RYZEN 7 1700 a 1700X v redakci! A novinky kolem AM4 základních desek, vylepšení výkonu a další Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 06 March 2017
altProcesory AMD jsou trefou do černého! Prodejci hlásí rekordní zájem o AMD. Ne vše je ale růžové.

 

 

 

 

Aktuálně dokončujeme článek o platformě AM4 a první test X370 základní desky. Mezi tím tu ale souběžně testujeme oba dva nižší modely RYZEN procesorů, tedy RYZEN 7 1700X a hlavně RYZEN R7 1700 a v redakci už máme kompletní sestavu:

Co je nejlepší? Že všechny tři jsou vlastně stejný procesor, kdy z toho nejslabšího (a hlavně nejlevnějšího), si můžete udělat výkonem ten nejdražší (a více). RYZEN 7 1700 je opravdu pecka. Nejen kvůli efektivitě, kde dosud dominoval Intel a najednou jeho současné Core i7 procesory působí v roli, ve které dosud působilo AMD FX (přeháním, ale ne zase tak moc). RYZEN 7 1700 je pecka proto, že s cenovkou 9 tisíc, tedy méně než co stojí 4jádrové Core i7-7700K, je mnohem ale mnohem lepším procesorem, ze kterého si můžete udělat ten téměř nejvýkonnější desktopový procesor na trhu vůbec! To už tady dlouho nebylo (pamatujete Opteron 144?).

Z konkurenčního Core i7-7700K si žádným způsobem ani taktováním Core i7-6900K prostě neuděláte. Z RYZEN 7 1700 si ale lehkým posunutím taktů uděláte R7 1800X, který výkonem často i7-6900K předčí, a dokáže samozřejmě i ještě více, takže výkonem jste najednou někde blízko 10jádrového Core i7-6950X za téměř 50 tisíc korun. To vše s procesorem za 9tisíc korun! Ano, pořád se najdou tací, kteří by si radši koupili 4jádrový i7-7700K za 10 tisíc, protože je prý výkonnější ve hrách ….

Realita je ovšem taková, že pokud je i7-7700K někde výkonnější ve hrách, tak to není proto, že by byl jako procesor výkonnější ve hrách, ale že výkon hry a její využití výkonu CPU stojí za starou bačkoru. Právě na to upozorňují mnozí ve svých recenzích včetně DDWorld.cz a mnozí jako DDWorld.cz musejí vydávat doplňující články, protože mnozí uživatelé naprosto nechápou, co se to vlastně děje. Největší problém mám já i další recenzenti s tím, že někteří čtenáři a diskutující, ale dokonce i někteří recenzenti dokáží (kromě tedy urážení v diskusích a označování nás za kdesi co cosi) označit RYZEN 7 za nevhodný pro hry, protože má o pár FPS v některých hrách za určitých podmínek méně!

Jak však já a mnozí další objektivně upozorňujeme, RYZEN 7 nemá ve hrách nižší výkon, protože by byl méně výkonným CPU, ale protože hra jako taková nemá dobrý výkon a to je něco, co se dá změnit a také se mění. Hlavně však RYZEN 7 mají ve hrách často podobný výkon jako i7-6900K (což je podstatné zejména tam, kde i7-7700K dominuje, kvůli špatné optimalizaci hry samotné). Jenže se tak děje hlavně ve FullHD, což je dnes velmi nízké rozlišení, které tedy testuje hlavně výkon CPU a ne grafiky, ačkoliv testuje spíše optimalizaci hry pro využití CPU. „Problém“ přeceňování výkonu ve FullHD je, že většina majitelů nových procesorů v cenových hladinách kde je RYZEN 7, bude v drtivé většině hrát ve 2K či 4K rozlišneích, kde už není rozdíl výkonu téměř žádný (protože výkon CPU zde není až tak podstatný), či dokonce je RYZEN 7 v mnoha hrách vůbec nejvýkonnějším CPU. Tvrdit tedy, že RYZEN 7 není dobrý na hry, nebo je dokonce horší na hry než Intel jen na základě zavádějících testů špatně optimalizovaných her, kde oba procesory navíc poskytují stovky FPS a rozdíl tedy v praxi nehraje žádnou roli, je naprostá lež. RYZEN 7 se prakticky rovná výkonem ve všech ohledech Core i7-6900K s tím, že je efektivnější. Má výborný výkon na všechna jádra, má velmi dobrý výkon na jedno jádro, je vynikající na aplikaci a skvělý na hraní her. Je to prostě výkonný CPU, mnohem výkonnější a dokonce efektivnější než přímo cenově konkurenční i7-7700K a všechno, co Intel dosud ve střední třídě nabízel. Někteří uživatelé ale mají zjevně problém tuto novou a pro všechny super skvělou realitu, která nás konečně všechny posune dál, akceptovat. Nedivíme se, je to opravdu revoluce.

(jedno z mnoha videí a reakcí na "shitstorm", který předvádí někteří čtenáři a diskutující, jež nechápou, či zcela ignorují základní fakta a realitu)

Na druhou stranu, za některé rozepře, a právě i výkon ve hrách ve FullHD, mohou jisté nedodělky. Ovšem je prostě nutné pochopit fakt, a opět to vysvětloval téměř každý objektivní recenzent ve své recenzi a článku, že RYZEN 7 je novinka, nový CPU a nová architektura. Tedy nemůže mít logicky stejně dobrou optimalizaci ze strany aplikací, jako mají Intel. A tedy že se mnoho věcí prostě dodělává až teď a bude dodělávat v dalších týdnech a měsících. A k tomu máme tedy několik novinek.

  • Problémy s SMT a obecně využitím výkonu CPU v rámci Windows i her

Už bylo jasně prokázáno, že v mnoha aplikacích (hlavně hrách) nefunguje korektně využití SMT procesorů AMD RYZEN 7. V mnoha hrách tak dochází k měřitelnému úbytku výkonu. Ono totiž i ze strany Windows 10 není vyřešeno ani třeba parkování jader. AMD i Microsoft o tom ví, testery instruovali, že mají testovat s Windows 10 v režimu maximálního výkonu, kde to není takový problém (někteří přesto testovali v úspornějším režimu a proto jsou některé recenze se svými výsledky „divné“). Na opravě a UPDATE pro RYZEN a Windows se samozřejmě pracuje.

S tím ale souvisí i výkon ve hrách. Nejen špatně využívané SMT, ale špatně využívaný celý výkon CPU. Procesory AMD u některých her, kde mají opravdu velké propady výkonu ve FullHD proti Intel procesorům, totiž prokazatelně nejedou naplno. Nízké využití jader a nízká spotřeba procesoru ukazuje, že procesor není správně používán. AMD rozeslalo stovky procesorů a celých testovacích setů vývojářům her a dalších aplikací a mnozí se ozvali s oficiálním prohlášením, že o problémech ví a budou je odstraňovat co nejrychleji.

Ač tak RYZEN 7 prokazatelně nejsou využity v mnoha hrách, jak se sluší a patří, stejně si výkonem nevedou vůbec špatně. V žádném případě nehrozí opakování Bulldozer situace (RYZEN jsou výrazně lepší než FX) a výkon RYZEN tak ještě zásadně vzroste. Mimochodem, mnoho recenzí uvádí, že druhé vlákno u AMD má větší přínos a efektivitu než druhé vlákno na jádro u Intelu, což je velmi zajímavé zjištění.

  • Situace se základními deskami

Zatímco s procesory až na některé nedodělky, které jsou nepříjemné, ale běžné funkčnosti a výbornému výkonu naštěstí nebrání, nejsou problémy, se základními deskami je to úplně jiná kapitola. Procesorů je na skladech dost, ale kvalitních základních desek ne. Výrobci to hodně podcenili.

Problém je, že zatímco pro Intel Z270 platformu každý z výrobců nabízí hned několik kvalitních desek a dohromady tak v nabídce od 6 tisíc korun výše najdete desítky modelů, ze kterých můžete vybírat, na spočítání stejně kvalitních desek AMD X370 vám s nadsázkou stačí i prsty na jedné ruce! Pod procesory za 9-15 tisíc korun prostě patří kvalitní deska, jenže high end v případě AMD prostě neexistuje, kvalitní mainstream pak tvoří vlastně 4 maximálně 6 desek. A těch není dost. Výrobci nestíhají dodávat.

Pátral jsem po příčinách situace a vypadá to, že výrobci se deskám AM4 sice věnovali, ale mnohem více se věnovali Z270 deskám a téměř zbytečnému updatu končící platformy Intel LGA 1151 desek (ze Z170 na Z270 atd.) než právě zbrusu nové AM4. Dnes už ale vědí, že situace značně podcenili a to přes fakt, že správně výrazně navýšili výrobu AMD desek. Jenže na odladění už neměli čas. Nechci říci přesně kdo, ale výrobci desek přiznávají, že na optimalizaci a vývoj některých věcí se ještě ani nesáhlo! A že u stávajících desek ladí BIOS a doplňují funkce a podporu hlavně kolem taktování až teď. Nyní se pracuje na pamětech, kdy tak mnohé desky najednou získávají podporuje i rychlejších DDR4, aktuálně už tak lze nastavit i 3200MHz a věci se dále zlepšují. Taktování je tedy vyloženě v plenkách.

S tím vším souvisí fakt, že výrobci prostě neudělali zatím lepší modely a vůbec že nabídka kvalitních X370 desek je tak extrémně malá. O menších ATX formátech (ITX či mATX) nemluvě. Vše se prý zlepší na všem se pracuje, ale bohužel bude to pěkných pár týdnů trvat. Na druhou stranu je názorně vidět, že základní desky přeci jen ovlivňují hodně a také to, že současné výkony, provoz i OC možnosti RYZEN 7 nelze zdaleka brát za definitivní.

… sledujte nás dále, máme pro vás test kompletní AM4 platformy a výkonu ve srovnání se Z270 atd. Stejně tak brzy doděláme testy RYZEN 7 1700X a 1700 procesorů a ukážeme si, proč jsou pro většinu mnohem zajímavější než 1800X a vlastně než všechny procesory na trhu. RYZEN 7 1700 je naprostý king, nejlepší procesor v nabídce AMD i Intelu za mnoho mnoho let. Bez přehánění … zaplať pár tisíc a udělej si doma výkonem aktuální TOP high end procesor za násobek ceny, to jsme naposledy zažily v dobách soubojů Athlon 64 a Pentium.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 04:51:01

A což takhle udělat test R7 1700 s 350 deskou?
Ne každý si řekne, že pod procesor patří téměř stejně tak drahá deska.

Na youtube jsem viděl video, kde chlápek tvrdí, že odpálil Crosshair desku při taktování.

Na alze mají nejlevnější X370 cca za 5 000,- a použitelnou AB350 kolem 3 000,-

===> Zajímá mě, jestli není lepší vzít levnější desku a rozdíl ceny dát někam, kde to opravdu poznám?
Barracudka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 23:57:21

napajanie , este som nevidel b350 dosku co ma viac ako 6 faz. coz pri x370 maju skoro vsetko 8+2. plus ked chces taktovat aj pomocou BLK ci ako sa to vola ( stare FSB ) tak ti treba mat maticnu co ma externy clock lebo ryzen ma v sebe vlastny generator hodin na surovku nastaveny na 100 MHz.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 05:41:36

No, tak to jsi buď slepý, nebo se díváš jen na jednoho výrobce.
ASROCK Fatal1ty AB350 Gaming K4 - 3 200,-
ASROCK AB350 Pro4 - 2 900,-
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stale dokola 2017-03-07 06:13:27

Clanky ohledne Ryzenu mi zde pripominaji rceni: opakovana lez se stava pravdou. To, ze nekteri testuji CPU pri hrani ve 4K, ktere poradne nezvlada pouzita GPU a tim se FPS zastropuje na vykonu GPU - to je jen jedna z veci, ktere mi vadi na interpretaci vykonu Ryzenu. Vykon CPU je prave lepe videt, kdyz GPU jde stranou, takze rekneme dnesni mainstream FullHD. Rozliseni 4K si nechte pro benchmarky skalovani optimalizace her/enginu apod. Pro hrace neni tak dulezite prumerne FPS, jak vyzdvihoval minuly clanek, ale prave to nejmensi (casto mereno jako x percentil), ktere rusi zazitek a hratelnost a v tom Ryzen kulha. Vykon Ryzenu je zajimavy v masivnich vypoctech, nicmene proc na Tomshardware doslo k padu aplikace pri 4/5 benchmarku v Rodinia jen na Ryzenu? To dost mozna ukaze na problem, ktery bude nutne resit (podobne jako nedavno Intel u taktovani AVX). Mistni autorovy vyroky, ze CPU je v poradku... on se snad na vyvoji podilel, provadel a analyzoval vysledky simulaci aj.? Tak proc se na internetu tolik rozebira L3 cache Ryzenu jako slabe misto? Nevyvazene podani vykonu tak poukazuje na problem v architekture a optimalizace specificky pro Ryzen budou jen naplasti.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak tak 2017-03-07 09:43:03

Rozumím prostě pro Vás to není a ani současní majitelé Intel nepoběží koupit Ryzen, ale pro ostatní pokud vychozí stav je mám QHD monitor nebo se Chystám koupit QHD, UHD monitor je ryzen 1700 (vzhledem k snadné taktovatelnosti) jednoznačná volba , protože tam jsou na stejno nebo je tam rozdíl 2-3 v min FPS. Nepředpokládám, že tito majitelé si pak nastaví Full HD ve hrách.Tím neříkám ,že teď Ryzen ve full HD problémy nemá, ale tak jako 10 měsíců zpět měla GK 1060 15% navrch nad RX480( nyní je po optimalizací a s vydáním nových her 5-10% rychlejší), tak ,až přijdou optimalizace a nové hry pro Ryzen tak se situace obrátí. Samozřejmě, kdo chce nyní do Full HD za každou cenu intel s tím, že je v něm nyní prostě lepší tak za rok dopadne jako ten s NV 1060.Stav bude takový koupím intel a budu rok na tom lépe a další 4 roky než dojde k obměně( cyklus výměny procesorů u většiny uživatelů)budu na tom lépe s Ryzen, nemluvě, o rozdílu v aplikacích nyní.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:21:50
avatar
Tohle pomerne dobre vysvetluje skot "AdoredTV" ve svem videu, jehoz odkaz tady take mate, zachazet do vice specifickych detailu ma smysl, ovsem ne jako reakci na vyroky nekvalifokovane verejnosti.
Odpoved na vasi otazku proc - by byla v obecne rovine, protoze lide nejcasteji diskutuji o vecech, kterym nerozumi.
A dokonce cim mene o dane problematice vedi, tim horliveji zastavaji svuj neodborny nazor. To neni problem RYZENu.

U RYZENu je zda se problem, ze i bez optimalizaci a s logickymi porodnimi obtizemi (intel mival u nasazeni SMT a novych architektur casto vaznejsi potize BTW) je RYZEN naprosto vinikajici, lepsi nez by vlatne kdokoliv cekal!

A to je pro mnohe znamena, ze by museli uznat, ze se milili, kdyz predpovidali opak. A to vetsina lidi zkratka neumi a samozrejme bude prekladat mnozstvi zcela absurdnich duvodu proc meli pravdu.
Ale zase to neni nic neobvykleho.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:00:52
avatar
v tom b1 ma 1700x jen o 20% vic nez stara 8350 to mi nepřipadá moc velký pokrok, snad se hry brzo optimalizují nebo spíš vyjdou nové hry více pro amd
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:29:31

Tu trosku treba povedat, ze metodologia, ktorou vacsina recenzistov testuje vykon v BF1 je zla. Vacsina z nich testuje v single player mode...kde samozrejme v sucasnosti 7700k poraza 1800x. Lenze akonahle to testujes v multiplayer mode (realna herna situacia) kde mas viac hracov, viac vypoctov, vacsie CPU naroky , tak sa zacnu diat zaujimave veci. Viac core CPUs nechavaju 4/4 4/8 CPUs v prachu za sebou.
Vid: Odkaz
Takisto by som odporucal netestovat hry v DX12 v sucasnej dobe , kedze DX12 pristupuje priamo na HW, tak bez optimalizacii v hre pri novej CPU architekture to bude ukazovat viac-menej nic hovoriace vysledky.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:33:39

to rikas tady na te strance,kde je DX12 modla pro AMD?protoze,kdyz to hodim na MP v DX12,tak je Ryzen zas tam kde byl a to dost vyrazne
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:09:00

sak ale treba vnimat okolnosti...spominal som to vyssie...testom na DX12 v tychto dnoch by som sa radsej vyhybal. Pretoze oni su este daaaaleko viac zavisle na optimalizaciach v hrach. Nehovorim, ze optimalizacie na DX11 tiez nepomozu novej architekture , to urcite ano, ale na DX12 to bude vidiet daleko viac, kedze pristupuju priamo na HW.
1800x je vykonom na urovni 6900k v syntetickych testoch, v skutocnosti celkovo aj lepsie. Preco by mala mat 1800x o 35% mensi vykon v BF1/dx12 ako 6900k ? Odpovedat si dokazes aj sam.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:15:15

Zli oslklivi vyvojari, temer kazdou hru dojebali, protoze je v kazde hre vykonejsi 4 jadro nez osmijadro (a je jedno, jestli AMD nebo INTEL). Ale nebojte, 90 % diskutujicich zde pise, ze se to mavnutim kouzelneho proutku zmeni a vsechno ted bude super mega optimalizovano pro 8 jadra a vice
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:26:35

To je asi všem jasné, že bude chvíli trvat, než si Ryzen sedne. Berou ho většinou lidi, co chtějí CPU s výhledem na budoucí vývoj her a další sorta je, co ho mají do pracovního stroje. Má co nabídnout, ne že ne. Sám mám sice 7700k, ale další CPU bude jasně osmijádro za pár let. Protože jen hraju, tak mi AKTUÁLNĚ 7700k absolutně vyhovuje, ale 2-3 roky a dojde mu dech, počítám s tím.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:32:44

Snad se tu za ty 2 roky potkame a pokud budete mit pravdu, omluvim se
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:37:20

Omlouvat se netřeba, beru každej slušnej názor, i když s ním nemusím souhlasit. Každopádně si myslím, že by vývojáři byli hlupáci, kdyby nevyužili 8core CPUčka. U FX přišly dle mého příliš brzy a AMD nemělo dobrý výkon na jedno jádro, Ryzen je v tomhle jinde. Proto si myslím, že Ryzen má budoucnost (a nejen on, Intel určitě bude reagovat).
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:39:55

stejne v tomhle rozhodnou R5 ci R3,to bude pro masy a zacne boj o lidi a penize,protoze jak rikas Ryzen je na tom o dost lepe a tyhle procesory urcite nezklamou
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:55:35

ja mam 6700k a som spokojny. Ale keby som si teraz refreshoval PC..a mal vybrat medzi 7700k a 1700 tak by som bol hlupak keby som zobral 4 jadro...len kvoli tomu, ze momentalne mi v hrach da o cosi viac max FPS?
Co sa tyka optimalizacie hier..ono popravde sa hry uz aj optimalizuju na 6 jadier a to pri konzolovych hrach PS4/XBOX. Oni pouzivaju 8c CPU (jaguar), kde 6 jadier rezervovali pre hry. A ak si dobre spominam tak dokonca SOny a MS unlockli aj 7. jadro pre hry. Takze vyvojari hier mozu na sucasnych konzolach vyuzit 7jadier. Plus nove konzoly budu pouzivat uz zbrusu novy Zen CPU/APU. Takze povedal by som, ze sa vobec nemusime bat zeby sa hry neoptimalizovali alebo nebudu optimalizovat pre viac jadrove CPus resp Zen architekturu ;)
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:59:06

zase je to opet k cemu?na hrani bys sel do Intelu...na pracovni stanici budes jasne volit Ryzen s tim,ze si vpohode zahrajes,ale sou tu HC hraci,kteri proste koupi to co da nejvice FPS,premysli proste jinak
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:03:23

Co jsem tak viděl testy, tak třeba zrovna Witcher 3 v podání Ryzenu drtí 7700K. Ale je to jedna z mála her. Ale nějaký velký rozdíl mezi těmi cpu není.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:14:26

Nejde o max FPS, jde o min FPS. A nejde o dnesni hry a jejich FPS, ale o daleko narocnejsi hry za rok nebo dva...a predevsim pak o to, jak a pro co budou lepe optimalizovane... Vykon na jadro nebo pocet jader. A vsechny hry, pulka nebo 10 procent... Jsou veci, ktere nejdou vestit a presto jsou tu predkladany jako hotova vec a dogma...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:08:49

V min FPS má ovšem Ryzen lepší výsledky, než v průměrných, a nezřídka i 7700K poráží.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:14:03

A nezridka i prohrava... uvidime casem, moc bych multijadrum uspech pral, a je mi jedno, jestli od AMD nebo Intelu... nemuselo by s pak tohle resit a vyvojari by meli jasnou cestu, kudy jit... Nechme se prekvapit,zda to tak bude. Ale netvrdme prosim s jistotou, co bude za 2 nebo 3 roky a komu to bude vice nahravat...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:18:46

Jedna jistota je a to je, že 4 jádra jsou na hranici. Potenciál do budoucna tam rozhodně takový není jako u R7 s 8 jádry. Takže nevim, co se tu pořád řeší
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:23:28

opet jak pro koho ze?kazdej nema na to poridit si procak za 10k,a az vyjde R3ka a R5ka,tak to bude teprv zajimave,tam se bude lamat chleba,AMD nabidne slusne procesory za cenu I5 s HT
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:16:57

Rx 1800x je pro bezne zkuseneho uzivatele neprodejny procesor, kdyz 1700 stoji o tretinu mene a neni problem z nej +- 1800x vytvorit...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:11:18

R7 1700 je jasná volba číslo jedna. Kdo pamatuje legendární Opteron 144, tak ví o čem mluvím.

Za cenu 1800X si můžete koupit model 1700 i s kvalitní deskou dle výběru (pravda na bílou MSI to asi stačit nebude ). V základu budete mít velmi slušné 8 jádro s TDP 65W, které není problém v případě potřeby dotaktovat s podstatě stejnými limity, jaké mají dražší bráškové.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2017-03-07 07:18:22

takze vlastne ked chcem kvalitnu dosku musi byt biela

ja osobne vidim realne Ryzen 7 1700 u mna v zostave ale az po prichode mATX ci ITX dosiek so zaujimavou konektorovou vybavou samozrejme najlepsie s X370
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:42:49

Ne tím jsem chtěl naznačit, že s Msi X370 xpower gaming titanium se díky její vyšší ceně do cenového limitu nevejdete. Je to kvalitní deska? Je. Je to bílou barvou? Ne není . Líbí se mi to bílé provedení? Ano, líbí. Podepsal se design z části na ceně? Zcela určitě . To jest vše.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A zase 2017-03-07 07:30:24

"Procesory AMD jsou trefou do černého! Prodejci hlásí rekordní zájem o AMD."
Skutečnost je taková, že náš největší prodejce (Alza) těch procesorů zatím neprodal ani 100, a že ani v okamžiku, kdy se jedná o naprostou novinku se nedokáže žádný z modelů prodrat na první místo v prodejnosti, které ovládá 7700K, která už se dva měsíce prodává.
To není nic proti Ryzenu, to je jen poznámka k té vaší objektivitě.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:44:57
avatar
No a je to tu zase... proč ta zpráva není objektivní?
1) Není tu jen alza
2) Je tam snad napsáno "Prodejci v ČR..." ???
3) Situace "nový" Ryzen vs. odleželá 7. generace Intelu je rozdílná...
4) Když vidím jak lidé uvažují, nedivím se jestli s jejich omezeností jdou do 7700k...
5) Jestli si chceme hrát na slovíčkaření a na posuzování objektivity z hlediska prostého čtenáře bez informací z backstage, tak můžem, ale pak pojďme projít všechny weby na CZ internetu, ať jsme objektivní i jako "haters"...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:45:06

Oni za rekordní možná považují fakt, že se AMD procesory vůbec zase začaly prodávat i s jinou cenovkou než kolem 3 tisíc . U levnějších R5 a R3 lze čekat poměrně vysoké prodeje.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:13:49

Dva měsíce k dobru? No jestli to nebude tím... Navíc cena desek, absence R3 a R5... a hlavně fakt, že většina lidi absolutně dlabe na procesory za víc než 6t. Takže vyčkat. AMD si ukousne z koláče Intelu velkej kus a je třeba se s tim smířit.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Právě proto 2017-03-07 08:40:37

Právě proto, že Alza udává prodeje za poslední týden hodnotím to, co ukazuje Alza a ne třeba CZC či Alfa, kde mají žebříčky za delší období a kde se Ryzeny ani neukazují.
A jestliže první procesor na Alze je ta 7700K za skoro 10 tisíc, tak asi nebude pravda, že většina lidí dlabe na procesory za víc jak 6 tisíc.
Smiřovat se s tím, že AMD ukousne něco z koláče, vůbec nemusím. Hrozně jim to přeju. Jen mi vadí podávání nepravdivých informací.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 09:08:43
avatar
Nechci rozporovat, ale nevěřím, že to jsou skutečné údaje. Podle mě tam eshopy dávají to co chtějí prodat...prostě marketingová masáž.
To máš jako na heurece taky není řazení dle prodejů ale dle čtenosti daného produktu.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 11:56:20

Ano, dávají si tam co chtějí. Je to marketingová manipulace, nevěřte tomu.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Statistiky 2017-03-07 10:23:33

Loni jsem dělal 3 kompy. Pentium, i5 a Athlon. Předloni 7. Athlon 2x,1x FM2+, 2x i3 a i5. Stačilo ukázat cenu a první se šetřilo na čipu. :-) Nasleduje grafika. "tolik? Kouzlo statistiky. Max fps na gtx 1080. A funguje to spolehlivě. Když na to nemáš, zahraješ si i na Pentiu. Tak to prostě je. Třeba do podmořských kabelů se investují miliardy kvůli o pár vteřin vyšší rychlosti. Burza, prachy... Lidi nemají rádi" ale". A i 7 je lepší na hry. Teď. Ale... ne každý hraje a ne každý potřebuje čip za 10t. Když vymetali sklady FX bylo 3 na Heuréce. Absurdní. Budu-li chtít investovat 10t do čipu, koupím R7 1700. Bez ale. Protože! :-) Kdo chce hlavně hrát, koupí i7. Protože má u pozadí benchmarky a jiný pseudotesty. Spotřeba R7 1700 je super. Já osobně si myslím, že prodeje AMD potáhnou R3 a R5. Jestli zůstane zachována idea víc muziky za míň peněz, tak si Intel neškrtne :-) Až budou i desky za 2t a opadne nedůvěra k základním čipsetům, bude to ještě lepší. Chceš i7? Kup si ho. Intel teď nabízí 30 čipů. Amd 3. A humbuku je kolem toho, až dost. To je skvělé! Není to skvělé?
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:52:39

ano presne,nejlepsi budou R5 1300 a 1500,to pak zacne cenova revoluce o tom sem presvedcen
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:40:19
avatar
ty si snad myslíš, že státeček jako ČR je snad někde nějakým měřítkem prodejnosti ? ty jsi komik ..
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:49:57

Ano, Alza prodala Ryzenů necelou stovku, tedy procesorů za 10 000+ za pár dní.
Kolik prodala Alza HEDT CPU za celou dobu prodeje?
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HMM prodeje 2017-03-07 19:07:07

Tak pokud vidím dobře tak má Alza momentálně týdenní prodej 60 ks 7700K. Ryzeny mají v součtu víc. A není to nefér porovnání. 7700K přetočená jim jediná v některých hrách momentálně dokáže konkurovat a Ryzeny jsou plus mínus identický kus křemíku, tak je jasné, že vedou 1700. Čili žádný neúspěch to v CPU 10.000 plus není. A to nepočítám s faktem, že mnohé MOBO jsou k dostání až v polovině měsíce.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 07:38:05
avatar
Ach, někdy číst ty komentáře (ať už tady nebo jinde)... možná je to tím, že jsem situaci okolo FX procesorů příliš nevnímal, takže mi teď přijde, že by to vše mohla být pravda. Avšak jsou tací, kteří vždycky a všude vyhrabou nějakou špínu a to i v případě Ryzen CPU... i když bych byl fanda Intelu, stejně bych měl být rád že tu Ryzen je... další věcí pak je porovnávání s i7 7700k - strčte si už to porovnávání někam, když neumíte zapnout mozek. Ta v některých hrách porazila i 6900k, jo to už ale nikdo neřiká, jak sračkoidní Intel za 30k se dá koupit, ale do Ryzenu to si dloubnou lidi s chutí... Ryzen je lepší procesor už jen kvůli tomu, jak je perspektivní do budoucna a co za tolik peněz nabízí. A když pak zkušení recenzenti z více webů jdou a říkají, že je to super CPU, stejně se najdou chytřejší lidi, kteří Ryzen v ruce ještě ani nedrželi, ale už teď vědí, že je špatný...
Takovým lidem bych přál pár věcí, ale nebudu je zde raději zmiňovat....
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:03:29

Mě by třeba zajímalo objasnění, proč je R7 někde vnímán (se chová) jako 4+4 jádro a podobné problémy, které se v českých fórech vůbec neprobírají.

Po vychytání dětských nemocí to jistě bude skvělý procesor, dobrý je už teď.
Už jenom z principu podpory trhu vím, že do nového PC půjde CPU od AMD.
Otázka je, jestli jít cestou 1700 +350 nebo radši R5 ať už 1400x nebo 1600 + levná deska a provést upgrade na Zen+, kde už budou vychytány drobnosti.
(uvažuji fullHD)
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:46:21
avatar
Tak já taky nejsem zcela přesvědčen jak to udělám. Určitě chci X370, chci taktovat a dát tomu vodníka. Rád bych totiž aby mi tam CPU tikal tak 5 let a zároveň měl stále výkon. Takže přemýšlím jestli počkat nebo jestli 1700, 1700X nebo 1800X, přijde mi že jsem zatím asi zcela nepochopil rozdíly...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:48:06

Tak on je stavěn defakto jako 4c/8t+4c/8t, IMHo kvůli výtěžnosti, nastavení výroby pro mainstream atd. Ovšem v naprosté většině případů použití to ničemu reálně nevadí.
Nikdo si nestěžoval, že Intel první dvoujádra byla 1+1 a 4 jádra, např. velmi oblíbené Q6600 2+2, přitom ty jádra byla spojena přes pomalou FSB, která sdílela pásmo se všemi komponenty v PC. A i tak jsou Q6600 apod, docela použitelná i dnes.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Do Ryzenu nikdo nedloube 2017-03-07 08:07:00

R7 1700 je momentálně z nabídky AMD nejlepší volba. Srovnávají se tu procesory, které jsou odlišné. Stojí podobně a někomu vadí, že má ve hrách Intel navrch. Jenže to I7 je ve hrách lepší. Kdo ho chce, tak si ho koupí. Za rok bude taky dobrý. R7 se bude každou revizí zlepšovat. Ale i7 bude pořád silný. Takže hráč koupí i7 7700. Až nastane čas, koupí to, co je v dané době nejlepší. On chce mít nejvíc fps TEĎ. Ne za dva roky. Že si R7 s x krát více vlákny neporadí s neoptimalizovanou hrou jen dokazuje, že je silnější. V opiltimalizovanych hrách je ještě silnější. No a někomu to vadí. Tak jako před lety si někteří ťukali na čelo, když někdo koupil FX. A věř, že se prodávají stále. Každý zboží má svého kupce. Kdyby to tak nebylo, je jen jeden čip, jedny paměti... Vždycky budu souhlasit s tím, že do nového kompu je R7 1700 nejlepší volba. Ale chápu, že někdo sáhne po i7.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:19:31

Bohužel jediný, kdo to nechápe, je DD :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:57:35
avatar
zjevně to nechápe polovina internetu a hlavně lidi, kteří na rozdíl od vás ty procesory testovali.

Já vážně nechápu, jak někdo může tvrdit, že i7-7700K má více výkonu pro hry ... nemá! Jak by mohlo mít, když je to slabší CPU?

Neexistuje hra, která by na RYZEN 7 byla nehratelná než na i7-7700K ....

a někteří si stále budou omílat svou, že slabší procesor je lepší na hry, protože má ve FullHD o zanedbatelných pár FPS více kdy jeho vytížení je 90% a ten "údajně slabší RYZEN 7" má jen 50% vytížení, přitom v běžných rozlišeních 2K a 4K je rozdíl žádný.

Nejen DD, ale skoro každý objektivní recenzent vydává další a další videa a články, kde se snaží vysvětlit, že 4+4 je 8 a ne 4 jak se nás tu snaží někteří přesvědčit ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:42:59
avatar
DD, ale napr. čo som teraz pozeral napr. techspot.com tiež testovali procesory až v 16 hrách a dopadlo to, že Intel Core i7 7770K je v rozlíšení 1080p v priemere tých 16-tich hier výkonnejší o 17,54% (a v min fps o 21,35%) ako AMD Ryzen 1800X.
Inak povedané osemjadro AMD Ryzen 1800X dosahuje v priemere 16-tich hier (1080p) 85,07% výkonu štvorjadra Intel Core i7 7770K (a min fps 82,41%).

A v 1440p je Intel Core i7 7770K je v priemere 16-tich hier výkonnejší o 10,31% (a v min fps o 17,57%) ako AMD Ryzen 1800X.
Inak povedané osemjadro AMD Ryzen 1800X dosahuje v priemere 16-tich hier (1440p) 90,65% výkonu štvorjadra Intel Core i7 7770K (a min fps 85,06%).

zdroj: http://www.techspot.com/review/1348-amd-ryzen-gaming-performance/page5.html Odkaz

Samozrejme vždy hovorím pri každej recenzii, že pozor kto čo a ako testuje (výber hier a nadstavení). Ale ledacos sa z toho vyvodiť dá a teda nemôžme povedať, že to nemá výpovednú hodnotu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:48:44
avatar
a jsme zase u toho .... otázka má znít, proč má slabší procesor i7-7700K ve hrách více FPS než objektivně výkonnější procesory kterým jsou RYZEN 7 či i7-6900K ...... a hlavně kde ty rozdíly jsou a zda jsou pro reálné hraní nějak vypovídající a také co je špatně, že výkonnější procesor není ten výkonnější ve hře ....

dosud jsme se neptali, protože i7-7700K je za 10k, i7-6900K je za 32k, tedy mimo dohledně většiny trhu. RYZEN 7 začíná na 9k, takže je na čase se ptát, proč má slabší procesor více FPS a co je špatně, když zjevně ve hrách nevítězí ten výkonnější procesor ;) O tom to celé je ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:15:22
avatar
Ľudia, ktorí sú ochotní dať peniaze za HIGH-END PC teda vrchných 10 000 tisíc sa nepýtajú co je špatne, prečo to nejde, kedy a či to niekto dodelá, ale jednoducho siahnu po riešení, ktoré tu a teraz dosahuje maximálne možný výkon (teraz konkrétne myslené na hry ako zábavu). A o tom to celé je lebo oni prídu aj o rok a aj vtedy budú chcieť HIGH-END...

Potom je skupinka ľudí vyššieho mainstreamu, ktorí si kúpia HIGH-END na niekoľko rokov (dekádu) a práve vtedy s tebou 100%-tne súhlasím čo je zmysluplnejšia kúpa aj s ohľadom na cenu a výkon.

Ryzen nie je FX a preto ako je vidno aj z odozvy IT redakcií po celom svete a zjavne aj laickej verejnosti premietnutých do predajov je teda AMD Ryzen tým najlepších spestrením prokrastinácie trhu ako takého.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:15:21
avatar
neptají? Tak to dělají něco hodně špatně ;) já bych chtěl určitě vědět, proč AMD RYZEN 7, což je nejvýkonnější CPU za 10 tisíc, má v některých hrách nižší výkon než mnohem slabší i7-7700K a kde je zakopaný pes, když to zjevně není proto, že by RYZEN 7 byl slabší procesor než i7-7700K ....
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:20:52
avatar
A teraz si vezmi čo spraví s tým grafom techspot.com keď o pár dní dotestujú Ryzen R7 1700 za tých 10 tisíc a porovnajú ho s i7-7700K za 10 tisíc...
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč? 2017-03-07 17:06:57

Proč by mělo uživatele zajímat, proč něco funguje špatně? Tohle je věc výrobce, aby s tím něco udělal. Vy pořád vykládáte o tom, že někdo něco neoptimalizuje pro Ryzen. Ale proč AMD neoptimalizuje svůj procesor pro současný software?
Když výrobce mobilu nebude podporovat LTE využívané v ČR a datové připojení pojede jen na 3G či dokonce 2G, tak si takový mobil koupíte a budete všude vykládat, jak je skvělý, jen musí ČR začít používat jiná pásma? Těžko.
AMD šlo na trh, který existuje. Věděli, jaké hry a jaký software se používá. Tedy jestliže něco nefunguje jak má, je to chyba jejich. A uživateli je to stejně putna. Ten se podívá, co je lepší v praxi a nějaký teoretický výkon ho nemusí zajímat. A to, proč se vyšší teoretický výkon nepromítne do vyššího praktického výkonu už vůbec ne.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 17:30:52

Optimalizovat HW na současný SW? To může napsat jen pako, jelikož to bychom byli ještě u Pentia 1. Vždy jde HW napřed a SW jej dohání, jinak to nejde!
Navíc hry nejsou nejvýdělečnější část prodeje CPU.
Pokud chce někdo na PC hrát jen a jen hry, ať si koupí i5-7500 či 7600K, později R3, či max R6 a rozdíl peněz vrazí do grafiky, udělá mnohem lépe, než nákupem 7700K.
Ryzen je pracovní CPU na mainstreamové platformně za skvělou cenu, který hry nebrzdí. Je to univerzální CPU s velkým výkonem kdekoliv.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 18:32:46
avatar
Proč by AMD mělo optimalizovat SW, když je to výrobce HW ne SW ...

kromě toho dávno je tu třeba Intel Core i7-6900K, který má i nižší výkon než RYZEN 7 stojí 30 tisíc, AMD ten samý výkon nabízí podstatně levněji, za cenu i7-7700K ... a není to žádný teoretický výkon. Uživateli by nemělo být putna, že mu někdo lže a že se mu některé aplikace snaží namluvit, že procesor s reálně polovičním výkonem je tím výkonnějším ;)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:35:21

Tak to mají asi nejhorší výsledek pro Ryzen, co jsem viděl. Ono je to divné, někde např. Witcher 3 vychází jako Ryzen vyloženě friendly, někde unfriendly..
Ale stále je to pár procent. Jen idiot vymění 10 % ve hrách za 100 % v jiných aplikacích.
Protože z těch testů jasně vyplývá, že JEN na hry je CPU za 10000 blbost, protože je lepší vzít i5-7600. A tam, kde I5 dojde dech, rëálně dojde i i7, ale ne Ryzenu.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:19:59
avatar
Půjdou problémy s deskami vyřešit pouhým updatem biosu, nebo na tom budou nové revize obecně lépe?

Tak mě napadá, že by R5 a možná i R3 by mohli v těchno "neoptimalizovaných hrách" podávat srovnatelný výkon s R7. Tedy při stejných taktech a podle toho ja na tom bude cache.
everald [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 08:42:15

Mám R7 1700, Gigabyte B350 Gaming 3, Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3000MHz CL15, W10, SSD 850 PRO

ovladač desky mi nahodil na procesoru 3,2GHz.

CPU-Z
single - 1849
multi - 15765

porovnání v CPU-Z kde 6950X má
single - 1847
multi - 15695

na vzuchu a se stock chladičem jsem si šáhnul na 3,7GHz - zatím, počkám na lepší chlazení pak se uvidí.

R7 1700 byla moje první volba a podle testů na webu i mého hraní si s ním, to vypadá na nejlepší možnou volbu z těch tří osmijader

btw. mám to jako univerzální PC, proto jsem šel i po spotřebě když dělám jen surfing, 8 jader na práci a nějaký výkon i na hraní, taktování provádím jen jako test, nakonec stejně pojedu na těch 3,2GHz max.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 09:22:49

Já mám asus B350 prime a RAM mi zatím nešly nad 2666MHz, jak jsi na tom ty?

Jinak mě se s wraithem podařilo i 4.025GHz, ale bohužel ne úplně stabilně. Na 3,7GHz bez zvýšení napětí jede krásně.
everald [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 09:56:30

Zatím mi b-marky ukazovaly 2133MHz, což je u 3000MHz pamětí docela nanic, že?
Ale ještě jsem se k pamětem nedostal, jen co poladím systém, kde jsem zjistil minimálně to, že na režim napájení "rovnováha" to má nějaké myšky; nastavit max. výkon a pak si klidně snížit minimálni frekvenci procesoru.

Takže na paměti dojde o víkendu.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 11:21:11

Doporučuji zvednout takt pamětí na 2666, více většina desek se současným biosem nezvládne.

Ještě jsem rychle zkusil 3,95GHz a jelo to stabilně, jen teploty už šly k 80°C, takže musím pockat na sponu od noctua.

Mello: gratuluji k jednovlaknovemu výkonu, mě cpu-z dává kolem 2300 a multi něco málo pod 20k. Kup si jeste pár dalších notebookových cpu a budeš na tom stejně ;-)
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:06:01

Chci se jen zeptat s jakou grafikou to provozujete?
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:31:46

Zatím mám RX480 4GB. 1060 se mi nelíbí a 1070 mi přijde příliš drahá (pod 10k bych ji asi koupil).
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:18:09

Úžasný...v single testu CPU-Z mám u notebookového procesoru vyšší skóre
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:40:15

Jakého?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 10:44:07
avatar
Ale v mulťáku ne viď?
No...Ryzen sází hodně na MT, proto jsou venku procíky s větším počtem jader/vláken než nabízí Intel za stejné ceny.
V ST je to horší, ale i tak oproti FX obrovský posun a velké přiblížení k Intelu.
Ale je to o tom, co kdo preferuje...jestli např. 4c/8t na 4,0-4,5Ghz nebo 8c/16t na 3,0-4,0Ghz ;-)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 11:48:19
avatar
Taktez uz mam obednany AMD RYZEN 7 1700
GIGABYTE AX370-Gaming 5 - akorat dostupnost 21.3.2017
Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB (2x8GB) 3200MHz

Muj stary i7-2600K uz trochu nestiha, 4/8 je proste malo a nebylo do ted na co upgradovat za "normalni" cenu. 7700k je pro me pomalej primotop o kterym se nema cenu ani bavit, delam i nejaky ten rendering a vysledky cinebenchu jsou pro me prave meritko hrubeho vykonu, i na to hrani me nikdy cpu neomezoval, vzdy grafika. Vyhazovat dite i s vanickou kvuli par fps je pro par vyvolenych blaznu
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 21:59:37
avatar
Mel jsem tuhle desku taky predobjednanou k 1700X (zastupce ceskeho Gigabyte mi zkraje minuleho tydne tvrdil, ze budou dostupne hned v den vydani). Prodejce mi ale dnes napsal, ze maji nejaky problem a proto ta posunuta dostupnost. No jelikoz uz mam vsechno ostatni od minuleho tydne, tak dam Gigabyte kosem a vezmu tu drahou Asusku. Davaji k tomu aspon jakousi mys jako naplast za tu cenu o.O
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bude test na stejné frekvenci? 2017-03-07 10:45:52

Pokud máte všechny 3 najednou, uděláte test na stejné frekvenci (3,5-4GHz, podle toho, kterou zvládnou všechny 3 stabilně)?
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 11:24:01
avatar
Takže...
Ryzen 8core/16thread, max OC cca 4GHz.
Aplikační výkon, daleko za hranicí potřeb uživatelů.
Herní výkon, prakticky ve většině her dává 100fps+, a v některých se drží vždy nad 60fps+. (Watch Dogs 2 například, tam ani nej Intel nedává 100fps)
Pokud se zjistí, že bude někde CPU Intel 7700K (4core/8threads) v stejné výkonnostní rovince co třeba CPU Intel 6900K, (8core/16threads) tak máme jasný důkaz toho, že aplikace neumí využívat více jak 4jádra/4vlákna. To je fakt.
Osobně mi to připomíná dobu, kdy se dostali na trh první DualCore procesory AMD Athlon64 X2... všude se propadali díky tomu, kdy měli nižší takt než jejích vysoko taktovaní bratříčci. Nakonec je situace taková, že dneska je to DualCore pořád použitelný kus křemíku, zatímco SingleCore je prakticky nepoužitelné už i na prohlížení WEBu.
Nezbavím se dojmů, že všichni ti "chytrolíni" co hážou špínu na Ryzen mají "náct", nebo zcela nechápou současný pokrok (trend) v IT technologiích.

Závěrem... pokud koupíte dnes AMD 8core/16thread procesor, tak NIC neztratíte, hůř si nezahrajete, v domácích podmínkách budete mít nadčasový procesor. Intel teď nemá co postavit proti těmto procesorům, (tedy má, ale ne cenou) tak aspoň navýší jádra v procesoru, aby se vzdálil v grafek jako naprostý KING. Tedy každému laikovi musí být jasné, že Intel bude muset přijít s novým návrhem procesoru, nebo bude muset konečně posunout 8core do mainstreamu... pokrok. A ano, platforma 2011 je také o něčem jiném, než jen výkon osazeného jádra.
Osobně mám stařičké I7 3820, a nestěžuji si. Jelikož od dob uvedení SandyBridge, (Q1,2012) výkon stoupal na jádro jen malinko.
A tady má DD v tomhle pravdu. Intel prakticky zazdil MAXimální výkon v podobě 4jader. Tím pádem trh nebyl nucen vyžadovat více po aplikačním výkonu, čím taky vývoj v multithread aplikacích stagnoval... i kdyby chtěl někdo vývoj podpořit, tak nebylo dostatečné "zázemí" na trhu.

Osobně kdybych si měl dnes stavit výkonné PC s 16thready a řešil bych cenu, tak jdu jednoznačně do AMD, jelikož nabízí fantasticky poměr/cena/výkon proti Intelu. Kdybych chtěl něco na DNEŠNÍ Hry, tak bych si počkal co nabídne R5 R3 a podle toho se rozhodl mezi Intelem, nebo AMD. Jelikož je tady dost velká šance, že AMD 4core/8thread CPU půjde taktovat výše, než současné R7. A pokud ponechá AMD odemčené procesory i tady, tak budeme mít naprosto nevídanou generaci výkonných CPU.

Nakonec říkám za sebe na rovinu... R7 1700 je momentálně nejlepší volba, pokud chcete dát za CPU 10litrů. Bylo mi to jasné hned, když sem viděl první testy R7 1800X, kdy CPU dosahovalo svého teoretického MAXima 4GHz.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - stale to iste dookola 2017-03-07 11:53:58

stale sa riesi ta ista tema a ludia si nedaju vysvetlit ... dnes ked ktokolvek spusti hru na akomkolvek starsnom novsom HW nastavi si rozlisenie detaily a zahra si uplne v pohode a to stale nepochopim ... nahanacka 100+ fps ci 60+ fps ano ja to beriem je to krasne ale ci je to 100 alebo 120 fps .. ako ja rozdiel nevidim a muche je to jedno ... urcite nie je zdrave tvrdit ze 7700 je TOP pretoze da v niecom o 3fps viac
koniec koncov bavit sa o tom s ludmi co si myslia ze vyzitie PC konci u hrania je usmevne

ako som pisal v predoslych diskusiach pamatam casy 3D grafik a akceleratorov pred 20 rokmi... a tam to nebolo o niecom ako FPS ale to bud islo alebo neslo ... pamatam si na F1 racing simulator od Ubisoft (mam ho do dnes doma odlozeny) ked moj otec doniesol nejaky PC casopis z DE a bola tam jeho DEMO verzia super hra na tu dobu (1997) huba otvorena co PC dokaze ale ked mi doniesol full-original proste vybehla tabulka HW nie je dostatocne vykonny a vybavene ziadne kompromisy a vtedy sa rozbilo prasiatko a do PC pribudlo 3Dfx

jednoducho povedane dnesna mladez ktora hra na PC ma bezstarostny zivot oproti dobam minulym a aj tak sa im nieco nepaci ... a hlada sa problem tam kde nie je
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:08:43
avatar
Souhlasím... jen dodám, že v dobách 3Dfx byl každý rád za 25fps+

Dnes by každý rád rastr na úrovni atomů a FPS rychlosti blesku. Děcka, ono někdy ta peněženka slouží i k jiným účelům, než na to mít TOP hardware současnosti.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:01:13

ale narozdiel od dnesnych hier to 3Dfx bolo vidiet ze nieco sa zmenilo .. pamatam sa na NHL98 ked pri pripojeni 3Dfx zrazu prisli nove prestrihy medzi prerusenim hry, tociace sa logo EA sports a dokonca s 3Dfx hracom pri brzdeni uz od korculi bolo vidiet letiaci sneh ... bez akceleratora ziadne ze nastavim si sneh aj za rozdiel nizsieho FPS .. a prave to dnes nikto neoceni ako ide vyvoj dopredu kto toto nezazil, dnes vsetci beru ako samozrejmost ze ved ked si to kupim tak to jednoducho musi ist .. no nemusi
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:39:05

Souhlas, dnes ani 100 a 60 FPS neni pro bezne uzivatele markantní rozdil... Ale kazdy rok budou náročnější a narocnejsi hry a pak 60 a 40 FPS uz bude citelny rozdil. A ja se ptam, aniz bych tim neco sledoval - pokud budou hry stale neoptimalizovane, a ja jsem si temer jisty, ze nektere budou (respektive pobezi na Intelu vyrazne lepe, protoze stale budou vyuzivat raději hrubou silu na jadro nez počet jader), bude i tehdy Ryzen na hry lepsi volba?
A nebo se to stat nemuze a uz ted vime, ze vsichni vyvojari jednotne prejdou k optimalizacim na multithread?
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:40:40
avatar
Co by, kdyby... trend je nastavený jasně, tedy multithread. Dělá to Intel, dělá to AMD, dělá to Qualcomm a jiní...
Současná situace je taková, že se opakuje historie SingleCore vs. DualCore, nebo DualCore vs. QuadCore. Vždy to rozbouřilo vody a časem to utichlo. Dnes je každý rád za 4jádro a pak je další vrstva co plive na 8jádro. Přitom sem si na 100% jistý, že kdyby měli ti samí lidé na 10jádro od Intelu, tak by si ho koupili. Optimalizace, neoptimalizace... hra, která by nešla na R7 1800X, tedy I7 6900K, je jednoduše VADNÁ.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:58:38

Deus EX MD, Zaklinac 3, Rise of the Tomb Rider, Hitman atd. jsou tedy vadne hry... A jsou vadne diky vadnym vyvojarum a nebo jsou vadne, protoze v nekterych testech ctyrjadro od Intelu vyznamne prevysuje Ryzen?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:40:16

Významně? Prostě si kup co chceš, a dej normálním lidem pokoj.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:47:52

Nehledě na to, že i na PCtuningu Ryzen ve Witcherovi Intely rozsekal. Jinde je to naopak, takže zde záleží na konkrétním nastavení atd.
Witcher je doře udělaná hra, výkon roste s jádry.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:52:45
avatar
Evidentně jste nepochopil vůbec pointu příspěvku. To samé můžu říct Doom, (+Vulkán) Witcher3, Total War: Warhammer, Shadow Warrior 2, Dishonored 2, Battlefield 1 (DX11), F1 2016, Watchdogs 2. Kde I7 6900K a R7 1800X si vedou proti vysoko taktované I7 7700K slušně. Naopak I7 7700K paradoxně vede v Battlefield 1, když je zapnuté DX12... normální? samozřejmě že ne.
A závěrem dodám, že se bavím v rovince, kde budoucí hry nebudou hratelné na procesorech R7 1800X a I7 6900K. Tedy s vysokým, kolísavým FPS ala 20-40-60. Pak je hra jednoduše VADNÁ. Zatím NEEXISTUJE hra, která by nešla slušně na jakékoliv R7 co nabízí AMD. A pokud taková je, tak problém je jednoznačně v Hře samotné. Snad to teď všichni co mě tady čtou, pochopili.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:05:54

Vždy budou rychleji růst nároky na grafiku, než na CPU.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:27:33

heh řešíš blbosti....
dneska už ti taky škoda přeci neručí za bezpečnost při nehodě u 120 ale ručí ti za bezpečnost v novém autě....

chtít tedy aby jsi stále měl všechny hry v tom kvalitě na současném OS a HW je prostě takovej bulshit že až....

Dneska už ani Dosovské hry přeci nespustíš na spešl emulátoru!! tedy řešit staré hry na novém HW a OS je kravina, ano nadšenec někdy vyda optimalizace a komunita bude nadšená ale řešit to te´d je kravina a to protože už ti dneska nebude nikdo nic dělat na DX11 a nižší, proč? protože je to zastaralé a všichni se snaží naimplementovat řízení CPU a GPU do svých her aby to vůbec fungovalo, samo MS prohlašuje že chce z HW vyždímat maximum a tohle je právě jedna z cest....

A jestli mi tu budeš brečet že DX12 není cesta tak si o tom něco nastuduj
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:34:07

Tak myslíš, že prečo sa predávajú monitory s 240 Hz ?
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:37:44

Tahak na penize? Nic jineho me nenapada...videl jsem 144 Hz a 240 Hz na vystave a nepostrehl jsem rozdil...mozna za x hodin by me mene bolely oci, mozna pro e-sporty...ale pro me fakt tahani penez lidem z kapes vetsimi cisly...
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:33:47

LCD nie je CRT monitor CRT refresh rate nie je LCD refresh rate. Z fyzikalneho hladiska su to 2 rozne pristupy. Pri CRT ti prud elektronov ostreluje fosfor pre kazdy pixel. Tieto pixely nesvieta vecne (par milisekund) a potrebuju byt znova ostrelene prudom elektronov aby ti refreshlo zas obraz. Pri 75Hz monitore ti teda musi za 1/75 sec vyskrelist cely screen. Pri tomto procese ti zhasinaju pixely a zas zapinaju (blikanie). A toto sa stale opakuje dookola. Pre oko/mozog je to neprirodzene a sposobuje bolenie oci/hlavy.
Pri LCD sa nezapinaju a vypinaju pixely ale sa prekresluju. KAzdy pixel ma tranzistor (pre kazdu farbu) a individualne menia farbu pre kazdy pixel. Cize preto nevidis blikanie na 60Hz LCD ako pri 60Hz CRT.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:42:27
avatar
Kvůli inputlagu... to, že to dá 240FPS je jen pocitový bonus.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 12:08:43

240Hz sa robi preto ze zistili ze ludia su ochotny za to dat peniaze ako pisu tu dalsi diskutujci ... je to ako vsetky tie 1000W reproduktory ktore maju v skutocnosti 2W ale krabica je velka a znesie predsa aj velky napis ... ludia sa snazi zvysovat frekvencie a plynulost obrazu uz za hranice pozeratelnosti - osobne mam vsetky tie "vychytavky" napr. na TV vypnute pretoze vsetko posobi neskutocne neprirodzene a uz realita nie je taka plynula ako obraz na monitore resp TV
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:38:39
avatar
A je to tu na SK (12:36)

SK mimozenšťan:

1. AMD RYZEN 7 1700: €359,90
2. Intel Core i7-7700K: €370,90 + ZADARMO darčeky za €8,69
3. Intel Core i5-7500: €216,90 + ZADARMO darčeky za €8,69
...
9. AMD RYZEN 7 1800X: €550,90


CZ mimozenšťan:

1. Intel Core i7-7700K: 9 990,- Kč + ZDARMA dárek v hodnotě 239 Kč
2. Intel Core i5-7500: 5 899,- Kč + ZDARMA dárek v hodnotě 239 Kč
3. AMD RYZEN 7 1700: 9 790,- Kč
...
5. AMD RYZEN 7 1800X: 14 990,- Kč
6. AMD RYZEN 7 1700X: 11 990,- Kč

heyhall [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jo 2017-03-07 13:41:29

... kdyz uz za nic, tak za tohle je treba AMD podekovat... snad je to jen zacatek...
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:42:49
avatar
jak se na tu statistiku da dostat - nikde jsem to nenasel, ani na jinych e-shopech .... mate nekde nejaky link.... dik
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:45:03
avatar
to minusko je zrejme podpis idiota, dat minus na otazku je vrchol idiocie :-)
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejprodávanější 2017-03-07 17:14:28

Vyberete si kategorii a dáte seřadit od Nejprodávanějších.
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 17:59:22
avatar
dekuji
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sestava s Ryzenem na video 2017-03-07 12:41:55
avatar
Zdar,
potřebuju nějakou sestavu s Ryzenem na video (hry mě až tak netento, resp. není čas, když tak nějaký Doom nebo Crysis), taktování nevím, buď ne nebo málo a to by snad měla zvládnout i ta "béčková" deska. Něco takového?
Odkaz
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:46:42

Ak smiem, tak grafickú kartu máš akú ?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:58:55
avatar
Smieš
Zatím tam strčím svoji prastarou NVDII GTX460 2GB DDR5 (protože CUDA v Premiéře). Počkám si na nové grafiky a případně pak povýším.
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:08:01

Jop B350 chipset ti bohate staci...teda ak nejdes do SLI. (Btw. b350 cross-fire podporuje).
Myslim ze v momentalnej dobe (kym neni viac modelov) si si vybral dobru dosku a to aj na taktovanie. Rozhodoval by som sa medzi tymyto.

Asus PRIME B350-PLUS
Gigabyte AB350-gaming

Inak asi by som pouzil skor ine pamate. Niesom si isty ci toto niesu s Hynix chipom. A tie momentalne maju trosku problem s kompatibilitou. Radsej so Samsung chipom. POdla odkazu nizsie najlepsie vychadzaju G.skills chalan co mal pretaktenu R7 1700@4,1 to mal na 3000/14CL co je velmi slusne.


Vychadzam z tohto:
Odkaz
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:46:50
avatar
Díky, na RAMky mrknu - akorát v CZC nemají 16GB G.Skill moduly, cílový stav je 64GB RAM. Ale to se ještě pořeší.
Dík!
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 18:48:57

Zen nemá zrovna dobrej paměťovej systém(s maximem 64GB by to optimisticky mohlo spadnout na 2400mhz): Odkaz
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 19:28:52

to by som netvrdil. IMC je ok. To ze su momentalne problemy s niektorymi pamatami a taktovanim, je problem UEFI/BIOSU jednotlivych dosiek, ktory sa bude ladit. Tak ako to bolo aj pri intely alebo inych novych architekturach.
Jedine co bolo objavene su L3 cache latencie, ktore su zjavne sposobene Windows schedulerom. Nato pride tiez zaplata.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:42:34

Smutné je a myslím, že je to prostě fakt, že AMD opět vydalo produkt, který v době, kdy je nejvíce na očích, nepodává výkon, jaký by měl. Resp. já vím, že to není problém CPU, ale problém, že SW na to není optimalizovaný, ale to nic nemění na faktu, že v grafech není CPU tam, kde plno lidí doufalo, že bude.

Tak je to u AMD se vším, RX480 v recenzích prohrávalo s GTX 1060, dnes je výkon už jinde, ale už se o tom málokde píše, za rok třeba budou hotové patche na hry a výkon Ryzenu bude tam kde má být, ale taky už se o tom bude psát minimálně.

Škoda již byla napáchána.
heyhall [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:05:59

Myslim, ze jste hlupak... A to mam doma Intel...
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:11:26

Já jsem hlupák, že v SW chybí optimalizace pro Ryzen?

Já jsem hlupák, že výkon AMD GPU se časem zlepšuje díky ovladačům, ale v prvních rezencích mají GPU mírně nižší výkon než třeba za rok?

Aha, děkuji.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:15:27

Ryzen má výkon přesně tam, kde byl před vydáním inzerován. Dokonce o fous výše.
A máte pravdu, že je zde velký potenciál optimalizaci UEFI, ovladačů apod. ještě z něho dostat více.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivita 2017-03-07 13:49:12
avatar
Úplně bych nevěřil tomu, že lidi s CPU za 10tis a více používají 2k, 4k monitory. Většina lidí pořád používá pouze FullHD ve kterém bude Core I7 7700k v některých hrách opravdu výrazně rychlejší, ale já osobně chci stejně ryzen, protože je mi jedno jestli budu hrát gamesu na 180FPS nebo 130FPS. Pro mě je rozhodně daleko víc potenciál, výkon v nových hrách, a samozřejmě výkon v aplikacích.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 13:50:35

Fujtajbl, Full HD už nikdy :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:04:08
avatar
To jsme říkali i při přechodu z 1024x768 (1280x1024) na FullHD. Malé rozlišení fuj a už nikdy. To je prostě vývoj. Když přisly FullHD monitory tak to bylo vychvalované do nebe...no a dneska je to tak se 4K. Pokrok nezastavíš ;-)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:05:32
avatar
Kdyz slysim full HD tak si predstavuju 640x480
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:06:50

320*240 masterrace! (pamatuju, jak jsem hrál NFS3 na tomhle rozlišení a záviděl sousedům s Voodoo 3, co to hráli na 800x600)
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 20:55:37

Nebylo cga náhodou 320 * 200 ve 4 barvách?
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 11:18:46

Bylo, ale naštěstí tak hluboko jsem klesnout namusel, abych si zahrál NFS3 na 1MB grafice
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:56:07
avatar
klidně tomu věř .... kdo má 10 tis na CPU má i na slušný monitor .... širokoúhlé i 4K nejsou dnes nic nedostupného ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:01:46

Přesně tak, když už investuju nemalé peníze do CPU, chci i slušný monitor, ne zastaralé Full HD.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:31:49
avatar
Snad budu mít ten CPU za 12k a ještě nejsem ani na FullHD teprve u HD pro moje potřeby naprosto dostačující
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:29:20

jasně, každý má 4k monitor, kdo si koupí výkonný cpu, protože na 4k dnes stačí každá mainstreamová karta...

Sám ve spoustě článků nadáváš, že na 4k nemají karty výkon (možná titan) a najednou dává smysl kupovat 4k monitor, když mám doma bezproblémovou 24" s full hd...

Než budou karty v mainstreamu mít výkon na 4k, tak bude čas i na změnu ryzenu => 4k není argument.

Další věc je, že gpu většina lidí kupuje na kratší dobu, než cpu - takže je běžná věc, že lidi koupí ryzen a gpu jako 480/1060/1070 a ty na 4k nestačí.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:49:17

No, jestli grafiky na 4k stačí, či nestačí je otázka. Ano v nejvyšším nastavení nestačí, ale u 4K zase lze bez problémů vypínat AA apod, a vypadá to stejně dobře.
Prodal jsem do jedné firmy 4K LCD za 12000, a do měsíce chtěli další 4 a to jej používají jen pro kancelář.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 17:32:46

Jasně, to je možné, ale tady se bavíme o 4k a hrách. Pokud to je firma, kde je jejich prací hraní her, tak mi pošli kontakt

Pokud někdo dá za cpu+gpu+mb 20k+, tak chce hrát na max a neřešit, co může a nemůže zapnout...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 18:25:52

Jenže na to není HW: Ale mnohem lepší herní zážitek je hrát ve 4K s něčím vypnutým, než na FullHD na max.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 19:02:46

Zážitek se špatným scalováním ui na 4k je taky skvělý zážitek - ale to by se dalo i přežít.

Mě jednoduše o výhodách 4k zatím nikdo nepřesvědčí. Samozřejmě to vypadá líp a mít titana tak pohoda, ale zatím to má pro většinu uživatelů více nevýhod než výhod a snižení detailů vs rozlišení je o vkusu. Já radši nižší rozlišení a vyšší detaily.

Možná až někdy příští rok s další generací karet (nepředpokládám, že VEGA bude mít vyšší výkon než 1080, ale bylo by to super).
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 19:08:28

Dneska se dá velmi slušně provozovat QHD za rozumné peníze. Nemusí to být zrovna 4k.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 22:48:59

Řeč je o 4k vs fullhd. QHD je jasná volba - zvládne to hw a je to jemnější. Jen je to bohužel mezikrok, za rok nebo dva nastoupí 4k a QHD bude rychle zastarávat a třeba já osobně kupuji monitor na delší dobu.
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne tak 2017-03-07 19:51:31

Ještě před 3 ,esici jsem tvrdil taky ze FHDD bohate staci, no tak nestaci. Teda takhle, staci, ale ze nemá cenu jit do vyššího rozliseni. Vetsiho omylu jsem se dopustit nemohl. Ted mam 2560*1080 a ta jemnost je opravdu něco nádherného. Presne tak, vypnul jsem vyhlazovani a pak je vykon stejny jako u FHZD s AA. Takze asi tak.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 22:49:23

2560x1080 wow . Jak můžeš prosím tě srovnávat tohle rozlišení se 4k? vždyť to má stejnou jemnost jako fullhd. Z toho vyplývá, že jestli máš tohle a má "nádhernou" jemnost, tak potom i fullhd má "nádhernou" jemnost. Koukám, že na tebe dobře funguje placebo efekt...

Jen pro ujasnění - já netvrdím, že fullhd je super a 4k k ničemu. Pointou je, že na hraní bez high-end sestavy poslouží lépe nižší rozlišení.
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 23:42:16
avatar
Dovolil by som si oponovat . podla mna je lepsie hrat na FHD 144Hz a vsetko naplno ako 60 Hz 4K a kadeco povypinane . Ale to je moj nazor , netvrdim ze vsetci musia suhlasit .
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 18:28:35
avatar
Souhlas. Mám 27" 1920x1200, bez problémů. Nemám zatím důvod měnit. Upgrade na Ryzen dělám s výhledem na další 4-5let kdy budu měnit jen GPU a hlavně potřebuji multivláknový výkon. Na hry mi "fullhd" stačí, kdybych měnil tak asi na QHD.
Jasně, 4K je něco, ale ty prachy zatím vrazím jinam.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:04:41

Těžko říct, osobně bych tomu věřil. Sice fullhd má samozřejmě valná většina uživatelů, ale valná většina taky nemá CPU za 10 tisíc. Historicky mě stálo GPU vždycky minimálně tak 2x tolik, co CPU, tj. kdybych měl k Ryzenu GPU za 20 tisíc, tak bych asi ve fullhd nehrál. Ale pro mě je důležitější mít 4k s 60fps, než fullhd s 240fps, někdo to má třeba jinak.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 15:12:17

Mam to taky tak. QHD 60FPS, 4k zatím živit nechci. Jsem spíš na strategie a WOT, tam neřeším input lag atd. U FPS hráče chápu, že je to jinak.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 14:18:51
avatar
Ti výrobci desek jsou fakt geniální. Nezajímavé platformě Z270, na kterou ještě navíc šli dát i skylake CPU, tak natlučoutolik desek a na revoluční CPU jich udělají jen pár ubohých a ještě v malých počtech .
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:40:55

Mně dost zajímá, jestli se Ryzen 1700 nechá v pohodě taktovat na úroveň 1800X s přiloženým Wraith chladičem, to by byla úspora pěkných pár set korun, ale nedělam si iluze :-) Jestli má někdo informace, budu rád, příští týden stavím sestavu s Ryzenem kamarádovi.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 16:50:42

Co jsem četl pokusy, tak 3,5 Ghz, či 3,6 v základu většinou v poho. Není to pak úplně 1800x, kvůli nižšímu XFR, ale skoro. A spotřeba je na úrovni, nebo jen kousek nad 1800x.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 19:15:24

S wraithem dávám 3,7GHz bez zvýšení napětí na Asus B350 prime, takže naprosto v pohodě a překvapil mě hlučností - pokud není ve stress záteži, tak je tichý.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 19:17:31
avatar
s box optimalizaovaným "jen" na TDP 95W to taktovat půjde dobře, ale na úroveň 1800X to už asi stačit nebude. Zase za ty ušetřené $$$ splašíš účinné a lacinné chladiče.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 22:42:05

Stačí naprosto s přehledem.
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 17:07:25

No, s tyma deskama žádná sláva, chtělo by to ještě nejaké "normální" s cenou kolem 2 tis.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 17:21:57

Budou, budou.
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 00:06:03
avatar
Na pobavenie . http://www.pcworld.com/article/3176100/computers/amd-ryzen-7-1700-vs-a-5-year-old-gaming-pc-or-why-you-should-never-preorder.html . Neviem preco mi ten Cinan pripomina nasho predsedu vlady .Ale to je zase len moj nazor .
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 12:33:29

Ach zasa dalsi suhr objektivnych informaci nic, sledoval som nejakeho technika a jeho test procesorov. Ten sa vyjadril ze Ryzen je v porovnani slabsi koli konstrukcnemu hladisku.... cize su to prakticky 2x 4jadrove procesory (co by sa este ako tak dalo) ale maju pomaly radic co je prakticky viditelne na hrach. Vraj uz to ale lepsie nebude.

Svojim sposobom mi je to fuk a dalsie ,,objektivni informace" neriesim. Az sa veci zacnu optimalizovat a ten zazracny vykon pride tak si ho aj kupim. Nie ze by to bolo podstatne
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 13:47:22

Ten řadič na hry nemá skoro vliv, to brzdí v někjterých aplikacích, ale zas tak tolik to nevadí.
Hry mají problém se SMT a parkováním.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 313x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 226x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 834x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6