Intel zvyšuje podíl na trhu procesorů – má opět přes 81%, AMD i VIA oslabují Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 09 November 2009
altVýsledky za 3Q pokud jde o trh CPU udělaly radost nakonec všem. Někteří mají ale větší.

 

 

Všichni výrobci zvýšili dodávky procesorů, protože proti 2Q narostly ve 3Q dodávky o 23%! Příjmy z celého trhu narostly o 14% na 7,4 miliardy dolarů. A jak se výrobci o zvýšený zájem o procesory podělili? Nejvíce na tom samozřejmě vydělal Intel, který se opět přehoupl přes 80% a to dokonce na 81,1%. Druhé AMD sice dodalo skoro o třetinu více CPU než v Q2, ale proti Intelu v celkových číslech zaznamenalo oslabení podílu na 18,7% - Intel totiž dodal početně více CPU. Třetí VIA sice také dodala více CPU, ale celkově oslabila na 0,2%, zejména kvůli Intel ATOM procesorům.

Opět táhly prodeje zejména levnější procesory a to konkrétně ATOM procesory, to je odpovědí na otázku, že se sice celkově objem dodávek zvýšil o 23%, ale příjmy jen o 14%. Konkrétně v mobilní platformě si Intel polepšil na téměř monopolních 88% proti 11,9%, které drží AMD. Na serverech AMD také ztratilo a to znamená 90,4% pro Intel a 9,6% pro AMD. Nejlépe si vede AMD v desktopovém trhu, kde drží 27,4% proti 72,2% u Intelu. AMD je přesto poměrně spokojeno, protože kapacitou výroby konkurovat Intelu nemůže, ale celkově zaznamenalo vysoký růst svých dodávek i příjmů. Nejsilnější růst tradičně zaznamenal mobilní procesorový segment, který narostl o 35,7% a bude zajímavé, zda se pozice AMD nějak zlepší s novými 45nm Athlon/Turion II v Q4. Podíl Intelu na mobilní platformě kolem 90% není zrovna to nejlepší pro konkurenční prostředí, už je pro nás testery je opravdu nudné testovat 10 netbooků různých značek v podstatě identické konfiguraci … obávám se ale, že se lepší časy neblíží, spíše než AMD zkrouhne (možná) zájem o ATOM zespodu o něco slabší, ale levnější ARM platforma. Na druhou stranu i zde by AMD mohlo něco vydělat, protože jeho továrny GlobalFoundries budou ARM procesory vyrábět (ale to je hudba roku 2011) … každopádně Intel je stále neohroženým vládcem x86 platformy a pokud jste čekali nebo čekáte nějakou změnu, tak se obávám, že v dohledné době není nic na obzoru …

Zdroj: techreport.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chce to něco výkonějšího 2009-11-09 21:57:50
avatar
Grafiky mají perfektní, desky mají super, jen ty procáky se nehodí k ničemu, max. do HTPC a to je k nárůstu prodejů málo.
Kdyby se jim povedlo něco podobného jako s Athlonem x64 a vydali by výkonější proc než Intel, pak by podíl vypadal úplně jinak. Bohužel Intel je o dvě generace napřed
Já bych se vykašlal na nějaké vymýšlení, okopčil bych "i-sedmičku", slevnil a fertych .
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:07:59
avatar
i7ka je okopčenej Phenom
Jenže když nemáš kapacity na výrobu, tak si i sebelepší nápad můžeš strčit víš kam
Intel neni napřed. Jen to umí prodat...

EDIT: To bylo spíš jen šťouchnutí a nemyšleno 100% okopírováno.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:18:26
avatar
"i7ka je okopčenej Phenom" - kopie výkonější než originál
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:24:33

To není tak neobvyklé, nepamatuju si podrobnosti, ale v době, kdy CPU mohl vyrábět "každý, kdo chtěl" nějaká chytrá firma vzala Intel CPU, rozložila, pořádně prozkoumala a pak to dala zpět dohromady odlišným způsobem a co se nestalo, Intel ztrácel cca 20% výkonu na uplně totožném CPU Takže soudy, ale myslím, že tenkrát Intel prohrál.
Když má Core-i7 ještě tříkanálový řadič a vývojově je asi o dost mladší, tak se nedivím...

P.S. nepamatuju si to přesně a napsal jsem to hodně zjednodušeně, tak to nešťourejte
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:25:41
avatar
mě šlo spíš o to že je to kopie tak maximálně 50 na 50
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:06:06
avatar
To taky nebylo myšleno 100% dumbassy
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:29:24
avatar
jj tak to jo,ale tak nějak mi to připomnělo Čínu -tam si s tím vůbec nelámou hlavu - vymyslel/nevymyslel - hlavně když na tom vyděláme
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:50:54
avatar
jj klasika jako, když okopírujou český minibiky a my to tady pak kupujem jako zázrak :-/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 03:00:23
avatar
aby ne když vyšel o dva roky po Phenomu
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 05:10:40
avatar
Ale keď sa to tak vezme, tak AMD toto isté spravilo tiež i keď verejne...ja osobne nie som taký starý, aby som mal výborný prehľad v starých procesoroch, ale pamätám si na moju 486ku, ktorá bola od AMD a bežala na úžasnej frekvencii 100MHz a v podstate ak si dobre pamätám, tak to bolo licenciou odkúpený procesor, či tak nejak, ale tieto od AMD boli o čo to výkonnejšie, šli dačo lepšie taktovať a mali lepšie prevádzkové vlastnoti...zvláštne, keď to boli presne tie isté procesory, aj keď AMD ich očividne nenechalo len na 100% okopírované
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:27:34

Vtip je v tom, že AMD není nic jiného než "kopie" Intelova procesoru. (viz počátek x86 v IBM-PC).

Intel nemůže být kopií Phenomu, protože Phenom není "originál". Phenom je pouhá "kopie" všeho možného od DEC-Alpha až po různé PowerPC procesory. Intel tedy těžko něco kopíroval u AMD. Spíše se inspiroval u podobných zdrojů.
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 10:08:11
avatar
aj BMW je kopia fordu alebo kto to vymyslel prve auto ? ...
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:13:32

Phenom nepřinesl žádnou originální novinku. Jestliže nepřinesl NIC nového, tak co vlastně od něj Nehalem okopíroval?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 14:20:31
avatar
Už len niekto absolútne neznalý, čo nepozná architektúru procesorov vie to, že to bol prvý natívny štvorjadrový procák, nehovoriac o iných novinkách, ale toto myslím nemohlo újsť nikomj ;)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 14:19:07
avatar
Prvé BMW bol licencovaný Austin(či také niečo...nemám teraz čas hladať podrobnosti) a zožal výborné úspechy...prv sa snažili vyvinúť vlastné auto niekoľko rokov, no nejak im to nešlo...ktovie prečo to tak bolo, ale od tedy je BMW špičkou automobilového trh ;)
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 22:53:31
avatar
evidentně nebylo kam spěchat
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 06:44:24

Nic divného. Vzpomínál si na dobu kdy žhavé P4 porážely AMDéčka.
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:22:49

To jsi vytlačil kde?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:01:48
avatar
je to okopčenej phenom. AMD a Intel mají spolu dohodu o sdílení technologií.. AMD může dělat x86 CPU, procesory dostanou Hyper-threading a Intel zase využívá technologie AMD (64 bit, int. řadič pamětí).. i7 je lepší, protože prostě vznikla 2 roky po phenomu a je to prostě mnohem líp vyladěný. A další náskok má intel ve výrobní technologii, kde je tak cca 2 roky před AMD...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:28:46
avatar
Procesory AMD by som az tak nezatracoval......, no jedno ma stve, za posledne roky strasne vyrastol mobilny trh, notebooky, netbooky..... a amd si to nejako nevsima.... , ked intel vydal Atom, AMD prehlasilo, ze pocka ako sa ten trh vyvinie, uz je to vyvinute a AMD stale caka...., podla mna v notebookoch, netbookoch by prave AMD excelovalo, tam ten vykon nieje prvorady....., nechapem to....
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:29:27
avatar
Absolutně nesouhlasím s tvrzením, že AMD procesory jsou k ničemu Myslím, že výkonově i cenově v mnoha segmentech trhu slušně Intelu konkurují a ke všemu "svojí" technologií, ne obšelehem. Možná ne v hi-endu a netboocích, ale Phenomy II i Athlony II nejsou špatná koupě.

Ovšem solidní pověst a marketingové možnosti konkurenci Intelu tvrdě válcují a vyšší příjmy se projeví v nákladnějším a tudíž i pokročilejším výzkumu. Takže se není čemu divit, že je Intel napřed

Doufejme, že tyhle procáky "na nic" se budou dál zdokonalovat, jinak nás jednou budou procáky modrejch stát neskutečný sumy a pak si na AMD ještě rád vzpomeneš
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:45:52
avatar
souhlasím s tím že AMDprocessory vůbec nejsou k zahození, ba naopak
myslím že je to kolikrát i lepší koupě než intel ...výkonostně je to na stejné urovni, a někdy ztrácí zanedbatelné množství výkonu, a navíc =>
nechce se mi podporovat giganta jako je intel, aby tu nakonec byl ještě větší monopol než je ..ještě že AMD dokáže konkurovat a srážet ceny
x)
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:24:33
avatar
Myslím, že je uplne jedno koho budes kupovat, protože jediný důvod, proč tu AMD ještě je, jsou antimonopolní úřady, kterých se Intel bojí jak čert kříže, takže kdyby se AMD nehlo výkonově do budoucna z místa, tak to bude paradoxně největší problém pro Intel, nebo proč si myslíš že jsou Core i7 tak drahý ? Výrobní náklady problém nejsou, tranzistoru mají mín než ekvivalentní Phenomy a množství který by mohl Intel vyrábět, by cenu jeste více snížilo, ale byl by to vcelku problém, kdyby je nabízel za 2k, sice by to nebylo pod cenou, ale kdo by si pak koupil AMD ?
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:54:17
avatar
I Intel potřebuje "konkurenci"... Dyť by ho to ani jinak nebavilo Ale AMD neni konkurence, což ukazuje i ta tabulka.
A pokud to pochopíte, tak počítač pro moji práci bych si postavil nyní jen na Intelu - už jen kvůli virtualizaci atd...
Doma na zábavu AMD, protože to neni zas tak špatný!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 02:59:55
avatar
AMD má taky virtualizaci ;)
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:10:38
avatar
A dokonce ma AMD virtualizaci povolenou na všech procesorech (teda ne ze by ji Intel taky nemel fyzicky na vsech procesorech, ale musíš si priplatit)
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: Pindra 2009-11-10 08:24:24
avatar
Kde konkurují???

1) V netboocích je to jednoznačná záležitost Intelovského atomu, AMD tady nemá konkurenta (beru spotřebu CPU).

2) O trošku výkonější segment, tam zase jasně dominují zase intelovské: Core 2 Solo ULV SU3500, Celeron M CULV 743, Core 2 Duo ULV SU7300 a Pentium Dual-Core SU4100.

3) Klasické notebooky, drtivá převaha C2D, AMD se svým turionem se nechytá výkonem, spotřebou - teplotou.

4) Stolní počítače - základní ale dostatečný výkon opět výkonné a perfektně taktovatelné C2D (např. E8400)

5) Max. výkon - jasné kralování i7 a za nějaký čas i9.

Když to vezmu kolem a kolem, prostě bych si AMD nekoupil z toho důvodu, že nemá v žádném sektoru lepší procesor a to je prostě fakt. To že ušetřím pár stovek za lacinější AMD procesor mi za to nestojí, v notebookách vůbec a ve stolním kompu taky.
Dříve jsem vlastnil AthlonXP, Barton, Athlon X2, ale dneska mi AMD nenabízí nic zajímavého.
Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžeš udělat .

Jediné místo kde bych o něm uvažoval je jak už jsem říkal HTPC. Ať se ti to líbí nebo ne, 80% lidí uvažuje stejně jako já a klikej si na blábol jak chceš
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 16:50:02
avatar
Ty bohužel řešíš jen výkon a nic než výkon. Já osobně preferuji nejlepší poměr cena/výkon a tam "ať se ti to líbí nebo ne" vede AMD Jak v procesorech za ceny 1500,- tak kolem 3000,- i 4000,-

Na netbooky možná rozjede amdčko svoje procesory (chytří doplní, já si kodové označení nepamatuji), ty snad vytvoří konkurenci a intel cpu půjdou v tomto segmentu sehnat levněji.

Do stolních počítačů těžko každý koupí E8400 při jeho aktuální ceně, sorry, ale tvoje představy, že každý je ochotný si nadstandartně připlácet za výkon, jsou mylné.
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ha ha 2009-11-10 23:05:00
avatar
Ty sorry, ale nemáš pravdu. Ano z těch prodejů je vidět jasný výsledek, že 80% lidí si připlatí.
Nevím co se tady snažíš řešit, fakta jsou fakta.

Cituji: Na netbooky možná rozjede amdčko svoje procesory
To je ta konkurence ???

Na normálních notebookách je turion úplná tragédie a nedoporučoval bych ho nikomu na kom mi záleží, možná opravdu jen sociálkám nějakou ojetinu se silnější
grafikou. Novej v žádným případě - beru notebook 20k+ ne nějakej eMachines za 9500, to není notebook pro lidi, ale pro idioty s holou prdelí a vymytým mozkem, pro ně je ale i toho eMachines škoda

Co se týče ceny:
C2D E8400 se dá sehnat za +- 2700Kč na aukru.
PhenomII X4 stojí 3500, ale když už někdo potřebuje
4 jádra = hledá max. výkon, nepůjde si koupit phenom, ale už ty 2k pustí a koupí si i7.

Pro tvoje info počítač (notebook) není jen o procesoru a jeho ceně, kdo to montuje a rozumí tomu, dívá se i na
spotřebu-zahřívání, provozní vlastnosti a kvalitu, sladěnost a hlavně vyladěnost celého kompletu.
Kupuješ snad nejlacinější základní desku aby si ušetřil 300Kč, nejlacinější HDD, Ramky ??? Já ne.

Jednou z toho výkon/cena vyrosteš a pochopíš že to není zas tak důležité a jak si byl v mládí hloupej, do té doby si moc nepokecáme
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 12:02:05
avatar
Opak je pravdou , najvyhodnejsie procesery pre hracov ma dnes AMD , pozri sa na ceny za ktore sa predavaju Phenom X4/X3 ,
na GTA IV a ostatne narocne hry ti bude stacit aj pretaktovana X3-ka a to stoji pod 100eur ...
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:35:12
avatar
Sám osobně mam Phenmon II 955 na 3,2GHz as maximální spokojenost,na paření+občasné kodování videa apod. super
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:26:45

AMD dokaze znizit procesorom TDP inak ako len mensim vyrobnym procesom a to ma unich fascinuje.
Jej zapory su - oneskorenie vyrobneho procesu, prve 32nm vzorky tu uz mali byt a prve beta procesory na 32nm tiez, taktiez ma sakramensky, oproti intelu, malo vyrobnych kapacit... To je jedne z najhlavnejsich problemov..
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:59:14
avatar
Za tým zvýšením podielu stojí hlavne superpomalá atómová bomba, predajom tých nepodarkov si intel síce zvyšuje podiel ale aj znižuje zisk. Situácia by sa mala zlepšovať až AMD konečne vydá niečo čo bude priamo konkurovať Atomu. Paradoxné na tom je, že AMD celý život zápasí s najsilnejšími procesormi od Intelu a párkrát sa jej podarilo ich aj poraziť. No keď stojí proti nej, najpomalší procesor v dejinách tak sa jej do toho akosi nechce. Asi tušia, že keby niečo superlacné a schopné vydali tak by to šlo na úkor drahších procesorov ktorých nemajú v ponuke práve veľa.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 00:14:44
avatar
Hmm co naplat, i5/i7 valcuji Phenomy a AMD jim zatim muze konkurovat jen tim ze prodava 3,4 GHz Phenom II. Ale jak se to rika...z ho*na bic neupletes. Navic kouknete na ty ceny i5 750 4189,- a Phenom II 965 4018,- .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 02:59:23
avatar
Core i5/7 opravdu Phenom neválcují ... jejich výroba zabírá 2% ... slovy 2% současných kapacit společnosti Intel a to většina jde do serverů! Intel ví, že tyto procesory nemají na současném trhu mnoho zákazníků. phenom je naopak dost hluboko pod 200 dolary takžke v současnosti daleko atraktivnější ... v současnsoti nejvíce vydělávájí CPU s cenou typicky mezi 70-150 dolary.
Kwassi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 10:19:21
avatar
Přesně. Už jsem týden spokojený majitel AMD PhenomII X4 945 za 3600Kč. Šel na 2 roky starou platformu AM2+, nemusí se tak měnit zkladní deska (a s tím OEM Windowsi), RAMky.. nic. Prostě paráda. Upgrade z X2 5000+ jak má být. Už jen aby ty HD5850 byli dostupné. Dobu čekání zpříjemní hra Batman, kterou jsem dostal ke GTX260..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:07:53

Ja som tiez menil Athlona X2 6000+ za Phenom II X4 940 a neviem si to vynachvalit. Bolo tak isto na starsiu platformu s este AM2 socketom a nic ine som nemusel menit. Takze spokojnost a uz len upgrade GPU a bude super.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 22:59:10
avatar
ty procenta výroby se budou k novýmu roku hodně zvedat
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:48:33

no neviem.. vzdy znova nadobudam pocit, ze MAD ma len tolko, kolko mu INTEL umozni mat..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 728x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 499x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 971x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1202x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1527x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 6