Intel slibuje o 15% výkonnější procesory Core iX-8000 ještě letos – AMD Ryzen zapůsobily? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 09 February 2017
altInvestoři se Intelu ptají, jak plánuje reagovat na AMD. Ten slíbil 15% výkonu a 8.generaci Core.

 

 

 

 

Na aktuálním setkání investorů společnosti Intel firma odpovídala na to, co plánuje a bude nabízet v nejbližší době. Poprvé tak zaznělo, co Intel očekává od osmé generace procesorů Core. Firma slibuje nárůst výkonu ve výši 15% a k tomu se osmá generace procesorů má objevit už v druhé polovině tohoto roku.

V tuto chvíli ale není moc jasné, o jakých procesorech to Intel vlastně mluví. Připomínám, že sedmou generací jsou KABY LAKE (tedy Core iX-7000) a tu Intel vydal před měsícem. Ano, jde jen o lehce zrychlené SKYLAKE s drobnými vylepšeními v efektivitě.

Intel na druhou polovinu roku pak plánuje vydat nový high end, tedy LGA 2066 platformu s čipsetem X299, která nahrazuje X99, nicméně tato platforma má obsahovat procesory KABY LAKE-X, což budou ještě více nataktované 4jádrové Kaby Lake s deaktivovanou grafikou a vyšším TDP a zcela určitě ponesou název osmé generace Core, a na veřejnost se už dostaly názvy Core i5-7640K a Core i7-7740K. Hlavní ale budou SKYLAKE-X procesory, tedy 140W nástupci současných 6-10 jádrových modelů a ty ponesou určitě také značení 7generace (Core i7-79xx).

Co tedy Intel myslí tou osmou generací, navíc stále na 14nm? Vypadá to na Coffe Lake, který by měl být dalším refreshem v řadě, tedy refresh KABY LAKE, což je refresh SKYLAKE. Zdá se, že Intel našel ještě nějaké rezervy ve 14nm výrobě. Tak uvidíme, co chystá … každopádně ohledně 10nm výroby u Intelu nepanuje velký optimismus. A právě Cannon Lake měla být původně osmá generace Core. Jenže Intel potvrdil, že 10nm nasadí nejdříve letos a to zcela určitě jen na speciálních nejmenších a nejslabších ultramobilních čipech Core M a větší procesory přijdou ke slovu až nejdříve v polovině roku 2018. Intel také potvrzuje, že jeho hlavní zájem neleží v PC a procesorech, ale v segmentu datacenter, takže speciálních výpočetních produktech a zařízeních, což samozřejmě neznamená, že by se vykašlal na klasická PC a procesory pro ně, nicméně nejsou jeho prioritou.

Každopádně Intel po letech jeví známky života. Několik let uváděl procesorové generace, které v podstatě spíše než výkon, zvyšovaly jen efektivitu. Výkon rostl jen v high endu, kde Intel postupně přidával jádra/vlákna. Nyní ale AMD přichází se 14nm procesory Ryzen, které nabídnou stejný výkon 8jader/16vláken, který Intel prodává jen ve 140W variantě a ne za méně než 30 tisíc a nabídnou jej pro běžný mainstream s 95W a dokonce 65W a za méně než poloviční cenu. Je jasné, že Intel bude muset zvýšit počet jader/vláken, takže hlavně od první generace 10nm procesorů příští rok čekáme hodně. Nicméně ještě letos bychom se měly dočkat ještě výkonnější 14nm generace, takže se konečně něco děje … a stačilo aby AMD připravilo trochu konkurenceschopný produkt. Je vážně škoda, že na procesorovém trhu prostě skutečné funkční konkurenční prostředí neexistuje. Věřím tomu, že bychom dávno měly procesory několikrát výkonnější, než máme teď …..

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Někdy zkuste trochu objektivit 2017-02-10 06:42:00

Vaše navážení se do Intelu už je vážně trapné.
Dám vám příklad toho, kde se projevuje vývoj u Intelu. Mám doma dva notebooky od Lenova. Jejich procesory dělí 4 roky (Q4/2011, Q3/2015). První má Pentium B960 z generace Sandy Bridge, druhý má Pentium 4405U z generace Skylake. Podle vás Intel přešlapuje na místě. Podle mě ten druhý procák ten první zadupe do země. Spotřeba méně než poloviční, výkon skoro dvojnásobný. Tedy za čtyři roky nárůst výkonu na watt čtyřnásobný.
To, že podobný nárůst nevidíte zrovna tam, kde ho vidět chcete (u vyšší střední třídy stolních procesorů), neznamená, že Intel nic nedělá, ale spíš znamená, že Intel se soustředí na jiné oblasti.
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 07:00:16
avatar
Ano výkon skoro dvojnásobný a spotřeba poloviční, ale díky čemu? Prakticky jen díky výrobnímu procesu...
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 08:27:33

přesně tak, nech vyrobit ten starší procesor na stejné technologii a uvidíš jak moc něco změnili
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Změnily 2017-02-10 11:59:14

Změnili technologii výroby. I to je pokrok a kupodivu daleko dražší, než vlastní návrh zcela nového čipu. Takže říkat, že Intel už X let nic nedělá, je trochu přehnané.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:10:52

a z cien procesorov nie ropy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 10:36:53
avatar
ale no tak, kdo se do Intelu naváží? Když se řekne, že pokud by na trhu existovala skutečná konkurence, snažili by se všichni víc, není navážení, je konstatování ...
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo? 2017-02-10 12:03:33

Vaše slova: "Každopádně Intel po letech jeví známky života. "
A co je tohle? To indikuje, že si myslíte, že Intel během těch posledních let nic nedělal. A přitom jen pracoval na věcech, které vy vidět nechcete. Třeba ten pokrok v notebookových čipech oceňuje daleko víc lidí, protože se holt těch notebooků prodá daleko víc, než těch stoláků.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:25:10
avatar
nikoliv ... tvrdím jen, že by mohl dělat mnohem více kdyby byla konkurence a někdo by ho k tomu nutil ... a netvrdím to jen já. to není žádné navážení se ....
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:42:39

Tak drž palce, aby tá stará šťuka z Texas Instruments rozvírila vody rybníka. Z T I konkurencia ronila slzy
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 10:57:02
avatar
Ty píšeš o low power procesoroch navyše ten druhý má dvojnásobok vlákien...

Tak čo keby si to porovnal s ARM, ktoré sa tiež zlepšuje o desiatky percent ročne?

Inak v high-end a mainstream PC bol posun fakt minimálny (a aj to len vďaka novýn inštrukčným sadám).
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč? 2017-02-10 12:16:04

Proč bych srovnával a ARM? Já netvdím, že někdo neroste rychleji, jen tvrdím, že je dost přehnané říkat, že se Intel fláká a k nějaké akci ho nutí až nastupující konkurence.
Že je to pentium s HT nic nemění. Je to stejná cenová relace. Notebook s prvním stál 9299, s druhým 9457. Kdybych to přepočítal na dolary, jak je tu zvykem, byl by druhý ještě levnější.
A s high-endem nemáte pravdu. V roce 2011 bylo maximem Intelu 6Cx12T, dneska máme 14Cx28T. Jestli tohle není pokrok, tak fakt už nevím, co byste chtěl.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:19:15
avatar
Práveže by som to porovnal s ARM pretože tam je veľká konkurencia a výsledky sa dostavujú pravidelne a v každom segmente.

V x86 to je stále rovnaké. Áno, posun v low power je dá sa povedať dobrý, v HEDT zvýšili počet jadier zo 6 na 8 (a potom za nezmyselný príplatok na 10). btw.: 14 zatiaľ asi nie.

...ale v hlavnom segmente to sú stále predražené 4-jadrá a 2-jadrové Pentiá/i3, ktoré už dávno mali z cenníkov zmiznúť... Toto je myslím hlavný problém a je to vec ktorá väčšinu miestnych čitateľov štve.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 14 zatím ne, ale 16 ano 2017-02-10 16:47:25

Máte pravdu, 14C28T se zatím neprodává, ale 16C32T už ano.
Co by se mělo nebo nemělo vyřadit z prodeje, je věc názoru.
Každopádně musíte uznat, že i když vás štve, že Intel se nesoustředí na to, po čem zrovna toužíte, že v jiných oblastech celkem máknul a za poslední roky i pěkně pokročil. A je to jak oblast notebooků, tak i oblast výkonných serverů či výkonných pracovních stanic. Druhou oblast preferuje kvůli největším ziskům, první kvůli největším prodejům. A mezi tím to neřeší, což vás i mě mrzí, ale není to o tom, že by se flákal, ale o tom, že má prostě jiné preference.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:19:06

ARM nieje tak stara ako x86 .A v začiatkoch sa x86 tiež zlepšovala o desiatky percent . Ibaže x86 je tu dlho a niektoré požiadavky na podporu starých veci brzdia výkon. Možno by pomohlo prejsť čisto na x64
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 09:11:07
avatar
Porovnáváš rozdílné architektury, čistá 2 jádra oproti 2 jádra/4 vlákna. V lepších notebookových procesorech typu Core i5 takový rozdíl není, porovnám-li soukromý Lenovo T520 s Intel Core i5 2450M Sandy Bridge, a služební Lenovo T560 s Intel Core i5 6300U Skylake vPro, tak po výměně disku v T520 za SSD a instalaci W10, abychom srovnávali srovnatelné, je rozdíl jenom ve výdrži. Jelikož T560 má dvě baterie, tak se to blbě měří nějak podrobněji. Já neřeším kdo co dělá nebo nedělá, ale co mi to jako uživateli přinese. V notebookách tedy za mě dobrý, ale v desktopu tu spotřebu zas tak neřeším, a tam za posledních 5 let upgrade na novější platformu nepřinesl skoro nic.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnávám stejný typ 2017-02-11 12:37:00

Porovnávám stále Pentium, tedy druhou nejpomalejší věc, co Intel vyrábí. Samozřejmě, že je to jiná architektura, tomu se totiž říká pokrok, o kterém se na tomto serveru s oblibou tvrdí, že u Intelu neexistuje.
A porovnávám to na noteboocích ze stejné cenové kategori, od stejného výrobce, se stejným množstvím paměti, i se stejným SSD diskem.
Že mezi rychlejšími procáky pro notebooky není takový rozdíl, bych také netvrdil, není to tak dávno, co se v noteboocích vyskytovaly dvoujádrové i7 s HT, tedy stejný procák, jakému se teď říká Pentium.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 15:08:11
avatar
Intel samozrejme preslapuje na miste, staci se podivat na rozdeleni R&D, na CPU jde zlomek, zatimco na odvetvi, ktera dlouhodobe neprinasela intelu prakticky zadny zisk jde nasobne vic (mobile treba). Te firme chybi strategie, coz vede k utapeni obrovskeho mnozstvi penez v novych odvetvich, hloupych akvizicich atd. To dovedlo intel do situace, kdy ani takle bohata firma si nemuze dovolit prechod na novy proces, takze tady mame 4 generace 14nm. A casy cekaji intel krusne, protoze AMD si zarizne urcitou cast z jejich zisku a pokud se intel neodhodla k necemu jinemu nez masovemu propousteni, tak pochybuju, ze se situace ve firme zlepsi.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 07:36:09
avatar
Nic proti Intelu, o tom žádná, ale to se nám to inovuje, když máme prakticky neomezené finanční prostředky. A kde by byla cena Intelu, kdyby tady alespoň nebyl pokus o konkurenci v podobě AMD. Málo se zde zapojuji, ale někdy opravdu jsou tu velmi, opravdu velmi, "inteligentní jedinci".
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 12:52:23

kto mal neobmedzene prostriedky? Pravdaže GF z ropy a to skončilo 14nm je posledná dotovaná výroba. Ropa 60 dolárov neprelezie dlhé ropy možno vôbec . Baktérie a kvasinky vyrobia ropu aj alkohol
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 15:11:50
avatar
Firma s neomezenymi prostredky nebude masove propoustet, stejne tak nebude zustavat na stavajicim procesu, kdyz bude mit moznost vyrobit stejny cip levneji.
Intel nema neomezeny prostredky jen si diky svoji velikosti muze dovolit nasobne vetsi mnozstvi kopancu a hloupych rozhodnuti (typicky dlouholety zcela stupidni boj s ARM).
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 14:18:31

Intel ma určitě dost triku v rukavu, nemá duvod je tasit hned když AMD zatím nic poradne neukazalo. O buldozeru se takypsalo jaka to bude revoluce a nakonec to byl abslutní propadák. Myslím že ryzen dopadne stejně ale uvidíme.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 15:50:06
avatar
to je dobrý reflesh, refleshe - dovoluji si odhadnout další verzi = reflesh, refleshe refleshe
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 20:59:13
avatar
AMD v oblasti CPU od roku 2012 = nic, nic, nic .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 21:30:35
avatar
to není pravda ... AMD udělalo několik generací které se na 28nm efektivitou blíží Intelu, bohužel zůstávaly jen pro APU a ta vůbec nejlepší je zatím jen na OEM .... AMD má stále nejlepší procesory s grafikou na trhu, kde mu Intel prostě nestačí. Bohužel AMD není Intel a nemá miliardy dolarů, které může cpát do kompletní nabídky každý rok jako Intel a ani to po něm nemůžeš žádat ...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 21:42:00
avatar
A stejně tak není pravda, že Intel vydává pouze refreshe.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 21:48:51

tema APU se argumentuje hodne casto jen sem moc nepochopil k cemu sou
do pocitace do rodiny kde je kdokoli kdo chce hrat je to nesmysl (kdyby byly od zacatku do stejny platformy jako FX tak mozna, clovek by koupil neco do zakladu a pak to prestavel ale takle nema sanci, musi menit vsecko)
do htpc na koukani na filmy? tam je vzdycky lepsi uspornejsi intel a jejich grafiky zvladaji dekodovani videa stejne nebo lip

proste apu do stolniho pocitace je podle me vec zbytecna, tam kde neni treba grafika staci i intel jako zobrazovadlo, tj stacila by slabsi
a tam kde je grafika treba casem clovek zjisti ze integrovana je slaba

jediny mozny nasazeni me napada do nb, kde se vzdycky hleda kompromis mezi velikosti, vykonem, teplotou
ale tenhle segment je pro AMD snad jeste mrtvejsi nez stolni PC. to ze jim ujel vlak ve vyrobnim procesu vyrobci nb neodpustej (v pc mozna nikdo tdp 45W vs 95W neresi ale v nb je to velkej rozdil)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 00:05:26

Přesně tak problematika APu a celkově FM platformy je uplne ujeta zalezitost. bejt to AM3 tak je to suprove vec ale takto je to zamovolne prevalujici se zombie co nema defakto zadny smysl.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 00:57:12
avatar
APU je riešenie pre tých najšporivejších - kľudne stolný PC, trebárs študentský, pre deti a tak...

Dá sa na tom niečo zahrať, samozrejme ani vo FullHD to výkonovo žiadna výhra nebude, hlavne slabšie a dostupnejšie APUčka, ale niečo pôjde - online hry a tak + je to komplet CPU s GPU riešenie a samotný PC napr na tie úlohy do školy výde cenovo lacnejšie. Práve v takýchto prípadoch vidím v APU využitie, pre náruživých hráčov ani omylom pochopiteľne, tam by CPU časť brzdila výkonnú grafiku a iGPU sa na náročné herné nasadenie ani neráta, ale ako som vravel, potenciálnu skupinu ľudí APU určite zaujme...
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 09:54:06

a to je presne pripad kam podle me APU nepatri
za pul roku prcek dostane par tisic od babicek k vanocum/narozkam, student veme brigadu a budou si chtit koupit neco do pocitace aby jim ty hry sly lip

co si koupej na FM2 platformu? no nic muzou to cely vyhodit a skladat znova
takovej pocitac se mel od zacatku skladat uplne jinak (v minulosti vysla i3+h110 deska stejne jako fm2 alternativa a dneska je intel dokonce levnejsi kuli pentiu a kdyz nejsou penize tak proste vydrzet nejakou dobu na grafice z bazaru ktera za 1000kc stejne to apu zadupe) i3/pentum kaby si poradej s grafikama do 5000kc (rx480/gtx1060 jen u fps strilecek nenarocnejch nacpu)a kdyz prestanou stacit staci koupit jiny cpu

a nerikam ze AMD melo vsecky cpu spatny, athlony x4 do FM2 byly slusny entry lvl procesory, ale ta platforma byla mrtva tim ze to byl slabej procesor pro setrilky a zaroven to nejlepsi co tam bylo, zadna sance upgradu
a s apu si clovek k tomuhle cpu jeste priplacel grafiku kterou stejne nechtel a proto pro me nesmysl
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 11:27:05

Hloupost hloupost hloupost.
Největší fail, je že za cenu toho "výkoného " APu seženeš CPu i s kartou která ho absolutně deklasuje v herním výkonu. Tak jaký to má potom smysl ? Nehledě na to, že FM platforma je už od začátku cela špatně. Jk psal Technik. X4 Athlon je to nejlevnejsi reseni pro hrace, ale v ramci FM2 zaroven to nejlepsi a nejvýkonejsi. Tak to je docela k nicemu no ni ?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:31:33

staci zvysit takty RAM Odkaz
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 15:36:03

Jo to je moc hezký, ale stejne by to strčila do kapsy kdejaká radeon 250 nebo gt 730 za 1500.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 15:26:48
avatar
APU je novej typ produktu a jako takovej potrebuje cas na urcitou evoluci. To nenznamena, ze je zbytecny, prave naopak. Obe konzole pouzivaji SoC s velmi dobrymi vysledky a PC na tom diky HBM bude v nasledujicich letech podobne.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 21:41:49

normalne na lidi co pouzivaji jazyk kterej neovladaji ani nereaguju, ale tu je to v jedny vete 5x tak to proste boli
takze zkuste google jak se spravne pise ten termit

Používání cizích termitů přináší, pokud nejste v bobré konvici, značné rizoto. Člověk se cítí jako suterén, ale většinou to skončí katastrálním fiakrem, eventuálně se to dotyčnému vrátí jako buzerant.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 515x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1090x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1436x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Thursday, 07 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2903x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemTuesday, 05 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3