Máme tu první potvrzení toho, že šestijádrový procesory, který má AMD pro servery, se objeví i pro AM3 platformu.
Zdroje blízké společnosti AMD přišly s potvrzením toho, o čem se zatím jen šeptalo. AMD uvede šestijádrový procesory Phenom II X6, který bude vycházet jak jinak, než se šestijádrových serverových procesorů AMD Opteron, které jsou již na trhu.
Pravděpodobně budou tyto procesory uvedeny spolu s novou platformou LEO a čipsety AMD 8xx, jak jsme vás včera informovali zde. Šestijádrový desktopový procesor má označení "Thuban". Bude vyráběn 45nm s integrovaným DDR3 paměťovým řadičem. Má celkem 3MB L2 (512kB na jádro) a 6MB L3 cache. Bude kompatibilní s AM3 deskami.
Ačkoliv v podstatě tyto procesory již jsou v serverové podobě na trhu, na desktopu se objeví až se zpožděním. Zdroje blízké AMD uvádějí, že by se tak mělo stát na začátku Q3 příštího roku, je ale pravděpodobné, že se oficiálně představí dříve už v Q2 spolu s novou LEO platformou, jako konkurence k šestijádrovým Intel Core i9, které také na trh dorazí právě v Q2 2010.
Pro nás z toho kouká šestijádro za velmi zajímavou cenu, protože AMD Phenom II X6 pravděpodobně na Core i9 stačit výkonově nebude. Core i9 bude vyráběno 32nm, což je proti 45nm u X6 jasná výhoda a Core i9 má také tříkanálový řadič DDR3 a hlavně dvě vlákna na jádro. Phenom II X6 bude mít jen dvoukanálový DDR3 řadič a jedno vlákno na jádro. Každopádně aspoň něco. Třetí čtvrtletí začíná v červenci. Celou zprávu zatím berte neoficiálně, AMD se zatím oficiálně nevyjádřilo, nicméně na 99% je to jen otázka času a výrobních kapacit.
myslim,ze s nastupem kvantovych pocitacu to nebude az tak horke ,ale své freqenční pravítka můžeš schovat na tuty,je to to same jak by ses Marušce posmíval,že ho máš většího než ona
Nevím, poslední články, co jsem četl o stavu věci s kvantovými procesory, operovali pojmem frekvence procesoru. Samozřejmě, hlávní přínos je jinde - neporovnatelně větší hodnota jedného kmitočtu. Ale počet těch kmitočtů je také důležitý.
Při pokroku LCD možná přijdou na řádu optické procesory. Tam naopak, frekvence bude menší, ale 1 cm jádro dokaže dělat paralelně 1 mln bajtových operací. Nebo neparalelně brát jednu fourierovu transrormaci. Za jeden kmitočet. Rozeznávání obraz pro takový procesor se také dělá za jeden kmitočet.
To by byly zajímavé grafické karty :-)
tento procesor je vhodny pre vsetky sekretarky atd co hundraju ze maju pomale pocitace na word atd ale inak,pre mna na rendrovanie to bude konecne dovod na upgrade
Pokud sekretářka pracuje s řekněme, současně 10 tabulkami excelu a 20 dokumenty, kterýchž součásti jsou představené jako odkaz na další tabulky a dokumenty, a na těch dokumentéch a tabulkách běží makra, tak i tento procesor to nezvladne plynule.
Už slyším dotaz: kde jsou takové úkoly po sekretářu. Odpověď: například u nás ve firmě. Právě teď rano jsem zaukoloval tu naši, musí integrovat 30 dokumentů word, 20 tabulek a koukat po 20-30 dokumentech pdf.
Jeji počítač to prakticky nezvládá a je to core 2 duo. A tak musí delat Ctrl+c, Ctrl+v místo křížových odkazů, i když by to bylo o moc pohodlnější.
Arogance je spolehlívým příznakem blbce, takže pozor! Nepohrdneš práci jiného člověka!
spomenul som si na jeden mail co dakedy chodil, o tom co pisal nejaky admin o sekretarke ako sa mu stazovala ze chce novy pocitac, atd..
nehovorim ze su vsetky blbe, a o takych ako pises ty tak to vsetka cest
Cim vic prouzku, tim vic adidas Momentalne jsou u me nejnarocnejsi aplikace asi hry a ty jeste nehraju tak casto. Vetsina her vyuzije stejne jen 2-jadro. Teprve se objevuji hry, ktere vyuziji vic jader (vim jen o GTA4). Krom marketingu to vyuzije jen relativne uzka skupina uzivatelu.
GTA4 a ARMA2, to jsou zatim dve hry u kterych 4 jadro opravdu vyuzijes, UT3 engine take podporuje 4 jadra, ale na ten staci i slaboucke 2 jadro. Fallout 3 take bezi o neco lepe na 4 jadru a pripravovany Resident Evil 5 take podporuje 4 jadrove CPU.
Zatim nicmoc, ale podpora 4 jader se bude jen zvysovat. Osobne bych dnes uz nic jineho nez 4 jadro nekupoval, uz kvuli Win 7, ktery ma take podporu vicejadrovych CPU.
ARMA 4 jadro nevyuzije. Po optimalizacich(patchy) vyuziva castecne 2. Zatim je jen GTA 4. Unreal 3 vyuziva castecne i 3. jadro-to je pravda, nicmene 4 ne(aspon jsem o tom nikde na internetu nic nenasel). RE5 to ma pouzivat, ale zatim tu neni. Fallout 3 je primarne single thread aplikace. V budoucnosti se to urcite zlepsi(no spis snad ), ale zatim zase ten tlak az tak vysoky neni.
Supreme Commander dokaze vyuzit taky 4jadra, klidne i vic. A je to znat. Ovsem optimalizovany na to neni, je nutne pouzit utilitky treti strany. Ale prinos vicejader je signifikatni - overeno vlastnim merenim.
hry sice moc nehraju ale i tak mam bezne spustenych okolo 100 procesu a u ctyrjadra muzu zaroven mit spusteny web , torrent,kodovat ve virtualdub,IM do toho muzu jeste v klidu rozbalovat rary a i vypalovat bez divoke jízdy bufferu,coz u drivejsich sestav delalo problemy
a s nastupem 64bit sestijader a obrovskych ramek se bude jeste virtualne mašinovat no parada treba bude realny pristup na 1 bednu pro vice nezavislych useru
Máš pravdu. Hry žerou zdroje, to je pravda, ale pro práce člověk potřebuje mít občas opravdu mnoho úkolů. A když ještě jsou na sobě zavázány, tak jáder nemůže být příliš mnoho.
Ale: Jen aby OS a SW opravdu ten multitasking podporovaly!
Ale né všichni mají počítač jenom na hry, někteří na něm pracují, třeba v CADu, nebo sříhají video, provádí výpočty, 3D grafiku a pod. Znám takových lidí spoustu a znám člověka co si v době P4 vyžádal speciálně AMD 64, aby ma něm počítal zatížení mostních konstrukcí pro německého zákazníka. Atakoví lidé by 6.ti jádro užili už teď.
Jeden kamarád si na 3D grafiku nemohl dovolit server a tak si postavil cluster z několika našlapaných PC...
tak tak, pre ludi co seriozne pracuju s takymi vecami je to nenhraditelne, pripadne usetria aj niekolko dni casu. Sam som na dual core raz rnedroval scenu v cineme 2dni
No, uvidime co to bude. Ja osobne sa tesim a dufam, ze v tom obdobi(ked to uvedu na trh) uz budu aplikacie a systemy optimalizovane pre viac jadier. Inak to vidim ako zbytocnost(kvoli hram sa to neoplati). Ale ako uz bolo povedane kusok vyssie: Viac pasikov, viac adidas
Ono je pravda, že dnes stačí na všetko dualcore. A je tiež pravda, že nepotrebujeme 64 bit OS. Ale ak to tak stále budeme brať tak sa nikam nepohneme. Však len mizivé percento uživatelov má quad core a ešte menej 64 bit OS. Preberte sa tvrdiči o dostatočnosti dualcore. A pohnime sa už niekam. Ak bude velká časť uživatelov s quadcore tak aj aplikácie sa začnú programovať na ne a bude všetko tak ako si prajeme. Brzdy vývoja sme mi zákazníci.
Sám sem se setkal s velkou firmou, která na pc s 4 GB RAM instalovala 32 bit Visty. Když jsem se jich ptal proč, tak řekli, že problémy s ovladači atd. V tomhle směru měl Microsoft udělat jen 64 bit Visty pro slušný PC a pro pomalejší používat XP a nebyl by problém. A Win7 to samé.Ale můžou za to zákazníci. A podobných případů je v elektronice obecně hodně. Vývoj dost brzdí třeba Microsoft. Jak dlouho existovaly 64bit CPU a 64 bit linux než se v Redmondu probudili ? Jak dlouho lidi čekali na použitelný 64 bit OS od Microsoftu a čeho se dočkali ? Jo já jsem ta brzda vývoje, protože sem na Visty nepřešel, nechci si koupit dnešní zoufalý SSD, kašlu na Bluray, nesnáším bezdrátové myši a dotykové ovládání PC považuju za špatný vtip..