Nové CPU Intel Sandy Bridge řady Core 2000 budou hodně rychlé – parametry a patice Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 09 srpen 2010
altAčkoliv do vydání nových procesorů Intel zbývá téměř půl roku, parametry se zdají jasné.

 

 

 

Jak jistě víte, společnost Intel na CES 2011, tedy přímo na začátku ledna 2011, vydá zbrusu novou generaci svých procesorů. Ty budou ale stále 32nm. Největší novinkou bude ale to, že integrované grafické jádro, které je v současných 32nm procesorech Core i3 a Core i5 (v mobilní sféře i Core i7), umístěno v podobě 45nm GPU vedle samotného CPU jádra, bude součástí přímo CPU jádra. Stejně jako AMD připravuje procesory FUSION, tedy čip s CPU i GPU obvody na 32nm, stejné budou i nové procesory architektury SandyBridge.

Pokud jde o samotné procesory, nebude se měnit jejich samotná architektura CPU jádra. Stále půjde o Core procesory, které samozřejmě dostanou některá vylepšení řadičů i nové instrukce. Frekvenčně se také od současných CPU moc lišit nebudou. Na Internetu už koluje seznam modelů s parametry, které se v Lednu na trhu objeví:

Jak vidíte, Core i3/5/7 názvy nám zůstanou, pravděpodobně k nim ale přibudou ta nová číselná označení řady 2000. Jak také vidíte, k dvoujádrovým 32nm CPU konečně přibudou i čtyřjádra. Modely Core i3 zůstanou dvoujádrové, jen s HT a bez Turba. Core i5 pak budou mít 4 jádra, ale zase bez HT a s Turbem. Core i7 modely pak budou mít 4 jádra s HT a Turbem. TDP Core i3 se má snížit na 65W, u vyšších modelů zůstane na hodnotě 95W. Jak vidíte, frekvenčně by se měly všechny zajímavé modely pohybovat na více než 3GHz, při turbo režimu u nejrychlejších modelů to půjde až ke 4GHz.

Nezapomeňte na dvě věci. Modely bez označení K, nepůjdou taktovat! Intel omezí OC možnosti přímo v CPU. Pokud budete chtít taktovat, musíte si koupit odemčený model, které Intel bude nabízet o pár desítek dolarů dráž, než stejně v základu taktované a tedy i výkonné modely. Taktování by ale mělo být snadnější, než dosud. Další upozornění je na fakt, že nové procesory Intel do současných patic a desek neosadíte. Spolu s novými procesory přijde i patice LGA 1155, kterou už jsme mohli vidět. Bude v podstatě stejná, jako LGA 1156, ale prostě jsou nekompatibilní. S novou paticí dorazí i nové čipsety P67 s novými deskami.

(LGA 2011)

Pokud se ptáte na výkon, tak ten bude samozřejmě vyšší než u současných modelů CPU. Řekl bych, že nové běžné modely se budou pohybovat na úrovni současných nejlepších čtyřjádrových Intel procesorů. Šestijádra ale nedohoní. To bude úkol až pro procesory pro patici, která nahradí LGA 1366. Ta se bude jmenovat LGA 2011. Na internetu se objevily fotografie této nové obří patice, které mají dokonce dva zámky. Do LGA 2011 budou pasovat 8-12 jádrové procesory Intel Sandy Bridge, které dorazí v druhé polovině roku 2011. I ty budou mít téměř všechno integrované v sobě, včetně grafického jádra a sběrnic všeho druhu. Samozřejmě čekat můžeme i nový čipset X68.

Zdroj: JC, PCWatch
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 16:32:49
avatar
Když jsem kupoval i7-920 do patice LGA 1366, očekával jsem, že vydrží tak pět let, ale co dva roky měnit patici/MB se mi nechce. To už rovnou může Intel vyrábět MB s procesorem, jako u ITX MB.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 16:43:30
avatar
Je to smutne, no je to tak. Mne zatial ziaden procesor nevydrzal 5 rokov.... Ono zase doska nieje az taka draha a kazde 2-3 roky nam pribudnu nove standardy USB, SATA, pciexpress, LAN a ine tak sa aj po 3 rokoch oplati aj dosku kupit, ono ako kto, niekomu PC staci aj 5 rokov, niekto musi mat novy kazdy rok. Ja upgrejdujem iba ked tak grafiku a disk, potom menim cely PC..... kto ako....
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 18:49:20
avatar
Přesně tak, možná se vyplatí "ušetřit" a koupit do desky nějaký horší procesor a pak jej upgradeovat třeba po roce, ale po dvou, třech letech přibude tolik standardů na nových deskách, že je lepší měnit procesor i s deskou.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 07:26:39

Nevím, ale myslím, že kupovat do nové desky nový ale horší procesor než byl ten předchozí je plýtvání peněz. Pokud jsi to teda takto myslel.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 09:15:14
avatar
Nemyslel, myslel jsem horší do dané patice, než jsou k dispozici.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 12:26:30

Tak takový si kupuju vždycky. :-) To víš, šetřím. No někdo by řekl socka. Ale já ty prachy dám radši jinam.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 19:25:07

Myslím, že nebudete mít důvod proč si pořizovat Sandy Bridge. Sandy Bridge nebude nijak výrazně rychlejší než Core i7. No snad leda že Vám už čtyřjádro nestačilo a potřeboval byste osmijádro, případně až vaše oblíbená aplikace začne podporovat AVX.

Mně zatím v destopu tiká Q6600@3.2GHz a o upgrade začnu uvažovat až když x264 bude podporovat AVX.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 20:32:51
avatar
Tak 32nm jde lépe taktovat, takže výkon bude lepší.. nicméně že bych kvůli tomu upgradoval ze svého, to asi fakt ne.. Rozdíl mezi 4,2 GHz a 4,6 - 4,8 GHz neni nějak moc (víc ty 32nm nedaj tipuju).
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 06:18:44

Sandy Bridge nebude možné taktovat, pokud si nepřiplatíte za odemčenou verzi.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 07:28:04

Co je AVX?
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 09:20:56
avatar
Advanced Vector Extensions

nová inštrukčná sada (podobne ako bolo asi najznámejšie MMX rozšírenie v pentiách)

Odkaz
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 16:45:11
avatar
kto uz na toto da palec dole.... ach jaj
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 16:54:44
avatar
Niekto, kto ti závidí ešte aj ten rozum, čo máš v hlave...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 12:27:42

Ještě že nemusím programovat v asembleru. :-)
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co grafická část? 2010-08-09 16:39:47

Jsou už venku nějaký informace o grafice? Snese porovnání s grafickou částí čipu od ATI?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 16:48:09
avatar
Ne tak výkonná ani technologicky pokročilá určitě nebude.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 17:02:49
avatar
Predbezne co to sledujem, lebo ma to celkom zaujima nakolko ja kupujem Intel CPU, grafiku zase ATI..... tak ma mat 2,2x vecsi vykon ako sucasna intel HD v core i3 /ktora je +- ako HD4200/ Odkaz, takze nebude to tragicke, uplne moj odhad je cca ako ATI grafika so 120-160 SP, napriklad HD2600 mala 120SP/, v AMD fusion bude vykonnejsia, no zase to vobec nebude vadit nakolko obe v danom segmente kde budu urcene budu +- rovnako pouzitelne, hlavne v notebookoch a kto sa hraje tak si v desktope kupi grafiku do PCiex slotu. Uvidime, Intel to posledny cas s grafikou mysli vazne, oproti X4500 je Intel HD v Ci3 omnoho vykonnejsia a teraz ked to este o dost vylepsi /2x viac vypoctovych jednotiek, zmensenie vyrobneho procesu z 45n na 32n, mozno vyssie frekvencie, nejake optimalizacie..../ uvidime povedal klasik....
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 20:56:38
avatar
nejvecsim benefitem int. reseni ati sou ovladace, je daleko snazsi si neco zahrat
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 12:09:02
avatar
tak pokud budem porovnávat int. grafiky intel a AMD, tak GK od intelu jsou horší volbou co se týče výkonu.

Co se týče AMD Fusion. Tak tam by v nejlepší modely mohly mít GK se 400 stream procesory, tj na úrovni HD 5600 a víc než měla HD3870...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 13:32:28
avatar
Ano, no integrovane grafiky su hlavne o multimediach, herny vykon je okrajovy a ked porovnas Intel HD a HD4200 tak +- gambrinus , porovnavat Intel grafiku ako v hernom vykone je trocha odveci, ale budis Odkaz......., niekto chcel odhady nasledujucej Intel grafiky a moje odhady som vyjadril ako najlepsie viem, nic to nema s ATI a je jasne, ze Fusion bude mat vykonnejsiu graficku cast, no slabsiu CPU cast a to o dost...., no tvoje odhady su uplne scestne....Lebo aj ked bude mat Fusion 400 SP tak nemoze mat vykon HD5600 nakolko nebude mat taky dobry pristup do pamete a taktiez tam nebude mat GDDR5 ramky ale klasicke DDR3 zdielane s CPU.... Taktiez max spotreba Fusion musi byt hlavne notebookova, HD5600 maju kludovu spotrebu vpohode cca 15W, no max spotreba je do 70W, HD5570 ma cca max 50W Odkaz a to uz je dost nato, aby to bolo s CPU, cize aj ked 400SP tak ziaden vysoky takt, ramky zdielane klasicke DDR3 s CPU castou...., vykon ocakavam niekde do cca HD5550 skor ako HD4650.... Toto je moj odhad...., necakaj viac ako je moze.....
EDIT: Prve Fusion procesory budu vyrabane u TSMC 40n postupom a tam pochybujem ze bude 400SP, lebo ich tam netreba a jadro by bolo velmi velke nato kde su smerovane...., idu hlavne do netbookov a malych notebookov smerovane proti dualcore Atomu a tam vazne tych 400SP nepredpokladam, staci tam 80-120 a bude to az az..., Druha vec su Fusion procesory vyrabane 32n postupom u GloFo, ktore budu v nasledujucom roku neskor a tam uz tych 400SP moze byt, no ako som pisal, Vykon HD5600 nieje mozny.... Vsetko co pisem su moje odhady co sledujem dianie, kludne sa mozem mylit.....
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 18:59:26
avatar
tak ajsně. NA začátku výroby to nebude nic extra (myslim do počtu SP)... Ale postupem času by jsme se mohli dočkat něčeho, co pošle low-end grafiky do zapomnění...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 18:52:26
avatar
Tak pekne to ma intel oznacene Tento clanek beru jako dalsi info k novejsim cpu.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 07:34:15

Jak jinak bys chtěl tento článek pojmout
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 19:08:53
avatar
Někdo ho pojme jako potencionální koupi. Já jen jako další info
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nesmysl 2010-08-09 19:57:59
avatar
"DD" napsal:
I ty budou mít téměř všechno integrované v sobě, včetně grafického jádra

CPU pro socket 2011 nebudou mít iGPU...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 20:04:50
avatar
? to slyším prvně ...všechny CPU mají umět i GPU ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 20:30:13
avatar
CPU pro X68 ne... ostatně zauvažuj... K čemu by to tam bylo? Těžko někdo si koupí výkonej (drahej) procák a pojede na iGPU.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 20:33:50
avatar
Šetření energií? iGPU moc nežere.. Snadno bych si představil OS v iGPU a hraní s klasickou grafikou.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 22:27:21
avatar
Zní to logicky. Je pravda, dneska měl bys třeba - Gulftown (6 jader a jel bys na Intel GMA, nedokážu si to představit. Leda bys potřeboval výkon jenom procesoru.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 22:59:30
avatar
Něco jako Optimus v noteboocích bych bral, na práci v desktopu, kde trávím tak 80% času by to stačilo bohatě a dost energie bych ušetřil. Bez podobné technologie j to k ničemu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 12:13:04
avatar
Má to smysl..? když taková HD 5870 si bere v klidu kolem 20W?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 12:19:50
avatar
Nevím, jak je na tom Radeon, ale GeForce při dvou monitorech mají už docela velkou spotřebu...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 01:23:31
avatar
DD pokud umis anglicky tak by ti nemelo delat problem najit za 5 minut na googlu hned nekolik potvrzeni (z kvalitnich zdroju) ze CPU pro socket 2011 nebudou mit integrovanou grafarnu.

Dalsi kravina kterou mas v clanku je to ze socket 2011 bude od 8 jader vyse. Ve skutecnosti budou CPU pro socket 2011 zacinat od 6ti jader.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 09:15:38

DD to zacina flakat.. ;-)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 09:57:23
avatar
Je zajímavé, že tak jako nVidia svým pokusem Fermi předala svůj tržní podíl Ati, tak Intel bude neustálými změnami patic podporovat klidné AMD.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 10:00:48

Bez taktování, pořád se mění patice... Intel sazí na negramotného kupce. A těch je více, takže vyplatí se mu to...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 11:31:35
avatar
Pánové děláte mi radost ve všem plně souhlas.Teť stačí jenom vzít své Inteláky, prodat a hurá do AMD.Tedy samozřejmě jedná se o jedince kteří AMD nevlastní. Já sám jsem troškař a mám doma od AMD jedno X6 a jednou X4.tedy samozřejmě ta X4 je odemčená X2.Apropo víte proč miluji AMD protože jsem od ní odemykal 7 procesorů a všechny úspěšně a šlapou super.Prostě Nou koment.
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 19:42:27

ještě bych doplnil že při výměně procesoru novy generace nemusíš měnít i zakladovku jak blb
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 11:46:13
avatar
Sandy bridge.. Že by krok vedle?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 16:29:16

Mě ten název nějak neevokuje spolehlivost nebo kvalitu...
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 18:59:55

Až uvidíte jaký výkon bude mít Sandy Bridge ve vektorových operacích, tak budete slintat závistí. Osmijádro bude mít výkon 300 GFlops, což už vcelku šlape na paty grafickým kartám.

Tak do 10 let by mohly CPU výkonem dohnat GPU, když se bude AMD a Intel snažit. Na 20 nm by mohly 32 jádrové CPU s 512 nebo 1024 bitovou vektorovou jednotkou zvládat přechroupat několik TFlopů za sekundu.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 00:17:21

Tak do 10 let budou GPU atakovat PFlopy

Trochu přeháním, ale myslím, že osmijádro s výkonem 300GFlops ani trochu nešlape na paty grafickým kartám. Samozřejmě, záleží na tom kde se ten výkon yvužije. Ovšem se správnými optimalizacema si CPU proti GPU neškrtne, to ovšem nic nemění na tom že CPu je daleko komplexnější a využitelnější než GPU, tento rozdíl se ale taky pomalu maže.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 09:07:52

Myslím, že ne.
Ty jsi zapomněl, že GPU také rostou výkonem. A neporovnatelně rychleji.
Aby CPU dostihly GPU, potřebuji růst výkonu více, než 2x ročně. Tohle není ani náhodou, spíše je to 20% ročně.
raji [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 20:42:37

Podle mě ten výkon nebude nějak extra veliký, intel poslední dobou nedělá veliké skoky ve výkonu, ale jde mu spíše o marketing, a tak si myslim že ty SB budou o 10% výkonější max 15%.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-10 23:38:07

Nejspíš máte pravdu. Bohužel. AMD se totiž vyjádřila, že Bulldozer bude o 50% rychlejší než Phenom II, z toho ale 33% výkonu přinesou nová jádra(ze 6ti na . Výkon jádra Bulldozeru tedy vzroste pouze o 12,5%. Sandy Bridge na tom nejspíš bude podobně.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:48:22
avatar
Fíha, vy ste génius. Prepočítať výkon procesora na jadrá. A ešte s takou presnosťou vedieť aký výkon má jedno jadro u Phenom II a taký u (ešte neexistujúceho) Bulldozeru Už to mám, určite ste vedúci pracovník výskumného ústavu informatiky

Prepočítajte prosím aký výkon má 12 jadrový MagnyCours lebo ten bude podľa Vás ešte dlho najvýkonnejším serverovým procesorom na svete.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:27:41

Nejste lehce mentálně insuficientní? Informace o výkonu Bulldozeru samozřejmě pocházejí z oficiálních zdrojů AMD.

"From a performance standpoint, if you compare our 16-core Interlagos to our current 12-core AMD Opteron 6100-series processors (code named “Magny Cours”) we estimate that customers will see up to 50% more performance from 33% more cores. This means we expect the per core performance to go in the right direction - up," explained John Fruehe, the director of product marketing for server/workstation products at AMD.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 17:00:25
avatar
Nie ste náhodou trochu mimo ?

Ja nespochybňujem oficiálne vyjadrenie AMD ale Váš "prevod jadier CPU na výkon"

Len tak medzi nami tam sa hovorí o serverovom segmente 12 a 16 jadrových procesorov a my sa bavíme o mainstreame (6-8 jadrové procesory).

Výš preklad je:

"Bulldozer bude o 50% rychlejší než Phenom II, z toho ale 33% výkonu přinesou nová jádra"

Ja tam vidím niečo ako:

V porovnaní s 12 jadrovým AMD Opteron 6100 budú mať užívatelia o viac než 50 percent vyšší výkon z 33 percent nových jadier.

To je dosť rozdiel nemyslíte
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:27:57

.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 553x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 375x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1492x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6