Ventilátor za 700 korun?! Aneb nová NOCTUA NF-A12x25 je nejlepší ventilátor všech dob! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 07 June 2018
altNová generace ventilátorů NOCTUA dorazila do redakce a jaká je? Neuvěřitelná.

 

 

 

 

Nedávno jsme vás informovali, že NOCTUA po 4 letech vývoje dokončila novou generaci ventilátorů, pro které si vyvinula zcela nový materiál STERROX:

Dnes už máme ventilátory v redakci, a to ve všech verzích a ručím vám za to, že takovéto ventilátory jste ještě neviděli. Pro ty z vás, kteří si myslí, že počítačový ventilátor je jen taková vrtule za stovku, co trochu fouká, tak setkání s něčím jako NF-A12x25 bude jako potkat UFO.

Vypadá to jako normální ventilátor, ale jak to říci. Na trhu je spousta špatných ventilátorů, spousta dobrých ventilátorů za 200-300 korun, pak jsou výborné ventilátory, tedy minulá generace NOCTUA a modely od několika špičkových výrobců. No a pak je dlouhou dlouho nic a najednou přichází NOCTUA s novou generací NF-A12x25 STERROX a ustavuje kategorii sama pro sebe.

Zpracování posouvá na naprosto nový level, mezera mezi lopatkami a rámečkem je pouhých 0,5mm! Design každého detailu lopatek, rámečku a všeho je dovedený do absurdní kvality. 4 roky vývoje jsou prostě vidět. NOCTUA posunula všechno na zcela novou úroveň, a to i proti své vlastní minulé generaci.

Tohle všechno se ukázalo v praxi, kdy budeme muset trochu zapracovat na našich měření do plné recenze. Podle prvních zjištění je totiž 120mm NOCTUA A12x25 nejen neuvěřitelně výkonná, kdy strká do kapsy všechny běžné 120mm ventilátory, ona ale překonává i 140mm. Ale to není vše. V rychlosti testovaná NF-A12x25 se otáčí až 2000ot/min, ovšem při hlučnosti, která je nižší, než u běžných 120mm ventilátorů s otáčkami kolem 1500-1600! Hlučnost tohoto ventilátorů je tak nízká, že máme problém to v našich podmínkách s naším vybavením vůbec změřit.

V plné recenzi vám ukážeme všechny tři verze, ale také nové REDUX modely. Zajímavým prvkem je také redukční rámeček, který umožňuje osazení 120mm ventilátoru na 140mm pozici na radiátoru. Každopádně první dojem z nových „STERROX“ NF-A12x25 ventilátorů společnosti NOCTUA je neuvěřitelný. S klidným svědomím prohlašuji, že je to s obrovským náskokem nejlepší 120mm počítačový ventilátor na trhu ve všech ohledech. Ano, cena je vyšší. V ČR se prodává za 685 korun, což se zdá být hodně. Ale připomínám, že má 6 let záruky, což jen tak u ventilátorů neuvidíte. A podle mě se i tak vyplatí, protože proti levnějším ventilátorům zcela jistě vydrží konstantně výkonný a tichý minimálně těch 6 let, zatímco jiné modely budete muset vyměnit, takže možná jsou i více než 2x levnější, ale stejně za ně ve výsledku nezaplatíte o moc méně.

Ale chápu, že ventilátor za 700 korun je dost, zejména když do skříně obvykle potřebujeme tak dva tři kousky, a tím jsme na dvoutisících jen za větráky. Ale podle mě za to stojí. Na každém detailu tohoto produktu je vidět, že si s tím někdo dal opravdu hodně práce. Rozhodně doporučuji se na ně podívat, stojí to za to. Plnou recenzi brzy uvedeme.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-07 20:29:32
avatar
Ano ano napr cooler master master fan pro. Totalni fail. Uz po vybaleni jeden ze tri kusu drnci, no hlavne ze ma RGB. A ty co nedrnci do tichosti (udavane otacky 700/min) maji hooooooooooooooooooooooooooooooodne daleko.

I moje 3 roky jete Noctua to zvladnou lepe nez tyto nove. At tak nebo tak do novych noctua sterrox nepujdu , precijen ta cena je uz opravdu vysoka a vlastne staci mi to co predvadi minula generace.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CM se opravdu nepovedli 2018-06-15 23:00:15

Koupil jsem AiO od CM a ten rachot byl strasnej. Nastesti v casu jsem mel dva defaultni, ktere jsou na tuhle cenovou hladinu neuveritelne tiche. Nevim co to je, nemaji na sobe znacku ani zadny stitek.
Ale pokud odejdou, zkusim mozna Noctuu.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-07 20:40:36

Počítám s nimi do nového PC, ten hype vypadá na místě. Při nočním renderování videa budou i přes vyšší cenu k nezaplacení
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 17:48:41

Od 2012 ked s mojho PC leteli rotačne disky s nimi leteli aj ventilatory a ani po jednom s tych dvoch mi nieje smutno. Klasicke rotačne disky mi nahradili SSD a ventilatori mi nahradili velke medene pasivne chladiče. Takže nesuhlasim že ventilatory su k nezaplaceni Notebook je ini pripad velmi malo miesta a velmi mali chladič tam je vetrak nutny, ale skriňa PC je velka otvorena a mam dosť miesta na velke
ťažke pasivne chladiče. Hlavne ked v dnešnej dobe su pasivi čo dokažu uchladiť 120W CPU či 200W GPU do tohto limitu sa vmestia dosť vykone komponenty CPU i GPU...
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tlak vs prutok 2018-06-07 21:27:37

Hlavne je potreba si uvedomit, ze toto (NFA12x25) je predevsim "pressure optimized" ventilator, tedy idealni pro aplikace, kde ofukovana vec klade velky odpor - tedy radiatory vodniho chlazeni, velke chladice na CPU apod. Napriklad do bedny nebo zdroje se naprosto nehodi, prave z duvodu nizkeho free-air prutoku (lopatky jsou blizko u sebe,jiz zminena mezera mezi ramem a lopatkami je mala) v tomto ohledu budou zajimavejsi REDUX verze, ktere me zajimaji vice, chystam se po 7 letech vymenit ve svem HX-620 ventilator a redux je horky kadidat, na test se tesim ! Pokud to lze, chce to urcite porovnat se starou verzi Noctua vetraku.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 12:25:43

Práve že sa chválili, že to je jediný ventilátor, ktorý je univerzálny a má dobrý aj Static pressure aj Airflow.

Nižšie je porovnaný s predchádzajúcim ventilátorom zameraným na Static pressure a súčasne s predchádzajúcim ventilátorom zameraným na Airflow.
Odkaz
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 21:34:12

Ano, takze je to takove pul ku*vy a pul psa. Staci se podivat na hodnoty, fyziku jaksi nezmeni ani v Noctua. Bacha na ten jejich manipulativni grafek, ty ventilatory maji zcela jine otacky, ktere v tom grafu nejsou zohledneny, pouze flow vs tlak !!!
S12 fan ma vetsi flow pri 1200 otackach, nez tento pri 2000. Bohuzel na ukor statickeho tlaku. Proste, je potreba volit s ohledem na misto aplikace, zadny universalni fan neexistuje.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-07 22:05:25
avatar
Já bych do nich šel, ale potřebuju SLIM verze se 4 pinem. Světě div se, s takovou kombinaci existuje jediný větrák na trhu, přesněji neexistuje, musíte napsat na podporu Scythe jestli by Vám neprodali pár 120tek kterými osazují svoje chladiče. Jinak Sterrox nevyvinula Noctua, jen ten matroš nakupuje/licencuje
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 07:11:36
avatar
Vdiť Noctua normálně dělá 15mm*120 s pwm.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 07:57:44
avatar
Tak tak.
NF-A12x15 PWM Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 08:38:48
avatar
jo, už si vzpomínám kde byl v mém miniITX problém - potřeboval jsem užší než 15mm - ty Scythe mají 11-12mm, což byl v mém miminu rozdíl. Děkuju za link
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 10:50:11
avatar
Tak to trošku naštve
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Noiseblocker 2018-06-07 22:19:38
avatar
Já mám jak Noctua tak Noiseblocker. Za mě osobně oboje dvoje super provedení, ale Noiceblocker má o dvacet procent lepší cenu při srovnatelných vlastnostech a lepší životnosti.

Takový ACF 120 je sice za 200 kila pohoda, ale kdo zkusil Nct nebo NoisBlc ten ví co tyhle rotory snesou. A životnost je ohromující.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-07 23:09:19

Kupoval som pred rokmi 6x 140mm Noctua, lebo som chcel nezničiteľnú kvalitu a ticho. Zahučalo na tom 120€ , ale teda výsledok stál za to
Tomasek284 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 07:45:42

By mě docela zajímalo srovnání s Corsair ML120 PRO. Ten jsem dal do serveru nechal server ať si ho řídí a jsem schopný u toho serveru i spát jak je tichoučký.
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 07:50:31

Je fakt (jak již psal někdo výše), řada A je určena pro chladiče (vysoký tlak, nižší průtok vzduchu) - pro skříně je určena řada S (opačné vlastnosti), ale tyto "sterrox" větráky by měly nahradit obě.

Přestože jsem zavilým vyznavačem produktů Noctuy, ta startovací cena je i na mně moc - zůstanu u starých dobrých modelů (béžových :-)), z nichž některé mi fungují již minimálně 8 (možná i 10) let a nezdá se, že by ztratily na kultuře, či efektivitě práce.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 08:03:42
avatar
A budú aj 140mm?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 10:46:39
avatar
Mrknul jsem na specifikace a porovnal je s Enermaxem co mám v PC

NF-A12x25 PWM Odkaz vs Enermax Cluster ADV UCCLA12P Odkaz

2000 rpm vs 1800 rpm
102,1 m3/h vs 147,29 m3/h
22,6 dB(A) vs 21 dB(A)
2,34 mm H2O vs 2,414 mm H2O
> 150 000 h MTTF vs 160 000 h MTBF
cca 700 kč vs cca 400 kč

Docela by mě tedy zajímalo reálně srovnání.

Co myslíš DD, šlo by ten Enermax do testu zařadit?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 11:06:44

Co očekáváš od srovnání těchto 2 větráků?
Parametry mají podobné, tam půjde spíš o životnost větráků a to ti test neukáže.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 11:58:57
avatar
Co očekávám? Porovnání dvou ventilátorů podobných parametrů a vyhodnocení zda ty 3 stovky navíc za Noctuu za to stojí.
Proti Noctue nic nemám, měl jsem pár jejich větroňů a pohoda.
Ale to vychvalování tady v článku mi přijde trochu přehnané, tak bych rád viděl porovnání nové Noctui s konkurencí.
Ano, souhlasím. Životnost ověřit nelze.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 11:44:16
avatar
Enermax used the well-known Twister Bearing technology, which ensures a smooth and long lasting operation up to 160,000 hours.

SHIT! nebrat!
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 12:09:57
avatar
Můžes to prosím vysvětlit? Ať se trochu vzděláme.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 15:04:23
avatar
Už jsem to tu psal v předešlém článku pohledej si po netu na newegg a amazonu recenze ventilátorů s twister bearning a zjistíš , že jejich trvanlivot je od 2 týdnů do 1 roku.

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835214060
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 15:28:25
avatar
Hmmm, mě tu běží 4 roky úplně v poho.
Nicméně se musím opravit, páč v PC na CPU chladiči mám dva 140mm Enermax UCCL14. Ale jak píši, 4 roky bez problémů.
Ty UCCLA12P o kterých jsem psal výše budou novější řada. Takže je klidně i možné, že to Enermax začal časem šulit.
Kouknu na to. Díky za info ;)
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 21:39:42

Enermax evidentne v parametrech lze,nebo si hodne prilepsil, staci se podivat na ten deravy frame a velkou mezeru mezi lopatkami a ramem. Takto skutecne high static pressure fan nevypada.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 09:03:56

Je to pěkné, ale můj vodník chce 140mm rozměr. Kdypak bude? Nechci žádné redukce. 140mm verze by měla mít hodně zajímavé parametry.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 09:17:42

Noctuu mám 11 rokem ve zdroji a ještě nic se nestalo
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 10:35:32
avatar
Tohle není model pro ofuk, ale pro naše vymazlené vodníky.
Ale musím potvrdit, že mi doma v PC běhají 4x Noctua na výměnících a dva jsou starší 10let. Až budu přecházet na CPU pod 10nm tak provedu výměnu za tyhle.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 11:49:29

Až budou mít jiné barvy než tu hroznou noctuáckou hnědou, tak mi dejte vědět.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-08 13:43:58

Stále si myslím, že to s cenou nehorázně přepalují.

Až budou mít černé 140mm varianty, tak budu ochotný si je za pětikilo pořídit.
Do té doby zůstanu u starších modelů, které mi slouží již mnoho let
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Noisblocker 2018-06-08 22:18:32
avatar
Zkuste někdo opravdu ty Noisblocker, budete koukat jak jsou super zpracované (německá kvalita) a ta životnost je suprová. Já je mám 4 roky a jsou jak nové.
bull30 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-06-12 17:33:50
avatar
Ja pouzivam SILENT WINGS 3 od bequiet Odkaz mam ich v bedni 6 + 2 na chladici CPU a uplne ticho mozem len odporucit komu sa dizajnovo a farbou nepaci noctua.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 343x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 234x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 836x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6