PREVIEW: AMD RYZEN 5 1600X a 1500X na DDWorld – konečně výkonné procesory pro masy! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 04 duben 2017
altDorazily k nám nové 6jádrové a 4jádrové procesory AMD, které jdou přímo proti Core i5. Jaké jsou?

 

 

 

RYZEN 7 bylo velké překvapení. Očekávali jsme slušný výkon, dostali jsme ještě mnohem lepší a to na řadě zlepšení se teprva pracuje. A popravdě revoluce, o které sice výrobci mluví často, ale málokdo ji skutečně doručí. Přes některé zbytečné hlavně slovní srážení AMD, je ve své cenové hladině mnohem lepší, než co nabízí a co kdy nabízel Intel. RYZEN 7 dokáže nabídnout výkon, jakým disponuje až 32 tisícový Intel Core i7-6900K, při stejném výkonu na jádro i všech 8jader/16vláken, ale se spotřebou 4jádrových Intelů a hlavně za cenu 4jádrových Intelů!

Je ale pravdou, že RYZEN 7 jsou sice supervýhodné procesory vzhledem ke svému celkovému výkonu, který je na vrcholu současné desktopové nabídky vůbec, ale pořád i nejlevnější z nich, RYZEN 7 1700, stojí 9700 korun vč. DPH, což je hodně peněz pro velkou část uživatelů. Tím spíše, když jde hlavně o uživatele, kteří mají PC především na hraní her a na běžnou činnost, která zřídka kdy skutečně plně využije potenciál výkonu 8jádrových procesorů. AMD ale i pro ně bude mít nabídku a opět bude revoluční, protože překoná výrazně výhodností i výkonem to, co za stejné ceny dnes nabízí Intel …

  • AMD RYZEN 5 v redakci!

Aktuálně nám tato novinka do redakce dorazila. Takže se DDWorld.cz opět postará o jednu z prvních recenzí v ČR. Testovací sada RYZEN 5 od AMD sice není tak „okázalá“ jako tak k RYZEN 7 (ručně dělaná dřevěná bedna), ale i tak se docela povedla:

Co obsahuje? Hlavně procesory RYZEN 5 1600X (6jader/12vláken) a RYZEN 5 1500X (4jádra/8vláken).

K tomu nám AMD poslalo i nové „BOX“ chladiče. Kromě Wraith Spire (ten uprostřed) pro až 95W jž je součástí balení levnějšího modelu 1500X, jsme dostali extra na vyzkoušení i nejvyšší verzi nového WRAITH s heatpipe a RGB podsvícením. Což je opravdu macek na poměry box chladičů. Pro srovnání jsem vedle nich dal chladič, který byl BOX chladičem u A10 a některých FX procesorů. A to je sakra rozdí

K tématu chlazení RYZEN procesorů se velmi brzy dostaneme v samostatném článku, kdy máme v redakci už vícero chladičů pro tuto dnes nejzajímavější desktopovou platformu na trhu.

Součástí našeho setu je i B350 deska, v tomto případě model od MSI, ale to je jen jedna z mnoha, kterou pro vás budeme testovat. B350 jsou cenově to pravé k RYZEN 5 procesorům, takže jim rozhodně budeme věnovat více pozornosti v našich testech a recenzích a uděláme si nějaké srovnání ;).

  • AMD RYZEN 5 aneb Core i5 má problém ... Konečně!

Zpět k samotným procesorům. Někteří se ptali, zda deaktivací části RYZEN 7 procesorů neuděláme nějaký preview výkonu RYZEN 5, protože ano, RYZEN 5 jsou fyzicky RYZEN 7 se dvěma 4jádrovými oduly CCX, jen s částí deaktivovanou (konfigurace jsou 3+3 a 2+2). Zdvořile jsem odpovídal, že je to plýtvání časem, že RYZEN 5 jsou na cestě k nám. A hlavně je stejně běžně dříve než 11.4. v obchodech nekoupíte. Takže místo ne úplně přesného simulování výkonu RYZEN 5 pomocí upravování RYZEN 7 procesoru, už jsme si dnes udělali pár testů skutečných RYZEN 5, které máme k dispozici …

Naše zjištění a dojmy? Ačkoliv jsou to procesory konkurující cenou přímo Intel Core i5 modelům, výkonem mnohde patří do vyšší třídy. Mnoho mnoho mnoho let nás Intel držel na místě, veškerý vývoj (HW i SW) tím v podstatě zabil a 4jádra podle něj musela stačit každému. A nechával si za ně královsky platit. Mnoho posledních let Intel nebyl schopen/ochoten Intel dodat za rozumné peníze více než Core i5. Ovšem ani to rozumné peníze vlastně nestojí, protože chtít 5 tisíc i za ten nejslabší skutečně 4jádrový model, to je děs a hrůza – není se co divit, že vývoj a optimalizace vícejádrovým CPU prostě nepřály. Máme dobrou zprávu … časy se mění. Hodně!

Pravděpodobně výkon RYZEN 5 procesorů jako takový až tak nepřekvapí. Koneckonců výkon v aplikacích, které netěží z více jader bude identický jako u RYZEN 7. Důvodem jsou téměř identické frekvence procesorů. RYZEN 5 1600X (95W) běhá na 3,6-4,0GHz a RYZEN 5 1500X (65W) běhá na 3,5/3,7GHz (reálně díky XFR ale o 100MHz rychleji). Protože mají méně jader, tak celkový procesorový výkon nebude pochopitelně až tak vysoký, jenže také jejich cena je jinde, a hlavně konkurují pouze 4jádrovým (4vlákna) Intel Core i5 procesorům.

A i ten nejrychlejší z nich, Core i5-7600K, běhá na 3,8 - 4,2GHz (tedy méně než i7-7700K). Všechny modely pod ním jsou výrazně pomalejší, a hlavně nejdou vůbec taktovat (Intel je zamkl). To AMD taktování neomezuje a RYZEN 5 jsou odemčeny plně pro OC. No a celkovým výkonem 4jader/4vláken jednoduše nemá Core i5 naprosto žádnou šanci těmhle modelům stačit. RYZEN 5 1600X má totiž 6jader/12vláken a jde cenově přímo proti Core i5-7600K, které se tak snaží rychle zlevnit. RYZEN 5 1600X už je v předprodeji za 7599 korun, i5-7600K zlevňuje ze 7490 na 7000 korun vč. DPH. A mohu zcela s jistotou říci, že ani za tyhle peníze nepředstavuje konkurenci a zajímavou volbu. Core i5 nepředstavuje s výjimkou her a jednojádrových aplikací vůbec konkurenci tomu, co dokáže RYZEN 5 1600X jako procesor.

Nicméně 7,5 tisíce korun je pořád docela dost peněz. Bude tady ještě zajímavé levnější 6jádro RYZEN 5 1600 za fantastických 6600 korun (zajímavá u něj bude hlavně možnost OC), ale ještě tu jsou také 4jádrové/8vláknové AMD RYZEN 5 procesory. Ano, stejná konfigurace, kterou Intel nabízí až u Core i7 za nějakých 8 tisíc, tak nyní ji AMD nabídne za cenu nejlevnějšího čtyřjádrového Core i5! RYZEN 5 1500X se 4jádry/8vlákny na 3,5-3,7GHz (+200MHz XFR) dodávaný s Wraith Spire chladičem, stojí 5800 korun, tedy podobné peníze, jako zaplatíte za nejslabší modely, uzamčené Core i5-7400 nebo 7500 s takty maximálně mezi 3,0 – 3,8GHz! Výhoda jádrového výkonu díky taktům u Intelu je tak pryč a nastupuje rozdíl 2vláken na jádro u výkonu CPU jako celku. AMD tak konečně doručí to, po čem mnozí volali, o něco lepší výkon než má Intel za o něco lepší cenu při srovnatelných provozních vlastnostech. Z hlediska výkonu jsou však 6jádrové a 8jádrové procesory RYZEN vzhledem k cenám revolučnější, i když do značné míry za to může Intel, který stejný výkon doposud šíleně předražoval.  

Nemůžeme vám zatím ukázat výsledky našich testů, ale ti z vás, kteří se v tom orientují si při znalosti výkonu RYZEN 7 asi dokáží tipnout, jak to zhruba dopadne. Já jen řeknu, že RYZEN 5 představují opravdu zásadní změnu na trhu, který se prostě konečně po mnoha mnoha letech posune.  

Vše vám ukážeme v kompletní recenzi, kterou vydáme někdy 11.4.2017, kdy končí NDA a oficiálně vychází procesory AMD RYZEN 5 a budou okamžitě dostupné v obchodech …

// aktuálně máme hodně práce s testováním, musíme dělat všechno znovu. Vyšly nové BIOSy zvyšující výkonu a zlepšující další věci, vyšly nové patche pro některé aplikace a hry s podporou RYZEN a zvyšující výkon. K dispozici máme konečně slušné paměti a slušnou podporu pro ně ze strany desek a bez potíží běhají na 3200MHz. Zkrátka za jeden měsíc se toho kolem RYZEN změnilo docela dost a k lepšímu a stále je tu řada věcí, které se ještě zlepší v dalších týdnech.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pokrok 2017-04-04 18:47:23

Docela by mě zajímalo srovnání Ryzen před měsícem a Ryzen dnes. Tedy co udělaly nové BIOSy, Windows creators update s herním režimem, optimalizace hry/her a ideálně na AMD grafice aby výsledky nesabotovaly Nvidia ovladače.

Já už teda svůj Ryzen 7 1700 mám a netrpělivě čekám na nový bios.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 19:01:07
avatar
bohužel přínosy jsou různé na různých deskách, s různými aplikacemi, že se nedá vynést nějaké definitivní číslo. nicméně asi každý kdo to testuje, tak ti řekně, zlepšilo se hodně a zlepšovat se bude i dál, protože hlavně ve hrách prostě podpory RYZENů logicky není a někde je to znát. Teď dorazilo pár updatů a je to poznat .... BIOSY upravují hlavně taktování a chování RAM ... atd.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:02:30

Človek by si myslel, že AMD neurobí dva krát to isté a predsa. Keď vydávalo FX, tak to bolo neoptimalizované, neodladené, nedokončené a celé to potrebovalo čas, aby to bolo použiteľné. Ale je tu jeden veľký rozdiel, zatiaľ čo pri FX sa nikto ani nesnažil, aby z tých procesorov dostal maximum. Pri Ryzene sa všetci dosť snažia. Biosy sa updatujú ako na bežiacom páse, výrobcovia hier sa sľúbili viac optimalizovať a pod.
Aj tak však mohol ten Ryzen vyjsť cca o tri mesiace a ľudia by sa nemuseli sami stať pokusnými králikmi. Ešte stále je to takmer lotéria, akú MB kúpiť aké RAMky.... kto kúpil na začiatku všetko a kúpil zle, tak mu ostáva už len čakať, aby sa aj tá jeho zostava optimalizovala. Myslím, že Ryzen mohol dozrieť v labáku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:19:48
avatar
nemyslím si, že je s RYZEN nějaký problém .... ano jsou tu věci co se dají optimalizovat, ale vše funguje velmi dobře už teď ....

není žádná loterie, když víš co máš koupit ;)
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak doufám, 2017-04-05 00:02:55

,že to nedopadne jak posledně. První ho máme v redakci, ale recenze vyjde... No necháme se překvapit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 02:26:39
avatar
vyjde až to budeme mít hotové a správně ... vyšla v den vydání vyjde i tahle ...
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 23:15:09

Ryzen 1700 mam doma a nepripadam si jak pokusnej kralik, vsechno beha uz skoro mesic v pohode, problemy jsem zadny nemel
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 07:52:28
avatar
Ani já. Pravda, paměti neběhají na 3000MHz, ale to mi zas tolik neva když vše funguje stabilně.
No a pokud Asus nedoladí BIOSy tak, aby ty paměti na 3000MHz běžely, tak desku vyreklamuji, protože u ní klekla Aura (LEDky) :-D
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 12:11:39

Me behaj na 3000 v pohode uz od zacatku (mam bios nekde z asi 7. brezna), s tema novejma biosama by to melo bejt lepsi, mozna zkusim flashnout
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 16:20:37
avatar
Njn, lepší výběr RAMek nebo desky no :-D
I když...teď jsem projel Memory QVL pro všechny X370 desky u Asusu, MSI, Gigabytu a Asrocku a kromě Asusu ty moje RAMky nejsou nikdy napsaný :-D
Jasně, neznamená to, že by na ostatních deskách nemusely šlapat...ale když se to veme z druhé strany, tak nakonec ten můj výběr desky nebyl špatný :-D
Uvidíme časem...RAMky se dají vždycky prodat, kor když teď jsou o více než 1tis dražší :-D
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 08:35:38
avatar
Nevím zda by to byla dobrá cesta, vem si, že by Ti v tom čekacím období chcípl počítač. A Ryzen by nebyl vůbec. O tyhle zákazníky by přišli. Když mám vyladěnou a přetaktovanou i5 tak si samozřejmě počkám, až vše vyladí a nejlíp i s Vegou, s RX470 mi ten procesor zase tolik ve hrách nepřinese. Od doby, co mi chcípla během týdne nová deska od MSI a do 14 dní i ta vyměněná, se řídím zásadou, nekoupíš novinku sobě ani bližnímu svému. Takže pokud není chyba v procesoru a vše vyřeší nový BIOS, proč ne. Jen bych dal pozor, aby deska měla dual BIOS, kdyby se nepovedlo flashovaní. Přeci jen když to budeš páchat každý týden riziko roste
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:28:20
avatar
Souhlasím. Dnes koupíš novinku a je z tebe nedobrovolný betatester
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 19:05:09
avatar
Mě nové PC jak doufám spadne ke konci roku, to už snad bude vše kolem AMD jak má být včetně solidních desek, biosů atd. Potom jen koupit komponety a složit. A stařičké Intel Core pujde do křemíkového nebe.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 19:40:12

Už se ví něco o R3-1100?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 20:39:58
avatar
ano ... bude v Q3
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 20:29:42

Ach jo, konfigurace 3+3 se mi nelibi. I kdyz bylo vydano vyjadreni, ze deleni mezi ruzne CCX moduly nema vliv na vykon, tak z realnych testu to vychazi naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 20:39:48
avatar
anoz reálných testů vychází že 3+3 nemá vliv na výkon, ukaž test, kde to vliv na výkon má, že to má smysl řešit ....
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 20:33:53

Citace:
Core i5 nepředstavuje s výjimkou her a jednojádrových aplikací vůbec konkurenci tomu, co dokáže RYZEN 5 1600X jako procesor.


A právě proto si klidně hromada lidí koupí ten "zpropadený" intel. Protože řekněme si to upřímně - 95% čtenářů zde nevyužije ten multivláknový výkon Ryzenu a na hry je holt to Core pořád lepší.
K tomu netaktovatelnýmu intelu se už taky bude dát sehnat v pohodě levnější deska, což je BTW po letech kdy AMD vždy těžilo z toho že podobně běhalo a taktovalo se i nadesce za litra dost neštěstí - koupit si pod AMD desku za bůra už není kdoví co.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 20:41:24
avatar
co je to za blbost? Ve hrách RYZEN 5 na Core i5 nic neztrácí, navíc jde každý RYZEN 5 taktovat, což jde jen nejvyšší model u i5 a všude jinde je díky více jádrům/vláknům RYZEN 5 výkonnější ...

A levné desky? podívej se kolik stojí B350 desky pro AMD ;)
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:10:05

Súhlasím. Ryzen je super a prináša výkon mnohých vlákien za cenu aká tu nebola.
Koľko bežných ľudí však dnes potrebuje 12 vlákien? Ja teda nie, neviem načo by mi to bolo. Nerenderujem, neenkodujem, netvorím obsah. Človek, ktorý pozerá video, pracuje v office, prezerá si maily a HRÁ hry prakticky nepotrebuje viac ako 4 silné jadrá. Intel je plug and play, aj ryzen bude, ale asi až neskôr. Ryzen 5 vyzerá parádne, ale neočakávam, že i5 pochová.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:21:46
avatar
hmm to mě připomíná diskuse v době, kdy vyšly první dvoujádra .... kdo prý potřebuje dvoujádrový CPU? .... nebo 640kb musí stačit každému .... a proč jsme z té jeskyně vlastně lezli, když na hlavu nám nepršelo ....

BTW: někteří dělají, jaky by těch 6jader/12vláken bylo výměnou za něco ... RYZEN má stejně silná jádra, jako Intely, jen jich má víc za stejnou cenu ;) Takže super ne?

Jinak stavím teď PC s RYZEN (několik) a nevidím nic co by bylo nějakým zádrhelem a složitější než u Intelu nebo hůře fungovalo za stejné peníze než Intel ... takže v čem přesně má být problém? Jinak daň za novinky je vždy, Intel také tak jako teď nechodil od začátku a přesto si lidi místo něj AMD nekupovali ;)
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 23:10:29
avatar
Sám víš že je to trochu složitější, není to tak růžové jak píšeš.
Bavil jsem se s člověkem který má za sebou asi 15 sestav s Ryzen, říkal že skoro s půlkou sestav byly nějaké potíže, hlavně s operační pamětí a tuhnutím pod zátěží, potíže při osazení všech slotů ram, a pod.

A ani ten výkon není tak úplně identický jak píšeš, závislost taktu Infinity Fabric na taktu pamětí tomu nepřidá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 02:27:34
avatar
no pokud zvolíš ty správné paměti tak to funguje, na netu už se válí které to jsou a každý kdo skládá PC tomu věnuje pozornost ...
8vasa8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 09:36:15

Jaké paměti by jste doporučil?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 12:21:04
avatar
Takhle: fungovat budou všechny DDR4 .... ale u některých prostě nepočítejte s tím, že půjdou na vysoké frekvence atd. Pokud to řešíte a chcete vytáhnout co nejvíce tak Samsung B-Die je podmínkou. Nesmí mít Hynix čipy. A maximálně 16GB (2x8GB) pokud vám jde o maximální výkon 3200+. 2x16GB zatím nejdou více než 2600-2933MHz ....

Geil EVO X – GEX416GB3200C16DC [16-16-16-36 @ 1.35v]
G.Skill Trident Z RGB Series- F4-3200C16D-16GTZR [16-18-18-36 @ 1.35v]
Corsair CMK16GX4M2B3200C16 VERSION 5.39 [16-18-18-36 @ 1.35v]
G.Skill Ripjaws V 16GB
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:02:56

Mám teď za sebou tři sestavy s ryzenem. Největší průser byla ta s Hero, protože mi zdechla deska.
S pametmi je to bída, přesně se ukázalo co píšeš výš.
A na tuhnutí pomohlo u dvou sestav kde se to dělo přepnout do režimu výkonu.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 18:57:00

"K dispozici máme konečně slušné paměti a slušnou podporu pro ně ze strany desek a bez potíží běhají na 3200MHz."

Zrovna Corsair CMK16GX4M2B3200C16 2x8GB VERSION 5.39 [16-18-18-36 @ 1.35v] jsem si koupil dříve, protože je AMD posílalo v tom kouzelném kufříku.

A i v současné době ty RAM, dle redditu apod. fór, stále nejsou schopné běžet na většině B350 desek tak, jak mají.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 09:57:49

Já už složil několik PC, ale už se tomu mnoho let nevěnuju a nemám sílu googlovat, co se k čemu hodí a nehodí, hodil by se mi článek "doporučené sestavy duben 2017"
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 16:20:32

Ohledně RAM předpokládám, že KAŽDÝ výrobce MB má tabulku kompatibility, jak pro CPU, tak pro RAM. Už roky a je jedno zda pro Intel nebo AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 16:35:36
avatar
jenže všechny DDR4 moduly s RYZEN fungují, jde o to, že některé prostě lépe ;)
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 21:00:36

Neviem či by som pri zatuhnutí systému tvrdil že to funguje.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 23:03:07

Pokud to netuhne na ofic. zaručené podporované frekvenci, tak je to OK. A ta je pokud vím max 2666. I když děličky má do 3200
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 22:48:13

Se závěry bych počkal až na oficiální testy R5.
Nicméně,kolik jader či vláken běžné hry dokáží využít?Jak lze zjistit třeba kolik jader využije ta či ona hra,kterou mám nebo mám v plánu koupit?PC používám v podstatě tak jak popisuje Marek13 níže,takže priorita-hry.Tak chci vědět který procesor se mi vyplatí,který dokážu využít.Ať třeba n ekupuju 8-mi jádro 16 vláken a nezjistím že je mám na nic.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:07:10
avatar
https://youtu.be/TcdmeGOsnss?t=108
koho by zajimal test r5 1400 vs i5 7400 vs pentium g4560
Herni vykon neni spatny, ale cekal jsem lepsi, tj. po pretaktovani.

jiny test a s trochu jinymi hrami zde https://www.youtube.com/watch?v=HTsGMQWnxqg
ale tady asi bez OC. Tady je zajimave videt, ze ta i5 je nekterych her podstatne vytizenejsi, ale dava lepsi fps. Krome chvil kdy jede nadoraz, tam uz se vykon srovnava. Do budoucna by ten ryzen mohl mit asi vetsi rezervu. Spekulace
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:18:56
avatar
čím to bude? teba tím že většina těch her je napsaná pro Intel a pro RYZEN nemá logicky aktualizace, když vznikla v době kdy RYZEN neexistoval .... navíc herní výkon nikde není špatný ani nijak znatelně horší, někdy je dokonce i lepší a může být jen lepší, protože RYZEN bude dostávat podporu a má více výkonu jako celek, což je vidět třeba právě na vytížení, kdy výkon RYZENu zdaleka není využit zatímco Intel už nemá další výkonové rezervy ....
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 23:53:33

Taky jsem se na to hned ráno díval. Krom Witcher 3 je proval G4560 oproti tomu Řízku do 15% max.
Fakt nevidím důvod k tomu, proč kupovat Řízka za 5k, když dostanu za cenový nárůst +300% nárůst fps v průměru pouhých +15%.

G4560 to čistě technicky zatím z pohledu cena/výkon válcuje na plný čáře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 02:29:47
avatar
dvoujádro dostane všude nakládačku ... s výjimkou zastaralých her ..... v nových her má G často poloviční FPS, příšerné minimální FPS a to i v ideálních podmínkách ... nedej bože, když začne běžet něco dalšího v pozadí .... G je hodně levný, ale také hodně slabý CPU to že v některých hrách starší i silnějším CPU z něj výkonný CPU nedělá ...
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 10:09:24

Nie vždy s Vami súhlasím, ale je pravda, že v dnešnej dobe kupovať dvojjadro do PC, ktoré plánujem využívať min. 4 roky na hranie je absolútna hlúposť. Hoci je aktuálne o polovicu lacnejšie a stačí na všetky hry, tak s príchodom viacjadier určite dôjde k optimalizácii hier na ne a potom budú dvojjadrá ťažko zastaralé.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 13:17:56

Pánové já mám za to, že harrym mluví o poměru cena/výkon a ten G4560 nelze upřít. Za hubičku máte slušný základ pro hraní ve Full HD, když se k tomu přidá adekvátní grafika, máte za málo peněz hodně muziky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 13:20:00
avatar
jo ale nesmíš se divit, že ti v některých hrách to sotva pojede ....
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 13:33:41

Tak určitě se shodnem na tom, že u takového CPU ve hrách prostě musím dělat kompromisy a ladit detaily, na druhou, stranu když kupuji něco tak levného, počítám s tím. Když se mrknete třeba sem (těch testů je na YT spousta) https://www.youtube.com/watch?v=H-aP0JqJkJ0 ,tak se mi zdá, že za ty směšné peníze má opravdu co nabídnou pro člověka do low endu. Pro nás, co máme rádi luxus při hraní, to samozřejmě není, ale jako varianta levného PC, za mně super. No a investice do budoucna to samozřejmě vůbec není.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:50:12
avatar
jasně, za tu cenu prostě nelze čekat zázraky ....
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 21:37:48
avatar
Len jedna drobná poznámka, ktorá v článku absentuje keď sa spomína cena:
Intel Core i5 je APU a teda obsahuje iGPU, ktorá pri AMD Ryzene 5 absentuje. Nie všetci hrajú hry, ale zato každý potrebuje aspoň základné zobrazovadlo aby vôbec mohol fungovať => nutnosť kúpiť aspoň super-low-end dGPU k AMD Ryzenu 5 => ak v tomto segmente porovnávate cenu procesora Intel Core i5 vs cenu procesora AMD Ryzen 5, treba k nemu pripočítať aj cenu super-low-end dGPU, ktorá má samozrejme aj nejakú spotrebu a TDP.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 22:03:13
avatar
... RYZEN jsou procesory bez grafiky .... v Q3 zamíří na trhu procesory ZEN s iGPU VEGA tedy procesory s grafikou .....

Intel nám bohužel ne rozdíl od AMD nedává vybrat jestli grafiku chceme nebo nebo ne .... AMD tu možnost nabídne ...

Jinak AMD se samozřejmě cenově přizpůsobuje Intelu ... chce nabídnou více než Intel za stejné peníze a může si to dovolit .... Intel s cenami níže nepůjde.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 22:31:08
avatar
Sám píšeš Odkaz
Citace:
Bohužel to ale znamená, že na desktopu si na nové 14nm APU (ZEN+VEGA) budeme muset počat nejspíše až do začátku roku 2018.

Tak Raven Ridge pre desktop (veď sa tu predsa bavíme o ňom) bude zatiaľ to vypadá najskôr Q4/2017 resp. skôr Q1/2018.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 02:30:41
avatar
no jo vlastně ... já pořád žiju ve starých plánech ... ano, 4jádra s iGPU dorazí později ... ano Core i5 pro desktop má iGPU a kolik lidí to tak asi zajímá?
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2017-04-05 06:16:49
avatar
jelikoz pracovnich pc s i3/i5 bez dedikovane grafiky vidim kolem sebe kotel, tak ocividne dost lidi to zajima
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 08:26:05

Ano u nás v organizaci to samé, máme kolem 4000 PC a vše HP nebo Lenovo na i3, i5 a i7, ve firemním kancelářském prostředí prostě dedikovaná grafika není většinou třeba (akorát další komponenta, která může odejít).
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 09:59:26

Nemají desky pro procesory Ryzen integrovanou grafiku?
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 10:36:59

Myslím, že ne o) Nebo aspoň jsem takovou informaci nikde nezahlídnul.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 10:52:13

Máš pravdu,dostupné MB integrovanou grafiku nemají.Možná časem vydají nějakou desku pro Ryzen s integrovanou grafiku,myslím že řada lidí by po tom řešení sáhla.
Sám mám počítač převážně na hraní her,ale po určitých zkušenostech beru vždy procesor/základní desku s grafickou částí,jako zálohu.Nechci být bez kompu v případě poruchy hlavní GK,nebo když ji prodám než naspořím na novou.Kolega dokonce svou GK (AMD 280X)odpojuje a používá často integrovanou (v procáku Intel I5 4570) pokud zrovna nehraje graficky náročnou hru,kvůli nezanedbatelné úspoře energie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 12:08:16
avatar
tak samozřejmě pokud chceš výkonný CPU s integrovanou grafikou, pak je volba samozřejmě jasná a RYZEN tě nemusí zajímat, stejně jako i7-6000/7000 pro X99/299 to jsou CPU bez grafiky ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:44:22
avatar
Ano,zajímá, ale takové lidi nezajímá Ryzen.
Ti nehledají výkon za super cenu, ale levné PC se super stabilitou.

Pro takové lidi by byl Ryzen nezajímavý, i kdyby měl GPU, páč je to novinka a bude ještě nějakou dobu trvat, než na něj budou všechny korporátní aplikace optimalizované.

A tou dobou už bude mít AMD Ryzen+Vega APU, aby na ten trh taky mohl vtrhnout.

Pochopte, že dělat teď Ryzen APU by byla od AMD čistá naivita a bláhovost. Kdo by to teď kupoval???

Ryzen je teď novinka, která ještě není zralá na enterprise nasazení a jejíž cílová skupina jsou nadšenci do PC, kteří jsou ochotní si systém vyladit sami.

U AMD zkrátka nejsou úplně hloupí a jako první vydávají CPU pro cílovou skupinu zákazníků, kteří je budou chtít koupit. Proč se cpát někam, kde o ně ještě nejméně půl roku, spíše rok, nebude mít nikdo zájem?
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 13:38:53

Timto si defacto AMD podrizlo vetev pro pouziti v (nejen)komercni sfere. Protoze na kancelrsky vyuziti neni nic jineho, nez integrovana grafika potreba. A to jsem si rikal, ze pri pristim nakupu stanic ve firme bych uz mohl navrhnout Ryzen, takze nic, skoda.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:50:39
avatar
:-D
Přečti si můj příspěvek výše...

Snad si lidi nemyslíte, že malá firmička typu AMD rovnou vydá komplet celé portfolio CPU a nejlíp i GPU a to i do segmentů, ve kterých o novinky není zájem? :-O
To je fakt bláhové :-) Někdo tu moc trefně parafrázoval jakým předsevzetím se řídí nakupování stabilních PC do firem: "nekoupíš novinku sobě ani bližnímu svému" ;-)

Navíc i kdyby něco tak hloupého chtěli udělat, tak na to nemají výrobní kapacity ani lidi, kteří by všechny ty výrobky odladili a připravili na trh.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:49:28
avatar
děláte jako by AMD neplánovalo uvést i procesory s grafikou ....

AMD prostě musí postupně, není to Intel co má nekonečné kapacity a kapsu a může uvádět všechno najednou ....

RYZEN jsou procesory bez grafiky, následovat budou souběžně procesory RYZEN pro Hig end a servery v dalších měsících .... poté se objeví i ZEN s integrovanou grafikou, letos ale určené pro mobilní segment a pro desktop budou příští rok ...

Chápu že byste chtěl všechno hned, ale AMD prostě není z hlediska možností, financí, zdrojů prostě konkurencí Intelu. To že mu dokáže konkurovat některými produkty je zázrak ....
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:56:11
avatar
Zatím trh ani zdaleka není Ryzenem dostatečně zásoben. Až bude potřeba na trhu deska s integrovanou grafikou, nejspíše udělají jiný chipset, co bude mít integrovanou nějakou ořezanou podtaktovanou RX460, co se dá chladit malým pasivem a k tomu nějaký ten 512MB paměťový modul. Rozhodně lepší než zabrat kus procesoru grafikou, co se dělí o paměť. Pokud je poptávka tak se vždycky dá něco vymyslet
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 20:38:50

Sorry, ale já si myslím, že aspoň nějaká grafika, byť jako jen čistě 2D zobrazovadlo a akcelerátor "golfových" a "arkanoidových" her, by v procesoru být měla. Klidně to může být i s polovičním výkonem (s poloviční plochou v mm2) než GT610 co je v G4560.
Hodně PC končí svůj život např. jako zobrazovadlo webu u rodičů či prarodičů, a tam tu integrovanou grafiku jako když najdeš, nehledě na fakt, že se hodí i při odlaďování PC jako takového.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 21:01:17
avatar
??? Ehm ... co ti na tom, že RYZEN jsou procesory bez grafiky (stejně jako řada i7 pro X99) a že AMD bude mít i procesory s grafikou (jakou jsou i některé modely Intel) není přesně jasné?

Já třeba grafiku v procesoru pro svůj desktop nechci. Nechci platit za něco, co nevyužiji a nechci aby tam zabírala místo výkonu CPU jako takového ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 21:49:52

samozrejme,ze ti co si koupi x99,I7 ci Ryzen 1700,1800 tohle neresi,ale v kategorii,kde to zasahne prave ty sestavy pro kancl a dalsi,lidi tohle proste resi a neni jich malo,tak je je to pro AMD snad problem ne?ztrati svoji cast trzby,stejne jako GPU,kdyz neni jedina karta v 480,470 do 21cm,to je podle me proste pruser
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 23:53:11
avatar
Vsechno co se zatim vydalo a ma vydat je defakto jeden cip. APU teprve prijdou, navic kdyby o to byl takovej zajem tak tam lipnou grafiku vyrobci na desku do hotovejch sestav, ty si delaj stejne dle svyho navrhu. Kancelarsky sestavy se nedelaj doma na kolene, uz to ze si hodne lidi u nas sklada je spise vyjimka, vetsinou se kupuje ta krabice.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 08:17:16

Podle mě nejde ani tak o to, že tam je grafika, jako o to, že APU je levnější a pro spoustu lidí i na doma výkonnostně stále ještě bohatě dostačující. Spousta lidí neměří kvalitu svého života ve fps, resp. z toho vyrostli (jako já). Bohužel? Bohudík?
Aktuálně mám už 7 let Phenom 945 a 5 let HD 5570. Silnější nepotřebuju, přesto se těším na Ryzen APU, do kterého asi půjdu, protože čekám významně nižší spotřebu při stejném nebo lepším výkonu, vyšší propustnost při práci se SSD, uvítám USB3... a tak.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 09:46:14

Nerozumím, jak mám vyrůst z toho, že mi Diablo 3 v 20fps (při vřavě) přehrává defakto slideshow, zatímco jinak se na to pěkně kouká při 75fps. Z toho mám vyrůst ve smyslu otupění nebo jak?
A HFR akcelerace videa, kde je to opět o fps, tam mám vyrůst jak? Není to spíše naopak, že tím jak stárneme, se více..hmm vychutnává a oceňuje kvalita?
Spíše opačně ne, být mladý, tak je jedno co konzumuju, ale později více zvažuješ, čemu se věnovat. A většinou s tím jde vyšší nároky na kvalitu, ať jde o víno, obraz, zvuk nebo ty fps...
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 12:51:57

"Vyrosteš z toho" = přestane tě bavit hrát hry a koukat na počítači na videa. A zjistíš, že tam venku je svět.
Abych předešel nedorozumění - neříkám, že jedno je lepší než druhé. Jen že priority se přirozeně mění a když se podívám na moje o deset let mladší já, tak se nepoznávám.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 13:25:53

Ale prosím tě, umění a fantazie člověka provází doslova od prvního kamene a první jeskyně a najednou je cool být co nejvíce "natural a live", uf
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 13:45:01

Jak jsem psal - nestavím jedno nad druhé.
Měj svoje umění a fantazie, já budu mít taky svoje. A k těm mým mi stačí APU.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 16:27:31

Na druhou stranu, ona lowend GPU je koupena jednou a bude ti pravděpodobně postačovat po 3-4 generace CPU a nějakou tu výměnu MB. Kdežto v APU a iGPU si ji vlastně pro v praxi stejný? výsledek kupuješ znovu a znovu.
A furt se možná nedoškrábeš k funkcionlitě oné GPU. Ať už výkonnostně, tak grafickým výkonem tak příp. podporou rozlišení a rozšiřujících instrukcí.
Mě např. ne tak staré iGPU bylo před lety na nic, nerozjel jsem na něm nějaké grafické rozhraní, roky před tím zase byly mnou stavěná PC okamžitě ready pro multimonitor setup, u iGPU se muselo nakupovat GPU. Atd. atd. Je to dost otázka a neexistuje jedna správná cesta.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-04 22:19:21

takze toto, ale v ntb a beriem ho hned lebo hlavne v ntb treba konkurenciu, kedze kupit dnes celkom slusny ntb s nejakym vykonom nejde pod 1200e co je sakra vela, hlavne s takou 1060, ktora je na slusne hranie minimum su tie ntb za 1300-2100e!!! aj to s nejakou i5 podtaktovanou, tie drahsie uz su s i7, ale davat 1800e za ntb, nie dakujem
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 10:25:19
avatar
Nevím co na někteří nedokážete pochopit. Nikdy jsem neměl v PC jiný procesor jak od Intelu a to jsem začínal na 486. Ať jsou na těchto stránkách Ryzeny protěžované a vychvalované nebo ne, co je hlavní, že v současné době si člověk může za cenu 4jádra od Intelu koupit 8jádro, které stačí víc jak na vše co člověk potřebuje. A jestli máme ve hrách 6000 snímků za vteřinu nebo 6001 snímků za vteřinu je jedno.( teda vetšině ) Už jenom ta možnost si konečně moct vybrat a nenechat se dirigovat od jedné firmy co si můžeme koupit a za jaké peníze, to je ta podstatná a hlavní změna. A přeměřování pindíkú některých jedinců je opravdu hodno 10letých jedinců. Ano někomu vyhovuje mit 4jádro za 10k peněz,ale někteří jedinci za tuhle částku koupí 8jádrový procesor s menšími porodními bolestmi, které se vychytají. Tvůrci konečně budou mít důvod optimalizovat hry i kompletně SW pro více jadrové sestavy. Nebyl důvod, když si běžný uživatel koupil max. 4jádro. Teď dúvod mají, pokud AMD nepodcení marketing.
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MacBook + Ryzen 2017-04-05 10:33:58

Tuší se už, co bude mít pod kapotou příští MacBook Pro?
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 10:42:02

časem možná ani AMD ani Intel ;)
Odkaz
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 13:26:29

netyka sa to len mobilov, tabletov, ... ?
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 08:47:16

Ano, proto jsem psal časem ;)
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 14:06:53

Ryzen 3 vyjde kdy? A bude hned pri vydani dostupny s integrovanou grafikou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:46:35
avatar
v Q3 ... obávám se že AMD letos procesory ZEN s integrovanou grafikou do desktopu nedoručí, dorazí asi až v Q1 2018 .... uvede je v polovině tohoto roku, ale do mobilního segmentu
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2017-04-05 14:12:37

DD a opravdu ty procesory máte, nebo máme čekat 11.4. výpadek webu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:45:37
avatar
??? recenze 11.4. vyjde .... pokud se nic nepředpokládaného nestane. Zatím se nic neděje
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:08:01
avatar
Takže ten výpadek webu taky bude, páč každej si bude tu recenzi chtít přečíst :-D

Alespoň recenze RX480 tak dopadla;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:58:01
avatar
tam to byl jiný problém .... kapacita serveru by dnes zvládal i několik set tisíc čtenářů klidně ....
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-07 10:40:29

Ano to byla reakce tenkrát na situaci, když vyšel Rx480. Samozřejmě je to myšleno čistě v rovině nevinné, až zcela humorné.
Já netuším co se tenkrát stalo, a jestli to byl opravdu výpadek....tak stát se to prostě může no ;)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:38:33
avatar
Mně zatím vystačí na hry 4C/8T Intel. Až nebude tak samozřejmě přejdu na Ryzen, protože kupovat dnes nový procesor Intel za ty peníze co to nabízí holý nesmysl
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 15:42:46

Tak nějak. A ono je otázka, kdy nás 4 jádra začnou omezovat, zatím nic takového nevnímám, dokud jsou FPS v pohodě, není důvod cokoli měnit. Nevěřím tomu, že by se během půl roku roztrhl pytel s hrami, na které Intel nebude stačit. Ta doba přijde později.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:22:08
avatar
Tak jasně. Ryzen není pro lidi, co už doma mají moderní alespoň 4C/4T Intel.
Ale to se může během 1/2 let změnit, jestli fakt, že máme teď 8 vláken v mainstreamu způsobí to, že víc her a SW bude na to optimalizováno.

Mám doma i5 3570K a tak to pro mě bude hodně těžký. Faktickej důvod k upgrade moc nemám, ale už tak dlouho jsem neměl důvod udělat upgrade PC, že když se teď nabízí Ryzen, je težké odolávat :-D

Nejspíš si budu muset koupit 3D brýle nebo 34" 21:9 monitor (nebo oboje), abych si ospravedlnil výměnu bedny;-)
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:26:33

Budete dělat i testy nejslabšího Ryzenu vs. osmijádra FX?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-05 17:56:54
avatar
zatím máme jen 1500X a 1600X ve srovnání FX bude ....
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 10:58:27
avatar
Doufám, že v rámci objektivity DD tentokráte bude testovat jak OC CPU AMD tak i OC CPU INTEL. Ne jako posledně. Na výsledky jsem opravdu zvědav.

Já aktuálně a minimálně ještě rok upgrade mého delidded I7 6700K 4,8-5Ghz neplánuji, ale třeba mě vývoj aplikací na více vláken donutí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 13:03:44
avatar
jasně .... ale víš o tom že i7-7400 nejde taktovat?

Jinak posledně to objektivní bylo, testovali jsme RYZEN 7 1700 a taktován byl proto, abychom ukázali, že je to stejný CPU co ty dva vyšší modely!
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 14:20:47
avatar
Citace:
jasně .... ale víš o tom že i7-7400 nejde taktovat?


No jasně že nejde, protože žádné i7 7400 neexistuje :-D


Jen pro tvojí informaci, Core i7 jsou dostupné v těchto variantách:
Intel Core i7-7700
Intel Core i7-7700T
Intel Core i7-7700K


Já tu měl minule a i teď na mysli i5 s přídomkem K pokud ti to něco říká. Kde z 3,8/4,2GHz bez zvedání napětí dostaneš 4,8Ghz a s nemším navýšením 5Ghz.
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 14:19:20
avatar
Ale z toho co tu píšeš usuzuji, že jako obvykle "objektivně" do testu nepoužiješ k porovnání Intel Core i5 7600K 3,8/4,2GHz a s OC 4,8 - 5,0GHz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 14:25:51
avatar
jenže cenově je konkurencí i5-7400 vči R5 1500X ;)

i5-7600K máme také vůči R5 1600X neboj ;)
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 14:36:20
avatar
i5 7600K s OC na 5,0Ghz s malým navýšením napětí? Tak to se těším.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 19:00:07
avatar
naše i 5-7600K ale 5GHz nedá .. končí na 4,9 s velkým zvýšením napětí, je to jen průměrný kus ....
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 14:37:24
avatar
Objektivní to určitě nebylo.

Ty si totiž pleteš pojem "objektivní" s pojmem "subjektivní".

Co je objektivního na tom, když AMD procesor přetočíš na max a Intel necháš na základu a pak je porovnáváš. V grafu to oslavně AMD nandá o 2% ve hrách non OC Intelu.

A pak se tu vymlouváš, že jsi chtěl ukázat že R7-1700 je vlastně jen podtaktovaná R7-1800X s cenovkou o třetinu níže.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 19:01:31
avatar
protože to nebylo o srovnání s Intelem ale o ukázání toho že RXZEN 7 1700 je stejný čip co ty dva dražší a dokáže to samé!!!! A to objektivně ....

Co tu pořád plácáš o srovnání s Intelem?!?! já se nevymlouvám já naprosto jasně říkám proč ten RYZEN byl v testu i přetaktovaný!!!
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Oslava 2017-04-06 13:31:28

Tak DD už vytahuje šampaňský, ČNB ukončila intervence :-)
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-04-06 20:51:34
avatar
Už jsem ani nedoufal. Jsem zvědavej, kdy se srovná kurz!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 721x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 490x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 965x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1199x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1526x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1347x
Komentářů: 6