INTEL už zase kupuje AMD - spekulace a nereálná očekávání některých analytiků a spekulantů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 03 květen 2013
altV posledních dnech se vyrojily zprávy o tom, že INTEL údajně koupí AMD.

 

 

 

 

Rozhodně o něčem podobném neslyšíme poprvé (ani naposledy) a za mnoho mnoho let až desítek let je to vracející se fáma. Stejně jako pověsti o neustále krachujícím AMD a AMD v krizi, které se cyklicky vracejí kdykoliv, když si někdo vzpomene, nestojí ani současná vlna spekulací na žádných reálných základech.

O to vtipnější je, že na podobné spekulace reagují akcie AMD, které nebývale zpevnily, což je pro některé zajímavé, jelikož jinak jsou obecně technologické akcie nejlevnější za dlouhou dobu. Každopádně ze zkušenosti víme, že akcie reagují na každou blbost a reagovaly i na větší nesmysly, takže žádné překvapení. Samozřejmě posílení akcií AMD může souviset i s jinak dobrou situací, ve které se AMD nachází a nebýt obecně slabého trhu s PC, byla by situace ještě mnohem lepší. AMD má velmi dobrou nabídku procesorů, grafických karet a toho využívá i k obsazení dalších platforem, jako například konzolového trhu atd.

Ale zpět ke znovu nalezené spekulaci o tom, že Intel se údajně chystá koupit AMD. Což o to, Intel by AMD bral všema deseti a dal by za něj klidně desetinásobek jeho současné ceny. Vyplatí se mu v každém ohledu a jeho zájem je opravdu nezměrný. A koupil by jej už dávno, kdyby mu v tom nebránila taková věc, které se říká antimonopolní úřady. Intel je totiž dominantním výrobcem x86 procesorů i grafik. A AMD je jedinou konkurencí, která na x86 trhu vůbec je. I když skutečnou konkurenci nepředstavuje. Velikostně, cenově ani jinak Intelu nikdy konkurovat nemohlo ani nemůže a nabízí prostě jen zajímavé produktové alternativy s podobným výkonem a vlastnostmi. Nikdo při smyslech by samozřejmě spojení těchto dvou firem nepovolil a antimonopolní úřady pracují v tomto duchu velmi dobře.

Je tedy s podivem, že si někteří opět začali myslet, že by spojení těchto dvou firem bylo na pořadu dne. Údajně prý proto, že PC trh je pod tlakem a proti x86 CPU se tlačí ARM procesory, tak by antimonopolní pravidla měla údajně přestat platit a Intel by mohlo AMD koupit. Není třeba ani průměrného IQ, aby bylo jasné, že spojení Intelu a AMD je pro trh a zákazníky stejně nežádoucí dnes, jako kdykoliv dříve a nástup ARM platformy na tom nic nemění. Spojením AMD a Intelu by vznikl absolutní monopol. Intel by měl rázem 99,999% procesorového trhu na všech x86/64 platformách a zhruba 75-80% grafického trhu (99,999% trhu s iGPU) + skoro 100% konzolového trhu a obrovský technologický potenciál bez jakékoliv konkurence na trhu. Žádný výběr žádné alternativy pro zákazníka a nějak nechápu, jak si někdo může myslet, že nějaké slaboučké ARM může nahradit a být konkurencí k pořádnému PC s pořádným x86 CPU a GPU, takže by měla přestat platit antimonopolní pravidla a Intel by mohl přestat mít alternativu. Vážně tedy pochybujeme, že by antimonopolní úřady posvětily odkup AMD Intelem a není k tomu žádný důvod.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-03 22:10:34

Spolu s AMD leti nahoru i akcie MSFT. Ocekavani od novych xBoxu jsou asi velika. Jsem zvedavy jak tohle dopadne.
Anonymní  2013-05-03 22:45:10

Pred uvedeným konzol doporučujem predať dnešný nárast akcii ma prekvapil predám až pred vydaním neverím ze budu mat konzole úspech
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 08:26:43

Ja koupil jen tak ze srandy 8 options kontraktu (LEAPS) na AMD a uz ted jsem pres 100 % v zisku. Prodam polovinu a zbytek 4 kontrakty vlastnim uz zadara takze zadny risk uz nemam tak je podrzim jeste par mesicu at to dopadne jak chce.
Myslim ale ze nejaky pozvolny rust jeste nejakou dobu vydrzi.
Anonymní  2013-05-04 13:40:42

hej ale myslím už pred uvedeným konzol začne padať ak ohlásia zle predaje "predpokladám" padne znova pod 2 vtedy zase kúpim
Jaguar sa mi paci svoj zvedavý na reálny výkon
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-03 22:56:03
avatar
Jéj zostalo 0,001% Len by ma zaujímalo koľko % z tých 0,001% disponujem JA
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-03 23:43:29

no tak ARM je tak slaboucky ze nove ARMy vyv9j9 i AMD ...

a Např Ardeno od qualcommu je puvodne embended divize ATI

A co se tyce vykonu/prikon tak arm nakopava X86_64 uz delsi dobu takze co se tyce nahrady ARMem .. ano to intelu celkem dela vrasky
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-03 23:59:54

pomer vykon prikon sice muze byt pro ARM A9 dobry, ale uz A15 je uplne o ho*nu a i nejslabsi CPU Intelu/AMD ho rozdrti ve vsem. ARM se do serveru cpe jen kvuli tomu, ze dnesni servery nepotrebujou vykon na vlakno, ale mnohem resit DDoS a tim padem je potreba vic vlaken na obsluhu. Na to jsou dobry Army, ale na vsechno ostatni je lepsi x86 cpu, protoze mu muzes dat zpraseny kod a na vysledek necekas jako na Armu. Z druhe strany na Arm tlaci GPU, ktera pro urcite vypocty maji jeste mnohem lepsi pomer spotreba/vykon/cena
Anonymní  2013-05-04 00:02:28

nieje celkom jasne ktorá platforma ktorej nakope prdel tie podmienky použitia sa len teraz vyrovnávajú "28nm jaguár a 22nm atóm".
A ozaj by som si nebol istý co pri rovnakých podmienkach vyhrá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 00:52:15
avatar
nemáš pravdu ...

ARM je/bude v CPU AMD jen jako pomocná věc ... neslouží pro výpočty, je slabý .... starat by se mělo o zabezpečení apod.

Skoro každý vývojář CPU ti řekne, že efektivita ARM není až takový zázrak vzhledem k omezenému výkonu a pokud by se měl srovnat výkon s x86 čipy, tak ARM nebude menší, efektivnější ani úspornější ....

možná jsi si všiml, že ta výdrž na baterie u poslední generace 4-8jádrových ARM už zdaleka není úžasná a že mnohem vyriabilnější a výkonější 28nm x86 řešení třeba od AMD dokáží vydržet stejně dlouho ... a to AMD ani Intel neřekli poslední slovo .... nedivil bych se, kdyby ARM byla jen taková malá epizodka rychle se blížící svému konci. APU x86 čipy ho velice brzy doženou provozní efektivitou, ale výkon a možnosti mají mnohem větší ...

Intel ve svých továrnách pro některé partnery ARM čipy také vyrábí, takže vrásky mu to nedělá ....
Anonymní  2013-05-04 13:49:40

Presne takto som to myslel ty ARM versus "jaguar + atom" výsledok si ozaj nedokážem typnúť ale som veľmi zvedavý co bude mat aké výsledky dúfam ze sa ten špeciálny 8jadorvy jaguár nejakej verzii dostane aj do tabletoch
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 01:02:46

Ano, a je o tom nutno vubec psat clanek?Snad na novinkach,cz, ci tv hovna by se to dalo pochopit, ale zde, na technology&lifestyle webu to pusobi dosti bizarne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 01:12:28
avatar
ano je nutno ... patří do do technology&lifestyle
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 11:07:27
avatar
Mne se hned vybavil serverovy trh. Chci videt vykonny server na ARM platforme. Klidne at si pisou, ze takove se chystaji, nebo jsou. Jsou to sunky oproti poradnemu paralelizmu jako ma AMD, nebo Intel. Pak by se vsechny firmy z toho pos**li, kdyby nemeli ani oni alternativu. Uz tak, ze CPU svet preslapuje na miste, tak by ho nekdo nejlepe svima pohadkama uplne zastavil. A ano, ARM je konkurence pro x86/64 platformu, ale hlavne v mobilni svere... no jak tak sleduji, tak se Intel a AMD snazi dohnat SOC ARM cipu. Dneska jsou v tabletech, zitra v mobilech, pozitri v lednicce. Vse zalezi od efektivity a hlavne od ceny. Bez konkurence by jsme jeste dneska hrali Atari.
DieBitch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 12:26:58

ve slovoniku jsem si nasel - spekulant=podvodnik
Anonymní  2013-05-04 15:52:46

áno sedí to aj na burzu lebo je to podvod .Ak si špekulant a más pod rukou cudzie prachy tak za svoje nakúpiš prvý a potom z fondu a hneť za tým predáš ten svoj nákup A máš za par sekúnd slušne honorár .
Najvyšší dnešný špekulatívny mega balón je Bitcoin aj keď priznám tiež som na krivke na tomto nezmysle zarobil
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 16:58:48

Dobre a na ceske pomery to castecne i sedi.
Jinak v civilizovanem svete je definice trochu jina.

Definition of 'Speculator'
A person who trades derivatives, commodities, bonds, equities or currencies with a higher-than-average risk in return for a higher-than-average profit potential. Speculators take large risks, especially with respect to anticipating future price movements, in the hope of making quick, large gains.

Ve feudalnim Japonsku meli na spekulanty podobny nazor a vyhnaly je z trhu. VYsledek byl ten ze cely trh byl paralizovany v radu tusim nekolika mecicu a japoncici ustali tento pokus tusim nekolik let. Ceny ryze sli do takovych vysin ze se jim zacala hroutit cela spolecnost a nezbylo nez pustit spekulanty zpet na trh a jako zazrakem se ceny ryze rychle stabilizovaly. Od te doby si nikdo nelajzne poctive spekulatory vyhanet z trhu. Teda krome nejakych komunisticky a diktatorskych zrizeni kde trh v podstate neexistuje a vsichni vime jak takova spolecnost ekonomicky skonci.
Anonymní  2013-05-04 18:05:32

Bajlando
na burze špekulant -podvodník sedí 100% svetovo alebo ako vysvetlíš cez ropy 94dolarov keď je jej zásoba "vyťaženej" najvyššia od 1930? Alebo cenový pohyb neexistujúcej meny Bitcon?
Burza je už len pračka vytlačených peňazí od centrálnych bank nič viac .
Jedine kde ako tak funguje sú poľnohospodárske komunity
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 21:19:01

Uplne stejne jako mliko, rohliky, cepice nebo treba znama kauza s tulipany atd. Vsechno je o nabidce a poptavce. Az nikdo nebude chtit bitcom tak cena pujde do haje ale pokud je zajem a nabidka je omezena tak cena pujde nahoru. Je uplne irelevantni jaky smysl ta ktera "komodita" dava nebo nedava. Dokud to nekdo bude kupovat bude to mit nejakou cenu kterou ve svobodne spolecnosti urcuje trh. To ze je trh pokriveny ruznymy zasahy vlad a jejich pobocek v ruznych podobach je druha vec. Kazdopadne drive nebo pozdeji si trh najde equlibrium at se deje co se deje. Ekonomicke zakony nejde obejit stejne jako nejde obejit fyzikalni zakony.
Tvrdit ze burza je pracka penez je totalni hovadina. Je to uplne stejny princip jako treba Tesco. Misto kde se schazeji lidi kteri neco nakupuji a ti co neco prodavaji. To ze se tam obchoduji veci kterym vetsina lidi nerozumi, nechape jejich vyznam a neprijde s nima primo do styku je vec druha. Ale strasak je to dobry a je potreba na neco svest to ze krademe, korumpujeme utracime pujcene penize za nesmysly a pak nas dozenou ekonomicke zakony a najednou tu mame krize vsechno se zdrazuje atd. Jasne za to muze burza (trh) a ne nase lidske chovani. Tak pojdme zapalime tesko a je po krizi. Zadne dalsi prani vytlacenych penez
Anonymní  2013-05-04 21:45:59

Bajlando
Dám ti otázku a prosím odpovedz co sa stane ak by Fed a ECB prestali mat úroky veľmi blízke 0-az 0,5 a nedávali by pomoc bankám neobmedzenej výške za ten úrok?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-04 22:48:01

Jak uz jsem rikal v predeslem prispevku. Vlady a jejich odnoze jsou prekazkou volneho trhu vcetne toho co popisujes. Ano regulace uroku je zadouci ale pouze k ochlazovani nebo ohrivani ekonomiky a ne k zakryvani ztrat a znehodnocovani penez zodpovednych lidi pomoci inflace. Trochu to zjednodusuju ale odpoved by vydala na knihu.
Co by se presne stalo nikdo nevi asi by nektere banky krachli a jine se ocistili a system by se zakyval a jelo by se normalne dal. A takhle by mel fungovat kapitalismus. Spatne firmy/banky pryc z trhu(krach) a nove nastoupi a zdrave preziji. Rovnovaha se drive nebo pozdeji vzdy obnovi
Jinak sorry debatu koncim protoze kdyz vidim ty hatery na vecnou odpoved tak lituju ze jsem po dlouhe dobe zase vstoupil do ekonomicke diskuze. Necham si sve moudra pro sebe uz me tolik let zivi ze zapominam ze to neni stravitelne pro beznou populaci a jeji konvencni mysleni. Hateri muzete zacit minusovat
Anonymní  2013-05-04 23:27:03

ANO más pravdu ropa by bola na 40 dolároch a riskovali by sa na burze naozajstné peniaze bank nie ty vytlačené burza je predtlačená prázdni ma prachmi bankárov od centrálnych bank preto je nemecky index na 8 000 to je skoro maximum pred krízou .
Vieš čo je problém ak nejaká firma skrachuje no co ľudia sa prepustia a bankári predaju majetok a vyrovnajú dlhy a nabalia sa .Keď krachuje banka ? Centrálna banka jej dá neobmedzene množstvo papierikov za 0,5% ročne .To ale nieje kapitalizmus Ale bankársky socializmus!!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-05-05 18:56:39
avatar
Bajlando zjednodušuje více než je zdrávo a tím blbne lidem hlavu. Povídačky o tom že stát nemá zasahovat do trhu jsou hezké ale naprosto nedůležité. M. A. Rothschild kdysi řekl "Dejte mi moc nad penězi celého národa, a potom mi bude jedno, kdo dělá zákony". Tahle věta by měla být vytesána v každé obci, městě, laserem nasvícená na oblohu. Tahle věta vysvětluje prakticky vše. V dnešní době otevřeně či skrytě už dávno nemají státy a teda ani politici vliv na ekonomiku, za provázky tahají jiní. Politik je jen šašek pro veřejnost, je to jen figurka která troubí zájmy nějaké skupiny. Banky ovládají peníze a dnes když budou chtít zakroutí krkem každé ekonomice. Tenhle systém byl dlouho budován a dnes je prakticky neodstranitelný. Dnešní vlády i kdyby v tom nejryzejším úmyslu chtěli vzít moc bankám tak nemají šanci. Banky přes peníze ovládají průmysl, služby, tečou přes ně platby. Oni jediné opravdu znají původ každé mince která je v oběhu. Když zastaví tok peněz ekonomika kolabuje a nastává chaos. Jak by za této situace chtěl Bajlando opravdu zasahovat do trhu aniž by mu to tito mocní nedovolili? Těžko že? Stejně tak jsou na tom vlády.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 880x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 597x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1563x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 7