RayTracing 2009: hra Quake Wars na Intel procesorech |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach
|
Friday, 23 January 2009 |
Nová ukázka RayTracingu, tedy grafického zpracování a v tomto případě přes procesory společnosti Intel.
RayTracing metoda zpracování obrazu je jedna z nejstarších, které známe. V principu je jednoduchá, je to vlastně zjednodušeně řečeno zpracování obrazu v reálném čase. Problém je ale obrovská výpočetní náročnost této metody, takže její užití nebylo dlouho možné. Až v roce 2008 se o ní začalo opět hodně mluvit v souvislosti s nástupem a vývojem Intel grafických karet, které jsou založeny na CPU společnosti Intel.
Nejnovější video ukazuje hru Quake Wars v raytracing metodě. Nejnovější video jeden na čtyřech šestijádrových procesorech Intel v rozlišení 1280x720 ve 20-35 snímcích za vteřinu a vypadá takhle:
Proti několika dřívějších pokusech je to obrovské zlepšení v každém směru. Stále však zůstává řada problémů, HW náročnost díky novým a novým CPU na trhu, které jsou stále výkonnější, sice klesá, ovšem samotný RayTracing je stále daleko do svého použití. Pěkné jsou nové efekty, které tato metoda umí, ovšem slabinou jsou stále stíny a stínování obecně, které se moc nedaří. Stále je tak hodně co vylepšovat a RayTraicing je stále hudbou až let následujících.
Zdroj: CB
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|
|
PC sestavy a výběr komponent
|