PREVIEW: Jaké jsou Intel SKYLAKE-X Core i7/i9 procesory a X299? Intel uspěchal uvedení. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 20 červen 2017
Přejít na obsah
PREVIEW: Jaké jsou Intel SKYLAKE-X Core i7/i9 procesory a X299? Intel uspěchal uvedení.
Intel SKYLAKE-X aneb konec úsporných procesorů Intel

 

 

  • Intel SKYLAKE-X aneb konec úsporných procesorů Intel

V posledních letech jsme byli svědky pomalého růstu výkonu nových generací Intel procesorů a to proto, že Intel neměl konkurenci ve výkonu, takže upřednostňoval efektivitu. Tedy nehonil frekvence vysoko, aby udržel spotřebu nízko a na to jsme si zvykli. SKYLAKE-X ale s tímto trendem končí. Pokud potřebujete výkon, musíte dát procesoru nažrat a to tak, že hodně!

  • Výkon roste, spotřeba také.

Hlavně severoamerické redakce mají tu výhodu, že Intel je domácí firma, a tak mají lepší servis a podporu. Pro Evropu i Asii v podstatě oficiální vzorky nebyly zatím vůbec poskytovány. Intel totiž neměl co zatím posílat v obvyklých množstvích. Vzorky tedy pocházejí od výrobců desek, případně ze „šedých“ kanálů. A tak se objevily recenze jen několika kusů hlavně 10jádrového Core i9-7900X, občas osmijádrového i7-7820X a snad 1-2 se 6jádrovým i7-7800X a dokonce s tím 4jádrovým i7-7740X. Všechny mají ale jedno společné. Nadšení z nových hraček, ale absolutní nenadšení z toho, jaká je situace, co tyto CPU nabízí a co představují.

Naprosto negativní jsou recenze 4jádrového Core i7-7740X KABY LAKE-X, což je ale zcela logické. Tento procesor nemá co pohledávat na X299 platformě a v high endu. Jde o i7-7700K s vypnutým iGPU a nacpaným do obřího pouzdra. Má jen 16 PCIe linek a dvoukanálový řadič, což vytváří extrémně zmatené návody k deskám, jelikož polovina X299 základní desky s ním prostě nemůže nefungovat. Někteří výrobci se tak rozhodli, že tyto čipy nebudou některé X299 modely vůbec podporovat. Výkon i7-7740X se přitom v podstatě neliší od i7-7700K, jediným rozdílem je mnohem vyšší spotřeba a fakt, že základní desky X299 jsou výrazně dražší než Z270 desky.

Pokud jde o skutečné high endové procesory, tedy i7-7800X, i7-7820X a i9-7900X, jejich vyšší výkon díky vyšším taktům je vykoupený značným růstem spotřeby a zahřívání. 6jádrový model 7800X je vzhledem k ceně naprosto nezajímavý čip. 8jádrový i7-7800X je zajímavější, jenže jeho spotřeba v klidu je vyšší, než spotřeba předchozího i7-6900K po OC a 80W vyšší než u RYZEN 7 1800X, který stále dokáže nabídnout velmi konkurenceschopný výkon!

Core i9-7900X s 10 jádry/20 vlákny je pak TOP modelem. Jeho výkon díky podstatnému navýšení frekvencí, je výrazně lepší než cokoliv, co jsme na trhu zatím měli. Jediný problém je, že to nebude stačit. Dalším problémem je opravdu brutální spotřeba, která už při vyndání z krabice je o desítky Wattů vyšší než i7-6950X. Problémem je i chlazení a bez AiO vůbec o pořizování nových Intel CPU neuvažujte. Všechny čipy topí tak, že i s AiO mají často kolem 80°C, při taktování jdou teploty i ke 100°C. Právě taktování nakonec není zdaleka tak zajímavé, jak se čekalo. U i9-7900X se sice dá nastavit 4,7-4,8GHz, ale není to stabilní a dlouhodobě provozovatelné i s AiO. Teploty a spotřeba jsou naprosto brutální. A tak jen takty kolem 4,4-4,5GHz se ukazují jako dlouhodobě maximálně provozovatelné, což tedy není o moc více než zvládá i7-6950X. Pravdou ale je, že je to pořád o 400-500MHz více, než zvládne AMD RYZEN, což se prostě počítá :).

  • Závěr

KABY LAKE-X jsou procesory, které nikdo z nás nechápe, proč Intel vůbec vydával. Nejsou ničím nové ani zajímavé. Teoreticky se dá říci, že někdo může nemít dost peněz, tak si koupí nejlevnější i5 pro X299 a později investuje do lepšího CPU. Jenže to je výhodné snad jen pro Intel.

SKYLAKE-X jsou high endem, nicméně zlepšení výkonu, a tedy nutný růst frekvencí, vyžaduje výrazný růst spotřeby i zahřívání. Čemuž nepomáhá ani použití pasty šedivky uvnitř mezi čipem a pouzdrem, jež sice dlouhodobě zůstane konstantní, ale proti kovovým pájkám má horší teplotní vlastnosti. Co se také neoceňuje, jsou ty hrátky Intelu s počtem PCIe linek, kdy až i9-7900X má těch použitelných 44 linek, ostatní mají polovinu. Jediný zajímavějším plusem nové platformy je podpora AVX-512, jinak prostě není moc nového proti X99.

A právě i i9-7900X je asi jediný trochu zajímavý procesor z nabídky, kdy 10jader/20vláken je zkrátka něco, co AMD zatím nemá, je to aktuálně nejvýkonnější CPU „na trhu“ a proti i7-6950X i citelně levnější, kdy místo 1500 dolarů stojí 999 dolarů. Jeho spotřeba je ale velmi vysoká, teploty brutální a po taktování se to skoro násobí. Mnozí se tak domnívají, že těch 140W TDP neodpovídá zdaleka skutečnosti a děsí se toho, kolik budou žrát 12, 14, 16 a 18 jádrové i9 procesory. Nicméně tohle je zkrátka high end, a konečně podle toho trochu vypadá :).

Poněkud zmatené uvedení SKYLAKE-X procesorů paradoxně ještě zvýrazňuje výhodnost RYZEN procesorů AMD, kdy zejména RYZEN 5 1600/1600X čipy a RYZEN 7 1700, jsou jasnou volbou pro každého, kdo si alespoň trochu váží svých peněz, efektivity atd. Tyhle čipy nabízejí high endový výkon, ovšem za výrazně nižší ceny a s efektivitou mainstreamu. Je zajímavé, jak výrazně se situace obrátila, kdy AMD bylo dlouhá léta kritizováno za přímotopy, nyní je to přesně naopak a musím upravit své tvrzení, že 280mm+ AiO považuji za zbytečně přehnaná řešení jen pro chlazení CPU. Konečně budou mít pořádné využití …  

Zmatené, uspěchané a nezvládnuté uvedení X299 platformy pokračuje. Recenze, nějaké jsou sice venku, ale ukazují také, že připraveno není nic. Vyladění základních desek i aplikací hapruje, výrobci slibují nové BIOSy atd. Co nám to jen připomíná? :). Navíc nic z toho si nemůžete teď ještě koupit. Můžete si to předobjednat, ale to nedoporučuji. Vše se má začít oficiálně prodávat až od 26.6.2017, ale spousta CPU i modelů desek má být fyzicky dostupná až zhruba v polovině července. Intel ale musel jednat, protože pokud by vše a v pohodě vydal až v tom srpnu, hrozila by přímá konfrontace s RYZEN ThreadRipper a X399 platformou a to nechce. A ví moc dobře proč.

Osobně lituji těch zmatků, protože už tak poměrně ne ve všem zajímavou platformu to ještě více poškozuje a nemyslím si, že by to měl Intel zapotřebí. Recenze na DDWorld.cz budou, ale zatím prostě stejně jako všichni v Evropě čekáme na oficiální(!) vzorky CPU od Intelu, abychom mohli vše vyzkoušet. Do té doby se snad podaří doladit i BIOSy a další věci. Základní desky X299 k dispozici už chvíli máme, ale zatím se s nimi můžeme tak maximálně vyfotit …. ;). Takže nás sledujte dále, všechno bude. Každopádně letošní rok je naprosto parádní! Nemáme ani chvilku času se nudit a léto bude hodně horké :). Kéž by taková konkurence jako v CPU byla všude jinde …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 14:32:38
avatar
Souhlasím s Linusem. I7-7740X je totál kravina. Proč by měl člověk který nemá dost peněz kupovat drahou hiend X299 platformu jakože v budoucnu to nahradí vícejádrem. Teď tam bude mít dvoukanál paměti a později až koupí vícejádro bude přidávat i paměti na čtyřkanál? Vždyť je to hovadina. Může si za mnohem lepší peníz koupit mainstream X370 nebo dokonce B350, do toho dát 1600X a v budoucnosti to nahradit nějakým refreshem osmijádra ala 1800X a nemusí měnit podvozky, přičemž to celé měl levnější. A pokud bude threadripper levnýjako Ryzen, tak může rovnou jít do nejlevnějšího threadripperu a bude mít všechny pciex linky atd i s tím nejlevnějším kouskem. Intel prostě přestal dávat smysl všude kromě low power segmentu
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to jsou zase závěry 2017-06-20 14:57:32

Ba naopak Intel právě uvedl platformu, která je pro hi-end hráče ta správná. Hodně jader v kombinaci s vysokou frekvencí.

Koupě slušného vodníka při koupi této platformy je zanedbatelná položka. U her, které neškálují s počtem jader mám vysoké frekvence - řekněme 4,8 to je o 20% víc než libovolný Ryzen či budoucí DvouRyzen.

kde hra využije hodně jader je deset víc než dost. kdo chce hi-end hraní tak mu právě vyšel produkt, na který čekal.

44 linek taky stačí, HW RAID.

Dvojryzen na takto vysoké frekvence nedosáhne.

v mid range bych koupil 7700k or R1600 or R1700 ... v hi-end bych měl jasno 7900X. Tam není co řešit.

Jestli nejsou biosy ještě ready a procesory nejsou v obchodech tak je to v cajku. V nejhorším to bude jako u Ryzenu, prostě použitelné biosy budou o chvíli později.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:13:07
avatar
je zajímavé, kolika lidem najednou vyhovuje kupovat méně za více, kolika lidem najednou nevadí vysoká spotřeba a kolika lidem najednou nevadí nevyladěnost ...

Co mě zaráží, že jsou to často ti samí, kteří hodnotí objektivitu ;)

BTW: časy 1-2jádrových aplikací skončily, 4,5GHz Intel vs 4GHz AMD neznamenají v praxi žádný zajímavý rozdíl na který by mělo smysl připlácet jak se připlácí. Výkonu na jádro je dost a dost. Zajímá nás výkon a efektivita celku a také cena.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:19:39
avatar
Citace:
řekněme 4,8 to je o 20% víc než libovolný Ryzen či budoucí DvouRyzen


Speciálně pro něj si pro recenzi desetijádra@4,8GHz budeš muset udělat velkou zásobu ledu.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDDDDDDDD 2017-06-20 18:42:12

Rozebereme si to postupně.

Výkonu na jádro je dost. Ano a právě proto se najde mnoho her, kde 7700k dává vyšší FPS než 1800X... máme tady 120 i 144 Hz monitory.

bavíme se o hi-end hraní, tedy chci max výkon a jsem za něj ochoten zaplatit. Nevidím v aktuální situaci lepší volbu než přetaktované 7900X s vodním okruhem. Dvojryzen v současných hrách opravdu lepší výsledky podávat na svých max 4GHz nebude.

Nevyladěnost platformy se prosím projevuje jak? Když nemáte ještě ani CPU, abyste to vyzkoušel. Pokud v době, kdy bude CPU v obchodě budou BIOSy stoprocentně cajk, tak se jaksi nevyladěnost u uživatele neprojeví.

U hi-endu se spotřeba neřeší (alespoň tolik jsem se na tomto webu dozvěděl). S vodníkem se ta nenažranost umírní, teploty půjdou dolů...

Jsem zvědavý kolik vznikne alienware a dalších hi-end PC na této platformě, těch hráčských si myslím zásadně více než na dvojryzenu.

jako pracovní stanici bych upřednostnil dvojryzen, pokud bude takový jaký má být. Věci, co potřebují hromadu počítání se velmi dobře paralelizují. (render, foto, ...)

ale jako obvykle jediný správný názor je ten, že Intel vydal nekonkurenceschopnou sračku... chtělo by to na věci koukat z více úhlu a když napíšu A nezapomenout zmínit i B.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 19:28:18
avatar
Že ti to za to stojí . Osvěž mi paměť a napiš kdy naposledy byl highend Intelu přijímán v recenzích a diskuzích pod nimi, tak negativně jako dnes. Ani v době Pentium 4 EE to nebylo tak trapné jako dnes a to i přesto, že Intel zrychlil svých deset jader a zároveň je zlevnil o 20 tisíc Kč!!!
Odkaz Fakt bomba herní CPU, co říkáš? Já říkám: za ty prachy trapný šmejd!

Čím to? Protože Ryzen, protože pasta šedivka, protože strašné teploty i u zbrusu nového produktu, které se léty ještě zhorší, protože pořád přemrštěná cena, protože i ty starý Intely jsou v něčem lepší (pájka+výkon v některých programech-hrách), protože je za rohem Threadripper...

Dál diskutovat nebudu.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - P4 EE 2017-06-20 20:02:51

Nejsem si zcela jistý drahý Foxi, že pamatuješ dobu P4 EE (já ano a jedno mám dokonce v šuplíku - tenkrát jsem ještě hrál a mám tu i jeden FX-51).

EE rozhodně dobře přijímáno nebylo... Btw z daného testu vyplývá celkem jasná převaha 7700K nad R1800X.

Výsledky 7900X vypadají podezřele. Pokud je tam opravdu takový propad tak to zrovna gamer-CPU není a nebude. Pokud tedy někde není zakopán nějaký pes. Já vycházel z úvahy, že to prostě bude to samé jako 2,5x obyč skylake. Pokud není, tak hráč opět zůstává před volbou 4 rychlých jader nebo více pomalejších, dokud nedorazí coffee a volba se nepřesune 6 rychlých nebo více pomalejších.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 20:06:56
avatar
nejlepší herní procesor na trhu je RYZEN 5 1600 a jeho OC ... 6 jader/12 vláken skvělá efektivita a skvělý výkon ve hrách i mimo ně ... pokud chceš jen hrát hry, nic dražšího nepotřebuješ ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 20:14:05
avatar
EE bylo přijímáno lépe než dnešní highend, což neznamená, že dobře, ale cenově bylo proti konkurenci méně mimo než dnešní Intel.

Převaha ve hrách proti Ryzenu je nepodstatná, vzhledem k nárůstu výkonu jinde a ceně. Výsledky 7900X jsou ovlivněny jiným systémem cache IMHO - nic jiného mě nenapadá. Intel je šmejd co chtěl ušetřit i zde. Já nevím, ale když AMD může pájet i levné CPU a Intel pak vydá CPU za tisíc dolarů, které má brutální teploty i přes nižší napětí - už to přehání.Odkaz
Stejně jako lidi co se ho zastávají .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 20:08:30
avatar
1, nižší FPS? Slušelo by se dodat, že to platí jen v nízkých rozlišeních jako je FullHD a ještě za podmínky, že nic dalšího kromě hry v pozadí nepobžeí... jenže je zde pravděpodobnost hraničící s jistotou, že kdo má na high end CPU má dávno minimálně 2K ne-li 4K mmonitor, kde rozdíly nejsou takřka žádné. A i v tom FullHD nikde není rozdíl tak velký aby mělo smysl si za stejné peníze kupovat celkově horší procesor (bereme li v úvahu i7-7700K vs RYZEN 5/7) s méně jádry a nižším celkovým výkonem, nebo si kvůli hrám kupovat CPU za 30 tisíc, který není o nic výkonnější dnes ...

2, Já jsem high end hráč se třemi 4K monitory a GTX 1080Ti a na rovinu, i7-7700K je hloupý procesr, protože je slabý, protože kromě hraní mám v pozadí řadu dalších věcí a prostě nestíhá, i9-7900X je sice super, jenže 30 tisíc? Když si koupím RYZEN 7 1700 nataktuji ho na 4GHz nebude mít celkově nikde výkonu zase tak o moc méně jenže stojí 10 tisíc, takže pořád si za cenu toho 1 CPU Intel koupím celý AMD RYZEN 7 počítač se stále high end výkonem celku a nišší spotřebou k tomu ;)! Co říkáš na to?

3, Nevyladěnost platformy se projevuje jak? třeba výkyvy ve výkonu, ve spotřebě a tak dále, drtivá většina kteří ten CPU mají to jen potvrzuje a od výrobců desek mám také zprávy přímo, že pracují na opravách a vylepšeních ...

4, Spotřeba se neřeší? Super .... já to říkám celou dobu a stejně jsem tu byl neustále napadán, že dostatečně nezdůrazňuji nízkou spotřebu některých produktů ;) ...

5, není to smutné, že se prodává více méně výhodného produktu? Není s naším světem něco špatně?

6, Intel vydal nekonkurenceschopnou sračku... ?!? to si řekl ty, já tvrdím že nevydal:

Citace:
A právě i i9-7900X je asi jediný trochu zajímavý procesor z nabídky, kdy 10jader/20vláken je zkrátka něco, co AMD zatím nemá, je to aktuálně nejvýkonnější CPU „na trhu“ a proti i7-6950X i citelně levnější, kdy místo 1500 dolarů stojí 999 dolarů
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 21:04:35

1, jsou lidé, co mají FHD se 120 Hz... racionální volba potom 7700k.
1a, to že aktuální grafiky brzdí CPU ve vysokých rozlišení je zřejmé. Tedy ano ve vysokých rozlišení dávají 7700k a R7 stejné výsledky a v nižších vede 7700k, který je tedy potom na hry lepší? (pro jednoho ten a pro druhého ten druhý a ani jeden z nich není hloupý nebo fanatický zastánce zvoleného produktu).

2, já když hraju, tak hraju... zbytek běží na firmě, max na to občas mrknu přes vzdálenou plochu. Míchat herní a pracovní počítač je hloupé a nepraktické. Ale to je můj úhel pohledu a otázka mých zvyklostí. Nicméně z toho nebudu vyvozovat závěr, že to tak mají všichni.

3, opravy a vylepšení, super.

4, spotřeba se řeší u počítače, který vydělává a náklad na jeho provoz je relevantní. U herního počítače, kdy hraji max dvě hodiny je to jedno. (opět platné pro mě, nikoliv pro všechny)

5, záleží čistě na tom jak se kriteria výhodnosti určí. jednak jsou situace, kdy se poměr cena/výkon neřeší, protože na to mám/potřebuji to a druhák nejvýhodnější je herní počítač nemít. Tedy pokud nejsem profi hráč.

6, byla spíš reakce na zbytek diskutujících.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 05:27:26
avatar
To ti docela závidím. Mít jeden počítač na práci a další na hraní, to je luxus, který si většina lidí nemůže dovolit...
Máš nějaké přepínání klávesnice, myši a monitorů? Jako třeba když se ze hry chceš přepnout a podívat se na web, jak se v ní něco nastavuje, atd?

Narážím trochu na to, že počítač na práci != pracovní počítač;-)

Můj domácí PC, který mám primárně na hry a net a pak spoustu domácích blbostí (jako programování inteligentní domácnosti, vrtání se v Raspberry PI, atd.) má aktuálně otevřené dva webové prohlížeče, textový editor a putty konzoli, mám zabráno téměř 10GB z mých 16GB paměti a moje i5 3570K osciluje mezi 10% a 30% zátěže. A takhle málo mi toho běží jen proto, že jsem dělal včera restart kvůli aktualizacím...
Pokud si chci na 1-2h pustit hru, tak rozhodně nejdu všechno vypínat, abych až dohraju, zase musel všechno zapínat a hledat co jsem měl spuštěný.

Takže racionální volba pro i7 7700K, je opravdu jen pro počítač na kterém se nic než hraní neprovozuje a to ještě jen pokud jsi FPS hráč, mající 120Hz+ monitor.

V jakémkoliv jiném případě na tom PC vždy běží víc věcí než jen samotná hra a více jader a paměti je vždy přínosem.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - práce a zábava 2017-06-23 14:31:41

No já mám kancelář, tu zavřu a jdu domů a doma opravdu pracovat nechci. Občas si chci něco zahrát. A když musím na něco mrknout tak od toho mám vzdálenou plochu...

není to žádný luxus, ale výhodná konfigurace. Na práci nějaký dvousocket a doma obyč i5. Nevidím důvod proč pracovní stroj zatěžovat krávovinama jako jsou hry a zůstávat hrát v kanclu. btw k mému domácímu hrátku můžu pustit návštěvu, děti ... v nejhorším přeinstall, který nikoho nebolí, mám tam bitovou kopii čerstvě nainstalovaného systému.

na to domácí WoT, teamspeak a web by stačilo 2C/2T oc pentium. Ale tak jsem si dopřál ten luxus a pořídil zbytečnou i5... třeba začnu hrát tu mafii, co mám půl roku v obale vedle PC.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 08:48:10

V podstatě vyjadřuješ můj názor, který tu mám celou dobu. A on to není názor, ale osobní potřeba. Do háje s celou oblíbenou objektivitou, protože nákup každého z nás (ať už gk nebo cpu nebo rozhodování mezi světlým a tmavým pečivem) je a vždy bude pouze SUBJEKTIVNÍ, asi to bude proto, že každý máme jiné potřeby a požadavky. Ale tady přes to nejede vlak, protože se prostě vybere to nejlepší v poměru cena a výkon a ti co s tím nesouhlasí, jsou idioti a tupci. To si pak člověk připadá, jak když musel jít před lety mávat vlaječkou do průvodu, protože když to neudělal.... no nic, tohle tu spousta lidí nikdy nepochopí, prostě lidi jsou takoví, neumí tolerovat ostatní. Ale dík, že v tom nejsem sám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 09:50:34
avatar
na subjektivní pocity z HW tady ale nehrajeme ... DDWorld je objektivní, vybíráme na základě objektivních faktů ... takže hádat se s námi z pozice supejtkivních dojmů je mega hloupé ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 09:58:24

Já nemluvím o pocitech, ale o POTŘEBÁCH, čtěte prosím pořádně, co píšu. O subjektivních potřebách každého jedince a ty neurčujete vaše parta tady na malém DDwordlu Naopak, je vyloženě hloupé kecat někomu do toho, co si kupuje, protože to už jsme tu měli, říkali vám, jak se máte ostříhat, zařadit do lampiónového průvodu atd., svět se neřídí a řídit nebude podle vás, smiřte se s tím a tolerujte názory ostatních, možná tu pak bude diskuse bez urážek a nesmyslného napadání. Zatím je to žumpa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 10:13:35
avatar
žumpu z toho děláte vy ... samozřejmě potřeby zohledňujeme ale to neznamená, že budeme platit +100% ceny za + 5% výkonu .... nejsme totiž pitomí ;)

samozřejmě že budeme kecat do nákupů ... to je naše práce ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 10:33:34

Jo? Tak si ty diskuse projděte někdy. X exotů, co tu neustále dokola opakuje propagandistické komické hlášky proti Intelu/NV (Wotanové, Allie Fox atd.) a mezi takovými se vyskytovat nehodlám. Neviděl jsem snad jedinou diskusi na téma CPU nebo GPU, která by byla aspoň trochu pohodě. Měření pindíků, nadávky, stupidní urážení, neúcta mezi sebou, hnus. Ale když se vám to líbí, proti gustu... Prostě já už se tu dlouho necítím dobře. No a vzhledem k tomu, že mně po těch letech přestal bavit styl článků,nadpisů a styl diskuse, tak prosím o trvalé zrušení uživatelského účtu (případně instrukce, jak postupovat). Děkuji.. A kecat do nákupů právě nikomu nemůžete, můžet maximálně doporučovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 11:10:05
avatar
já myslím že si s některými nemáte co vyčítat ...

Na DDWorld.cz nám samozřejmě fandovství do IT nevadí, i když je někdy hloupé, nesmí být ale urážlivé .... jako je to jinde. myslím že diskuse tady a jinde na jistém tuzing webu, jsou velmi rozdílné ... taqdy si vážíme jiného názoru, když je vyjádřený slušně a neurážlivě a s objektivními argumenty

takže jestli tady vám to nepřijde v pohodě, ukažte mi český web kde je to lepší s tolika uživateli

"kecání do nákupu" = doporučování
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 12:09:00
avatar
Kocoure nerozčiluj se, pak střílíš úplně mimo;-)
Jasně, že se tu občas vyskytují lidi, kteří nemají ve slušné diskuzi co pohledávat, ale zrovna s Allie Fox jsi střelil úplně mimo...
Nicméně souhlasím, že DDho politika opakovat pořád dokola v padesáti článcích po sobě stejnou věc a nafukovat tak jejich velikost občas i na dvojnásobek, není zrovna příjemné počtení.
Jeho argument, že je potřeba to zdůrazňovat pro lidi, kteří si přečtou jen jeden jeho článek, mi přijde kulhající na obě nohy. Sice to na první pohled vypadá dobře, ale v podstatě tím říká, že je pro něj důležitější, aby článek byl přijatelnější pro člověka, který sem přijde jednou za rok, než pro lidi, kteří si čtou tento web pravidelně.
To jednoho dokáže odradit, tomu rozumím...
A o tvrzení "tady si vážíme jiného názoru" by se dalo taky hodně polemizovat ;-)
Bohužel i přes tyto negativa není lehké najít lepší zdroj informací na české scéně, než DDho webík...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 12:30:44
avatar
ok ok ... já s tím opakováním něco udělám
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2017-06-21 12:56:12

To známe ... přidáš na intenzitě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 13:12:37
avatar
taky možnost
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 14:22:40
avatar
Jak strašné...Ano, to je věru hrozná věc, když NV či Intel vydají hrozný produkt a já jsem nucen negativně zkritizovat onen hrozný produkt, protože je prostě hrozný ať už spotřebou, výkonem, "dělání z potenciálních zákazníků" blbce, či jen otřesnou cenotvorbou. Samozřejmě nemůžu kladně hodnotit negativní věci vztahující se k produktu či společnosti - všímám si především záporných vlastností produktů, zejména pak od Intelu a NV, protože ty zápory jsou, tak podstatné, že je nelze ignorovat - holt jsou moje názory na "hrozné produkty" satiričtější a útočnější. AMD prozatím hrozný produkt nevydalo (myšleno z nové série od GPU Polaris výše abysme byli dost objektivní u Intelu i NV je to stejné), až se mu to povede -> Yop, také si místo najde. PS. Nařčení z exota odmítám, jelikož nejsem předmětem! Nýbrž živočichem a mohl bych si ho vyložit jako neobjektivní napadání mojí osoby. S doplňkem vlastního kritizování, těchto praktik a následné užívání jich pouze o 3 řádky výše ve stejném komentáři zde střílíš do vlastních řad.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 15:01:06

Klid Wootane, taky jsem byl už párkrát zmíněn a vím, že to dokáže naštvat, pokud je to negativní . Tady jde ale o sdělení věcí, tak jak je kdo prezentuje. Není to útok na tvoji osobu. Ale jsi součástí, zrovna tak jako já, nebo někdo jiný. Jde o kulturu diskuze
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 16:44:36
avatar
V pohodě, já jen takhle čas od času si tahkle dlouze reaguji na svoji kritiku abych se "vyventiloval" a také trochu za čas rozepsal. Kritizuji a jsem kritizován a stejně, tak kritizuji svoji kritiku -> Je to "ležatá osmička".
ButWhole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 09:36:42

Mě by docela zajímalo, proč se sem furt tahá 120Hz. Já sice nemam to vaše "TOP, prachy neřešim", ale která přesně hra je schopná na FHD šlapat stabilně 120fps+ ?(rozuměj v max nastavení, jinak nemá cenu řešit výkon, he ?).
Ono beztak když chce člověk jet na 120Hz, tak chce mít 130FPS jako MINIMUM, ne průměr nebo max.
Takže ve finále jediné hry u který má 120Hz smysl je
1)pár let stará(CSGO třeba)
2)hry co vypadaj jak pár let stará hra(Overwatch)
A v obou dvou případech je úplně putna, jestli mam (k mojí gtx 1070)starý FXko, dnešní i5/7/10/12/16/1000, nebo Ryzen 5/7
A pokud k tomu připočítáme to, co kdosi zmiňoval o programech na pozadí, tak jsme zase u více jader bez ohledu na takt a do jisté míry i IPC.
Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 11:23:28

120Hz se sem tahá proto, aby se odůvodnila koupě Intelu, který jak víme má více výkonu na jádro. To jestli je to opodstatněné jste právě vystihl. +1
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 120Hz 2017-06-23 14:47:04

120 Hz se sem tahá, protože ho někteří lidé mají doma a nemělo by se na ně zapomínat.

dokonce znám lidi, co FPS obětují detaily a světe div se mají monitory s G-sync... to, že někdo potřebuje mít vše na max, aby pak lupou zkoumal rozdíly proti střednímu nastavení je taky úchylka svého druhu.

Ale ano, až si budu příště kupovat hrátko tak si koupím R1700 a R580, což je aktuálně jediná správná konfigurace, ne?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 16:01:07

Co ty jseš za .... Machina píše o nesmyslných 4jádrech a ty tady blekotáš o 10jádru. Navíc Intel to dost zásadně potento a dokonce i Obr to kritizuje, aby se to vůbec určitě uchladilo na základních frekvencích tak AiO? A jediný problém je šedivka, ne ta spotřeba, ta je sice velká, ale kvalitní vzduchový chladič to zvládne bez problémů, jenže ta šedivka nezvládá rychle přenášet tepelné špičky do heatspreaderu, takže jsou paradoxy, kdy chladič je chladny, ale jede na plno, jelikož je řízen dle odběru, heatspreader je chladný, ale CPU trotluje, jelikož se chvilkově přehřívá...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel sucks! 2017-06-20 15:07:04
avatar
Takže zase pasta šedivka? Nakonec je mi i tohle jedno. Nevzpomínám si, kdy mě highend od Intelu nechával více chladným.
Intel inside, idiot outside.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 17:28:33

Tak už se šíří vysvětlení šedivky, které je pro mě celkem věrohodné, že pájka by to u intelu nedala a popraskala by. Prý je to způsobeno tím, že v loadu intely kurevsky topí a idle jsou naopak dost chladné, takže jsou tam časté velké výkyvy teplot.

Přijde mi to uvěřitelné. Faktem je, že teď šedivka intelu nenahrává, naopak by asi byl rád za každý stupeň dolu a megaherz nahoru, kterého by s pájkou mohl docílit. Myslím si, že (teď) pastu používají protože opravdu musí, ne protože by chtěli ojebat zákazníka.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 17:56:28
avatar
IMHO by šla použít šedivka s lepšími vlastnostmi, ale té teorii moc nevěřím. AMD FX jsou v iddle taky úsporné a v loadu taky žerou. Vyšší spotřeba v iddle u FX jde totiž na vrub zastaralému čipsetu. Jo a minulé desetijádro bylo pájené, takže teorie o praskání vyvrácena .
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 18:01:07

Je to nesmysl. Používaná pajka se hlavně při vysokých teplotách sama opravuje.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 16:52:11
avatar
I kdyby tam pájka z nějakého důvodu nešla (třeba i tohohle), tak stále není důvod tam dávat pastu s efektivitou jen o málo lepší než 40 let stará sovětská pasta. -> Prostě tam můžou dát alespoň KVALITNÍ pastu. Když už pastu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 10:41:03
avatar
:-D
Tohle heslo z doby vlády AMD Athlon 64 začíná zase pomalu dávat smysl, co? :-)
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:19:24

Vyborny CPU, tesim se na 8 jadro :-)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nemusíš se omlouvat:) 2017-06-20 15:22:20
avatar
Já vím, dneska slunce fakt pražilo...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 17:39:29

Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:21:05

Zrosku off topic, ale slo by konecne udelat mobilni verzi DD? Ta desktopova je na mobilu fakt katastrofa...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:23:00
avatar
mobilní verzi dělat nebudeme, v plánuje je jen modernější web ...
Turby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 23:30:53

Já myslel že stránka je optimalizovaná pro mobily, alespoň mě můj mobil nabídne zda chci stránku optimalizovat pro mobil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 23:32:35
avatar
není ... nikdy nebyl ... ale používat se to dá
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 16:12:54
avatar
Mobilní verze jsou dnes out. Stačí to udělat responzivní a bude to dobré na všem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 16:16:02
avatar
já vím na co naráží ... ta responzivnost tomu chybí
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 11:27:08
avatar
Chrome na mobilu to zvládá celkem obstojně. I když teda asi až po tom, co člověk nainstaluje AdAway, jinak jsou reklamy přes text a nejde to číst...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 11:28:41
avatar
to je divný, mě to na mobilu běží v poho i s banerama, nejsou nijak plovoucí ani vyskakovací, jsou ukotvené, takže by to nemělo nic rozhazovat ...
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 15:45:47
avatar
I7-7740X a další -> Produkty vznikající ze zoufalství...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 17:12:26
avatar
Tak u Intelu je riadne rusno Je az neuveritelne, co vsetko sa deje, ked po dlhom case vzisla konkurencia, ktoru Intel dlho nemal. Toto leto bude veru horuce, a to doslova pre Core i9
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 18:28:42

Nu co dodat, snad se to do vánoc ustálí
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-20 19:59:11

No já jsem za tu trapnou situaci docela rád, spoustě Inteláků to patří, jen ať si zaplatí sice méně ale pořád za méně a teď to bude mít na talíři právě tábor modrých, kdy půjde od sousedů teplo právě protože core i9..

Nevím co tam blbnou ale docela to vypadá na chaotický šrumec.. tohle smrdí velkým průserem.. Hlavně čísla Intelu budou zajímavá.. léta flákárny skončila.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-22 23:36:05

V časech dávných, kdy národ výrobců elektřiny již pomalu uchvacoval hladomor, se objevil hrdiný rytíř AMD FX-9590. Pozvedl svůj meč proti všem nízkoenergetickým bezbožníkům a vyrazil do boje. Poražen zákeřenou královnou EU-EK a jejími zelenými nochsledy upadl téměř v zapomenutí on i jeho boj. Avšak zjevil se nový rytíř jménem Intel i9-7900X. Národ byl zachráněn a započala veselice.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 13:23:45
avatar
Energetické společnosti či společnosti "prodávající" elektřinu tiše oslavují příchod nového rytíře!
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-21 22:00:38
avatar
Citace:
Problémem je i chlazení a bez AiO vůbec o pořizování nových Intel CPU neuvažujte. Všechny čipy topí tak, že i s AiO mají často kolem 80°C, při taktování jdou teploty i ke 100°C.
...

S týmto absolútne súhlasím, už X99 (môj 5960X), boli ťažké na uchladenie aj s Aio po pretaktovaní, ak sa dali na Aio tichšie FANny, s nižším prietokom vzduchu.

Teploty v záťaži na 4.2GHz v turbo režime bežne aj 80+ stupňov celzia.

Dnes mi konečne došla objednaná teplovodivá pasta Thermal Grizzly Kryonaut a urobil som výmenu (doteraz som používal pastu iba danú od výrobcu na Aio Corsair H105).

A že výmena je poznať - 5960X sa drží zatiaľ max na 75 stupňoch v záťaži, čo už je akceptovateľné, dúfam, že procák ešte bude slúžiť dlho, výmenu neplánujem ešte roky.

Btw. DD, čo nový web? Dlho som tu nebol, ale vidím, že zatiaľ všetko pri starom...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 408x
Komentářů: 4
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1026x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 730x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1108x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1255x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1591x
Komentářů: 0