Společnosti AMD se má příští rok velmi vydařit a narůst podíl – co všechno přinese? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 24 December 2010
altVýrobci PC tvrdí, že příští v příštím roce i těch následujících má AMD posílit více než kdy dříve.

 

 

 

Už za dva týdny se na trh oficiálně dostanou nové netbooky, nettopy, Tablety, základní desky i další zařízení postavená na první generaci AMD Fusion a už nyní výrobci PC předpovídají, že to bude pro AMD velký úspěch. Dokonce tvrdí že jen díky FUSION vzroste podíl AMD ze současných 10-11% na mobilním trhu rovnou na 15% a celkový tržní podíl dokonce na 25% trhu a v roce 2012 pak by dokonce mělo dosáhnout podle výrobců až na 30% podíl, což by pro AMD, firmu mnohonásobně menší, než je Intel, znamenalo historický úspěch.

FUSION samotné je zatím největší a také nejbližší naděje AMD. Někteří výrobci už ale opatrně naznačují, že by AMD mohlo zabodovat i se svou novou generací CPU. Tento měsíc se totiž poprvé dostaly finální vzorky zcela nové 32nm procesorové generace Bulldozer, do rukou výrobcům a partnerům a již jsem slyšel první zajímavé ohlasy. Výrobci už opravdu vědí, jak na tom nová generace procesorů AMD je a bude a plánují v roce 2011 zásadně navýšit produkci základních desek pro AMD, což může jisté věci naznačovat.

„Shodou“ okolností se dnes dostaly ven i další velmi podrobné roadmapy toho, co na nás AMD v první polovině roku chystá. A není toho vůbec málo. Už je víceméně jisté, že samozřejmě na CES AMD uvede první generaci FUSION APU čipů, tedy hybridního čipu s CPU i GPU schopnostmi. To samozřejmě plánuje i Intel, ale nové Sandy Bridge zatím není s integrací grafiky a hlavně s jejími schopnostmi, byť na platformě Intelu to bude velký skok, zdaleka tak daleko jako AMD. To má integrovanou grafiku se všemi schopnostmi současných neintegrovaných grafik včetně GPGPU podpory a podpory DX11 a všeho ostatního. Nicméně zatím jako první přijdou na řadu ZACATE procesory, což jsou levné přímo na desku integrované 40nm jedno nebo dvoujádrové čipy s DX11 grafikou HD 6300.

 Ale zdaleka to nebude poslední FUSION čip. AMD chystá mnohem silnější, které budou tvořit mainstream místo současných Athlon II a Phenom II procesorů. Ano, jsou to procesory Llano, vyráběné 32nm. Ty budou mít 2-4 jádra, nicméně jedná se o modifikovanou Phenom II architekturu, která ale bude vyráběna 32nm místo 45nm, navíc to bude opět monolitické APU s DX11 grafikou. Ta ale bude také podstatně silnější než je ta v ZACATE. Zhruba 3x-4x. A to nejdůležitější, Llano procesory se ve dvoujádrové i čtyřjádrovým provedení dostanou na mobilní i desktopovou platformu. Tyto procesory však budou vždy určeny jen pro patici FM1, takže ne pro AM3 nebo AM3+, je to vlastně mobilní patice. Vzhledem k tomu, že mobilní platforma dnes převažuje a to dost zásadně (70:30), je logické, že i na desktopu tak asi budeme používat vlastně původně mobilní platformu včetně čipsetu a patice. Zase by ty počítače díky tomu měly být poměrně malé, skvěle optimalizované z hlediska provozních vlastností atd. LLano procesory a tedy mainstream se objeví v našich PC ale až v druhé polovině příštího roku. Konkrétně v červenci (7/2011).

Dříve budou mít větší radost ti, kteří prahnou po skutečném výkonu. Zájemci o výkonný desktop se totiž jako první setkají se skutečně zbrusu novou architekturou procesorů AMD. Očekávané procesory ZAMBEZI, postavené na architektuře Bulldozer, které budou mít hned až 8 jader, a budou bez integrované grafiky, se dostaví na trh už v Dubnu-Květnu 2011!

S nimi dorazí i nové základní desky na AM3+ patici vybavené novými čipovými sadami řady AMD900. Mezi nimi už nebude nový čipset s Integrovanou grafikou, zůstane tu AMD 880G, který bude ještě chvíli přežívat, ale s rozšířením procesorů Llano s integrovanou grafikou, postrádá samozřejmě čipset s integrovanou grafikou jakýkoliv smysl. Nové ZAMBEZI CPU nejsou určené pro mobilní segment (zatím) a desktop dokonce dorazí dříve než serverové verze, což nás tedy rozhodně nemrzí. Celá platforma označena jako SCORPIUS tak dorazí dříve, než jsme čekali.

Samozřejmě Bulldozer procesory teď uvidíme stále častěji v nějakých ukázkách a prezentacích. Víme, že půjde o nativní až 8 jádrové procesory silně zaměřené na software s optimalizací pro vícejader. Jako takové jsou samozřejmě 32nm, což je značný pokrok proti 45nm a samo o sobě to přinese zvýšení výkonu díky vyšším frekvencím. Budou mít ale také mnohem více L2/3 paměti podpora pamětí jde z nativních 1333MHz DDR3 na 1866MHz DDR3. AMD také výrazněji nasadí TURBO technologii v inovované podobě. Procesory ZAMBEZI v 4-6-8 jádrové podobně architektury Bulldozer budou kompletně nahrazovat současné Phenom II X6 a X4 modely a platformy. Doufejme, že na podobných cenových hladinách. Každopádně, po mnoha mnoha letech, co je stávající architektura AMD aktivní, byť s vylepšeními, když Athlon64, Athlon X2 a Phenom/Phenom II mají skutečně stále stejný architektonický základ, bude Bulldozer skutečně něco zcela nového. Už za 4 měsíce se konečně dočkáme a doufejme, že tu budeme mít pořádný konkurenční souboj s velmi výkonnými Sandy-Bridge procesory Intelu.

Ti největší optimisté dokonce očekávají, že by AMD mohlo Intel zaskočit stejně, jako se mu to podařilo Athlon64/Athlon X2. Osobně by mě to ale skutečně překvapilo - považuji to za téměř vyloučené. Je jiná sitauce a segment, kam tyto CPU míří, nehraje zdaleka takovou roli, jak před lety. I když samotná architektura procesorových jader je vlastně i u SandyBridge stejná, jako u všech procesorů rodiny Core, která nahradila Pentium, nezdá se, že by byla v pozici Pentia4, což byla slepá ulička. Pochybuji, že by se AMD podařilo nachystat Intel podruhé, i když nikdy neříkej nikdy. Hlavně doufejme, že se nezopakuje situace prvního Phenomu, kdy sice ano, hurá AMD mělo první nativní 4 jádro, ale přišlo o rok pozdě a až druhá generace Phenom II skutečně fungovala, jak měla. Podobná situace by jistě konkurenčnímu prostředí nepřidala. Hlavně dnes už je nejdůležitější mobilní segment, takže Bulldozer nebo výkonné Core i7 procesory dnes vlastně zajímají maximálně 1/3 zákazníků a z toho jen tak 1/10 reálně uvažuje o jejich nákupu. Nejdůležitější je bohužel ten mobilní segment a tam Llano rozhodně procesorově nijak unikat SandyBridge nebude, tedy s výjimkou té integrované grafiky, kde má a ještě dlouho mít bude AMD před Intelem slušný náskok. Tak jako tak, rok 2011 podle toho, co říkají výrobci, vypadá pro AMD docela slibně.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - df 2010-12-24 02:38:47

tak z fusion o tom není pochyb levné výkonne a usporné notebooky to rozhodně rozhýbou
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 08:20:53
avatar
bol by som ohľadom výkonu Bulldozeru VEĽMI VEĽMI opatrný. Zas vzniknú zbytočné očakávania ako od Caymana a na koniec to skončí sklamaním..
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 09:02:43

jj jenom dali xobě VGA a CPU, jde spíše o zjednodušení MB, zmenšení, snížení nákladů celé sestavy, menší spotřeba.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 09:52:42
avatar
Citace:
jenom dali xobě VGA a CPU

Ale veď on písal o Bulldozeroch, nie Fusionoch...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 19:52:39

Teď jsem praštil kapra a paličku mám stále v ruce!!!
No a co že máš pravdu. Tak jsem se v tom frmolu přehlédl. Při Bulldozeru musím koupit novou NB+CPU, a efekt? Ve hrách to ani nepoznám a aplikace foto a video použiji GPGPU nové VGA, kterou za stejné peníze raději koupím. Výkon nových CPU je vynikající, ale nedokážeme je plně využít.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 09:20:41

Cayman predviedol presne to čo som očakával po zrušení 32nm výroby. Kto si to neuvedomil, čakal od toho zázraky, ale kto rozmýšľal triezvo tak vedel čo má od neho očakávať. A naviac, zníženie počtu SP nasledované zvýšenie výkonu sa mi zdá ako prekvapenie a nie sklamanie

Od Bulldozeru je dobré očakávať masívny výkon vo viacvláknových a GPGPU aplikáciách.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 15:05:05
avatar
masivni vykon v gpgpu aplikacich?
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 10:42:24

Taky jsem s ocekavanim vykonu bulldozeru opatrny.Jako fanda AMD pockam az bude na trhu ale mam pocit ze opet skoncim u Intelu stejne jako s mym soucasnym PC.Vykon potebuji prakticky jen na hry.Podstatny je pro me vykon na jadro.Ctyrjadro mi staci az nad hlavu a mam obrovskou chut bezet do obchodu hned v lednu pro nove i5.Snad se bude AMD drzet s pomerem cena vykon hodne dobre.
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 13:08:31
avatar
Tobě se zdá výkon jádra Cayman malý? Co si čekal? že jádro které je o cca třetinu menší bude mít o třetinu větší výkon nad konkurencí.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 09:50:18
avatar
nejde o to čo som čakal ja, ale čo čakali ostatní
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ft 2010-12-24 14:19:22

zas takové mordy od toho nečekám přeci jen taková zmenšenina prostě nemuže být přirovnávána k desktopovým grafikam vykonově ani k tem silnějším mobilním
ale určitě bude silnější než integrované grafiky v nejlevnějších noteboocich
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - heh 2010-12-24 08:32:32

som precital len 1. odstavec, dalej tie marketingove zvasty citat ani netreba. 2 tyzdne pred oficialnym vydanim sandy bridge idu hovorit o zvyseni trzneho podielu, ked K11 este nieje pripraveny Tiez by som odporucal byt velmi velmi opatrny, ako pise don_f3... lebo toto sme uz par krat zazili, naposledy pri PhenomI, ze?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 10:02:22
avatar
Nielen Phenom I... Keď sa už bavíme o zážitkoch, tak ja osobne som mal taký aj nedávno s Cayman grafikami. Ale na obranu treba povedať, že sme boli pár krát aj príjemne prekvapení, napríklad pri Radeonoch 4000 a 5000.

Len ten Fusion si nedokážem predstaviť ako sklamanie. Ale to je zas segment malých mobilných zariadení, ktoré ma skoro vôbec nezaujímajú.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 13:36:32
avatar
Čo máte všetci proti Phenomu I Od revízie B3 to boli cenovo najdostupnejšie štvorjadrá na trhu. Je pravda, že narozdiel od terajšej ponuky boli proti konkurencii pozadu ale kto nepotreboval taktovať alebo chcel upgradovať Athlon64 či Athlon X2 na AM2/AM2+ platforme v pohode fungoval aj na tom. 9850 BE som mal v stroji ako náhradu za A64X26400+BE a výkonovo som šiel nahor. Na vzduchu som bez problémov dvihol takt z 2,5 na 2,8 Ghz stabilne. Viem že u konkurencie by som získal viac výkonu a lepší OC potenciál ale musel by som si priplatiť a to nielen za CPU ale aj za dosku (a tie lepšie vtedy stály pekný majetok).
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 15:03:48

boli drahe, pomale a vysoka spotreba = vela odpadoveho tepla. A ze si dvihol na 2,8 Ja mam 4rocnu dosku, pri ktorej sa uz bojim aby neposla do kremikoveho neba a x4 620 2600MHz mam na 3250. Ak by som mal novu dosku (a este par dovodov na to mam) tak by som ho pohnal este o par Mhz vyssie. PhenomI sa proste nemal dostat do predaja, AMD podla mna uskodil.
Tomík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 17:07:23

Ono to zas až tak nebylo...Phenom X4 nabídl výkon o trochu horší než Q6600 ale zase byl o něco levnější...Phenom X3 představoval dobrou alternativu k C2D.
Phenom přinesl +- 20% výkonu na takt proti K8.Což není za tak zlé,že
Nehledě na to že investice do AM2+ se ukázala jako mnohem lepší.Zatímco mnozí do 7xx chipsetu osadí dnešní X4/X6,na Intelu dáte do S775 velké kulové...
Tedy AMD muselo K10 uvést.K10 jakž tak konkurovala,K8 byl prostě a jednoduše OUT.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 19:30:30

najvacsia nevyhoda phenomI bola, ze boli na malych frekvenciach. A kedze vacsina aplikacii aj dnes je 1vlaknovych, tak tie phenomy tazko stracali aj za vyssie taktovanymi x2. O c2d ani nehovorim, phenomI x3 by bol miesto takeho e5200 alebo co vtedy bol kupil len blazon. Ze idu v starych doskach suhlasim, sam mam sAM2 bez + a x4 620 funguje squelo. Preto aj som sklamany, ze K11 nepojde v sAM3 Keby nevydali vyhodne x6, tak odpada vazny dovod kupovat AMD a ludia by presli na vyhodnejsie core i5.

..a trochu horsi ako q6600 alenoooo! q6600 je legenda asi ako opteron 144 u amd. PhenomI potreboval tak o 500-600MHz vyssiu frekv. aby ho dohnal. Lenze q6600 siel na 3,4-3,6Ghz skoro kazdy kus.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 20:02:42

Pánové PhenomI je otec VŠECH dnešních čtyřjáder (AMD i Intel) ! Byl první, proto ty problémy, na něm se vychytávaly veškeré chyby. Technologie z PhenomI používá i Intel.
Tomík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 08:19:27

Prosím pěkně,než něco budeš tvrdit,zjisti si fakta...X6 9600 ztrácel na Q6600 cca.20%,X4 9850 vycházel jak v čem ale suma sumárum nastejno proti Q6600.
8750 byla často v testech rychlejší než jakákoliv K8. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/phenom-x3-8750.html
Ani spotřeba X3 nebyla tak tragická.Je potřeba vnímat Phenom v kontextu.K10 byla docela revoluční skok proti K8 pravda je ta že ne zcela povedený...Ovšem rozhodně to nebyla taková katastrofa jak někteří tvrdí.
A znovu.AMD nic lepšího nemělo,K8 rozhodně nemohla déle konkurovat.Nehledě na to že dnešní PII jsou opravdu jenom mírně vylepšené a zmenšené K10.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 11:09:35

no aj ti nevim karle, ale v tom teste co sam odkazujes phenom casto (skoro vacsinou) dostava nafrak od 2jadroveho c2d. Q6600 zial v tom teste nieje. A len tak btw. v hrach dostava nafrak od x2 6400+ a vo vsetkom ostatnom sa k8 drzi velmi statocne na polovicny pocet jadier. Takze stale plati co som pisal vyssie.
A spotreba x3 je "rovnaka" ako x4, to ked nieje tragedia, tak potom neviem co. Snad len, ze pomalsia r5830 ma vyssiu spotrebu ako r5850 ale to sem nepatri
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 11:17:17

Hry nebyly na čtyřjádra stvořené. Právě až jejich příchod a větší rozšíření povzbudil SW firmy k tvoření programů pro ně. To samé když přišly dvoujádra. Nikdo netvrdí že nemáš pravdu. Nižší výsledky a vyšší spotřeba je daná tím, že nemůže využít svůj potenciál. Já mám x3 a mastím CS, který je jednojádrový, takže výše taktované jedno, dvoujádro mě trumfne.
Tomík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 12:26:10

Opravdu? Asi takto.Už při příchodu X3 nebyl problém vytížit všechny jádra.X3 měly smysl ať se to někomu líbí če ne. X2 6400 byla žravější a většinou pomalejší,není co dodat...Snad až na to že u X2 6400 byla frekvence konečná,zatímco X3,X4 se dala popohnat skoro vždy na 2.7-2.8Ghz.Při zvednutí napětí byla hranice 3Ghz.Suma sumárum,popohnaná X3 měla v reálu vyšší výkon než obdobně taktované C2D.
X3 má podobnou spotřebu,nikoliv stejnou jako X4 prostě proto že to X4 je.
Phenom I prostě v mnoha oblastech předběhl dobu,nebyl to zázrak ale ani propadák.V době přichodu 7xx chipsetu byl nesmysl kupovat na nové AM2+ desky jakoukoliv K8 mimo EE.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 17:05:51
avatar
Mno konečná ako konečná, 6400+BE som dal na vzduchu 3,4 Ghz. Neskôr som si v práci vytipoval spomedzi ďalších troch jeden kúsok čo šiel na 3,5 hz stabilne.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 18:32:39

popravde ja x3 nemam rad. Je to mojim cierno-bielym videnim. Napriklad..
x4 645 3100MHz 110€ 95W
x3 445 3100MHz 72€ 95W
x2 255 3100MHz 60€ 65W
Takze potrebujem vykon, uspokojim sa s vyssou spotrebou, kupim x4, nepotrebujem vykon, beriem najnizsiu spotrebu, kupim x2. Pre x3 umna nieje miesto. Kludne obetujem 50% vykonu, ktory nepotrebujem koli nizsej spotrebe a lepsej cene.
Je velmi zle, ze tu nemam stary cennik z cias phI. Ceny co som dal su pre x3 moc priaznive, x2 255 vs x3 445 by som dnes bral to x3, ale situacia s phI bola ina. Tam si mal na vyber 2,2ghz 3jadro podstatne drahsie ako povecme 5400+BE na 2,8. Principialne vtedy sa x3 neoplatil. Dnes je to ine.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 15:09:35
avatar
lepsi desky s p35 staly od 3k, ve vybave sis vic snad nemohl prat a taktovani quadu od intelu take vyborne. ja upgradoval jeste z athlonu xp a to jina volba nez intel proste nebyla.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 15:44:45

jj, P35 byli super, jen absence 2x pci-e x16, nebo aspon x8 trochu zamrzeli.
Dneska si trochu drbu hlavu, jelikož sehnat druhou levnou grafiku do CF by byla nevídaná injekce, ale bohužel.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 20:37:11
avatar
No ono to zase nie je také jednoduché, mám množstvo haraburdia ktoré k PC musím pripojiť a to ma dosť obbmedzuje pri výbere. Vtedy som potreboval 2xPCI, už spomínané PCIEx8, sériový a paralelný port (natívny, karty nefungujú) ...

Pamätám sa, že za dosku by som vtedy musel dať asi 6-7 litrov len za dosku, takto som si nechal starú dosku a vymenil len CPU.
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gh 2010-12-25 18:05:32

další překvápko nás rozhodně čeká nástupem 28mn vyrobního procesu troufám si tvrdit že to bude i větší překvapení jako mezi přechod radeonu 4000 a 5000 (taky se jednalo o nástup nového výrobního procesu který vždy přinese novínky v podobě výkonu a uspory energie)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 18:31:12
avatar
Čo ja viem, ešte je skoro odhadovať prekvapenia, ktoré sa reálne chystajú na trh až za rok...
Upgradoval som zo 4870 na 5870 a bol som aj stále som veľmi spokojný. Spotreba v idle je famózna a skok to bol obrovský. A potom, framerate aj detaily v hrách mi síce ostali rovnaké (40+ a všetko max), ale rozlíšenie s novou grafikou konečne povýšilo na HD (z 1440x900 na 1920x1080), keďže som si k nej doprial aj nový monitor. Chrochtám blahom...
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sdf 2010-12-24 23:10:23

phenom I mal uplne v pohode vykon, ak si chytil black edition nebol problem z toho vytrieskat 3 ghz, az taky rozdiel tam medzi nim a phenom II tam nie je. akurat 4 mega L3 cache, ale v aplikaciach ktore nevyuzivaju L3 je to podobne, resp zavisle na frekvencii.. architektura je v podsatte rovnaka akurat je zmeneny vyrobny proces + par optimalizacii.
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 09:38:16
avatar
Uz sa velmi tesim konecne pride sas pre vymenu aj mojho a aj frajerkinho PC . :o)))

Velmi moc sa tesim na tie vykony Buldozeru
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 09:40:34
avatar
Mě AMD nezklamalo já jsi nepředstavoval od 6970 nadpozemské výsledky a stejnak mne mile překvapila v každém případě se těším na Buldozer a když bude alespoň tak úspěšný jako Grafiky tak není co řešit hlavně bych byl rád kdyby AMD zapracovalo na Marketingu.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 10:47:12
avatar
Sikovni kluci to jsou..a nejen v AMD..diky nim si muzu/muzeme hrat, sledovat vyvoj HW a v neposledni rade se tu i dohadovat co, jak, kdy apod.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 12:06:07
avatar
Tak urcite dobra zprava pro fanousky a zakazniky AMD a nejenom ty. Co ja vim, mozna za rok budu mit pc s Bulldozerem a HD 7000
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 16:58:48
avatar
Mohl by mi tu někdo vysvětlit, jaký je rozdíl mezi ZAMBEZI a Buldozer? Myslím si, že Buldozer je jenom to jádro. Je to tak?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 12:55:06
avatar
Bulldozer je vlastně dvopučipová stavební jednotka nové generace CPU rodiny ZAMBEZI
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 19:06:17
avatar
Jo, jasně. Díky
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-24 20:45:43
avatar
Tak AMD má našlápnuto velmi dobře, ale Intel je veličina se kterou je nutno velmi počítat - v případě převahy AMD může reagovat velmi rychle, takže je otázkou jak moc se povede jej zaskočit, aby než stihne zareagovat AMD něco urvalo pro sebe.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - notebooky... 2010-12-24 23:17:16

nechapem inak logiku ludi, ktory si na doma kupuju notebook za tie prachy si radsej postavim dvakrat vykonnejsi desktop + disky v RAID + moznost to upgradovat ako a mi paci a samozrejme vacsia spolahlivost aj vdaka lepsiemu chladeniu...ako fajn ze vacsina ludi chce notebook max na internet pozeranie filmov atd...ale na to staci aj najlacnejsi desktop popripade nejaky fakt lacny notebook maly..s ultra voltage cpus.. (samozrejme nejaky shitny co sa tyka spracovaniu) + lacne booky maju uplne zle displaye..asi najvacsi TN odpad...

vela ludi kupuje noebook uz ako nahradu aj za desktop lebo je tam moznost prenasania...ale tak ta uhlopriecka 15 - 17 to zabija...ako ja sam mam 15ku uz dlho (moj prvy sukromny book) ale, moc mobilne to teda nie je...nad 13 palcov by som nesiel...

najlepsia kombinacia silny desktop + a velky kvalitny monitor + notebook nejakej 11 - 13 uhlopriecky (popripade mala desinka s atomom alebo amd fusion ak vyjde)...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 11:33:10

Tvé vývody mají logiku, problém je, že mnozí kupující neví nic o HW, natož o nějakých diskuzích o něm. Záleí na poradcích při koupi. Já mám kámoše podnikatele, prodává na Aukru, 2 studující dcery. Má Wifi router + NTB 15,6¨, nafotí věci, uloží na HDD a odešle na Aukro, pošle emaily, zkontroluje příhozy, přenáší si to, kouká při tom na TV, hlavně sport. Jedna dcera má noťas, druhé nebook (nosí si ho na přednášky) - nějaké psaní, brouzdání na netu. Jsou naprosto spokojení, co potřebují, to jim dá. Žijí si svůj pohodový život. Hold každý máme jiné nároky.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 11:42:54

nesmíme taky zapomínat na ženy
Tam upgrade nemá mnoho uspěchu. Kompaktnost, lesk a (bída ) vzhled dělá divy. Přesně, záleží na uživateli...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 13:44:09
avatar
zlatokopky - zvonku lesk a vo vnutri bieda
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 15:20:11
avatar
OK, toto budem považovať za najväčšiu múdrosť, ktorú som za posledný rok počul... Pekné, že to niekto povedal nahlas!
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vg 2010-12-25 18:09:38

jsem si jistý že i ta nejblondynovatejší blondýna pozna propad výkonu na 3-4 roky starem notebooku v nových aplikacich
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 18:18:06
avatar
Poznať môže, ale čo ďalej? Poznám veľa takých ľudí, čo sa sťažujú na mizerný výkon malých netbookov, na pomalý štart a celkovo spomalený systém, ale väčšina ostane len u sťažovania sa.
Jumbik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 18:26:23
avatar
Ženy vybírají notebook podle vzhledu a klávesnice. To jaký to má výkon je pro ně vedlejší, pokud nemají počítač přímo k profesionální práci. Moje mamka a sestra mají dost výkonný notebook i na hry, ale jenom na něm surfují a vybrali ho podle velikosti obrazovky a klávesnice. Co je uvnitř jim bylo jedno a já se s nimi hádat nemusím, pokud jsou ochotny za to ty peníze dát.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 19:27:37

Před 5 lety jsem dělal rekval. kurz na PC 1GHz Celeron!! MS Office, net. V naprosté pohodě. Pokud neděláš video a photoshop, tak to není problém.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 20:16:08

rekval. kurz a domace pouzitie su 2 uplne odlisne veci. Na rekval. kurze nechodis na FB, nekukas youtube, nehras hry. Celer1000 bol aktualny dakedy.. vlastne nebol, to bol cas Duronov a athlonovXP.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 21:13:34

Tady je řeč o blondýnkách, ne o hrách. Já měl v té době 3GHz Athlona veliký rozdíl. Chtěl jsem tím říci, že na jednoduché kancelářské věci, net, přehrání videa ti bohatě stačí OPRAVDU cokoli na trhu. Ale když chceš hrát hry, stříhat video, dělat fotky, tak to je úplně jiná kategorie.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 20:10:21

notebook chytis, zavries, odnesies do vedlajsej izby, pouzivas hocikde. A laikom to imponuje viac ako 2 disky v raid0. Ja by som si vzivote nekupil notebook, keby som pc nepotreboval nosit. Aj ked... velmi silny argument je aj to, ze bez monitora mi book zerie pod 15W a desktop okolo 100. :/
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 20:17:45
avatar
Poznam X ludi co chceli silou mocou notebook a ako ho maju 3 roky tak sa im ani len neodlepil od stolika kde ho pred troma rokmi polozili. Tam naozaj nechapem preco notebook a nie PC. . A ak ide o tu spotrebu, aj PC sa da postavit usporne a pritom za zlomok ceny NB.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Liano 2010-12-27 21:31:28

Jak moc výkonné budou ty grafiky zaintegrované v APU Liano? Bude to aspoň tak rychlé jako HD4850?
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 09:48:47

Nevidel som zmienku o USB 3.0
Ešte nebude v čipsete
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-28 10:01:31
avatar
Nikde na nete o tom nie je zmienka takže asi nie.
Osobne mi zatiaľ vyhovuje riešenie od Nec. A USB3 zariadenie som pripojil zatiaľ asi 2 krát.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 550x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 6