Intel odkládá nástup 45nm procesorů kvůli AMD Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 20 prosinec 2007
ikona-1  Intel prý odloží vydání některých nových 45nm procesorů, protože nemá důvod uvádět výkonnější modely.

 

 

Nejnovější zprávy hovoří o tom, že Intel plánuje odložení vydání některých 45nm procesorů, protože zkrátka nemá potřebu je nyní vydávat. Celé je to důsledek současné nekonkurenceschopnosti firmy AMD ve vyšší třídě procesorů. AMD zatím nedokázalo porazit ani vyšší modely současných 65nm Core2Duo. Firma Intel tak nemá důvod spěchat s uvedením 45nm modelů a přechodu od 65nm na 45nm věnuje více klidu. Intel prý odloží vydání modelů Core 2 Quad Q9300, Q9450 a Q9550.

small

   Současná situace začíná být tak trochu varováním a malou ukázkou toho, co by znamenal absolutní monopol jedné společnosti na výrobu něčeho tak strategického, jako výroba x86 čipů. Doba mezi uvedením nových generací by se výrazně prodloužila, ceny by neklesaly zdaleka tolik, jako při fungující konkurenci a nebyla by možnost výběru. Firmu Intel rozhodně nelze obviňovat, že by za něco takového mohla. AMD má rozhodně příležitost i potřebné schopnosti, což dokazuje, nicméně poněkud se zdá, že usnulo na vavřínech. Do případné monopolové pasti nás však natlačil i současný koncept x86, který ač se všeobecně ví, že jeho návrh byla a je nevhodný a již v blízké době ho bude nutné nahradit, stále není větší vůle, aby se to stalo již dnes. Že to úzce souvisí s nejmenovanou softwarovou společností asi nemusím rozebírat. Sečteno a podtrženo, pokud AMD nezačne hodně rychle produkovat dostatečně konkurenceschopné procesory k 45nm modelům Intelu, nastalá situace se nám nebude nikomu líbit ...   

    

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Wokac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 07:51:54
avatar
Pokakané billove omalovávanky .
No jo už by mohol ten samsung kúpiť to AMD nech sa čosi kdesi pohne.

Nezložíme sa všetci a nekúpime ho sami ? :-D.
Anonymní  2007-12-20 07:57:48

já jsem spíše pro krach, a nástup IBM s něčím uplně jiným
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 09:15:47
avatar
jo ale ten nastup by i tak trval nakejch 5 let minimalne...a hry drzijou x486 architekturu pri zivote..a nez by se naucili lidi programovat pro uplne jinou architekturu bude trvat pekne dlouho...takze s tym nastupem moc nepocitej..a kdyz prijde tak bude tak pomaly ze pc hrani uplne znici a bude se hrat jen na konzolich
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 09:55:30

Nemyslim si. Pro jine architektury se muze programovat uplne stejne, jako pro x86. Vetsinu veci totiz stejne resi prekladac. A na stare veci by jsme holt meli emulator...
Anonymní  2007-12-20 11:11:37

Blbost. Program napises v jazyku, a vetsinu veci za tebe vyresi prekladac. jinak pro hlavni smery jako PowerPC nebo SPARC uz ted existuje tuny softu. A Hry rozhodne nejsou to, co zene IT dopredu.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 16:43:15
avatar
hry jsou spolu s office to jedine co drzi windows pri zivote..a tim padem i x86 architekturu..
Anonymní  2007-12-20 16:45:58

omyl. 3/4 penez vydelaji Enterprise reseni. A tam se o hrach mluvit neda
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 08:18:53
avatar
Nooo jooo, ale to pak všichni hupsnem na LINUX Protože Okénka nepůjdou s IBM technologíí
Cliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 08:55:44

jo složíme se
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 11:17:58
avatar
Už je to tady, Intel nemá konkureci a už nikam nezpěchá, jak by to asi dopadlo, kdyby ta konkurence vůbec neexistovala Fuj běhá mi z toho mráz po zádech. Takhle mu někdo aspoň funí na hřbet, ale stejně si dovolujou. SAMSUNG nástup
Anonymní  2007-12-20 11:39:59

Nezlobte se na mě, ale už jste s tím Samsungem trapní. Přání je otcem myšlenky že?
Neděje se vůbec nic I kdyby AMD zkrachovalo.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 15:16:48
avatar
ANO. Proč bych si to nemohl přát????Je něco na tomhle přání špatného??? Myslim, že tohle spojení by dobře fungovalo.
Podle toho co čtu, je zase někoho zbožné přání, aby AMD krachlo a IBM se nakýblovalo do stolních pc. Nemyslim si, že by tenhle případ byl špatnej pro nás, jako pro spotřebitele, vyspělejší technologie a nevim co ještě by to mohlo přinést, ale takhle rychlej vstup, by asi IBM nezvládlo, ostatně asi jako nikdo jinej. Prostě jediným řešením by byl odkup AMD
Anonymní  2007-12-20 16:49:39

s AMD to jde od desiti k peti uz delsi dobu. A porad tady ctu reci:

Ohhh velky samsungu, dej nam stesti a odkup nase milovane AMD

Uvedomte si, ze AMD je velka korporace jako kazda jina. A zvysoka sere na vase potreby. Jako spotrebiteli vam muze byt jedno co s AMD bude, protoze AMD neni schopno smysluplne konkurovat Intelu. Kdyby uz konecne zkrachovalo, hloupy dav by pod tihou cen Intelu byl ochoten uvazovat o non x86 alternativach, coz by IT sakra rozhybalo. Lidi jsou od prirody lini. Dokud se jim nesahne na penize, nikdy nebudou ochotni vynaladat usili, i kdyby to bylo k jejich prospechu.
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 17:57:05
avatar
a jak dlouho by to trvalo, než by se přešlo na něco jiného 5, 10 let? z rozjetého vlaku se těžko vyskakuje... a pak je taky třeba si uvědomit, že intel neni žádné ořezávátko, které by se nechalo jen tak odstrčit od zlaté žíly která by se mu po pádu AMD naskytla...
Anonymní  2007-12-20 18:40:03

Jak dlouho? Záleží co si pod tím kdo představuje. Samostatnou kapitlou představují Microsoft Windows. Ten kdo by používal Windows, tomu by to skutečně trvalo 5-10 let, protože nejdříve by MS musel vydat OS a pak by trvalo, než ba pro něj někdo napsal programy.

Na druhé straně stojí BSD, Linux, Solaris, AIX a další Unixy, pro které je změna procesorové architektury asi totéž, jako když si ve vašem PC vyměníte síťovou kartu A vzhledem k tomu, že unix-like řešení využívá mnoho firem, a v podstatě na všechny typy činností, znamenala by migrace z x86 platformy také migraci z Windows na unix.

Takže abych to shrnul, v případě setrvání na Microsoft Windows to bude trvat 5-10 let, za předpokladu že se Microsoft vubec jinou platformu rozhodne podporovat. V případě migraci na jiný CPU a jiný OS to bude maximálně rok v globálním měřítku, v případě jednotlivých subjektů to může být i v rádu dní. Záleží nadostpnosti HW.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 20:32:03
avatar
jo ale hraci a rodiny zustanou porad u x86 nez se na tu novou platformu vydaji poradny hry...enterprise reseni..dobre..firmy..a co treba takovej progaming??warcrafty a cska a utcka??nebo online hry??ty hrajou take miliony lidi...
Anonymní  2007-12-20 20:49:58

to je úplně jednoduchý. Když bude dostupný špičkovej HW, a bude mít podíl alespoň 30% trhu, tak všechny studia se na x86, Widle, DirectX zvysoka vyserou. Důvod proč to zatím neudělaly, že takový Hw není prodejný, protože majorita má widle a ty na ničem jiném neběhají.
Pokud tady bude jiná platforma (CPU, OS) a bude mít dost uživatel (stačí Enterprise segment) hry se objeví okamžitě. Je to bussines.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 21:25:24
avatar
no okamzite se rozhodne neobjevi..vidis to moc ruzove..vyvoj spickove hry trva minimalne 3 roky..tedka problemy s hardwarem..musijou hru vyladit tak aby na odlisnym hardware a os fungovala..os musi mit nejakou grafickou technologii pod kterou se musijou programatori naucit vyuzivat jeji technologie (directx by nebyl)..i kdyby tam by byl treba opengl tak i kdyz je o hodne komplexnejsi nez dx je docela dost slozitej (proto se vyuziva tak malo)...tohle by nebylo vubec jednoduchy pro vyvojare..prechod na uplne jinou platformu by byl pro hrace dost velkej problem minimalne tak 5 let urcite
Anonymní  2007-12-21 06:29:38

Prave proto, ze DirectX je takove nafuknute nic, nebyl by s portaci zas tak velky problem. Princip DX je v tom, ze necha programatora, at si vsechno vyresi sam. Slo by tedy jen o to, napsat jakousi vrstvu kompatibilni s DX, coz bude programatorsky pomerne jednoduche
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 22:12:15
avatar
ale o tom to je, že žádná jiná platforma se v blízké době neprosadí - 30% zastoupení špičkového HW nebude natrhu dokud na to nebude pořádnej soft a pořádnej soft. se nezačne vyvíjet dokud nebude na trhu to 30% zasroupení nového HW, čili takový začarovaný kruh... a Mrkev na něco jiného než na x86 v dohledné době určitě nepřejde, páč by museli překopat widle a kdo by je koupil, když by na ně nebyl potřebný HW, čili furt jedna a ta samá písnička ... a takové to snění linuxáků, že Microsoft krachne a vývoje SW se ujme jíná firma opravdu nehrozí...
Anonymní  2007-12-21 06:34:25

Tak předně. Microsoft se nikdy vývoje neujal. On vlastně ani nikdy nic nevyvinul... Teda, napadá mě akorát .NET,který je označován za kvalitní počin.

Linuxákům je úplně u prdele, co dělá Microsoft. Nepotřebují aby někdo někam přecházel. Vy to pořád nechápete?

No te že moc nemigruje je dáno především leností. Je tolik svkělých OS, kterým Widle nesahají ani po kotníky jako třeba Solaris, BSD (vůbec se nemusíme bavit o Linuxu). Kdyby byl Intel velmidrahy, nutilo by to lenochy přemýšlet. Že z migrace všichni dělají zbytečného bubáka dokladují tisíce firem, které používají unixy. Buď to vidět chcete, nebo nechcete. Ale netvrdtě, že to nejde, nebo že je to horší volba
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 07:37:27
avatar
s tema firmama di nekam..tohle je web pro uzivatele ne pro naky vedeni firem aby vedeli co davat do pocitacu...ja a spoustu uzivatelu tady chce hrat!!!a kdyz nejsou poradny hry na ostatni systemy tak proc bych na neco mel proboha prechazet???proc kdyz me je to k nicemu???ja na pc hlavne hraju..delam netovy stranky..delam vyjimecne neco do skoly..cekuju fora na netu..posloucham muziku..delam neco malo z videem..a spousta uzivatelu domacich pc dela to same!!rekni nam jedinej proc jit do neceho jinyho???ostatni si tam mozna udelam..ale nezahraju si tam zadny novy hry!!!firmy at si delaj co chcou..ale domacimu segmentu bude x86 vladnout jeste hodne dlouho at se ti to libi nebo ne a prakticky jenom diky hram..
Anonymní  2007-12-21 08:55:55

Ne. Důrazně tě prosím, nikam nepřecházej
Lolita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 09:24:20

To je fajn, ale proc by si firmy kopovali neco kde se bude lidem pracovat HUR. Kde manazeri nedokazou poradne do telefonu dostat svuj kalendar z exchange? No chtelo by to telefony co budou podporovat linux. A je to tady. Dalsi investice. Dalsi investi do vyskoleni mrte praconiku (vsech asi fakt ne) na jinej emailovej system nez outlook + exchange. Nevim jak moc zvlada treba OOo sdileni sesitu atd. Ale dalsi naklady na skoleni + prepsani maker. A kdyz je to treba vyrobni firma s vlastnim vyvojem tak sou uplne v prcich. To stejny bude platit pro spoustu IS (opet ne pro vsechny).

Takze jak vidis - naklady sou to velke, nicmene neni to nemozne a rozhodne by to udelalo firme v IT (A jinde) vetsi poradek, ale pochybuju, ze to stoji za ty penize. A o penezich to je!

A doma - linux je fajn - ma amarok, tady muze windows konkurat a v jinych oblastech domaciho pouzivani ani nahodou.

Mozna tak jeste na vyvoj SW je pouztelnej, ale je potreba mit i tak vmware s windowsma.
Osel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 16:17:04

To neni jako dvojjádra kde se musí program přepsat. Změna architektury je z veký části jen věc překompilování.
Samozřejmě s OS to bude asi trochu složitější...
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 14:24:23
avatar
nebo Intel ty procesory poskákal jako AMD ( o nějaké chybě sem cosi četl ), akorát mu AMD dalo čas na to s tim něco udělat, bez toho aniž by do toho někdo víc šťoural,a proto může hlásit, že nemusí s jejich uvedením nikam spěchat, nebo jiný podobný kydy
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2007-12-20 12:13:29
avatar
Tak prej AMD koupí naše TESLA a budou se jmenovat TESLAMD
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 14:15:24
avatar
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 16:25:32
avatar
lool to by potom mali ty procesory frekvenciu asi 100mhz po pretaktovaní .... .aj ja som za to aby SAMSUNG kupil AMD .................a ALE NAOZAJ BACHA NA TO ..... UZ SI INTEL ROBI CO SCE, A TO JE VELMI ZLÉÉÉÉ
ElCondor trpis nvidotizmom a inteldemnciou
Eso Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 23:18:36
avatar
Tak pokud by ta Tesla na 100MHz měla výkon jako Core 2 Duo, tak proč ne.

Ještě bychom neměli zapomínat na kluky z Arabských emirátů jako Dubaj apod. Ti by myslím neměli problém AMD založit.

A nebo by AMD mohla koupit Čína a pokračovat ve vývoji sama.
splachovadlo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 15:34:48

Bude odloženo vydání i procesoru E8200?
Nebo kdy má vyjít?
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 16:26:30
avatar
Není, má vyjít 20.1. a třeba na czc už je nějakou chvíli v nabídce (tam je ale v nabídce všechno dávno před svým uvedením).
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já to vidim pozitivně. 2007-12-20 17:38:43
avatar
Intel prostě nechce ppoložit AMD do vánoc a nechá si to napřezrok
A když bude jediná firma, doufam, že to požene programátory k optimalizaci paskvliů zvanejch software.
Nemyslim si že by MS nějak držel při životě X86 architektůru. Pamatuju doby, kdy wokna NT běhaly snad na 5 architektůrách od PowerPC přez Sparc, PA-Risc a MIPS a stejně se nic nezměnilo. Byly to lepší procáky, rychlejší, modernější a NIC ! Prostě žádná jiná firma se do nižšího segmentu nežene a radši si vyrábí servery. V IBM taky nevěřim páč ta je ráda že prodala desktopy a notesy Lenovu.
Kdysi tu pokud vim byla snaha udělat novou platformu CHRP na bázi PowerPC s výběrem spousty OS. A stejně to nedopadlo.
Sice považuju X86 taky za paskvil ale dneska by spíš stačilo aby nějakej OS (Linux už takovej určiutě je) využíval jeho dobrý vlastnosti, žádnou paměťovou díru a tak, chráněný mody a podobný kraviny a byl by čistě napsanej pro X86. Výkon jako rpase už v tom je, spíš je čas optimalizovat a využívat než se hrnout za vidinou spásy jinde.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 20:34:47
avatar
jj presne tak..optimalizace..to potrebujeme..a je to velmi mocna vec..podivejte se na playstation 2..na hry co prisly s jeho uvedenim a kam se posunuly 4 roky po uvedeni..a to ma ps2 64mb pameti a 333mhz procesor a hry na tom vypadaly stejne dobre jak na mnohonasobne vykonejsim pc
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-20 22:34:04

Muzes mi vysvetlit jak muzou hry na primitivnim rozliseni PAL v jakym jedou na PS vypadat stejne nebo lip, jak na nabouchanym PC te doby ? Je uplne jedno o jakou konzoli se jedna, pokud jsou pripojeny na beznou telku, tak na vsech ty hry vypadaj priserne. Jinak samozrejme, ze konzole jsou pomerne slusnym prikladem toho, ze pokud se optimalizuje, pak jsou naroky na HW podstatne nizsi.
Otazkou je proc by bezny programator tlaceny casem, rozpoctem a haldou dalsich okolnosti trzniho a komercniho sveta makal na optimalizacich na starsi procesory, kdyz jsou na trhu za slusnou cenu mnohem vykonejsi kusy. Vsechno je to jenom otazka penez a casu, tedy zase penez.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 07:42:26
avatar
a co kdyz ti hra nejede na max detaily v dobrym rozliseni na zadnym soucasnym hardware??treba crysis...pc doplati na to ze se spousta lidi vykasle na to porad kupovat kazdej rok nebo dva novej hardware...

jinak je videt ze na bezny telce si moc ps2 v akci asi nevidel co???takovy gran turismo3..heh kam se na to hrabou enesefka nebo podobny veci...jak graficky tak herne dalece prekonala veskery auta na pc ve svy dobe..
Neznámý  - Re: 2007-12-21 14:40:33

Krom toho, že PS2 má 300MHz CPU a 32MB paměti, jde hlavně o to, že její Emotion Engine je 128-bitový. Nedá se tedy s 32-bit CPU na PC platformě srovnávat, to by byla hrubá neznalost.
Jak píše potooczech, běžná PAL televize má 300 řádků ... to moc vysokou kvalitou obrazu nevoní.
Osel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cože?? 2007-12-21 15:32:02

PAL má samozřejmě 576 (viditelných) řádků. Kdes vyhrabal 300?
uff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uff 2007-12-23 22:43:36

ha ha, no to je zase nadpis! chudak AMD!
jak mužete bez ostychu napsat, že "ten hrozný intel" nevyda nové procíky pro nekonkurentnost AMD! staci si trochu projet net a zjistíte ze je mozna i jina pricina-"45nm čtyřjádra problémy s kompatibilitou s levnými základními deskami. Čtyřjádrové procesory vyráběné 45nm technologií totiž vytvářejí více "FSB šumu", než jejich 65nm předchůdci, a to způsobuje problémy na motherboardech s čtyřvrstevným PCB" jinak nic ve zlem rad chodim na vas web, mate pekne clanky, ale s tim fanatismem k AMD to opravdu prehanite!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-23 23:13:29
avatar
co je na nekonkurenceschopnosti AMD pochválného pro AMD bych tedy rád věděl ... jinak v době psaní této aktuality byly důvody s potížemi 45nm procesory neznámé spekulovalo se právě o tom, že Intel nemá důvod uvádět 45nm procesory, protoiže nemusí a 65nm procesorů má k prodeji dost ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1543x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3