Procesory AMD Phenom řady 20000 již letos Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 22 September 2008
altAMD PHENOM 20550 na 3,0GHz a další modely 45nm CPU AMD řady 20000, 16000, 14000 a 12000 ...  

   Podle všeho s příchodem 45nm výroby procesory AMD Phenom výrazně zrychlí. V současnosti ten nejrychlejší 65nm model tiká na 2,6GHz. Na konci letošního roku (začátek prosince) se objeví první dva modely. Ty ponesou označení Phenom X4 20550 a 20350. Jejich frekvence bude na současné poměry Phenomů, ale i obecně v běžných cenových relacích prodávaných čtyřjádrových procesorů dosti vysoká. 2,8 a 3,0GHz. Jejich TDP má být přijatelných 125W.

road-map-45nm-9-08

   Bohatý na nové procesory AMD bude Q1 a Q2 příštího roku. To se objeví další Phenomy X4 řady 20000 samozřejmě už připravené pro socket AM3, tedy s podporou pamětí DDR3 1333MHz. Jak velký to bude výkonový přínos proti stávající podpoře DDR2 1066Mhz jsem velmi zvědav. Objeví se ale také levné X4 modely řady 16000. Ty nebudou disponovat L3 cachce. AMD pak evidentně chce na pozici současných dvoujádrových modelů postupně dotlačit tříjádrové procesory. Zde by se ale až v Q2 příštího roku měly objevit modely Phenom X3 řady 14000 s L3 cache a také levné modely Phenom X3 řady 12000 bez L3. Všechny tyto procesory pak disponují podporou DDR3 pamětí 1333MHz a tedy pasují do socketu AM3, který bude na začátku příštího roku oficiálně uveden spolu s hromadou základních desek různých výrobců.

  Samozřejmě oficiálně vám nepotvrdím, že výše uvedené označování bude realitou - AMD toto oficiálně prozradí až při vydání, upřímně řečeno, mě osobně přijde označení 5 ciferným číslem už poněkud přehnané :)

Zdroj: en.expreview.com
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Značení 2008-09-22 11:31:09
avatar
"No tak hele já mám novej Phenom dvacettisícpětsetpadesát na třech gigahertzích"
---
Tak to bude fičák jestli to značení nechaj :-D
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 11:55:57
avatar
No, s tim znacenim trosku ulet, a to TDP taky neni zrovna nejekologictejsi.. chapu ze je to ctyrjadro a ma v sobe ruzne serepeticky, ostatne Nehalem na tom bude podobne, ale meli by se zamyslet - kdo chce CPU ktere zere 125W? Mnoho lidi by se nenaslo, a ani v highendu to neni moc dobra nalepka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 12:24:40
avatar
Když akceptujeme grafické karty které mají TDP 230/285/300W, tak 125W Phenom je porti tomu přímo úspornej procesor. Hi end procesory mají běžně 125-130-150W.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 12:50:47
avatar
Hmm pozor. TDP 125W neznamená že CPU žere 125W. U AMD to slouží ke značení maximální teoretické spotřeby-což je to co v praxi jentak nedosáhneš
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:18:35
avatar
Ja by som povedal ze to obycajny clovek nedosiahne hadam za celu dobu pouzivania (okrem testovania stability ) A netreba zabudat ze nemozte brat len spotrebu procesora ale procesor + zakladna doska ...
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paměti 2008-09-22 12:26:18
avatar
Taky už mohla být lepší podpora rychlejších DDR3 pamětí. DDR3 na 1333MHz asi proti DDR2 ve výkonu nic nepřinesou.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 12:37:29

Ono se to jiste jeste zmeni a upresni. Doufam ze tak zacne AMD slapat jeste vic na paty Intelu.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 12:49:58
avatar
Situace bude asi obdobná jako v případě DDR2, kde AMD jestli se nepletu končí s podporou na 1066Mhz. Já bych moc nedoufal v rozšíření podpory na rychlejší DDR3 než těch 1333Hhz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:48:16
avatar
První Intel Nehalem budou mít tuším oficiálně podporu jen DDR3 1066 Mhz později také 1333Mhz ... to je oficiální podpora, ale samozřejmě jdou a půjdou osadit paměti jakékoliv rychlejší ... víceméně je to ale jedno, protože cokoli dražšího než DDR3 1333 MHz bude docela dost drahý .... takže většina mainstreamu bude DDR3 1333Mhz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 17:42:00
avatar
a to je duvod proc se zbytecne nehrnu hned do kazdy novinky co vyjde lepsi si vzdycky chvilku pockat az to vychytaj...DDR3 na 1333MHz opravdu nejsou nic moc...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 21:02:34
avatar
mluví se ale o tom ze sice nahalem bude mit oficialni podporu pameti jen na 1066 Mhz, ale budou umoznovat prepinat děličku pameti takze je mozne pouzivat i výšše taktovane paměti. Tušim že puvodně měl mít tuto funkci jen nejvýšše taktovaný kousek ale zrejmně budou mít tuto funkci i níže taktované kousky
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 12:36:21
avatar
ne,el byt nadpis ... uz pristi rok?
Ale konecne bude neco slusneho od AMD 3GHz ctyrjadro se mi zamlouva. A 125W neni moc.......... jen ne vsechny to potesi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:48:52
avatar
ne, když první AMD Phenom X4 20000 se objeví letos právě na těch 2,8-3,0GHz
Neznámý  2008-09-22 22:34:10

Zdar GROOKu, no pořád, je to, lepší, než, ta spotřeba, toho, Nativního ČtyřJádra, a to toho, Nativního ČtyřJádra Intel Nehalem, na té Doslova, ubohé, Frekvenci, asi jen, tak 2,66 GHz, ale za to, s Brutální spotřebou, až asi, tak 130 Wattů TDP, to je, opravdu, celkem, humus, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Patrik2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:15:00
avatar
Ta spotřeba je relativní,za lepší výkon si prostě připlatíš je to u všeho stejné procesory,graf.karty ale i auta apod.Dúležité je aby ta spotřeba byla vykompenzována výkonem a kvalitou.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozpor 2008-09-22 13:20:49

AMD/Ati se chteji strategii zamerit na mainstream a lowend a misto aby prepracovali na 45ku usporne a vykonove stale jeste dostacujici X2ky ktere by timto prechodem vyrabeli za hubicku a vysoko nad 3Ghz tak radeji prepracovavaji "to nej" od AMD/Ati. Spise by se meli zajimat co jim drive zvedne zisky nez co jim zvedne renome(to "renome" pak muze vyjit pekne draho). Takze ze ziskoveho pohledu bych urcite byt AMD/Ati kdyz uz 4jadra tak bych volil uvedeni na trh nejdrive kousky pro mainstream a lowend tudiz 3 a 4jadra na 45ce BEZ L3 cache... Jinak k tem 4jadrum a jejich TDP, bohuzel to jsou ctyrjadra a jak Intel tak AMD/Ati to usporne proste neumeji do desktop segmentu a pravdou je ze obe firmy disponuji u nich uspornymi technologiemi takze takto topit by meli jen malokdy, vetsinou za bezneho provozu by meli byt srovnatelne s dvoujadry tou spotrebou...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:42:10

Ony dvoujádra nad 3Ghz skoro už nepřinášejí takový vysoký výkon. A je to taktika skoro všech firem uvést nejdřív to nejlepší.. A taky AMD X2 už propracovaly vážně dobře, skoro to snad líp nejde, třeba 4850+ má TDP 45W a to na frekvenci 2,5Ghz.
Taky nechápu proč se tu navážejí do spotřeby high-end modelů když třeba qx9650 má mít spotřebu okolo 130W a u intelu je paměětový řadič na desce takže spotřeba je ještě větší...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 19:59:43
avatar
opet stejna kravina..TDP 130W neznamena spotrebu 130W

aneb spotreba qx9650 v praxi (nic lepsiho sem za tu chvilku nenasel ale ty si muzes pohledat nez zacnes placat kraviny:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Neznámý  2008-09-22 22:44:02

Prostě, asi tak no, nasadíš, Chladič, Certifikovaný, asi tak na tu spotřebu, 95 Wattů TDP, na ten, procesor AMD Phenom X4, na Architektuře AMD K-10.5, na té skutečné Frekvenci, asi tak 2,8 GHz, bez L3 Cache, která, stejně, asi nebude, mít, moc, velký vliv, na výkon, se spotřebou, asi tak 95 Wattů TDP, a ten, chladič, ten procesor, Certifikovaný, asi tak, právě, na těch 95 Wattů TDP, tak, ten, ten procesor AMD Phenom X4, asi tak, na té skutečné Frekvenci 2,8 GHz, asi tak, bez té L3 Cache, v pohodě, uchladí, a pak, nasadíš, ten Chladič, co je Certifikován, asi tak, na to, Chlazení, těch procesorů, asi tak s tou, spotřebou 95 Wattů TDP, tak, nasadíš, tenhle, chladič, na ten, Nativní ČtyřJádrový procesor, od Firmy Intel, a to, ten, procesor Intel Nehalem, asi tak, na té Frekvenci 2,66 GHz, a buď, se ten, procesor Intel Nehalem, asi tak, na té Frekvenci 2,66 GHz, upeče, a nebo, pojede, holt, asi, jen, na 75%, výkonu, přibližně, aby, se neupekl, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 23:05:52

Komenský se obrací v hrobě...
Neznámý  2008-09-26 21:41:59

No jo, to jen, Bohatá Firma Intel, vždycky, vybere, ten nejpovedenější, kousek, k testování, který ani tedy, výjimečně, nedosahuje, té spotřeby, co Firma Intel, uvádí, jako u procesoru TDP, ale pak, lidi, co si ten, procesor, normálně koupí, tak, ty, už Firma Intel, nedotuje, a tyhlety, procesory, pro běžné Lidi, už pak, mají spotřebu, toho TDP, jak, uvádí, Firma Intel, a Firma AMD, protože, nemá tolik, peněz, tak, uvádí, holt, skutečné TDP, tedy, to kolik, žerou, jejich procesory, v zátěži, a to, jejich, procesory v zátěži, žerou, stejně, jak, pro Obyčejné lidi, tak ty, kousky, procesorů, od Firmy AMD, pro Novináře, protože, Firma AMD, není tak, Bohatá, aby mohla, vybírat, nějak, speciálně, provedené kousky, procesorů, pro Novináře, takže, asi tak, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pojedou CPU pro AM3 i na deská 2008-09-22 13:30:55

Pokuď se nepletu AMD dříve dekladovalo zpětnou kompatibilitu pro AM2 a AM3.A teď se zdá že to neplatí.Pokuď opravdu pojedou nové Phenomy na 45nm pouze na AM3 a na AM2(+)budou pouze 2 modely ,je stejná chyba kterou AMD udělala s S754 a 939.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:51:15
avatar
nemůžu zatím upřesnit, ale mezi s754 a s939 šlo o něco jiného než sAM2+ a AM3+ .... AM3 už jsou DDR3 ram tak na co zpětnou kompatibilitu s DDR2? když už si koupíš novej CPU tak snad s novou platformou ... sAM3 nahradí sAm2+ ve všech segmentech ....
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:56:02
avatar
Pamatuju si jak si tady hulakal ze nove procaky do AM3 budou urcite mit zpetnou kompatibilitu s AM2+..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 14:32:21
avatar
no já myslím že mají jak DDR2, tak DDR3 řadič pamětí, je ovšem otázka jaké změny AMD v 45nm DENEBEch udělal, ale když budou DDR2 Deneby letos, tak bych neviděl problém, proč by AM3 cpu do AM2 jít neměli ... fakt vám to ale na jisto nepovím
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 18:04:57
avatar
no jestli nove AM3 procesory nebudou fungovat na starsich AM2(+) deskach tak at si rika kdo chce co chce je to peknej podvod na zakazniky. vsude se s tim amd chlubilo v roadmapach tuto moznost vyzdvihovalo a ted tohle?osobne mi to muze byt jedno jedu na intelu ale treba kamarad si ted kupoval desku s 790GX a jede na stary X2 s tim ze jak tu bude tak kupuje deneb..a podobnych lidi je urcite mnohem vic.
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 20:47:43

Nepropadal bych zcela nejhorším variantám...Hezký článek na cdr vyhází z tvrzení na Fudzille kde zase vychází z Expreview vyhodnocuje situaci asi nejpravděpodobněji...
http://www.cdr.cz/a/25236
Jistě AM3 nahradí AM2 ve všech oblastech,otázka je kdy...A rok 2009 to pravděpodobně nebude.AMD nemuže příští rok zcela vynechat trh s DDR2+CPU který bude ještě dlouho představovat pokuď ne většinu tak významný podíl.A pokuď patice bude identická,byla by AMD sama proti sobě pokuď by ignorovala majitele AM2+ desek,kterých bude alepoň ze začátku většina.Obávám se že AM3 patice nebude pro výrobce desek ani pro prodej žádné terno.Znova zdůrazňuji...Veškeré informace poslední doby o bordelu kolem AM3 pochází od Expreviev který možná jenom kecá,nic oficiálního od AMD...Na oficiálních roadmapách je patice AM3 zpětně kompatibilní.
Možná někdo jako redaktoři na DDworlu mající přímo kontakt na AMD,by toto mohl u zdroje vyjasnit.Tedy alespoň trochu protože je známo že AMD nekomentuje nevydané produkty...
Neznámý  2008-09-23 00:11:28

Jej, neplaš, vždyť, do té staré Patice, to budou, ty vůbec, nejvýkkonější ČtyřJádra, a to ty Nativní ČtyřJádra, na PlatFORMě, AMD K-10.5. co vůbec, budou, takže, výkon, i v staré Patici, bude solidní, akorát, je škoda, že tam, nepůjdou, dát, třeba, ty ČtyřJádrové procesory, a to ty, procesory AMD K-10.5, asi tak, na té Frekvenci 2,8 GHz, které mají, spotřebu, asi jen, tak 95 Wattů TDP, ale tak, zase, přece, nebude, cpát, Firma AMD, do staré Patice, ještě nějaké Šuntstké procesory, kterým, ta stará Patice, ještě sníží, výkon, chtěl, by ty, procesory, a to, nějaké, ty pomalejší procesory, a to, ty Nativní ČtyřJádrové procesory, na PlatFormě, asi tak AMD K-10.5, asi, tak na té Frekvenci, asi jen tak 2,8 GHz, bez L3 Cache, vůbec někdo, když by ty, procesory, v té staré Patici, mněli, nižší, než v té nové Patici, to by, nebyl, moc, dobrý Marketing, když, by bylo, vidět, že do staré Patice AM2+, půjdou, třeba, jen, nějaké pomalejší, ČtyřJádrové procesory, na PlatFormě AMD K-10.5, když by jim, ještě ta stará Patice, snižovala, výkon, abych, tak, řekl, nebo, ne co?
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kompatibilita 2008-09-23 00:55:56
avatar
Plánovaly se i 45nm jádra pouze s ddr2 řadičem a ty měly být stále do patice Am2+,proto docházelo často k dezinterpretaci. Patice AM3 by mohly mít větší šířku zběrnice pro komunikaci s paměťmi DDR3, a proto nový socket. Cesty zvedání datové propustnosti jsou obecně dvě - širší zběrnice - nový socket ,nebo vyšší takt (levnější), uvidíme. Nečetl jsem o AM3 žádné oficiální podrobnosti (nalezl jsem jen kusé informace),takže se možná pletu a AM3 by mohl být čistě jen produkt strategie. U DDR3 je možná nekonpatibilita nových základních desek se staršími DDR2(řadičovými) CPU,které neumí obsloužit DDR3 paměti(nemají na to řadič). Novým cpu to bude zřejmě jedno...
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 14:26:57

No nevím,ale AMD vždy tvrdilo že v AM2 paticích pojedou AM3 procesory...Už jenom proto že patice je skoro identická.Pokuď se podívám na roadmapy vždy se u nových CPU pro AM3 uváděla zpětná možnost provozovat je na minimálně AM2+...
A nechci ti brát iluze,ale spousta lidí upgraduje procesor na stávající desce,mimochodem DDR3 nic extra nepřinese.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 14:33:33
avatar
já enchci brát iluze tobě, ale sestavy se v současnosti minimálně upgradují, aby někdo měnil procesor je vážně výjimečné, většinou když už se rozhodně pro výměnu CPU, tak to vezme s celým PC ...
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 14:57:21

Nemá cenu se přít.Asi jak kde ale mně chodí každý měsíc na stůl statistika prodeje jednoho nejmenovaného velkoobchodu ,a CPU se prodá výrazně více než desek...Dost lidí upgradovalo u Intelu na 45nm,a dost lidí přešlo z X2 na X3,4.
Jistě nemá cenu cpát nové CPU do dva a více roků staré desky(tedy pokuď to vůbec umožňuje),ALE platforma AM2+ je docela mladá a AM3 nepřinese mimo DDR3 nic extra.Tedy pokuď se opravdu AMD rozhodlo a znovu říkám pokuď příští rok pohřbít AM2(+)JE TO JEDNOZNAČNĚ CHYBA.Znova se bude opakovat situace s AM2+...Tedy novinka,relativně malý zájem,výrobci se nepohrnou do nových desek...Za to majitelů AM2+ bude docela dost.
Otázka Denebu je zajímavá.A chtěla by nějak ověřit.Buď opravdu budou první obsahovat DDR2 řadič a budou tedy pro AM2+,později příjdou s DDR3 a budou pouze pro AM3,anebo budou mít DDR2 a DDR3 řadič,jak se celou dobu tvrdilo.
Mimochodem,některé Phenomy mající na konci B,tedy Business Class AMD garantuje dostupnost 15 měsíců od uvedení.Takže to vypadá že s AM2+ paticí ještě nějakou dobou počítá...
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 16:17:19

Sakra,jak se tady edituje...
Tak přídám.Zde:
http://en.expreview.com/2008/09/22/amd-45nm-cpu-naming-scheme-changed/
píšou to samé co zde,ovšem až na toto:
Sources mentioned that the name of two 45nm CPU this year will be Phenom X4 20550 and Phenom X4 20350, with their AM2+ and DDR2 support, these two 45nm Deneb CPU are only available for a short period (last order at 09Q2), for AM2+ mobo users to update AMD’s latest CPU.
Tedy něco že zdroje uvádějí relativně krátkou dobu prodeje X4 20550 pro AM2+.Pouze do 2Q09...Tedy znova dohady.Varianta A.AMD bude tlačit AM3 a na AM2+ CPU přestane nabízet,nebo varinta B.CPU pro AM3 pojede i na AM2+ a potom nemá smysl dublovat CPU...
Waltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade 2008-09-22 15:50:16
avatar
No v pravdě, já si na přelomu 2007/2008 právě koupil platformu AM2+ proto abych mohl upgradeovat. Grafárnu jsem již vyměnil (3870 za CF 4850) a procák holt vázne. Mám BE 5400@3,4Ghz a chtěl jsem Phenom, který zrvna v v té době byl jen s tou chybou a vzhledem k tomu, že dost často jedu všechno na 100% (rendery, převod videa, stabilita je po mě naprostá nutnost), tak jsem musel na čtyřjádro počkat. Takže mě naopak upgrade zajímá a už při nákupu jsem s ním počítal. Takže už aby tu byly. Ten starší procák dám do záložníko kompu.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 19:34:52

No, vidím že nevíš co ta chyba obnášela... to že pracuješ na 100% ještě neznamená že ti to muselo spadnout...
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trosku off topic 2008-09-22 13:41:44

By ma zaujimalo kedy konecne bude v obchode v CR a SR Phenom X3 8750 Black Edition..o Kume ani nehovorim..

rad by som sa dockal na webe(nemyslim len DDworld) nejakeho testu tej BE X3-ky ale zatial kde nic tu nic
Klamath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 13:54:47
avatar
Co bude za rok? Mno ja mam AMD dvestesedmdesatdvatisictristactyricetjedna?

To uz by mely vyjit ty 6ti a 12ti jasdrovy cpu. Tak sem zvedavej
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no je to škoda preferovat jen 2008-09-22 14:01:40
avatar
DDR3,ty jsou drahé a DDR2 má každej za babku a rozdíl ve výkonu bude 0,000001 % Snad bude nějaká deska pro AM3 s podporou DDR2 nebo snad půjdou použít AM3 procáky v AM2+ desce bez ztráty výkonu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 16:12:35
avatar
ehm to je blbost z principu ;)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 23:08:18

DDR3 nejsou tak drahé, a když budou cpu od obou výrobců podporovat ddr3 nativně na jednom procesoru, budou lsevnovat a dostanou se na úroven ddr2..
Btw:Stojí zatím asi dvojnásobek ddr2
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 14:38:22
avatar
Yop, na tohle se těšim. Hlavně na AM3, doufam, že se DFi s něčim vytáhne.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cakat? 2008-09-22 16:29:26
avatar
Hmm.. Akurat som si chcel ist zlozit zostavu na novy semester a teraz citam toto... Teraz neviem, ci sa oplati cakat, alebo si zlozit PC teraz, zo starsich, ale stabilnych a odskusanych kusov?
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 16:58:29
avatar
Kvalitní a výkonou sestavu máš za pár korun. Tohle jsou nový věci co ještě nevyšli a cena bude odpovídat. Já bych si koupil aktuální hardware (pokud bych neměl tak výkonej počítač, jak mám teď), ale záleží na tobě.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TDP 2008-09-22 17:52:24
avatar
pro vsechny..kdy se lidi zbavijou te naproste kraviny odvozovat si podle TDP spotrebu??uz jen kdyz si reknete Thermal Desing Power tak je snad jasne ze to nemuze oznacovat spotrebu procesoru. TDP je hodnota dulezita pro vyrobce chlazeni ktere podle ni delaji chladice. oznacuje mnozstvi tepla ktere chladic musi od procesoru odvest. nebo snad chcete rict ze E8200, E7200, E6600, E2200 a E1200 maji stejnou spotrebu kdyz vsechny maji stejne TDP 65W?? podivejte se na testy..to ze nekdo podle TDP rika kolik procesor spotrebuje me dokaze dycky docela vytocit. hlavne kdyz se jeste pak hada ze u intelu je TDP prumerna spotreba a u AMD maximalni jak je casto k videni.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Socket 2008-09-22 19:06:40

Pokud Deneby nebudou pracovat s AM2+ tak s AMD končím ,teď jsem si koupil novou desku s AM2+ s tím že tam pak jednoho Deneba osadím.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 19:36:54

To já v té době hodlám skládat nový PC, takže doufám že se potvrdí že první 45nm amd bude do AM2+
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-22 21:14:22
avatar
vždyť máš tady jasně řečeno že první 45nm AMD cpu budou na AM2+ a jestli se jadro bude ci nebude jmenovat deneb je uplne jedno
westwood [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyplatí sa počkať na Deneb? 2008-09-23 18:00:40

Zdravím, tiež už dlho chcem postaviť nové PC lebo môj staručký Athlon XP2000+ už toho má plné zuby.
V dnešnej dobe už asi jedine 4 jadro si myslím ,hlavne keď dosť robím s videom.
Od DENEBu si veľa sľubujem frekvencia na 3,0 GHz od výrobcu sa mi páči kedže nemám skúsenosti s taktovaním a takto vysoká frekvencia by mala byť dostatočná v aplikáciách ktoré nie sú optimalizované na viac jadier.
Takže papierovo je to pre mňa jasná voľba kedže nižšie taktované Intel C2Q ako napr Q6600 alebo staré Phenomy by už časom nemuseli byť dostatočne výkonné a ako vravím netaktujem /zatiaľ/
Tak dúfam že sa koncom roka dočkám, ešte tak vedieť cenu.
V nejakom staršom článku sa spomínala cena okolo 200 USD?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 559x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1542x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1362x
Komentářů: 7