NVIDIA oficiálně vyvíjí X86 SoC procesor – za 2-3 roky bude na trhu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 04 March 2009
altTi, kteří předpovídali, že NVIDIA bude muset získat vlastní platformu, se nemýlili. NVIDIA oznámila práce na X86 procesoru.

 

 

 

Už dlouho mluvíme o tom, že NVIDIA stojí před propastí, díky tomu, že nemá vlastní platformu. Díky tomu, že Intel a AMD postupně integrují do procesoru všechno včetně částí čipsetu a dokonce i grafiku, NVIDIA bez procesoru začíná pociťovat problémy se prosadit. Veškeré spekulace jsou ty tam a máme zde potvrzení.
NVIDIA vyvíjí x86 procesor. V žádném případě se ale nejedná o procesor, který by mohl soupeřit s běžnými mobilními nebo desktopovými procesory Intel nebo AMD. NVIDIA vyvíjí tzv. SoC, tedy procesor s integrovaným čipsetem i grafickým jádrem. Mělo by jít o konkurenci chystaným procesorům Intel ATOM s Integrovaným grafickým jádrem apod., a také tomu, co ve stejném duchu chystá AMD.
NVIDIA odhaduje vývoj na 2-3 roky. Tedy někdy kolem roku 2012 bychom mohli vidět výsledek. Je jen otázka, kde v té době budou Intel a AMD s vývojem svých procesorů. Nedělejme si plané naděje. Vývoj procesoru stojí miliardy a miliardy dolarů a roky práce. NVIDIA zdaleka nemá peníze, pozice ani nic dalšího, co by jí umožnilo vyvinout nějaký složitější x86 procesor, schopný konkurovat běžným procesorům Intel a AMD. Vývoj SoC procesoru je ale možný a pravděpodobně půjde o něco na bázi NVIDIA TEGRA, která x86 kompatibilní ale není. Otázka je, jak to bude s x86 licencí, kterou může udělit jen Intel. Nicméně NVIDIA prý má jistý velmi jednoduchý x86 čip ve svém majetku. Do licenčních podmínek nevidíme. Každopádně NVIDIA tedy bude vyrábět vlastní procesory. NVIDIA tedy zdá se musí obrátit, a poté, co loni tvrdila, že procesory Intel a AMD jsou v podstatě mrtvé, kterou nikdo nebude brzy potřebovat, tak se musí pustit do vývoje vlastního procesoru. Najednou je tedy procesor věc velmi živá a potřebná. No kdo by to byl řekl … ;)

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 19:39:44

Mazec, třeba se zadaří a přibude další procesorovej hráč, sice to nebude hned, ale časem, kdo ví, pro nás zákazníky jedině dobře. Samozřejmně je to hodně dalekej pohled do budoucna.

Edit: No nevím co se vám na tom nelíbí, taky nV zrovna nežeru, ale konkurenci fandím.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 19:21:54
avatar
podla mna to nieje dobre, aj dve platformy su akurat dost,tak aby mal kto komu aspon na oko konkurovat a mojli sa tym padom ceny stlacat nizsie,dalsi producent cpu? to by bol chaos,,,jedine keby neboli x86 aby sa konecne pohol vyvoj dalej,,,ale zase kao by na to zareagoval Microsoft?
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 19:32:58
avatar
já si třeba myslím, že Microsoft by mohl opuštění X86 uvítat. Pro ně by to znamenalo možnost vystoupit z vlastního stínu. X86 by znamenal možnost naprogramovat windows od nuly a vyvarovat se chyb, které udělali, ale díky konzervativnosti uživatelů je třeba nemohli opravit (opustit slepé vývojové větve). Prostě teď by měli obrovské alibi pro radikální řez windows: sry, ale nová platforma, tohle už tu nebude...
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 19:46:59
avatar
mno to je pravda, mohlo by to dopadnut dobre,ale stava sa ze aj horsie,,,ale v tomto pripade, nedajboze . win mi v celku sedi, aspon niekedy teda. ale siel by som do toho noveho cpu a win az vtedy keby boli na to aj nejake aplikacie nie len zaklad z win typu wmp a podobne. uz aj win7 vyzera v poho,snad sa MS polepsi,,,ci vlastne pouci a necha naozaj rozhodovat ludi o tom co tam chu mat a nie vsetko naraz na hromadke
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Microsoft 2009-03-05 12:39:05

Microsoft si může reagovat jak chce a nic na tom nezmění. NVIDIA totiž vyvýji x86 procesor to jest procesor který nebude prořebovat žádnou podporu o MS.

NVIDIA chce udělat procesor? No to klidně může chtít postavit kosmickou loď. Ono to je oboje asi stejně tak reálné. Kdyby radši dříve v dobách své největší nabubřelosti raději místo akcelrace fyziky koupili něco od procesorů.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 13:29:59

"NVIDIA chce udělat procesor? "
jo.... a preco by nemohla urobit procesor ?? nVidia TEGRA je podla teba co ?? motorka alebo vzducholod ??
nV uz procesor ma, aj ked je to ARM architektura s ktorou by sa mohla na poli ultramobilnych zariadeni presadit, pretoze Tegra vobec nevyzera zle a je rychlejsia ako Atom (aj ked by som to nemal porovnavat)...
iste, ze prve procaky nebudu dosahovat taky vykon ako konkurencia, ale rozhodne by som ju neodpisoval hned na zaciatku...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A pán je asi astronaut 2009-03-05 18:15:31

No nevím jak Vy ale já mám ve zvyku hovořit o jednom tématu. Když přecházím na druhé tak na to důrazně upozorním. Uvědomte si prosím:

Píšu příspěvek pod článek o x86 procesoru.
Na začátku jsem také uvedl, že píši o x86.
Na jiný typ procesoru jsem nepřešel ani jsem neměl na mysli.

Jak jste přišel k tomu, že píši o něčem jiném?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-06 05:53:12

ok.. to samozrejme nic nemeni na fakte, ze by bol pre nV "az taky velky problem" (napr. ako postavit kozmicku lod) postavit x86 procesor.. ono totiz uplne staci, aby sa spojila alebo kupila Via (ak to nejako umozni prenos licencie) a zaklad x86 procesoru je na svete..

tym som chcel len povedat, ze rozhodne by som nV nepodcenoval a neodpisoval este pred tym, ako zacne vobec nieco robit..

btw: predpokladam, ze si uz v zivote dokazal strasne moc veci a mas tolko skusenosti, ktore ta opravnuju k tomu, aby si mohol uz dopredu vediet, ze zamer nV je jednoducho blbost a nikdy sa jej to nemoze podarit, kedze ty asi poznas skutocnu realitu vzhladom na tvoje zivotne skusenosti...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč podle Vás bude NVIDA úspě 2009-03-06 07:07:43

Podívejte Halfe nemám rád lidi co se z někoho snaží bezdůvodně udělat blbce. To byla přesně čínnost kterou jste projevil svým prvním "zasvěceným" příspěvkem.

Faktem je, že krizi máme nyní. Dalším faktem je, že NVIDIA šla špatným směrem v případě fyziky. NVIDIA poplivala procesory a rozlobila INTEL. Prakticky zmenožnila svůj chipsetový obchod. Nyní v takto koplikované situaci bude vrážet milony do vývoje nového x86 procesoru. Do procesoru technologie jejíž licenční práva má rozlobený INTEL. To vše v situaci kdy AMD ji sráží příjem z jeich tradičního grafického obchodu.

NVIDIA může procesor navrhnout a udelat. Je ale otázkou jestli bude na mít ještě vůbec sílu na to aby něco takového začala opravdu vyrábět natož aby z toho měla zisk.

Je blbost vyrábět x86 procesor když tady jsou tři výrobci této technologie. Tři výrobci to je dost vysoké číslo v této komoditě. Moje životní zkušenosti říkají ne to nevyjde. Co ty Vaše životní zkušenosti říkají s proč
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-06 07:31:29

moja prva reakcia bola priamo umerna tej vasej - reagoval som len na skryty vysmech v prvom prispevku.. nebudem tu rozoberat moje zivotne skusenosti, aj ked si myslim, ze som uz v zivote dost preskakal a nieco dokazal - ale tvrdit dopredu, ze sa nieco niekomu nepodari by som si rozhodne nedovollil.. drzim sa totiz toho, ze pokial clovek nieco chce a ide za svojim cielom - obycajne sa mu to aj podari, aj ked musi preskakovat prekazky, ktore mu zivot kladie pod nohy...

ja netvrdim, ze by sa to nV malo podarit na 100% - bude to mat urcite tazke a moze to dopadnut aj tak, ze sa nV sustredi vyhradne na ultramobilne zariadenia s Tegra a na x86 procesor sa uplne vykasle.. ale pokial zoberiem do uvahy spolupracu s Via - tak to zas nie je az tak nemozne, ako by sa zdalo..

preto z mojho pohladu nevidim ziadny dovod, preco by som mal nV odsudzovat a zatracovat este pred tym, ako sa o nieco podobne pokusi...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 20:16:04
avatar
Ta posledna veta bola hoodne trefna DD Ja len dufam ze ten procak nebude taka socka,ako to ma v nazve a ze vsemocna NV znama kvalitou nenasadi cenu nejako tak ako na svoje chipsety a grafiky
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D 2009-03-04 20:40:35
avatar
Dost si mě pobavil! jj výsměch nvidie na procály bude pak platit i pro ni
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je doba... 2009-03-04 21:16:46

x86...
http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=500&Itemid=52
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 21:32:33
avatar
jako zajimava vec, treba se to nvidii povede..

jen mam poznamku k tomu marketingu..on si ho DD preformuloval trocha k obrazu svemu. co ja vim tak nvidia nikdy netvrdila ze cpu je zbytecny. tvrdila, ze gpu je diky cude ve specialnich aplikacich ktere to podporuji nekolikanasobne rychlejsi nez cpu. nebo dale tvrdila pro hry je vykonny cpu zbytecny a lepsi je kombinace vykonejsi grafiky a pomalejsiho cpu nez opacne. ale ze by nekde tvrdila, ze cely cpu je zbytecny to sem opravdu nikde nevidel. nebo mi muzes DD ukazat nejakou prezentaci od nvidie, kde tvrdi ze cele cpu je zbytecne? jinak jestli tohle tvrdila, tak je to samozrejme kravina, ale nikde sem to nevidel teda abych tak rekl, proste no!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 22:23:14
avatar
přesně tak....ne že je CPU zbytečné, ale že je zbytečné osazovat drahý CPU, když brzy stejný výkon nabídne GPU za zlomek ceny.. což ovšem platí i pro ATI GPU, bude ovšem ještě dlouho trvat než CPU bude mít stejné flopsy jako GPU, ale stejně tak dlouho bude možná trvat než GPU bude využitelné stejně jako CPU...holt vize no

Mimochodem tohle bylo vážně očekávané už dlouho, někteří z nás to tady troubí už měsíce ))... jiná cesta nebyla... teď už je nejspíš jen otázkou času kdy se NV a VIA spojí... intel to Atomem a tím, že se taky jako AMD snaží NV vykostit ze své platformy jen urychlil..

a btw. GPU je vlastně viceméně ona další platforma.. pokud tomu dobře rozumím, tak GPU je RISC procesor, mnohonásobně rychlejší než X86, a tam kde jsou limity X86 ve frekvenci a omezeném počtu jader (nedělejme si iluze, že x86 někdy bude mít stovky jader), tam může GPU efektivně zaskočit, je jen otázkou programátorů aby funkce, které GPU zvládne efektivněji přenesli z CPU na GPU..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 22:03:37

S tou VIA bych pockal jak dopadne valka mezi Intelem a Nvidii. Uz nekolikrat Nvidia kartu VI vytahla a nakonec se vzdy nasla nejaka cesta, jak s Intelem spolupracovat. tyhle valky neznamenaji, ze se obe firmy nemuzou nejak nakonec domluvit. nazval bych to spis delanim si vychozi vyjednavaci pozice... intel v zasade Nvidii potrebuje jako protivahu silnemu konglomeratu AMD/ATi. Larabee je hudba budoucnosti a pokud AMD/ATi doladi vsechny segmenty, jako ze asi casem jo, dozene Intel vykonove po vsech strankach (coz s penezma z Perskeho zalivu taky nemusi byt problem), bude ve velkych problemech a myslim, ze to vi.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 22:25:08
avatar
V tom s tebou naprosto souhlasím... samozřejmě je jasné, že karta VIA je tady jako řešení pro případ, že se Intel nakonec rozhodně Nvidii nekoupit... protože pak by tady vznikly dvě platformy a VIA by šla z první ligy ven...

Faktem je, že NV licenci na X86 sama o sobě na 99% nemá, určitě nemá tedy licenci na EMT64 a Intel zase prozatím grafiky moc neumí, otázkou je, jak se povede Larrabee.. pokud ano, tak NV nepotřebuje, pokud ne, tak má Via peška... akcionáři NV určitě rádi kývnou na slušnou nabídku od Intelu, zejména v dnešní době...

Btw. šejkové nalili do společného podniku asi 5 mld pokud jsem dobře četl.. Intel jich má asi 70 a IBM asi 140.... pořád to není stejná liga .. AMD je cca +- tak velké jako NV...nic víc....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 22:30:12

Nerikam, ze Intel dotahne. Ale konkurovat na nejaky rozumny urovni mu muze a cim vic tim lip.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 22:00:04

To primo netvrdila, ale v te valce letaly slova o tom, ze je lepsi koupit novou GK nez novy procesor. V dusledku se to dalo interpretovat tak, ze je CPU zbytecny. Samozrejme nemysleno tak, ze se da bez nej obejit. Ale to myslim neni az tak uplne podstatny, ten dojem z tech prezentaci byl cca takovy jak ho DD lici. Plus minus autobus, kazdy si muze vybrat co je mu blizsi.. Slova o nepotrebnosti CPU nikdy nepadla, ale to je snad jasny, ze ani padnout nemohla.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 13:40:47

Nebylo to tak, prvni prohlaseni bylo ze CPU je na nic, dulezite jsou GK a pak az kdyz se ozval Intel tak to nV zahrala do neutralna aby nevznikla soudni pre...
A kupodivu chvili potom laskovala nV s Via spolecnosti a probihali spekulace o tom ze nV bude mit komplet platformu taky, cili jednim ze zameru bylo snizit hodnotu Via coby CPU-nanic aby ten pripadny odkup prisel nV co nejlevneji...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 14:06:04

Tak si znova prostuduj tu prezentaci. Porovnaval se tam prinos pri koupi nove GK vs noveho CPU. Nikdy nepadla slova o tom, ze je CPU na nic, vzdyt to ani nelze. logicky na GPU system provozovat nemuzes. To ze v cela kampan byla namirena a cilena tak, aby v dusledku byl dojem, ze CPU neni tak dulezity jako GPU souhlasi.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-04 23:11:01
avatar
Uplne me to trklo, kde je ladik? Ze nema ban, ze ne....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 09:07:24

Treba je na horach...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 19:58:21
avatar
...nebo v lihu
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:47:36
avatar
že by až tak
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 09:12:40

nV se vysmivala procakum, a ne ze ne...
A ze to ze zacatku psala dost nejasne a pak to postupne "upresnovala" protoze donutila Intel k prohlaseni to uz jako by jsi nekomu rekl: ty jsi kkot a on ti rekl, kdo, ja?! Ne toho druheho za tebou jsem myslel....

Proste k tomu se da rici jedine, ze nV ma produkty vyborny a konkurenceschopny, zbytek(cti hlavne vedeni spolecnosti) stoji za prd...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 10:12:21
avatar
Říkali jen ze výkonné cpu budou zbytečné s tim ze ho nahradí cudou..ze by tvrdila ze celé cpu je zbytečné sem nikde nevidel..to si jen někteří redaktoři mozna domysleli či preformulovali prohlášení nv podle sebe..jestli tvrdili ze celé cpu je zbytečné tak je to kravina ale ja to nikde nevidel a asi mi nikdo tady zadnou takovou zprávu od nv neukaze..
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 09:12:38

nvidia si v tejto pozicii moze dovolit takto utracat? radsej sa mali zamerat na poriadnu grafiku, ktora by im priniesla zisky.. aj ked s tym asi trochu pocitaju, inak si neviem predstavit z coho by to financovali..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 09:44:34

Je to docela logické podle postojů NVDA. sami říkají, ře procesor je téměř zbytečnosti, takže slaboučký bude stačit na podpůrné úlohy, a hlavní práce bude dělat grafická část. Budou na to vymýslet zbrusa novou platformu, ale proč ne? Ať kutí!
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 10:14:02
avatar
už to vidim core i7 ve formě čipové sady pro NV GTX 595OC a pak že se musejí GPU strkat do zakladní desky s CPU už vidim tu krabyci o příkonu 2KW v ide kde bude 10 jader GT 600 40GB RAM pro GPU a 12GB pro i7 aby dokazal byt jako chipset rozhazovat ulohy a koordinovat případnou komunikaci GPU bude mít vodní chlazení a výkoný čerpadlo aby se dalo zapojit místo kotle na vatápění baráku

P.S. neberte mě moc važně ale takhle nějak takhle by mohlo taky dopadnout kdyby se se NV povedlo prosadit GPU jako samostatnou platformu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 11:53:53
avatar
Taky to tak nějak vidím...
A i ohledně ceny, nepřijde mi, že se výkonné grafické karty (GPU) prodávají tak děsně výhodně, že by bylo o tolik (jestli vůbec) cenově výhodnější koupit nějakou GF280, než nějaké CPU čtyřjádro...
Jo, a že jednou až tomu bude jinak, až "to bude fungovat" se nám podaří pomocí GPU výkon vyhnat do takových výšin, kam už klasické CPU x86 nebude schopné dosáhnout?
Mám takovou neodbytnou otázku: PROČ? Upřímně, máte někdo na svém počítači pocit, že vás brzdí pomalé CPU? Je to úzké hrdlo? Slabý článek? Kritické místo? Resp., na co potřebujeme při současné úrovni samoúčelné "vaty" která na počítačích tlumí naše smysly (i ty hry jsou čím dál nudnější, neříkejte že ne...) 10x nebo 100x větší výpočetní výkon? Na brouzdání? Na Skype? Na Word nebo Excel? Na domácí střih videa, když má každý v šuplíku nesestříhané dovčy pět let zpátky a není tomu tak z důvodu pomalého počítače? Na plnění MP3 přehrávačů, nebo mobilních telefonů, které mají samy o sobě výkon, jaký měly před pár lety stolní počítače? Nebo si myslíte, že až budou počítače 100x rychlejší, tak budou hry 100x zábavnější? Dyť je tomu přesně naopak (před týdnem jsem "objevil" SeriousSam2... a i tahle hra mi připoměla, že byla doba, kdy HRY byly hlavně o zábavném HRANÍ)! Nebo snad potřebujeme takový megavýkon, abychom mohli FaceBooku a podobným Pojišťovnám štěstí sdělovat JEŠTĚ VÍC osobních pocitů/údajů o sobě, rozuměj, nechat se ještě víc šmírovat a pak se divit, jaktože mi chodí do schránky nabídky "na míru" mým potřebám, tužbám, koníčkům?
Můžete mi teda někdo říct, NA CO doma potřebujeme NÁSOBKY současného výpočetního výkonu? Na lepší grafiku? Ale čeho? Operačního systému? Na umělou inteligenci, díky které budeme ovládat počítač gesty, nebo myšlenkami? Budeme ovládat co? Poštovního klienta? Budem si říkat "ty woe bomba, ukážu prstem na okno, nebo jen pomyslím a ono se otevře"? Na tohle potřebujem TeraHertzy?
Jo, jestli udělají počítač s výkonem na úrovni i7, který zvládne to, co současné supermašiny a bude brát KOMPLETNĚ třeba 5W, tak to pak jo...
Ale nedělám si iluze...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 14:18:36
avatar
No já osobně bych si představoval, že až bude mít komp dost výkonu, tak konečně bude umět věci, které zatím nezvládá. Zatím nezvládá ani pořádně zaznamenávat co říkám... a já bych rád, aby mne poslouchal na slovo... ne abych napsal "Ajfelova věž" a výsledkem byla nula... ale abych ŘEKL "počítači najdi mi kdy byla postavená ajfelova věž" a on by mi našel kdy byla opravdu postavená EIFELOVA věž... současné CPU sotva zpracuje ten zvuk, natož aby dokázalo najít to co jsem tím myslel ))
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 15:23:28
avatar
Rozumím ti, zrovna koukám na StarTrek
Leč si myslím, že takový "software", který vyhodnotí to, jestli to co zahuhňáš u počítače patří mu, nebo přítelkyni (tvojí nebo jeho ), nebo si jen mluvíš pro sebe, dále pochopí význam mluveného, tak takový "software", spíš "softwarová bytost" není dosažitelná masivním pokrokem v "železe", ale pouze zásadní změnou myšlení a přístupu k počítači jako takovému, nejspíš změnu "binárního přístupu" na něco nového, a přitom jednoduššího... Jsou přece zvířata, či zvířecí společenství, která dokáží věci o kterých se lidem ani nezdá a zdaleka nemají ani takový mizerný "výpočetní výkon" jako člověk...
Pokusy tímto směrem už probíhají a jádrem pokroku v této oblasti (a věřím že i v budoucnosti/přežití lidstva jako takového) není navyšování výkonu, ale návrat k samému zakladnímu vyhodnocení celého řetězce, na jehož počátku je "požadavek-dotaz" a na konci "výsledek-čin". Když už pominu předřazené hodnocení smyslu... Můj osobní názor je, že nás skutečně postrčí výrazně dopředu pouze něco zcela nového a přitom jednoduššího, elegantnějšího... Něco srovnatelného s tím, kdy se po tisících let co tahali lidé náklady na saních, někdo podíval na celý problém z úplně jiného úhlu, zahodil stovky let nesmírně drahého vývoje kluzných ploch, konstrukce saní, výpočtů úhlů pod jakými se dá náklad dopravit jakou silou kolika otroků, dokonce opovrhnul i tou úžasnou mega bomba hightech novinkou, sice "válením" saní po kulatinách a "vynalezl" princip kola na ose... A popostrčil ve výsledku lidstvo ve vývoji dopředu. Nebo spíš nakopnul a to s rozběhem...
Přijde mi, že pořád tuníme saně a přidáváme otroky...
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-05 14:35:11
avatar
Súhlasím, mám desktopa e6600 4GB ram, HD3850 512, ale mám ho zapnutý možno 1x do týždňa, keď potrebujem niečo získať cez sieť z disku...99% času trávim na NBku (1,5GHZ celeron, 1GB ram, GMA950) a nič mi nechýba. Filmy to prehrá, na net to stačí a taký luxus ako kopa času na hranie už ani nepotrebujem. Skrátka není čo hrať. CSko, Quake3, Unreal04...všetko mi ide krásne na NBku a multiplayer je jediná vec pri ktorej sa oplatí zabiť čas, lebo to je proste prdel aj po nespočetných hodinách.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 21:52:11
avatar
taky souhlas a většinu času strávim taky na NTB i když desktop mam taky zapnutej ale nemam ho připojenj zas k netu, mam tam určitý data a viry a ruzná havět nikdy nespí
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-06 14:02:15

NVidia nebude x86 procesor vyvíjet od začátku. Spolupracuje přece s VIA (dnes již témeř mrtvou firmou). A VIA přece má vyvinuté x86 procesory, akorát ji oproti AMD/Intel již ujel vlak. To však neznamená že tyto x86 jádra nebudou použitelné v "NVidia Fusion". Pokud nechce VIA zkrachovat, tak se musí s někým spojit. A s NV VIA již spolupracovala...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 693x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 466x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 954x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1194x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1513x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1342x
Komentářů: 6