Intel ztrácí pozice na serverech ve prospěch AMD Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 08 září 2010
altServery jsou z hlediska výdělků velmi důležité a tak není divu, že každé % podílu hraje roli.

 

 

Ačkoliv, pokud jde o prodeje CPU, je situace taková, že se významně síly nemění a Intel má zhruba 90% trhu, v celkovém podílu na serverech klesá tržní podíl společnosti Intel od roku 2003. Tehdy měl Intel celých 95% trhu, ale v několika dalších letech, díky úspěchu procesorů AMD, které byly hodně na servery optimalizovány a nabízely 64bit podporu, se do roku 2009 podíl Intelu propadl na 70%.

V následujících letech se pak očekává již pomalejší pokles. Intel stále bude nepochybně leaderem, ale AMD připravuje pro servery novou generaci procesorů. Celkově tak není pro AMD situace na poli serverů vůbec špatná, což při velikosti této firmy je rozhodně úspěch. Nicméně Intel rozhodně nemá čeho litovat, drží většinu, prodává více procesorů a celkově si tak rozhodně také nemůže vůbec stěžovat. Každopádně pokles podílu o 25% během let 2003 až 2009, to značí, že AMD rozhodně není proti mnohem silnějšímu a většímu Intelu tak úplně bezzubé a dokáže nabídnout pro zákazníky něco zajímavého. V současné době také Intel věnuje serverům větší pozornost než dříve. Z konkurence těží zákazníci, protože serverové procesory jsou stále lepší a lepší, efektivnější a také o něco levnější.

Zdroj: trefis.com, Fudzilla.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 11:44:15
avatar
jenze v roce 2010 AMD opet silene trati, a zalostne potrebuje novy procesory, doufejme ze Bulldozer bude takova pecka jak se ocekava
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 13:34:59

No, a má ještě 3 000 000 000 dol. dluhu. Jen aby nepropadl SPOLU s Nvidia.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 11:47:13
avatar
údajne má AMD podiel iba 6.5%..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 11:58:30
avatar
no já za to nemůžu
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:01:38
avatar
tak o čom je potom táto novinka ? (ktorá dátuje situáciu do r. 2009)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:22:15
avatar
viz zdroj: Odkaz já v tomto případě jen píšu to, co je psáno ... není to z mé hlavy analýzy trhu neděláme
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:31:23
avatar
to jsou ty souvislosti... DD o nich rád píšeš a najednou dáváš ruce pryč? Tak mi přijde, že tady sis zrovna pomohl tím, co se ti hodí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 13:09:00
avatar
vždyť tam máš souvislosti:
Citace:

díky úspěchu procesorů AMD, které byly hodně na servery optimalizovány a nabízely 64bit podporu
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 14:50:45
avatar
práveže nemám, statistika, která končí v r 2009 na 30% když v roce 2010 je podíl na cca 7%, v tom případě převzatá aktualita nemá ani hlavu ani patu, protože jinak AMD nezískává (teď), ale získalo v roce 2003-2009 a vyvolává tak klamný dojem, že je získává i v roce 2010. To mi nepříjde jako uvádění do souvislostí...
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 14:53:03
avatar
to už mi přijde jako vystřižené z Cimrmanů, nasedli na vzducholoď ve Stutgartu a po 6 hodinách letu směrem na Brusel, přistáli nedaleko Varšavy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 15:24:49
avatar
není ... já chybu neudělal ... napsal jsem, že si polepšilo o 25% ve smyslu z 5% na 70%

ale o roku 2010 se tam také mluví viz zdroj

hele stěžuj si tam, ne u mě, já ty statistiky nedělám ...
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 16:05:04
avatar
promiň DD, ale není a můžu Ti naprosto přesně říci, že nadpis "Intel ztrácí pozice na serverech ve prospěch AMD" a komentář k letům 2003-2009 je současnost vs. minulost a je to zavádějící. Možná chyba překladu, ale v tom případě je odfláknutá aktualita. Pokud půjdu dále, 2010 a vyjádření podílu ve svém článku nenajdeš, najdeš tam pouze obecnou frázi o tom, že i malé AMD může něco nabídnout.
Nechci s Tebou polemizovat o tom, cos napsal a jaks to myslel. Diskuze pod článkem jasně ukazuje, že to je narychlo napsaná a nezvládnutá aktualita. Zdroj je možná zdroj, ale tys jej přejal, navíc zčásti a širší souvislosti si neuvedl (opět se odkazuji k roku 2010 ve vztahu k nadpisu). Pokud vím, vždycky sis zakládal na tom, že neděláš copy/paste od ostatních. Takže vymlouvat se na zroj mi příjde jako chabý pokus zbavit se zodpovědnosti za ten článek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:19:04
avatar
proboha živýho ... já jsem si téma nevymyslel, já jsem si nevymyslel udaje a článek jsem jen převzal včetně všeho co tam bylo řečeno a mluví se tam i o roku 2010!!!!

takže jaký chabý pokus z mé strany??? Máš uvedeno regulérně zdroj, máš uvedeno všechno odkud jsem čerpal, máš tam souvislosti ....
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:30:24
avatar
držme se faktů, tak, jak to máš vždycky rád- kde je v Tvé aktualitě uveden podíl trhu v roce 2010? (odpověď, že v pův. zdroji neberu, protože se bavíme o Tvém článku s Tvými souvislostmi ;) )...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:51:06
avatar
To že nebereš je tvůj problém, ale jsou to jejich fakta a jejich článek, já ho jen převzal. Navíc to že by to neplatilo jsme nikde neviděl a je tam i o roku 2010. TO JSOU FAKTA! TEČKA.
Kyuubi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:28:02

Ať čtu jak čtu,nikde sem se v Tvém článku o roku 2010 nic nedozvěděl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:39:27
avatar
viz. zdroj
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-10 23:53:57
avatar
Maji pravdu... tvoje argumenty jsou usmevne a zdroje pofiderni, AMD se v server segmentu propadla v Q2/2010 zpet na uroven roku 2003 (In the x86 server/workstation processor segment, Intel finished with 93.5% market share, a gain of 3.3% and AMD earned 6.5%, a loss of 3.3% , Odkaz )

AMD sice zvysila o 1,6% pocet expedovanych CPU, ale zato jim klesl o 2.8% obrat v porovnani s Q1/2010.

@ "FAKTA" - videl jsi Harvieho Krumpeta???
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:29:27

Jenom aby!!!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:13:56
avatar
Je to zajímavá informace,nedávno jsem četl že nejvíkonější mašinka na světě šlape na procesorech od AMD, je však možné že to nyní neplatí.Jinak tuto situaci moc nesleduji ale věřím že nová architektura bude hlavně přínosem v serverové oblasti.Protože tam ten odběr bude asi mnohem vetší a to nemluvím o tom že množství uložených dat se všeobecně zvětšuje v několika řádech ročně.Teď sice nemám představu kolik to je ale rozhodně to bude porce.Tady pak rozhoduje jak výkon procesorů tak samozřejmě spotřeba.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pozrite si IDC 2010-09-08 12:19:17
avatar
Neviem odkiaľ autor čerpal, ale ja som naopak prednedávnom čítal úplne opačné správy:
IDC: Intel vytláča AMD z oblasti serverov
Podiel Intelu v serveroch presiahol 93%
zdroj: Odkaz

Naopak AMD si polepšuje v mobilnom segmente.

Čiže tento názov Intel ztrácí pozice na serverech – AMD posílilo od roku 2003 o 25% považujem za hru s číslami od roku 2003 kedy sa AMD naozaj darilo.

Ono o podiele na trhu AMD svedčí aj tá skutočnosť, že len pre platformu AMD sa inej čipsetovej divízii ako bolo "sťiahnutie VIA a ponovom aj Nvidia jednoducho neoplatí nové čipsety vyvíjať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:21:40
avatar
viz zdroj: Odkaz já v tomto případě jen píšu to, co je psáno ... není to z mé hlavy analýzy trhu neděláme
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 16:33:36

Pleteš stav věci na už instalovaných servrech a prodaných letos v druhém kvartálu.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:19:41
avatar
Co je zase tohle za novinku ? Vzít data 7let dozadu, to je jasny, že AMD posílilo, když to zaobíra i cas Pentia 4 a Athlonu 64, a doba výmeny HW ve firmach je treba 5 let, to je jasny ze se drzej, tak doufam DD, ze tohle mereni budes pouzivat i za 2/3 roky, kdy vsichni jeste budou pouzivat ty letos a minuly rok nově koupeny servery s Intelem, to pak muze bejt novy AMD sebelepsi a procentualne si na oko vlastne vubec nepolepsi ;) Tohle je hrozný čarovani s čísly, nejjednodussi a nejobjektivnejsi se mi zdají čísla prodanych procesoru za aktualni rok, to pak vsichni jasne vidi, kde kdo je a ze je aktualne AMD v... na tom špatně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 12:21:35
avatar
viz zdroj: Odkaz já v tomto případě jen píšu to, co je psáno ... není to z mé hlavy analýzy trhu neděláme
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 13:40:23

Sakra, DD, NAUČ SI PROCENTA!
Pokud AMD měla podíl na trhu 5%, a teď má 30%, tak se polepšilo ne o 25%, ale o 500%.
Kdo ti vůbec dál maturitu? Neměl bys mít ani papírek, že máš základní školu - totiž neznáš program.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 13:53:35
avatar
jenže já to myslel jako že získalo podíl na trhu ne o kolik si polepšilo proti stavu ...

chápeš to? Ale beru, moje chyba, špatný výraz ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 16:29:21

Promiň za hrubost. Mám rad matiku a jak říkal jeden profesor, "pro mně 'otočit funkci' je jako maminku urazit..."
Pokud jsi chtěl říci o zisku tržního podílu, mohlo by to být například:"AMD ukrojil 25% trhu na účet Intelu" nebo "zvýšil podíl z 5 na 30%" - to by i znělo silněji... A vůbec, ty jsi rodilý Čech, já jsem cizinec, kdo koho má učit češtině ? :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:17:32
avatar
já matiku nesnáším ale vím, že někteří na přenosti lpí ... trpěl jsem tím ve škole dost
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:58:26

Matematika je jako jediná věda naprosto exaktní, takže přesnost je pochopitelně nezbytná .
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:59:03
avatar
Matika je základ ať děláš skoro cokoliv
Všechny ostatní vědy a pavědy jsou pak už jen aplikovaná matika (víceméně): Odkaz
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 10:03:27
avatar
anebo napsat "o 25 procentních bodů"
Kyuubi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:09:33

Ono teď nemá 30%,ale v roce 2009 mělo 30%,teď má 6,5%,i když je článek napsán ve smyslu,že ten podíl má i dnes a ten nadpis to ještě doráží.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale, 2010-09-08 15:10:58
avatar
IDC (coz je, dle meho, verohodny zdroj) rika cosi trochu jineho

Odkaz

Jestli ctu dobre, tak Intel ma aktualne za 2Q2010 narust o 3,3 % oproti 1Q2010 a posiluje na 93,5 % serveroveho trhu. A pokud AMD prijde s novymi serverovymi procesory Bulldozer nekdy ve 2Q2011, bude ten propad, obavam se, jeste vetsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 15:25:18
avatar
prodej CPU a podíl na serverech je ale něco jiného ;)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 15:27:55

Ja to chapal tak, ze je to porovnani prodeju letos ne celkovej podil v existujicich serverech o terym je tenhle clanek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 15:32:46
avatar
ne, podle mě to s prodeji nesouvisí, je to skutečný podíl osazených CPU na skutečných serverech ...

prodeje CPU jsou přeci jiná věc, vždyť jsou servery, kde je třeba více CPU ... tahle to chápu já ... nevím jestli dobře ale jinak mi to smysl nedává
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 16:07:32

No výrobce by mělo hlavně zajímat kolik jich prodá, ne kolik jich prodal (i když to může být použitelné číslo).

Jinak tahle novinka mi trochu připominá styl PCT když piše o nevydaných GK nvidie, nezlob se na mě, ale vypovídající hodnota téhle novinky je na hodně nízké úrovni...

EDIT: Nechci byt hnidopich ale když už změn nadpis článku, daleko více by dávalo smysl Přehled trhu serverů do r. 2009. Nadpis nedává smysl když Intel v tomto roce rozhodně nic neztratil...Howg
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 16:21:12
avatar
Proc menit nadpis? Staci jen prehodit slova Intel a AMD :-D
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:22:39
avatar
to je právě problém toho nadpisu, těžko ztratit něco, co nemáš, jinak souhlasím s klukama vejš, tahle novinka není dost dobře novinka a vypovídací hodnota mizivá, DD možná testuje, jestli už nemáme ze všeho toho porna na netu vypláchnutý mozky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:19:45
avatar
ale v tom článku se píše i o roku 2010! A nezlob se na mě, já za informace jaké jsou nemůžu, já o tom jen píšu, viz zdroj!
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:33:58
avatar
jasný no, fakta do roku 2009, současnost zmizela, hop a když tu náhle "V následujících letech se pak očekává již pomalejší pokles". Na to, že máme třetí kvartál 2010 nám tam něco chybí ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:51:47
avatar
viz zdroj
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:34:37
avatar
Ty ale sám zodpovídáš za co, co uveřejníš na svých stránkách, na zdroj se ti každej vykašle, když si z něj vytáhneš jen to, co se ti hodí do krámu. Takhle přesně to teď totiž vypadá a ty sám vypadáš jako "tajnej" agent AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:38:11
avatar
Jak vykašle? ty informace jsou z věrohodného, doloženého zdroje jako to dělají jiné i profesionální weby ... co po mě jako chcete??? jen říká, že AMD udělalo za pár let kus práce a stále se drží ... co je na tom špatného?
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 19:15:53
avatar
Nebuď hned nastartovanej DD, ta novinka je taková, jakou jsi jí napsal a co si budeme vykládat, už jen podle obecný reakce v diskuzi to bylo dost nešťastně stylizovaný. Prostě to vypadá, jako bys zohledňoval jen jednu stranu mince.

Samozřejmě je fakt, že AMD udělalo za ty léta kus práce a asi mi to nebudeš věřit, ale já jsem jenom rád, protože jsem až donedávna na AMD fungoval a v blízký době plánuju návrat, jenže mi tam chybí to "ale", který by mělo bejt v novince taky vidět.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 21:51:06

O tom už se nebudu bavit, DD, asi ses dneska špatně vyspal
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:37:23

Servery obsluhují profesionálové, na jejích popud je firmy kupují. Přesně vědí co chtějí a mají přehled. Jeden rok koupí Intel, druhý klidně AMD. Nejsou předpojatí jako např Dell vůči AMD. Tento segment je výnosný, proto každá novinka míří prvni sem. Kdo ji nemá utře nos.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:49:28
avatar
Dell má v nabídce i AMD servery ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 17:53:19

Myslel jsem Notebooky. Moje chyba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 18:38:27
avatar
I notebooky má s AMD
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 19:07:53
avatar
Ona taková miliardová pokutička je argument, se kterým ani Dell nic nenadělá...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 20:04:43

Řekni rovnou, že mě chceš na....!!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 08:09:02

Už jsi to udělal! Zebral jsi mi celý jeden bod z ratingu. Užij si ho.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 12:01:17
avatar
Jáaj kamaráde ja som tu prišiel možno o 5 bodov a beriem to športovo, aj keď sa niekedy neovládnem a napíšem pár nadávok. Tu stačí aby si povedal svoj názor alebo sa v diskusii priklonil k menšine a už ťa banda šakalov vyobšíva mínuskami Stále dúfam, že tomu DD urobí prietrž tak ako hovoril
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 13:14:57

Já 3x, je to sranda! Tady platí: "Souhlasím se všema, kteří mě dávají za pravdu."
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 21:25:23
avatar
Pro AMD jedine dobre. Nemusi prset, staci kdyz kape
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel ztrácel pozice ... 2010-09-09 14:22:11

Ve článku měl být použitý minulý čas. V poslední době je totiž tendence přesně opačná, Intel výrazně posiluje na serverovém trhu. AMD musí co nejdříve uvést Bulldozery, pokud si chce svou pozici na trhu udržet.
Kyuubi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-09 20:56:56

Citace:
Ve článku měl být použitý minulý čas. V poslední době je totiž tendence přesně opačná, Intel výrazně posiluje na serverovém trhu. AMD musí co nejdříve uvést Bulldozery, pokud si chce svou pozici na trhu udržet.


Spíš by mělo být napsáno,že AMD ztrácí pozice a má pouze 6,5% trhu.Koho zajímá rok 2009,žijem v přístomnosti ne v minulosti.Ale chápu,že pak už by to nebylo ta skvělé pro AMD,o to tu jde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 576x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 388x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6