Unikl první test procesoru AMD ZEN – je výrazně lepší než současné procesory AMD FX Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 11 August 2016
altBohužel test zdaleka neukazuje skutečný výkon procesorů, tak jak dorazí na trh. Je ale na co se těšit.

 

 

 

 

Po letech to vypadá, že Intel se opravdu může těšit na konkurenci i ve vyšší třídě procesorů. AMD ZEN rozhodně bude výrazně lepší, než cokoliv, co AMD doposud na trhu mělo. Ale asi nic jiného se od 14nm ZEN nečeká ;). Každopádně kdosi nechal otestovat jeden z před-produkčních vzorků procesorů v Ashes of the Singularity, kde se výsledky dostaly do veřejné databáze. A než je stihly smazat, tak se je samozřejmě podařilo zachytit. Server WCCFTECH jej pak zařadil do grafu vedle výsledků jiných procesorů se stejnou grafikou (RX 480 v tomto případě):

Testovaný 8jádrový/16vláknový vzorek procesoru v něm podává výkon na úrovni mezi Core i5 a Core i7 (sice starší 22nm generace, ale nová 14nm na tom není výrazně lépe). Je ale nutné dodat, že Ashes of The Singularity nevyužívá více než 8 jader (8vláken), takže AMD (ani dopovídající Intel) s více než 4jádry/8vlákny (nebo 8jádry/8vlákny), nemá v tomto testu odpovídající využití a neukazuje celkový výkon. Druhou věcí je taktování jednotlivých procesorů, kdy inženýrský vzorek AMD ZEN běhá na pouhých 2,8-3,2GHz (95W pro 8/16 konfiguraci), přičemž v testu mnohem slabší 8jádrový FX-8350 běhá na 4,2GHz (125W) a srovnávané Core i5 na 3,8GHz a Core i7 (4/8 konfigurace) pak na 4GHz, tedy podobné takty, jako o malinko rychlejší současné 14nm verze SKYLAKE. Takže to opravdu vypadá, že se AMD podařilo výrazně stáhnout náskok Intelu ve výkonu na jedno jádro, po čemž mnozí hlasitě volali. Zda produkční desktopové modely ale pojedou kolem 4GHz jako běhají Intel i FX procesory, alespoň u nejvyšších desktopových modelů, to zatím nevíme, určitě by to bylo žádoucí, aby ten výkon na jedno jádro nebyl zase problém, protože by měl ZEN „nízké“ takty.

(už testovaný vzorek zjevně plní slib o 40% více IPC než FX!)

Co bohužel tento test neukazuje, zda je těch 8jader/16vláken výkonem srovnatelné s obdobnou konfigurací Intelu na podobné frekvenci. Tedy jak výkonný 8jádrový/16 vláknový procesor AMD opravdu je a zda je lepší než 4jádrová/16vláknová konkurence a srovnatelný s 8jádry Intelu. Na to si budeme muset počkat až „unikne“ nějaký další test, třeba ideálně CineBench, tedy test aplikace, která skutečně naplno procesory využívá se všemi jádry/vlákny. Každopádně proti AMD FX procesorům se můžeme těšit na opravdu masivní zlepšení.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 12:13:35
avatar
Chcelo by to porovnať s 8C/16T Intelom na podobnej frekvencii a s podobnou grafikou.

Mimochodom, tuto to vyzerá, že ZEN dosahuje vyšší výkon na takt ako i7. i7 má 16,35 zatiaľčo ZEN má 18,125 fps na jeden GHz.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 13:10:38
avatar
Akorát že Intelovský 8C je postavený trošku robustněji s 4 kanálovým paměťovým řadičem a velkým množstvím cache a samozřejmě v úplně jiné cennové kategorii. Zajímavější by bylo srovnání AMD 4C/8T vs Intel 4C/8T.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 13:54:54

Nj, ale v tom testu nemá AMD 2x více jader?
Jinak grafiku mít Intel podobnou jen tak mít nebude, je daleko za AMD v tomto oboru, takže to bych zas tolik neuvažoval.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2016-08-13 12:28:20
avatar
ne, Zen bude v tomhle podobny soucasnym intelum, tj 2 vlakna na jedno jadro, obdoba HT.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 14:36:43

Ano je blbost to takhle počítat, AMD ve hře jede na 8 jádrech zatímco Intel na 8 vláknech(4 jádrech + 4 vláknech). Smysl by to mělo kdyby byl znám výkon jednoho ZEN jádra, třeba v SuperPI.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 12:23:45

To vypadá velmi nadějně. Přeju AMD, aby jim to vyšlo, těžit z toho budeme všichni.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 12:30:53

Držím AMD palce, aby v highendu opět byla konkurence a člověk mohl buďto sáhnout i po AMD nebo aspoň aby Intel zlevnil a začal už do nižších řad dávat více jader.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 12:44:49
avatar
Konečne dobrá správa, už sa na Zen teším od začiatku roka a neviem sa dočkať kedy skončí v mojej skrini
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 23:28:53
avatar
Naprostej souhlas,už potřebuju vyměnit starýho Phenoma a na ZEN netrpělivě čekám,tak už aby tu byl .Už jsem i pořídil od Sapphiru 480X NITRO OC grafiku,tak je potřeba aby ji nebrzdil procík( i když musím tedy říct že i s tím Phenomem 955tkou taktlym na 3,6GHz Witcher 3 jede absolutně plynule na ultra detaily
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konkurence 2016-08-12 13:05:00
avatar
Intel konkurenci potřebuje, zajímá mě, jestli v ceně do 6-7000 Kč bude Zen konkurovat ve hrách např. mému i5 6600k.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 13:13:50
avatar
Pokud ten výkon bude takhle solidní a prodejní kusy budou mít i vyšší takt, tak to bude hodně dobré. Asi příští rok postavím nový PC na AMD Zen, myslím, že 6C/12T by mi mohlo stačit, hlavně aby měl aspoň 3,5GHz.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 13:30:58
avatar
Mně by letos stačil i šestijádrový Excavator na dobře taktovatelném 32nm SOI procesu - čekání ne Zen je otravné a hlavně při tom AMD hodně krvácí.

Zen mě už moc nevzrušuje, protože čím modernější hra, tím lepší mají FX-8000 výkon.
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 14:06:00
avatar
Nekde jsem cetl, z AOTS je jedna z mala her, co dokaze vyuzit vice jader jak 6. Takze ZEN s 8 jadry je jen o 10% lepsi, nez 3 roky stare 4jadro od Intelu. Pokud cena nebude podstatne nize, jak vykonostne srovnatelna konkurence, tak nevim, no...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 14:56:25
avatar
využívá až 8vláken, takže Core i7 4/8 jede naplno, ZEN 8/16 naplno nejede, navíc je to výrazný rozdíl v taktech takže těžko to takhle můžeš srovnávat ;)
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 18:28:37

Jenze u intelu pobezi dve vlakna na jadro. A to rozhodne neni stejne rychle jako dve vlakna na dvou jadrech. Jinak by uz davno pustili 10 vlaken na jadro a mohli bysme se vratit do dob jednojader...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 22:37:00
avatar
u AMD také běží dvě vlákna na jádro ... ... AMD má 8 jader/16 vláken
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 21:12:51

Pokud u AMD bezi 8 vlaken AOTS na 4 jadrech a ostatni se flakaji, tak nekde soudruzi udelali chybu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 21:29:58
avatar
když aplikace víc než 8jader nebo 8 vláken nepodporuje tak žádnou chybu u AMD neudělali ... procesor Intelu stejné konfigurace stejné frekvnece by měl velmi podobný výkon ...

testovaný Core i7-4690K má při využití všech 8vláken v této apliakci o 12% vyšší výkon, jenže o 24% vyšší takt.

Chyba nikde není. Testovaný ZEN je prostě vzorek s velmi nízkým taktem a testován je v alikaci, která využije jen 8jader či 8 vláken, nic víc.
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 23:36:53

AMD samozrejme HW zdroje aplikacim nerozdeluje a nikde netvrdim, ze chybu udelali soudruzi z AMD (jak jste na to prisel?). Windows vi, ktere jadro je fyzicke a ktere je logicke nekdy od Win XP a podle toho rozdeluje zdroje, takze tvrzeni ze AOTS "využívá až 8vláken, takže Core i7 4/8 jede naplno, ZEN 8/16 naplno nejede" je naprosty blabol, ktery neni hoden autora HW/SW webu...

Nastesti uz zacatek Vasi vety "využívá až 8vláken" neni pravda, jak pise Adrian Luff ze Stardock na Steamu: "Ashes of the Singularity currently tries to use up to 16 threads with 1 thread per core.", takze se vyrokem "ZEN 8/16 naplno nejede" nemusime vubec zabyvat, resp, bylo by na miste, abyste tuto nepravdu z clanku, kdyz to ted vite, odstranil...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 23:47:29
avatar
takže to ukončíme ... lžete, urážíte a píšete bláboly pravděpodobně schválně.

Hra využívá jen 8 jader či 8 vláken maximálně: Odkaz ano Core i7 se 4 jádry/8vlákny je využíváno naplno, ZEN s 8jádry/16 vlákny ani Intel ve stejné konfiguraci v tomto testu nikoliv ...

Ale máte pravdu, nepravda se má odstraňovat, takže vás odstraňuji. Doufám že jste spokojen.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2016-08-14 12:45:41
avatar
A tohle vysvetlis jak?
Odkaz


Na videu je celkem jasne videt rozlozeni vykonu ve vsech vlaknech.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 16:21:20
avatar
na to se musíš zeptat autora videa já ho nedělal, já jen vím, že aplikace využívá 8jader/8vláken maximálně ... ověřoval jsem si to a netvrdím to jen já ;)
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2016-08-14 17:04:25
avatar
https://hardforum.com/threads/ashes-of-the-singularity-can-used-up-to-16-threads-with-1-thread-per-core.1892735/
tady tvrdi neco jineho, byt vykon navic to uz pry moc neprinasi. Ono se neni divu, ten procesor se nejspis flaka uz i pri 8 vlaknech a brzda je spis grafika.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 20:21:21
avatar
tvrdit se to tam může, jiné zdroje tvdí něco jiného a i to co ukazuješ jasně říká více než 8jader/vlákne prostě nevyužívá ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 16:55:34
avatar
Ćo ja si pamätám z recenzie gamegpu.ru AotS tak je využiteľných až 16 vlákien.
zdroj: Odkaz
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 15:56:17

Moja predtucha sa potvrdila... 8c/16t zen bude asi o 10-15% lepsi ako intel xeon e5 2670 (rovnako 8c/16t 2,8GHz base/ 3,3GHz boost) a pojde taktovat, takze... ak bude davat viac ako 4,0GHz a bude mat cenu ako intelovske sesjadra tak to bude kasovy trhak... len to AMD trva a trva a trva...

Inac, DD, nemohli by ste skocit na ebay a zohnat uz spomenuty xeon e5 2670, dat ho do slusnej x79 dosky a nataktovat ho kam pojde (BLCK by mohol ist az k 113MHz a vyssie), ved ten cpu stoji okolo 100dolarov.
harasko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 17:06:32
avatar
když bude stoupat výkon a klesat ceny AMD i Intel, tak budu jenom rád . válka procíků a grafik, no paráda.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 17:31:21

Koncové ceny klesat nebudou, Singer, potažmo ČNB to zajistí
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nízká frekvence Zen 2016-08-12 17:28:15
avatar
Jsem zvědav, jestli se povede dostat takt u Zenu ke 4 GHz, potom už by byl velice dobrá konkurence k Intelu, zatím to tak nevypadá, ale doufám, že výrobu na 14nm ještě vyladí.
Bobulak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 18:07:56
avatar
Tak CPU bude ze zacatku prave na tech 3,2-3,5GHz.
Vic rozhodne ne. A cena novych CPU bude taky vysoka, kdo ceka, ze si za 5,5tis koupi top 8jadro je blazen:-D

TOP modely budou stat 8tis.plus
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 18:31:42
avatar
Kdyby hiend Zen měl výkon nejmíň jako Intel Core i7-5820K a stál kolem 8-9 tisíci, tak by to nebylo vůbec špatný, když konkurence prodává 6 jádro za 11 tisíc.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 22:58:26

Já si nemůžu pomoct, ale důvod ke křepčení nad "kvalitami" ZENu nevidím!!!

Každý ví, že fps se s rostoucí frekvencí CPU neškálují lineárně. Propustnost sběrnic, systémové paměti, i výkonnost grafické karty je pořád stejná. Obvykle platí, že zvýší-li se kupříkladu frekvence CPU o +25%, tak se fps nezvednou o +25%, ale pravděpodobně něco kolem x0,6 těchto %, tj. o zhruba +15%.

4,0/3,2 GHz = +25% > fps +15%

58 fps x 1,15 = 66,7 fps

i7-4790 má 65,4 fps...

Na shodnou frekvenci CPU (4,0 GHz) je zkorigované fps toho ZENu prakticky totožné jako té i7. Přitom má ale ten ZEN 2x! tolik jader, též s hyperthreadingem.
Navíc to srovnáváme s 22nm Haswellem, 14nm Skylake má přece jen efektivitu na takt o cosi vyšší.

NEVÍM JAK VÁM, ALE MNĚ TO JAKO ÚSPĚCH NEPŘIPADÁ.

Taky je otázkou, jaká bude konečná frekvence toho čipu - je nutné si uvědomit, že to je 8 jádro s HT, a to něco spapká, je dost dobře možné, že tyhle takty jsou pro 8jádro konečná, pokud chce AMD udržet spotřebu v přijatelných mezích. Ano, nepochybuji o tom, že ZEN 8c/16t lze dostat i na 4GHz, ale za jakou cenu v podobě spotřeby, toť záhadou. Rozdíl v TDP mezi 2,8/3,2GHz a 3,6/4,0GHz může být klidně +50% (80W vs 120W)!!!

Každopádně je už teď nad slunce jasné, že na dorovnání výkonnosti Intelu, bude muset AMD nabízet ZENy s 1,5-2x vyšším počtem jader než Intel. Defacto se tedy opakuje situace s Bulldozerem a FX procesory.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 23:07:33
avatar
znovu .... AotS nevyužívá více než 8vláken/jader, takže tam ZEN s 8jádry/16vlákny není využíván naplno, což u Core i7 se 4jdáry/8vlákny jaksi neplatí ;) ... podobného výkonu jako Core i7-4/8 dosahují v tomto testu i Core i7 s 8jádry taktované poněkud výše než vzorek ZEN od AMD a taky chceš tvrdit, že jsou slabší?

Mimochodem, to 8jádro/16vlákno v testu od AMD má TDP 95W to je jen o pár W více než má to 4jádro/8vlákno od intelu ;) a něco mi říká, že už tenhle vzorek v testu, bude v apliakcích využívajících všech jader a vláken poněkud výkonnější než to Core i7-4790K/6700K ;)

nevím kde jste vzal že je to jasné ... škoda že v grafu není, jaký výkon má v AotS takový XEON na 3GHz s 8jádry/16 vlákny ... asi byste byl překvapený ;)

jeden důvod ke "křepčení": už 3,2GHz 95W ZEN má mnohem mnohem lepší výkon než 4GHZ 125W FX ;)
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 23:19:05

Kecy, škáluje se to až do 8 "plných" jader. Takže "síla" ZENu se měla logicky projevit (asi +20 až 30% v podobě fps), ale neprojevila se...

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 00:17:59
avatar
využívá maximálně 8jader nebo 8vláken ....ZEN má 8jader/16 vláken jak se to má naplno projevit? Navíc na 3,2GHz?!

Je škoda že tam není XEON s 8jádry/16vlákny na 3,2GHz, viděl bys, že by měl hodně podobný výkon ;)
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 23:25:56

Že je ZEN s hrubou sílou na jádro o +40% lepší než FX na stejné frekvenci je zřejmé - s tím naprosto souhlasím. Defacto tomu i ty výsledky v AOTS mimoděk odpovídají. Dokonce mi vychází i víc než +40%.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Amd vs Intel, nebo Intel vs Am 2016-08-13 14:41:18

Ha..... AMD po roce objevilo Ameriku, tím, že našlo odpověď na 14nm technologii Intelu a světe div se, pokud ne vyšším, tak minimálně se stejným výkonem. CONGRATULATIONS COLUMBUS.

A úspěchem AMD se tu ZCELA ZJEVNĚ nikdo Intelu užitím smajlíků, vykřičníků a otazníků v textech jakožto nezaujatý nevysmívá.

Poklona AMD, že konečně našla odpověď pro své příznivce i odpůrce.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 22:05:43

Nač tolik sarkasmu? Buďme rádi, že se rýsuje šance na solidní konkurenci. Ani Intel se pár posledních generacích procesorů zrovna nevytáhl. Můžeme spekulovat, že Intel zdržuje výkonostní posun úmyslně. Ale spíše je pravděpodobné, že se x86 nyní zasekla a hledá se nová cesta, kam dál.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 00:30:14

Ahoj, samozřejmě, jsem rád, že AMD bude konkurovat Intelu, je to zájem především uživatelů, s tím nemám jediný problém, jen pokud někdo napíše, že nepreferuje žádnou ze značek a všiml jsem si, že tomu tak není, je to spíše tak 30/70, tak jsem si nemohl nerýpnout.

Co se týče AMD, nevím jak jsou na tom v současné době nové technologie, ale někde jsem viděl, že se plánuje i 7/9 nanometrová technologie, teď nevím jestli pro CPU nebo GPU, ale pokud já bych chtěl oslnit trh, zkusil bych spíše ubírat směr právě touto zbrusu novou metodou. Ale zase chápu, že procesory od AMD třeba potřebovaly obměnu, tak proč ne ZEN, určitě budou víc než dobré, pokud si udrží slibované TDP při tom počtu jader. Ale jako nestranný bych nepsal například: A to dokonce při užití 8/16 technologie !!!

nebo kopíruji větu:

Ale asi nic jiného se od 14nm ZEN nečeká ;).

Skutečně ti takové věty přijdou nestranné ? Neříkám, že nejsou pravdivé, ale jsou skutečně podány nestranně ? Proto možná působím v textu sarkasticky. Nicméně AMD a Intel chápu jako konkurenty a každá značka nalezne své odpůrce a zastánce. Někdo si koupí jedničkovou oktávku 1,9 TDi, jiný trojkové,čtyřkové VW Golf 1,9 Tdi, jiný zase Hondu 2,2 CDTI a všichni přitom spoléhají na kvalitu a tradici dané značky. Pro co se rozhodneš ty ? Já říkám, že ani v jednom případě nešlápneš vyloženě vedle.... A jiní od majitelů BMW, Mercedesu a Ferrari řeknou, to je ale blb, koupil by škodovku......
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 15:24:29

Když to napíšeš takhle, takto beru. To máš určitě pravdu. Tvůj první příspěvek bylo pro mě těžké zařadit. Pochopil jsem to spíše jako zbytečný útok na jednoho výrobce a proto jsem reagoval. Výroba na 10nm a níže v tuhle chvíli jde velmi pomalým tempem k průmyslovému nasazení. Zvýšení počtu jader u Intelu určitě zvedlo výkon těch daných procesorů. Ale jen pokud to dokáže aplikace využít a to se týká hlavně serverových aplikací. Myslím si, že x86 platforma má nyní svůj strop. Každé další zvýšení výkonu na jádro je dražší a méně efektivní. Poslední generace je to za cenu menšího výrobního procesu a lepší míry optimalizace. Takže jsou nyní na řadě aplikace, aby lépe využily to co mají k dispozici.

PS: DD možná to 8/16 myslel tak, že by hyperthreading mohlo být standartem pro všechny budoucí procesory AMD postavených na Zenu. Nicméně, tyhle prognostické články je nutné vždy brát u všech webů s určitým nadhledem.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 21:04:26

je mi jedno, jestli někdo preferuje jakoukoliv značku, je to jeho boj, ale pokud se rozhodnu upřednostňovat, pak o sobě zcela otevřeně budu říkat, ano preferuji jupiter a ne mars, protože jupiter je větší.

Ale přijde mi divné psát o sobě, že jsem nestranný a pak se do recenze profláknout větou cituji: Ale asi nic jiného se od 14nm ZEN nečeká ;). VČETNĚ TOHO SMAJLÍKU. Já bych napsal jako nestranný například: Výkon 14 nm technologie v podání AMD.

Ale zase skutečně smekám klobouk před všemi, kteří testování, měření a grafy o HW dělají a zpracovávají a to v kterékoliv redakci, skutečně toho času co na tom stráví musí být kotel a pak ještě snášet kritiku, že někde vybrali takový titul špatně, nebo špatný OC, nedej bože kritika typu proč 2g verzi a ne 4gb, proč jste testovali verzi oc nitro gigabite a ne asus....a támhle to vyšlo jinak, proč tady to vyšlo takhle....no to by mě teda mohlo vylést na hrb slušně řečeno, proto mají můj obdiv, nehledě na to, že jejich práce hodně rychle stárne a po roce se stává prakticky historií.... Stejně tak, mohl ten článek psát ve 3 ráno a ani si třeba neuvědomil, že vlastně nechtěně preferuje značku AMD.

Věřte mi, vím co je přemýšlet o tom co člověk napíše v noci a pak když si to po sobě ve dne přečtu, tak si říkám..... co jsem to tam napsal za hovadinu...
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 03:20:55

omlouvám se, že blokuji strom příspěvků.

To, že se Intel se svými CPU v poslední době moc nevytáhl je pravdou. 4. generace na 22 nm technologii se od 6. generace výkonově moc neliší, pouze je rozdíl v efektivitě a 5. generece byla víceméně pro notebooky

Tvůj názor, tedy že Intel v této době nic inovativního nevytáhl plně akceptuji a souhlasím, až na CPU, které vyšly v letošním roce a to pod označením 2011-V3, tam určitý posun kupředu dle mého názoru je a to v počtu jader, tedy více jak 4 jádra s HT. Tuším že tam jsou CPU až 16-ti jádro, nicméně i s odpovídající pořizovací nebojím se říci SUMOU atakující v top z tohoto sortimentu 50k-80k a naopak ty nejlevnější 6-ti jádra Intelu 6. generace nejdou pod 10k a to je taky masakr.

Myslím si, že AMD Zen bude dobrá odpověď právě na tento Intelácký 6 a 8 jádrový segment, ale uvidíme co ukáží testy. 8 jádro s 16 vlákny a mít výkon kolem 3,6 Ghz s TDP do 120 - 140 W s cenou obvyklou pro AMD, co potom chtít více ?
Luckyboj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 03:29:54

jde o to,ze konecne bude mit AMD slusny procak a ty se budes moct rozhodnout..................druha vec bude cena.....kazdopadne ZEN znamena pro AMD pokrok,a i pro nas.............zozhodne uz nebude mezi Intelem a AMD takovy propad
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 05:53:24

Ahoj Luckyboj,
tak nevím, jestli jsme se pochopili, ale právě jsem AMD pochválil za to, že vytvořilo výkonný procesor a pokud jej bude AMD prodávat za svou obvyklou cenu, což bývá hluboko pod úrovní Intelu, tak v podstatě nebude mít konkurenci. Pokud ten procesor budou prodávat někde na cenové úrovni kolem 9-10k, tak Zen nebude mít konkurenci a já jakožto běžný uživatel, který chce dobrý poměr cena/výkon se pro tento AMD ZEN rozhodnu zcela určitě, protože 8 jádro s 16 vlákny a mít výkon kolem 3,6 Ghz s TDP do 120 - 140 W s cenou obvyklou pro AMD, co potom chtít více ?

Nebo jsem to tam skutečně napsal tak blbě, když jsi napsal ten komentář ? Asi ano....
Patron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 13:15:17
avatar
Nevíte prosím , do jaké patice půjde AMD Zen ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 13:18:02
avatar
AM4 ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 569x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 380x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6