Trh s počítači se dál propadá - hospodaření společností Intel a AMD na to reaguje. Krize to ale není Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 19 October 2012
altPo oznámeném propadu prodejů počítačů je přichází potvrzení i v podobě výsledků výrobců CPU.

 

 

 

 

 

Po mnoha mnoha letech narazily prodeje počítačů na strop a klesají. Pokles bude zhruba 8-10%, do čehož se ale nezapočítává propad, jaký v nastalé situaci dělají objednávky výrobců PC z hlediska komponent pro nové stroje. V současné době neexistuje společnost, která by neměla velké skladové zásoby, a výrobci komponent to samozřejmě pociťují v objednávkách, které klesají více, než klesají současné prodeje PC. Poslední velké objednávky byly udělány v Q3 před časem pro start nových Windows 8 počítačů. Co ale bude dál, je otázka.

Prodeje počítačů klesají nejen díky obecnému šetření spotřebitelů i firem, ale také díky přechodnému tlaku módních Tabletů a obecně ARM platformy, jež má dnes větší marketingovou podporu než x86 PC platforma. Vývoj na x86 platformě se tak logicky odráží i ve výsledcích hospodaření společností Intel a AMD.

  • Intel v klidu stagnuje

Nepřekvapivě lépe je na tom Intel, ale ten vzhledem ke své výsadní pozici největšího výrobce mikroprocesorů na světě (10% všech čipů), může těžit ze širokého záběru produktů i mimo čistě spotřební segment. Nicméně i on výrazně pocítil propad prodejů osobních počítačů včetně notebooků. Dobře se mu nedaří ani v ultramobilní oblasti. Propad prodejů u desktopu je v případě Intelu 6%, notebooky v nejlepším stagnují, ale padá jejich průměrná cena. Intel však i složitější situací na trhu stále proplouvá v pohodě a stagnuje, za což by mnozí jiní byli vděční. Intel si tak přišel na příjimech v Q3 2012 na 13,5 miliardy a udělal z toho zisk 3 miliardy dolarů. V podstatě stejné výsledky, jako minulý kvartál (Q2 2012) a tedy těžká pohoda :).

  • AMD šlo do červených čísel

To na mnohem menší AMD dopadlo výrazné snížení prodejů a objednávek hlavně levných počítačů výrazně více. Ostatně na rozdíl od Intelu je oblast běžných počítačů hlavním zájmem AMD. Problém ale měly hlavně procesory, na kterých AMD utržilo o 11% méně než v Q2 letošního roku. Samozřejmě s klesajícím prodejem počítačů se kromě menšího počtu procesorů prodává i méně grafik. Přesto se grafikám AMD daří. Vděčí za to mnohem lepší nabídce proti konkurenci, která absolutně nezvládla nástup 28nm. Ačkoliv i příjmy z prodejů grafik se propadly o 7% proti Q2, prodávají se naopak za vyšší cenu než dříve a AMD tak na prodeji grafických čipů dokázalo udržet zisk. Celkově však pokles příjmů z 1,41 miliardy na 1,27 miliardy nedokázalo AMD vyvážit a procesorová divize stáhla AMD do ztráty 137 milionů dolarů.

AMD také potvrdilo plán propouštění. Opustit společnost bude muset zhruba 15% lidí ze současných 12 tisíc, čímž se AMD chce dostat k lepší efektivitě. Ostatně vzhledem ke své velikosti a příjmům má AMD poměrně hodně zaměstnanců. Od posledního propouštění před rokem navíc společnost opět nabobtnala do původní velikosti, což si samozřejmě nemůže v současné době dovolit. Na druhou stranu nejsou to škrty v IT průmyslu nikterak neobvyklé a v současné době propouští skoro všichni. Například u takového SONY se chystá propuštění více než 10 tisíc lidí. Zpět k AMD. Tam příliš nevěří tomu (a nelze se jim divit), že by se v dohledné době výrazně zvýšil zájem o počítače a tedy se zvedly i objednávky výrobců počítačů, takže nadále počítá s nižšími příjmy.

Se železnou pravidelností se opět objevují poplašné zprávy o krizi a skoro až krachu menšího z dvojice producentů čipů. Přitom v současnosti se o žádnou krizi AMD se nejedná. AMD je prostě vázáno na situaci na trhu s osobními počítači, kde působí. AMD by bylo v krizi a mělo velký problém, pokud by počítačový trh rostl o 10%, zatímco se AMD propadalo o 10%. A to se neděje. Produktová nabídka je přitom velmi dobrá a zaměřená na tři hlavní oblasti, tedy přesně tolik, kolik může firma velikosti AMD zvládnout. V oblasti levných APU má AMD výborné procesory s nejlepšími integrovanými grafikami vůbec. V oblasti mainstreamových procesorů si díky nízkým cenám procesorů stojí s poměrem cena-výkon také dobře, navíc FX procesory a jejich pokročilejší architektura vypadá stále lépe, jak nastupují modernější aplikace. Kromě toho když stejně vybavená základní deska pro AMD platformu stojí méně než pro Intel. Jinými slovy, pro 95% trhu, který tvoří běžné procesory, má AMD dostatečně zajímavou nabídku, které dokáže konkurovat silnějšímu Intelu. Bohužel pro AMD právě trh s běžnými a levnými počítači je tím, který se nejvíce propadá. A když tedy neroste trh a propadá se, tudíž nemůže růst zájem o procesory. Naštěstí má AMD stále i grafické karty, kde si vede dnes o něco lépe než konkurence, ty sice také klesají ale ne o tolik, navíc průměrná cena roste a prodeje jsou tak v zisku. To všechno indikuje, že s nabídkou čipů AMD pro grafiky RADEON je i v současné situaci více než vše v pořádku. AMD už bylo v mnohem horší situaci, navíc současná situace není krizí, ani způsobená nějak špatnou finanční politikou a produktovou nabídkou AMD, ale prostě vnějšími vliv na celém trhu s PC. Pokud chcete vidět, jak vypadá společnost, která je skutečně v krizi a velkých problémech, podívejte se třeba na NOKIA a SONY, ty mají skutečnou krizi a problémy a nemůže za ně nějaký oslabující trh.  

Vrásky AMD (ale i Intelu) musí tak dělat hlavně rostoucí konkurence ARM platforem, která omezuje zájem o PC více, než to, že lidi šetří. Intel se snaží do oblasti ARM přinést vlastní konkurenci, ale zatím se mu to nedaří. AMD pak nemá v současné době žádný produkt, který by se SoC ARM mohl postavit. Nicméně je otázka, zda není ARM je přechodná móda. Navíc ani zde to není žádný velký med. Marže výrobců ARM klesají, konkurence je ohromná a trh ani zde není nafukovací. A bublina ARM a tabletů může klidně brzy splasknout a lidi se vrátí zpět k PC. Máme tomu říkat tedy krize?

Ne, jen se věci vrací do normálu a uměle nafouknutá poptávka výrobou čím dál větších a levnějších zmetků, které se musí častěji obnovovat, dohnala výrobu do absurdních výšin do nadvýroby. A to zkrátka končí. To ovšem neznamená, že by měl někdo krachovat a končit, jenom se prostě sníží výroba, sníží se příjmy, což ovšem stále neznamená, že by se i na menším trhu nedalo vydělávat a fungovat. O tom, že mnohé překvapuje, jaké produkty v jaké kvalitě se dnes vyrábí, o tom se aktuálně zabýváme v tomto článku a diskusi:

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  2012-10-19 18:37:53

Myslím ze také jednoduché v prípade prasknutia "mobilnej" bubliny nebude a krachovať sa bude a vo veľkom .Marže sú veľmi nízke a investície a nadvýroba obrovské . Asi budú jablka + Samsung skupovať konkurenciu a "zatvárať"
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:15:04
avatar
To už říkal Marx, že kapitalismus v konečné fázi dojde do krize z nadvýroby. Že by měl pravdu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:25:28
avatar
ještě před ním to ale dokázal socialismus, ten také vyráběl na sklad s tím rozdílem, že vyráběl plánovaně to co nikdo nepotřeboval a o co nikdo nestál a to co všichni chtěli, to nebylo takže asi tak ;)
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:30:15
avatar
Socialismus dokázal před Marxem, že kapitalismus dojde do krize z nadvýroby? Nějak to nechápu. Trošku mi tu myšlenku víc přibliž
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:39:31
avatar
ne že socialismus dokázal před kapitalismem, že dojde do krize z nadvýroby ;) Vyráběl nadbytečně věci o které nikdo nestál a na druhou stranu nebyly vyci, o které lidi stáli.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:45:20
avatar
To, co dělal socialismus zcela jistě nebyla nadvýroba. Ostatně vůbec jsem nepochopil, proč útočíš na socialismus, když jsem mluvil o myšlence Marxe, která se vztahovala ke kapitalismu? O žádném socialismu jsem nemluvil. Nematlej do toho socialismus.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:48:58
avatar
takže to že před rokem 89 se plánovaně vyráběla zařízení, o které nikdo nikde nestál nevíš? Marx by měl pravdu v případě, že by tu spolu s nadvýrobou byl ten kapitalismus ... nadvýrobu bychom měli, jen ten kapitalismus se tu nějak nezastavil, a pořád tu máme reálný socialismus se všemi omezeními, kvótamai, dotacemi atd.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:06:26
avatar
Odbíháš od tématu směrem k socialismu a je to škoda. Nadvýroba kapitalistická je úplně jiných měřítek, o kterých píšeš ty ve vztahu k socialismu. Je to sice totéž, ale je to jako srovnávat myš se slonem. Příčiny obou typů "nadvýroby" je v obou systémech úplně jiný. V socialismu se jedná především o chybu, kterou je třeba korigovat, kdežto v kapitalismu je nadvýroba integrální součástí, principem. Sám si popsal v článku krizi v nadvýroby, o které psal Marx. Chápu, že se ti nemusí líbit, že v měl v něčem pravdu, ale to je tak jediné, co s tím můžeš dělat. A že tu nebyl kapitalismus? Taktéž bych mohl říct, že tu ani nikdy nebyl socialismus nebo komunismus, ale je to detinské
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:40:44

Nechci ti brat iluze ale kapitalismus momentalne neni. Existuje socialismus s kapitalistickou tvari (Evropa, Japonsko a dnes uz i pomalu USA) Potom ruzne zmatene rezimy zalozene na sile skupin a jednotlivcu dalo by se to nazvat kmenove usporadani, dale pak v Cine je takovy modernejsi otrokarsko-diktorsky rezim kde komunismus je pouhe oznaceni vladnouciho "kmene" nebo soustavy "kmenu". Rusko to je neco podobneho v blede modrem akorat vypustili ten nazev komunismus a jmenovat by se to melo Putismus. Nejblize ke kapitalismu bych to asi videl v Jizni Korei a to je asi tak vsechno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 22:18:07
avatar
asi tak nějak .... kde existují regulace, omezení, dotace a protěžování, tam nemůže něco jako kapitalismus vůbec fungovat ... ale je hezký jak na něj všichni nadávaj
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 22:47:11

Ja bych rekl ze nejaka zakladni jednoducha pravidla existovat musi vzdycky je to stejne jako na silnici. Ale jakmile misto svych povinosti zacne vlada lidem nahrazovat rodice a zaroven se z vlady stanou zlodeji, lhari a podvodnici tak to kapitalismus neni ani nahodou.
Stat ma plnit pouze zakladni funkce jako obrana hranic a ochrana obcanu pred kriminalitou a nejake strategicke veci jako infrastruktura, nejake skolstvi a zdravotnictvi a nejaka zakladni socialni politika pri minimalnich danich a za naprosto jasnych a pruhlednych pravidel. Jakmile zacne prerozdelovat a podporovat kazdy prd a navic to co vybere pred prerozdelenim z casti rozkrade tak to jde do kytek. Proc se pak snazit kdyz to stejne odevzdam na danich ze?
Nevim co je na tom pravdy ale slysel jsem ze DPH byla docasna dan zavedena frantikama na obnovu po valce a vidime do jake hruzy to prerostlo. Dneska uz platime i dan z dane, to je na posrani.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 22:58:40
avatar
no kdyby existovala jasná, jednoduchá spravedlivá pravidla, neřekne asi nikdo ani popel ... ale to ta současná nejsou ..


Ano DPH je jedna velká zlodějina ... nejvíce si toho všimneš, když si něco koupíš v cizině, a tam si za to tu daň při koupi zaplatil, necháš si to sem poslat a hádej, co musíš i tady zaplati daň za něco, co tu vůbec nevzniklo, jen sis to přivezl ... zlodějina ...
Anonymní  2012-10-20 13:10:59

Bajlando
Máš vysokú školu? Mno lebo ty dane všetkých idú aj dotáciu štúdia .Takže všetkým tým čo tvrdia o znížení dokonca o zrušený DPH .Je to niečo podobne ako naši učitelia vytiahnu ze jeden super vedec dostava na Americkej súkromnej vysokej skole berie 20tisic dolárov mesačne Ale zabudli ze svoje štúdium si platil sam "pôžička" alebo spomenutý rodičia .Podla mňa je základným problémom globalizácia to co ušetrím že niečo za par centov vyrobím v čine mi stat musí strhnúť na daniach aby zaplatil tých nezamestnaných ktorý by mu ten výrobok vyrábali v krajine kde ho chce predať
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 10:48:41

Zachazis moc do detailu ale pokud chces znat muj nazor tak vysoke skoly by stat nemel vubec platit. Maximalne stredni ale pokud chces vysku tak si ji zaplat. Budto mas rodice kteri zaplati, nebo si vem pujcku nebo bez do prace a nejdriv si na tu skolu vydelej. Klidne muzes zacit studovat v 25 nebo v 30. Kamos dela IT vysku pri praci s jednim malym deckem, protivnou manzelkou a je mu 45. Tahne predpoposledni rok na ing. Ono taky kdyz nebude brutalni zdaneni tak ti zbyde vice penez a na tu vysku si usetris rychleji nebo rychleji splatis pujcku. Takze muj nazor je ze vyska je soukroma vec kazdeho a ne povinost nas vsech nekomu to platit.
Anonymní  2012-10-21 14:47:31

súhlasím ono to je vec dohody ale USA sú asi príklad toho ze si platíš všetko "sam" a sú zadlžené tak ako "sociálna" Európa.
Severské krajiny jamu relatívne vysoké daňove zaťaženie a majú vo zvyku aj tak platiť dane .Grécko ich malo relatívne male aj tak platil malo kto.
Podla mňa to bez uprav ďalej nepôjde už ma každý Štandard a predpoklad ze by niekto chcel ma doma 8 TV 5 aut 20mobilov je podla mňa chorý druha vec je co stým odpadom keď sa pokazí "aj keď jasne všade sa píše 100% regulovateľné"
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 17:04:35

USA maji problem z uplne jinych duvodu. To by bylo na strasne dlouho. Hodne zjednodusene to zaclo valkama v Iraku a Afganistanu (neskutecne draha vec) potom to pokracovalo Obamovym socialistickym rozhazovanim penez. (koukni o kolik se US zadluzila za vlady Obamy je to masakr) a v neposledni mire arma je draha jak cert. Samozrejme je toho vice. Ale takovou armu co ma US kdyby mela financovat cela EU ktera ma mnohem vic obyvatel tak se slozi do nekolika let.
Dodneska se musim smat jak nejaky franzouzky blbecek (rozumej politik) vycital americkemu generalovi ze utraceji strasne prachy za armu a ze by to meli dat na socialne slabe. General mu rika ze ta arma neni jen na boj ale maji treba lode s jadernym reaktorem diky kteremu pripluji nekam kde postihla lidi nejaka katastrofa a zapoji na elektriku cele mesto asi 50 000 lidi navic celemu mestu filtruji slanou vodu na sladkou. Rika mu ze US ma tech lodi (nepamatuju presne asi 8 ) a zeptal se ho kolik jich ma francii. Frantik radsi zavrel hubu a uz nic nerikal. Ja tuhle mentalitu US miloval. Starej se jak umis nikdo ti nebude davat nic zadarmo ale kdyz makas mas a kdyz jsi lina lemra tak proste budes socka. Skoda ze uz to v US tak neni, bohuzel socialismus dorazil i tam.
Ja osobne mam radsi svobodu s pevnymy pravidly. Minimalni zdaneni a nechat lidi at si se svymi penezi nakladaji jak chcou (drasticky tim snizis prostor pro korupci) a ne socialisticky vsem vsechno vzit a rozhodovat kdo co dostane. To je mor. Tohle muze fungovat jedine tam kde jsou lidi naprosto poctivy, nekradou a kazdy maka naplno jak muze. Coz je podle me iluze driv nebo pozdeji se zacnou nekteri vezt a jak je jich cim dal vic tak to drive nebo pozdeji krachne. Navic te treba strasne stve jak makas a soused ktery nedela nic (na socialce) je na tom skoro stejne. To je pakarna.
Anonymní  2012-10-21 17:33:44

Vojna je veľmi široký pojem "výdavkov a príjmov". Myslím v že Iraku a Líbyi budu mat "prednosť" americké ropné spoločnosti . Každý vie že arabské krajiny okrem ropy nemajú skoro nič takže sú absolútne závisle na dovoze a americké výrobky a potraviny budu mat prednosť .Skorej by som to označil inak .Náklady na vojnu na štát ale zisky par ľudom . Je globálny svet bude nutnosť globálneho systému a zákonov .USA systém sa mi nepáči na rok 2012 niekto nemá bohatých rodičov niekto ich nemá žiadnych a niekto sa narodí už chorý od narodenia v tom prípade by bola "najľudskejšia" forma eutanázie takých deti hneť pri narodení lebo ich aj tak nik liečiť nebude a trpieť nie je život ale to je ťažké vysvetľovať človeku ktorý je zdravý a ma ešte aj peniaze .
Určite je rok 2012 na hrane buď 3 svetovej vojny alebo nejakého globálneho dohovoru .Systém kumulácie obrovského 90% svetového bohatstva 10% populácie je neúnosný a pre samotný kapitalizmus ničivý
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 19:36:48
avatar
Já bych si rád od vás přečetl více ty podrobnosti .Dokáži si představit ty moudra co bych se tu dočetl. Obama si především vyžral to co mu dal na pekáč Clinton,Bush starší patřičně okořenil a Bush mladší upekl.Ale abych byl spravedlivý tak problém dluhu USA začal mnohem dříve.Vše začalo studenou válkou a závody ve zbrojení.Dá se říci že USA uzbrojily SSSR ale dost se u toho zadýchaly a hlavně zadlužily.Vlády USA(teda ne všechny) měly snahu dluh snížit což se krátkodobě často podařilo a pak přišel opět skok a dluh vylétl ještě více než byl před snižováním.Je to vlastně stejná perioda jako když se někdo snaží zhubnout.Víte proč jim to nejde?Představte si že vytisknete dolar a půjčíte ho někomu na 10% úrok a tedy za rok má vrátit 1 dolar + 10 centů.Těch 10 centů ale nemůže dlužník zaplatit protože jste vytiskl jen ten 1 dolar a tak si musí u vás objednat vyražení 10 centu které mu opět půjčíte na 10%.Chápete v čem je ten průser?Dolar jste vrátil a zůstal vám dluh který není krytý měnou(peníze se nemnoží).Každý dolar je na dluh a jak spočítali ekonomové kdyby občané USA s vládou USA zaplatili všechny své dluhy tak v oběhu nezůstane ani jeden dolar.Co z toho plyne že vlastně není žádoucí aby ty dluhy byly někdy zaplaceny.Jeden prezident USA se pokusil tento začarovaný kruh rozseknout tím že chtěl emitovat měnu tak že obejde Fed,jmenoval se John Fitzgerald Kennedy a všichni víme jak skončil.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 21:18:25

Je zbytecne se bavit s nekym kdo hned v prvni 2-3 vetach ukaze jak je zaujaty a sprosty bez jakehokoliv duvodu. Ja nehodlam vest diskuze typicke pro salonni komunisty. Bavim se pouze z lidma kteri se chcou bavit normalne bez fanatismu a zaujatosti.
O ekonomice toho moc nevis USA mely astronomicke dluhy v minulosti coz se resilo brutalni inflaci a bylo po dluhu. Nevim jestli v dnesnich podminka je stejne reseni mozne.
Jinak tady je jak zadluzil Obama USA socialismem za 4 roky a to nevedl ani valku. Vsichni ostatni jsou proti nemu zabari
Odkaz
Obama za tri a pul roku zadluzil US vic nez Busch za 8 a to Busch vedl dve valky. Holt socialismus neco stoji.
Jinak tvemu prikladu chybi inflace ktera ty tvoje procenta dorovnava tistenim novyvh penez takze splatit to jde. Akorat ten blbej u toho chudne a chytrej bohatne. Potom je tu jeste jeden nastroj a tomu se rika bankrot.

Jinak amici na tom byli v minulosti hure. Zkus si najit kolik stala obcanska valka. A vyresila to inflace. Union na tom byla dobre ta mela inflaci za 5 let valky "pouhych" 75% ale Confederate mela skoro 4000%. Takze ty obrovske dluhy nakonec zaplatili vsichni jak bohati tak chudi tim ze prisli o prachy. Dneska prijdou o prachy hlavne sikmoocka Ale to predbiham uvidime jak to nakonec dopadne.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 22:17:56
avatar
vy plete 2 naprosto rozdílné věci!!
1) V roce 1865 a pak ještě dlouho neexistoval Fed .Nehledě na to že tehdá byl dolar vázán na zlato.
2) O mechanice fungování americké měny toho moc nevíte.Inflační peníze co se tisknou jsou však na úrok. Fed nedává nic zadarmo,jsou to opět dolary na dluh a úrokem!!Což je ta nejhorší kombinace co může být
3)Podívejte se na strukturu dluhů co sanoval z rozpočtu Obama a zjistíte že ty dluhy vytvořily před ním a on měl tu smůlu že Bitte zahlen vyšlo na něj.Paradoxně si musel na tyto dluhy zase půjčit.
edit:S těmi šikmoočky to bude opravdu zajímavé to máte pravdu.Zvláště až Čína vrhne na trh těch 3,2 bilionu dolarů co má v rezervách a tedy stažené z oběhu což dosud jakž takž stabilizovalo dolar.To bude sebevražd po světě,to bude mazec,ani nebude muset po USA chtít vrátit dluhy .
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 23:48:52

Mozna nevim o historii dolaru vsechno ale ty zdaleka taky ne. 75 procent valecneho dluhu byly stejne tistene penize jako dnes a nebyly kryte zlatem.

In 1862 Congress authorized the U.S. Treasury to issue currency notes that were not backed by gold

Takze to vazani na zlato moc nefungovalo uz tehda.

Fed sice nebyl ale existovala jina entita ktera ty prachy vydala jako dluh.Akorat se to nedluzilo Fedu ale nekomu. Pokud nekdo ty dluhy (notes) kupoval neznamena to zadny rozdil.

Obama ma sice mandatorni vydaje ale dluhy co nasekal pouze vlastnim pricinenim protoze prosazoval stupidity jsou astronomicke. V takovem pomeru k HDP se to nedelo ani behem Great Depresion coz je masakr. Cim drive bude pryc tim lepe pro ameriku a pro cely svet.

Nevidim jediny duvod proc by cina se snazila znicit sveho dluznika. V dusledku by to amikum az tolik neublizilo spise by to odnesla prave ta cina. Kazdopadne ekonomicke zakonitosti jsou platne pres vsechno co clovek udela. Pokud by cina teoreticky vrhla do obehu vsechny dolary tak jenom srazi hodnotu dolaru protoze bude nadbytek obeziva to je cele. Ona nejaka inflace prijde tak jako tak takze efekt bude v stejny akorat asi slabsi/pozvolnejsi.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 01:35:55
avatar
Pokud USA budou chtít své problémy jak jste sám ráčil napsat řešit na úkor těch jak vy říkáte šikmooček a znehodnotit jim rezervy inflací tak by finanční experti Číny museli být po lobotomii aby neřekli vládě zbavte se těch dolarů dokud mají nějakou cenu.Že by to odnesla hlavně Čína?Jak říká má kolegyně " milej zlatej boubelatej".Vrhnout do oběhu 3,2 bilionu dolarů to by byl takový průvan a inflace jako prase že by klidně takový Apple kterému se na účtě válí cca.sto miliard by měl náhle z nich pomyslnou polovinu ale spíše ještě méně.Důvěra v dolar by byla v kelu a USA ještě dál.Úkol číslo 1 pro každou vládu USA je držet důvěru v dolar za každou cenu aby se dolarové rezervy Číny zdály jejich vládě v bezpečí.Tyhle rezervy jsou ta největší bublina jakou kdy ekonomika USA vyprodukovala.Je to vřed na organizmu světové ekonomiky a jako doktoři kteří se dívají na žaludeční vřed tak ekonomové na ten čínský trnou aby nepraskl ven.Nejhorší je že ten vřed vytvořily hlavně společnosti z USA,nikoli Čína ta je zadržuje a tím paradoxně drží vše naoko v chodu.Každému i se selským rozumem(ověřil jsem si to na kamarádu když jsem mu zdělil fakta)je ale jasné že tohle nemůže fungovat do nekonečna.Čína zatím rezervy drží protože až dosud měla velký růst ale nyní začíná zpomalovat a tady přichází to nebezpečí že aby zvedla poptávku a tím ekonomiku znova vytáhla do mohutného růstu začne mohutně investovat a hradit to z rezerv a tedy pouštět ty dolary do oběhu.To není jako u nás že Kalous nemá ani na opravu silnic,Čína neví co s penězi.Než začnete oponovat že to by Čína neudělala tak se vás zeptám.Kdyby vám někdo platil měnou u které by bylo pravidlo že ty peníze nemůžete použít a hromadily by se vám na účtě a přitom vy potřebujete si koupit byt vybavení bytu atd.Potřebujete investovat do čehokoli a nemůžete.Přitom máte peněz že by jste s nimi mohl tapetovat hokejovou halu.Co by jste udělal?Já vím co bych udělal,choval bych se tak co je pro mne výhodnější.Dokud nebudu ty peníze potřebovat nechám je ležet.V okamžiku kdy nedostatek peněz mne brzdí zvolím menší zlo.Inflace nenastane v okamžiku když já vrhnu na trh ty peníze(já je udám ještě v pohodě)trh zareaguje až se zpožděním,trh neví jaké peníze pouštím do oběhu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 10:01:52

No ono se to ale deje ze to USA resi na ukor ciny. Rika se tomu Quantitative easing (dale QE) a pred nedavnem spustili treti kolo ktere neni casove omezene.
Cina a USA se drzi navzajem za koule ale US jsou na tom lepe. CIna vidi jak se US snazi znehodnotit prachy a co muze delat? Jejich ekonomika stoji jen na otrocke praci a vyvozu. Az nebude poradny vyvoz nebude ani rust v cine nebo pouze minimalni jako ve vsech vyspelych ekonomikach.
Jinak kdyby cina pustila do obehu ty svoje triliony a zvedla inflaci nebo inflace narostla diky QE bude to jen znamenat vice penez v obehu, tak se proste jen zvednou urokove sazby a fed zacne stahovat prachy z obehu aby vratil inflaci pod 2%. Toto je jinak primarni ukol fedu udrzovat v obehu primerene mnozstvi dolaru tak aby udrzoval inflaci idealne na 2 procentech. Dela to primarne snizovani a zvysovanim uroku a ted kdyz uz nema uroky kam snizovat tak udelali QE. Otazka je ze by mohl jit na nulu mozna i do minusu s urokama misto QE ale to by politicky neproslo. Jak jsem psal minule politici chcou kazdy rok utratit vice a ne se omezovat.
Kdyz to shrnu a stane se nejhorsi a cina vypusti prachy tak kratkodobe to bude poradny sok ale dlouhodobe se zase tak moc nedeje. System se srovna a vsichni na svete prijdou o cast uspor. Myslim si ze QE je svinarna a melo se jit s urokama na nulu a pockat na oziveni ekonomiky. Je to ale politicky nepruchodne prave diky chamtivosti v politice a celkove v lidech
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 19:21:08

Ja to myslim i tak ze je lepsi nez podporovat lidi co nechteji makat to rvat do armady a potazmo vojenskeho vyzkumu. Vznikne mnoho novych veci technologii ktere pozdeji slouzi lidem v civilnim sektoru viz treba internet atd.
To ze se nekdo narodi chudy cerny nebo kdovijaky ho neopravnuje na aby rezignoval a sedel s rukama v kline. Kdyz jsem projizdel v americe cernoske ctvrte tak me hrozne sralo ze banda evidentne mladych a zdravych sedela pred barakem a nedelali nic. Kolem bordel jak krava a nikdo se nenamahal si uklidit kolem sebe aby mel aspon pekne prostredi pro zacatek kdyz uz nema ty penize. Potom treba mohl zvednout zadek a jit se zadarmo vzdelavat do knihovny kde ma pristup k netu a hromady knizek. Nebo se treba prihlasit jako trainee programu kdekoliv k jakemukoliv remeslu. Ale ono je snadnejsi nadavat a natahovat ruku nez zacit sam u sebe.
Jinak zmenu taky ocekavam ale ne kvuli kumulaci bohatstvi ale kvuli tomu ze lidi jsou vseobecne rozezrani, nic jim neni dobre a moralni hodnoty jsou na nule. Bez moralnich hodnot se kazde spolecenstvi drive nebo pozdeji zhrouti a je nahrazeno necim novym. Rekl bych ze jeste nikdy se ani ti nejubozejsi nemeli po materialni strance lepe. Nevsim jsem si ze by nekdo chcipal hlady spise vidim bezdaky porad chlastat Ale noproti tomu po psychicke/moralni strance jsme jako lidstvo na tom asi nebyli nikdy tak spatne jako ted.

btw. v Iraku to vybojovali amici ale ropne kontrakty dostali tusim rusaci. Je to bezna propaganda antiami vymyvat lidem mozky takovyma infama. Kazdopadne nejsem ani pro ani proti ami ale je treba si priznat pravdu.
Anonymní  2012-10-21 22:09:18

Všetkých príspevkoch je pravda Kapitalizmus bez dlhu nebude rásť ,Správna pripomienka bola ci hyper inflácia na doláre bude riešenie "asi nie keď tlačia všetky dôležite centrálne banky" .Odklon od zlata bol tiež chybový krok .A to ze Fed nevlastni americká vláda ale skupina finančných "spoločnosti" takže súkromne nemyslím ze je dobre riešenie . Je zbytočne sa hádať a urážať
Asi mali pravdu utopický socialisti
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 22:46:58
avatar
Máte pravdu,nadzvedne mne ze židle když se někdo vytasí s tím jak kdo za co může a nevidí souvislosti a tak se omlouvám . Líbilo se mi co prohlásil jeden americký ekonom."Problém kapitalizmu a dluhové pasti co ho začíná rdousit je že peníze v bankách vznikají a také v nich končí".Banky drží za koule ekonomiku a i celé státy.Když krachuje firma je to neštěstí které vlády opláčou ale když krachuje banka tak nastává zděšení a panika protože nikdo netuší kolik sebou stáhne i zdravých společností.Vlády začnou banky sanovat a máme tu zajímavý jev že vlastně opravdu velkou banku si nikdo nedovolí nechat padnou protože zachránit jí prý je levnější než jí nechat padnout.Tady najednou ozdravný princip bankrotu i když často s největší národohospodářskou škodou jak psal Bajlando nefunguje.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 23:40:06

Zlaty standart byl neudrzitelny a pro nasi dobu je uz nerealny. Tot muj nazor.
Nevim jestli Fed je spravna nebo spatna volba. Jina volba by byla ze by si ty prachy tisknul goverment sam coz asi neni moc dobre. Problem je ze dneska uz Fed a goverment vypadaji jako jedna entita coz je asi problem. Za Greenspana to bylo jine.
Nejvetsi problem je ze kapitalismus jako takovy neexistuje Dneska uz speje vsechno k socialismu (minimalne evropa, USA, Japonsko atd) a tech kapitalistickych prvku v systemech je cim dal mene. Jak v tomto state vsichni vime tak socialismus nefunguje takze nas cekaji "zajimave" casy.

Jinak jsem dodneska nepochopil proc vsechno musi furt rust proc musime hamonit a mit cim dal vice? Vim jen tolik ze nas timhle krmi politici protoze kazdy rok ukradnou a rozfrcaji vice nez minuly rok a proto potrebuji rust. Jakmile neni tak jsou v haji a s nima cele staty. Za tohle by meli ministry financi veset. Myslim si ze nejlepsi cesta je udelat vsechny vydaje percentualne. Pak hodis jen do kompu kolik bylo HDP a vyjede ti kolik kdo dostane. A mel by byt pristup na netu kam ktere procenta jdou. Tohle by zvladnul i Excel.
Anonymní  2012-10-22 01:40:44

ešte raz ani jeden neprispel hlúposťou a sú to navzájom protichodne veci takže je jasne že takto po starom to nepôjde .V čom by bol zlý socializmus bez komunistov? Národný socializmus v Nemecku fungoval prečo? Teraz nemám na mysli vraždenie a vojnu .Zlaty štandard nebol udržateľný lebo bohatý chceli mat ešte viac . Ľudstvo malo dobrý systém peňazí tlačením toaletného papiera sa spôsobil veľký problém ktorý raz naozaj praskne najhoršie že tlačia všetky centrálne banky takže ako sa to prejavy na svetovej inflácie nik nevie ďalší problém je rastúca populácia .Dúfam ze si nezahrám Metro 2033 v reále
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 03:44:32
avatar
Pánové teď mne napadla taková veselá myšlenka.Dluh USA činí +- autobus 16 bilionů dolarů a teď si představte že Čína udělá kouzlo a řekne,nám se tu válí 3,2 bilionu dolarů a my je věnujeme USA a zatáhnem s nimi část toho dluhu.Výsledek by byl že by se ty prachy vrátily Číně coby největšímu věřiteli na účet a USA by měli o 3,2 bilionu menší dluh .Veselejší varianta by nastala kdyby Čínská vláda řekla mi počkáme a zaplaťte jiným věřitelům . To by musela vláda USA s uctivým děkujeme odmítnout protože by to byly zase inflační prachy nad kterými by ztratila kontrolu a výsledek by byl to samé jako by je Čína rozfoukala do světa sama.Prostě když ty prachy půjdou do oběhu tak je to malér.Napadla mne taková konspirační teorie že by nejen vláda USA ale i jiné země spekulovali na pád dolaru a z dluhů v dolarech si tedy nic nedělají a nebo vykřikují že ty dluhy jsou hrozné aby se to zamaskovalo.Státy by snadno zaplatily dluhy a banky + společnosti a boháči až k střední třídě by to zatáhli.Vydělali by na tom dělníci ti mají spíš jen dluhy.Tohle by nebyla rána jako po občanské válce,tohle by byl mnohem vyšší level.Tohle by byla pecka co by se prohnala celým světem.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 10:26:07

Podle meho skromneho nazoru je zlaty standart neudrzitelny kvuli obrovske rychlosti rozvoje na ktery nema sanci reagovat zvysujicimi se zasobami zlata. Tim padem brzdi paradoxne ekonomiku a udela vic skody nez uzitku.
Problem ktery mame neni ani tak problem opusteni zlateho standartu ale chamtivosti a nenazranosti politiku kteri to maji kocirovat. Viz treba priklad s obcanskou valkou kdy se zlaty standart opustil aby proste byly prasule na valku. Zlaty standart nestacil jit zaroven s pozadavky doby.

Jinak opravdu socialismus nefunguje protoze podstata lidske bytosti. Kazdemu je blizsi kosile nez kabat a nikdo nechce zivit druhe na svuj ukor. Tak skoncil i stary rim kdyz lide odmitli platit dane, tak skoncil sovetsky blok kdyz kazdy na vsechno kaslal a jen prezival a tak skonci kazdy pokus o socialismus. Narizena solidarita muze fungovat dlouhodobe pouze s opravdu potrebnymi nebo dobre funguje dobrovolna. Jakmile se to zneuziva, coz se s podstaty lidske zatim vzdy deje tak to drive nebo pozdeji skonci.
Anonymní  2012-10-22 13:09:44

Ale ty máš predstavu socializmu čo tu bol . O tu košeľu sedí aj dnešný kapitalizmus pretože majitelia firiem sa ich zbavili na burze vlastne manažmenty firiem preto si schvália plat ktoré ruinuje samotnú firmu lebo ta nieje ich !!!!!!!horšie ako bolo za KSC príklad predlžovaných firiem a bank . Zlaty Standard nebol udržateľný nie kvôli rozvoju ale potreby obrovských peňazí na zbrojenie vojny a podpory nereálneho rastu . Bohatý chcú viac ako je zlata pre normálny svet a ekonomiku je ho dostatok .To je ako minimálny plat na slovensku 326 Euro pre podnikateľov je to strašne "veľa" Ale preňho 5 000euro je malo
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 23:53:31

Ten zlaty standart je zajimava situace. Kdyz nad tim tak teoreticky premyslim tak mi vysvetli jak bys resil toto:

Na svete je 100 domu a jeden stoji kilo zlata. V obehu je 100 kilo zlata takze je vse v poradku. Je dostatek obeziva. Ubehne rok postavilo se dalsich 100 domu ale vytezilo se pouze 10 kilo zlata. Co s tim? Jak bude fungovat ekonomika kdyz neni cim platit?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 01:59:44
avatar
Že by deflace?Vzroste cena zlata dům by stál 750 gramů?To je totiž ta výhoda zlata,je ho omezený množství.Mám dojem že to právě finačníkům vadilo,cena zlata si žije vlastním životem.Dnes cena zlata létá víceméně proto že lidé přestávají věřit penězům.Tištěné peníze to je jiná jak by řekl bankéř s tím se dá už pracovat.Další věc je že jim už nestačilo tisknout ale ten pravý mazec nastal když bankéř objevil počítače a zavedl peníze virtuální,To byl nový Klondajk.
Anonymní  2012-10-23 08:45:49

presne tak jediný kto potrebovali sa odpútať od krytia peňazí boli bohatý !! Ak človek dostane na výplatu že všetko poplatí a preje a to je tuším 80% populácie tam žiaden tlak na zlatý Standard nieje .Ak chceš nejaký projekt hviezdnych vojen alebo letu na mesiac tak nejaké prázdne peniaze potrebuješ
Anonymní  2012-10-23 08:56:41

a píšeme o krytím peňazí zlatom nedá sa to presne takto porovnať príkladom domov . Zlo je aj krátke pozície na burze pritom určujú samotnú cenu akcii pritom je to len obyčajná stávka nič viac o žiadne fyzické ani iné akcie neje len stávka či pôjdu hore. centrálne banky požičajú na 0.5% a sup banky to hodia do hedžových fondov na burzu .Potom sú nereálne ceny na burze a umele zvyšovanie inflácie
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 09:30:53

No a pokud bude jistota deflace co me bude nutit utracet penize? Radsi si pockam a zitra za rok za deset let si vsechno koupim mnohem levneji. To znamena ekonomicky kolaps. Kazdy bude drzet prachy protoze zitra bude levneji a nikdo nebude nic kupovat. Dale proc by kdokoliv cokoliv vyrabel kdyz dneska ma naklady na vyrobu 900 gramu a proda vyrobek za 1000 gramu ale zitra za mesic atd bude schopny prodat jen za 800 gramu takze se mu nepokryjou ani naklady.
Takze takhle ti ekonomika slapat nebude.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 19:34:13
avatar
To co píšete je samozřejmě pravda a má to logiku.Dnešní situace je ale přesně opačném gardu.Dnes je nadprodukce prakticky všeho a kdyby vlády nepumpovali do ekonomiky další a další emise peněz tak by to zboží nebylo za co koupit a tak vzniká recese jak vyšitá co by se opakovala každých 10 let.Nemluvím záměrně o inflaci protože kdyby vlády emitovali jen tolik měny kolik je třeba ke krytí cca. 85% zboží na trhu bylo by vše v pořádku.Ovšem má to i rizika bublin které mohou vzniknout tím že se do nich napumpují peníze na steroidech protože si je dnešní ekonomika stejnou mechanikou prostě digitálně vygeneruje v potřebném množství.Což už je úplně špatně ale tak to prostě funguje.Banky vám klidně půjčují peníze které nemají a když je potřebují tak si je vygenerují.Připadá vám normální aby jste do banky uložil 1 000 dolarů a banka je nadopovala na hodnotu mnohonásobně vyšší a která je rozpůjčovaná jiným lidem?Banka vlastně půjčuje peníze co nemá a vytěží z nich už ale regulérní částku peněz z úroků.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 20:36:30

No ja jsem jen chtel ukazat ze gold standart je dnes proste nerealny. To o cem mluvis je uz jine tema a jak uz jsem rikal je to zpusobeno chamtivosti politiku potazmo lidi.
Kazdopadne prozradim male tajemstvi. Kdo chce nemusi vubec nadavat na situaci a spolehat se na vladu a muze si vytvorit svul vlastni zlaty standart. V dnesni dobe ti staci obcanka, pokud umis english je to velka vyhoda, internet a zalozit ucet nejlepe u US brokera. Muzes si nakoupit zlato za ty bezcenne papirky co vlastnis a vsem okolo se smat jak jejich penize prichazeji o svoji hodnotu.
Anonymní  2012-10-24 00:20:26

Ma to jednu chybu nie u brokera !!!!!!!!!!!!!!!!!Ale reálne zlato overene tam ti nikto nebude dávať poplatky že ty rezervuje zlato ktoré nikto nikdy nevidel . Preto je totálna hovädzina dávať dôchodky na burzu
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 12:36:32

Zlato pres brokera muzes kupovat v ruznych formach.Od tezarskych spolecnosti pres ETFs apod az po fyzicke zlato. Vyhoda je ze kupujes za opravdu trzni cenu.
Kupovat zlato do ruky samozrejme muzes taky ale zaplatis vice nez na burze a kdyz ho budes chtit udat bude to trochu problem a dostanes mene nez na burze takze ve vysledku na tom budes mnohem hur nez u brokera (tam platis minimalni poplatek jen pri prodeji a nakupu a je zanedbatelny). Navic na burze je prodej/nakup otazka sekund a muzes zacit sve neinflacni penize okamzite utracet
Davat duchodky na burzu muze pro nekoho byt hovadina ale to ted neresime. Resime navrat ke zlatemu standartu a ja rikam ze nemusis nadavat na vladu ze neni zlaty standart, ze si tisknou penize jak chcou a okradaji lidi ale muzes si svuj zlaty standart udelat sam a nenechat se okradat. Nikdo ti nebrani.
stachuj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 11:35:21

ano, ano, amd i intel jsou evropské firmy... ano, ano
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:54:12

A on se nekdo jeste divi ze prodeje PC klesaji? Vzdyt proboha neni zadny vyvoj SW potazmo her ktere by nejaky lepsi vykonnejsi HW potrebovaly. Hry se vyrabeji stylem ze se zmeni trochu dej da se tomu nove cislo 2,3,4...1568 a pritom je to furt ta sama hra ktera vypada furt stejne. Kdyz vychazi hra tak vychazi jak pro PC tak pro 150 let stare konzole a on se nekdo divi ze uz ani ty konzole nikdo nechce? Zadny postup dopredu furt to same koho by to bavilo furt kupovat recyklaty toho stejneho. Kde jsou ty casy kdy jsem se trepal vzrusenim nad novym PC a ladil co to dalo at mi jede DOOM 3 nebo Far Cry na poradne detaily. Dneska vyjde hra a rozjedu ji na max na 3 a vice let starem PC. Na co bych kupoval novy HW? Uz mi to pripada jak nasi (a nejen nasi) politici. Delaj vsechno proto aby znicili ekonomiku, spotrebu a ekonomickou aktivitu lidi a pak se divi ze to jde do kopru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:01:12
avatar
asi tak
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 18:58:29
avatar
Právě jsem chtěl něco podobnýho napsat. Jen bych dodal, že spousta kancelářských PC (což bude zřejmě většinová část prodejů) stále v "pohodě" jede na prvních pentiích. Prostě než si holky ráno uvaří kafe, tak to skoro naběhne - no a potom to už stačí takže proč jako šéf uvažovat o upgrade. Firem závislých na výkonu PC, prostě není mnoho. Osobní počitače podle mně dosáhly výkonově vrcholu možností svého použití pro 95% populace.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 00:20:11

kamos si vede agendu ve firme jeste na 486
Kdyby koupil nejake APU nebo jak se tomu nadava tak se mu to na elektrice vrati snad za rok
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 20:40:35
avatar
I kdyby!! byl rozdíl 1KWh na 1PC za den, bude to +- 250KWh x 4Kč - tedy bajlajvoko 1000Kč/rok. Náklady na nové programy, přeškolení třeba účetní, přenesení dat, nový hesla, jiný ikonky,fičurinky..... no a zjistíš (třeba), že je v současné době lepší vrazit peníze do upgrade výrobních linek, nebo na personální audit - jó, před pěti - sedmi lety, když bylo výhodný odepsat daně(no to je ale za námi)se nechalo ještě vydělat na prodeji odepsaných mašinek.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 10:09:32

No byl to spis sarkasmus ale on takove naklady nema. Spise prendat jen hadr do noveho PC a jet dale se starym SW.
Jinak elektrika stoji uz snad 7 kc s tema novyma danema na solar ne? Nemam vubec prehled ale 4 kc se mi nezda.
janopatrny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 23:21:56

Ona je taky pravda, že se v krizi firmy snaží nabízet především poptávané produkty a nevyrábí ty nejisté, které zvyšují náklady a zisk nepřinesou. Proto nerozumím vydávání nejvyšších modelů procesorů AMD, výkonem nedosahují na konkurenci a tím i lidé raději sáhnou po Intel procesorech s větší morální životností. Pokud by se AMD vzdalo investic do těchto procesorů a vyrábělo pro mobilní segment, mohli být teď na tom lépe. Právě v době špatného prodeje PC by neměli machrovat se Steamrollerem. Piledriver už nepodchytili, ale stejná chyba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 23:51:32
avatar
že ty tomu nerozumíš je sice hezké, ale nic to nemění na tom, že výkonem FX procesory na cenově stejně drahou konkurenci nejen bez problémů stačí, ale v některých ohledech ji i překonají (počkej až ty ceny uvidíš) ... s tou morální životností bych si taky nebyl tak jist ... FX je totiž modernější architektura než Ivy Bridge ... Intel totiž s touto architekturou právě u Ivy Bridge končí a příšto rok dorazí zbrusu nová ...

Kdyby AMD vyrábělo jen pro mobilní segment, bylo by v loji, protože právě tam ten levný segment je hodně v háji ... navíc AMD v mobilním segmentě má nevýhodu, protože výrobně se nemůže vyrovnat nikdy Intelu, ten má 22nm výrobu ve 4 továrnách, AMD má jednu továrnu na 32nm .... takže nekonkuruje ani množstvím, ani pokročilostí výroby.

Piledriver i Bulldozer jsou povedené architektury, je zvláštní že si mnozí nepamatují, že vé své době stály také Phenomy za houby, a jak si z nich pak všichni mlaskali .... stejně tak Athlon 64 a X2, co s nimi bylo trápení a jak se jim smáli, že k čemu 64bit ... prostě AMD udělalo bullozer a PileDriver opět jako další velký skok, pro moderní aplikace a ty zde jsou a přicházejí stále nové a v těch je s výkonem těch CPU vše v nejlepším pořádku, dokonce AMD v nižších cenových hladinách nabízí procesory s i plnou instrukční výbavou, takže když vezmeš aplikaci podpoující a využívající třeba AES, tak Core i3 (má je až Core i5) je v háji protože je nemá ....a to je rozhdíl desítek procent výkonu ... a jakých aplikací bude přibývat, těch moderních, nebo těch starých ...

Opravdu hodně podceňuješ FX procesory, jsou to totiž plně konkurenceschopné, výkonné procesory za slušnou cenu, Ano Core i5/7 jsou lepší, výkonnější, ale také mnohem dražší. Neříkám, že třeba modely FX-8000 jsou nějak úžasné, i když pokud umíš náležitě využít všech 8 jader, jsou bezkonkurenční nabídkou, ale takové FX-6000 jsou v podstatě jednoznačná koupě,když chceš něco kolem 3000. Core i3 si nekoupíš, je to jen dvoujádro ... a na Core i5 potřebuješ podstatně více .... zkrátka chybí ti přehled skutečné situace a pak se nedivím, že něco nechápeš.

Jinak AMD má problémy hlavně s prodejem skutečně levných čipů, které tvoří většinu trhu ... a tam FX modely nepatří ... FX procesory i jejich Opteron verze se prodávají slušně ... 65% prodejů CPU AMD ale tvoří APU modely a tam byl dlouho nedostatek llano a pak když už byly, tak všichni čekali na Trinity, které přišlo později, částečně i proto, že právě bylo hodně Llano, jenže mezitím se výrobcům PC zaplnili sklady notebooků a počítačů, protože zákazníci přestali nakupovat, takže objednávky výrobců šly do kopru a tak dále zkrátka začarovaný kruh. Produkty jsou výborné, jak u AMD, tak u Intelu, ani jeden z nich nemá v podstatě špatný procesor. AMD nabízí v některých ohledech více, Intel nabízí v některých ohledech více, všude si slušně konkurují až na segment přes 4500,- kde už AMD nemá nic, ale ten tvoří horních 10, spíše 5% trhu, takže z pohledu hlavních prodejů nic až tak zajímavého .... zajímavější by možná byl serverový trh, ale zase, tady má AMD problém s kapacitou své výroby. Intel má hafo továren na všechny druhy čipů. AMD musí v jediné továrně rozdělovat výrobu mezi APU, FX a Opteron čipy. APU tvoří 65% prodejů, zbytek FX/Opterony, ale neznáme výtěžnosti a pokud AMD dalo přednost APU čipům, jako že dalo, tak ho prostě prodeje FX/Opteronů nemohou vytrhnout (ani nemůže získat větší část trhu než má, protože nemá ty čipy kde vyrobit, když v té továrně musí vyrábět i ty APU). Prostě si neuvědomuješ, že AMD nemá možnosti Intelu a pokud se před mnoha měsíci rozhodne rozdělit výrobu takto, nemůže to změnit a nemůže najednou nahradit prodeje čipů o které není zájem prodejem těch o které je zájem, protože je nemá kde vzít. AMD čekalo větší zájem o APU, ale ten ochlad spolu s celou poptávkou po PC a celým trhem, ale to ta firma nemůže ovlivnit ...
Anonymní  - cena 2012-10-21 17:58:20

ale koľko by pýtal Intel za svoje CPU keby nebolo AMD ?
janopatrny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 00:25:28

A proč se AMD nemůže v mobilním segmentu vyrovnat Intelu? Snad právě pro sisyfovskou práci na FX procesorech. Je to zcela logické. Konkuruji, kde konkurovat můžu, ne se snažit vyrobit konkurenci pro nedosažitelnou konkurenci. Chce to vidět v souvislostech, ne jen vidět špatný produkt jako dobrý v pár aplikacích, které běžný uživatel nikdy pořádně nevyužije.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 20:58:15
avatar
A jak by asi mohlo, když má jednu továrnu ve které musí vyrábět všechny čipy a ještě ji souběžně předělávat na novější proces, ve kterém zaostává, protože stojí miliardy a miliardy dolarů a AMD má o desítky miliard dolarů méně na vývoj než Intel .... je vidět že spousta věcí nechápeš. Víš jaká je pozice AMD? Asi taková, jako kdybys hrál proti kompletnímu fotbalovému teamu (Intel) se 3 hráči (AMD) a ty jim radíš soustředit se na 1 dnoho, že si povede líp

Každopádně myslím že to ukončíme stejně jako tvou opakovanou registraci. Njedřív se běž něco naučit, pak můžeme diskutovat.
LEp1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 11:07:18
avatar
Ako uz bolo spomenute vyssie tento stav musel kazdy ocakavat, sam to vidim ako to funguje u nas vo firme, pocitace mame zasadne od IBM teraz lenovo mame 5-7 rocne pocitace nejaky celeron D s win XP staci upgradovat ramku na 1-2GB a tie stroje na tu pracu co tam ludia robia bohate stacia. Nove kupujeme len ked nastupi niekto novy pripadne ak treba viac vykonu alebo ak sa nejaky pokazy a za cely cas sa ich cca zo 150 pokazilo asi 7. Fakt nie je nijaky dovod prechadzat na novy HW...
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 11:57:46
avatar
To bude ono, HW v bežnom segmente, a vďaka konzolám aj v hernom predbehol software.
Tuším začiatkom roka 2005 som zložil zostavu s celeronom 2,6 ghz, 512ram a gf6600 a za rok bol ten stroj nedostačujúci na akúkoľvek činnosť.....
Pred vyšše tromi rokmi som zložil Phenom II X3 2,9ghz, 4giga DD3 ram a hd4890, a do dnešného dňa som bohužial nenarazil na nič čo by mi prinútilo k upgradu.....
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 13:51:37
avatar
Pamätám si na svoj posledný "veľký" upgrade kedy som 7800GTX vymenil za 4870 a Phenom 8950 vymenil za Phenom II 940.
To bolo tak možno pred 4 rokmi a za tú dobu som nenarazil na nič čo by som nerozbehol, medzičasom som upgradol na X6 dokonca som predal čerstvo kúpenú 5770 aj 4870 aby som dočasne čelil hernému priemyslu s prastarou vykopávkou 8800GTS 512 Mb a čuduj sa svete, je koniec roka 2012 a ja stále nemám dôvod na kúpu novej grafiky alebo nového CPU. Dokonca aj pár ľudí ktorým som poskladal lowend nad lowendmi A4-3400 si pochvaľujú že im idú všetky hry či grafické programi. Keď už dnes ľuďom stačia integrované grafiky tak je s herným priemyslom niečo naozaj veľmi zle.
jogin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-21 07:39:54

Me jenom zarazi jedna vec, za kolik vyrabeji fabriky procesory , grafiky, mobily apod. Nekolikrat se tu psalo, ze za smesne penize, pak ale vydis obchod a tam je cena uplne nekde jinde, to nejvetsi zisky maji prave prekupnici? Kteri pro firmu vicemene neudelaly nic, jenom premistily z bodu A do bodu B. Problem do budoucna bude ten, ze cim dal vic veci nemusi obsluhovat 10lidi , ale uz jenom 5 za chvily 2 pak 1. Ale lidi je vic a vic , takze pro mnoho z nas v budoucnu prace uz nebude, jelikoz efektivita vyroby a dalsich veci bude na tak vysoke urovni, ze zvladne par lidi udelat to, co se zvladlo udelat v 50 lidech.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2012-10-22 00:33:20
avatar
moje vize logické a rozumné budoucnosti trhu = Mobily a Tablety vyhladí všechny konzole, multimediální a kancelářské PC a notebooky. Zůstane jen MainStream a High-End PC. AMD pokud se nechytí u Tabletů a pokud tomu Intel dopomůže tak skape jako procesorová divize. Vzhledem k pokročilým technologií grafiky jeden z gigantu (ATI-AMD a Nvidia) skape kvůli architekturální slepé uličce a nedostatečné software podpory. Pokud google plně integruje své služby do systému android a udělá z něj plně modifikovatelný systém jak pro lajky tak pro technoidy a Windows 8 a další se chytí na ARM architektuře tak Apple buďto skape nebo se bude muset od pídě změnit. Proč píši logické a rozumné?! Protože to by minimalizovalo mrhání zdroji, penězi, času (slepé technologie) a zefektivnilo a zrychlilo globální technologický vývoj. Samozřejmě jen pokud by společnosti díky nedostatku konkurenci nestagnovali. Každopádně pokud se chceme opravdu někam posunout tak software a hardware musí být pevně spjaty jako elektrické a magnetické pole jinak jsme pořád dinosauři v digitálním světě.
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 08:19:34
avatar
Rozhodně si nemyslim, že by se byť minimálně blížil konec notebooků. Nedokážu si třeba představit, že bych měl k dispozici mobilní zařízení (na cestu delší než 24h) bez klávesnice a myši...Tablet ani superchytřejší mobil mi tohle nikdy nahradit nemůže...
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 10:56:49
avatar
Tablet s dokovací stanicí (klávesnice/touchpad)a k telefonu taky můžeš připojit BT klávesnici
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 305x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 218x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 831x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6