším, jak postavit co nejúspornější počítač s dostatečným výkonem, než abych snil o nenažraných monstrech snoubících kilowatty s gigahertzy... Až budu na hraní ZÁBAVNÉ hry ve slušných detailech na BĚŽNÉM rozlišení (do 1600x1200) potřebovat takový podobný bojler, tak budiž. Zatím je to ale PRO MĚ k ničemu...

A že je někde něco naopak nebo ne... Jestli tím naznačuješ, že jsem příznivcem nějaké značky, tak jsi mimo, v tomhle jsem naprosto inertní...
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2008-11-04 11:50:18

Takovéhle lidi mám nejraději. Zkouknou nadpis jeden graf a už se ženou vypovídat do diskuse. Když jsou pro tebe tyto informace irelevantní a řešíš, jak říkáš jiný problém, tak proč přispíváš do diskuse pod tímto článkem?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 13:02:21
avatar
Myslím že můj příspěvek byl o něčem jiném, než o výkonu/značce jako takové. V podstatě byl sebekritický a negativně hodnotící konkurenční boj dvou výrobců grafik. Jenže to je nejspíš pod tvoji rozlišovací schopnost.
A k jakému článku se vyjadřovat budu nebo nebudu nechám s dovolením na sobě...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:45:37

co si pomůžeš, když ušetříě 100-200W v zátěži? To hraješ 8hodin denně?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:56:13
avatar
Ne, ale poč mi jede nonstop a potřebuju prostě postavit něco na stahování. Protože můj pracovní stroj s 8800GT prostě i v klidu žere moc...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 13:06:01

taky mám 8800GT s C2D 2.9GHz.
Na 24h run by to chtělo Atoma...

Ikdyž, já stahuju 800kb/s, takže za pár hodin to mám doma, tam ta úspora nebude veliká. A spočítej si dobře, kolik ušetříš, když si budeš muset koupit nový poč, aby se ti to vyplatilo.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 13:27:40
avatar
jj, Atom to bude... Já stahuju naplno i přes 1MB, ale spíš jde o to, že hledám takové věci, které má málo lidí a musím být "na číhané" :-)
Stane se že za celý den nestáhnu nic a další den je xgiga na serveru...
A aby nedošlo k mýlce, nejde o holčičky ale o věco související s letectvím :-) + nějaké ty 1080p zajímavosti...
Spočítané to mám, nejspíš koupím nějaký nejlevnější EE, nebo něco podobného... Nevím jestli se dá levněji něco poskládat...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 13:43:48
avatar
"...+ nějaké ty 1080p zajímavosti..." s holčičkama . Jenom joke Jinak dobrá myšlenka s tím máložravím kompem jenom na stahování! Kouknul jsem na ceny v CZC (na ty levné booky a hlavně na EE) a zase mě to rychle přešlo!! Možná vyjde levněji postavit si to sám s tím, že jeden monitor bude pro dvě PC. Stejně mám router s netem u kompu a nač tahat kabely někam jinam! Čím víc o tom přemýšlím, tím víc se mi to líbí
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 17:13:16
avatar
No kdyby měl někdo tip na ultra úspornou sestavu na Atomu (příp. Via), která by vyšla levnějc než nejlevnější EEE - cca 5000,- vč. DPH), tak bych to ocenil (úsměvem :-))... Takový nějaký EEE bez displeje...
Už jsem viděl někde něco jako aplikace na stahování torrentů pro Windows Mobile. Takže ještě nějak rozumně připojit nějaký starý smartfoun do gigové sítě a pak by to teda bylo GREEN zařízení!!!
ja_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EEE Box 2008-11-04 21:00:43
avatar
http://www.alfacomp.cz/php/index.php?eid=106145&Search=sestava+atom&SearchType=1&SearchSubmit=1
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:06:53
avatar
Jsem docela spokojený se starým athlonem 1,5Ghz/512MB RAM, bez klávesnice, myši i monitoru, jenom case s deskou s IGP a 1 diskem, a jako router, proxy a stahovací a souborový server pro celou domácnost žere podstatně méně než desktop. Spravovat se dá na dálku, takže je schovaný a zavřený a fyzicky k němu není "snadný" přístup, teoreticky by mohl být připojený i bezdrátově (vhodné pro paranoiky A nenažraný desktop zapínám jen občas.
Neznámý  2008-11-04 16:59:33

Zdar Rimr, počkej, ještě, chvíli, na ten, procesor, a to na ten, procesor, AMD Athlon 64 x2 5050e, na té, skutečné, Frekvenci, asi tak, 2,6 GHz, a se spotřebou, ale, jen, asi tak 45 Wattů, tedy, abych tak, řekl, no tak více viz. tady: http://www.cdr.cz/a/25691 , tak, si to, třeba, užij, podle, téhle, zprávy, by tady, mněl, být, do konce, tohohle, roku, tak, jestli, ještě, chvíli, vydržíš, tedy, abych tak, řekl, tak ho můžeš, mít, tedy, prostě no!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 14:25:48
avatar
Citace:
Na 24h run by to chtělo Atoma...

No já bych bral spíše VIA Nano. Radši při stejné spotřebě vyšší výkon.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 13:00:13
avatar
Jsou lidé, kteří chtějí být ekologičtí a jsou schopni hledat cesty jak ušetřit pár wattů a reálně pár korun ročně z toho, že si složí co nejméně žravý počítač. Je to takový světový trend, bojovat se spotřebou. Ač mě je to osobně jedno tak uznávám, že někde se začít musí
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 15:22:46

No je pravda, že ikdyž bys ročně zaplatil za ten rozdíl ve spotřebě třeba 1000-1500, stále by ti to muselo běžet několik let, abys ušetřil. Plus ta doba, kdy poběží jak stahovací tak hrací PC najednou...
Podle mě se to nevyplatí. Každej si to spočítá během pár minut...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 17:23:44
avatar
No tak kolik je reálná spotřeba nějakého Asus EEE napájeného z 220V? A kolik je tak reálná spotřeba sestavy s 8800GT bez OC, Core2Duo na nějakých 2,8, 8GB (4x2) RAM 800MHz na nějakých cca 900MHz (přesně ted nevím), PCI TV tuner, 2xHDD, zdroj CoolerMaster 450W, nějaké ty bedničky s vlastním trafíčkem, USB hub s vlastním trafíkem, bez monitoru 22" CRT (ten je většinou "stand by").
A počítejme že ten EEE jede furt, kdežto ten druhý stroj, at nežeru, 2h denně...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no je to krásné,ale drahé 2008-11-04 10:41:16
avatar
chtělo by to 4 jádro na 3 GHz tak za 3 000 Kč Nebo spíš i levnější
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:55:35
avatar
Snad se dočkáme ! Taky bych ho chtěl, ale zatím si nestěžuju!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 10:45:34

Na guru3d doplnena stranka s C2Q9970E. Bohuzel pouze s 3-way SLI. Kazdopadne narust pro Corei7 prumerne okole 40 FPS krom Crysis samozrejme. Plati vsak pro rozliseni do 1920x1200. V nejvyssim HD je situace cca stejna se vsim.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 11:52:14
avatar
Děkuji za informaci, článek doplním Výsledky více než zajímavé.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:59:17

No pro mne z toho vyplyva, ze i7 nebude takove orezavatko, jak se puvodne myslelo. Musim rict, ze Intel me osobne prekvapil, neni to zadna revoluce, ale narust vykonu je znatelny, taktovatelnost vynikajici. Vyuziti vsak spise v budoucnu. Vysoka cena, mala rozsirenost Crossfire ci SLI.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 16:22:23
avatar
ano jak pises vyuziti je spise v budoucnosti..aspon tedy pro desktopy a herni pc protoze v serverove poblasti jsou nehalemy skvele vyuzitelne uz ted..v hernim pc bude mit nehalem smysl az tu budou mainstreamove grafiky s vykonem tri sli 280gtx nic no..s nataktenym q6600 jeste hodne dlouho vydrzim

ale pro nova vykona pc vypada core i7 920 idealnim kandidatem na koupi. pri soucasnych cenach je urcite lepsi koupi nez 45nm core 2 quad.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:03:40

Tak urcite o serverove oblasti jsem nemluvil. Vychazim z testu na guru3d, takze jsem mluvil o hrach... Tam vazne lidi co maji dneska C2Q nemaji duvod k upgradu. Ale jinak je to poveden kousek hardwaru.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:13:51

Ok, jsem po obědě a nejraději bych místo práce spal, ale ten text v článku mi vůbec nedává smysl.

"Rozdíl mezi výsledky GeForce 260GTX SLI, 280GTX SLI a 280GTX 3-way SLI není skoro žádný, sem tam pár FPS."

Co? V grafu, ke kterému je tento komentář, je pouze GTX260 SLI. Ok vemu tedy čísla z dalšího grafu a budu uvažovat rozlišení 1600x1200. 106 fpx (260 SLI) vs. 198 fps (280 3SLI) je rozdíl "sem tam pár FPS"?

"ATI však nemusí zoufat, grafické karty nVidia jsou na tom úplně stejně. "

Proč by měla ATI zoufat, když je platforma NEHALEM rychlejší? Co to má s nima co společného a co je na tom negativního, že je to k zoufání?

"Dvě HD4870 nepřináší oproti staršímu systému s čipovou sadou Intel X48 skoro nic navíc."

51 vs 67 fps je NIC? Proč je komentář o dvou HD4870 u grafu s HD4870 X2?

"Dvě GTX 260 ve SLI díru do světa oproti systému s nForce 680i SLI neudělají"

No prostě LOL. Rozdíl mnohdy 2x větší (56 vs 106 fps), ale opět je to vlastně nic.

Co přesně jsi tímto článkem chtěl říct?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:21:34

Ok, sypu si popel na hlavu. Už mi to došlo. Nic jsem nepsal...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:38:19
avatar
Ono je to v tom smyslu, že nemůžu sem dát všechny grafy z dané recenze a tak jsem dal alespoň nějaké a dokomentovávám situaci ostatních, které tu nejsou a můžete se na ně podívat na domovském webu testu
A ty reakce jsou na procesory, ne na výkon grafiky. Jde o to, že ten procesor už nestíhá. To, že je tam o 10FPS víc je ok, ale ta u všech rozlišení je vodorovná přímka = procesor je brzda.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 16:42:02

Jo mi nějak chvíli trvalo než mi docvaklo, že se jedná o různé hry.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:18:12
avatar
Sledovat rozdil fps ve sli takovych vykonnych karet v rozliseni 1024x768 je skoro zvěrstvo, v rozlisenich predpokladaneho provozu jsou rozdily ne zas moc vyznamne.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 12:45:15
avatar
To, co píšete je pravda. Avšak pokud otestujeme grafiky i na tak nízkém rozlišení, zjistíme, kde přibližně leží maximum procesoru (pokud to tedy nepoznáme už z vyšších rozlišení jako u Brothers in Arms).
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no ale tak zjistíme maximum pr 2008-11-04 13:29:30
avatar
procesoru pro rozlišení1024 x 768, co když ve vyšších rozlišeních působí nějaké nové/jiné faktory a vše je jinak ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 16:14:16
avatar
a mohl by si nejake faktory vyjmenovat?
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 17:35:55
avatar
já už taky slintám jinak pěkný test
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 17:55:11
avatar
Na co 300FPS?S Nahalemem to vypadá v poslední době,jako by si Intel zaplatil reklamní kampaň.
Neznámý  2008-11-04 18:40:23

Zajímalo by mě co na to říkají pánové z nVidie.Když jejich marketingovej vůz SLI musí být tažen "zbytečným" I7.
Když tak uvážím co je v tomhle testu a co s oblibou říkává DeDe,že "budoucnost grafik je vícejádrová" ,tak mě polejvá studenej pot!Tajně doufám v lepší zítřky.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:05:02

Jo je fakt, ze dneska to byla nejaka az moc klidna diskuze, proste na flame musi bejt i kdyby na pivo nebylo co?
Neznámý  2008-11-04 20:35:32

re:z..g..Rozumíš pojmu "ironická poznámka"?Asi ne že?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 07:57:03

Ale ano rozumim velmi dobre pojmu ironie. Me slo spis o to, ze u tohohle clanku vyjimecne nedoslo zatim k zadnemu flamu a tvoje poznamka je typickej zacatek. Pokud jsi to myslel jinak, beru zpet a omlouvam se.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Muf supermuf 2008-11-04 21:14:44
avatar
Tak se mi nějak nezdá,že Ati crossfire 4870 s C2D 8400 dává v Far cry 2 na 1024x768 4xAA jen 53 fps.Tohle už opravdu vypadá jako podvod né.
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 21:44:06

Tak to mi připomína jak DD tvrdil, že výkon dnešních procíku stačí, že nestíhaj grafiky No tak to bude asi trochu jinak
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 22:46:48
avatar
Ne není to jinak. DD jen mluví za 99% lidí, kteří mají jednu grafickou kartu. Jakmile zapojíme SLI nebo CrossFire, stává se procesor, který dostačoval jedné grafice s velkou rezervou, nedostatečným. Takhle to vytrháváte z konceptu věci, což je možná neúmyslně, ale naprosto špatně.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 07:59:55

Presne tak, na bezne hrani do, troufam si tvrdit i 24", staci jedna karta a dvoujadro. Jsou samozrejme vyjimky, kdo hraje SC:FA vi.. Ale v zasade vykon procesoru staci.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PEKNY TEST 2008-11-06 07:55:11
avatar
ESTE TOMU CHYBA NEHALEM PRETAKTOVANY na 4GHZ,
ele je jasne vidiet ze 1GPU potrebuje 2jadra CPU a tz 3-SLI vyuzije 6 jadier/vlakien/ + velku priepustnost systemu cache a RAM /ktoru core 2 duo chipsety ani stvorjadra nemaju/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 761x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 521x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 991x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6