NOCTUA má nový 120mm ventilátor – ještě dokonalejší dokonalost? Radost z maličkosti! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 11 November 2011
altPokud chcete kvalitní, výkonný a tichý ventilátor do vašeho PC, máte na výběr mezi NOCTUA a ...?

Abych byl upřímný, výrobců ventilátorů je celá řada, ale pokud chcete ten nejlepší, s nejlepším zpracováním, promyšlením, zlepším příslušenstvím, vlastně je volba jedna jediná. Ventilátory NOCTUA jsou ve všech směrech absolutní špička a jejich jedinou nevýhodou je cena, protože kvalita zkrátka něco stojí. Zatímco běžný 120mm ventilátor pořídíte běžně za cenu kolem 120-150 korun, nová 120mm NOCTUA NF-F12 vás přijde na více než 500 korun. Ale kdo jednou tuhle kvalitu okusil, nechce jinak …

Nový model NF-F12 má samozřejmě v první řadě precizní technický návrh. Opět přináší o něco vyšší průtok vzduchu a hlavně statický tlak při speciálním směrování.

To by mělo napomoci hnát lépe, účelněji a tišeji vzduch skrze žebra pasivů.

Kdo zná Noctua a její vývojový program, tak ví, že tohle nejsou jen marketingové žvásty, ale ono to skutečně funguje. Speciální návrh lopatek i žeber za tím je výsledkem touhy po dokonalosti techniků Noctua a jejich spolupráce s několika výzkumnými ústavy. Tak nějak jako samozřejmost (u NOCTUA) bereme, že tento ventilátor má novou generaci speciálních kluzných SSO ložisek pro tichý, dlouhodobý a odolný chod.

Nechybí ani precizní zpracování příslušenství v podobě redukcí, které dokáží zredukovat otáčky v rozmezí 300-1500ot/min. Novinkou jsou i speciální silikonové podložky pro utlumení vibrací. Zkrátka absolutní dokonalost ve všech směrech. Musím říci, že kdykoliv přijdeme s NOCTUA produkty do styku, vždy se jedná o nové stanovení etalonů chladičů všeho druhu. Tak nějak očekávám, že i tento posune opět hranice dokonalosti o něco dál. Možná se to někomu zdá hloupé, být nadšen z nějakého ventilátoru, jenže ono nejde ani tak o to, že je to ventilátor. V době, kdy na trhu kupujeme produkty, které mají do dokonalosti velmi daleko, a to ne jen fyzický hardware, ale i třeba zabudované, recyklované hry apod., je opravdu balzám na duši vidět produkt, který je precizní v každém ohledu a je na něm upřímně vidět zájem jeho tvůrců o jeho kvalitu a snahu o spokojenost u zákazníků. Není to jen produkt, který je nutné prodat a peníze místo do vlastní kvality produktu investovat do marketingu a narýžovat na tom co nejvíce.

Máte ale pravdu, je trochu hloupé být nadšen z kvalitního 120mm ventilátoru, ale dokonale to vystihuje všeobecně upadající kvalitu produktů, kde i u dříve kvalitních věcí jdou věci směrem od kvality a dlouhé životnosti k pouhé rychlé spotřebě. Kvalita je nahrazována kvantitou ...  to je hloupé.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2011-11-11 23:16:00
avatar
12 mm větráček by byl hodně dobrý , zřejmě tam mělo být
120 mm .
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 00:11:48
avatar
Mým snem je, že Noctua uvede i 230mm variantu. A já si hned půjdu 3 kousky koupit do svého "HAFíka".
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:32:46

Taky bych je potřeboval
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 12:05:21
avatar
Tiež by som mal záujem o 2 kúsky. Na farbu kašlať, originál Thermaltake, čo mám teraz, je najhlučnejšia komponenta celej bedne... Dáme Rakúšanom hromadný mail?
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 12:25:23
avatar
Tak jsem zkusil odhadnout cenu ze závislosti současných cen na rozměrech a pomocí rovnice lineární regrese to vyšlo na 650Kč. Tak schválně, jestli někdy přijde na trh, kolik bude stát.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 00:15:19

To by mě zajímalo, jestli by šel udělat větrák, který by měl tak velké otáčky, že by jeho zvukový projev byl v ultrazvukovém spektru a byl by pro náš sluch de facto neslyšitelný.

(Dlouhodobá expozice by byla už horší)

Teoreticky by stačilo vyhnat otáčky nad 24 000 RPM.

To by pak stačil jeden větrák na 10 kompů
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 00:23:19
avatar
tak určitě by udělat šel... ale otázka je jaká by byla životnost, protože záhul by ložiska dostala neskutečnej...
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 01:29:12
avatar
Ložiska nejsou problém, horší by to bylo s průvanem... komp by totiž odletěl.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 06:56:59
avatar
Na pohotovosti: co se Vám stalo ? Byl jsem vcucnut svým kompem
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 08:21:29
avatar
"Jenom" 24 000 RPM Motorek do moje ho letadla má 10-15 000 RPM
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:48:33

No a stříďáky do modelů aut točí klidně i přes 60 000 RPM, tady problém není.
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 15:29:01
avatar
rovnou nějaké turbo..to dává v poho 100k i 200k otáček
ale to už by byl šílený vysavač
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:55:01

To se dá řešit snížením počtu lopatek nebo jejich menším sklonem.

Nebo bys to nechal foukat přes 5 radiátorů za sebou
ImmortalPriest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 01:34:17
avatar
no nad 20k otacok by zrejme nebolo uz pocut motorcek, ale ten vzduch co by pruudil by bolo sakra veeeelmi pocut :-D na dnesnych chladicoch je najhlucnejsie prave prudenie vzduchu.... a to nehovorim o materiale z coho by museli 12cm vetrak vyrabat :-D a spotreba? uff...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 08:11:20

ja si jednou koupil pocitac co mel pred ventilatorem takovou mrizku. Ventilator byl celekm tichej ale ta mrizka rvala jako tur
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 16:08:51
avatar
By ti to po čase vydlabalo SMDčka z desek
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 23:29:13

kdyz vetrak tak noctuu nebo enermax
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vada 2011-11-12 01:30:23
avatar
Z mého pohledu jediná vada na fanech od Noctui je, že je nelze demontovat rotor a následně jej vyčistit.
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 07:46:21
avatar
A už si mal potrebu ho precistit? Ja mam v kompe NH-U12P SE2 cez pol roka a naschval som sa nan pozrel a lopatky ciste a aj rebra pasivu. A ked v buducnosti zacne vydavat cudne zvuky, odlepis nalepku a kapnes tam oleja a naspet zalepis. U no-name vetrakov co som mal v starom pc to pomohlo.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 07:51:53

Když jsem před 4 lety koupil hlučnej fortron, tak jsem ihned vyměnil větrák za noctuu a musím se přiznat , že jen jednou jsem byl uvnitř a jen ho profoukl a nemam s ním problém.
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 08:50:51

Tak tahle recenze je pekne nadhodnocena Tak trosku na marketing Noctue Spousta spolecnosti uz Noctu dobehla jenom nikdo o nich nemluvi.
Vite proc si napriklad nekoupi v Nemecku Noctuu ? Protoze maji Be Quiet s 300 000 MTBF.
Proc si ji nekoupi v USA ? Maji Scythe s bezkontaktnymi magnetickymi loziskami.
Takhle by se dalo pokracovat dlouho Tak bych to bral s nadhladem, Noctua neni kralem
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:05:04

o scythu bych pomlcel papirove dobry vetraky tichy dobre foukaji ale mel sem jich 5 a uz 4 do roka odesly chladice delaji dobry ale vetraky se hned poserou takze mam na ninjovi enermax a ve skrini noctuu a cekam az odejde posledni scythe
Be Quiet me jako nic extra neprisel slusny ale jsou lepsi
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:31:26

To je pekna blbost Bud si mel smulu na vadny kousky nebo si mel ty smejdi s kluznimi lozisky, ktere se v EU prodavaji. Originalni BKMG loziska maji zaruku 5let a ikdyz je nevyhoda v mirne spatnem vyvazeni spusobene tim ze to lita ve vzduchu, tak je kontakti plocha extremne minimalni a nemaji problem ustat X let provozu.

A Be Quiet! je taky zasadni rozdil, jestli si mel Silent Wings a nebo Dark Wings. Jenomze 1 zminovane jsou low ned a 2 High End. DW maji velky staticky tlak i prutok, hlucnost je nulova a vydrzi klidne 10let. Silent Wings maji MTBF pouze 150k hodin a Dark Wings 300 000. Je to spusobene tim ze nepovedene loziska se spotrebuji na levne SW.
Noctua je pouze precpana marketingem. Ikdyz je dobra, neni nejlepsi. Be Quiet! DW se jim minimalne vyrovnaji po vsech smerech. To bych pomlcel o cene Silent Wings protoze jsou mnohem levnejsi a ikdyz chyby integrovany antivybracny system, za hezkou cenu sezenu vetrak pouze o chlup horsi na takovych 5let provozu.
Tva obhajoba Noctui neni opoctatnena, BQ porazi Noctu ve vsech zahranicnych testech. A Scythe podava vyhradne v USA konstrukcne nejlepsi loziska. Kdyby zapracovali i na konstrukci celku, neprekonalo by je nic. Stejne ale obstoji v konkurenci ikdyz maji klasicky navrh.
Vse cim se muze Noctua chlubit je kvalita samotnych lopatek kde diki letem vyskumu o chlup vitezi, ale hlucnosti,prutokem i tlakem uz je hodne vyrobcu dobehlo. A lozisky uz za nekterimi dokonce zaostava.
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:59:38

me je uplne jedno co se prodava v usa sam si mi potvrdil ze to co scythe prodava u nas je smejd, noctuu nijak neobhajuju osobne si ted koupim enermax za 250 a bohate me to staci noctua ma vyhodu v tom ze kdyz pridu kamkoliv tak ju tam maji coz o jinych znackat rict neda
jinak skoda ze se prestaly delat nanoxie to byly super fany
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 11:38:04

O tom se vadit nebudu, u nas jsou ty Scythe opravdu smejdy
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm, 2011-11-14 08:25:41
avatar
tak to jsem smulu asi i ja. Sice ty vetraky neodesly do nebicka, ale po cca 1/2 - 3/4 roce letely ven z case, protoze jejich zvukovy projev byl po te dobe hrozny. Musim uznat, ze zpocatku byly temer nehlucne, ale po relativne kratke dobe proste spatenka.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 10:04:16
avatar
v podstate suhlasim, noctua je zbytocne predrazena, podla mna je 20e vela za otacajuce sa lopatky, to iste co poskytne 20e noctua zvladne aj 10e enermax.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 15:40:22
avatar
Měl jsem již asi 20-22 větráků různých značek a Již po 3 roky jsem u Noctua značky a nemám potřebu zkoušet něco jiného, a ticho a výkon je naprosto v pohodě , nemám důvod měnit co je funkční a naprosto dostatečné. A je možné že jsou i lepší...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:15:44
avatar
Tak jeste u me doba nedospela tak daleko, abych daval za vetracek pres 500,-
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:37:44

Za 1. Na chlazeni se neoplati setrit, zvlast na samotne bedne. Ikdyz zmenis komponenty, samotna case ti zustane klidne 5let.

Za 2. Mas pravdu ze vyhodit za Noctuu 500-600 nemusis. Konkurence ti doda podobnu kvalitu za 250-300.

Pak je to uz jen o tom komu se ktera znacka vic libi. Hlavni vyhodou Noctui je rozsahla zakaznicka podpora a taky nizka poruchovost. Z 50kusu co mi proslo rukama se porouchal pouze 1. U Ostatnich znacek se to u 50kusu blizi k 3-5 spatnym.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 10:53:33

BQ se cenově hodně blíží Noctui, tak nevím, proč je u tebe o tak moc lepší...
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 22:25:24

Pouze Dark Wings ale taky si uvedom ze pri stejne cene a spracovani poskytnou 2nasobne MTBF.
A SW jsou levne pri stejne MTBF jako Noctua.

Mam doma nekolik DW i SW odky vyrobili par prvnich kousku a ikdyz na Noctue po tomto case zjistit zvyseni hlucnosti o nejaky ten kousek mozna 3 dBA (nemam jak zmerit) tak u DW nikoli, Silent Wings jsou natom stejne jako Noctua.
Samozrejme je tohle nova generace (Noctua) a pravdepodobne do ni pujdu i ja osobne kdyz uz je PWM ale na dlouhodobi (24/7) provoz je lepsi BE Quiet!. Tu Noctua zatim nemuze konkurovat.

Ja pouze nesouhlasim s clankem kteri dela z Noctui krale pane
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 13:55:02
avatar
nechcem rypat, ale trosku inak narabaj s gramtikou. radsej viac viet ako jedna dlha, skoro nepochopitelna veta. musel som si ju precitat viackrat, aby som zistil, co tym chcel autor povedat.
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 22:26:38

Psal jsem to rychle, spechal jsem Diakritiku nepouzivam, takze priste to premyslim az pak napisu
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:50:54

No hele MTBF je imaginární číslo dopočítané ze zátěžových testů, které nemusí a ani neodpovídá realitě a to ani ze statistického hlediska.

Je to něco jako dynamický kontrast u monitorů, každý výrobce tam napíše x milionů:1, ale realita je úplně jinde.

A s tou hlučností - nárůst o 3 dB = zdvojnásobení akustického tlaku a to jsi podle mě hodně přestřelil, nebo jsi myslel rozdíl v dBA
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 22:36:01

Ano melo to byt dBA ale bohuzel nedoklepnu A dost casto
MTBF je stredni doba poruchovosti a neni to zadne imaginarni cislo.
Odzrkadluje ze kazdy z tech kusu ma 50procent sanci aby vydrzel dany pocet hodin. To znamena ze se muze dozit mene ale i vice.
Kdyz ma kus tuhle dobu 300 000 tak se dozije urcite vic jak 200 000 kdyz nenastane porucha. Jelikoz ma ale Noctua 150 000 tak se dozije urcite pouze 100 000 kdyz nenastane porucha. Coz je samozrejme pro bezne uzivatele scela dostacujici, ale v serveru kde to jede 24/7 je hodnota 300 000 zarucene MTBF Be Quiet! rozhodujici.

Nikde netvrdim ze Noctua je nekvalitni, no vim ze neni nejlepsi. Ma sve mouchi. Opovrhuju proto tim, ze je clanek kladeny s durazem ze Noctuu nikdo neporazi.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 15:11:59

Ale chápej, že oni reálně nemůžou zapnout 100 větráků a za 10 let vyhodnotit kolik % se posralo. To by jim jaksi ujel vlak.

Udělají hypotetický test třeba s 50 násobnou zátěží a tu dobu pak vynásobí 50 a vyjde jim MTBF.

Takže ANO, JE TO IMAGINÁRNÍ ČÍSLO, protože žádný syntetický test ti neřekne chování produktu v reálných podmínkách.
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 22:20:28

O tom se nehadam Je jasne ze netestuji 10let- Ale ja doma provozuju vetraky urcene pro PC segment u ruznych veci a muzu rici ze Noctua jevi opotrebeni mnohem drive jako spominane Be Quiet!
Nenamitam na kostrukci lopatek a ramecku, tu maji jednoznacne nejprakticteji vyresenou ... Ne prilis zlozita a presto velmi ucinna. No zamyslime sa, kdo zvoli radsi o 10procent vykonu navic pre 50procenty zivotnosti- Bezny uzivatel ne- Samozrejme jeste k tomu ta cena ... Treba Ty Enermaxi jsou mnohem lepsi volba. Muzu ze skusenosti rici ze se vyplati zaplatit 300 KC za Enermax Cluster jelikoz loziska i ramecek jsou omnoho kvalitnejsi jako u levnych Enermaxu- Tenhle vetrak osobne DOPORUCUJU. Za Ty penize paradna volba A jako bonus mame mechanicky oddelitelne lopatky a podsviceni, ktere vypada luxusne

Ze skusenosti vim ze mluvit o Noctue jako o jasnem vitezovi kvalitativnich zavodu neni opravnene.
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 23:18:48

Produktom Noctua som verny uz nejaky ten cas. Momentalne pouzivam 5 ks NF-P14 FLX regulovanych Zalmanom v case od Lian-Li + chladic CPU NH-D14. Na tom nie je samozrejme nic zaujimave, ale problem je pri roztacani fanov na nizsie otacky ako ULNA 750 ot/min ekvivalent odporu +- 80 Ohm. Cize pri nastaveni 600 - 650 ot/min Noctuu proste ne-roz-to-cis. Otazka pre Homethread: Ako su na tom Dark Wings s roztacanim na nizsie napatie/otacky? Diky.
Homethread [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 14:24:19

Roztocis je s usilim na 400 otacek. Klesat ale pod 650otacek nema smysl. To uz jenom ztracis vykon Hlucnost je nulova uz na 650

Odpurucil bych ti izolacni material ale jelikoz stahli z trhu excelentni Nexus Damptek tak nejspis sezenes pouze horlave materiali od Akasi a podobne. Neni dobre pro horke pasivy, pokud mas dostatecni chlazeni neni se ceho bat

140kove Noctui meli ze vsech nejnissi poruchovost, pouze 1percento Tak doufejme ze se brzo objevi nastupce i 140kove rady
Anonymní  2011-11-14 14:35:17

Fajn, diky za info. Vyrobca uvadza pracovny rozsah 4-12V co ovsem neznamena, ze sa pri tych 4V musia rozbehnu a tiez netusim aky ekvivalent otacok je pri tych 4V. Case mam riesenu/delenu do troch chladiacich zon preto tych 5 Noctua fanov. Noctua pri tych 750 ot/min nie je tiez nejako moc pocutelna, ale pri 5 kusoch a uvedenych otackach vznika slusny aerodimanicky hluk, prijatelne to za tychto podmienok je na 650 ot/min kedy samozrejme zase nastava problem s roztacanim. V case mam sice "mrazak" ale samozrejme mi vadi aerodinamicky hluk. Myslim, ze objednam jeden kusok BW a testnem to na svojej bedni.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 18:17:45
avatar
Ako môžeš mať problém to roztáčať na 650, keď ja to bezproblémov roztáčam na 380?? Myslím, že keď sa trošku zamyslíš, tak aj sám prídeš na riešenie, že kde asi tak ten problém je
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 18:15:30
avatar
Ako ja mám NF-P14 FLX(zatiaľ iba jeden, ale čoskoro pridám ďalšie 3) a regulujem ho Zalmanom ZM-MFC 3 a bez problémov beží na 380 ot/min. Takže by som to skôr videl v tom tvojom regulátore A som zrovna i pre istotu vyskúšal ho na tých 380 zregulovať, uspať a prebrať a sledoval som ho, no žiadny problém pri roztáčaní

Btw ak sa má objaviť nástupca 140tok, tak pls rýchlo, bo chcem zanedlho 3 objednať
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 15:26:02

Zameťme si každý před vlastním prahem a vlastními produkty. Každý dnes chrlí "zabudované" výstupy.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 16:56:30
avatar
3,5 roka mam noctuu 12cm a ide stale rovnako ticho bez jedineho problemu v priemere 8-10 h denne
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 538x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 362x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 886x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 6