RayTracing 2009: hra Quake Wars na Intel procesorech Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 23 January 2009
altNová ukázka RayTracingu, tedy grafického zpracování a v tomto případě přes procesory společnosti Intel.

 

 

  RayTracing metoda zpracování obrazu je jedna z nejstarších, které známe. V principu je jednoduchá, je to vlastně zjednodušeně řečeno zpracování obrazu v reálném čase. Problém je ale obrovská výpočetní náročnost této metody, takže její užití nebylo dlouho možné. Až v roce 2008 se o ní začalo opět hodně mluvit v souvislosti s nástupem a vývojem Intel grafických karet, které jsou založeny na CPU společnosti Intel.

 Nejnovější video ukazuje hru Quake Wars v raytracing metodě. Nejnovější video jeden na čtyřech šestijádrových procesorech Intel v rozlišení 1280x720 ve 20-35 snímcích za vteřinu a vypadá takhle:

  Proti několika dřívějších pokusech je to obrovské zlepšení v každém směru. Stále však zůstává řada problémů, HW náročnost díky novým a novým CPU na trhu, které jsou stále výkonnější, sice klesá, ovšem samotný RayTracing je stále daleko do svého použití. Pěkné jsou nové efekty, které tato metoda umí, ovšem slabinou jsou stále stíny a stínování obecně, které se moc nedaří. Stále je tak hodně co vylepšovat a RayTraicing je stále hudbou až let následujících.

Zdroj: CB

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 08:23:45

V principu je jednoduchá, je to vlastně zjednodušeně řečeno zpracování obrazu v reálném čase.

To je preci pitomost, RayTracing - je zobrazeni na principu sledovani Paprsku svetla (uz z nazvu ej to jasne) snazi se co nejvice podobat chovani svetla v realnem svete a to vcetne odrazu a odlesku.
Cim vice technologii s zakomponuje tim je generovany obraz narocnejsi na vypocetni vykon (zapojeni stinu, odrazu, lomu svetla atd.) V idealnim pripade by se obraz mohl velice hodne podobat skutecnosti.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 08:55:53
avatar
Dokud se tato technologie nestane standardem v nejakem rozhrani(DX, OpenGl), tak nema sanci se prosadit. Za 5 let je mozne, ze se objevi hry s prvky vyuzivajici ray-tracing, ale k masovemu rozsireni dojde az ve chvili, kdy bude normalni 16-ti a vice jadrovy procesor nebo se prosadi univerzalni akceleratory zalozene na mnoha univerzalnich CPU(aktualni GPU nejsou moc univerzalni - to je i duvod proc jsou v oblasti grafiky daleko schopnejsi v soucasne dobe nez CPU).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 16:22:17
avatar
To jaksi není možné. Direct3D a OpenGL jsou metody vykreslování. RayTracing je další, nemůže se prostě stát součástí jiného rozhraní, jednoduše to nejde. Vzhledem k velikosti Intelu je to jedno, oni si dokážou protlačit nové rozhraní.. obzvlášť když budou spolupracovat s MSkem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:14:46
avatar
jsem myslel ze metody vykreslovani se deli na raytracing a rasterizaci..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 22:09:28
avatar
Jo to je pravda, každopádně je to s Directem nebo OpenGL neslučitelné.. MS může časem vydat něco jako novej DirectX, ale pokud to bude raytracing, tak to bude mít společnej jen název..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 09:02:48

Vše zatím nasvědčuje tomu, že se uplatní jen nějaké prvky RayTracingu, jako univerzální metoda se zatím nemá šanci prosadit. Bude záležet hodně na Intel Larrabee jestli se povede. Pokud by např. Larrabee bylo grafickým čipem nové generace konzolí pak bude mít nasazení RayTracingu smysl a využívat jej bude i Nvidia a ATI.
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 09:06:59

Upřímně řečeno obraz až na zrcadlové plochy vypadá nic moc.
Hlavně voda je hnusná.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:19:06
avatar
to je hrou,nikoli renderovací metodou.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:29:05
avatar
to není hrou to je tou příšernou kvalitou videa na kterém je stěží vůbec něco vydět
Neznámý  2009-01-24 18:46:24

Šak si pridám za Youtube odkaz "&fmt=22", ni?
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 09:07:42

dost by ma zaujimalo ako by si s tym poradilo Larrabee.. no uvidime.. mozno takto o rok uz ju Intel bude mat..
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf? 2009-01-23 10:53:34
avatar
Citace:
V principu je jednoduchá, je to vlastně zjednodušeně řečeno zpracování obrazu v reálném čase
.

Si snad DD děláš srandu.
To už by bylo lepší kdybys o nic nenapsal, kdyby sis o tom aspon neco přečetl.
RayTracing = trasování paprsků světla, náročná metoda kdy se počítá dráha paprsku od zdroje až do pohlcení, pak mohu vznikat krásné odrazy, lomy, raytracové měkké stíny atd.
Při renderování pěkně nasvětlených jednoduchých scén, může trvat jeden obrázek třeba 5 minut.
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 20:37:39

V tomhle případě má DD pravdu. Je to jedna z nejstarších metod a ve svém principu je opravdu jednoduchá. Současný software používá pro realistický rendering jiné algoritmy, na které si pro využití v real-time počkáme pár let. Před 10ti lety jsem na statický obrázek čekal desítky hodin. S novým hardware to bylo desítky minut. Ale z hlediska kvality se raytracingem nedají dosáhnout fotorealistické výsledky. Musím používat fyzikální rendery a u těch se zase dostávám na hodinové časy a musím řešit renderovací farmu.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 11:37:25

Ze by se i mistr tesar Intel utnul?

Nemyslim to ve zlem, jen chci rici ze 24jader + 24jaderHT by na tom bylo s obrazovou kvalitatou tak nejak rozhodne vyrazne lepe nez stavajici pokrocile enginy v grafickych kartach to se rozhodne rici neda a znamena to jedine, ze cistokrevne samotne RT nema trzne sanci(velka darda a maly prinos oproti stavajicim a blizce budoucim dx11) a bude muset byt RT obohaceno o mnoho optimalizujicich algoritmu tak jako tak.....
Na druhou stranu u Intelu moc blbcu nezamestnavaji takze tohle jim uz je asi take jasne a delsi dobu, a nedivil bych se kdyby za 1 ci 2 roky prisli s necim co bude stat za to, zaroven je vsak nutno si uvedomit ze ani nV a Ati nejsou zadni zabari a drevaci a urcite budou pokracovat na vyvoji stavajicich metod takze nezbyva nez rici "toz buducnost ukaze"...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Budoucí engine 2009-01-23 12:46:46
avatar
Raytracing není zdaleka všemocný, může být tak maximálně součástí pokročilejšího grafického enginu blízké budoucnosti, nic víc, nic míň...
Dneska se pojmem raytracing zaklíná kdekdo, ale je to jen jeden z mnoha způsobů zobrazení výsledné scény a sám o sobě má mnoho nedostatků, proto se kombinuje s jinými renderery...
Tak jako se všem burákům říká arašídy, protože je za první repubiky exkluzivně dovážela firma ArRashid, tak se dnes nad každým hezkým obrázkem každý znalecky rozplývá "to woe ten rejtrejsink je fakt síla..."
Ale zalistujte v diskuzích, už se tady na DDW toho o tom namlelo dost
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:15:25

Já řikám burákům burašídy.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:26:34
avatar
Tak v tom případě Raysiota
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:17:16
avatar
a hlavne jak je videt i v quakovi tak textury ti taky nenahradi jinak moc pekny clanek o raytracingu a rasterizaci jsem kdysi cetl na svethardware..kdo o tom chce vedet o neco vic tak at to tam omrkne
eR_Skaarj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:51:02

To "nové" video je pěkně staré, min. rok jestli ne víc.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 16:29:02

No tak z toho videa bych nepoznal ani zanic, že se jedná o raytracing. Nějaké high-res video by nebylo? Na youtube to vypadá jak mix Source enginu s CryEnginem.
eR_Skaarj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 16:52:42

Ona ta aplikace ray tracingu se tam projevuje jen v některých odlescích, odrazech na těch "zrcadlových koulích" a pak zkreslením pod vodní hladinou (které mi navíc připadne dost přehnané). Jinak tam opravdu nic znatelného není (pokud jsem něco významného nepřehlédnul).
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:29:26
avatar
současné pokusy s realime raytracingem používají nejjednodušší možné výpočty,takže se prakticky jedná jen o dokonalou ostrost odlesků a hrátky s paprsky které za rasterizace nebyly možné,tudíž zatím žádné reálnější nasvícení než můžeme běžně vidět s rasterizací. Viděli jste snad na nějakých ukázkách že by probíhal color bleeding?
Stejně jako se nedá říct že by se objevil dopad odraženého nebo lomeneého slunečníh světla zůsobující přidané nebo ubrané světlo relativně k přímému osvětlení.
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:35:17

Ano to je přesně problém videí na internetu chtělo by to aspon HD 720-řádkový abychom mohli posuzovat jak to doopravdy vypada. Jak už bylo psáno zatím nemáme dostatečný HW abychom mohly provozovat hry s RT takže je to dost ochuzeny. Jenom tak co RT dokáže a jak vypadají obrázky které jsou dělány pomocí RT
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz

sám jsem nějakou dobu tuto metodu zkoušel, pokud by jste někdo měl zájem si to taky zkusit není to sranda ale na root.cz vychází dobrý seriál
Odkaz (pozor není to klikání myší v editoru (no částečně :-D )
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 10:20:01
avatar
Docela by mě zajímalo jestli někdo nevíte jak je to s raytracingem u Killzone 2. Mám pár kamarádů, kteří vlastní PS3 a ty mi tvrdili že tahle nová hra na PS3 bude využívat real time raytracing což jsem jim samozřejmě nevěřil, ale i vývojáři to uvádějí jako oficiální informaci??? Pochybuju že by PS3 zvládl raytracing... Je to sice jiný typ procesoru, mám pocit že je to risc, který dokáže pracovat s více informacemi ale jednoduchými, ale podle mne na to není ani zdaleka dostatečně vykonný. Nevíte někdo jak to je?
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 09:29:38

V reálném čase se přece vypočítává a zobrazuje každá hra, jinak by to nebyla hra ale film.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 633x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 425x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 927x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6