Intel uvádí Core i9 s 18jádry a X299! Konkurence RYZENu stojí 58 tisíc a má pastu šedivku. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 30 květen 2017
altAMD donutilo Intel podstatně změnit plány. Nejen posunout vydání, ale připravit i lepší nabídku!

 

 

 

 

Nové procesory AMD RYZEN byly v rámci COMPUTEXU právem vyhlášeny jako nejlepší procesorový produkt roku. Každý, kdo na věci kouká trochu objektivně tak dobře ví, že AMD RYZEN je to nejlepší, co se na trhu s procesory za posledních 10 let stalo. Největší změna na trhu za dekádu, kdy jsme se dočkali naprostého vyrovnání výkonu AMD s Intelem, a dokonce jeho překonání, pokud jde o efektivitu. Největší změna je však v tom, že podstatně narostl procesorový výkon v jednotlivých cenových hladinách, protože AMD fakticky uvedlo procesory s výkonem, který sice Intel už nabízel, ale AMD jej dává k dispozici za poloviční cenu, dostupnou všem, a tak posouvá celý trh. V low endu dostaneme místo 2 jader, hned 4 a možná 8vláken, v mainstreamu dostáváme místo 4jader/8vláken hned 8jader/16vláken. No a teď je na řadě High end!

  • Intel uvádí X299 platformu a rozšiřuje nabídku o Core i9 procesory

High end platforma X299 co by nástupce X99 byla vždy v plánu. Intel ji chtěl ale vypustit až v září, tedy za 3 měsíce. Do té také původně plánoval jen SKYLAKE-X procesory s 6, 8 a 10 jádry, jen na o něco vyšších taktech, jak to praktikoval doposud. Jenže už před půl rokem bylo jasné, že tohle nebude stačit. AMD RYZEN jsou mnohem lepší, než kdokoliv čekal. Už jen mainstreamové RYZEN 7 vyrovnaly high endové Core i7 a bylo jasné, že Intel musí nabídnout pro high end podstatě více, než plánoval a chtěl. A také dříve, protože X99 platformu už nikdo při smyslech koupit nemohl a Intel tak rázem neměl po vydání RYZEN 7, co prodávat.

Intel tak posunul vydání platformy X299 už na COMPUTEX a začátek června, a dnes je tedy ohlašuje oficiálně. Jde ale jen o papírové ohlášení blížícího se ohlášení vydání na trh. Reálné prodeje začnou až o nějaký ten týden později, někdy ke konci června. K tomu Intel rozšířil nabídku směrem dolů o 4jádrové Core i7, což jsou ale jen staré známé KABY LAKE čipy, zde jen s novým označením.

Pro ultra high end platformu Intel nepochopitelně servíruje Core i5-7640X s 4,0-4,2GHz se 4jádry/4vlákny co by základ. Nad ním bude přejmenovaný i7-7700K tedy i7-7740X se 4,3-4,5GHz. Oba tyto čipy mají vyšší TDP 112W, stále jen 2kanálový řadič a jen 16 PCIe linek, což bude hodně matoucí v návodech k základním deskám, kdy polovina X299 desky je vám vlastně k ničemu a nebude možné ji využít, protože CPU nemá tolik linek. Ceny navíc v podstatě kopírují ceny současných čipů pro LGA 1151, jen i5 je o něco levnější, ale stále extrémně nezajímavý a hloupý produkt ve srovnání s AMD RYZEN 5 a 7. K těm navíc nemusíte kupovat ultra drahou desku, což ale X299 desky zcela jistě budou a pod 5 tisíc nejspíše žádnou neuvidíme. Jo a velikost nového pouze 4jádrového Core i5 čipu je hodně úsměvná, jako parodie hodně dobrý:

Procesory KABY LAKE-X jsou hodně špatný vtip, ale náladu nám určitě vylepšily SKYLAKE-X, kde se místo jen původně plánovaných 10 jader, dočkáme nakonec mnohem více a největšího skoku v rámci generací, za mnoho posledních let v rámci Intelu. (fakt že to nebylo vůbec v plánu, však všichni na Computexu zřetelně vidí).

Kvůli 16jádrovým AMD RYZEN ThreadRipper procesorům musel Intel sáhnout do své rezervy a do nabídky XEON řady, a nakonec pro desktop vydá 12, 14, 16 a 18 jádrový čip! Jejich parametry neznáme, protože je Intel stále připravuje, jelikož s nimi prostě nepočítal pro desktop. Víme jen, že na 1-2jádrech budou mít všechny 4,5GHz, tak aby nebyly na 1-2jádro pomalejší než i7-7700K, což u minulé generace vypadalo v jednojádrových testech dost hloupě, když slabý i7-7700K překonával i7-6900K.

Zatím ale neznáme, na kolik Intel nataktuje tyto procesory na všech jejich jádrech. S přihlédnutím ke známým parametrům XEON verzí, které už na trhu jsou, se však nedají čekat nijak závratné takty a AMD má velkou šanci, že je dokonce o malinko v taktu celku překoná. Vzhledem k tomu, že Intel a AMD mají velice podobný výkon na stejný takt, může to být ještě hodně zajímavé. Intel si ale chtěl pojistit vedení na trhu a pozici výrobce nejvýkonnějšího CPU za každou cenu, a tak připravil i ten 18jádrový čip.

6, 8, 10 a 12 jádrové Core i9 mají TDP obvyklých 140W, bohužel Intel zase omezil počet PCIe linek, kdy 6 a 8jádrový model mají jen 28. Ostatní modely mají 44 (RYZEN ThreadRipper jich budou mít 44 nebo až 64). Všechny Core i9 mají 4kanálový DDR4 řadič se základem na 2666MHz. A známe také ceny …

  • Intel vylepšil poměr cena-výkon, ale čekali jsme více

Intel sice posunul vydání X299 platformy, ale zdaleka nemá připraveny všechny čipy do prodeje. Vypadá to, že v červnu, kdy platforma poprvé zamíří na trh, budou k dispozici jen ty originálně plánované Core i9-7800X se 6jádry, Core i9-7820X s 8 jádry a Core i9-7900X s 10jádry. Jejich ceny se samozřejmě musely trochu přizpůsobit AMD procesorům, ale Intelu tomu zase moc nedal (ani nemůže). 6jádrový model se 3,5GHz v základu bude stát 389 dolarů (11 300 korun), tedy konkurovat bude muset 8jádrovému RYZEN 7 1700X s podobnými takty, který tak dokáže překonat jen na výkon 1-2 jader, ale nejspíše ne na výkon celku. 8jádrový Core i9-7820X na 3,6-4,3GHz stojí 599 dolarů (17 400 korun), tedy znatelně více než 8jádrový RYZEN 7 1800X na podobných taktech celku. 10jádrový Core i9-7900X na 3,3-4,3GHz stojí 999 dolarů (29 tisíc), což je znatelně méně, než stál 10jádrový model i7-6950X doteď (1500 dolarů).

Známe také ceny dalších čipů, které ale dorazí na trh až nejdříve tak za 2-3 měsíce. 12jádrový Core i9-7920X bude stát 1189 dolarů (35 tisíc), 14jádrový Core i9-7940X má cenovku 1399 dolarů (40 tisíc), 16jádrový Core i9-7960X bude stát 1699 dolarů (50 tisíc) a TOP model, nové Core i9-7980XE s 18jádry je nový rekordman. Nejdražší desktopový procesor s oficiální cenovkou 1999 dolarů, tedy zhruba 58 tisíc korun vč. DPH!

Intel tedy dává AMD hodně velký prostor uspět. Intel si totiž nemůže dovolit ceny, jaké AMD. Core i9 procesory jsou mnohem méně efektivní na výrobu, podstatně náročnější a složitější. AMD RYZEN THREADRIPPER je proti nim extrémně jednoduchý, záměrně složený ze dvou jinak samostatně vyráběných 8jádrových modulů, kdy ten samý modul najdeme i u RYZEN 5 čipů. AMD ale vytvořilo perfektně fungující a komunikující celek a náklady na výrobu jsou v pravdě rekordně nízké, pokud jde o high end. A pokud by AMD jo chtělo, tak stejně jako Intel sahá do XEON série a upravuje ji pro desktop, AMD může sáhnout do EPYC série a uvést klidně až 36jádrový RYZEN (4x 8jádrový modul), který má dokonce 8kanálový řadič pamětí. Zkrátka oba výrobci ještě mají další potenciál.

  • Nové Core i7 a Core i9 budou mít pastu šedivku.

Intel si pro své fandy připravil ještě jedno překvapení. AMD u svých procesorů, včetně levných RYZEN 5, používá mezí jádro a vlastní pouzdro čipu speciální kvalitní indiovou pájku s výborným přenosem tepla. Intel je známý tím, že používá obyčejnou nepříliš kvalitní pastu šedivku, která způsobuje problémy. Procesory, které Intel prodává pro taktování odemčené, mají teplotní výkyvy a Intel tak dokonce doporučuje vůbec netaktovat! Vtipné je, že na Computexu byl Core i7-7700K vyhlášen nejlepším CPU pro taktování, kdy jej sám ovšem Intel pro taktování vlastně nedoporučuje a i z hlediska logiky je to vlastně hloupý procesor pro taktování, protože už má v základu vysokou frekvenci, takže přínos není moc vysoký, než jaký by měl procesor s mnohem nižším taktem. Takový ale Intel pro OC neprodává.

Myslíte si, že si za ty desítky tisíc korun zasloužíte u Intelu kvalitní kovovou pájku u nových i9, kterou AMD dává i na čipy za 5 tisíc? No myslet si to můžete, Intel ale nejspíše bojuje o každý cent ceny, takže přes velmi vysokou pořizovací cenu nových procesorů je uvnitř čipů opět pasta šedivka:

V rámci Computexu se zkoušelo taktování nových čipů, Core i9-7900X se podařilo dostat na 5,8GHz pod dusíkem, ale šlo o vybraný kus, takže doma s taktem kolem 5GHz rozhodně nepočítejte (nemyslím si, že to půjde taktovat o moc lépe, než současné Boradwell-E čipy), takže za 4,4-4,5GHz u 6-10 jader budeme hodně rádi, u více jádrových čipů se obávám že i 4GHz budou hodně. Navíc Intel sice procesory prodává odemčené pro taktování a nedivil bych se, kdyby jejich taktování vůbec nedoporučoval, podobně jako u i7-7700K.

Na cestě k nám už jsou nové produkty, k jejich testování se dostaneme v průběhu června. Intel pak plánuje oficiální uvedení na trh v polovině měsíce v rámci PC Gaming Show. Jsem zvědav, zda předvede, jak nějaká hra využívá těch 18jader/36 vláken. Každopádně doba 4jádrových CPU, co by standardu pro všechny podporující lenost vývojářů, definitivně končí … konečně!

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 19:42:14
avatar
Pekne, ze Intel konecne po dlhom spanku vydal procesory s viac jadrami a mierne upravenymi cenami, ale s tou pastou sedivkou je to ozaj zly vtip
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:15:21
avatar
Tie ceny upravili práveže dosť radikálne. 8 jadro šlo z $1100 na $600. Pritom výrobné náklady sa proti Broadwelu neznížili.

To je asi aj jeden z dôvodov, prečo šetria na paste. Prišlo AMD, donútili ich zľaviť, takže musia vydojiť každý cent aby si zachovali marže.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 07:47:41
avatar
Intel zlevnil, ale marže má pořád vysoké...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 09:38:39
avatar
Myslim si, ze Intel uz vydojil dost na to, aby tieto, i ked narychlo vydane procesory, mal v pohode zaplatene.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 19:52:06

A kdyz 16ti jadro intel bude stat 50k jakou cenu maji mit 16 jader amd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:00:58
avatar
můj odhad? mezi 26 - 36 tisíci ....
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:41:51

Poněkud široké, já bych si tipl tak $1100. Co takhle vyhlásit soutěž o nejlepší tip?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:47:18
avatar
tak čistě logicky to může stát minimálně 2x 10tis nebo až 2x 14tisíc protože je to 2x RYZEN 7 v 16jádru ... takže teoreticky ano, 20 - 28 tisíc. Já dávám více, protože si to vzhledem k cenové politice může AMD dovolit, také proto, že jich bude méně a menší série stojí více atd.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 21:31:07

No dobre dejme tomu ze bude stat nejvyssich 36k i kdyz osobne myslim ze mene.Tak cim chce intel konkurovat i kdyby to 16ti jadro intel bylo vykonejsi tak to bude jen o par jednotek % a za 50k? Podle mne touto cenovou politikou by behem pristich x let mnelo amd totalne prevalcovat intel ted uz je jen otazka kolik ma intel vernych milovniku teto firmy kteri budou kupovat jejich produkty at to stoji co to stoji.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 08:50:27
avatar
Věřte, že hodně. Intel je "prostě pořád Intel" a 18 jádro je pořád víc, než 16 jádro. A v této kategorii kdo na to má, nebude řešit, že AMD 16 jádro je jen o málo pomalejší, byť při tom o např. 15tis. levnější.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:10:31

Blackgray má pravdu. Navíc lidé kteří budou o nákupu rozhodovat nebudou sledovat jen vlastnosti výrobku a provozní náklady + celkový výkon. Do hry tu vstupují i osobní vztahy a další ne zcela objektivní záležitosti.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:21:08

Tak Intel prodá o dva kusy 18 jader i9 více, bože...

hint ... do firem se v takovýchto případech prodávají většinou Xeony, . ne i7
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:16:06

Vykon je otazkou dokud procesory nevyjdou. Vlastnostmi se Ryzen bude hodit spíše pro čtyři nezavislé aplikace, a intel je klasický 16-jádrový čip. Provozní náklady: Ryzen desky napájejí dva EPS12V, intel pouze jeden + ATX12V.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:27:20
avatar
obě jsou to 16jádry, Intel to jen vyrábí jako jeden křemík a AMD jako dva křemíky ... funguje to ale stejně a aplikace využívající 16 jader bude mít tomu odpovídající výkon na obou čipech. Výhoda konstrukce AMD je obrovská hlavně z pohledu jednoduchosti a nákladů na výrobu ...

Provozní náklady určuješ podle napájecích konektorů? Spousta X299 desek má také dva 8-pin pro CPU .... u AMD je to konstrukční záležitost. Každý kdo kupuje high end PC má na odpovídající zdroj a v redakci většina zdrojů co máme, tak má normálně 8+8pin pro CPU a spousta desek X99 i některé jiné, to dávno vyžadují, takže v čem je konkrétně problém?

Jinak možná tě to překvapí, ale TDP těch CPU je srovnatelné a vsadím se, že spotřeba bude také, dokonce by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby RYZEN byly opět efektivnější jako že už jsou teď ;)
z1byR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:00:19

6jádrový model se 3,5GHz v základu bude stát 389 dolarů (11 300 korun), tedy konkurovat bude muset 8jádrovému RYZEN 7 1700X s podobnými takty, který tak dokáže překonat jen na výkon 1-2 jader, ale nejspíše ne na výkon celku.

Podle mě by 6jádro mělo konkurovat 6jádru a ne 8jadru. Právě tady se ukáže nekonkurenceschopnost i9-7800x. Ryzen 1600x ho poměrem cena/výkon musí strčit do kapsy
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:20:30
avatar
To či to bude konkurovať 1600X alebo 1800X sa ešte len uvidí.

Skylake-X má vraj jeden architektonický nedostatok, ktorý spôsobí že v čomkoľvek inom ako AVX512 (teda v AVX2, SSE FMA, x87...) bude na takt pomalší ako Haswell.

Neberte to ale ako 100% info, bude na to treba urobiť pár testov a možno to bude kompenzovať veľká L2 cache...
bghj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:47:02

Citace:
To či to bude konkurovať 1600X alebo 1800X sa ešte len uvidí.

Přetaktované výsledky v Cinebenchi jsou Odkaz a Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:51:02
avatar
nás by spíše zajímal základ, většina lidí netaktuje ;)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:21:46

Jasně, ale i tak je to zajímavé. Ono to vypadá, že Intel hůře škáluje.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:15:35

No já osobně už z tabulky odhaduji, že 12-14-16-18 jáder nemůže jít moc přes 3.0 ghz pro base clock.. jádra něco žerou a ono TDP 140w pro 10 jáder a 3.3 base něco značí.. i na tabulce je vidět logicky čím víc jáder, tím menší frekvence. Ani intel není všemocný a bude se potit.. a to doslova. Podle mě TDP 140w neudrží ani náhodou pro 18 jádro, pokud chce mít co největší frekvenci, očekávám TDP klidně k 170-180w.. ale pokud v podstatě přeznačkují nějaký nvm xeon.. E5 2699 co má 18/36 a TDP 145w.. no ale 2.3 base clock???

Xeony mi moc neříkají.. co udělat kvíz? kolik myslíš DD, že bude jejich 18/36 mít? já bych řekl tak 2.8 max..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:48:39
avatar
můj odhad je kolem 2,8 - 3,2GHz TOP
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2017-05-30 20:21:27

Tak intel určite bude cenovo nad AMD, nakoľko si to môže dovoliť z hľadiska postavenia na trhu a sily svojej značky, ale 599 dolárov za Core i9-7820X podľa mňa nie je "znatelně více než 8jádrový RYZEN 7 1800X", ktorý stojí 530 eur. Práve naopak je to za intel parádna cena a 1800X takto prestáva dávať zmysel z pohľadu cena/výkon, keďže 1800X sa k 4,5GHz ani nepriblíži. Z hľadiska cena/výkon tak istotou pre AMD zostáva nataktovaná 1700.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:49:23
avatar
RYZEN 7 1800X stojí 429dolarů, takže 599 dolarů je o hodně více ... za to máš velmi slušný chladič ....
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 22:45:37

Ok, tak vyrovnajme podmienky a pozrime sa na cenu 1800X v čase jej uvedenia na trh. Ak si dobre pamätám, tak na tých slidoch bola uvádzacia cenovka 499 dolárov. Intel teraz namiesto 999 pýta 599 dolárov.
Myslím si, že 100 dolárov rozdiel je relevantný. Asi v takej nejakej mierke si predstavujem, aby boli cenové rozdiely naprieč celým procesorovým trhom v rovnakých kategóriách. Ak by bol Intel o cca 20% drahší v rovnakom segmente, tak by mnohých AMD nemuselo vôbec zaujímať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 23:16:47
avatar
??? srovnat podmínky jako že budeme u AMD dávat cenu, která už dávno neplatí? Co to je za srovnání podmínek?

Ne budeme objektivní a budeme uvádět platné ceny .... 429 dolarů za RYZEN 7 1800X a 599 dolarů za srovnatelné 8jádro Intel i9 ....
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 22:09:54

Tak ak chceme byť korektní, tak hádam by sme mali porovnávať ceny, ktoré reflektujú jednotlivé udalosti. Uvedenie 1800X porovnáme snáď s uvedením 7820X. Ešte netušíme aká bude cena 7820X v maloobchode, ani nevieme, aká bude o tri mesiace.
Ak intel bude držať cenu a amd bude zlacňovať, tak sa samozrejme bude stávať stále viac výhodnejším. Uvidíme čo dokáže absorbovať trh. Dôležité však je, že porovnateľný intel už nestojí dva krát toľko ako amd. Nestojí ani o polovicu viac. Cenový rozdiel na úrovni 20-30 % je podľa mňa relevantný a ja osobne by som v tomto prípade iste volil intel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 22:36:47
avatar
proč bychom měly uvádět cenu u existujícího a prodávaného produktu která není platná??? V recenzi samozřejmě budeme uvádět ceny platné a to můžeme klidně už teď protože 429 dolarů je oficiální současná ceny R7 1800X a známe cenu i Intelů, které přijdou ...

20-30% je relevantní? Za co? Za logo na čipu? Samozřejmě záleží jaký bude výkon, jaká bude efektivita, spotřeba atd. ... ale jsem si naprosto jist, že objektivně poměr cena-výkon i efektivita bude na straně RYZEN 7 ... nemluvě o ceně celého kompletu, tedy deska + CPU, kdy byste měl správně počítat ne cenu samotného CPU, ale cenu deska+CPU dohromady protože v tom bude mezi B350/X370 a X299 platformou velký rozdíl ... a bez desky CPU nefunguje.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 07:53:51
avatar
Trošku upravím tvoje počty. Když Ryzen 7 1800X stojí $429 a ona Intel alternativa $599, tak je Intel dražší o $170, čili více jak 28%. To je téměř třetina ceny. 4 tisíce Kč.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-30 20:49:00
avatar
"Fight !!!"
Konečně! A pak že to nejde. Je vidět, že konkurence je potřeba...hodně potřeba. Hlavně tam jde jsou jen dva hráči a jeden dominuje.
Letošek je prostě v IT hodně zajímavý rok
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No myslím 2017-05-30 21:51:26

že Intelu zdvořile zatleskám za snahu, ale nakoupím u AMD
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 07:43:18
avatar
to je jak ti šmejdi s hrncema za 50K ...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:01:37

hrnce za 50K, pod to vařič za 50K..
Podle mě dokonalá kombinace.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:48:51
avatar
a ve výsledku ti to doporučí nepouštět na max, páč hrnec jinak shoří ...
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 08:33:58
avatar
Tou pastou to teda pěkně doráží. I5 a I7, že ji mají, dejme tomu. Ale i ten I9??? Sp. U I9 kdy už je cena tak vysoká, že by ji to ani moc nezměnilo?
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 08:41:46

Pěkné, pěkné, ...
Těšíme se na 16-ti jádro do 5000,-
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - i5 myslí vážně :-? 2017-05-31 08:43:40
avatar
Proč bych si "pro boha" měl koupit i5 za 5000tis s TDP 112W to mi hlava nebere..?
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 08:57:50

strasne som zvedavy na suboj i9 vs Threadripper ako v testoch tak skusenost s platformou ... ako obmedzenie PCI liniek je od intelu nepochopitelne stale mi nie je jasne ako to bude osetrene na doskach, Threadripper ma 44 v zaklade napriec vsetkymi modelmi .. na nejakej doske som dokonca videl napis "up to 68 pcie lines" ... pokial by sa to tykalo len 4C KBL-X tak OK tam nikto nebude kupovat megadrahu dosku ale 6C a 8C to mi do hlavy nepojde ani za nic.. ale aj tak z mojho pohladu KBL-X s dual channel radicom a TDP 112W je len pre masochistov
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 09:54:15

Problém AMD je že neuvede produkt na trh dost rychle. Takže to Intel zase rozjede a až se nasití trh, tak se AMD probere a uvede super CPU které si koupí jen pár nadšenců. V AMD by za toto měl někdo dostat do držky. Jejich marketing je jak z doby kamenné, nejdřív všechno vykecají a pak jim trvá rok produkt dostat na trh. Tento model je prostě likvidační. Kde je jako VEGA, to čekají až jim VOLTA veme zase celej trh. Toto opravdu nepochopím.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:11:57

S Vegou to tak bohužel už vypadá. Prý vydání v půlce prázdnin. :-/
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:23:28

Frontier 27.6. Ale to fakt jen pro nadšence, navíc nevíme, jak bude vyladěný FW, jestli opravdu univerzálně, nebo více na výpočty.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:23:15

Vega bude držet jeden rekord, který jí nikdo nevezme. Doba použitelnosti té karty bude mnohem menší, než doba kecání o ní před jejím vydáním. Ti co koupili Nvidii před rokem na ní už dost dlouho hrají, AMD nadšenci jako obvykle čekají, klasická situace. Bohužel pro nás zákazníky.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:49:59
avatar
já hraji i na AMD... na nic nečekám, nebo bych měl ?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:53:27

Nízké rozlišení/nenáročný uživatel, v pořádku.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:24:41

Pokud VEGA bude srovnatelná s 1080 TI, tak se Volty zase nemusí moc bát, na to bude stačit jen vyladěná Vega. Jinak i9 a ThreadRipper by měly vyjít +- stejně.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 15:04:09
avatar
Chapu, ze velka cast trhu da na pohadky marketeru, ale taky existuji lide, pro ktere je marketing sproste slovo a vybiraji si techniku podle sveho vlastniho rozumu a osobnich potreb. Ano jde o mensi cast trhu, ale jen z ruznych diskuzi lze slusne vypozorovat, ze cast uzivatelu na Vegu opravdu ceka - kdyby o ni nevedeli, tak by mozna skoncili u drahych nvidii. Mozna ze se amd, vedomo svych moznosti spokoji prave s touto cilovou skupinou, ktera ma mnohdy lepsi prehled v oboru a bude jejich produkty dale doporucovat i tem mene znalym
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 16:13:18

Jako vtip dobrý, jako obchodní strategie totální zhovadělost, zkus jít někam dělat obchod, takovou blbost bys nevypustil z úst (bez výpovědi).
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 18:14:02

Souhlas kamaráde tak to proste je. Zadny firemní zákazník neřeší žvásty na netu. Tak to proste ve světě firem nefunguje. Marketing vládne podívejte se na Aplle. Udělají odladěny ekosystém a perfektní marketing a celá Amerika na tom jede ať to stojí co to stojí.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:00:09
avatar
Nevidím jediný důvod proč jít do Intelu. No jeden mne napadl, kdyby procesory Ryzen došly
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 10:04:18

V Intelu asi nakoupili moc šedivé pasty a ta jim už leze i ušima ven. Tak to cpou kam se jen dá. Pokud budou dávat šedivou pastu i do serverových CPU, pak bych měl otázku. Nerozšířil Intel náhodou své aktivity i do výroby a instalace klimatizací?

Mám ještě jednu teorii: nehraje si někdo rád s plastelínou v Intelu? To by vysvětlilo tak velkou oblibu šedivé pasty.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nadpis ... 2017-05-31 12:22:09

achjooo... to je zase nadpis...

Intel i s pastou "šedivkou" dokáže běhat na vyšších frekvencích než bezvadně napájenej ryzen.

srovnávat 8core i9 a ryzen... 28% rozdíl ceny, o 100% vyšší propustnost pamětí, o mnoho více linek... damové a pánové začněte srovnávat srovnatelné.

navíc jen 4.000,- a koupím si věc, která půjde taktovat nad 4GHz... Intel ceny nastavil zcela relevantně s ohledem na jeho jméno a nabízené produkty.

Achjooo navíc v situaci kdy budu kupovat 8 core ryzen nebo 8 core intel mě celá sestava výjde k 60.000,- Kč a jestli 60k nebo 66kKč už je jaksi jedno.

Tak nějak bych řekl, že v Intelu nepracují tupci a dobře si spočítali za jakou cenu budou jejich produkty prodejné.

nehledě na to, že "dnes si koupím" 8core a až mě nebude bavit tak si pořídím 18core do té samé desky.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 12:39:17

i9 bude postavene proti Ryzen Threadripper ... a narozdiel od Intelu vsetky HEDT CPU budu mat 4kanal pamatovy radic takze aky problem? ... co sa tyka teraz 8C a neskor 18C to iste plati u AMD

a taktovat to pojde ale som obzvlast zvedavy pri akych teplotach sa to bude dat prevadzkovat ... netreba sa drzat na vysledky extremnych pokusov ktore zatial ako tak sa ukazu niekde
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 12:50:13
avatar
No tenhle článek je o procesorech 30-60 tisíc Kč. Nato Ti ten směšný badget na PC za 66 tisíc stačit nebude
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aha... 2017-05-31 13:33:20

hmmm já tam vidím procesory už za 11.300,- a 17.400,- ...
Charlly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 18:23:56

Dobrej názor taky si to myslím.
Je vidět jak hodně lidi o tom přemýšlí jako Čech ktery si záškrtava v letákyu slevy a pak obejde deset obchodu. Doma si říká jak ušetřil. Ve vyspělých státech toto lidi moc neřeší. Když to potřebuji tak si to proste koupi.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 09:20:42
avatar
Taky jsem si všiml, že v Americe když lidi nakupují v supermarketu, tak se nedívají na cenovky a dávají to přímo do košíku. Co se týče elektroniky to už tak vidět nebylo. Ale ti co mají slušný příjem = normální práce, tak si mohou koupit cokoliv a nehledí moc kolik to stojí. Vytáhnou kreditku a pokud to kreditka utáhne, tak to mají
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 12:08:57
avatar
Taktovat 16-18 jadier uz asi fakt nema zmysel, ale pouzit pastu na tak drahy procesor je hnus velebnosti! Pajku si zasluzi procak aj za 10 litrov. To som zvedavy ako im to pojde chladit.
Rozhodne dat za procak viac ako 15 pre bezneho pouzivatela ktoreho PC nezivy je asi nezmysel. Samozrejme kto peniaze neriesi prichadzaju zlate casy. Este ze uz mame na trhu konkurenciu.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:36:07

Tak berte to tak, že Intel používá to, co za běžných podmínek funguje. Mantrou je "Náklady, náklady, MARŽE" Navíc 18 jader v monolitu se spoustou cache paměti a haldou řadičů uvnitř určitě ve výsledku nedá zrovna malé jádro. Takže ta přenosová plocha pro plánované množství odpadního tepla kolem 165W nebude zrovna malá oproti malým 4 jádrům s TDP kolem 90W. Takže ta role pasty nebude tak vysoká jako u malých jader. Většina lidí na tom stejně bude mít vodníka, protože chladit to vzduchem znamená zbytečný průvan a půl kilometru heatpipes
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 36 ? 2017-05-31 12:59:30

"A pokud by AMD jo chtělo, tak stejně jako Intel sahá do XEON série a upravuje ji pro desktop, AMD může sáhnout do EPYC série a uvést klidně až 36jádrový RYZEN (4x 8jádrový modul), který má dokonce 8kanálový řadič pamětí."

Nechcem do toho moc kecať, ale u nás je 4x 8 stále len 32 :-)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 13:29:40

Že by paritní jádra?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 14:46:31
avatar
Jako pěkné, že bude v absolut hiendu konkurence, na druhou stranu se to většiny z nás netýká. Na hry tyhle mnohojádra nebudou mít význam. Jediný posun téhle generace pro hráče vidím v tom, že díky AMD bude 8C/16T mainstream a tedy důvod optimalizovat . Více jader ale nebude mít pro hry smysl i nadále, dokud se to nestane mainstreamem. Teď to vypadá na "Core Wars" - Intel a AMD se budou předhánět v počtu jader. Já bych raději low power 8C/16T čip, bohužel na to teď nikdo nemyslí v době kdy si poměřují své "mnohojádrové pindíky"
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 15:14:16

Tak bola by to krása, 8C/16T 35W :-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 15:42:59
avatar
Vidím to reálně:

65W (4C/8T) i7 7700, 35W (4C/8T) i7 7700T
65W (8C/16T) R7 1700, 35W (8C/16T) R7 1XXX(T)?

Jenže to by AMD muselo své úsilí soustředit jinde, než na aktuální "Core Wars" , holt nás kupců modelů T není tolik jako těch, kteří si myslí, že více jader, více adidas
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 16:23:03
avatar
omezit takty snad není takový problém .... nicméně většina z nás kupuje CPU na výkon ne aby s ním šetřili ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 22:14:46
avatar
Ano, jsem divný, ale nejsem sám (Tralaláku zachraň mě) :-), jednou založím ligu proti přílišnému taktování křemíku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 22:38:05
avatar
no já říkám že je to plýtvání nevyužívat věci na rozumné maximum možného ... chápu že efektivita je fajn, ale kvůli tomu mají ty čipy hromady šetřících funkcí a boosty atd.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-31 17:25:46
avatar
Konečně trochu dobrý poměr cena výkon u modelů Core i9-7800X se 6jádry a Core i9-7820X s 8 jádry. I když pochybuju, že by 6 jádro se vyrovnalo celkovému výkonu 8 jádru u Ryzenu 1700 a 1700x, kam nejspíš bude směřovat, možná ve výkonu na 1 jádro ve hrách, ale Ryzen je "celkově" lepší procesor a má velký potenciál, díky frekvenci ram a stálým dolaďováním biosů a to Amd chystá Ryzen 2 a 3.

Teprve Core i9-7820X by mohlo být ve výkonu vyrovnaným soupeře pro 1800 a 1800x, jenže za tu cenu, neznám moc lidí-hráčů, co by dali za procesor víc jak 10K...
I tak procesor za více jak 10K a bude mít obyč pastu, už jen proto bych si radši koupil Ryzen, který má kvalitní pájku.

Tak jako tak konečně po dlouhých létách tu bude opět konkurence AMD vs Intel, aspoň na poli procesorů, když v grafikách je to akorát ve střední třídě, bohužel AMD v High-endu nemá co nabídnout a Vega bude až v 2 polovině prázdnin

S příchodem Vegy plánuju udělat upgrade a za 50K to bude něco hodně slušného.
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 19:07:57

AMD mozna nechtene dosahne toho ze vic ludi bude kupovat X299 nez kdyby AMD nic nedelalo. Duvod je ten ze ta platforma ma obrovske rezervy. Clovek tam muze dat na zacatek levny procesor - 4-8 jadro a pokud bude potreba tak tam muze dat i silnejsi 10-18 jadro bez vymeny desky. Na ty platforme je dostupny obrovsky rozsah vykonu.

Tim ze AMD prislo s Ryzenem se vic Intel zakazniku zacne ohlizet po X299 protoze mit 8 jadro je dnes uz bezna vec. Protoze ale Threadripper bude mit az moc jader tak do toho nepujdou, i kdyz pomer vykon/cena bude lepsi. Ryzen zase bude mozna az moc omezujici.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-01 20:13:36
avatar
obrovské rezervy? AMD má 64 linek, Intel má 16, 24 nebo 44 ... kde jsou ty rezervy? X399 také nejspíše bude podporovat více paměti a velký rozsah výkonu máš také .... i5 nebo i7 pro X399 koupí jen idiot .... rozhodně na mě nechoť s tím, že X399 koupí i ten kdo nemá na i9, X299 desky budou hodně drahé a i7 není levný CPU ani výhodný a i5 sice levný je ale pro X299 nedává žádný smysl ...

"až moc jader"??? co to jako má být?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 660x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 436x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 937x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1188x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1510x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6