Procesory AMD RYZEN: Na trh jako první půjdou tři 8jádra včetně 65W verze! Upřesnění cen. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 09 February 2017
altRyzen 7 1800X, Ryzen 7 1700X a Ryzen 1700 budou úvodní nabídkou nových procesorů AMD.

 

 

 

Procesory AMD míří do distribuce a objevují se tak úniky nacenění. Potvrzují se tak velmi nadějné ceny nových procesorů AMD, včetně toho, že nejvýkonnější varianta bude lepší, než kterou AMD dosud výkonově předvádělo a už ta se vyrovnala Intel Core i7-6900K s cenovkou přes 1000 dolarů, tedy 32 tisíc korun. Upřesněny také byly finální názvy a specifikace. Úvodní nabídku by měly otevírat tři 8jádrové modely:

  • Ryzen 7 1800X 3,6/4,0GHz (8jader/16vláken) s TDP 95W
  • Ryzen 7 1700X 3,4/3,8GHz (8jader/16vláken) s TDP 95W
  • Ryzen 7 1700 (???/3,7GHz) (8jader/16vláken) s TDP 65W(!)

Zejména poslední jmenovaný 8jádrový/16vláknový model s TDP 65W zní hodně zajímavě pro ty, kteří hledají hodně výkonu za málo spotřeby. A měl by být také nejlevnějším z nových 8jádrových AMD Ryzen procesorů. Aktuální nástřel cen hovoří o 317 dolarech, tedy cca 10 000 korun vč. DPH za Ryzen 7 1700. Výkonnější Ryzen 7 1700X bude za 382 dolarů, cca 12 tisíc korun vč. DPH a zatím nejvýkonnější Ryzen 7 1800X má pak stát 491 dolarů tedy něco kolem 15,5 tisíce, což by byla pecka.

Vzhledem k tomu, že modely 1700X/1800X by měly mít výkon s plným využitím celého CPU kolem úrovně Core i7-6900K za 32 tisíc. A ani výkon na jedno jádro by neměl být výrazně slabší. AMD slibuje zhruba o 40% více než minulá generace procesorů AMD, jenže pokud to chcete srovnávat se stávajícími FX, tak se dostáváme někam nejméně k 50% IPC. Každopádně i ty uniklé ceny jasně hovoří o tom, že AMD nabídne hodně výkonu, určitě více výkonu, než co za ty ceny nabízí Intel procesory (nic jiného by nemělo smysl).

Současně mohu potvrdit, že procesory i desky jsou na cestě, dostanou se k nám ve velmi dohledné době a doufáme, že budeme první v ČR, kteří vám nabídnout recenzi a test. Platí, že procesory se začnou prodávat začátkem března. Zatím nemohu potvrdit rozsah nabídky, nicméně i s ohledem na nabídku základních desek AM4, která bude obsahovat i mainstreamové a levné modely postavené na nižších čipových sadách, samozřejmě nedává moc smysl, že by AMD nabízelo jen ty tři, sice zjevně velmi výhodné, ale pořád pro mnoho uživatelů velmi drahé procesory. Nemohu tedy zatím říci kdy, ale během dalších týdnů dorazí i 6jádrové a také 4jádrové Ryzen 5 a Ryzen 3 procesory.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2017-02-10 02:31:05
avatar
hmmmm, kdyby byl 1800x za 10 tak bych mozna i uvazoval, ale realny testy ukazou ;)
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 07:57:25

AMD vydalo info, ze vsechny ryzeny jsou odemcene, oproti 1700 v zakladu je rozdil par mhz, otazka jestli ma 1700 vsechny instrukce, pripadne bude kvuli tomu TDP omezen v maximalnim taktu.
jestli to bude jak se jevi, tak za 10ku to bude pecka.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 16:21:18
avatar
taky jsem si rikal: "mezi R7 1700X a 1700 je rozdil kolem 200Mhz to bude stacit ten levnejsi 1700, ale po zjisteni, ze ma TDP jen 65W si radsi priplatim a pujdu do 1700X (obavam se omezemi vykonu ci Turba a predevsim taktovani)
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 12:14:07

za reálne testy ukážu más - 3 To je ten objektívny nezavyli portál? Ja osobne chápem ze výkon na jadro môžem vyrovnať keď ho okopírujem ale aby som dvojitú pamäťovú zbernicu prekonal 4nasobnu pochybujem . A počkám si na nezávisle testy určite to nebudú na DD
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 14:42:27

to je ozaj na smiech vyhlasujem zákaz registrovaným na DD aby navštevovali niečo iné
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 20:42:35

Víš co nám můžeš
A když tomu vůbec nerozumíš, tak si raději kupuj PC z Tesca
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 21:11:40

Ja kupujem podla výsledkov nezávislých testov A nie SE kúskov
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 06:00:09
avatar
1800X s vykonom 6900K za polovicu? to pochybujem, ten vykon cakam vyrazne pod, keby to naozaj tak bolo vykonom, tak by stal imho dobrych 750 usd- nevidim najmensi dovod preco predavat to iste za polovicu.. este tu stvrtinu pochopim.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 08:11:58

uz som to pisal v inej diskusii, ciel AMD je ziskat market share a ekonomicky HALLO efekt, pri podseknuti Intel ponuky o ~15 - 20%, by tento efekt nedosiahli, pretoze BFU zakaznik nie je z principu veci dost mudry a snazivy na to, aby svojmu predajcovi povedal, ze chce nieco ine ako Intel, ked tam nevidi znacnu cenovu vyhodu
tiez nepochopim, preco ludia vyvodzuju zavery podla najsilnejsej varianty, ked vacsina predajov CPU je v hladine pod 250$, tam bude mat Intel serioznejsie problemy hlavne po nastupe Raven Ridge platformy
Ad vykon 1800X vs 6900K, ano bude vyrazne odlisny v niektorych specifickych testoch zameranych na Double Precision a podobne, to je ale architekturna zalezitost, Ryzen je mensi a menej zerie oproti Skylake mArch(http://wccftech.com/ryzen-smaller-die-intel-zen-architecture-not-good-hpc/), ked sa taketo testy objavia treba ich brat s rezervou vzhladom na to ze tato ficura je vhodna pre HPC trh, nie gaming, nie bezne domace pouzitie
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 08:41:19
avatar
Citace:
tiez nepochopim, preco ludia vyvodzuju zavery podla najsilnejsej varianty, ked vacsina predajov CPU je v hladine pod 250$


toto je bullshit tyzdna.. Presne toto iste sa hovorilo o RX 480 a pritom nvidia je ta, ktora sa topi v peniazoch...
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 08:55:20

kto pisal ze AMD ide o to aby sa topilo v peniazoch ?, z dlhodobeho hladiska iste, ale pre nich je aktualne omnoho dolezitejsi market share a psychologicky marketing kde sa etabluju ako rozsirena a doveryhodna znacka a tento ucel RX rada splnila, kedze su momentalne na 34% dGPU trhu s rastovym vyhladom oproti situacii spred roka a pol kde mali 18% co je myslim zasadny posun, dokladuje to aj akciovy rast, medzirocne zhodnotenie o ~ 500% je jav celkom nevidany

Ad predaje staci si pozriet Alzu a najpredavanejsie procesory, je tam sice 7700K ako najpredavanesi, ale vsetky ostatne za tym su pod hranicou ~7500 Kc a je ich v sucte vyrazne viac
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 09:08:05
avatar
to ze AMD podlezie cenou Intel mu marketshare nezaruci..

ja chcem tym len povedat, ze v globale AMD neprekona 6900K ani nahodou.. aj ked ja osobne by som si to prial. Po zhliadnuti tej ceny (ak je pravdiva) o tom silno pochybujem..

niekto ten vyvoj zaplatit musi a predavat to iste za menej ako polovicu je nezmysel.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 09:41:53

Souhlasím, taky se mi nezdá, že pokud by měl opravdu takový výkon, že ho budou prodávat tak levně, to by pak byla koupě tisíciletí s ohledem na poměr cena-výkon, ale neříkám že by to nepotěšilo..
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 10:13:22
avatar
Třeba chce AMD ukázat, jak předražený je Intel.
Pokud rozdíl ve výkonu bude nižší než rozdílu v ceně, tak je jasné jak velkou má Intel marži a jak díky nekonkurenci cucá z lidí prachy.
Vůbec bych se nedivil, kdybychom výkon Intelu za 30tis mohli mít za 15tis.
Ať je to jak chce, doufám, že konečně nastane konkurenční "válka" což se projeví buď na ceně nebo na výkonu.
Uvidím
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 10:26:43
avatar
Přesně tak. Intel má neskutečný marže. A bez "konkurence" to nemá důvod měnit
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 11:08:05

Ano, předražený je a víme to všichni, taky aby nebyl když neměl ve výkonu konkurenci a kdo chtěl to nej na práci a hry tak si pořídil Intel, tak jako Honza, tak snad to bude opravdu tak a s konkurencí budou i ty ceny konečně rozumnější..
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 12:16:57

Kto intelu postavil výrobu z drahej ropy?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:22:13

Kernele mohli by ste vysvetliť, tie vaše narážky ? Teda kto je ten blázon, čo vyhadzuje petrodoláre z okna ?
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:33:31

keby si si našiel GF fa8 najprv 28nm 20nm a posledná licenčná 14nm od Samsung toto platili petrodoláre ale je stopka ! GF nedostavanú ani n. Musia si na seba zarobiť tak ako Intel . Nova ci už 10nm alebo 7nm bude z vašich zenov
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 14:29:34

Preboha nájdite si kto vytvoril GF a z akých peňazí a skupovali stratove vyrobí mimo iné aj AMD aj IBM
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 16:29:31

Pekne si pozri tabulku Odkazz 2003 koľko stáli najlepšie procesory (za 1 vtedajší dolár by si dnes dostal 1,33USD) ...3200+ stál v prepočte na dnes cca 620 dolárov čo v porovnaní s najsilnejším P4 555USD bol troška dosť rozdiel AMD nieje ľudomil a hneď ako bude mať niečo konkurencie schopné patrične tomu aj nastrelí cenu (pozri si ceny gtx 1060 a rx480 v čase uvedenia, keď boli drahšie ako 1060-tky, nie teraz keď sa amd-čiek nemôžu zbaviť tak ich dávajú 8GB verzie už od 229€ ...AMD je firma, je americká firma ktorá ťa bez hanby zderie z peňazí rovnako ako Intel a NVIDIA akurát nemá konkurencie schopné výrobky, to sa možno teraz zmení ale podľa nastavených cien to asi zas nebude to pravé pre high end Intelu
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:07:46

Prajem AMD úspech ale ten problém je obšírnejší.

Nad AMD visí stigma,pred ktorou strká AMD hlavu do piesku a súčasne, pre ktorú ho kupujúci zďaleka obchádzajú. Kým kupujúcich AMD nepresvedčí, že ju úspešne odstránilo, tak problém s podielom bude pretrvávať.

Koľko rokov predstavuje dlhodobé hľadisko ? ("z dlhodobého hľadiska sme všetci mŕtvi" - Keynes)
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 13:57:56

odpoviem aj Donovi Feketemu tymto,

dlhodobe hladisko je take kedy AMD bude bez dlhu a bude stabilne generovat zisk, tento ciel sa im nepodari bez vyraznejsej penetracie na rozne trhy a v dnesnej dobe je hlavny argument cena.

Ad cena vyvoja a vyroby, nejak stale zabudete ze 14nm LPE/LPP/LPP+ su spolocne pre GF,Samsung a IBM, a vsetci na tom yrabaju svoje produkty a GF nevyraba vyhradne pre AMD, uz som pisal ze RoI pre 14nm tejto iteracie je projektovana podla vyrobcov na 4 roky kedze 2019 chcu spustit masovu vyrobu na 7nm litografii, a nie su v tom len petrodolare z emritaov ako spomenul Kernel, ale aj zdroje na vyvoj od IBM a Samsungu, kedze je to joint project vsetky dalsie budu mat podobne fnancovanie, ergo nie je az tak nakladna, u Intelu je to ina pesnicka, oni si to vyvyjaju sami pre seba a pokial ma pamat neklame nemaju licencie na vyvoj a vyrobu inych platforiem nez x86 a chipov ktore pokryvaju licencie ziskane po kupe Altery
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 14:58:17

Tak tym si vysvetlil vsetko, teraz to uz chapem, lebo to dava zmysel.

Takze, ked uz davno AMD predavalo za nizsie ceny ako Intel a NV a ak sa nevzda a bude v tom skalopevne pokracovat dalej, tak raz sa mu podari zvysit podiel na trhu a budu si ho kupovat vsetci.
A toto netusil ani soudruh Keynes "dlhodobe hladisko je take kedy .. bude bez dlhu"

Dakujem za objasnenie a ospravedlnujem sa za moju neznalost
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-10 23:14:24

Ehm a teraz tú o červenej karkulke ....RX bol prepadák u ktorého to okrem veľkého hype spôsobili shitné referenčné karty a fakt že 1060tka prišla hneď a hlavne o dosť skorej s nereferenciami ...za druhé ty sleduješ nejakú alzu a nejaké nezaručené weby , mne stačí keď si pozriem steam štatistiku z posledného prieskumu (január 2017) a RX480 je čo sa týka podielu na úrovni 0,77% kdežto 1060 má už 3,37 čo po prerátaní znamená že na jednu rx480 sa predá 4,38 kusov 1060-tky ...to ti príde ako úspech? Ešte aj 1070 sa predáva 3,5x lepšie a dokonca aj 1080 je v herných PC 1,75x viac kúskov keď si taký analytik musíš pochopiť že AMD na grafikách totálne pohorelo ... a RX práve naopak urobilo v očiach užívateľov z AMD úplnú ..... sám som na ne čakal ale najprv tie odporúčané ceny prepálili a potom to porovnanie výkonu kde v DX11 dostali nažrať od 1060 (vrátane 3GB) a v DX12 ich max dorovnali (vo vulcane prekonali) som nakoniec zvolil zelenú ...
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 01:07:46

nVidia by vydělala i na kravským lejnu s vlastním logem. Prostě umí prodat. A když je to navíc dobrý zboží a je ho dostatek, není důvod k divení. :-)
Alza je seriózní e-shop. Nevím jak u vás. A moje sympatie si získala tím, že odešla od Heuréky. :-) Jako obrázek o prodejnosti má jejich statistika docela váhu. Určitě vyšší, než na té Heuréce. A RX 480 zas takový propadák nebyla. Součástí marketingu je i diverze a to nVidii v případě RX 480 vyšlo.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 08:53:02

STEAM, je asi tak zaruceny ako Alza ak nie menej, zavisly na vstupoch uzivatelov teda vonkajsich zdrojov dat, ja som na STEAME uz roky a ani raz som nevyplnil survey, a to som mal GTX aj Radeon grafiky a takych uzivatelov su miliony,
nehovoriac o tom ze je to len prieskum prave aktivnych uzivatelov, mnohi co kupuju AMD grafiky na steame ani nie su pretoze pouzivaju GPU na ine ucely ako hry(rendering/strih/tazba cryptomeny) na tieto ucely su AMD grafiky vhodnejsie kvoli compute componentom a paralelnemu procesingu, ale verte si comu chcete, medzirocny narast podielu na dGPU trhu o >50% by som prepadakom nenazval, ako som spominal, dokladuje to aj narast cien akcii o viac ako 500% a myslim si ze ludia ktori takto reaguju na portfolio a ekonomicke fundamenty firmy maju omnoho lepsi prehlad o predajoch a moznostiach nez ktokolvek na tomto fore ;)
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 09:43:40

Akcie nič nedokladujú ...proste niekto niečo zaujímavé predstaví a stúpnu ...treba sa pozrieť čo je sakra nárast akcií na Apple po predstavení prvého iphonu ...Steam je nestranná spoločnosť ktorá práve viac spolupracuje s AMD, neviem ako teraz ale v minulosti práve cez steam priamo šli natiahnuť AMD ovládače (keď som mal hd7000 series) ....práveže na miningy sa používajú prevažne špecializované čipy ktoré majú vyšší výkon a zožerú zlomok nie univerzálne CUDA a OPENCL GPGU akcelerátory to je už prežitok Grafické karty od RX460 / GTX1050 kupujú ľudia jasne s vedomím že idú hrať a práve by som povedal že aj tá STEAM survey je skreslená v prospech AMD pretože ako veľa ľudí tvrdí a je to naozaj tak NVIDIA je brand ktorý keď vidí niekto v skladanej zostave je spokojný a nemá potrebu obyčajný hráč riešiť survey, zato AMD si už kupujú trošku fanatickejší ľudia a je logické že sa na podobných prieskumoch zúčastňujú viac ....a chcel by som vidieť zdroj rastu predaja na trhu dedikovaných kariet v porovnaní s celkovým rastom GPU trhu, nielen fakty vytrhnuté z kontextu (rast predaja AMD kariet) a skús odrátať predaj ps4, ps4pro, xbox one a one S ktoré sú tam s najväčšou pravdepodobnosťou zarátané ale pri cene za ktoré AMD čip výrobcom konzôl dodáva (100dolárov za kus) to pre nich ziskové nieje, marža je minimálna a dostaneš pekné čísla kam sa AMD podielom prepadlo ...
Barracudka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 08:42:51

Steam je dost odveci co sa tyka statistik. Vidis tam rozdiel medzi mobile a desktop grafikami ? Ved si len pozri kolko % ma Intel s ich integrovanimi kalkulackovimi grafikami Si zober ze v notebookoch momentalne nemas sancu dostat ziadnu AMD grafiku ( z celkoveho mnozstva 2300 ntb na alze je 230 s AMD grafikou takze si urob obraz ).
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už se to blíží.... 2017-02-11 00:52:53

A místní teoretikové už si trhají občanky. A to ještě nevyšel jediný oficiální test. Klíííííd. Pamatujete na RX 480? A teď? Ticho po pěšině. A stejně si ten čip za ty prachy skoro nikdo nekoupí. Komu bylo zatěžko utratit desítku za Intel v době, kdy se o Zenu ještě nepsalo, ten si nekoupí ani RYZEN. :-) Tak to prostě je.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-11 13:40:17

Krásně napsáno. Tady na fóru RX480 před vydánim dosahovala výkonu GTX1070 a realita? Řeší se tu rozdíly pár fps mezi 1060 a rx480 a lidi se kvůli nim hádají jak magoři. Všechny ty teorie o výkonu a cenách, no nevim, zanedlouho to bude v tabulkách, tak co se stresovat. No aspoň mají obchody větší zisky z věšteckých koulí.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:06:20

ma to byt vonku za 3 týždne a žiadny produkčný kúsok nebol testoch ani v "uniknutom" teste . Inak zato co DD tu robí určite zen dostane
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:14:39

meanwhile in the world...
R7 1700 @319$

http://wccftech.com/amd-ryzen-7-1700x-389-8-core-cpu-benchmarks-leaked/
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:22:55

Ale testy jsou a jejich víc, jen musíš chtít hledat...

https://www.extremetech.com/computing/241688-new-leaked-benchmarks-show-amds-ryzen-going-toe-toe-intels-core-i7
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 14:36:25

tak grafy sú žiadna fotka cpu-Z ale pohľadám si to
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:03:14

to sú presne tie weby čo prorokovali rx 480 ako konkurenciu k 1070 s rovnako leaked benchmarkami a zrazu sa sotva doťahuje na 1060
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:20:54

Ibaže grafy sú z SE kúskov a je to tam uvedene . Ak by mal niekto produkčný kúsok dá tam výpis z CPU-Z . Ani podla čísla OP google nič nenájde
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:07:28

to ze PASSMARK este nema aktualny ID tag neznamena ze ide o ES , 3 tyzdne pred zaciatkom predaja je pravdepodobnost sa v teste objavi ES velmi minimalna, toto je predpokladam leak z interneho OEM testu na nizko taktovanych pamatiach, CPU-Z tiez nie je smerodajny pokial AMD nevyda oficialne data sheety a to bude az 2 Marec
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 291x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 209x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 827x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6