Intel odloží vydání novinek– 32nm výroba se stává prioritou Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 17 leden 2009
altDnes už můžeme hovořit s jistotou o tom, že veškeré dříve uváděné plány s vydáním novinek už neplatí.

 

 

 Výroba počítačů a poptávka po nich výrazně poklesla, výrobci nejsou schopni udat to, co potřebují a sklady se plní. Není tedy možné vydávat do této situace další novinky. Už na konci Q2 2009 jsme se měli dočkat maisntreamových procesorů NEHALEM a čipových sad P55. Už s 99,99% jistotou můžeme říci, že se nedočkáme. Poslední zprávy hovoří o tom, že tyto novinky se na trh dostanou nejdříve na přelomu září a října. Týká se to jak desktopové, tak mobilní platformy. Včera také Intel uveřejnil své hospodářské výsledky, které byly horší, než kdokoli očekával. Intel ale stále může mluvit o tom, že je na tom dobře, protože stále skončil v zisku. Současně ale odmítl dávat jakékoliv výhledy do Q1 2009, jelikož pokud nemáte dobře fungující křišťálovou kouli, opravdu nemůžete říci, co se stane. Jedinou jistotou je, že Q1 2009 bude opravdu hodně špatné v celém IT segmentu.  

  Intel se samozřejmě jako mnozí jiní chystá na úsporné kroky. Omezení výdajů na vývoj však výrazně nechystá. Ba naopak říká, že 32nm výrobní proces se nyní stal prioritou. 32nm proces umožní Intelu vstoupit na nové trhy díky větší míře integrace. Pokud by se situace na OC trhu nadále vyvíjela jako doposud, můžeme se také klidně dočkat toho, že maisntreamové procesory Nehalem budou na 45nm zrušeny úplně a Intel je vydá až na začátku roku 2010 už jako 32nm. Dnes je možné skutečně cokoliv.

  Poznámka pod čarou by DD:

    Musím říci, že v posledních letech nabrala situace na poli PC (nejen) opravdu špatný směr, či spíše rychlost. Je fajn, že komponenty jsou stále rychlejší a lepší, ovšem novinky byly uváděny stále rychleji a rychleji, takže se celé IT dostalo do koloběhu (s)prostého spotřebovávání mnohdy bez užitku a rozhodně bez maximálního využití počítačů uživateli a softwarem. Pozitivní vliv současné situace je jednoznačně v tom, že překotný příchod novinek na trh výrazně zpomalí. Jasně, že z pohledu fandy PC je to špatné, jenže z mnoha jiných důležitějších pohledů je to fajn. Vůbec si nemyslím, že by to uškodilo vývoji, ba naopak. Prodloužení doby mezi vydáváním nových generací dá výrobcům více času na vývoj a nové generace tak budou lepší, nebudou uváděny pod tlakem a s dětskými nemocemi. Poslední roky nabral vlak výroby a spotřebovávání děsivou rychlost a při tom vznikl nápad, vyndat z pomyslného vlaku brzdy, aby byl efektivnější a ještě rychlejší. Jenže v průběhu loňského roku se na trati objevila překážka a vlak bez brzd těžko zastavíte. Výsledkem je nevídaná kolize a do místa střetu neustále narážejí další a další vagóny. Přeživším, až se vyhrabou z pod trosek nezbude nic jiného, než nasednout na ručně poháněnou drezínu a pomalu se zase vydat vpřed.

Zdroj: Xbitlabs  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 15:40:36

Vis jak to DD dopadne ? Pocka se rok,az se to da dohromady a ten kolotoc vyroby na dluh se rozjede znova. Zatim nikdo nic lepsiho nevynalezl. Totiz bez pujcek z te dreziny nikdy neprestoupis na vlak. Ze to muze fungovat (globalni ekonomika) bez pujcek a dluhu je hloupost. Po cela staleti se vali na dluh.I s libivimi recmi,ze to jde jinak a musi se prijit na neco lepsih to dopadne zase stejne. Nabrat pujcky,vyndat brzdy z vlaku a co nejdriv ho dostat do nejrychlejsich otacek
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 22:35:54

1. A kde DD zmínil, že se přestane dělat na dluh? Nebo že se začne? Nebo cokoliv o dluhu? Takže tvé hrubé obviňování nejen není podložené argumenty, ale je prostě na špatnou adresu.
2. Mluví o tom, že krize má svoje velice vážné kladné stránky. Že se místo kvantity nějakou dobu budou snažit o kvalitu. Má naprostou pravdu v tom smyslu, že to je jediná cesta z krize. Pokud to bude tak, jak řikáš ty (vůbec netvrdím, že tvoje předpověď je nesprávná), tak prostě východ z krize se odloží a nakonec podle DD přece bude. Ovšem, lidská blbost je tak velká síla, že tato optimistická varianta se neodehraje za našého života, ale někdy se přece stane.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 22:41:32
avatar
nevím proč si myslíte že se budou vyrábět kvalitnější výrobky. Kvalitnější znamená dražší a firmy budou potřebovat snížit náklady. Tudíž i počet vývojářů, tudíž delší vývoj a méně lidí mi nějak nedává dohromady automaticky vyšší kvalitu. Nehledě na snahu najít levné materiály, které vydrží záruční dobu a pak se odeberou do kytek. Firmy potřebují aby si jejich zákazníci kupovali pořád nové výrobky, ne aby je doma sulcovali 5 let
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 00:53:48
avatar
Ne že bys neměl pravdu, ale tenhle přístup je dost krátkozrakej. Protože pak by zákazníci skončili u konzolí křížených s PC, které vydrží třeba těch 5 let. Navíc většina kvalitních výrobců dělá výrobky tak aby přežili o dost déle než 2 roky a doufam, že tenhle přístup nezmění.

IT bývala spotřební díky hrám a softwaru, jenže obojí zaspalo, takže nám dnešní PC asi nějakej ten pátek vydrží.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 00:54:26
avatar
V podstatě se vrátíme v čase před krizi a zkusíme nevyndavat brzdy.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 01:37:07
avatar
skur si tie ruzove okuliare kere sme mali na ociach a po ich odlozeni sme se zobudili do tvrdej reality priste k hlave prilepime.
Finnancni krize je vysledek cyklu trzni ekonomiky krizy boli, kriza je a krize budou
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 21:31:35

Jo, krize budou znova a znova, protože každá další generace přichází nepoučena...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 21:27:09

Zatím se plný rozměr krize ukázal jenom v Americe. Ale neboj se, ono to doléhne i sem, a vyléčí tě to.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 15:54:41

Vlak jenom přibrzdil, až přejde bouřka, znova se rozjede. Pochybuju že by se něco změnilo, každej se snaží vydat novinku co nejdřív, aby měl nad soupeřem výhodu. Težko se z real time strategie stane tahovka.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 16:51:57
avatar
Od poslední krize uběhlo skoro 80 let. Svět už zapomněl. Budu klidně pár let šetřit, ale pokud to naučí šetřit zbytek světa se mnou. Zdroje jsou omezené a my jednáme jako bychom byli poslední a jediní na světě. Když totiž vidím tu neomezenou rozežranost všude okolo jímá mě děs (nebo spíš vztek?) Nejvíc je to vidět u dětí a teenagerů, pro které je cokoliv starší než 2 měsíce "starej šmejd" atd. Je to proto že se už do tohoto konzumu narodili a nic jiného neznají. A připomenout si vlastní hranice (i když tvrdým způsobem) nikdy nezaškodí.
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 19:55:49
avatar
Ano dneska platí (bohužel) u většiny lidí pravidlo co je staré to je špatné.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 23:47:27

1. "Od poslední krize uběhlo skoro 80 let." Co to je? 72-74, 82-84, 98, 2001. To všechno byly krize. Různé, a některé velice silné. krize 72-74 shodila dolar 10x a definitivně zrušila zlatý standard. Krize 98 měla v ČR i politickou dohru. Musíš asi být ditětem/teenagerem, neznalým historie.
2. "Budu klidně pár let šetřit, ale pokud to naučí šetřit zbytek světa se mnou. " Už vidím, jak každý začné čekat na zbytek světa a nikdo nedělá nic.
3. S poslední větou si ztotožňuji. Máš dobrý závěr postavený na naprosto vadné argumentaci.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 09:54:35
avatar
Ad 1. Vybral jsem si krizi ze 30.let protože byla a)největší b) nejznámější a za c)podle mediální masáže které se nám dostává to vypadá, že by se jí ta současná měla nejméně vyrovnat. Humbuk je obrovský. Jinak s krizí ze 70.let souhlasím, jen jsem prostě chtěl připomenout tu největší.
Ad 2, tak to rozhodně nebylo myšleno, chtěl jsem říct, že půjdu příkladem a rád, a jen doufám že se ode mě svět něco naučí.
Ad 3, díky, jen pokud je tá má argumentace naprosto vadná,jak tvrdíš, je zajímavé že se oba ztotožníme se stejným závěrem
Bumerang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - krize? 2009-01-18 17:25:21
avatar
Toto není krize. Krize musí přijít náhle a bez očekávání, ale už před třemi lety analytici předpovídali, že americká ekonomika sklouzne do recese. Ale tenkrát je díky "americkému snu", označovali za "strašáky". Nebyla otázka kdy, ale jak začne krize. A padlo to na hypotéky. A to, že na americké ekonomice závisí celosvětová ekonomika, víme snad všichni.
Ale abych nehanil pouze "lidi od kormidel", tak největší dopad "krize" zažili ti lehkomyslní lidé, kteří chtěli mít všechno, ale přitom neměli peníze. Kam se poděl zdravý rozum, který říká: "Na co nemám, to si nekoupím?" Snad si konečně lidé uvědomí, že se nevyplácí kupovat si zbytečnosti. Snad firmy přestanou kvůli zisku pouštět na svět "výrobky a novinky". Zamyslete se, je krize, že si nemůžete koupit lepší gauč? nebo lepší grafiku,oblečení? Podle mě je krize něco, když se beze strachu o svůj život nemůžete vyjít na ulici, když nemáte na jídlo. TO je krize.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 20:48:48
avatar
je hezký, že říkáš že toto není krize, ale co to teda je, když ne krize? tohle totiž je krize, jen má jiný průběh. Neni krize jako krize, stejně jako neni člověk jako člověk. Tahle krize je pouze jev v konzumní společnosti ve které žijeme a která se bude opět chtě nechtě opakovat, protože lidé jsou blbý a nepoučitelní
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 17:14:19
avatar
Poznámka pod čarou je vynikající.

Skutečnou hloubku krize poznáme až tento rok...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 23:56:45

1. Víš, to je v podstatě základ, od toho totíž krize jsou. Měli Ti to říci ve škole. Střední myslím, nikoliv na vysoké. DD má pravdu, ale je strašně smutné, že pro tolik lidí, a to většinou relativně vzdělaných, toto kantorské poučení je najednou něco jako objev. A pro některé je to dokonce něco, co ještě potřebuje argumentaci. Obávám se, že vzdělaní se výsledkem krize nezlepší.
2. "Skutečnou hloubku krize poznáme až tento rok..." Bylo by to dobrý ale není to reálný. Existuji ekonomové, které ukazují, že všechny záchranné baličky nemění nic na mechanizmu, který ke krizi přivedl, a tzn., že konec je v nedohlednu. Minimálně mluví o 5 letech. Optimistické ekonomové z poslední mezinárodní konference mluví o dvou letech krize - minimálně.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 00:23:17
avatar
ad 1. - nerozumím tvé poznámce. Jen jsem napsal, že to DD napsal moc pěkně :-) Jak funguje komoditní trh s penězi samozřejmě vím..

ad 2. - Opět jsi to pochopil jinak, než jsem myslel. "Tento rok ukáže hloubku" = ukáže se, jak dlouho krize potrvá.

BTW, že přijde krize, to se dalo odhadnout už tak rok a půl dopředu z turbulentního chování kurzů, přelévání volného kapitálu (a všichni kolegové se mi za to "věštění" smáli-dnes se už nesmějí) - prostě v ekonomice bylo příliš mnoho volných peněz, které byly nakonec "vybublinovány" v rizikových úvěrech a které převážily nad těmi "solidními". Tak to dopadá, když se hraje na růst růstu.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 20:01:13
avatar
Plene súhlasím s DD-ho poznámkou pod čiarou
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 22:01:46

Skutečně bohatý je dneska ten, kdo nemá dluhy ...dříve bych se této prosté pravdě smál ..dneska mě krize alespoň donutila přemýšlet i o jiných věcech.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 23:55:32

To je skvělé. Obávám se, že absolutní většinu lidí tato krize ( a ani něco jiného) zatím nepřinutila přemýšlet vůbec.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 22:14:07
avatar
jo to mas pravdu jenze potrebujes nekde byvat a pracovat,... pracu sezenes ve velkem meste, a s byvanim to mas tak,... bud podnajem (celej yivot prispivat nekomu jinymu) nebo hypoteku pac normalni clovek si na byt nenasetri,... jenze ked mas trzni cenu bytu cca 7M, zatimco jeho realni je jenom 5M (cena pozemku pozemku + material + prace) tak pri se ti to prodrazuje - mas vecsi splatky, a vecsi sanci ze kdyz dojdes o praci nebudes schopen splacet a ze ti ho banka sebere,... jenomze banke je nemovitost na nic a chce spatky penize kere ti pujcila (dajme tomu 6M), tim ze proda nemovitost je dostane spatky ,... jenomze kedze bylo moc lidi neschopnejch splacet, uvolnilo trzni cena klesne na 5,5M za vic neni schopna predat, preda teda se stratou 0,5M na byt ked je to jeden pripad nejak to prezije enom jich bylo o hooodne vic
problem trznich ekonomik je ze se zbozi (vseobecne) prodava za cenu co jsou lidi ochotni za to dat, a ne za realni

vsechna cisla u prikladu hypotek sou jen ilustrativni, samozrejme tu byli i dalsi faktory, zmeny urokovych sazeb u hypotek, prodej hypotek ala investici a dalsich machinaci,... mnoho lidi pri tom zarobilo nekrestanske penize, a mnoho doslo o strechu nad hlavou. Zivot je krutej
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 01:43:49
avatar
Sry DD ale s poznamkou pod casou az tak uplne nesouhlasim,...
souhlasim ze mnoho veci se vydavalo narychlo a s detskyma nemocema, na druhou stranu jde pochopit snahu Intelu o prechod na 32mn jak pre intel jednoznacne vyhodnou vec

1. odlozenim novinek i pri poklesu poptavky skur ci neskur vypreda zasoby starych cipu kere by po uvedeni novinky nikdo za stavajici cenu nekupil. (Nvidia ma take plne sklady cipu kere premenovava aby se jich konecne zbavila - )
2. honba za 32nm ma jediny ucel,... po jednorazove investici vyrabat levneji (vic cipu na cluster), vice a novinku prodat samozrejme draz (vecsi cisty zisk), navic podle IBM je pry prechod na 22nm z 32nm jednoduchsi jak z 45 na 32
3. Najblbsi vec co moze firma na poli HW udelat je omezit vyvoj a intel neni tak blby aby to urobil, ked vydaje se daj okresat i jinak
4. co se tyce soucasnych masinek,.. PC si lidi kupujou tak na 3-5 roku, ukazte mi HW 3 roky stary kery secko s prehledem zvlada (taky mozno povedat kazdy jen mu to potrva dele a zrejme zezere vic energie,... )
v sucasne situaci je rozhodne pro intel zamerat se na funkcnost na 32nm(22?), prestavbu tovaren na novou technologii a zacit vyrabat az krize skonci a vybehove kusy budou vypredane,...

Co se tyce stylu zivota mnej dnes plat zitra,.. idea pekna, jenoze to neni presne, plati totiz plat zitra a plat vic

Tohle je muj osobni nazor klidne nesouhlaste, klidne souhlaste, ale pokrok je pokrok, a ten se jen tak nezastavi.
trochu optimizmu na zaver, alespon ten skynet diky krizi sestavi o nejaky ten mnesic pozdejc,...


----
pisu na EN klaveske takze bez diakritiky snad ste to prezili
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 01:58:38
avatar
Ten tvuj vyrok
"Co se tyce stylu zivota mnej dnes plat zitra,.. idea pekna, jenoze to neni presne, plati totiz plat zitra a plat vic"
neni vzdy presny - v nekterych pripadech se da koupit zbozi na splatky aniz bys zaplatil vic nez pri zaplaceni v hotovosti - takhle sem koupil PC i notebook - na miste sem zaplatil 10% a zbylejch 90% jsem zaplatil v 10ti 9% splatkach takze me to nestoji ani o korunu vic nez kdybych zaplatil v hotovosti rovnou .
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 01:34:28
avatar
poznamka pod carou je zajimava...proc tedy nadavas na nvidii, ze prodava zastarala jadra, kdyz si to ted vlastne schvalil, s tim ze je to vlastne nejlepsi???
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 09:12:53
avatar
Tak jako nedivte se. Ono když výrobci, ať je to AMD/ATI, Intel? Nvida... vydávájí evoluční výrobky a označují je za řevoluční, tak to je fakt problém. Pamatuji si, že kdysi dávno byla každá nová generace revoluce ať se to týká procesorů či grafik, či jiných komponent, ale teď? Je vtom takový zamtek. Osobně si myslím že přecházet na novou generaci každý rok je nesmysl, pač rozdíl výkonu je fakt minimální... Navíc proč měnit něco co je dobré. Podle mě by měl bejt první krok dohnání procesorů, pač žádné jiné komponenty na procesory nestačí (vyjma chladičů, který je ovlažují) a to se netýká jen komponentů, ale i sowtaru... hodně programů ještě není moc stotožněná s dvoujádrovými procesory a už tu sou 4jádra...

Ale toto samé se týká i her... vemte si třeba Need for Speed a Call of Duty... každý rok, nový díl a furt to samé a míří to jen do sraček... kdyby spíš se chovali jako valve/blizard/id... kteří dají do hry své vlastní srdce a vyjde opravdu kvalitní hra, na kterou se nostalgicky vzpomíná ještě 10 dalších let.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 12:30:26
avatar
Napsat vicevlaknove reseni problemu je vyrazne zlozitejsi jak jednovlaknoveho a casto to ani nejde, netreba zapominat ze kvalita programu je prienik mnozin jeho funkcnosti a ceny
ked nekdo potrebuje program s funkcemi kapesni kalkulacky nebude extra potesen ked mu vyrobite neco jak MAPLE za par milionu
navyse optimalizace pro vicejadra znaci vyysi cenu pac i zajisteni funkcnosti stoji vic

na druhou stranu su i aplikace vyuzivajici 4jadra uplne v pohode
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 12:38:43

Edited by Rebel44: flame smazan
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 14:29:11
avatar
nevim proč jsou v aktualitě o intelu obrázky procesorů amd ale jinak je to fajn, dá se to i číst, stávající velikost aktualit byla přece jen trochu větší
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 14:34:48

A kdy má IBM udělat těch 22nm výrobní technologii?
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 14:41:50

Kolika nm technologií se vyrábí paměti DDR/DDR2/DDR3/DDR5 ?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 16:18:20
avatar
50nm (IIRC)
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-18 20:55:20
avatar
u pamětí je to složitější, protože tam má skoro každý výrobce svůj jedinečný přístup k věci(stejně jako využívá amd soi low dielectric a intel high-k dielectric), ale velikosti postupů jsou +- stejné (65nm u procesorů bylo když paměti šly na 64nm atd...)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-19 10:11:01

Spise dochazi k tomu ze konci expanze trhu diky globalizaci ekonomiky/trhu a bude se muset zpomalit, dokud nepribudou do EU dalsi vychodni zeme(rozumej az otevrou plne svoje trhy svetu) ktere zvednou poptavku a rozjedou ekonomiku na vyssi rust(samozrejme zase docasne nez se nasyti trh). Je potreba aby vychod prestal/omezil zbrojit(z vojenskeho prumyslu profituje prilis malo lidi/firem a ztraci se v nem prilis vysoke objemy penez) a zacal otevirat trhy, zpusoby jak prestat je napr. vstoupit do NATO a EU, pak bude dostatek prostredku na provoz ekonomiky v udrzitelnych rustovych cislech a ty ne moc stabilni staty jako Gruzie ci Rusko alespon budou pod kontrolou a nebudou moci vyvolavat mezi sebou konflikty....

Doslo tady totiz k vicero faktorum, ne jen k hypotecni krizi v USA ale take k nasyceni trhu... A samozrejme oboji jsou spojite nadoby s ostatnimi faktory trhu a ekonomiky a oboji prispelo k navratu ekonomiky na kratkodoby stav pod normalni uroven..... Prima spotreba(jidlo, piti atpdb.) nenecha zastavit tento motor a mezitim vetsina firem jeste vice zefektivni chod svych firem, ti co nezefektivni odpadnou a ekonomika se vrati do normalniho stavu dokud nepribudou dalsi trhy....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 652x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 434x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 934x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1187x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1509x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6