NVIDIA kupuje ARM! Podivná a zatím nejistá dohoda. NVIDIA slibuje, že nebude dělat NVIDIA? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 14 září 2020
altA je to oficiální. NVIDIA oznámila dohodu o převzetí ARM. Nicméně ještě jej nemá jistý.

 

 

 

Ještě jsem neviděl, aby se prakticky všechny průmyslové zdroje i komentátoři tak vzácně shodovali, že odprodej nezávislého ARMu do rukou společnosti, jakou je NVIDIA, je opravdu hodně špatný nápad. Nicméně přes veškeré výhrady všech, evidentně zoufalá skupina SOFTBANK to nakonec udělala. NVIDIA ale musela slíbit bez přehánění modré z nebe, a ještě něco navíc! Není to totiž zdaleka jen SOFBANK, který musela přesvědčit. Teď musí přesvědčit antimonopolní úřady v USA, EU, Britskou vládu a spoustu významných firem, kteří si ARM licencují, aby k prodeji skutečně došlo.

Bez přehánění a zcela vážně říkám, že NVIDIA slibuje věci, které jsou velmi netypické pro NVIDIA, věci, které absolutně nedávají smysl v tom, jak chce NV těch 40 miliardy dolarů, dostat zpět. ARM totiž není továrna na peníze a NV v tuto chvíli slibuje, že jí z něj ani dělat nebude!

 

  • Podivná dohoda! NVIDIA slibuje, že nebude dělat NVIDIA!?

Oznámená dohoda a podmínky, které NVIDIA oficiálně všem slibuje, nedávají z hospodářského a business pohledu 40 miliard dolarů, žádný smysl. Dávají ale smysl z toho důvodu, aby všichni, co o tom rozhodují, vůbec uvažovali tenhle obchod schválit a povolit. NVIDIA tak slíbila věci, které jsou proti všemu, čím je a co NVIDIA dělá NVIDIA.

Za ARM zaplatí 21,5 miliardy ve svých akciích, k tomu 12 miliardy hotově, 1,5 miliardy dostanou zaměstnanci ARM a ještě extra 5 miliard dle hospodářských výsledků AMR připadne SOFTBANK. Ano, je to obrovská suma, speciálně na firmu velikosti NV, a samozřejmě ty peníze bude chtít vydělat zpět. Ale při podmínkách, které slíbila že dodrží, je návratnost takhle velké investice v horizontu téměř 100 let!!! ARM není továrna na peníze, vydělává málo a není zaměřena na to, aby vydělávala víc.

NVIDIA oficiálně slibuje, že zachová samostatnosti i název ARM, zachová centrálu v Británii, kde dokonce investuje a postaví superpočítač a vývojové centrum pro AI, a hlavně zachová současné otevřené a vlastně velmi levné licenční modely pro všechny. NVIDIA dokonce slíbila, že zákazníci budou mít přístup nově k jejím technologiím, tedy pravděpodobně kolem jejích GPU … prostě pokud by to tak bylo, tak NV by byla skvělým partnerem pro všechny. Potíž je, že NVIDIA všichni znají …

 

  • Za těchto podmínek nedává nákup ARMu smysl!?

Za stávajících oznámených podmínek tak NVIDIA vlastně může jen dvě věci. Začít se chlubit tím, že je „největší dodavatel“ CPU technologií na světě, což nepochybně udělá. A zrušit vývoj poměrně nezajímavého GPU MALI, které je volitelnou součástí ARM licencování, ale většina jej nepoužívá (včetně NVIDIA samotné) a vyvíjí vlastní GPU. NVIDIA by tak mohla licencovat své GeForce GPU a technologie s nimi spojené, což by určitě bylo zajímavější než MALI, ale ne nutně lepší než ADRENO v Qualcomm nebo AMD RDNA2 v Samsungu. Nic z toho ale NVIDIA v dohledné době nevrátí ten obrovský balík peněz, který za ARM zaplatila.

A smysl to nemá ani pokud si někdo myslí, že NVIDIA nákupem ARM dostala vlastní procesory. Ty má a měla už před tím, protože licenci ARM a vše k jejich vývoji dávno vlastní. Ano, NVIDIA skutečně chystá oznámení nových výkonných vlastních procesorů založených na ARM, ale na to prostě nemusela samotný ARM kupovat. Z hlediska vývoje NVIDIA ARM CPU není rozdíl v tom, jestli vlastní licenci nebo celý ARM. Těch 40 miliard mohla klidně rovnou vrazit do vývoje svých ARM CPU a bylo by to lepší ….

 

  • Co tedy NVIDIA sleduje?

Je naprosto evidentní, že celá věc je mírně řečeno divná. Bylo by to krásné, pokud by to tak jak to je oznámeno a jak se to jeví, zůstalo a platilo. NVIDIA slibuje, že nechá ARM samostatnost, nechá značku, nechá ty výhodné licenční podmínky, a dokonce prý ještě přihodí své technologie, nebude tedy měnit vlastně nic. Jenže tohle prostě nemá hodnotu 40 miliard dolarů. NVIDIA jednoduše všem slibuje, že nebude dělat NVIDIA. Neudělá to, čím je známá, to jak dělá business, jak nakupuje, rozporcuje a zlikviduje firmy co koupí, jak uzamkne a omezí technologie které se jí hodí atd.

Pokud by NV dělala opravdu to, co slibuje že bude dělat s ARM a jak se bude chovat, tak máme na trhu CUDA jako otevřený všem přístupný standard plně optimalizovaný a fungující na Intelu, AMD atd., GSYNC součástí nebo dokonce základ standardu AdaptiveSync, PhysX co by otevřený standard skvěle optimalizovaný pro Radeon či intel a tak dále a tak dále .... ano, takovouhle NVIDIA bychom chtěli. Ale nemáme ji.

Proč se prostě najednou NVIDIA tváří že není NVIDIA?

Protože celý tenhle obchod musí schválit Americké antimonopolní úřady (při současném politickém vedení by problém nebyl, ale s pravděpodobnou změnou vedení po volbách by být mohl), zásadní překážkou budou ale antimonopolní úřady EU a Britské antimonopolní úřady. V Británii se téhle akvizici ani trochu nefandí, a tak prakticky všechny ty zdánlivě z business pohledu nesmyslné sliby, které NVIDIA udělala, míří právě na to, obalamutit Britské politiky a úřady, aby dohodu nezhatili. No a ten zbytek slibů, kolem zachování nezávislosti a výhodnosti licencování, směřuje samozřejmě na chlácholení EU, SAMSUNG, QUALCOMM, APPLE atd. aby dělali co nejmenší problémy a neměli v ruce munici, kdy by u antimonopolních úřadů mohli říkat, že NVIDIA jako jejich konkurent by akvizicí ARM zničila konkurenční prostředí.

Vše ještě může spadnout pod stůl. Celá dohoda se bude následujících 18 měsíců zkoumat, schvalovat a realizovat, a může se tak stát prakticky cokoliv. NVIDIA teď v tuto chvíli slibuje, že nebude dělat NVIDIA a doufá, že jí to všichni budou věřit, aby dohodou neshodili. Vzhledem k postavení ARM bude pod bedlivým dozorem, takže v dohledné době žádné změny v ARM politice a licencování nelze čekat. Ale až NVIDIA odhalí skutečné úmysly a začne dělat to, co dělá NVIDIA normálně a utahovat šrouby, tak uběhne několik let a pak už bude pozdě.

Potíž prostě je, že NVIDIA všichni známe. Z vlastní zkušenosti mohu vyprávět hodiny o tom, jak se NVIDIA chová, když projevujete jako partner nezávislost a neskáčete, jak ona píská. A jak velký rozdíl je mezi tím, co a jak říká NV na veřejnosti a jak se chová v zákulisí. Proto mě celá tahle akvizice přijde krajně podezřelá (i kdybych byl rád, pokud bych se mýlil), a pořád si myslím, že je to pravděpodobný začátek možná doela rychlého konnce ARM platformy. Což si ale myslím, že nemusí být nutně špatná věc. Může přijít ještě něco lepšího. Ale o tom už jsem psal:

 

V tuto chvíli je to ale oficiální (a zvěsti tedy ani trochu nelhaly). NVIDIA chce a kupuje ARM. Vše kolem toho a co NV slibuje je ale přinejmenším zvláštní a pokud jí všichni uvěří že NVIDIA nebude najednou z čista jasna NVIDIA, tak to možná i schválí. V tuto chvíli ale těžko říci ... šance je 50 na 50 ...

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:43:11
avatar
Sakra jsem to ale věštec...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 16:49:19

Jen jestli ne sebestřední b..ec
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 17:14:20
avatar
Za mě by jsi dostal takový bodlo, že by jsi mě posral špičku. Co ty si dovoluješ, přesahuje veškeré meze. A o tom, že ani neumíš skloňovat, není ani nutné hovořit.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 15:23:09

Tak bacha, aby sis tu špičku nezlomil. Vůbec nevíš jakým stylem tady ten exot koho v minulosti napadal nebo osočoval, tak se uklidni brouku.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 18:41:46
avatar
Jak mám poznat na koho míříš. Buď trochu konkrétní. Já si to vyložil, že napadáš admina a to by jsi mě nasral. Ale pokud je to ten vůl nad tebou, tak ok.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano 2020-09-15 19:34:43

Není to ok. Štve mě to, ale co zasel, tak sklízí. Třeba ještě dostane rozum. Jinak proti němu nic nemám a už to nechme být.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 20:32:55
avatar
Jaj Stapor ty musíš být inteligenčně opravdu ale opravdu vysoko. Ale tak je fajn že ti to zdejší ************ vysvětlila.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:04:09

Zaleži kedy si to veštil, lebo v july Nvidia ponukla za ARM 32 bilion dolarov, a dostali košom nie preto žeby ho nechceli predať, ale preto že im sa to zdalo malo a nemali vyrokovane podmienky predaja, rokovania trvali 2 mesiace, vysledok 40 bilionov + že vyvoj ARM ostane samostatny a kopec inych prkotin.
PS: Ja som lepši veštec a veštim že AMD vyda ZEN4
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 11:53:25
avatar
Tp som zvedavy ako toto dopadne. Zatial ma to nechava chaladnym
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:05:42
avatar
Ide o útok na pozíciu x86 v serveroch. NVidia sa bude snažiť vytlačiť Intel a AMD. Bude ponúkať kompletne riešenie CPU + GPU + AI. Ak sa jej to len z polovice podarí, tak jej zisky nárastu viac ako 3 násobne na asi 35 miliard ročne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 14:10:33
avatar
???? to mohla nabízet doposud úplně stejně. Akvizice ARM na tom vůbec nic nemění!

dokonce NV vyvinula nový ARM CPU, který teprve představí (brzy) ... a to dávno před tím, než ji nedávno akvizice ARM napadla ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 15:58:43
avatar
Áno mohla na základe licencie. Je ale veľký rozdiel medzi vyrábať ARM CPU na základe licencie a byt vlastníkom ARM. Ta licencia je totiž taká neistá záležitosť, co si aj sám potvrdil s tým, že by mohla robiť nvidia problémy. Rovnako rozmýšľajú aj odberatelia prípadných budúcich CPU. Jednoducho nvidia sa bude javiť ako spoľahlivejší partner na obchod. Proste sa dostane do pozície market leadera podobne ako Intel.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:07:54

Tak dokud bylo arm nezávislé, tak pokud sis zaplatil tak ta licence jistá byla.
Teď ale hrozí že NV bude například nabízet jen o generaci starší architekturu a na aktuální exkluzivně vyrábět čipy sama.
Nebo firmám které jí budou přímo konkurovat neposkytne nic.
Nebo třeba bude výrobcům nutit i vlastní GPU za nemírný příplatek, o který někteří ani nebudou stát ale budou si ho muset také pořídit...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:21:39

Netvrdim že nemaš pravdu, ale stale maš ešte dva možnosti AMD a Intel. Keď si si nevšimol tak Apple sa na kupu ARM Nvidiou pripravilo, že prešli kompletne k AMD a planuju pod patentami AMD vyrabať svoje čipi (premenovany ZEN a RDNA) ako CPU aj GPU, a to iste urobil aj Samsung, Sony... To že Nvidia kupilo ARM neznamena že je koniec, kto ponukne viac tam pojdu velky zakaznici a na vyber maju Intel AMD Nvidia.
Stači sa pozrieť na novy čip pre konzoli od AMD.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:36:03

to mas odkud ze apple bude pod patenty vyrabet zen a rdna2?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:49:04

Od začiatku buduceho roka Apple ide vyrabať GPU na 5nm procese, pre svoje potreby pod svojim označenim, AMD planuje až začiatkom 2022 vyrabať na 5nm. Tak že Apple nema len 1 ročny naskok vo vyrobnom procese, ale teraz aj... Samorejme nik kompetentny ti to nepotvrdi, ale proste sa to šuška.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 18:58:47

prosim te, napis mi do PM kontakt na tvyho dealera. nevim co hulis nebo beres, ale chci to taky, protoze to je opravdu sila.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:10:29

ojoj nieje problem, Odkaz Odkaz
Odkaz
Rad sa podelim aj pokecam o novinkach
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 20:24:45

Citace:
Apple sa na kupu ARM Nvidiou pripravilo, že prešli kompletne k AMD a planuju pod patentami AMD vyrabať svoje čipi (premenovany ZEN a RDNA)

kde se tam pise tohle? co to hulis? mas z toho ocividne velky halucinace, ze slysis takove suskani...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:15:41
avatar
Apple prechádza kompletne na ARM pre všetky svoje počítače. Co sa týka GPU, tak tam sa este nevie či budú aj naďalej používať AMD. Prechod ale ma trvať tuším dva roky, tak zatiaľ ponúkajú aj počítače s Intel CPU a Amd GPU.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:30:23

Ako maš pravdu, len teraz to Apple robi tak, že napriklad k CPU si ich ako že sama vivija a označuje svojim nazvom, ale patenty a architekturu využiva od ARM. To iste plati aj o GPU, na začiatkom buduceho roka ide vyrabať GPU s 15 miliardami tranzistorov na 5nm (171 milion Tr/mm2) Shodou okolnosti podobny počet Tr bude mať aj NAVI22+ nejaka uprava HBM2?.
Myslim že kazdemu čo sa tomu trošičku rozumie je jasne že vyvynuť a odladiť GPU netrva mesiac.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 21:18:48

snajprik prosím už nic nepiš. Motáš se v tom jak špína v kýblu... Ostatně jako obvykle

Citace:
Apple sa na kupu ARM Nvidiou pripravilo, že prešli kompletne k AMD a planuju pod patentami AMD vyrabať svoje čipi (premenovany ZEN a RDNA)


Citace:
Ako maš pravdu, len teraz to Apple robi tak, že napriklad k CPU si ich ako že sama vivija a označuje svojim nazvom, ale patenty a architekturu využiva od ARM
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 19:23:49
avatar
Licencia pre ARM znamená, že si môže každý navrhnúť vlastne CPU na tejto architektúre. Nie je tam žiadna závislosť na hw nvidie.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 12:15:00
avatar
Tak, ale na to nemusela kupovat ARM. Viz Fujitsu. Ti platí jenom licence a vyvinuli si vlastní serverový procesor A64FX.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 13:48:02

Nejen, že se toho nebojím, ale vidím to jako obří přínos do budoucna. Jak známe Nvidi, může slibovat co chce, okamžitě jak to půjde, při první příležitosti, technologii uzamče a bude z ní "rejžovat", co to dá. Alespoň pak bude prostor pro AMD, aby přišla s nějakou novou, lepší architekturou a otevřeným standardem pro všechny. Takže budeme muset přetrpět nějaký čas rozčilování a rozčarování, ale na konci bude lepší procesor pro všechny.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 00:48:17
avatar
Vidím to podobně. Sice je pro trh a uživatele je špatnou zprávou odkup ARM NVIDII, ale jsem si jistý tím, že Samsung a další neodkoupili ARM společně z toho důvodu že není třeba. Společně s AMD již jisto jistě něco kutí a NVIDIII se tento odkup tvrdě nevyplatí...Ale dobře jim tak, po tom všem co Nvidie v posledních letech předvádí...Zaslouží si aby dopadli obdobně jako Intel.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 16:56:59

Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievaju.
Ale pravdu pocediac aj som spokojny, Intel ma CPU GPU, AMD ma CPU GPU a prichadza 3 hrač s CPU a GPU, možno sa dočkame lepšej konkurencie ako doposiaľ. Čo si budeme nahovarať do teraz ta konkurencia nebola nič moc. Odkaz
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny RTX 3000 na alze 2020-09-14 15:59:22
avatar
Jelikož se z nějakého záhadného důvodu nemohu po přihlášení dostat do novinky ohledně cen nVidia karet, tak trochu své investigativy píchnu sem. Systém Alzy umožňuje "schovávat" koncové ceny i když už je má produkt nastavené. Kouzlo je v tom, že cenový "slider" ty ceny samozřejmě vidí a je schopen je i při vybírání zobrazit. Odtud taky pochází ceny níže. Ceny samozřejmě nejsou finální, obzvláště ty drahé edice vyšší edice, u kterých je nastavena cena 18990 půjdou samozřejmě před odhalením nahoru. Ale jde o MOC, které jsou teď nastavené v systému:

Cena 18.990,-:
ASUS TUF RTX 3080 GAMING 10G
ASUS ROG STRIX RTX 3080 GAMING 10G
GAINWARD GeForce RTX 3080 Phoenix
GAINWARD GeForce RTX 3080 Phoenix GS
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3080 MASTER 10G
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G

Cena 19.990,-:
MSI GeForce RTX 3080 GAMING TRIO 10G
MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G
Inno3D GeForce RTX 3080 iCHILL X3

Cena 20.490,-:
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLEOC 10G

Cena 20.990,-:
MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC

Cena 21.990,-:
GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G

Cena 22.590,-:
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G

RTX 3090

Cena 40.990,-:
ASUS ROG STRIX RTX 3090 GAMING 24G
GAINWARD GeForce RTX 3090 Phoenix GS
GIGABYTE GeForce RTX 3090 EAGLEOC 24G
GAINWARD GeForce RTX 3090 Phoenix
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3090 MASTER 24G
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3090 XTREME 24G
Inno3D GeForce RTX 3090 iCHILL X4

Cena 42.790,-:
ASUS TUF RTX 3090 GAMING 24G

Cena 43.090,-:
MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X 24G
MSI GeForce RTX 3090 GAMING TRIO 24G

Cena 44.690,-:
MSI GeForce 3090 VENTUS 3X 24G OC

Cena 44.990,-:
GIGABYTE GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G

Cena 45.990,-
GIGABYTE GeForce RTX 3090 GAMING OC 24G

Ty ceny samozřejmě nedávají smysl a bude s s nimi hýbat, ale napadlo mě, že by někoho mohlo zajímat, jak teď vypadají maloobchody, co má nastavené Alza
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 16:53:43

Ceny vyzeraju slušne, som zvedavi ked dorazi RX6000 či ešte drobatko nezlacneju Odkaz
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 16:07:36

Tak... a MIPS64 vstane z mrtvých? Kdysi jsem měl androidí telefon s MIPS SoC, proč ne. A nebo že by někdo vypiplal RISC-V?
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2020-09-14 17:07:53

Číňanům se to asi moc líbit nebude. Je na čase oživit MIPS, ultraSPARC, RICS-V pro servery? Nebo oživit Atomy (Intel) a Jaguáry (AMD) jako low frequency/efficiency design pro mobilní trh?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 17:19:19

Čina pomahala s vyvojom Zen1000 a ZEN2000 na vyvoji ZEN 3000 už im USA dala zaracha. Aj si vo svojich tovarnach na 12nm procese virabali ZEN2000 samozrejme pod svojim označenim. Tak že maju pristup k vyvoji Ryzen 2000. Tiež pomahali s vyvojom GPU GTX1000 tie si pod svojim označenim tiež vyrabali vo svojich tovarňach. Ked sa pozrieš na tu činsku GPU je to okopirovana GTX1080 od Nvidie. Asi preto su na nich v USA tak nazlosteni a kompletne ich odstrihli od vyvoja aj vyrobi hardware. Proste konkurenčni boj, preto asi aj ARM skončil v rukach firmi s USA...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 22:10:36

V téhle válce nevyhraje nikdo, teď už jde jen o to kdo ztratí více.
Čína může ztratit přístup k některým technologiím, ale pokud se budou stupňovat západní embarga, tak se vykašlou na nějaké duševní vlastnictví (což nemají příliš zakořeněné) a všechno si obstarají po svém. Naopak mohou oželet své zisky a rozjet embarga vlastní. V tu chvíli přestaneme být závislí na dodávkách z Číny, což bude plus, ale bude nás to stát stovky, tisíce miliard aby se nám to podařilo. A nejhorší asi je, že vzhledem ke složení pohledávek, má Čína sílu poslat USA do bankrotu což odsereme všichni...
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 08:27:51

Omítnutí amerického patentového systému je jedna z variant. Která přijde před fází horké války. Protože US patentový a kopírovací systém je jedním ze základních instrumentů ovládání a vycucávání zbytku světa.
V podstatě je tento krok roven k bombardování Pearl Harbour. Ale to neznamená, že k němu nedojde. Pokud dojde tak systém v revoltě vypoví najednu více států.
Ale spíše se ho čínané nebudou chtít jako instrumentu zbavovat, aby po vlastním posílení mohli v patentovém sosání nahradit dřívější protivníky.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-14 23:50:18
avatar
Joj ale tesim sa na tento suboj 2x8pinov ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 289x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 205x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 827x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6