Průlom na trhu PC? Intel se dohodl s FTC. Slíbil, že už bude na konkurenci hodný Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 05 August 2010
altNa světě je poslední tečka za případem, kdy Intel využíval svého monopolního postavení a omezoval konkurenci.

 

 

 

Jak víte, v dobách nedávno minulých je jasně prokázáno, že Intel využil svého dominantního až monopolního postavení. V době kdy jediná větší konkurence, společnost AMD, nabízela po všech stránkách lepší produkty, Intel použil nezákonných prostředků, podplácel výrobce PC, aby produkty AMD vůbec neosazovali a penalizoval ty, které s AMD spolupracovali. Známé jsou i případy, kdy Intel ve spolupráci s některými softwarovými společnostmi, ale i on sám upravoval software tak, aby při rozpoznání jiného než Intel čipu, vykazoval nižší výkon. Tak dosáhl toho, že mnoho benchmarků a dalšího softwaru snižovalo výkon konkurence a tím poškodil jak ji, tak hlavně zákazníky. Tato praxe navíc stále u aplikací trvá.

Intel byl za zneužívání monopolního postavení potrestán postupně v několika částech světa, od Asie po EU. Stále však trvá na tom, že nic špatného prý neudělal a ačkoliv zaplacením pokut, kdy v EU to bylo přes miliardu Euro, v podstatě chybu uznal. Oficiálně ale stále trvá na svém a pravděpodobně to u toho tak zůstane. Posledním soubojem v celém případu zneužívání dominantního postavení, je pro Intel půda USA a spor s FTC. Zdá se ale, že i zde Intel vybruslí z celé věci s dohodou a k soudu se to ani nedostane. Ostatně krok k tomu udělal Intel už loni, kdy se dohodl s hlavním poškozeným, společností AMD na vyrovnání ve výši 1,25miliardy dolarů a navrch ještě přihodil novou licenční dohodu, která je pro AMD mnohem výhodnější než ta stará. AMD na oplátku stáhlo všechny žaloby a Intel se tak vyhnul pravděpodobnému odsouzení a mnohem vyšším pokutám. Novému AMD, které už nemá mnoho společného s tím před lety, však šlo hlavně o novou licenční dohodu a tak nemělo zájem dál spory protahovat. Dohoda mezi AMD a Intel připsala na stranu Intelu kladné body a umožnila tak i novou dohodu s FTC. Ta obsahuje několik zajímavých věcí …

V první řadě se Intel vyhne opět přímému přiznání své vinny a jasnému zneužívání monopolního postavení, ale nebude to úplně zadarmo. Dohoda totiž obsahuje několik velmi konkrétních věcí a závazků:

  • Intel musí zcela ustoupit od obchodního modelu založeného na slevách pro výrobce PC za to, že kupují kompletní řešení Intel, anebo dokonce slevy za to, že nekupují konkurenční řešení. Intel také nesmí trestat a znevýhodňovat výrobce PC, kteří konkurenční řešení také nasazují. Intel také nesmí klamat o výkonu svých procesorů ve srovnání s konkurenčními.

 

  • Zajímavým bodem je nařízení o tom, že Intel musí změnit své licenční podmínky a dohody s AMD-ATI, NVIDIA a VIA tak, aby měly větší volnost ve využívání a nasazování technologií. Pro VIA navíc musí Intel rozšířit x86 licenci na dobu nejméně dalších 5 let od roku 2013, kdy vyprší stávající x86 licence VIA.

 

  • Zajímavý bod je, že Intel musí udržovat ve svých procesorech interface PCIe po dobu nejméně dalších 6 let a umožnit tak osazování konkurenčních GPU k procesorům Intel bez toho, aby to mělo vliv na jejich výkon. Intel tak v podstatě teoreticky musí umožnit i výrobu čipových sad s integrovanými grafikami, což je dobrá zpráva pro NVIDIA, která na tomto poli s Intelem vede spor.

 

  • Nejzajímavější a potenciálně nejdůležitější je ale nařízení, podle kterého Intel musí prozradit, které jeho překladače rozlišují mezi Intel CPU a ostatními, které pak jiné procesory ve výkonu penalizují. Intel také bude muset uhradit náklady na předělání softwaru tak, aby nedocházelo ke zvýhodňování čipů Intel. Otázkou je, jakého množství softwaru se to týká, a možná se dozvíme skutečný rozsah, kam až tato dlouhá léta používaná praktika vede. Existuje totiž řada podezření, že i mnoho současných aplikací je podobným způsobem postiženo a že výkon Intel procesorů není ve srovnání s konkurencí v reálu takový, jak nám ho dnes mnohé testy ukazují. Až doposud jsme ale neměli žádné možnosti, jak něco takového dokázat a náprava situace byla v podstatě nemožná. Intel tak teď musí přiznat barvu všem vývojářům a ti, kteří zjistí, že něco není v pořádku a jejich software znevýhodňuje čipy konkurence, tak jim Intel musí uhradit náklady na nápravu.

Osobně si ale nemyslím, že bychom jako zákazníci byly svědky nějakých velkým změn. Potencionálně největší dopad by mohlo mít nařízení o nápravě situace s kompilátory, znevýhodňující v různém softwaru jiné než Intel CPU. Dokonce bychom mohli být svědky, že s novými verzemi běžně používaných aplikací „zázračně“ naroste výkon procesorů AMD, ale třeba i VIA. Ale nevíme, kam až tento problém sahá.

Pokud jde o další opatření, tak uvolnění licenčních podmínek vítají všichni konkurenti. Ale velkého vlivu mít nebude. AMD již loni dosáhlo svého a může vyrábět CPU s technologiemi Intel i mimo své továrny, což potřebuje proto, že už vlastně své továrny nemá a prodalo je GF, které navíc provozy rozšiřuje. U VIA by podobné uvolnění nemělo mít valného dopadu, protože firma je malá a nemá velký odbyt ani stávajících řešení a licence sama o sobě nic nevyřeší. U NVIDIA by mohlo znamenat uvolnění licencí možnost vývoje vlastního x86 CPU, což NVIDIA nutně potřebuje. Ale to je běh na velmi dlouhou trať a vývoj konkurenceschopného CPU by trval roky. Pro NVIDIA by tak potenciálně nejzajímavější měla být nařízená přítomnost PCIe řadiče v CPU Intel pro následujících 6 let.

Teoreticky by to umožnilo výrobu čipových sad NVIDIA, prakticky ale asi ne. Čipové sady s Integrovanými grafikami nezanikly proto, že by je Intel nechtěl, ale hlavně proto, že vše se Integruje do CPU. A tak prostě klasickým čipovým sadám a Integrovaným grafikám odzvonilo. Navíc proč používat nějakou integrovanou grafiku v čipsetu, když je v CPU. A vzhledem k tomu že CPU s GPU brzy budou tvořit jediný monolitický čip, těžko se tam NVIDIA, či ATI prosadí. Na druhou stranu pro následujících 6 let máme jistotu, že PCIe tu bude přítomno a na Intel platformě tak budou ATI a NVIDIA grafiky bez problémů fungovat, i kdyby Intel vydal vlastní grafické karty a třeba uvažoval o jejich zvýhodnění.

Dohoda nebude mít ani žádný vliv na prodeje a výrobu PC. Intel sice podobné praktiky cenových zvýhodnění komplexních Intel řešení nesmí používat, ale to mu nijak nevadí. Tak prostě plošně sníží ceny a využije svého postavení a výrobních kapacit. Na prodeje a cenu PC a podíl Intelu na trhu by tak dnes neměla mít dohoda s FTC žádný vliv. Jenže je to hlavně proto, že Intel má dnes srovnatelné, nebo lepší produkty než AMD, což v době, kdy podobných praktik začal využívat, neměl. Dopad dohody by se tak projevil až v případě, že by Intel měl horší produkty než AMD. Nyní to ale zatím nehrozí. Pokud jde o výrobce PC, jak jste si jistě všimli, v podstatě úplně všichni nabízejí konkurenční AMD platformu ve všech svých PC. Mnozí výrobci také byli potrestáni pokutami za pachtování se s Intelem a jejich další praktiky jsou pod dozorem, a tak už nějakou dobu sekají latinu. Dohoda s FTC tak nemá žádný vliv na současnou situaci a je spíše dohodou na papíře, že by současné podmínky měly vydržet.    

 Tato dohoda zatím nenabyla platnosti, je ale veřejná a bude se o ní ještě jednat. Spokojenost s ní ale vyjadřuje jak FTC, tak Intel. Je ale otázka, jak moc tato dohoda může poměry na trhu vůbec změnit, i když je velmi konkrétní. Intel minimálně nemusí veřejně přiznávat, že se vůbec něčeho dopustil, že šidil zákazníky a ovlivňoval konkurenční prostředí. A to podle mě není dobře. Na druhou stranu Intel je prostě v postavení nezpochybnitelného leadera trhu a FTC tak chtěla alespoň umožnit vytvoření nějakého konkurenčního prostředí, které na tak významném odvětví bohužel chybí, protože když má jeden dominantní výrobce 80% trhu, vydělává násobky obratů nejbližšího konkurenta a neexistuje výrobní kapacita, která by jej nahradila, těžko se o nějakém konkurenčním prostředí dá mluvit.

 Otázkou je, zda se dalo vůbec dosáhnout v této situaci více. Intel musel slíbit, že bude hodný a nechá konkurenci alespoň teoretickou šanci vyniknout. Jinak ale i FTC, jako americký úřad, sledoval vlastní zájmy. Intel je super obří americkou firmou, pravděpodobně nejdůležitější technologickou firmou, kterou USA mají. USA není ochotna ji riskovat, či výrazně omezovat ať už pro své vlastní hospodářské zájmy nebo bezpečnostní zájmy. Dohoda má tak charakter stanovení mantinelů a dělání pořádku ve vztazích. Intel tak v podstatě musel jen slíbit, že už bude hodný a bude se koukat, kam šlape, protože není na trhu sám, ať už si o sobě myslí cokoliv.

Zdroj: Reuters

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 15:01:54
avatar
Vlk sa dohodol s Medveďom že už nebude chodiť do košiara a žrať ovce. Miesto toho sa pôjde pásť na pole ku kravám. Bodaj by som sa mýlil, som presvedčený že väčšina nekalých praktík bude pokračovať akurát si dajú väčší pozor a nebudú to robiť tak okato ako doteraz.
Pri svojich rekordných ziskoch si intel môže dovoliť zaplatiť také pokuty kľudne každý kvartál bez toho aby to ohrozilo jeho podnikanie.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 15:37:57
avatar
Přesně tak. Budou pořád stejní, jen to nebudou dělat tak okatě a nenechají se chytit. Ty pokuty za to nestojí ani Intelu :-)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 15:36:55
avatar
Souhlas.Intel je kapitola sama pro sebe.Já mám někdy pocit že tím vším se jenom ohromně baví a dělá si stejně co chce.Prostě jednou za čas si posype hlavu popelem a jede dál ve s vích kolejích nikým prakticky neohrožující.No musíme to brát tak jak to je a podporovat konkurenci.Samozřejmě ne bez hlavě.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 07:55:35

Já myslím, že AMD už nic nezastaví a za několik let bude Intelu zdatnou konkurencí. Jen si prostě počkáme.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 10:05:23
avatar
keby Intel nepodplacal vyrobcov PC , tak konkurenciu by uz Intel mal !
Hnusne podle Svine !
Uz si nikdy nekupim ani len 1 tranzistor od Intelu !
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 10:11:20
avatar
Souhlasím s tebou, ale jsi trochu naivní. MS produkty nakupuješ? V IT se vždycky podvádělo a kradlo, za každou velkou společností je temný stín.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 10:51:58
avatar
okrem Windowsu nic ine ! Fungujem na freeware aplikaciach
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 11:53:45
avatar
Čo máš stále s Microsoftom? Nejak konkrétne ti tá firma ublížila? Alebo len potrebuješ dávať na známosť, že za ich software neplatíš?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 14:09:55
avatar
Pokud nemusím, neplatím. Ale problém je, že pokud chce dneska člověk notebook, musí si jejich OS zaplatit, protože zkrátka jiná možnost není. A to se ti zdá košér?
MS byl ale jen příklad.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 16:05:22
avatar
Jasné, že nie všetko okolo MS je košér. Ale ak si človek dá námahu, môže ešte aj dnes kúpiť laptop bez OS. Ja som minule jeden našiel od MSI, ale zatiaľ som nič nekúpil. A Linux mal šancu na netbookoch a skončil veľmi rýchlo, keď sa MS rozhodol podržať na trhu XPčka a neskôr záujem o netbooky aj tak dosť ochladol. Ľudí od Windows len tak neodnaučíš. A navážať sa do MS len preto, lebo ich systém je skoro v každom novom počítači?
S Windows som už akosi zmierený, dokonca som rád aj za aktualizácie, ktorých budúci utorok zas vydajú rekordný počet.
Najradšej by som bol, keby sa konečne vykašlali na všetky tie debilné aktivity okolo vlastnej konzoly a radšej sa sústredili na vývoj OS. A veľmi sa dneska bavím na tom, ako Apple vyfúkol MS trh s padmi, keď mnoho rokov predtým som sledoval tie ich koncepty UMPC až nakoniec aj tak musel prísť iPad a ukázať všetkým, ako sa to robí. Nie že by som si pad hneď chcel kupovať, ale škodoradosť je krásna vec... Windows Mobile a teraz Windows Phone detto. Neviem či im je to treba, dávno im ušiel vlak menom Google Android.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 17:10:46
avatar
tak kdo by mel zajem o netbooky s linuxem, ktere byly pri stejne konfiguraci drazsi nez ty s xp?aby si nasel nejakou hotovou sestavu nebo notebook s linuxem ci bez os, tak se musis hodne snazit. akorat co vim, tak to msi nabizi nektere nb bez os, ale tahle znacka je treba pro me neprijatelna. takze jedina moznost je si pres internet nakonfigurovat nakej dell nebo thinkpad a objednat z ameriky...no moc idealni situace to neni ze?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 17:25:29
avatar
Nie, nie je to ideálne.
Prečo je MSI pre teba neprijateľné? Zlé skúsenosti? V dohľadnej dobe budem niečo riešiť, tak každá rada vítaná. Doteraz som mal Asus a najradšej by som u nich ostal.
Ak by som ale kupoval hneď, asi by som šiel do tohto Odkaz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 17:32:02
avatar
no ma ho bratr a je sileny...topi rve priserna klavesnice a dolni rohy u displeje praskaji...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 19:28:39
avatar
Vím, že notes bez OS nebo s Linuxem koupit jde, ale vybírat si notebook podle přiloženého OS, navíc když těch s windows je mnohem víc? Raději se při výberu soustředím na hw specifikace.
Navíc velká spousta výrobců ještě vůbec nenabízí modely bez OS nebo s Linuxem.

Microsoft jako takový už mi tak nevadí, používám jejich produkty už spoustu let a jsem víceméně spokojený. Pokud občas zním jako vyložený MS hater, je to asi tím, že mě trochu rozličuje to, jak tu DD v jednom článku oslavuje monopol microsoftu a v druhém straší před googlem.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-08 00:44:20

TY netbooku s linuxem se moc enprodávaly z několika důvodů. Za 1. Linxu kteří výrobci použili byl většinou osekaný na úrověn nokie 3310. Za 2. Lidi stejně většinou ani netuší co je to linux takže se takovým nákupům vyhýbají. Za 3. Jak už někdo psal výše, Microsoft podržel XP které v té době netbooky ještě obstojně zvládly utáhnout. (a po hype s netbooky je zase rychle odříznul)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 11:55:00

Vědomě si také od Intelu nikdy nic nekoupím. Ani si nepamatuji, že bych to někdy v minulosti udělal.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 16:11:21
avatar
Intel z toho docela pěkně vybrusluje
Ale za tyhle problémy si může sám. Nějaké "chytré hlavy" tam museli prosazovat politiku pletichaření a úplatkaření proti AMD když to vůbec nebylo zapotřebí. Sice AMD mělo lepší CPU ale nemělo kde jich dostatek vyrábět, takže když by Intel žádné sabotáže nepodnikal tak by toho stejně o mnoho víc AMD neprodalo protože by je nemohlo vyrobit
Intel byl a je v takové pozici že ho sebelepší CPU od konkurence nemůže ohrozit, takže byly takové akce nejen zbytečné ale i nákladné a je otázka zda se vůbec finančně vyplatily .
Ovšem největší sviňárna bylo nasazení detekce cizího CPU do softu. Už dřív mi bylo divně jakto že ve hrách a obecných aplikacích jsou Phenomy a C2Q vyrovnané ale v benchmarcích a specializovaných softech je drtí, na to že si kontrolní orgány posvítily je jedině dobře
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-08-05 22:26:09

Osobne si myslim, ze k narastu vykonu aplikacii ktore mate doma velmi nedojde-mozno az na hry.
.................................................
Drviva vacsina aplikacii ktore sa vyuzivaju na PC vytvaraju male firmicky, ktore nemaju na to,aby si zaplatili Intel kompilator. V drvivej vacsine pripadov sa pouzivaju kompilatory dodavane vyvojovym nastrojom, ktory firma pouziva.
.................................................
U specializovanych softov ktore vytvaraju TOP firmy je to ale ine, tam sa naozaj vyuzivaju Intel kompilatory. A to sa tyka aj top vyvojovych studii ktore vyvyjaju hry.
Howkey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Havok 2010-08-06 12:03:45

Mě by nejvíce zajímalo, jestli se to nějak dotkne i softwarové fyziky Havok, kterou Intel sponzoruje
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 17:46:24
avatar
Nejspis ve vedeni Intelu, uz nejsou ty sicaci, co tohle vymysleli. AMD na tom vydelalo novou crosslicenci a pokud by se nejednalo jen o tu licenci pak si i myslim, ze by to dotahli az k soudu a Intel pekne osolili
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 21:29:49

ČILI Intel se jím vysmál do ksichtu. Hodil opičákům pytlík buráků a jede si dál. Je tak gigantický, že jakýkoliv zásach zasáhne ekonomiku USA. Dávno ho měli soudně rozdělit tak jako IT&T.
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-08-05 22:18:47

Je tu trosku rozdiel. AT&T mohol byt rozdeleny na niekolko casti sposobom, ze novovytvorene firmy si v podstate okamzite po vzniknuti konkurovali. Toto u Intelu dost mozne nie je. Jedine ze by sa Intel rozdelil na vyvoj cipov, vyrobu polovodicov plus vyvoj vsetkeho ostatneho. Tieto novovytvorene firmy si ale navzajom konkurovat nebudu, takze trhu to aj tak nepomoze.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 23:39:19

Je to rozdíl i těžší by to bylo, ale kam to dospělo. Intel vyrábí polovinu VGA čipů, uzavřelo svojí platformu, čipové sady nesmí nikdo jiný vyrábět. Koukni na ceny základních desek. Konkurence je hnacím motorem pokroku. Dovolí si prodávat šestijádro za 1000 dolarů.
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-08-06 10:52:44

Ja s vami v zasade suhlasim. Len namiesto jednoduchych vyhlaseni "rozdelme Intel" a podobne sa snazim najst naozaj produktivne riesenie.
............................................
Skuste sa vzit do koze sudcu ktory bude rozdelovat Intel. Ako to urobit tak,aby to bolo naozaj prospesne pre cely trh a zaroven ospravedlnitelne voci akcionarom(sukromnym vlastnikom) tejto firmy?
............................................
Mozeme napr. rozdelit Intel tak ako som navrhoval vyssie. Vznikne spolocnost na vyvoj cipov, na vyrobu atd. Lenze ako pomoze trhu spolocnost na vyvoj cipov, ale pod inym nazvom? Bude to sice firma ktora uz nebude mat prijem z vyroby cipov, z predaja gr. kariet a podobne, ale stale to bude najvacsia firma na svete vyvyjajuca cipy, firma ktora vlastni vsetky podstatne patenty a know how. Proste trhu to nijako nepomoze.
.............................................
Jedine naozajstne riesenie sa podla mna nachadza v uprave patentoveho prava. Lenze to je na inu diskusiu. Ja by som si to predstavoval tak,ako funguju patenty pri vyvoji liekov a v zdravotnictve. Tam vam patent chrani vas liek ktory ste vymysleli maximalne 5 rokov a potom to moze vyrabat akakolvek ina firmicka na svete-samozrejme pod inym nazvom, pretoze za 5 rokov si vybudujete obchodnu znacku typu Viagra a to je znacka ktora ma svoju cenu.
..............................................
Takto je zarucene, ze vyvoj v liekoch nie je blokovany nejakou debilnou pravnickou firmou ktora vykupy dolezite patenty a potom chce udelovat licencie za nehorazne sumy. Alebo nejakym gigantom v zdravotnicve typu Intel alebo Microsoft ktory ma patentovane aj take debility, ze lieky mozes uzivat v prasku. Naviac pristup k naozaj drahym liekom maju aj krajiny typu "made in Africa", ktore si ich mozu vyrabat same-ale samozrjeme neponesu povodny obchodny nazov. No a samozrejme musia vediet,ako ten liek vyrobit.
stese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-05 22:20:41

"Zn
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 07:52:28

Jestliže Intel slíbil, že už bude na konkurenci hodný, tak to jen potvrzuje, že se dříve moc hezky nechoval. Takže se přiznává k nekalostem. To by ale nemělo být důvodem k odpuštění.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-06 10:02:58

teraz intel nebude moct podplacat.. a predtym mohol? to bolo dovolene?
Huron15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 09:29:18

Toto je uz moc.. je vidno ze Tento WEB je len o AMD a ATI... citujem "V době kdy jediná větší konkurence, společnost AMD, nabízela po všech stránkách lepší produkty, Intel použil nezákonných prostředků, podplácel výrobce PC, aby produkty AMD vůbec neosazovali a penalizoval ty, které s AMD spolupracovali". Nikdy nemali lepsie produkty a to mi musite dat zapravdu vzdy ich mali Inteli Vykonejsie
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 21:21:15
avatar
Intel fanatik hadr... k tomu neni co dodat
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 21:49:08
avatar
Obdivujem DD-ho že má božskú trpezlivosť s niektorými fantikmi, nevzdelancami a zakomplexovanými jedincami.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 22:17:21
avatar
V jednom má ale pravdu, je to už hodně dávno, co AMD nabízelo po všech stránkách lepší produkty než Intel. V tomhle DD uletěl.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 23:21:07

nemůžu si pomoct, ale nejvíc flamu o objektivitě vzniká v diskuzích.
Né články, ale čtenáři rozjíždějí nekonečné diskuze o zaujatosti atp. ... Pak to tady tak vypadá a nese se v tomto duchu.
Je to tady už taková tradice a po těch letech co ddworld funguje, je to už opravdu né tragické, ale tragikomické.

Myslím si, že můžu hodnotit, jelikož DDW navštěvuji od roku 2006 co tento servr vznikl a o objektivitě něco vím.
Mám starý účet s nickem Hanzy, který nepoužívám. Pak jsem si vytvořil nový ... původně book, pak jsem ho přejmenoval na mé aspon skorojméno HonzaN a po těch letech mých úletů, co jsem zde předváděl musím 100% uznat a chápu, že Jan Stach se nijak neskrývá a všechna jeho práce jde na jeho triko pod jeho vlastním jménem. Všechna čest a klobouk dolu.
Proto už ignoruju všechny ty ( a že jich nebylo málo ) co zde mluví o objektivitě a napadají autora ze zaujatosti ...
Ono se to hezky hodnotí z pozice anonymních čtenářů, kteří se snaží ukázat, že vědí něco líp než DD a taky to dají patřičně najevo ... o jejich tvorbě ale není co napsat ... žádná není.
Když si uvědomim, že skoro za vším je jedna osoba , tak se musím stydět jak za sebe, tak i za ostatní, kteří vykřikujou z anonymity cosi o objektivitě a zaujatém autorovi.
Dnes jsou mé znalosti značně zeslabeny, nežeru tolik IT jako dřív a proto moc dobře vím, že tu napadáme DD vlastně zbytečně.
Jak dlouho v našem životě asi budeme sledovat DDW ? a budem se zajímat o HW ?
Nevěřím, že to bude nějak moc dlouho ( starší jistě chápou )
, takže tzv výkřiky do tmy, stejně skončí v zapomění a nás/mě do budoucna nijak neovlivní.
Proto nechápu zbytečné obvinování ... vlastně chápu, byl jsem taky takovej

PS: nestydím se za upřímnost a po těch letech je mi FUK, co si o mě tady kdo myslí ...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-08 17:56:05
avatar
Objektivita je takový zlatý grál novinařiny, o které každý mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl. Dokonce už se mluví i o objektivních recenzích, což je nám, kteří víme co to recenze znamená, k smíchu. Nikdo nepíše zcela objektivně, každý je ovlivňován svým okolím a svými vlastními názory a to se naprosto logicky projevuje v článcích. Jediný rozdíl potom je, jak moc.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-08 18:05:16

... a jak kdo ji hodnotí ;))
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-08-08 19:43:01

V zasade s vami suhlasim. Niekedy sa ale stava,ze kritika je opravnena-a takej sa bat netreba, pretoze posuva cloveka dopredu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 09:22:02

jasně že je kritika potřeba, to nikdo nezpochybnuje.
Ale je kritika a kritika ... ale pokud nezapaluje, nemá cenu řešit.
036Xko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-07 11:38:06

Huronko ako si nato prisiel ze tento web je len o AMD/ATI sa rozbehlo. Ja fandim AMD to priznavam ale zato nehovorim ze aj Intel nemam rad. A to co spavil Intel aby mal akoze lepsie CPU v niektorych softoch tim ze pri zistení AMD napr. bol horši vykon. Ak ste si vsimli tak aj niektorých hrach je davani Intel ako odporučani takze aj to sa mi zda byt podplacanie. Ale osobne si ties myslim ze takemu kolosu akoje Intel nejaka pokuta neuskodi. Ved Intel nepodnika iba s CPU.
Huron15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 09:43:02

Ano??? ... ja mam procesor AMD aj Grafiku ATI... ale aj tak KEDY tu bol naposledy neaky pozitivny Clanok? NVIDIE?... same kydacky.. alebo ? este ani raz som tu nevidel zaporny clanok o AMD??? ako je to mozne??
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 11:24:07

že se vůbec ptáš ... AMD je přece nejlepší firma, která dělá pro své zákazníky vše co může. Na AMD není co kritizovat.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 11:26:11
avatar
A čo také zlé urobili Ak o niečom vieš sem s tým, podeľ sa s ostatnými.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 11:29:51
avatar
cuda, physX, předraženost, už dávno se cpou do všech her, tak co asi voe?
036Xko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-09 10:42:25

Aj ja mam AMD a ATI . Možna preto ze AMD nespravy nic zle a nepodvadza tak alebo si dava lepsi pozor .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 553x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6