Intel se přidává na stranu AMD. Říká, že budoucností procesorů je více jader ne vyšší takty. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 23 únor 2018
altKdysi Intel sliboval 10GHz. Nyní uznává, že k takový takt je stále nedosažitelný.

 

 

 

 

Po letech stagnace vývoje procesorů, kdy Intel naplno využil prostředí bez konkurence a držel nás na 4 jádrech posledních mnoho let, loni AMD všem ukázalo, že nemusíte mít desítky miliard dolarů, abyste dokázaly udělat mnohem výkonnější procesory za rozumnou cenu, než co dosud Intel předváděl. S novými RYZEN procesory jsme se tak dočkali toho, že nyní máme výkon 4jader/8vláken za polovinu toho, co jsme dosud platili, že nyní máme 8jader/16vláken za méně než třetinu a jedná se o mainstreamové řešení, přitom má výkon ultra high endu minulé generace. A dokonce máme možnost mít v domácím počítači najednou klidně 16jader/32vláken, tedy výkon, jež donedávna byl vyhrazený tak pro multiprocesorové pracovní stanice, či servery.

Fakt že AMD jde cestou více jader a více vláken spíše než vyššími takty, je asi očividné. Navíc při pohledu na plány AMD ohledně 7nm druhé generace ZEN architektury je ve hře možnost i zdvojnásobení současného počtu jader a vláken. AMD totiž kromě nového 7nm čipu s dvojicí CCX modulů po 6jádrech/12vláknech (tedy 12 jader/24vláken pro nástupce RYZEN 7), testuje ještě 7nm variantu, kdy CCX moduly mají 8jader/16vláken, tedy 16jader/32vláken na celý čip a pro potencionálního nástupce dnes "jen" 8jádrových RYZEN 7. AMD počítá i s nárůstem taktů, ale nečeká se nic dramatického, pravděpodobně jen stáhne zbytek náskoku, který má nyní Intel.

Pokud čekáte, že Intel se bude soustředit hlavně na zvýšení taktů, což je jeho jediná současná výhoda proti AMD, tak vás asi zklameme. Intel se evidentně přidává na stranu AMD a od jeho dalších procesorových generací můžeme očekávat nárůst počtu jader. Růst taktů je totiž kontraproduktivní a prakticky nedosažitelný. Intel dokonce férově přiznává, že jeho kdysi slibovaných a plánovaných 10GHz je i dnes stejně nedosažitelných, jako tomu bylo před deseti lety.

Překážek pro růst taktů je mnoho. Ty hlavní jsou samozřejmě spotřeba, odpadní teplo, což je technický problém. Intel přiznává, že i kdyby tohle nějak vyřešil (což při současných technologií není reálné), tak se to prostě ve výsledku stejně nevyplatí. Vysoké takty totiž nejsou vždy přínosem, vzhledem k tomu, že provedení některých instrukcí trvá různou dobu a tak zvýšení taktů nevede vždy k odpovídajícímu zvýšení výkonu v dané aplikaci jako celku, přičemž ale vždy vede ke zvýšení spotřeby atd. Samozřejmě celá věc je velmi složitější, ale zajímavý příspěvek, který vše vysvětluje, najdete na stránkách Intelu zde. Doporučuji.

Každopádně závěr článku zástupknyě Intelu mluví jasně. Zvyšování taktů bude sice pokračovat, ale velmi velmi pomalu. Navíc narovinu říká, že není dnes nutné hnát jádro procesoru nějak vysoko, když je tu více jader v procesoru, která dokáží nabídnout výrazně vyšší výkon jako celek a efektivněji. Intel se tedy soustředí stejně jako AMD hlavně na vícejádrové procesory a paralelní zpracování. Nečekal bych tedy žádné vyšší takty od nových generací procesorů, než jaké máme nyní. Takty kolem 4GHz se ukazují jako nejefektivnější maximum. Intel tedy zcela jistě bude následovat AMD a přidávat jádra/vlákna do procesorů, ostatně má co dohánět. AMD již nabízí 8jader/16vláken v mainstreamu, Intel jen maximálně 6jader/12vláken a díky vyšším taktům sice v současných méně optimalizovaných aplikacích tolik neztrácí, jeho spotřeba je ale vyšší tudíž je méně efektivní. A jak jsem napsal v úvodu, to se bavíme o současné generaci. Ta příští plánovaná na rok 2019 může mít u AMD dvojnásobný počet jader/vláken a u toho určitě končit nebudeme. Více jader a paralelní zpracování je jasná cesta do dalších let.

Doufejme, že vývojáři aplikací jsou s AMD a Intelem na stejné lodi. Prozatím je obtížné reálně využít více než 10-12 jader i v řadě běžných aplikacích, které jsme mysleli, že jsou dobře optimalizované. Velkou ostudu má hlavně ADOBE, kdy jeho populární programy jako Premiere apod. nejsou schopny využít řádně výkon RYZEN ThreadRipper procesorů apod. A kulhá i optimalizace řady serverových řešení, která neumí správně využít EPYC procesory AMD nabízející dnes až 32jader na čip. Vývojáři aplikací zaspali. Optimalizace nejen na využití více jader jsou skutečně tristní. A tak bychom mohli pokračovat. Je pravdou, že za situaci může do značné míry hlavně Intel, který do minulého roku za rozumnou cenu dosažitelnou pro 99% uživatelů nenabízel více než 4jádra/8vláken, takže optimalizace mnoha aplikací podle toho vypadají a vývojáři neměli ani žádnou nutnost snažit se dělat něco lépe natož se učit nové věci. Snad se tedy věci nyní zlepší, doba 4jádrová je zkrátka definitivně minulostí, stejně jako GHz závody. Třeba hranici 5GHz čip dokázalo už před lety nabídnout AMD (Intel 5GHz ještě z továrny u žádného CPU nikdy nenabídl a má k tomu stále ještě dost daleko), v podobě FX-9590 procesoru (ten měl takt 5,0GHz v turbo boostu) a jak jistě víme, neudělalo to z něj nejvýkonnější procesor na trhu, takže na pokoření hranice továrního taktu 6GHz u běžného Intel/AMD procesoru, si nejspíše hodně dlouho počkáme …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-23 17:55:55
avatar
Ono to neni ani tak, ze by se intel pridaval k smerovani na rust poctu multijader, jakozto ze tudy vylozene uz smerovat musi a neni moc kudy jinudy. Uz delsi dobu je znamo, kde jsou technologicke limity soucasnych, kremikovych technologii a ze navysovani celkoveho vykonu pres takt na jadro neni zdaleka tolik efektivni, jako cesta paralelizace. Bohuzel softwareova implementace je opravdu narocna, ale je nezbytna. Tenhle krok jiste pomuze zlepseni optimalizaci pro multijadra a snad se objevi nejake genialni metody jak s timto potencialem efektivneji nakladat. Je to spravny krok pro nas vsechny a snad i utisovaci prostredek pro vsechny ty zpatecniky, kteri porad preferuji jednojaderny vykon o.O

Jen jsem zvedavy, jestli se doziju nejake te revoluce pri hromadnem nasazeni novych metod typu kvantove pocitace, nebo se treba nepodari synteticky vyvinout material, ktery dokaze predcit kremik. Jiste je jen to, ze jeste nejakou dobu jinou moznost mit nebudeme.
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-23 19:13:48
avatar
Ten kvantový CPU je veľmi zaujimavá otázka do budúcnosti, ale pre nás smrteľníkov by som tipoval tak 10-20r., alebo vynájsť nejaký supravodivý materiál pri pokojovej teplote.. asi ešte utopia.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-23 19:12:10

ÁÁÁÁÁ! Já chci spátky jednojádrové procesory s brutálním singlethread!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-23 22:52:18
avatar
To by byla dneska blbost. Řekl bych, že pro dnešní OS+SW by bylo vhodnější čtyřjádro na 8 GHz a ne srovnatelné jednojádro na cca 26 GHz. Rozhodně minimálně dvě jádra.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 01:55:33

Ok. Kompromis. BIG.little dvojjadro. Prvni inorder ekvivalent na 500Mhz, druhe tech 26Ghz.
Vice vykonnych jader jen do workstations a serveru. Treba pri webser je lepsi mit bambilion minijader kvuli velkemu mnozstvi pozadavku. Ale na desktop ee.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 11:29:28
avatar
No fuj, narvat do PC big-little bordel z mobilů! A i běžný smrtelník dneska používá SW+OS, kde je silný quad základ - zátěž je přirozeně rozložena na čtyři jádra.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 11:58:02

Bordel? Můžu se zeptat, jaké problémy způsobuje BIG.little na PC desktopu? Nějak jsem na žádný nenarazil.

Většinou dělám 1 až 2 tasky najednou. OS a pak něco dál. Můj OS si s 500Mhz vystačí bohatě, ale jak píšete, se sepoustou vláken. S tím si ten in-order CPU hravě poradí. A ten druhý se bude využívat jen krátkodobě, třeba při spuštění Chrome nebo hraní hry. Už asi třicet let umíme multitasking a víc vláken na jednom CPU. Dokud těch vláken nebudou tisíce, a context-switching nebude sám o sobě zabírát část CPU, tak je jedno jádro výhodnější než 4.
=> tím mi klesne spotřeba (velký CPU poběží jen zlomek času, hlavně jen při aktivním používání, a ten prďola vedle se vejde do 0.5W) a výdrž na baterii.

Mini CPU na režii + AES akcelerace + videoakcelerace + velký CPU velké tasky.
Samozřejmě pomíjím, že to velké jádro by z dnešního pohledu bylo neskutečně drahé, obrovské, a neuchladitelné => neefektivní, finančně i energeticky efektivnější jsou v této chvíli bambilionjádra. Ale to neznamená, že se mi to líbí

Skutečně, jaký problém máte s BIG.little na desktopu? Mně to totiž funguje naprosto seamless, žádného bordelu jsem si nevšiml, to spíš narážím na jíné problémy. AMD a Intel použili místo toho úsporné režimy CPU (Cx), a to má teda taky hromadu much. Ale zase takový expert, abych to mohl srovnat, nejsem.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 12:09:41
avatar
Citace:
Bordel? Můžu se zeptat, jaké problémy způsobuje BIG.little na PC desktopu?


Žádné, protože v PC tahle debilní koncepce naštěstí není.

Více vláken na jednom CPU jádru se nikdy nevyrovná jádrům navíc. No a diskutovat o tom, jestli někomu stačí jednojádro a druhému minimálně šestijádro je ztráta času. To že se běžný uživatel svými potřebami přiblížil potřebám, které byly dříve spojené se světem workstationů a serverů je pro mě fakt. Pro tebe ne, OK - nic s tím nenadělám.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 12:50:38

Citace:
Žádné, protože v PC tahle debilní koncepce naštěstí není.

Tak to jsem asi první na světě. Tedy asi budeme muset nejdřív definovat to PC, protože IBM-PC jako takové už taky reálně neexistuje. Zkrátka mám domácí počítač využívaný jako desktop s BIG.little. Jo, Skyrim se na tom hrát nedá, ale to není kvůli BIG.little.

Citace:
Více vláken na jednom CPU jádru se nikdy nevyrovná jádrům navíc.
Nesmysl. Podpořte, pak se o tom můžeme bavit. Dneska frčí i na desktopech VirtualBox, tak si udělejte virtuál s 8x0,125 jader a 1x1 jádro. Jednoduché jak facka, výsledek uvidíte sám.

A vůbec. BIG.little nepoužíváte, dokonce ani nevíte, že to jde, ale je debilní. Rozdíl mezi 1x1 CPU a 8x0.125 CPU jste si očividně nikdy nevyzkoušel, ale výsledek znáte. Nemůžu tuhle diskuzi brát vážně, sorryjako.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 13:42:56
avatar
Aha, takže majitel mobilu s big-little zmetkem připojeným k monitoru sní o mega jednojádru a ještě si myslí, jak je jediná nevýhoda v menším výkonu. Tak to taky tuhle diskuzi neberu vážně.

Citace:
Nesmysl. Podpořte, pak se o tom můžeme bavit.Dneska frčí i na desktopech VirtualBox, tak si udělejte virtuál s 8x0,125 jader a 1x1 jádro. Jednoduché jak facka, výsledek uvidíte sám.


Jenoduše to vidí jenom člověk, co tomu nerozumí. Navyšování mohutnosti jednoho jádra má své poměrně jasné limity, proto do toho nikdo nešel. Udělat mohutné jednojádro, které by zabíralo plochu dnešního osmijádra není problém výroby, ale návrhu HW i SW. Nárůst frekvence je něco jiného, ale rozhodně trvám na tom, že cca čtyři jádra jsou zcela v pořádku a udrží se i v době postkřemíkové, kdy budou frekvence mnohem vyšší než dnes. Děláš na nějakém SW+OS a někdo jiný dělá s jiným SW+OS. Je to tak nepředstavitelné?

Citace:
A vůbec. BIG.little nepoužíváte, dokonce ani nevíte, že to jde, ale je debilní.


Jsi blázen. Chceš megajednojádro na 30 GHz, protože zřejmě víš, že s paralelizací jsou spojené určité problémy (ne nepřekonatelné, dodávám), ale na druhou stranu obhajuješ koncepci big-little pro jejíž perfektní využití je třeba programátorský génius, který se nikdy nenarodil a ani nenarodí. Ta debilní koncepce spojuje odlišná jádra a proto už vznikly problémy (konkrétně se to týkalo dat v cache). Dále je ta koncepce roztříštěná, protože existuje několik verzí velkých a malých jader a jejich kombinací a ještě k tomu s různým počtem jader. Umíš si představit kolikrát těžší by bylo co nejlépe využívat potenciálu (a pokud možno bez chyb)big-little ve srovnání s klasikou od AMD-Intelu-IBM? Já vím, tobě se tvůj big-little nikdy nerestartoval, ale to vůbec nevyvrací to co jsem napsal. Myslíš, že tvůrce OS (např. Android) může být schopen vyladit jen samotný OS na tolik možných kombinací CPU? To bezproblémové přepíná nejen obvyklé frekvence, ale i typu jader? A to je tu ještě SW co na tom OS poběží, kde je situace ještě mnohem horší.

Ty možnosti v podobě rozdílně pojatého big-little, kdy jednou může v jeden okamžik fungovat jen půlka jader a u jiného b-l už lze využívat všechna jádra najednou, že ještě existuje tříúrovňový b-l a ne jen dvouúrovňový, že v tom ARM nově udělá/udělal ještě větší bordel v podobě DynamIQ....to je jen další potvrzení té těžké nebo spíše nemožné optimalizace pro tolik různých paskvilů.

Představ si, že budeš dělat SW pro vesmír-armádu-lékařství a budeš ručit za jeho funkčnost. Vážně si vybereš složitější big-little nebo tu jednodušší klasiku (jen změna frekvence a vypínání nevyužitých částí) co nabízí AMD-Intel-IBM atd.? Ale co se ptám někoho, kdo si s nějakým programem pro virtualizaci dokáže ověřit to, co je mnohem složitější...
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 14:28:08

V rychlosti:
Mam rozum. Skol uz tolik ne. Taky se casto mylim, nejlepsi cesta k vyvoji.
Na mem BIG.little je Debian a nejak jsem nenarazil na rozdil. Je to jen CPU akorat nestoji $100 ale $10. Docela jsem i popsal, jak si to predstavuji, cilem je, aby to velke jadro bylo co nejvice vypnute. Protoze vetsinu casu si vystacim s minijadrem a akceleratory.
Psal jsem, co chci. Ne co je v praxi nejefektivnejsi. Idiot nejsem, dokonce jsem tam i napsal, ze konstrukcni problemy takoveho reseni jsou mi zrejme.
A co se tyka vaseho problemu s ruznymi jadry, co takova PS2? ESP32 ma hezky vyresena dve jadra. A kouknete na stojadrovou Tileru, je tak skvela, ze se prodava stale snad jen v routerboardech a par maniku na tom honu Apache.

Tolik ruznych kombinaci CPU? Hmm, mam pocit, ze aktualne je to na vyrobcich (bez podpory jejich CPU nikdo nekoupi) a zkusenost mame. Pro kolik architektur ze existuje Linux?

O SW jsme se nebavili, ale ok. Mene jader, mene problemu. O BIG.little jsem psal kvuli vam. Kompromisy jsou holt spatne. Chce to to jedno poradne jadro a HW/SW architekturu, co jej nezaseka napr. IOwaitem pri chybe disku. CPU o 10cm2, 30Ghz, a cena... pisu, ze to chci! O vyvoji, vyrobe a placeni nic.
Dve jadra jsou vhodna, kdyz neumim to jedno vykonne vyrobit. Nebo dale 4, 8... a 32 u soucasnych Epycu. To je z nouze ctnost, ktera dava smysl, ale ne idealni stav pro uzivatele.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-23 23:15:52

Pri aktuálnych technologických možnostiach je cesta zvyšovania počtu jadier jediným riešením pre zvýšenie celkového výkonu CPU, problém však je, že celkový výkon CPU dnes 16 vláknových RYZEN procesorov je zatiaľ iba teoretická možnosť, nakoľko aplikácie ho jednoducho nedokážu využiť. Preto by sa AMD podľa mňa aj v prípade 7nm generácie procesorov malo omnoho viac sústrediť na zvýšenie taktu, ako na zvyšovanie počtu jadier. 8 jadier je proste dosť, IPC RYZEN je vynikajúce a preto zvýšením taktu niekde na úroveň 4,5 až 4,8GHz do dvoch rokov by sa AMD Intelu výkonom vyrovnalo.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 12:00:11
avatar
Neřekl bych, že při najíždění nového procesu si někdo může říct, že se bude soustředit na frekvence. Tak to možná bylo dřív, ale dnes s těmi fyzikálně-hraničními nanometry mají jedinou prioritu. Ať jde vyrobit funkční kus a s frekvencemi se pak uvidí.

A AMD se Intelu nejen vyrovnalo už před rokem po uvedení Ryzenu. Honit se za frekvencemi je blbost, protože ten malý nárůst výkonu za tu zvýšenou spotřebu nestojí. Nebudeš tomu věřit, ale i drtivé většině hráčů je u zadku jestli hrají na Ryzenu@4GHz nebo Intelu@4.7Ghz, protože jim stačí i FX@4,4Ghz což je singlethreadový ekvivalent Ryzenu na cca 3GHz.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 16:46:38

V akom zmysle sa AMD Intelu vyrovnalo? Ryzeny sú vynikajúce, ale ešte stále šesťjadrový Intel je v 90 % aplikácií vďaka vysokým taktom výkonnejší ako osemjadrový Ryzen. Áno je to vlastnosť tých aplikácií, že ťažia z vysokých frekvencií, ale to je predsa jedno.
Posledná veta je zabijak a ukazuje, že nemáš ani šajnu o čom je reč. Zatiaľ čo s Ryzenom sa dá hrať všetko, s FX8350 som mal tú česť a poviem len, že hranie na tom bolo naozaj frustrujúce. Záleží samozrejme aj od jednotlivých hier, ale to predsa človek nechce riešiť, tie žalostné ale hlavne časté prepady k 15fps, keď sa na obrazovke začne niečo diať.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-27 00:55:08

Sam mam v pc fx 8300 netaktovane tudiz 4,2 max frekvence.Hrat se na tom da uplne vpoho a vase framedropy na 15 fps je total vymysl nikdy se mi nic takoveho nestalo.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 18:20:03
avatar
marek13: (20018-02-24, 16:46:38, (spatne zarazena odpoved)):
Moje nekolikaleta uzivatelska zkusenost konkretne s FX8350 rika neco jineho. FX8350 jsem v univerzalnim nasazeni pomerne spokojene uzival nekolik let az do lonskeho brezna, kdy jsem prechazel na Ryzen 1700X. Konkretne v tom hernim nasazeni bylo FXko plne dostacujici pro pohodlne hrani i tehdejsich aktualnich her ve fullHD pri 60 snimcich. Po prechodu na toho Ryzena byl prave ve hrach rozdil jen minimalni a opravdovy benefit si cenim v pracovnim SW. FX8350 byl za svou cenu dobry procesor a pro vetsinu bezneho pouziti by pro vetsinu uzivatelu byl dostatecny i dneska. FXka dostala svoji nalepku jen kvuli prehnanym ocekavani nekterych, ve skutecnosti si tolik kritiky co se jim dostalo spise nezaslouzila.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-24 20:07:20

Tak toto by bolo proste iba tvrdenie proti tvrdeniu, resp. museli by sme si povedať, že aké hry sa hrali a na akých nastavenia /Watch dogs to asi nebol/. Faktom je, že FX8350 dala v hrách dole aj obyčajná i3-ka, kým sa na obrazovke nič nedialo, tak áno dalo sa kochať na krajinku pri 60fps, akonáhle začala akcia, tak fps išlo do hája. Už nehovorím, že na multiplayer mohol človek rovno zabudnúť. Nie, naozaj, FX bol použiteľný, prevod videa z vhs na digital v pohode, encoding z vro kamery na mp4 tiež paradička, ale hry na tom nešli, resp. iba kompromisne.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-25 00:38:40
avatar
Ano, je mozne ze kazdy mame v portfoliu jine kousky a nektere muze ten procesor zvladat hure. V MultiPlayer hrach absolutne netusim, nemam zadnou zkusenost, ty mody mne nicim nezajimaji. V ostatnich popularnich hrach se dodnes stare FX8350 uvadi temer zpravidla jako doporuceny procesor samotnymi vydaveteli - to tam ti vydavatele pisou potom proc? Ten procesor je porad na hry dostatecny, nepisu ze nejsou lepsi, ale bohate na vsechno staci. Myslim, ze na nej jenom hazes zbytecnou spinu, nezaslouzi si to.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel to tvrdil uz davno 2018-02-26 15:06:47

len si bol vedmy problemov, ktore stale nie su vyriesene

ono

P=nCU^(2)f
kde
P- je prikon chipu
n- je pocet tranzistorov v akcii
C- je parazitna kapacita dna avyrobnou technologiou
U- je napajacie napatie
f- je pracovna frekvencia

a vztah pre stabilne pracujuci CMOS
u=kf
kde k je konstanta
dava

P=nCk^(2)f^(3)

v stave, ked nemozeme hybat s C, lebo pri 22nm technologii, by bola hrabka izolacnej vrstvy SiO2 na urovni dlzky jednej molekuly SiO2 a dlzka hradala na urovni 42 dlzok molekul SiO2 (sirka mol;ekuly je aji 10x mensia ako je je dlzka..)

a vaicv ako polovica chipu je cache, teda zdvojnasobenim poctu jadier zvysime n a tym spotrebu0 50% na 1,5-nasobok, tak pri zdvihnut i frekvencie na dvojnasobok zvysime spotrebuna 2^3=8-nasobok, tak je vysledok viac-menej zrejmy, ako v idealnoim pripade ako zdvojnasobenie poctu jadite, tak zdvojnasobenie frekvencie, dava zdvojnaosobenie vykonu



Parallel programmers not prepared for the glorious revolution
By Wily Ferret
Tue Nov 27 2007, 12:28

INTEL RECKONS barely one per cent of software programmers are prepared to face the challenge of parallel programming, which the hardware giant (unsurprisingly) reckons is the future of development.
https://lwn.net/Articles/590231/


Software needs meaty cores, not thin, stringy ARMs, says Intel
By Simon Sharwood, 26 Feb 2014

“The world has a big issue around vectorisation and parallelisation of code,” Graylish said. “99% of code isn't written that way.” Graylish also feels “defining a workload that can run in 1000 cores is hard.”

Most software, Graylish added, “still requires a big meaty core” and Intel is happy to provide them.
http://www.theregister.co.uk/2014/02/26/ software_needs_meaty_cores_not_thin_stringy_arms_s ays_intel/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 281x
Komentářů: 3
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1010x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 711x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1096x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1249x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1587x
Komentářů: 0