Předprodeje RYZEN trhají rekordy! Překvapivě se nejvíce prodává ten nejdražší. Hrozí nedostatek? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 27 February 2017
altMilion RYZEN 7 procesorů se chystá do prodeje a nemusí stačit. Zájem je značný, ale ne vše je OK.

 

 

 

 

Jak jsem napsal v nedávném článku (zde):

Spuštění předobjednávek byl ale sakra sebevědomý a správný tah. No a první čísla ukazují, že sakra úspěšný (nejen na poměry AMD). Všichni prodejci navyšují objednávky AMD platformy na počty, jaké mnozí nepamatují a bohužel výrobci desek nestíhají, i když i ti už před časem navýšili výrobu AMD desek na počty, které také skoro nepamatují. Zájem ze strany uživatelů je velký a nedivím se, cenová politika Intelu a jeho minimální vylepšování nových generací, prostě jakoukoliv chuť k upgradu bezpečně zabíjelo mnoho posledních let.

Myslím, že vám dlužím vysvětlení situace. Obchodníci hlavně na západ od nás jsou mírně řečeno v šoku. Ostatně to každý, kdo od RYZEN 7 mnoho neočekával a už vůbec nečekal, že se dokáže postavit Intelu a dokonce ho porazit. No stalo se. Někteří stále čekají, že recenze RYZEN 7, které oficiálně vyjdou ve čtvrtek ukáží nějakou bombu, nějaký skrytý problém, něco, co zcela obrátí všechno, co AMD zatím ukázalo. Někteří si budou muset dát hodně práce, aby na RYZEN 7 vyhrabali nějakou tu „špínu“. Ve většině běžných recenzích ale bude výkon a vše odpovídat tomu, co o něm tvrdí AMD, které si opravdu dalo záležet a nijak výsledky nepřikrášlovalo a na všech předváděcích akcích nechávalo svůj RYZEN 7 přímo srovnávat s Intel PC postaveným vedle. Není se čemu divit, AMD se nemá naprosto za co stydět, RYZEN 7 překonal všechna očekávání ve všech směrech.

Zbývá vám jen ukázat o jak moc je v praxi lepší než stávající AMD FX procesory a jak moc mění celý trh a situaci, kdy nabídne výkon, který byl dosud jen pro pár vyvolených, kteří dokázali Intelu zaplatit za jeho Core i7-6900K/6950X. RYZEN 7 jsou právě v tomto ohledu největší revoluce na trhu od uvedení Athlon64 a Athlon64 X2 procesorů. Tečka.

Obchodníci tedy spustili předobjednávky, jak AMD dovolilo a většina podržela i ty skvělé ceny, za které AMD ty procesory oznámilo. A vzhledem k cenám konkurence a vůbec tomu, jaký nevídaný výkon RYZEN 7 CPU v těch cenových hladinách nabídne, vzali zákazníci obchody doslova útokem. Zejména na západ od nás už mají mnozí vyprodáno, a to zejména ten nejdražší 15 tisícový RYZEN 7 1800X. To překvapilo mnoho lidí (dokonce snad i AMD), protože prodeje 1800X modelu předčily zatím zájem o 1700X a 1700 variantu (dohromady). Zejména na západ od nás. Takže „fandů AMD, kteří mají 500 dolarů na CPU je zdá se opravdu hodně“, což některým narušuje jejich úvahy. V ekonomicky slabších částech světa, tedy u nás a na východě je situace vyrovnanější a procesorů je dost. V Asii, tam se prý očekává zájem hlavně o 65W variantu R7 1700.

Celkově má AMD prý zajištěno pro prodeje od 2.3.2017 pro celý měsíc zhruba 1 milion procesorů RYZEN 7, což je v jeho situaci docela dost a po mnoha letech i úplná novinka, protože naposledy ve velkém AMD prodávalo procesory v cenové hladině 400 – 500 dolarů před mnoha lety. AMD prý mohlo uvést RYZEN 7 na trh už dříve, ale prostě chtělo mít co prodávat – což je dobré rozhodnutí. Situaci ale trochu komplikují výrobci desek a také výrobci chlazení. Výběr základních desek je totiž značně omezený a v podstatě opravdu kvalitní modely jsou jen 4-5, což vzhledem k šíři nabídky podobných desek na výrazně pomalejší Intel Z270 platformu, není zrovna ideální. Výrobci chlazení pak teprve uvádějí chladiče a hlavně montážní sady do prodeje a někteří uživatelé tak mají sice předobjednán CPU s deskou, ale nemají čím ho chladit.

Jinak RYZEN 7 je velké překvapení, i z hlediska taktování, kdy to vypadá, že AMD navíc poslalo novinářům procesory z první série a ta je o něco horší než ta v obchodech. Obě ale dosahují mnohem lepších výsledků, než kdokoliv očekával. Pokud vám jde o taktování, jdou taktovat všechny R7 1700, 1700X i 1800X, ale zdaleka nejlepší výsledky má 1800X. Někteří to také nevydrželi a plácli na Internet všechno, tedy výkon ve hrách i spotřebu, takže AMD RYZEN 7 1700X (8/16 při 95W TDP a 3,4 – 3,7GHz) vs Core i7-6800K (6/12 při 140W TDP a 3,4/3,8GHz):  

(Zdroj: WCCFTECH.com)

Nechám to bez komentáře, naše testy budou tento týden, v souvislostech a v pořádném srovnání s Intel Core i7 i AMD FX. Jinak koupit v předprodeji AMD RYZEN 7 procesor nemusí být špatný nápad. Pokud bude vše jak vypadá že bude, Intel rozhodně neplánuje zatím slevy, které by výhodnost RYZEN 7 výrazně ohrozily. To by mohlo znamenat zvýšení prodejních cen procesorů RYZEN ze strany obchodníků a tak nákup v předprodeji teď by mohl být výrazně výhodnější, než později. I když u nás to bude asi za pár týdnů ovlivňovat snad i pokles kurzu dolaru atd. Každopádně pro mnohé bude RYZEN 7 velkým upgrade, kterým přejdou z mnoho let starých procesorů AMD i Intel a pravděpodobně jim vydrží dlouhou řadu let …. To vysvětluje i zájem o nejdražší verzi 1800X, prostě když už, tak už :). Každý ze tří modelů RYZEN 7 má ale co nabídnout. R7 1700 s 65W je super, pokud řešíte hlavně nízkou spotřebu a chlazení (nemluvě o jeho nízké ceně). R7 1700X je geniální poměrem cena-výkon a R7 1800X je geniální výkonem (konkurencí mu je totiž jen více než 2x dražší Intel 6900K) a pro taktování. A teď si vyberte :). Konečně je zase nad čím přemýšlet a z čeho vybírat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - JJ 2017-02-27 17:31:46

8/16 vs 6/12? wccftech, to není zrovna to pravé ořechové, ve čtvrtek už budou venku ofic testy, tak uvidíme, ale v pořádku, Ryzen se prostě povedl, ti co mají hluboko do kapse a nemohli si dovolit Intel za jejich ceny mají cestu otevřenou, a jsem rád že Intel začne makat po 11 letech dovolené, 12 jádro v desktopu bude vrkat jak holoubek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:17:57
avatar
cena vs cena je správně ;)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:39:40
avatar
Většinu ale zajímá, kolik výkonu za danou cenu koupíš u Intelu a kolik u AMD.
Testy, kde se budou porovnávat "stejné" konfigurace CPU ale (zatím) s rozdílnou cenou určitě taky přijdou, neboj.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 08:03:23

Len nech to nedopadne ako s GPU 480, 3 mesiace nebola skladom...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 08:49:49

Referenční 480 byly.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To asi čekal málokdo 2017-02-27 17:31:53

Moc pěkný článek. To asi čekal málokdo. Moc se těším na recenze a také na názor konkurenčního ( no to jsem přehnal ) webu. Jinak dnes + 5,61 %, moc pěkný den
Díky DD, per to do nás, my to vydržíme
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 17:35:23

Uz mam predobjednany R7 1800X, ASUS Crosshair VI HERO a Eisbaer 280
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 08:17:55
avatar
Pěkně. Jenom za procák, desku a chlazení vypláznout skoro 25 tis.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 09:30:11

+10 za 3200MHz 2x16GB G.Skill TridentZ ramky

Chci s tím streamovat, doteď jsem měl i7 4770K a ta při streamu tu GTX 1080 škrtila jak mohla
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 17:41:40

Jo už jsem to četl na Diit, čekal jsem kdy se to objeví i zde.. Ještě psali o super taktování Ryzena R7 1700 ze 3 na 4GHz, no jestli to jde tak pěkně, tak jistě také najde dost zájemců co si koupí levnější cpu a sami dotaktují..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:17:30
avatar
O taktování už jsme psali v pátek ;) Odkaz
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:24:55

No jo, v tomto směru jsi byl rychlejší, asi jsem někde zaspal či co, ale zajímavé že jsem tam dokonce přidal komentář.. ale každopádně je to dobrá volba za dobrou cenu se skvělým potenciálem..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 19:39:55
avatar
No taktovat sice jde, pak ale ztrácí své 65W kouzlo a to už bych rovnou šel do 1700X. Ale chápu, bude to nejlevnější Ryzen, takže ho spořivci budou taktovat
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 20:57:32

Přesně tak, té spotřeby je škoda, ale vše má své pro a proti, s tím se holt musí každý popasovat sám co jej pro něj vyšší priorita.. pro mnoho uživatelů to bude jistě velmi zajímavá volba, jak se říká za málo peněz hodně muziky..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 16:40:42

Tak Intel už začal reagovat a v zahraničí už potichu zlevňuje svoje Core, tak snad to půjde ještě níž, že by až tak rychle přišel na to že už není na co čekat a musí jednat...
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 17:53:51
avatar
S kapacitou by problémy byť nemali... tentoraz.

New Yorská továreň zvládne 60 000 waferov za mesiac, na jeden wafer sa vojde približne 300 ZENov. To je 18 000 000 ZENov za mesiac. Aj ak zoberieme do úvahy to že sa vedľa ZENov vyrába aj Polaris alebo Vega a že výťažnosť nieje 100%, tak stále to sú ohromné množstvá. Takže mám taký pocit že s dostupnosťou problémy nebudú. A ak by aj bolo najhoršie, tak môžu vyrábať u Samsungu.

Btw.: výrobná cena ZENu je nižšia ako výrobná cena Buldozeru, takže slušne zarobí aj AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:18:50
avatar
ehm ... jenže ta NY továrna vyrábí i 14nm POLARIS ... 14nm VEGA a také specializovaná řešení pro konzole atd.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:19:44
avatar
Citace:
výrobná cena ZENu je nižšia ako výrobná cena Buldozeru, takže slušne zarobí aj AMD


Že by vyladěná 32nm byla dražší než začínající 14nm? Zdroj?
everald [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 17:54:37

Předobjednal jsem si R7 1700 a Gigabyte Gaming 3. Dle webů by měl jít pohodlně zvednout na 3.8GHz na desce s B350.
Jestli bude nebo nebude dobrý rozhodne o jeho ponechání nebo vrácení.
Takže proč jsem si ho předobjednal? Abych si ho testnul sám mezi prvníma A díky naší 14 denní době na vrácení (né že bych ji už někdy využil) si myslím, že nejsem žádný magor, který kupuje neotestované věci.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:21:53

Teď jsem si předobjednal 1700X + ASRock Fatal1ty X370 Gaming K4
Rozdíl mezi 1800X a 1700X použiju na vodníka a pak to nataktuju
Do předobjednávky jsem šel z toho důvodu, že to můžu pak do 14 dnů vrátit, ale myslím na 99,9%, že vracet taky nebudu
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 08:37:25

1800X + Hero
1800x kvůli WOWku, Hero jen kvůli pozici M.2 slotu dole na desce, aby šel chladit topivy 960evo. Prý je to dost třeba. Asrock má rychlý m2 přímo nad PCIe pro grafiku,coz je poněkud nešťastné.
A full vodník bude až s vegou...
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 11:36:04

Dobrý, ale pro mě stačí slabší CPU, toto už je kolem 22 tisíc.
M2 slot jsme hlavně nechtěl pod grafikou, jak to má MSI nebo Gigabyte - tam to bude nejspíš dělat neplechu kvůli horkýmu vzduchu z grafiky.
Ale kdybych ty prachy měl, tak jdu do podobné konfigurace jak píšeš.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A možná se opět dočkáme 2017-02-27 18:46:44

I špinavých praktik Intelu. Jsem zvědavý s čím přijdou.,

EDIT: O 2 mínusy později
Když jsem skládal svůj první komp na Athlonu 64, tak mi ten prodavač doslova vnucoval Pentium. Že AMD není značka a že Intel je kvalitka! ( přesně tohle už jsem tu psal před lety) V hotových sestavách úplnou náhodou nebylo jediný AMD. Všude plakáty Intel inside. Takže počítám, že ty mínusy jsem dostal od nějakých Intel-igentů. :-) Intel nikdy nebyl férová firma a v zájmu zisku i podváděl. A potrefená husa....Možná proto mám rád AMD.

o 4 mínusy později :-) hihihihi
koukám, že moudří modří mají hody :-)
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:17:55

jen kupujte, ja si pockam na silnejsi korunu a pripadnou konkurencni melu s intelem
na jare a v lete jsou stejne lepsi aktivity nez parit na kompu
cuko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:20:19

Inak DD si spominal ze Intel nejak nepozera na zlavnenie cien ale podla pc.sk to vyzera inak.

Odkaz

V podstate ma ani nezaujimaju nejak predrazene Intel procesory, teda zaujimali ma do prichudu Ryzenu. Dneska je vsak situacia uplne ina, kedze u mna je osemjadro minimum, pozeram par rokov dopredu. Jedina vec co je velmi naskodu su zakladne dosky, tie ma uplne sklamali, neviem ci su taky slepy alebo Intel tak silny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 18:22:35
avatar
to není zpráva pc.sk, ti to zase převzali z wcctech a chybí tam podstatná informace ... že jsou to ceny ze srovnavače, ty nejnižší a drtivé většiny běžných obchodů se to netýká a Intel zatím nic neoznámil ;)
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 19:13:59

tak AMD akcie hezky rostou, momentalne jsou na 15USD.
Zajimalo by me, jakou ma AMD marzi na jednom procesoru.
duse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 19:23:33

Dobrý večer vespolek,
přečetl jsem tento článek jedním dechem, stejně jako spousty dalších podobných za poslední týdny a musím říci, že autor implikuje závěry tak nějak zvláštně.

Jsem také jeden z nadšenců, který si předobjednal Ryzen 1800X. Poslední věc za kterou jsem byl Intelu ochoten zaplatit peníze byl procesor 5820K, a to pouze k předraženosti 8 a 10 jader. Článek bohužel vyvozuje závěry, že každý, kdo si objednal nějaký procesor od AMD je fanoušek AMD - ne, já jsem fanoušek výkonu za rozumnou cenu - kolik z předobjednávajících je opravdu fanoušků AMD netuší ani autor ani nikdo jiný. Proto mi přijde trapné toto brát jako nějakou bernou minci.

Dále mě docela zaujala informace o výrobcích základních desek, kteří zaspali a není dostatek kvalitních desek. Mám to chápat tak, že výrobci jsou úplní idioti, když na tomto serveru proběhla před několika měsíci informace, jak jsou výrobci základních desek z AMD nadšení a budou sypat jednu desku za druhou? No trochu mi to nejde do hlavy...

Každopádně se těším na začátek března a uvidíme
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 22:34:51
avatar
To je fakt, to jsem tu také četl, jak jsou natěšeni. Pak člověk zjistí, že nebyly ani schopni odladit bios tak. aby paměti chodily 3 200 MHz na všech čtyřech bankách RAM současně a nikoli jen při obsazení dvou. Údajně v řadiči CPU problém není. Buď AMD dalo specifikace a testovací kousky pozdě a nebo na ten bios bylo nasazeno málo lidí. Co jsem zatím ale slyšel tak ty paměti nechodí jak mají na žádné fošně od žádného výrobce a že by zachrápali všichni? Tomu nevěřím a tak mám dojem že AMD zřejmě v poslední revizi změnilo parametry řadiče a výrobci nestihly reagovat. Je to sice jen můj dojem, ale asi nebudu daleko od pravdy. 2 400 MHz sice není málo, ale v případě kdy bude potřeba velká propustnost paměťového subsystému, mohlo by to být hrdlo.
ps. Tak oprava zdá se že 3 200 MHz Ryzen nepodporuje a je to více méně na bedrech výrobců desek kam až rychlost pamětí dostanou aby to chodilo korektně.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 02:36:09

A protože Ty jsi fanoušek "výkonu za rozumnou cenu", což ti nyní dává pouze AMD - jsi tedy zároveň fanoušek AMD. JEDNODUCHÉ.
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 19:36:50

Socky aj tak budú zaujímať ceny do 200 ečok, maximálne,uvidíme čo dokáže Ryzen na tejto hladine proti konkurencii.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:17:10

Nechápu co má pořád někdo s těma sockama, ne každý potřebuje nabušené Pc na hry a náročný software, ale také to neznamená že by na něj neměli kdyby jej opravdu potřebovali, mě to přijde jako nemístné a zbytečné hanlivé označení, které by zde opravdu být nemuselo... vždyť jsme zde všichni fandové novinek a je jedno které značky a za kolik...
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2017-02-27 19:54:22

P. Stach, dotaz na Vás, jistě budete vědět, AMD jako výrobce CPU dává nebo určuje vybavenost základních desek? no myslím tím specifikace, mě pořád nejde do palice, proč pro 1800X nemá základovku vybavenou jak špičkové desky pro Intel, ať se na mě nikdo nezlobí, ale toto co nabízí třeba Asus Hero, to je katastrofa, pro špičkový procesor 8/16.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:10:50

Bohužel je to tak, dokonce i staré desky na Intel jsou vybavenější než tyto zcela nové na Ryzen, za ty peníze by měli vypadat zcela jinak...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:18:57
avatar
výrobce CPU neurčuje celkovou vybavenost desky, výrobce CPU vyrábí také čipset, určitě jejich základní výbavu spolu s výbavou v CPU, provedení desek samotných je pak na výrobcích desek, Intel ani AMD už desky nevyrábí, dávají jen obecná doporučení co by deska měla zvládat, ale provedení a výbava desek je na výrobci desek .... jinak ASUS HERO je OK, výborná deska nicméně není to ULTRA Top High end .... to je pravda. A také už jsem na to tématicky článek měl ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 09:03:05

čipset omezuje vybavu a vlastnosti desky
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 17:51:53

To samozřejmě, hlavně pak tu konektorovou (která je imho ta jediná fakt důležitá a pokud to vezmeme do krajnosti tak hlavně jde o linky PCIe a USB radice)

Ale většina "výbavy" je na chipsetu nezávislá. Takže serepeticky ala "lepší zvukovka", WiFi, BT atd jsou další čipy přidané na desku. Proto to taky stojí něco navíc, protože to není v chipsetu.

Podle mě se teď prostě projevilo, že na Intelu byla generační nuda tak se výrobci předháněli co kdo vymysli za funkci navíc a taky na čem dostane ze zákazníků peníze. U amd desek se to zatím nerozjelo a výbava je víceméně orezana na to co je v chipsetu. Nevadí mi to, na Hero mi nic nebude chybět. I když bych čekal nižší cenu nebo nějaké kravinky navíc.
rasple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 20:02:51

Rozhodně věřím že to AMD klapne, a DDmu úsudku všeobecně... hledám snad minimálně 1 den v týdnu důvod k tomu abych si pořídil Desktop protože používám jen NTB kvůli zaměstnání, kdy sem furt na cestách.. hrozně rád bych měl v obýváku nabušený AMD combo ...
Jinak dneska jsem se přesně po 8 letech sem lognul, vlastně zřejmě po druhé v životě co tu mám ACC a to protože po přečtení Tvé víkendové glosy, mi to nedalo a musel sem zabrousit na PCT kde jsem se parádně zasmál a v komentářích ještě mnohem víc jakou tam OBR dostával petelici na čumák..
Každopádně ti DD fandím s webem jako jedinému nezávislému novináři co znám resp. čtu... Jsem tvým pravidleným každodenním čtenářem již několik let.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:18:38
avatar
já kdybych nedělal co dělám, také bych možná už pro desktop neměl využití a dělal něco jinýho, ale zatím mě to baví a tak desktop je to hlavní Snažíme se a jedeme dál
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:26:30

To myslíte že robíte tie testy, alebo to využívate na skutočnú prácu na projektovanie ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:55:09
avatar
to myslím že dělám co dělám, tedy testy nového HW, her atd. ....
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:06:17
avatar
Pro nekoho je toto skutecna prace...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:36:45
avatar
Uz se tesim az si v kvetnu postavim novou sestavu s Ryzenem a snad i s Vegou.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 14:33:56

Ani nemluv, čekam na konkurenci(a dobre ceny) už přes rok!!!
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 21:55:10

Mně pořád uniká způsob myšlení některých lidi. Aniž by věděli z veřejných testů skutečný výkon,tak jdou a koupi si procak za 12-15000. To je dobry hazard, který pochopim u veci o řád levnějších... Vím, že na netu jsou nějaké uniklé testy, takže fanoušci si to asi risknou, ale na základě čeho se AMD rozhodne spustit předobjednávky, to fakt nechapu...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:01:49
avatar
Tvoje zdroje v tom nelitaji, tak v cem je problem? Ja to vnimam jako slusny signal, ze vyroce tomu produktu opravdu veri. Nejake porodni bolesti se mozna objevi, ale kdyz nebudou akceptovatelne, tak se zbozi muze vratit. Ono to je riziko spise pro nekoho jineho nez toho zakaznika.

PS: Ja svoji praci delam tak, abych si byl vysledkem jisty. Pokud si je AMD jiste tim co vyprodukovalo, tak udelali dobrou praci a nemaji problem spustit ty predobjednavky.

PS2: Pokud by se ukazaly Ryzeny tak dobre, jak zatim vypadaji tak kdo vi jaka bude dostupnost pozdeji. AMD ty vyrobni kapacity nema nijak velike..
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 22:38:36

Tak v tom případě když si cokoli koupíš na tu tvoji práci, myslím tím co se týče PC, tak ty už nevrátíš nic. Protože na fi. nemůžeš, ale ono to jde ještě jinak že )
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:03:21

Ale tady jde o princip. Jak jsem napsal, ještě chápu riziko zákazníků - trošku bych to přirovnal ke stádu appleistů, kteří na nový produkt stojí fronty,aniž by ho viděli - ale nechápu rozhodnutí AMD spustit předobjednávky.
A propo - kdo si jde koupit produkt,aniž by ho viděl? Aniž by znal jeho potenciál výkon? Jenom ovce, fanda, geek, ale určitě ne normálně rozumně uvažující člověk.
A nejvíc mi vadí, ze DD se tady chová jako ten appleists, který jde a kupuje zajice v pytli, přitom na podobné chování u Apple tady píše články a rika, jak jsou všichni blby. Ja vím, ze kvůli rozdílným cenam se to nedá srovnávat, protože Apple nemá ten poměr výkon /cena/kvalita, ale jde o princip...
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:46:53

Také čekám na recenze po vydání. Sice AMD přeji úspěch, ale jsem raději opatrný. Nicméně vysvětlení armagedonteka, proč AMD spustilo předprodej se mi zdá logický, zřejmě si věří. Proč si třeba Nvidia dovolila prodávat Founders edice GTX 1070 a 1080, když si stačilo trochu počkat a koupit verze s lepším chlazením? Také si věřili a prodávali. Lidé se vždy nechovají logicky. Navíc bez těch, kteří jdou do rizika a zkusí to, by dnes svět nevypadal, jak vypadá. Vemte si zkušebního pilota letadla nebo kaskadéry. Díky jejich práci vzniká něco co by opatrný člověk nikdy neměl možnost poznat.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:31:15
avatar
Hele, asi takhle. Nikdy jsem nic nekupoval v předobj., ale u Ryzenu jsem udělal vyjímku...dokonce jsem chytnul R7 1700X za 11500,- Jsem jen z toho produktu nadšený a na tohle období jsem se těšil, protože upgrade prostě plánovaný byl...a bylo by mi jedno jestli Intel nebo AMD.
A chceš říct že jsem ovce? Když jednou za 15-20 let v IT si předobjednám, protože produktu věřím?
Ovce je jablíčkář, který vždycky musí mít to nej od Applu a ideálně hned po vydání a je mu naprosto jedno, že si kupuje za 25tis něco, co může mít za 5-10tis. Nepočítám OS, tam má Apple obrovskou výhodu a sílu.
Podle mě je tu hodně lidí, kteří s upgradem mohli počkat a čekali právě na to, jak se Ryzen povede...stejně jako já.
A když jsou tu silné náznaky toho, že výkonem dotáhne i podstatně dražší Intel, tak jenom hlupák by šel a kupoval Intel. X lidí z Ryzenu je tak nadšených, že jdou do předobjednávky. 2.3. vylezou testy a dostanou se procíky na pulty, takže pořád je čas odstoupit od obj. či případně vrátit zboží do 14 dní. Jediný z čeho mám trochu strach je to, že se může objevit nějaký bug. Ale tam záleží na závažnosti a případném způsobu opravy. Navíc i to se dá asi řešit reklamací, páč by zboží bylo vlastně vadné. Takže o co jde?

A když mluvíš o principu...dá se říct i toto:
ceny Intelu jsou takové proto, že to lidi za tu cenu kupují.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prostě 2017-02-28 16:45:35

řekni, že jsi ho chtěl. To stačí. Vrták si vždycky najde důvod, proč vrtat. Líbí se mi to, láká mě to, chci to, mám na to, koupím si to. Finito! :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 17:09:18
avatar
Jasně, ale proč mu ten svůj pohled na věc trošku nerozebrat :-) Je někdy sranda sledovat kdo co jak vidí.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 00:36:09
avatar
Zdravím, zkus se zamyslet myslíš že by si AMD dovolilo dat tam takovou cenu a dát to dokonce do předprodeje kdyby ten cpu nebyl OK. Že by si řekly lidi čekaly takovou dobu teď jim můžem za 15 klacíků prodat nějakou sračku a oni to rádi koupí, protože jsme neměly roky nic tak výkoného. Sám mám v PC ještě Phenom II 940 na AM2+ a k tomu HD 6950 a nebýt toho že teď musím koupit auto, tak bych s klidným srdcem šel i do té předobjednávky. Můj názor prostě je, že si nás zákazníky musí AMD teď získat a né nás obelhávat a rvát z kůže jen aby něco prodaly. Co ty na to v jaké myslíš je teď AMD pozici a co dělá. Myslí na budoucnost nebo jen na to že konečně po delší době prodá nějaký milion CPU Ryzen v předprodeji. Nezbývá než doufat že teď myslí na NÁS a BUDOUCNOST. Omlouvám se za příspěvek po 3 letech
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:03:44

Takže si půjdeš koupit telefon v předobjednávce jenom proto, ze bude drahý a budeš věřit, že výrobce si věří?
WTF???
Nikdy se jako zákazník takhle nechovate, ale protože se rozpoutal hype, tak všichni blázni...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:35:59
avatar
To není o hypu, ale o tom že tomu produktu člověk věří.
Hele, ty máš tenhle názor, jiní zase jiný.
Co je na tom, když se někdo o předobj. rozhodně? Je to jeho věc a jeho riziko.

Např. do drahého mobilu bych nikdy nešel, už jen z toho důvodu že mobil většinou není plánovaný na 4-5 let. Upgrade PC (deska, CPU, RAM, PSU) ano...tedy u mě ano. Jsou lidi kteří to tak mají a jsou lidi, kteří mění HW či mobil co rok...no a co?
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 10:40:40
avatar
Přesně. Není to o nějakém hype. Pokud by bylo tak už mám dávno jinou sestavu a ne něco z roku 2008 a grafiku 2011. Je to po zralé úvaze na dlouhou dobu koupit něco co mi zase nějaký ten rok vydrží, popřípadě na budoucí možný upgrade toho co kupuji teď. Na to byla vždy AMD lepší. A jak jsem psal ve svém prvním příspěvku a GOS píše pode mnou. AMD si nemůže dovolit ve své situaci vydat něco do předprodeje, když to nebude to co slíbil, popřípadě raději něco navíc. Samo sebou souhlasím i s tím že je lepší si počkat na ty testy. Nehledě na to, že budou co nevidět. Ale možná to bude tak dobré, že to potom naši prodejci "trošku" nakopnou a pak se budou ti co předobjednaly jen plácat po zádech jak výhodně koupily. A ještě mezi prvními a nemusí čekat na to až to případně sleví. Díky koupi auta se dostávám automaticky do druhé skupiny, která bude případně čekat a já ještě navíc znovu šetřit. Takže tak.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 12:18:32

Ano, je to tvoje riziko. Bud koupis vyhodne nebo koupíš blby produkt. Bud budeš idiot, který koupil zajíce v pytli, nebo machr. Nic to nemění na PRINCIPU, ze tohle chování přece neni rozumne. U jiných blbostí hledáš recenze a testy půl dne a tady jdeš a šmahem to koupíš. Nepochopim...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 12:21:57

No ale tim spíš si dáš bacha, aby nekoupil blbě, ne???
Dáš si záležet, abys koupil dobre. Ne na základě toho, že ti někdo řekne že to bude pecka, až to za měsíc zveřejním...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 13:24:16
avatar
Chápu jak to myslíš a díky, že máš o nás strach a nechceš abychom se spálili.
Tady ale nekupujeme něco o čem se povídalo před měsícem, ale to co tu má poslední měsíc víc a víc náznaků že se povedlo.
Jak říkám, je to moje první a určitě na dlouuuho dobu poslední předobj. a taky riziko...třeba fakt šlápnu vedle Kdybych měl o Ryzenu pochyby, tak bych počkal měsíc dva a teprve pak vybíral desku a cpu.
Určitě je v tomhle chování trocha nerozumu a nadšení, ale co....žijeme jen jednou a prachy si do hrobu nevezmeme
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 08:44:58
avatar
No já nevím, ale podlě mě, jedinný kdo má už ty RyZeny pořádně výkonostně otestované je právě AMD. Tak se nedivím, že spustili i předobjednávky. Prostě jsou zatím jediní kdo přesně ví, co mají RyZeny za výkon a evidentně to bude asi dobré.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 12:12:46

Dobre, oni to ví, ale jak to ma vědět zákazník???
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:05:40

Jsou venku prvni testy ve hrach a 1700x je vykonem na urovni stejne drahe i7 6800k nekdy je intel i vykonejsi.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:21:25

mozes dat link ?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 00:35:37

Třeba zde:http://www.svethardware.cz/ryzen-r7-1700x-vs-core-i7-6800k-v-hernich-testech/44001
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:28:33
avatar
at se divam jak chci vidím tam vyraznou převadu ve výkonu i spotřebě i podle komentáře tam je to vyjjímečný výkon
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 16:26:14

ďakujem
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 10:29:42

Ja koukal zde

http://www.dsogaming.com/news/more-amd-ryzen-7-1700x-versus-intel-i7-6800k-gaming-benchmarks-leaked-online/
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:14:08

Ryzen vypadaji hodne slibne.Paradni vykon za nizkou cenu a jeste k tomu s nizkou watazi.Oproti intelu ktery nabizi paradni vykon za vyderacske ceny s vysokou spotrebou.
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-27 23:22:47

Ohledně té spotřeby bych ještě počkal, AMD má jiné specifikace odběru než Intel, čtvrtek ti řekne víc.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:26:54
avatar
no to jo, připadá mí že ty ryzeny musí zhodil alze servery podle toho kolik lidí si je prohlíží a kolik nakupuje takový menší ddos
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 10:29:13

Pocet prohlížejících je FAKE císlo, dělal jsem tam a nastavoval jsem tam ten algoritmus, pro věci které jsou nové nebo je potřeba o ně vyvolat zájem se nastavuje násobek relaneho počtu prohlížejících.

Ale zájem o ně určitě je i tak, bylo by divně kdyby nebyl.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 07:55:20

Ryzen je určitě vynikající procesor, nemít za sebou už upgrade, tak jej vezmu, nicméně si musím trochu rýpnout.

Nechápu, proč to WCCFTECH testovali na RX 480. Příjde mi, že ta grafika je pro takovéto procesory brzda a neumožní jednotlivým procesorům ve hrách dostatečně vyniknout. Takový test by se měl dělat s něčím výkoným (GTX 1080) a ne mainstreamovou grafikou, která stojí téměř polovinu toho, co ty procesory.
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Protoze trva NDA 2017-02-28 23:18:07

A tenhle test nic neprozradil. Teda kromě toho ze ten vykon je tam jaky AMD tvrdi, stejny a lepsi nez intel za lepsi peníze. Dokazuji ze ipc je dle tvrzeni. Ale zaroven vůbec neukazali a neporusili nda, tedy kam az s nim lze jit, pokud bude krmena grafika stihat ještě vic. Taky tim dokazali, ze dokonce mainstream grafika dokaze dat vic fps a je narust vykonu i mezi 6 a 8jadrovkama. To znamena ze az k tomu hodej ted 1080ti pozdejc vegu bude to neskutecnej masakr
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 11:33:48

Až skoro lituju, že jsem v červnu 2016 pořídil X99. Nicméně jsem si nemohl dovolit čekat 8 měsíců. Tak aspoň doufám, že AMD Intelu pořádně nafackuje a ten sundá ceny vyšších X99 procesorů
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 15:45:41
avatar
odkedy je 499 dolarov 559eur? za tolko ide u Rakusakov 1800x. 1700 potom od 439
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 17:10:37

odvtedy keď 499 je bez DPH
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:02:53
avatar
tak som nic nepovedal, asi som to prehladol
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 16:30:35

Tak tu máme další indicii k tomu, že se Ryzen povedl. Intel zlevňuje prakticky všechna svá důležitá CPU.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 18:12:43

Jo také jsem to četl, ale vypadá to přinejmenším zajímavě..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 184x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 138x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 811x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 6