Máme problém :). RYZEN 7 je výkonnější, než jsme ukázali. AMD chystá RYZEN 2 a RYZEN 3! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 08 March 2017
altTak to vypadá, že skoro všechny recenze RYZEN 7 jsou špatně. Procesory jsou totiž výkonnější …

 

 

 

 

Ještě než se pustíme do omlouvání za to, že jsme vás uvedli v omyl, máme tady zajímavé novinky.

  • AMD chystá tři generace RYZEN

                              – „Pinnacle Ridge“ jako „RYZEN 2“ dorazí příští rok!

Pokud si myslíte, že vydáním současných procesorů RYZEN všechno skončilo, tak se mýlíte. AMD při uvedení procesorů oznámilo i další plány v neveřejné části prezentace. Nicméně ty se dostaly ven:

Takže se můžeme těšit na minimálně tři generace RYZEN procesorů v následujících letech. A ta druhá už je údajně v podstatě hotová. AMD totiž trvalo déle, než byl původně plán, vydání „RYZEN 1“ a to hlavně kvůli vyladění zcela nové 14nm FinFET výroby pro tyto velké CPU (i GPU). Původně se počítalo s RYZENem už v roce 2016, nakonec je z toho tedy až Q1/Q2 2017. RYZEN jako takový byl ovšem dokončen už před nějakou dobou a od té chvíle AMD už pracuje na jeho druhé generaci „RYZEN 2“.

Ta se bude jmenovat „Pinnacle Ridge“ a procesory (do AM4 platformy) by měly dorazit na trh už za rok. AMD pracuje na dalším zvýšení výkonu na jádro i zvýšení IPC údajně zhruba někde mezi 5-15%. A dalších optimalizací se dočká samozřejmě výroba a její využití, takže nějaké další navýšení vlastních taktů procesorů. Optimalizací projdou i některé klíčové části procesoru, tajně můžeme doufat ve zvýšení počtu PCIe linek. Uvidíme. Další vylepšení se pak budou týkat serverové platformy a čistě výpočetního využití čipů. Každopádně práce na RYZEN 2 míří do finále a už tento rok mají procesory vstoupit do ostré výroby tak, abychom ještě lepší RYZEN procesory (já vím, nechce se tomu ani věřit) mohli nakupovat už v Q1 nejpozději či v Q2 2018.

Současně už AMD pracuje i na „RYZEN 3“ což by mohl být možná poslední AM4 procesor, než zase bude čas na výměnu platformy s ohledem na nástup další generace pamětí a možná celé koncepce CPU+GPU+HBM na jediném PCB po roce 2020. „RYZEN 3“ by prý mohl být hlavně ve znamení přechodu ze 14nm na 7nm výrobu IBM, a mohl by se na trhu objevit v druhé polovině roku 2019. Velmi podobný scénář bude i u grafických čipů AMD využívající stejných výrobních procesů, kde stávající POLARIS architekturu nahradí letos zbrusu nová VEGA, která se v roce 2019 objeví i v 7nm verzi a následně ji doplní a postupně nahradí už kompletně 7nm NAVI architektura v letech 2019 a 2020.

  • RYZEN procesory jsou výkonnější – Windows 10 s nimi neumí!

Budeme se vám asi muset omluvit. Přes naši veškerou snahu a trojí přeměřování na nejnovějších BIOSech a s nejnovějšími verzemi aplikací to vypadá, že jsme vám o RYZEN 7 neřekli úplnou pravdu:

Již několik zdrojů potvrdilo a otestovalo, že RYZEN 7 procesory jsou ještě výkonnější, než ukazuje drtivá většina recenzí včetně tedy té naší, a tak jsme vás uvedli v omyl. Na naši obranu, v recenzi jsme psali o podivném chování procesoru zejména u her, kde vykazoval často nízkou zátěž i spotřebu a procesor tak nejel naplno. Bohužel další a další podrobnější měření, které se na internetu objevuje potvrzuje, že všechny recenze RYZEN 7 dělané na Windows 10 jsou vlastně špatně a neukazují skutečný výkon RYZEN procesorů od AMD, který je ve skutečnosti tedy vyšší.

Windows 10 si totiž už prokazatelně nerozumí s RYZEN 7 procesory! Přestože je to hlavní operační systém, Windows 10 v současnosti neumí správně přiřazovat jádra-vlákna k jednotlivým úlohám a výsledkem je tak nejen nižší výkon, ale i horší spotřeba a tak dále. Scheduler Windows 10 aktuálně prostě nepracuje s RYZEN 7 správně a nebudete tomu věřit, ale oficiálně nepodporovaný Windows 7 vykazuje někdy lepší výkon s RYZEN. A to platí i o hrách pod DX11, které jdou lépe než nové DX12 (jen Windows 10 záležitost). Dokonce i pod LINUX má RYZEN 7 lepší výkon a RYZEN 7 1800X je dokonce na úrovni výkonu Core i7-6950X a AMD tak vyrovnalo výkon nejlepšího desktopového procesoru Intelu za 3x nižší cenu!

V naší recenzi jsme zkoušeli i různé BIOSy, ale také vypínat SMT a u některých her to znamenalo dost velký rozdíl. Je tedy bohužel zcela evidentní, že samotné Windows 10 potřebují nutně update pro RYZEN, což by ale nemělo být nic až tak složitého (i když u Microsoftu člověk nikdy neví) :). Až jej dostanou, znovu tedy RYZEN pořádně otestujeme a měli bychom dostat o něco lepší výsledky, zejména ve hrách by pak neměly RYZEN 7 nijak zaostávat za Core i7 procesory. Každopádně současné recenze berte tedy jako provizorní.

Doufejme, že s novými RYZEN 2 už bude po stránce optimalizací SW a Windows vše dávno vyřešené při jejich vstupu na trh. A že si ušetříme zbytečné polemiky nad tím, že 8jádrový RYZEN 7 je opravdu výkonnější a lepší procesor, a to i na hry než slabý a jen 4jádrový Core i7-7700K apod. ;)

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:18:39
avatar
Když jsou ještě výkonnější, tak jedině dobře
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 11:49:22

Zaujímavé je že keď sa niečo udeje u AMD hneď sa o tom vie, ale aby sa aDDmin zabudol zmieniť pri svojej nestrannosti o masívnom náraste výkonu u nvidie (hlavne api VULCAN) po aktualizácií Odkaz


RX480 vyzerá byť ešte horší kauf ako doteraz
Warder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-13 12:20:47
avatar
Myslis na toto http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-ma-nove-directx12-ready-ovladace-slibuje-v-prumeru-16-vykonu-navic-ma-to-hacek.html ?
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:29:09
avatar
To je dobrá zpráva, nicméně se bojím toho, že nedostatek desek bude pro prodejní úspěch ryzenů pohroma. Než budou desky na obchodech, nadšení z ryzenů opadne, přestože jsou to super procesory.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:27:37
avatar
LOL tak to je to posledni ceho bych se bal, AMD neni pitome a dodava zrejme stejny pocet cipovych sad jako samotnych procesoru a vyroba desek je uz na 3tich stranach. Pokud bude z RYZENu prodejni hit, urcite se prizpusobi a zacnou vyrabet mene intel a vic AMD desek
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 21:22:46
avatar
Vy si koupíte procesor a pak budete čekat na vhodnou desku? No já chci procesor a desku naráz. Já jsem chtěl ryzen koupit, ale výběr desek a jejich dostupnost je tak mizerná, že koupi odkládám a až opadne ten wow efekt, možná se ne to vyprdnu úplně. Mluvím o tom, že emoce prodávají a když je nechají vyprchat, riskují, že nakonec zákazník nekoupí, páč převládne rozum a zjištění, že stačí ten starý procesor. Nedostatek desek tak může limitovat prodejnost samotného ryzenu.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-11 19:04:04

1. ony desky jsou, jen není takový výběr
2. já jsem jeden z "postižených", mám Ryzena a čekám na ASRock

Takže rozhodně mě to neodradí od koupi takto výhodného CPU
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:29:50

ja mam desku i procesor uz od utery, jedine co me brzdi je to, ze vodni chlazeni ma pokazenou pumpu, takze ma zitra prijit jine
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Microsoft 2017-03-09 18:31:07
avatar
Ajajaj, tak to mám trochu strach. Microsoft a jeho updaty jsou v těchto ohledech dosti pomalé. Třeba ten Gaming mode, který má přijít, má přijít až někdy v srpnu tuším... což je dost bída na to, jaký je to technologický gigant a že víceméně windows 10 je jeho jediný, aktuální a tedy udržovaný desktopový produkt... takže doufám, že toho updatu pro Ryzen se dočkáme do Vánoc, nebo alespoň do Silvestra....
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:42:29

Microsoft si dává na čas, protože musí update nejprve otestovat na několik tisíc kombinací hw + sw. Nemůže si dovolit vypustit něco co zapříčiní kritickou chybu. To by bylo žalob ze stran firem
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:47:00
avatar
Zaujimave, ze W7 si paradoxne rozumie s Ryzen lespie nez W10. V kazdom pripade, je dobre, ze sa prislo na to, kde je ten vykonostny zadrhel. Pretoze vypoctovy vykon hovori jasnou recou, ze Ryzen ma vykonu dost, tak nie je mozne, aby bol v hrach slabsi nez 4/8 Core i7 voci 8/16 Ryzen 7. Takuto chybu v planovaci W10 si malo AMD spolu s MS ustrazit.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No myslím že se ještě budeme d 2017-03-09 18:45:19

No myslím že se ještě budeme divit až to AMD všechno vyladí. Trošku mě přijde, že si AMD vždy první generací nového hardware vyzkouší jaké jsou vlastnosti v reálu, spotřeba, výkon atd. Proto doufám že při uvedení produktu č.2: Ryzen 2, Vega atd. už bude vše fungovat na 100 %. No každopádně má Lisa pěkně našlápnuto :-D. A teď možná budu přehánět, ale ani bych se nedivil, kdyby v budoucnu natočili film o AMD, jako o vzestupu skoro mrtvé firmy. Držím palce jako vždy . Díky DD.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:47:03
avatar
Člověku se chce zeptat, jak tedy ADM testovalo funkčnost svých procesorů, když mají takové problémy pod operačním systémem, který je už tak dlouho na trhu.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 20:38:50

Ti připadá, že Ryzeny nefungují? Co bys asi říkal v roce 2005 na Athlon 64 X2, kterého rok drtily v mnoha aplikacích jednojádra, a v mnohých recenzích byly na hry doporučovány rychlejší jednojádra než vícejádrové procesory.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 20:45:36
avatar
Promiň, ale četl jsi ten článek nad diskusí, nebo jen procházíš diskuse a píšeš nesmysly?
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:39:33

Cetl jsem ráno originál na diitu, tento recyklát jsem jen přeletěl, žádná nová informace v něm není.
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:52:22

A uz je to tady;) a nakonec to netrvalo tak dlouho. Jsem na novy testy hodne zvedavej. 10-20%vykonu nahoru a bude to casem jeste lepsi.
Taky jsem hodne zvedavej na Intel, protoze pokud se to potvrdi, tak bude muset hodne zlevnovat)), coz je to co vsichni chceme. Konecne nejaka konkurence.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:54:41

Tot otázka, ale ten update by mohl vyjít co nejdříve, protože nové Ryzeny mají být v novém Xboxu. A MS určitě nebude chtít řešit tyto porodní bolesti a nechat se převálcovat PS-kem. Přeci jen ty nové konzole už musí třeba někde zkoušet atd. Ale to je jen můj názor.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:04:13
avatar
Veľmi dobré video o tom ako funguje ryzen a tiež o probléme vo windows: Odkaz. Komu sa nechce pozerať tak v skratke ide o to že ryzen je zložený z dvoch jadier ktoré nezdieľajú spoločnú L3 cache. Preto keď prebieha výpočet na jednom jadre a ten je závislý na výsledku druhého jadra, tak je nutný prenos výsledku medzi jedrami. Obyčajne sa na toto používa L3 cache v prípade ryzenu to ale nie je možné a tak musí byť tento výsledok presunutý inou cestou. Windows dokáže pracovať s takouto architektúrou (napr. niektoré xeon processory), čiže by nemal byť problém pracovať podobne s ryzen. Čiže výkon pôjde určite hore. Na hry ale takáto server architektúra nie je úplne ideálna čize tam bude asi ryzen strácať aj naďalej aj keď fix windows určite pomôže.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 10:45:37

Ano, v některých případech to trochu brzdí, ale reálně se tím uživatelé nemusí zabývat, stejně, jako se tím nezabývali u Pentium D a velmi oblíbené Core 2 Quad.
Mani2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deža Ví? 2017-03-09 19:13:13

Jako bych už někde něco podobného četl:

"AMD podcenilo SW stránku a vydalo procesor bez toho, aby MS dokončil potřebnou záplatu a update Windows a drtivá většina běžného SW je na tom podobně. Výkon FX modelů tato situace samozřejmě omezuje. Mělo by se to ale zlepšovat s tím, jak tato architektura dorazí i do APU procesorů a SW pro to bude postupně v nových verzích připraven a optimalizován."

Odkaz
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:16:25
avatar
Jojo to si pamätám a dopadlo to takto: Odkaz alebo cit. WIFTa "aneb kterak se může jít Bulldozer zahrabat"
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 09:10:56

Což je nesrovnatelná situace. Buldozer byl na opti.alizacích životně závislý, bez nich byl pomalý. Ryzen ne, i bez nich je velmi rychlý.
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:54:38

Jestli pod Windows 10 nejedou Ryzeny dobre, tak by mne zajimalo, pod jakym systemem je AMD testovalo a proc uvadeji win 10 jako oficialne podporovany system, oproti napr. win 7?
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 20:32:17

a jaky je rozdil? W7 vs W10?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:32:04

Pravdupovediac chcel by som w10 s užívateľským rozhraním ktoré som mal vo w 7 - dokonalý systém .
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:07:17
avatar
1zwei. Ale proboha co tam je jiného??? Stejné ovládací panely, stejné nastavení jak v W7. Plus nová nastavení, plus DX12 atd...Čeho se tak lidi bojíte? Bude doba, kdy se budete zase bát přejít na další windows a budete chválit W10.. Prostě stále dokola.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:27:11

To Icoboss : W 10 mám. No na jednej strane w7 som dokázal mať pod kontrolou + to prostredie mi vyhovovalo. Zatiaľ čo w 10 pod kotrolou neviem mať a prostredie, umiestnenie ovládacích prvkov je iné a doplnky sa mi nepáčia. A pri doplnkoch mi doplnky w 10 pripadajú nefunkčné napr. kalkulačka, vyhľadávanie atď. Ďalej kvôli w10 si budem musieť kúpiť nový scanner.
Vlastne pre rovnaké dôvody som sa vrátil z w8 na w7
A zas sa ti priznám, že teraz nemám čas na hru
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 00:31:47

tak to nevim co mas za verzi,ale tohle vse me jde a sem maximalne spokojen... asi bude problem jinde
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 20:41:46

tak to som teda zvedavy, ale vypada to ze bude rozumnejsie pockat na ryzen 2... za prve nejak rychlo vypustili info o pokracovani a za druhe; mam pocit ze amdckari uz su nauceny cakat z vegy takze naco im platit teraz
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 14:01:20
avatar
Vždycky si můžeš říct, že je "rozumnější" počkat, ale s takovou nikdy nic nekoupíš. Počkat se vyplatí maximálně tak na navou generaci.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2017-03-09 20:52:08

No mám 1700x v košíku, takže se neskutečně těším !!!
Každopádně, problém W10 se dá částečně řešit přes ProcessLasso, kdy pěkně rozdělíte CCX.

Každopádně co já si slibuju od Ryzen2 ?

Tak hlavně 4 kanálovej řadič, kterej by v TOP enthusiast platformě být měl. Argument, že AM4 je konkurence pro Z170/270 neberu, protože kdyby tomu tak bylo, tak se nebude pořád srovnávat s 2011v3 procesorama. Takže je nefér říkat, Ryzen7 je výkonější než Intel za 30 000, Ryzen je super ! A na druhou stranu, Ryzen7 má dvoukanálovej řadič jako Z170/270, takže to je vlastně na stejno. Tak buď a nebo.

Druhá věc, doufám, že podělaní výrobci MB nezaspí jako tentokrát a budou mít vyladěný BIOS, neříkám na 100% ale tohle je hrůza. Není možné, aby při 2x16GB DIMMU běžely frekvence na 2666 a když to chce člověk na 2933, tak musí zvýšit nechutně CL. Od Ryzenu 2 očekávám alespoň nativní podporu 2933MHZ... a 3200 chci jako běžný OC standart, ne že... "pouze pro x370, pouze pro single rank, pouze pro single slot, pouze pro 2x8GB" a podobné kraviny, které jsou tu teď.

A od Ryzen 3 očekávám, že jejich 8 jádro bude opravdu 8jádro, ne 2x4 jako teď :-)

Snad se mé sny vyplní
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 09:15:33

Ryzen 2 určitě a 3 pravděpodobně budou mít dvoikanál, jelikož to bude stále na stejné desky a platformu.
S tím plně 8jádrovým to může vyjít, pokud bude trojka na 7 nm. Ovšem pak bude nejvyšší verze možná 8+8
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asdf 2017-03-10 18:34:20

Ale tak víš jak. Nějaká AM4+ platforma. Ryzen 2 kompatibilní jak s AM4 tak AM4+. Kdo chce čtyř kanal tak si priplati... Intel style jak získat další peníze
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 14:02:13
avatar
Dvoukanálový řadič tě snad nějak omezuje?
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 20:52:33
avatar
Třeba Intel zaplatil Microsoftu aby ten hotfix pozdržel a utlumil tím hype kolem Ryzen
No spíš to ale bude tím, že procesor se začal vyvíjet za éry Win7/Win8 a proto si s nimi lépe rozumí.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 21:32:13
avatar
To se dá rozvést ještě víc. Intel poradí výrobcům desek, ať to trochu zdržují, že jen pár desek v omezeném množství s nevyladěným BIOSem. Moc přitažené za vlasy?
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testovat na 7 přece 2017-03-09 22:22:26

nebudeme... 7 nejsou aktuální. Ale říkám pořád, že 10 jsou napi...Jen další důkaz :-) To má byt ten odladěný systém? Nezbude AMD než dodělat podporu pro 7 oficiálně. :-) Windows si nerozuměli ani s FX. Asi ten Intel... Zase
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 22:56:03
avatar
ehm ... není lepší opravit ten problém u W10 než řešit stařičký systém, ve kterém už nejde nic vylepšit a který většina hráčů už ani nepoužívá?
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:06:07
avatar
nj a jsme zase u jádra pudla Znám víc lidí který vzhled a ovládání W10 víc sere - než přináší nějaký bonus.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:31:27
avatar
to je lituji .... W10 se ovládá v pohodě, ano pár věcí je jinde, ale všechno tam je a jsou prostě lepší ...hlavně stále ve vývoji a stále přibývají nové věci .... jako systém ale pro současný HW jednoznačně lepší (byť tedy RYZEN chce ještě dodělat, ale AMD i výrobci PC a desek na to docela tlačí, takže MS s tím snad pohne)
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 10:31:12

Musím souhlasit s Danitem. Většina lidí na počítači pracuje, ikdyž tady na webu a jiných podobných bychom mohli podlehnout dojmu, že existují jenom PC hráči. A nemám snad jedinou kladnou odezvu na WIN10. Těch důvodů už bylo popsáno stovky, ať už je to příšerný vzhled vypalující oči (a nejde nastavit, existují nastavby, které ovšem hackují DWM API), WIN 10 mají být jak pro tabletové tak klasické ovládání a z toho ten plynoucí naprosto příšerný look - pérové ikony na bílém pozadí velké jako kráva (s kolegama jsme se shodli, že snad v Redmondu fetují toulen), schizofrénní ovládání - existence jak nastavení, tak ovládacích panelů, absence tl. start (ten hybrid, to opravdu není opravdu nabídka start, takže instalace classic shell), šmírování (šalamounsky zvané telemetrie), které přesahuje únosnou míru, úplně zbavit se ho nedá ani přes skripty, nemožnost vypnout aktualizace (Microsoft rozhoduje co budete mít v PC), doprasený windows scheduler, doprasený high DPI scaling , poslední dobou zcela neprokrytě zobrazování reklamy atd atd. Ergonomii Win7 si desítky (někdo neřekne jinak než děsítky) ani nepřičichly. Docela jsem se pobavil, když jsem před nejakou dobou pročítal test, kde v Linuxu pod Wine (tl. pod emulací !!!) běžely hry rychleji než nativně pod Windows (to jen k efektivitě využívání systémových zdrojů). Pro mě je Windows čím dál tím víc svazující operační systém, ale jako mnoho ostatních nemám možnost výběru, vzhledem k aplikácím jaké používám, ten pocit ovečky, čím dál tím víc hnané do kouta ...
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 17:54:56

Hezky vycet. Treba vzhled bych jeste prekousnul, horsi je to se zbytkem. Jo, jeste se zapomelo na doprasene GPO u normalnich verzi (home i pro), kdy nejde hromada veci nastavit ani pres registry.
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 14:15:57
avatar
Jak se ti líbí vzhled, to je čistě subjektivní záležitost. UI je taky dost subjektivní. Za sebe musím říct, že nabídka Start na Win 10 je v pohodě. Tobě se třeba líbit nemusí, ale proč ti to tak vadí? To v nabídce Start trávíš tolik času?

Ad šmírování - jestli si myslíš, že Sedmy nešmíruje, tak jsi naivka.

Ad doprasený windows scheduler - co máš konkrétně na mysli?

Ad doprasený high DPI scaling - na Sedmách je ještě doprasenější.

Ad nemožnost vypnout aktualizace - skutečně nejdou vypnout?

Ad reklamy - ano, v tom jediném souhlasím.

Citace:
kde v Linuxu pod Wine (tl. pod emulací !!!)

Wine není emulátor!!!

Jako spokojený uživatel Fedory se těm nářkům uživatelů Desítek jenom směju.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 14:54:27

Už jsem to komentoval tolikrát, že nemá cenu se k tomu vracet. Pro někoho, kdo začal s 10, je to snazší. Kdo ví, jaké byly 7, ví o čem mluvím. A podpora HW nutně neznamená, aby se hned vydával nový OS. Tam stačí základní ovladače,aby se mohl nainstalovat. A je spíš ironií, že na 7 ty Zeny někde jedou líp. A taky je ironií, že lidi nelpí na 8 a 8.1. Není to hloupostí uživatelů, ale kvalitou toho systému. Takže jak jsem taky někde napsal, dejme 10 šanci. Možná až bude build 5412655456854, třeba jo. A i když na 10 věci fungují, jsou na pi.... Nelíbí se mi. A opakuji to i těm, co se ráno budi s pocitem, že jsou ředitelé zeměkoule.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:31:50

aDDmin: tak porad ako urobit/nastaviť vo w10 prostredie ako bolo vo win 7 /t.j. rozmiestnenie ovládacích prvkov + design/. Ďakujem
kazgoroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:43:44

Ja teda neviem co presne myslis pod rozmiestnenim ovladacich prvkov, ale skusal si stlacit windows klavesu + X a v tomto menu kliknut na ovladacie panely?
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 00:34:58

tak daleko se asi nedostal
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 14:14:03

Kazgoroth, ďakujem - sú tam ešte ďalšie klávesové skratky ?
VLuk3s Ale dostal pri hľadaní príkazového riadku len som to neskúmal
kazgoroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 16:31:31

Klavesovych skratiek je vo Windows vela. Tu je odkaz priamo na microsoft support - zvol si tam Windows 10:
https://support.microsoft.com/sk-sk/help/12445/windows-keyboard-shortcuts
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BLB 2017-03-09 23:04:23
avatar
Danito, jsi BLB.. W10 jsou naprosto skvělý systém. To, že ho neumíš používat, nebo jsi líný je věc jiná. Problém RYZEN vs W10 je sice na prd, ale to se dořeší. Používat dnes již hodně zastaralý W7 je nesmysl. Na co budu jezdit v žigulíku, když mohu jezdit v audině.. Zamysli se než něco plácneš. Nenašel jsem nic, co by mě pod W10 nejelo, nebo nefungovalo. Jestli ty ano, problém bude mezi klávesnicí a židlí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 23:30:02
avatar
v klidu ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 02:37:09
avatar
Citace:
Nenašel jsem nic, co by mě pod W10 nejelo, nebo nefungovalo.


A v tom je ten problém, to že něco funguje tobě, neznamená že někdo další s tím nemá problémy. W10 je už fajn, ale pořád to není úplně ok.

To srovnání s audi a žigulem taky trošku kulhá, ale hlavně po některých reakcích začínám mít dojem že W7 někomu musel udělat něco hodně, opravdu hodně špatného.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BLB jsi ty 2017-03-10 12:57:29

A korunuju tě králem blbů téhle debaty. Vyhrazuji si právo na vlastní názor. Výhrady k tomu systému mám z důvodů, které tebe zajímat nemusí. Jestli jsi s ním spokojený, užívej ho. Ale nenazývej blbem kohokoli s jiným postojem. To totiž dokazuje, co jsem zmínil výše. Jsi blb korunovaný a nemusím to ani obhajovat. Udělal jsi to za mně.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 13:03:22

Taky s desítkama osobně nemám žádný problém, ale od zákazníků vím, že jich je spousta, velmi často záleží na použití PC. A ta první věta, kterou pan Icoboss začal, ho pro mně zařazuje do spamu, bez ohledu na kvalitu jeho názoru.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 08:00:03
avatar
Procesor se urcite zrychli, ale DD ukazal grafy her pouze BF1 a Gta5 kde uz nyni funguje ryzen perfektne a vykon nahoru nepujde.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 09:55:38

Bude tedy Ryzen 1700 testovan na win7, nebo oboji a bude porovnani s win10?
lichtos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 11:09:41

Taky bych ocenil nějaké ty testy, aby to vlastně dokázalo to, co se píše ve článku a já byl spokojen s AMD .

Nějaké to srovníní w7 vs w10 s RYZENem.
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 11:23:45

AMD: Nabizime rychle auto, se kterym sice budete muset jezdit pomalu, ale nebojte, on ty cesty jednou (mozna) nekdo opravi
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 12:11:45

Nebude jezdit pomalu, to opravdu ne.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 13:46:54

A to je problem vyrobcu automobilu, ze treba na D1 se hodi spis surfovaci prkno?
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 13:53:21
avatar
Citace:
Dokonce i pod LINUX má RYZEN 7 lepší výkon...


Co je na tom tak překvapivého? S podporou procesorů je na tom Linux lépe než Windows.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-13 07:09:36
avatar
pro ten ryzen to chce už nvme ssd teprve potom to pořádně lítá
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - shrnutí od AMD 2017-03-14 09:25:42

https://community.amd.com/community/gaming/blog/2017/03/13/amd-ryzen-community-update?sf62107357=1

shrnutí od AMD:

-win 10 scheduller je v pořádku, změny oproti WIN 7 jsou dány architektonickými odlištnostmi obou systémů
-AMD SMT implementace je v pořádku
-je doporučeno mít zapnuto ve nastavení profilů napájení "power performance" protože je vypnutý core parking a dochází k rychlejším změnám frekvencí u CPU
-negativní impact v některých hrách se zapnutým SMT bude AMD řešit "patchem" her/API
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 11:28:49

Tak jsem zvedav, s jakou novou teorii ted prijde aDDmin. Ale aspon uz ted nema ten "problem" z nadpisu clanku.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 12:16:45

Nejoptimalizovanejsi z nejzoptimalizovanejsich firem AMD nema podporu v optimalizacich ve Windows, ve hrach, v nekterych programech, bla bla bla (proste vsude, kde je Intel lepsi byť jen se ctyrjadrem) ... A nebo mozna vyslo s novym procesorem tak nepripraveno a spatne optimalizovano ono samo, coz? Ale to si tu asi nikdo nepripusti. Je to skoda, protoze jinak by napr. R7 1700 byl skvely a zodpovedne pripraveny procesor, ktereho tyto chyby v pocatcich prodeju budou stat nemale penize v uslych prodejich a ziscích (firmy apod. pujdou radeji na jistotu, tam, kde je uz vse davno vyladeno, i kdyz je to bude stat o neco vic...ale oni si to odepisou z dani, takze no problem)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 14:25:54
avatar
Blablabla. Co chtít od experta co srovnává dnešní situaci osmijádra AMD s osmivláknovou i7 s tehdejším osmijádrovým bulldozerem proti čtyřjádrové i5.

1) Ryzeny i bez optimalizací prošly testy s výbornými výsledky. Pod linuxem jsou občas srovnatelné i s desetijádrovým Intelem za 50 tisíc.

2) Firmy které nakupují CPU v cenových relacích dnešních Ryzenů si je buď koupí, protože tomu rozumí a doladí si to sami nebo normálně s pomocí MS (i bez doladění jsou to perfektní procesory, takže no problem) nebo nekoupí - stejně je málo desek. Je to začínající produkt určený spíše pro soukromé workstationy nebo jak to nazvat a herní kompy ve kterých dlouho nezestárnou - narozdíl od quad i7.

Je to nová architektura s novým hyperthreadingem. Intelu to trvalo jak dlouho než si vyladil svůj HT? Nechápu jak může někdo AMD kritizovat za Ryzen a zastávat se Intelu, který má výrobky prodražené o několik tisíc. Tak naposledy -
i bez vyladění a optimalizací jsou Ryzeny perfektní procesory co konečně ukazují intelovskou předraženost.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 18:18:56

Já chápu, že to myslíte dobře s tou neoptimalizací nových Ryzen procesorů. Ale nezáměrně tak poškozujete AMD. Procesory jsou optimalizováné, jen potřebují doladit - běžná věc u nové architektury. Čtu to i u AMD radeon grafik a jejích nedodělaných ovladačů, protože novinka.
Uvědomte si, že tím poškozujete produkty AMD
Dnešní zákazník je choulostiví na neodladěnost, neoptimalizaci atd. Pak tu musíte plno věcí zbytečně vysvětlovat, protože lidi pak váhají, zda vzít AMD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 329x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 229x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 835x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6