Strana 4 z 5
Jak už jsem psal v mnoha v mnoha aktualitách, u čtyřjádrových desktopových modelů udělá hodně jen fakt, že Intel přešel z 45nm na 32nm. Proč to neudělal dříve, má docela logické vysvětlení. Uvidíte sami.
Výkon nových CPU je díky vysokým frekvencím vynikající a samozřejmě i přes vysokou cenu jsou výhodnější, než starší Core i5/7 modely. Na šestijádrové Core i7-980X nestačí, ale docela dost se mu přibližují a protože to stojí 3-4x tolik, není moc co řešit. Pokud jde o herní použití, nejsou nové procesory o nic moc výkonnější ve hrách, než všechny současné, včetně konkurence. Výkon je vlastně stejný v běžných rozlišeních a nastaveních. Ale to se dalo čekat, díky stagnaci na poli vývoje her.
Pokud jde o výkon mobilních čipů, je tu samozřejmě značný velký pokrok a Intel tím jen potvrzuje, kdo je na mobilním poli králem.
Tím největším pokrokem ale není ani tak výkon těch čipů po stránce procesorového výkonu, ale zlepšení Intelu a funkčnosti Intel grafik. HD 2000 a HD 3000 se však zásadně liší a bohužel testy s HD 2000 zatím nejsou k dispozici. Všude jen HD 3000, které je ale hodně dobré, i když svou roli v mnoha případech hraje síla procesorů Core i5/7 K, které vlastně nemají konkurenci. Nicméně Klasické integrované grafiky konkurence jsou poraženy, ale není to překvapení, protože ty už se dlouho nevyvíjí. NVIDIA nemůže, AMD pak připravuje také CPU s GPU. Horší je to pro klasické levné low end grafiky, které přestávají dávat smysl a vzhledem k tomu, že na mobilní platformě mají, všechny CPU HD 3000, je zbytečně k nim dávat levné low end grafiky jako NVIDIA GT 410/420/430 či ATI HD 5400/5500 apod.
|