Intel spěchá s 6jádrovými Coffee Lake Core i5/i7 procesory pro mainstream Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 18 July 2017
altRYZEN 5 a RYZEN 7 jsou objektivně mnohem lepší procesory než současná nabídka Intelu, ten chystá odpověď.

 

 

V dnešním souboji mainstreamových procesorů AMD RYZEN 5 a RYZEN 7 a Intel Core i5 a Core i7 asi jen málokdo bude tvrdit, že Intel jsou dnes nějak zajímavou, natož dokonce lepší volbou. Za často vyšší cenu, nabízejí horší efektivitu a nižší celkový výkon. Jediná oblast, kde má Intel lehce (ale ne zásadně) navrch, jsou hry (za určitých podmínek), a to ne proto, že by Intel měl výkonnější procesory, ale protože současně hry neumí (logicky) využít architekturu RYZEN procesorů správně (a že když je využita, rozdíl mezi AMD a Intel fakticky neexistuje). Ve většině případů ale neumí využít výkon procesorů jako takových. Ono opravdu není v pořádku, že 4 jádrové i7-7700K je v mnoha hrách "výkonnější" než reálně podstatně výkonnější procesory jakou jsou právě RYZEN 5, RYZEN 7 či vícejádrové čipy Intel Core i7/i9. Nutno ale dodat, že ten "výkon ve hrách" platí jen v nízkém rozlišení vs výkonná grafika. Ve vyšších rozlišeních 2K nebo 4K je vliv současných výkonných procesorů na průměrná FPS minimální. Ale ani tak není v pořádku, že výkon CPU je srovnatelný v případě modelů se 4 vs třeba 8 jádry. Vývojáři her prostě neumí výkonu CPU využít. Nicméně to neznamená, že by byl nevyužitelný i tak. Stačí mít vedle hry puštěno ještě něco a poznáte rozdíl výkonu a svižnosti celého systému mezi 4 jádrem a 8 jádrem už nyní. Takže výkonnější procesor je prostě výkonnější procesor.

Každopádně, asi nikdo při smyslech nebude určitě tvrdit, že Intel v současnosti dokáže v mainstreamu skutečně konkurovat nabídce AMD. Procesory RYZEN 5 a RYZEN 7 jsou prostě výkonnější a lepší čipy, navrch při srovnatelné spotřebě jsou i efektivnější, cenově jsou zajímavější a výhodnější. Prostě každý, kdo má alespoň základní přehled, tak nepochybuje o tom, co dnes nakupovat. A těch lidí, kteří se probouzejí a zjišťují, jak hodně se změnilo, přeci jen přibývá a Intel nemůže spoléhat na setrvačnost zákazníků donekonečna. Zkrátka potřebuje výrazně přidat. Výrazně zvýšit výkon CPU a přidat jádra. Ano, už dnes má 6, 8 i více jádrové čipy, jenže to jsou velké monolity pro high end X299 platformu, a to se prostě do mainstreamu dostat nedá.

Intel tedy pracuje na 6jádrových procesorech stávající 14nm generace, kterou nazve "Coffee Lake". Na světě jsou vzorky nových procesorů, kdy to vypadá, že Intel vydá jak Core i7, tak Core i5 variantu. S velkou pravděpodobností bude na trhu jak Core i7-8700K s takty nejspíše 3,7GHz pro základ (a 4,5GHz v Turbo), tak zamčený Core i7-8700 s 3,2GHz. Tyto modely budou mít 6jader/12vláken. Existovat mají ale i 6jádrové/6vláknové modely Core i5-8600K a Core i5-8400. Intel však nechce navyšovat TDP, takže to má být 95W. Neočekávejte tedy nijak zázračně vysoké takty na celku, což nahrává AMD, kdy takty RYZEN 5/7 procesorů nebudou tak na celku příliš odlišné a Intel na stejném taktu nemá o moc vyšší výkon než současné AMD. Intel tak nejspíše dokáže nabídnout o něco vyšší výkon, než mají RYZEN 5, ale na 8 jádrové RYZEN 7 mu nejspíše bude pořád něco chybět. Cenově přitom stěží bude nějak zajímavější, to není jeho strategie ani styl. Připomínám, že 6jdárové/12vláknové RYZEN 5 1600 se slušným chladičem v ceně dnes stojí 6000 korun vč. DPH a všeobecně se předpokládá, že i7 se 6jádry/12vlákny bude stát těch 9-10 tisíc co dnes stojí 4jádro.

Nové procesory ale budou vyžadovat nové desky. Ano, Intel sice v lednu tento rok uvedl Z270 platformu, ale už v září se má objevit kvůli 6jádrovým modelům a nutnosti konkurovat AMD, platforma Z370! Další modely Coffee Lake však dorazí až příští rok. Kromě desktopových 6jader se na letošek chystá i mobilní verze. Zkrátka Intel je poněkud zaskočený AMD, sice zjevně plánoval zvýšit počet jader i v mainstreamu, ale neplánovat to na letošní rok. A opravdu si myslím, že mu těch 6 jader prostě nebude stačit ani výkonem, natož cenovou zajímavostí na stávající RYZEN 7.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 05:18:58
avatar
Na hry si trúfam tvrdiť, že dobre taktované 6-jadro bude stačiť s prehľadom ešte dlho, aj keď sa rozbehnú DX12 tituly...4C už nie, tie klesnú tam, čo 2 core procesory herne doteraz oproti dostačujúcim 4core...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 07:16:21

4/8 bude stačit minimálně do přichodu nových konzoli s více jak 8 jadry, v tomhle jsem pesimista : )
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 07:08:47

Citace:
Nové procesory ale budou vyžadovat nové desky


to jsi zjistil kde ? není to vůbec jisté a právě díky AMD konkurenci je dost možné že CLka pojedou i na 2XX řadě ;)
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:00:48

díky za mínusy, akorát potvrzujete jak jste hloupí

Intel zatím neuvedl žádné oficiální informace o tomto procesoru, všechno jsou jen dohady...
KorDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 07:28:10

Neví někdo kdy by se mohli nové AMD procesory dostat i do notebooku?
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 07:45:05

ve větší míře asi až příští rok s příchodem Ryzen APU
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 09:08:21
avatar
Když si koupíš Ryzen a zaklapneš ho mezi display a klávesnici, tak třeba hned...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:17:39

Ryzen APU do notebooku by měly přijít na podzim, u výkonných herních sestav se používají standardní Ryzeny a ty už se začínají objevovat.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ä 2017-07-19 07:31:30
avatar
povrava sa ,ze budu podporovat aj z270 a niektore lepsie z170.

i7 4core bude stacit ,kym nepride nova generacia konzol cca 2019/2020

samozrejme najlepsie cpu momentalne 1600 1700 , pprice performance, intel i5 6threads to nezmeni , i7 6core bude dôstojny super
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ad platforma 2017-07-19 07:59:00

Ono to je v zaujme Intelu, aby to slo aj na z170, aj na z270 - v opacnom pripade velmi lahko strati pouzivatelov Skylake a Kaby Lake, ked dostanu chut upgradovat. Pravdepodobne preto bude volit kompromisne riesenie respektujuce TDP a dalsie obmedzenia spatnej kompatibility - teda prinesie 6c, ale ten vykon nebude trhat rekordy - a pokial budu mat v sebe iGPU, tak stale maju pred Ryzenmi naskok. DD sice bude tvrdit, ze iGPU je zbytocnost, ale ja si dovolim nesuhlasit - je to perfektne ako zaloha pre pripad vyhorenia GPU, kedze drviva vacsina uzivatelov pc proste nema zaloznu GPU odlozenu v skrini a castokrat si nemozu dovolit luxus cakat na dodavku novej karty...

Pokial teda bude i7-8700k podporovat aj chipset z170, pre mna je to lakava alternativa. Pokial nie, tak co uz, az dostanem chut upgradovat moj i5-6600k, tak uprednostnim "istotu" vo forme i7-7700k (cena uz vtedy bude zrejme kdesi inde) - nebudem musiet menit pol skrine, a dany cip dokaze uz dnes bezproblemov nakrmit aj najsilnejsiu (hernu) kartu sucasnosti GTX 1080ti.

Ryzen by som zrejme zvazil, ak by som chcel stavat teraz zbrusu novy pocitat od podlahy. Ale nie, ked mam necely rok fungujucu masinu, ktora navyse 99% hier z mojej Steam kniznice zvladne bez problemov, pretoze tie hry mnohokrat nesnivali ani o DX12, nieto este o 6-8 jadrach (poniektore ani o 4)...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 08:11:06

Phantome bohužel ani 7700K GTX 1080Ti už ve fullHD nenakrmí, ve 1440p a výše už jo

můžeš to pozorovat u některých her které mají třeba jen 10 - 15% lepší výkon ve fullHD oproti 1080 ;)
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Humorista :-) 2017-07-19 08:36:27

Ak mi staci na hranie 1080p@60Hz, tak si kupim GTX 1060/RX480 (neviem, ako je na tom RX580, ale pointu snad chapeme).
Ak chcem hrat v 1080p@144Hz ci v 1440p@60Hz, tak si kupim GTX 1070.
Ak si chcem kupit GTX 1080ti, tak povacsine uz k nemu beriem aj adekvatny monitor - a prave pre take situacie je i7-7700k dostatocne. A vzhladom na to, ze GTX 1080ti je karta, ktorej vykon bude obstojny aj po par rokoch (a pokial RX Vega nedokaze umlcat kritikov, tak aj aj ovela dlhsie), tak si dovolim tvrdit, ze kombinacia i7-7700k s GTX 1080ti je rozhodne zaujimava volba pre majitelov z170/z270 platformy, ktori sa rozhodnu z nej vyzmykat maximum pred dalsim upgradom.

Tvrdim to uz dlhsie - kto ku svojej cinnosti potreboval co najviac jadier ci vlakien, ten uz davno upgradoval. Ale kedze Ryzen je tu necely polrok a este na 6 a viacjadrove hry nie su vyladene enginy, pricom vyvoj AAA hry trva 2-3 roky - tak prve hry vyuzivajuce plny potencial tolkych jadier uvidime najskor na E3 2018, pricom stale tu ostane hromada "starych hier", ktorym DX11 a 4 jadra budu stacit bohato. Napr. na Hearts of Iron 4 mi vazne netreba 8 jadier...
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:14:21
avatar
ak si len hrac ,dolezita je pre teba gk, 1080 utiahne aj spoteny 1500x

http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_5_1500x_and_1600x_review,23.html

Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:22:27

klasicky příklad demence kterou si právě předvedl, postnes jednu stránku ve které srovnávají 1500X který je na hry velice slabý s doslova a ted použijí tvojí alegorii spocenym i7 4790 který je X let starý (Devils Canon - Haswell 22nm generace)

stačí se podívat na další stránky a je tam vidět rozdíl i 30 fps mezi Intel a AMD a to tam ještě není nová generace Coffe-lake ani Kaby Lake

tak tu prosím netvrď takovou blbost jakože 1500x utahne 1080 ... i celeron z roku 2001 ji utahne, ale to neznamená že ta grafika jede na svůj plný potenciál ... na ten potřebuješ bud OC Ryzen, nebo aktuální i7čku ;) peace
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 13:17:35

Plný potenciál je 4K a tam už je to pak jedno jaký z těchto lepších CPU
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 13:48:08
avatar
nesuhlasim ale ked si idiot kup si aj 1080ti sli a zapni si to na 720p pre mna zamna , inteligentny clovek hra na 1440p 1800p popripade 4k s takou kartou.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 14:01:56

řeknu vám to jinak, na 4K 60fps můžete mit i G4560 a je to celkem jedno v 90% her

ale pro 4K 144Hz budete potřebovat co nejvyšší IPC a CPU na 5Ghz+ , to zatím AMD nemůže nabídnout, intel ano ;)


Ten rozdíl ve výkonu v 1440p a 4K ted mezi intel a AMD nelze pozorovat protože je limituje grafická karta, proto je srovnání ve fullHD a 720p více odpovídající a ukazuje skutečně co daný CPU dokáže ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 14:08:56

Citace:
ale pro 4K 144Hz budete potřebovat co nejvyšší IPC a CPU na 5Ghz+ , to zatím AMD nemůže nabídnout, intel ano ;)


Jsem zvědavý na testy, protože tohle tvrzení se mi nezdá.
Rozdíl v IPC mezi Intelem a AMD není příliš velký, tedy rozhodně ne takový, aby AMD mělo problém ve 4K 144Hz a Intel ne.
Navíc ve 4K rozlišení a 144Hz bude hrát PRIM grafická karta.
Kde jsi vzal, že 144Hz bude dávat víc na p*del procesoru?
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:02:07

u her které jedou 100 fps+ hraje již důležitou roli i procesor, můžeš to pozorovat na testech ve fullHD a 1080 a 1080Ti

kde 7700K stock poráží Ryzen 7 běžně i v moderních DX 12 hrách.


Najdu testy a podivej se sám ;)

http://www.guru3d.com/articles_pages/intel_core_i7_7740x_processor_review,17.html

136 vs 117 pro intel v Hitman DX12

132 vs 122 pro intel v Rise of the Tombraider DX12 (tohle uz je primo 7700K)

106 vs 97 pro intel v Deus Ex

atd, samozrejme jsou i hry ve kterých je rozdíl minimální nebo 4 fps, to nebudu uvádět, ale jak vidíš někde je rozdil menší , někde větší.

Proto si myslim že v high refresh gamingu má stále Intel oproti AMD navrch ;)

Pokud má někdo jiný názor, tak místo mínusu prosím argument diky
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:07:54

Nikdo ti mínus nedává. Mě by zajímalo opravdu jednoduše zamyslet se nad tím, proč hypuješ 144Hz. Nepotřebuju vidět testy, které jsou jasné.
Přemýšlej co to je 4K a obnovovací frekvence. CPU v tom bude hrát pramalou úlohu. Raději přemýšlej, než reaguj
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:17:46

OK zkusim to říct jinak

Hz = fps


Pokud máš ve hře 80 fps konstantně , stačil by ti 80Hz monitor, protože i když bys měl 240Hz monitor, tvůj zážitek by byl stejný co se plynulosti týče.

To že pro 100+ fps potřebuješ dostatečně výkonný procesor je proto, že musí být schopný zpracovat dostatečně rychle větší množství dat než jen při klasickém 60 fps(Hz) hraní, hraje zde velkou část právě frekvence procesoru. Proto ma Intel nad AMD ve fullHD převahu i když celkový výkon cpu je menší než Ryzen 7 např...

stačí takhle ?

Je to jednoduchá úměra
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:23:45

Dobře, přistoupím na tvou přímou úměru HZ=FPS
144Hz znamená 144 FPS ve 4K.

Otázka zní: Která z budoucích generací grafických karet zvládne ve 4K 144FPS? .... A ???
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:37:57

Volta dá 100+ ve 4K, asi ne ve všem ale většinu by měla zvládnout, jinak by ani ty 4K 144Hz monitory s G-syncem koncem roku nevydavali ;)

Největší rozdíl je podle pruzkumu mezi 100 a 60 Hz (fps), pak už ten rozdíl je menší a menší např 100 vs 120 vs 144

A abych jen neplácal

měl jsem 980Ti která byla dobrá na 4K 30fps gaming

ted mám 1080ti která je na 4K 60fps gaming

a Volta nebude určitě 2x výkonnější než 1080Ti, tzn v teorii 120 fps gaming, ale 100 fps by zvládnout měla

!! můj názor : )
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:38:35

Takže podle tebe je limitací procesor i v případě Volty?
Volta je snad limitována procesorem? ÁÁÁ nekomentuj!
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:54:29

Limitovaná ? Ano pokud budeš chtít pushnout 100 fps + ve 4K
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:41:28
avatar
Stačí napr niečo nenáročné...napr pomerne populárne CS:GO, Dota a neviem proste - online hry, robené nenáročne a na 144FPS razom netreba ani tú nejakú performance či silnejšiu Voltu....144Hz monitor oproti hlavne 60Hz = ostrejšie scény s rýchlym pohybom...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:43:28

Jasně vytáhneme 20 let staré nenáročné hry. Podejte si ruce
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 16:24:37
avatar
aaallléééé....sider, naozaj máš toto zapotreby?!

CS:GO má od 20 rokov ďaleko, ja tú hru mám, hoci som to nehral pridlho. Ale stále je to veľmi obľúbená hra medzi hráčmi, rovnako na progaming scéne...chce to súdnosť...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 16:48:24

Shadow R.O.G.: Čítal jsi thread, na který jsem reagoval?
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 16:56:50

ve 4K se současnými grafikami které zvládají max kolem 60 fps tu limitaci procesorem málokdy uvidis, spíše není vůbec, ale s přichodem Volta a Navi grafik se zase ukáže o něco menší výkon současných Ryzen procesoru v porovnaní s Intelem, snad už ale v té době bude pomalu na pořadu Ryzen 2, který posilí frekvence, no nechme se překvapit ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:03:15

To beru, do budoucna je to možné, ale to neví nikdo z nás.
Ale jako bernou minci teď aktuálně, vaříte z vody. Nezlobte se na mě. HOWGH.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:04:21

úplně z vody nevařím, ten rozdil můžeš vidět už ted ve fullHD ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:11:03

4K rozlišení a limitace procesorem je vlhký sen Je jedno v kolika Hz se pohybujete. Jste mimo a to Vám oběma píšu jako velké mínus. CS - GO to teď momentálně nezachrání ....
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:38:47

podle mě ty nevíš o čem mluvíš, beztak další teoretik a doma hrajes ve fullHD 60fps a vůbec nevíš jak to funguje

nebo se pletu ?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:45:53
avatar
@Varin

Myslíš si, že ma baví to tvoje trolenie, nemám potrebu sa s tebou hrajkať na +/-, čo aj tak nič neznamená, zvlášť ak máš účtov čo najsilnejší Ryzen vlákien...

Zhadzuješ sám seba a baví ťa to, kľudne si troluj ďalej. Informovaných užívateľov aj tak nezblbneš a chápu rozdiel medzi 144Hz vs 60Hz.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 10:05:21

Laskavě se nestarej o můj účet.

Tak mi vysvětli rozdíl na zátěž procesoru, pokud budeš v 60Hz, nebo 144Hz ve 4K. Jaký to bude mít vliv na výkon PC.

Nenapadej a normálně odpověz. Děkuji.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 08:37:31

Nehodlám krmit tvůj trolling, odpověděl jsem ti dostatečně výše, sbohem ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 10:19:48

Apik21: ty nejsi kompetentní, dotaz nebyl na tebe.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 13:48:59
avatar
tss...nech to mám za sebou - pos. koment z mojej strany:

Záťaž procesora, už bez rozdielu na obnovovaciu frekvenciu monitora, je v rozličných hrách iná a nerád sa púšťam do tejto témy, lebo z najnovších hier som hral iba Torment: Tides of numenera a fraps som zapínal naposledy snáď v DA: Inquisition na max detaily v QHD pri 4xAA a pod DX11 módom.

Záleží hra od hry, aby som ti odpovedal, zvlášť u mňa, kedy mám Freesync monitor, ale G-sync GPU, takže využívam starú dobru V-sync, teda pri 60Hz monitore, by som mal max 60FPS, čo síce nie je zlé, ale ak hra pustí viac a limitáciu tvorí V-sync, v kombinácii s 60Hz monitora, tak prečo nemať 144Hz monitor. Mám taký.

Ono ak si zoberieme hry, čo pustia priemerne nad 60FPS, tak nebudú príliš náročné, a až tak nezáleží na CPU jednoducho. Napr 97FPS, vs 104FPS prakticky nepoznáš, ide práve o dolnú hranicu pri 30FPS. Výkonnejší procesor, aj vo vysokom rozlíšení (QHD, 4K atď.) urobí rozdiel oproti slabšiemu, hoci aj keď iba zopár FPS oproti nízkym rozlíšeniam, povedzme 4-5FPS. Ale aj za to budeš v niektorých náročných hrách vďačný, že máš ešte povedzme 31FPS, miesto povedzme už nedostačujúcich 27FPS, so slabším CPU. Iste, dominantný rozdiel robí grafická karta, ale nesmie byť limitovaná, resp, limitovaná CPU čo najmenej. A to je v hrách, tak zhruba 6core momentálne a vysoká frekvencia, ak je hra optimalizovaná a moderná.

Prínos 144Hz monitora, oproti 60Hz sú rýchle pasáže, kedy pri 144Hz monitore nie je obraz pri rýcholom pohybe rozmazaný - typycky náchylné sú FPS tituly.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 14:27:19

Děkuju za odpověď. Takže procesor není limitem ve 4K rozlišení jak v 60Hz, tak ani ve 144Hz. Limitem je grafická karta. Snad už to tady nebude Apik21 dále cpát do diskuzí a flamovat ohledně tohoto problému. Nebylo to poprvé, proto jsem reagoval.

Jinak ohledně min fps jak jsi zmiňoval, že lepší je 31fps, než 27fps. To zcela chápu a souhlasím, ale pokud se hra dostane na tyto nízké limity, v drtivé převaze za to může opět grafická karta. Procesor málokdy pustí fps do takových nízkých fps.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 15:12:47



Varine máš dost, běž si hrát na písku raději.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:15:12
avatar
4K 144Hz srovnání

fullHD a 720p více odpovídající

koho toto zaujima < ? Vy hrate na 1080ti na 720p alebo 1080p ?

https://youtu.be/RZS2XHcQdqA?t=162
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 15:36:23

chapeš že na tom fullHD se testuje výkon procesoru kolik je schopný utáhnout fps ? věř že se najdou takoví kteří mají 144Hz fullHD a jedou na 1080Ti ;)
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:25:02
avatar
tu ide o progress ,ze s RYZEN 1700 mozes robit VELA VECI NARAZ a stoji 300 eur smiesnych , predtym si za to musel vystrelit liter , kpis ?
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 13:16:31

jsem chlap, nedělám více věci najednou : ) a na hry a youtube mi stačí moje i7 4/8

málo kdo má stejně 2 a více monitoru aby si nekde renderoval video, pak hral, pak jeste skladal hudbu a já nwm co ... běžný člověk = hráč , chce aby mu jely hry co nejlépe a na zbytek sere pes protože stávající výkon na to stačí, vícejádra jsou dobré na produkci, na hry už méně, bo chybi optimalizace a enginy
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 13:45:12
avatar
jj suhlasim a na to tu je 1500x za 180 eur

http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_5_1500x_and_1600x_review,23.html

https://cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+5+1500X&id=3001

Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 22:51:45
avatar
Také očekávám, že půjde ono 6ti jádro do mé Gigabyte Gaming Z170. Mojí i7-K pošlu do synovi škatule namísto i5 non-K.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rx vega 2017-07-19 07:51:37
avatar
rx vega bola v budapesti vcera. jeden pocitac bol horsi

tie drivre asi moc nezmenia ,bude sa to motat okolo 1080 ,co nie je zla karta/vykon ,ale 314mm vs 484mm cip , to tu asi v historii nebolo

kto chce zvanit o spotrebe neref 1080 zeru 225w bez manualneho oc cez MSIafter.

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_1080_aorus_11_gbps_review,8.html

Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 08:12:47

na druhou stranu je dobré že už i samo AMD dává jako konkurenci na svých akcích 1080, víš jak kdyby tam dali 1080Ti nebo Titan Xp a pak to vydali a bylo horší, vypadalo by to zle : )

Když to prezentují takhle, je jasné že to bude mít výkon minimálně lepší než ref. 1080 což je OK a pokud to dobře nacení, tak se to prodavat bude, už jen kvůli uživatelům co nakoupili levné Freesync monitory ;)

Ultra Hi-end zustane NV
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 08:47:29
avatar
Citace:
ale 314mm vs 484mm cip , to tu asi v historii nebolo

Bolo, v časoch Thermi a Tahiti, ale vtedy to bolo naopak. ;)
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 08:49:34

Neviem čo je okolo toho taký boom 6jadrá som mal už v Phenome.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 11:00:48

Jenže tehdy to byly 3 moduly, kde v každém modulu byly 2 "skorojádra". Ty dvě skorojádra v modulu se v multithread chovaly lépe než jedno intelácke jádro s HT, ale výkon často padal a taky výkon na takt díky sdílení prostředků mezi "skorojádry" proti intelu dost pokulhával.

4c/8t i7 byla rychlejší než 6c/6t phenom.
Navíc tehdejší nabídce super taktovatelné a tříkanálové i7-920 nešlo odolat
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 11:58:08

Šestijádrový Phenom 1090T měl plnohodnotná jádra myslím, to až u Buldozer architektury šlo o moduly, pokud se tedy nepletu.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:18:40

ANo, přesně tak, mám jej doma a stále se celkem chytá
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:16:18

Nj máš pravdu, už se mi to nějak plete. Každopádně šestijádra jsou s námi v podání 6c/6t i v podání 6c/12t už pěkně dlouho...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:51:26

Pár let to už bude a nástupce Phenomu X6 měl být až Ryzen ...
Ale to neovlivníme.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 09:59:07
avatar
mainstream za nemainstreamovou cenu. To je největší problém Intelu. Dále to, že 6jádro nedám do současné Skylake/Kabylake desky a když už bych měl kupovat desku novou, tak proč tu od Intelu do které dám 2-6 jádra, když do té na Ryzen si mohu vybrat 2-8 jader.
Co se týče her, tam asi bude 6jádro více než stačit, ale přešel bych na AMD už jen proto, že Intel si zaslouží potrestat za ty nehorázné peníze, které ze mě vytáhl tenkrát za obyč. 4jádro i7 Skylake
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Slova fanatika do bitky? :-D 2017-07-19 10:50:33

- O cene sa povedalo mnohe, ja som sa tiez vyjadril v dost obsiahlych prispevkoch, nebudem sa opakovat.
- O kompatibilite toho 6 jadra s z170/z270 su stale len spekulacie, zatial som nenasiel nikde oficialne vyjadrenie. Opravte ma, ak sa mylim, spekulacii som ale cital pozehnane.
- Ak to spatne kompatibilne nebude, potom suhlas, preco kupovat z370, ked AM4 ma vacsi potencial. Z tohoto dovodu si ale myslim, ze Intel sa bude snazit o spatnu kompatibilitu aj za cenu vykonovych kompromisov.
- To s potrestanim Intelu za to, ze ste boli v danom case ochotny zaplatit nim stanovenu cenu za Skylake, ste mysleli vazne? Ked vam ta cena nevyhovovala, tak naco ste to kupoval? Ze nebola alternativa? Ale bola, FX...

PS. Ak uz mi davate minus, tak skuste aspon napisat, v com nesuhlasite. Ja totiz chodim do diskusii diskutovat, nie provokovat, pluska potesia, ale nepotrebujem pochvalne prispevky. Naopak, vzdy ma zaujima, v com sa moj prispevok myli - a z kliku na minus bez komentara to nezistim ani omylom...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 12:04:49

je to jednoduché, minuskuji AMD fani a lidi bez argumentu kteří si myslí něco jiného, ale neví proč si to vlastně myslí : )

Někdo je zelený, někdo červený a někdo je prostě blbec jako ti co minuskuji bez udání důvodu
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:09:41

Za to ty si mudry ako radio...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-19 17:39:55

ano jsem : ) vyzkoušel jsem a mám hi end tech a vím jak věci fungují, nerad pouzivam teorii ale odzkoušenou praxi, za to spousta lidi tady něco plácá aniž by si to někdy vyzkoušela
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 06:32:12

tak ty potom mas doma kazdy jeden tech vyrobok ked vies ako co funguje
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 09:36:37

vim jak funguje hi-end zbytek me nezajima
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 12:11:30

cize vpodstate nevies nic iba ten highend, ktory je mizive percento, ale mudry si ako radio ok, thats good
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 12:47:40

hi end je to hlavní, pokud tě zajímají spíše osekané verze tak si užívej mainstream a low end
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-20 17:48:57

mna ako praveho fajnsmejkra zaujima vsetko od lowendu az po uplny highend ;)

ale podla tvojich doterajsich komentarov asi na to kapacitu nemas, kedze 99% tvori trolling
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 627x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 418x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 919x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1182x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1338x
Komentářů: 6