Procesory AMD Bulldozer odloženy téměř o čtvrt roku, přijdou ale v pořádném balení Tisk E-mail
Napsal Tomáš Hort   
Čtvrtek, 09 červen 2011
altO odkladu vydání očekávaných procesorů Zambezi jsme vás před nedávnem informovali. Dnes vypluly na internet další informace a vypadá to tak, že procesory vyjdou až téměř za čtvrt roku. Ukázalo se ale i balení, které by mělo dle dostupných obrázků být velmi luxusní.

 

 

Zrekapitulujme si důvody, proč AMD svou novou architekturu odložilo o jeden kvartál. Proslýchá se, že důvodem odkladu je nedoladěný výrobní proces. AMD chce být konkurenceschopné a chce nabídnout poměrem cena/výkon lepší procesory než nabízí Intel. Sandy Bridge jsou enormně vydařené čipy, které nabízejí vysoký výkon na takt a předehnat je bude poměrně složité.

AMD se zaměřilo na multi-threading, a tak je již nějaký ten čas jasné, že v aplikacích využívajících méně nebo jen jedno jádro, může nová architektura mírně ztrácet. Již se provalilo, že Zambezi se výkonem na takt nevyrovná v herních a dalších aplikacích, které využívají méně jader procesorům Sandy Bridge. Jak známo, tak AMD nemá ještě dokonale vyladěný 32nm výrobní proces, a proto zvolilo plus mínus další dva měsíce pro vyladění výroby. Další měsíc je určený pro hromadnou výrobu a distribuci do velkoskladů.

Nových procesorů Bulldozer se tedy nedočkáme dříve než začátkem září. A to je pořádný odklad. AMD odkazuje na nutnost odložení vydání tím, že musí vyladit spotřebu a OC potenciál. Řeč padla i o výkonu, ale zde již není co měnit. Prostě na nějaké větší změny by potřebovali více času. Výrobce se tedy zaměří na snížení spotřeby a navýšení frekvencí. Spekuluje se o tom, že procesory přijdou na trh v opravdu vysokých taktech a díky tomu budou schopny slušně zatopit procesorům Sandy Bridge. OC potenciál by dle zasvěcených lidí měl být také velice dobrý, i když je pravděpodobné, že se architektuře od Intelu nevyrovná.

Bulldozer jádra se totiž na trhu objeví v mnohem vyšších frekvencích, než bylo původně plánováno a v základu „pojedou“ rychleji než Sandy Bridge. Vůbec bych se nedivil, kdyby ty nejvyšší verze, které při vypuštění na trh budou dominovat nabídce AMD, byly až 3800MHz bez aktivovaného Turba. S turbem by mohla některá jádra fungovat až na 4300MHz a možná i výše! Ve hře je i to, že se výrobci podaří architekturu pěkně vyladit, aby zvládala frekvence okolo 5,0GHz. To by bylo pro konkurování Intelácké nabídce určitě vhodné. Přesto díky vyšší frekvencím nemůžeme počítat s tím, že by procentuální nárůst frekvence po OC se vyrovnal konkurenci.

Zatím to tak vypadá, že se nové FX procesory vyrovnají Sandy Bridge pouze, když budou fungovat na vyšší frekvenci. Dle informací, které se dostaly ven, to připomíná, že se bude opakovat minulost. Intel bude mít opět efektivnější architekturu, a aby se jí mohla ta od AMD vyrovnat, bude muset fungovat na vyšších taktech. Přesto stále platí to, že výkon v aplikacích využívajících mnoho jader bude dominovat Bulldozer architektura.

V posledních dnech kolují po internetu snímky finálních balení všech verzí, které půjdou do prodeje. Nejvyšší osmijádrové verze budou balené pěkně do plechové dózy.

Jejich design se drží prvně avízovaných krabic, které jsme vám ukázali již na začátku roku. Že se jedná o originální nápad určitě nelze pochybovat. Něco takového asi rádi uvítáme. Bohužel toto bude platit jenom pro osmi jádrové FX verze.

Šesti a čtyř jádrové procesory budou balené normálně do papírových krabic. Ty se drží designu, který byl odhalen již před mnoha měsíci.

Dokonce na internetu se vyskytuje tabulka se všemi procesory FX do patice AM3+, které letos spatří ceníky obchodů. Letos by mělo vyjít celkem osm procesorů. Jejich frekvence zatím nejsou odhaleny, ale víme počet jader, modelové značení a velikost L3 cache vyrovnávací paměti.

 

AMD FX řada 4000 budou čtyř jádrové čipy a letos se dočkáme dvou variant. 4100 a 4120. Šestijádrové procesory budou jenom dva a stejně jako v případě čtyř jader při uvedení vyjde pouze nižší verze a ta bude značena jako FX-6100. FX-6120 by se na trhu měl objevit až těsně před Vánocemi, stejně jako FX-4120. Překvapením jsou osmi jádrové čipy. Těch se letos objeví rovná čtveřice a dva budou k zakoupení již v září. Budou to FX-8100 a FX-8150. FX-8120 a FX-8170 by měly přivítat obchodní regály koncem roku.

Zdroj: obrázky dle loga webu, DDWorld

 

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:39:26
avatar
Zajímavé je, že MSI už má desku s PCI-e 3 pro Sandy Bridge (Z68A-GD80 (G3)). Budou letos takové desky i pro Bulldozery ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:32:09
avatar
Má, ale je to tam dohoněno přídavným čipem. Zajímavé je, že jsem se stále nikde nedočetl, zda se zvýší s PCI-E 3.0 příkon slotu pro kartu. Desky s čipsetem X79 už budou mít poslední verzi PCI-E nativně. U AMD nevím zatím.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:40:56
avatar
já bych chtěl vědět, jestli se sníží na té nove PCI-E latence
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:36:48
avatar
A to je na co dobrý?
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:52:50
avatar
aby všechno co na tom bude navěšené spolu rychleji komunikovalo
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - latence vs rychlost 2011-06-10 15:16:03
avatar
Rychlost a latence sbernice jsou (dle meho nazoru) dve ruzne veci. Rychlost je dana siri datove sbernice (1x,2x,4x,8x a 16x) a velikosti hodinoveho kmitoctu. Latence (jak ji chapu ja) by mela bych doba za jakou dojde k inicializaci vlasniho datoveho prenosu mezi dvema zarizeni na teze sbernici.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:23:52
avatar
Vic casu nasetrit na 8 jadro .
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:25:04
avatar
Tak ono ten odklad bol zrejmy uz o dost skor podla slajdov priamo od AMD na Computexe. Mna skor zarazaju tie informacie ohladne vykonu, pretoze ak to nebude moct konkurovat SB tak na SB-E to nemoze ani pomyslat. Na druhej strane to je len zaciatok a postupne sa im tu architekturu moze podarit vyladit, ved vieme aky skok spravilo AMD od prvych Phenomov I az po posledne revizie Phenomov II. To ale na druhej strane trvalo par rokov a Intel na AMD cakat nebude. Som naozaj zvedavy co z toho nakoniec bude, po precitani tohto clanku mam zmiesane pocity.
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:55:41
avatar
Po vykricich od pana Stacha jak budou Bulldozery skvele a jak nakopou Sandy Bridge p***l jsme se vratili zpatky do reality. Zacina mi to pripominat uvedeni Phenomu...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:56:38
avatar
Asi tak nějak
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:38:30
avatar
Tak to pozor. Je potvrzeno, že tomu tak je. A DD psal, jak to bude. Při použití 4 a více jader je Bulldozer prý mnohem lepší.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 15:36:26
avatar
A které aplikace v domácím PC využívají více jak 4 jádra.Vezmu li fakt že 4 jádrové CPU od Intelu se už také prodávají jak housky na krámě a pokud je pravda že na takt jednoho jádra je Buldozer slabší tak u 4 vláknové aplikace bude pro AMD srovnání výkonu rovno debaklu(to je matematika s kterou nic nenaděláme).Dá se předpokládat že buldozer srovná skóre až při 6 možná 8 vláknové aplikaci.Ví někdo o aplikacích pro běžné domácí PC které využívají 6-8 vláken?Nechápu na koho chce AMD s tím balením udělat dojem.Těm co staví servery je ten obal buřt a ti co si svá PC staví se opít rohlíkem v podobě obalu nenechají protože tomu rozumí.Buldozer je určen pro servery kde se jeho návrh využije a né pro domácí PC protože tam dostane od Intelu nakládačku.Nepíše se my to snadno proto že se schyluje k něčemu co bych ještě před rokem neřekl a to že zřejmě opustím platformu AMD.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 16:22:14
avatar
Já netvrdím, že to je aktuálně využitelné. Pletete si pojmy. V testech, kterých je na mnoho vláken hodně, by měl Bulldozer obstát. Hlavním tahákem má být rychlost renderování, která má být mnohem větší. V tom případě měla architektura Bulldozer jasně vládnout - dělali to prostě s tím (proč? nevím). I podle výrobců tomu tak bylo (tuto informaci dostáváme neoficiálně, vy ji vyvrátit nemůžete). Z toho mi vyplývá, že celý marketing měl být založený na tom, že multithread je super a u BD má větší výkon než u SB. Druhá věc je výkon/frekvence, která nebya moc prezentovaná, a proto se dalo odvodit, že tam BD zřejmě nevyhraje.

Ale. Teď se do toho přimotal nějaký problém výroby a je otázkou, čím to je. To nikdo přesně neví. jen si každej myslí, že jeho odhad je ten nejlepší. Takže nevíme vůbec přesně proč maj procesory zpoždění a až vyjdou, budeme vědět, jak to mohlo být. Do té doby těžko předjímat. To, o kolik má BD horší poměr výkonu vůči frekvenci - bůhví jak to zase je. Každý to používá, jak se mu líbí a vyhovuje.

PS: jestli se čtyřjádrové SB prodávají jako housky, tak jak se v tom poměru prodávají šestijádrové Phenomy, které už se blíží ceně 3000 korun
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 17:53:15
avatar
Tak ještě jednou kolik znáte aplikací které využívají 6-8 vláken a které budou běžní uživatelé doma využijí?Jsem přesvědčen že pro 99% uživatelů co čtou tuto sajtu není renderování to nejdůležitější.Čím více jader má CPU tím méně jsou využitelné v domácím PC.Čtenáři zde hrají hry upravují si hudbu a občas převádí videa nebo upravují fotky.Pro domácí PC je optimum 4 jádrové CPU kde je důležitý ovšem výkon na frekvenci co nejvyšší.K čemu my bude 8 jádrový CPU u 4 vláknové aplikace kde se budou 4 jádra flákat a přitom bude kulhat za CPU konkurence které je na těch 4 jádrech efektivnější.Já netvrdím že je Buldozer na takt pomalejší,já píši pokud je to pravda!!Vzhledem ale k tomu že se AMD snaží vyšponovat frekvence CPU už při uvedení takto vysoko nebudí důvěru protože se připravuje o možnost zrychlování dalších CPU co později přijdou(prostě takto rychle vyčerpají možnosti výrobního procesu pokud jde o frekvence).Mě syntetické testy nezajímají mě zajímají aplikační testy v aplikacích co běžně doma používám a na tom se snad shodneme.Možná že tu za čtvrt roku budeme mluvit o Buldozeru jako o CPU výborném do serverů a pro grafické farmy ale neefektivním pro domácí PC.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 18:09:50
avatar
myslim si ze pre domace pocitace staci bohate to co je na trhu teraz, na word nepotrebujem ani osmej jadier, ani 4, na hry staci zatial sest, ale vyvoj ide dopredu dakedy stacilo jedno jadro na 400Mhz, treba sa nato pozerat z toho hladiska. Ako pre beznych uzivatelov doma je 8 jadrovy procesor za cenu obycajneho pocitaca zbytocny.. Samozrejme toto je IT server tak sa tu pohybuje viac nadsencov, ktory cakaju na buldozer ale takisto vacsina ho chce pre ten pocit a nie preto ze realne vyuzije naplno jeho vykon
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 18:51:47
avatar
Copak o to,kupovat si něco pro dobrý pocit znám.Sám jsem tomu párkrát také podlehl.Všechny mé počítače byly na platformě AMD a proto je my smutno.Koupit si za docela velký baťoh 8 jádrový Buldozer a pak zjistit že Lojzův 4 jádrový Intel u sousedů přeblafne video rychleji nakrkne a může hodně lidí otrávit.No počkáme na testy ale pravdou je že věrnost značce má své meze.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 21:56:30
avatar
Na kancelážskou čínnost stačí deska s naletovanym procakem za 2500kč, kuli tomu si procák z vyžšího maistreamu/nižšího Hiendu proste lidi nekupujou

spracování videa, fotek, hudby a komprese celkově sou báječne paralelizovatelné činnosti a s VHODNÝM SW rozdíl poznáte

u her je věčšinou brzdou GK,.. ano nekeré sou psaná že zatíží 1-2 max 4 jádra, tak to vám je 8jadro k ničemu, ale u neho to pude stejne dobre jak na tom 4jadru pač líp to ani jíst nebude moci

PS: už se teším na lítající kameny
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 16:40:28
avatar
a kto hovori ze je to procesor do domacnosti? Je to high end procesor pre pouzivatelov ktory ho vyuziju. Ja by som rozhodne osem jadier vyuzil pri rendrovani. Komu ho netreba tak mu je nanic, to je jasne, rovnako ako mu je nanic 6jadrovy intel...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 22:18:56
avatar
A na co je nám potom nadoma 4 jádro Bulldozer, když je nová architektura lepší než Intel až s více než 6ti jádry?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 14:01:54
avatar
na nic, priklad, mam teraz 4jadro a kupim si 4jadro BD, ktory ma vacsi vykon na takt a mozno bude na rovnakej frekvencii rychlejsi o 10percent. Neoplati sa mi to. Miesto toho si kupim 8jadro a pri vyuziti vsetkych jadier usetrim hodiny rendrovania a investicia sa jednoznacne vyplati. Tento procesor netreba na hry. Je to ako mat osemvalec a chodit s nim po pesej zone. Zbytocnost. Maximalne pre nadsencov sa chvalit
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 09:08:16

S tím PhenomemI opatrně, on byl první skutečné čtyřjádro, nic podobného předtím nebylo. Řešil úplně nové problémy. Mnohé z toho co úspěšně dotáhl do konce používá AMD i Intel, i SB používají mnohé technologie vyvinuté pro PhenomI. SB není zbrusu nová konstrukce, která tu dosud nebyla. Každopádně je vynikající a posunuje technologii o pěkný kus dále.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 22:00:31
avatar
ono todle je tak trochu problémem AMD

u intelu to maj vylaďeno TICK/TOCK systémem, v jednom kroku ladí architekturu a v druhém proces,.. AMD de jednou za čas udelat obojí zároveň, a z toho plynou potíže
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 22:38:45

Netvrdím že je AMD dokonalý, jenom jsem se zastal Phenomu, protože slouží za otloukánka. Ani jsem nehanil Intel. AMD se nemůže rovnat, Intelu může konkurovat jenom úzkém segmentu, a to jenom s vypětím všech sil.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:38:46
avatar
Ale tak každýmu musí být jasné, že na i7 2011s to stačit nebude. Ty budou úúúplně někde jinde. Ty by měly vyjít v Listopadu a podle mě AMD udělá za 1 rok od vydání i7 2011s taky "serverovou" patici i na desktop. No jo no, Intel je o rok napřed
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:59:45
avatar
No zatim to vypada tak, ze kdyby Bulldozery vydali uz ted podle planu, tak by nestacily ani na SB 1155. Takze se to na posledni chvili snazi zachranit snizenim spotreby aby mohli zvysit frekvence. Nechme se prekvapit, jak se jim to nakonec povede. Nicmene moc sanci tomu uz nedavam.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 21:13:59

Kdyby jenom o rok. Intel je minimálně o 1 generaci v architektuře napřed a to samé i ve výrobě. Intel zvládá uvádět novou architekturu i výrobní proces každé 2 roky, zatímco AMD/GF na obojí potřebuje cca 3-4 roky ...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 09:51:33
avatar
Asi tak
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 13:44:00

3,8 ghz aby se vyrovnal sandy bridge? Tim chce pan stach naznacit ze se jedna o vylepseny phenom s 8 jadry? Podle efektu na takt by to tak odpovidalo. Jestli to bude pravda tak se mad propada k via protoze po vydani novych intelu to bude jako Hd 3870 vs hd6970. Tak to vypada ze phenom II byl posledni amd procesor posledni v me skrini.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:11:12
avatar
Za a) toto žádný Stach nepsal! Psal to Tomáš Hort..Za b) ty frekvence jsou pouze odhad. Původně měl tikat ten nejdražší CPU z řady FX na 3400MHz a jelikož se mluví o velikém navýšení frekvenci oproti původnímu plánu tak těch 3,8GHz je reálných. Za c) na 3,8GHz by měl o řádný kus rozdupat 2600K. AMD chce být na špici.Aby o nějaké to procento předehnal 2600K mělo by mu stačit 3600MHz...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 15:26:24
avatar
Uvidime, su to vsetko spekulacie pokial nemame CPU na testy. Ale aj BLBmaier na svojom blabole pisal ze Bulldozer bude silny a ze Intel kvoli tomu uvedie i7 2800K. Potom v duchu svojich Pécétuningovských tradicii clanok zmazal, ostala po nom uz len stopa v Google cache :-).
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 21:00:30

Čekal jsem silně záporné ohlasy, to na webu BFU uživatelů normální, ale fakta jsou fakta, to co se děje jasně naznačuje co bude buldozer.... CAT machines bez nafty :-(. Pokud buldozer dokáže porazit sandy bridge v 1155s. jen díky vyšší frekvenci, tak je jasné že s příchodem nové řady procesorů se propada AMD do zapomění. AMD tuhle architektůru vyvijelo několik let s tim že porazí starší architektůru intelu a bude o něco slabší než nová, ale pokud nedokáže suveréně porazit 2600k, tak je to dle mého názoru s AMD v high endu a vyšší třídě konečná. AMD nam tu zase nic 4 roky nového neukáže a nový procesory co budou o 60-80 % silnější než sandy nedají amdčku šanci jakokoli se prosadit na trhu, to je bohužel holý fakt, měl jsem s AMD dlouhou trpělivost v mém PC nikdy nebyl intel, ale co je moc to je moc. Můžete se navzájem ujištovat a utěšovat jak chcete, ale už ted, když se noří zprávy, že buldozer bude soupeřit s 2600k pomocí vyšší frekvence... no ja nevim co na to říct, je to k pláči. Potom jak se dokázala zvednout grafická divize jsem tak trochu doufal i v pozdvižení procesorové divize a tak trochu souboj intel vs amd, ale jak se zdá, tak nic nebude.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 23:34:57

Pokud se jedná o celočíselné operace, tak tady by měl i čtyřjádrový model při srovnatelné frekvenci stačit na 2600. Přeci jen je to procesor do serverů a AMD se vyjádřilo v tom smyslu, že v serverech jsou celočíselné operace důležitější a pokud mají Opterony konkurovat odpovídajícím modelům od Intelu, tak ani nic jiného nečekám. Práce s multimédii, je ovšem něco jiného, AMD jště žádný procesor s FMAC neuvedla a tím pádem nikdo neví, co čekat. Dost bych se ale divil, že by navyšovali frekvence jen proto, aby "pouze konkurovali". Možná chtějí alespoň dorovnat platformu 1366.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:16:22
avatar
pre mna zatial velke sklamanie... a krabičky vie predavat aj nvidia.

A DD nehnevaj sa, ale musim uznat teraz reci nvidiotov.

Ked predavala nvidia krabičky, tak nadpisy typu ALE V PORADNEM BALENI tu isto neboli. Krabičky su fajn, najma ten weed box, ale to situacii nepomoze. Krabička ti vykon neprida
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 14:40:18
avatar
DD se nehněvá, už dva týdny se na nikoho v diskuzi nehněvá
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 15:02:30
avatar
to som rád
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 16:48:42
avatar
isiel na dovolenku na bahamy alebo co vlastne?ani sa nerozlucil...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 09:23:11

...nemá čas, ladí výrobu u AMD, hasák a kleště v ruce a kmitá, kdo myslíš že blokl výrobu???
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 11:26:11
avatar
Jenže on na to používá metodu "opravy ruského stroje", která prej na ty americký shity nefunguje. Tak to musej pobouchat jinak.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 14:02:44
avatar
to mi pripomenulo nezapomenutelnu scenu z armagedonu..to je americky raketoplan. To je jedno vsetko je to z ciny
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 22:05:35
avatar
Na to jak to je nezapomenutelné si to celkem zapomnel,...

Americke súčiastky, Ruské súčiastky, Všetky vyrobil Thaiwan
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 22:26:25
avatar
neuveris ale naposledy som to pozeram v roku 2009 v londyne na hoteli ked som vecer nahodou zapol telku tak to akurat davali
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 22:47:11

jj je to systém 1. Murhyho zákona strojírenství _ Uřízněte to větší a pak to tam namlaťte.
had_cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na krabici sere pes ... 2011-06-09 14:59:06
avatar
na krabici sere pes, obzvlášť, když je v ní díra jako vrata
DOBRMAN96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 15:51:44

Tak mě napadlo jestli nebude to posledni 3cisli v nazvu modelu frekvence BUS ale to by musel být veliký násobič a další tak nevim
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 16:18:04
avatar
Nebude. Systémová sběrnice bude tradiční tzn 200MHz v základu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 16:50:07
avatar
...sem říkal že tu bude Sandy E nakonec dřív než Krteček. Pardon, Buldozer...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 17:00:15
avatar
no ale nebude SB-E vyjde v listopadu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 12:21:18
avatar
A kde bereš jistotu že tu Buldozer bude dřív?
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 17:20:29

Netreba mat prehnane ocakavania. AMD este len zacina na 32nm procese, zatial co Intel uz v podstate konci a v kuchyni kuchti 22nm s 3D tranzistormi Vykon by mohol byt podla mna niekde medzi starym Nehalemom a novym Sandy Bridge aj to len vdaka tym vysokym frekvenciam. V silne multithread aplikaciach moze mat 8core navrch. Intel ma predsa "len" 4core, aj ked s dalsimi 4 threadmi.
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 18:07:36
avatar
Možná blbý dotaz, ale posouvá se i Llano?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 18:17:30
avatar
ne. to vyjde dle plánu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 21:15:11
avatar
Pokud by prisel uz ted, tak bych tu "krabicku" klidne ozelel. Ale protoze na new cpu nepospicham, tak odklad me nechava klidnym
BK_One [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 21:21:08

Ja si myslim ze mozme byt radi ze tu Amd je ak by tu nebol tak kazdy by mal napisane v profile Intel Inside a cena by bola uplne ina ako je teraz.Ci cpu od Amd budu rychlejsie alebo pomalsie tak to je uplne jedno.Na pozeranie filmov a na hry uplne staci 4-jadro a to obycajny Athlon 640 a nie i7 za 250 eur.Intel je momentalne najlepsi ale za aku cenu.

Procesor je len jedna cast pocitaca ale ked sa pozrieme na zakladne dosky od Amd a Intelu tak uz je to o niecom inom.

Dosky od Intelu su predrazene a co sa tyka podpory tak to je skutocna katastrofa.Podpora 1155,1556,1366.....i3,i5,i7.....starsie cpu maju smolu ak
niekto chce novu architekturu musi kupit dosku.Co k tomu povedat ...fakt na zaplakanie.

Amd je na tom omnoho lepsie.Podpora Am3 to je o niecom inom.Podpora cpu Sempron,Athlon x2,x3,x4,Phenom x2,x3,x4,x6 Bulldozer x4,x6,x8...A to iste Am3+.Ceny su omnoho lepsie a ked si kupite dobry chladic ako je Gelid Tranquillo a je to hotove.

Pomer cena vykon je na strane Amd.

Amd vyhrava 3:1 nad Intelom Vykon cpu

Cena cpu
Cena dosiek+podpora
Pomer cena vykon

To je moj nazor a drzim Amd palec nech sa aspon trochu dotiahnu na Intel.
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 22:37:15

Absolutne s tebou suhlasim !
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-09 23:24:30
avatar
Súhlasím s Vami v tom, že môžme ďakovať AMD, že vytvára konkurenciu k Intelu a to tým, že inovuje. A v tom držím ktorej koľvek spoločnosti palec hore ktorá inovuje.

Mne napr. stačí od AMD Sempron 145 a som happy, takže nejaké X3, X4, X6 od AMD by bolo pre mňa zrejme ako z inej galaxie (samozrejme nieje tomu tak). A Intel výkonom na jadro opäť v inej galaxi. To je proste vývoj premietnutý v inováciách.

To v čom nesúhlasím je generalizovanie, že nevýhodný (zlý) Intel a dobrá AMD v kompatibilite napr. LGA1156/1155 vs. AM3/AM3+.
Naozaj nezabúdajme ako to s podporou AM3+ resp. spätnou kompatibilitou AM3 s AM3+ procesormi bolo! Boli to výrobcovia základných dosiek, ktorí minimálne od začiatku roka 2011 tvrdili (a ukazovali aj demá dosiek), že v kompatibilite nič nebráni MSI, Asus, Gigabyte. Až pod tlakom týchto skutočností a v čase kedy ako sa povie kocky už boli hodené AMD čo bolo asi 4 mesiace po AMD vyšlo so správou, že ano je to tak a nebude tomu brániť (dovtedy mlčalo ako voš pod chrastou). No a k Intelu prechod z 1156 na 1155 bol predsa len o niečom inom. Intehrácia procesora + NB + IGP + pamäťového radiča a radiča PCIe v jeden monolitycký čip v prípade SandyBridge ako aj prekopanie microarchitektúry voči LGA1156 Westmere kde procesor (s pamäťovým radičom) + NB s IGP a PCIe radičom tvorili riešenie Multi-Chip išlo ruka v ruke aj v prípade SandyBridge aj so zmenou LGáčok. Pozrite sa na AMD Liano aj to čo by hybridný procesor APU zmenil AM2+/AM3/AM3+ na úplne novú. A AMD Buldozer v gen. 2 teda APU čaká na 99.99% to isté cca. v roku 2012!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 12:23:17
avatar
Máš pravdu v potřebě konkurence, ale jinak jsou to fanouškovské bláboly...
ogyvan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 00:18:59

Mně se to docela líbí. Jestli bude buldozer slabší než sandy, tak půjde amd s cenou hodně dolu. Takže tu budou procesory lepší než phenomy, se super provozníma vlastnostma a za nesmyslně nízkou cenu. Co víc si přát
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 08:36:38
avatar
asi tak intel sem nikdy neměl a asi ani nechci, hlavně z finančních důvodů. Na to co dělám na PC .... jsem spokojenym majitelem Phenom X II 550 BE a nenarazil sem nikdy na problém, či že by procesor nějak nestíhal (časem koupím nějaké 4 jádro až přijde Bull, páč klesnou ceny a budu nadále spokojen) ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 13:18:07
avatar
Já bych to zase tak hrozně neviděl. Už se mnohokrát psalo že AMD bude atakovat SB docela drsnou silou, ale nejspíše se trochu zaleklo té megapatice od SB-E a tak svoje procesory ještě více vylepšují. I když silně pochybuji, že by se jenom náznakem mohl dívat SB-E do očí, spíš tak do rozkroku, ale náhoda je blbec. Ale taky by mě zajímalo, kdo si dokáže takového megamacka jako je již zmiňovaný SB-E za 999 dolarů pořídit...
atomic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 15:58:43
avatar
Docela mně vytáčí, že kvalita Intelu/AMD a výkon jejich procesorů se poměřuje podle jejich nejvyšších modelů a podle toho, kdo má nejrychlejší procesor. Stejně to pořádně nikoho nezajímá. Drtivou většinu lidí zajímá poměr cena/výkon, a je úplně jedno, že nejvyšší model od intelu je sice kdoví jak výkonný, když za jednu cenu koupíte něco z vyšších řad od jednoho výrobce, ale za stejnou sotva nějaký lowend od druhého, tak stejně vyhrává ten druhý. Jo, být technologický leader je sice super, ale běžným smrtelníkům, co si na sebe vydělávají (a nepotřebují ty super-mega rychlé počítače přímo na svojí práci) je to fakt fuk. A teď mluvím fakt obecně, protože v celém tomhle duchu se nese celá diskuze. Konkrétně si neodvažuji tvrdit, jak je to v tuhle chvíli - nesleduji vývoj a ceny HW tolik jako předtím - takže je klidně možné, že v tuhle chvíli intel vyhrává s některými modely i poměr cena/výkon! ..Ale nikdo mi neupře, že většinu času mělo tohle ruce AMD a u Bulldozerů to může být klidně stejné. No a co, že nebude 4 jádro stejně výkonné jako 4 jádro u rok starého SB? Pokud se bude prodávat o 2000,- levněji, bude to všem úplně šumak (tohle je nastřelený příklad). AMD bylo na špičce procesorů naposledy před deseti lety s A64, od té doby nedrží prim, ale proč vás to tak štve? S grafikama zase nVidii válcuje, a to byl kdysi taky technický leader..Holt AMD nemůže zvládat všechno
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-10 16:46:54
avatar
Pěkný referát Atomic s cela s tebou souhlasím,tak nějak mne trochu mrzí to odložení mohlo se zase o něčem novém číst ale jinak to zas tolik průser není zbytečně se neříká 2xměř a jednou řeš.rozhodně bude lepší když nové buldozery se oběví až budou kompletně vyladěné a více budou moc konkurenci zatopit.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sranda, 2011-06-10 23:57:47
avatar
ze by nahodou mel jeden nejmenovany konkurencni platek pravdu s dobou odlozeni uvedeni? Krabicky pekny, ale prazdny, takze k nicemu (mozna snad na kafe).
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozladění 2011-06-12 10:46:59

Jsem dost nelibě rozladěn z toho, že buldoci jsou opět odloženi!!! Podle mě je pravděpodobné, že k odložení dojde o další měsíc až na říjen, což je limitní termín, aby se stihly vánoční prodeje.
AMD udělalo chybu, že roztříštilo síly na 2 platformy - Liano a Bulldozery. Měli vyvíjet rovnou jen Liano, a na buldoky se vykašlat. Před pár měsíci mě i dost rozladilo i architektování jádra Liano. Rozdělit plochu čipu 50/50% mezi CPU a GPU nepovažuji na šťastné. TO zkrátka posrali... Teď už jim nezbude nic jiného, než dotáhnout ty buldoky do konce. Intel vyhrazuje pro výpočetní část 2/3 plochy, a to je dle mého správné, protože procesor je od toho, aby hlavně počítal. Bez aplikací, které budou schopny těžit ze stream procesorů, je mi vyšší grafický výkon na úkor výpočetního, k hovnu. A všichni víme, že po stránce APU výpočtů AMD silně vázne, nula nula nic neexistuje.
Taky nechápu, proč nešli cestou disproporčního návrhu, a proč mají nejméně výkonná Liano také nejméně SP jednotek. To je proti logice... Měli to navrhnout přesně naopak. K čemu je mi u 4jádra 320-400 SP jednotek, když do toho stejně bude potřeba, aby se ta jádra využila, vrazit externí kartu?! To nechápu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 545x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 365x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 6