Víme kdy AMD nasadí DDR4 a ARM architekturu - nová APU prozrazena, nástupci FX stále v utajení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 December 2013
altSpolečnosti AMD unikly plány ohledně serverových Opteron procesorů. Co se chytá?

 

 

 

Serverové procesory úzce souvisí s těmi běžnými. Z nově uniknutých informacích o OPTERON procesorech AMD tak můžeme vyčíst zajímavé věci.

  • DDR4 u AMD už i v roce 2014, stejně jako ARM AMD CPU

Jak víme, tak společnost Intel představí serverovou i první desktopovou platformu využívající DDR4 paměti v roce 2014. Konkrétně pravděpodobně kolem září (09/2014) a půjde o X99 platformu a HASWELL-E procesory. Nasazení DDR4 u AMD bylo zatím otázkou, ale nyní už máme představu.

AMD také nasadí DDR4 už v roce 2014. Nicméně nebudete to u jeho klasických x86 procesorů, nicméně u nových modelů s ARM architekturou! Ano, AMD chystá novou řadu nízkoenergetických serverových procesorů s vlastní ARM architekturou Cortex A57 a první generace se jmenuje Seattle CPU. Jedná se samozřejmě o SoC platfomru, která dostane v roce 2015 nástupce v podobě 64-bit ARM architektury Cambridge CPU. Už Seattle má ale uvedenu podporu DDR4 pamětí (kromě DDR3).

U klasických CPU se nástupu DDR4 pamětí dočkáme u nástupce KAVERI čipů (Berlin APU pro servery). Ale to bude buď až v samém závěru roku 2014 nebo začátkem roku 2015, kdy se objeví serverové APU TORONTO. Ta budou mít 4 jádra Excavator, GPU Vulcanic Island a podporu DDR4. Samozřejmě budou vycházet z mobilních/desktopových APU stejných parametrů.

Bohužel stále jsme se nedozvěděli, co AMD chystá na poli procesorů bez grafiky. Tedy velkých Opteronů/FX čipů, které jsou v současnosti postavené na PileDriver architektuře a v desktopu mají 4-8 jader v serverech až 16 jader. Co je potěšující, že AMD nadále s tímto nejvyšším segmentem počítá, ale kromě nového názvu Warsaw a evidentního zrušení nižších modelů s méně jak 12 jádry, AMD zatím žádné změny a novinky v tomto segmentu nepředstavilo. Ale asi těžko si umíme představit, že by AMD dokázalo v tomto segmentu se stárnoucími 32nm CPU vydržet nejen celý příští, ale i rok 2015. Určitě se něco chystá, ale pořád si to nechává AMD pro sebe.

   

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 02:37:37
avatar
Podle toho co se vi am3+ totalne konci a zadny dalsi procesory do ni nebudou Warsaw bude ciste servrova zalezitost.AMD bude dal pokracovat jenom s APU do FM2+.Nejasnost ohledne toho jak to bude s AMD jako platformou je opet velka chyba ze strany marketingu AMD.Vzhledem k tomu ze se poradne nevi jestli do FM2+ budou vykony(herni )procesory (treba 6 jadrovy kaveri???ktery vypada docela nadejne)vsichni ted radsi pri stavbe noviho compu pujdou do Intelu.Je to skoda,je fajn mit chipset grafiku i procesor od jednoho vyrobce.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 10:55:33
avatar
Já si myslím, že kdyby si AMD bylo vědomé dobrého výkonu svých nastávajících CPU, tak by to rozflákalo do éteru kvůli akciím. Takhle je dost možné, že nemá žádné hodnotné vzorky/informace. Ač má ještě čas, tak po uvedení Buldozeru (12.10.2011!) začínám cítit v tomhle směru mrtvolu.

Já se pořád obávám, že AMD to prostě vzdá na poli výkonných x86/64 procesorů a bude razit pořádné ARM/APU... možná ne hned, možná ještě vyzkouší postavit něco Intelu, ale to by už musel fakt razit nižší litografií. Protože nastávající Haswell-EP (14-15core + HT) a Haswell-EX (18-20core + HT) bude dupat všechno kolem sebe! No a taky cenou.

EDIT: No a představa mít na jedné desce 4x Haswell-EX s 20jádry/40threadů, tedy 80cores a 160threads = v globálu ušetřené místo pro servery a ušetřený kilo/mega/giga/Wat na energiích.

Nezapomínat, že servery využívají hlavně multithread a vysokou propustnost do paměti + jejích kapacitu. (Haswell-EP/EX: QuadChannel x 64bit = 256bit x frekvence (DDR4) => 68256MB/s) Tohle jsou hlavní kritéria serverů, ač to v vypočtením výkonu na jádro razantně nestoupne.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 10:35:19
avatar
zase na druhou stranu proč to hrotit... 8C Vishera má výkonu až až... A nějaký super výkonný CPU je dobrý tak akorát na chlubení se v recenzích, ale jinak se jich moc neprodá...
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 11:11:50
avatar
U serverů to je hlavně o "Threadech", propustností a kapacitě RAM... výkon se už dá u serverů dopočítávat. (přikoupit další cluster) No thready ti v podstatě šetří hlavně místem, tím pádem taky energiemi. A mezera co bude mezi AMD a Intel v budoucích letech, bude nepřehledná.
Prostě AMD bude zase muset s cenou dole.

Proto asi se dokopává k nízkoenergetické ARM architektuře... prostě tímhle krokem maximalizuje počet jader/threadů na socket/Watt. Výkonem to sice nikam nestoupne, no s dobrou logikou návrhu čipsetu/desek a taky dobrou cenou si to své zákazníky určitě najde.
Anonymní  2013-12-30 16:09:00

jo...a za tu cenu. Problém je ve využití toho výkonu, když jsem dělal testy nal inuxu, nevěřil jsem, čeho je ten procesor schopnej. Ale je to asi jako využití 4 jader u ARM, dokud pro to nebudou programy, je to naprd.

Na druhou stranu i s výkonem pod Windows, co by člověk nechtěl vzhledem k ceně. Intel stále nenabízí konkurenci. Bohužel trh je ovlivněn tím, že výrobci sestav budou mít z AMD nižší provize, lidi slyšeli, že intel má nejvýkonnější procesory (což je sice pravda, ale když si vybírám počítač ve kterým zbejvá na procesor 3000, tak je situace jiná)...
Když se podívám do toho, co nabízejí pseudoobchody, jako datart, tak není možný si vybrat jinou sestavu, než s intelem, protože v nabídce jiné ani nejsou. A bohužel 99% uživatelů jsou ***. Ideální je ještě, když chtěj překvapit svého potomka (který se v tom alespoň nějak vyzná) a koupěj v tescu počítač u kterého je nálepka vhodný pro hry.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 19:33:34
avatar
Tak... moje Příspěvky vedou hlavně k serverovému odvětví. No v domácím segmentu to je jiná historka že... tam vede Výkon na jádro.

I když díky cenám AMD, je podle mě ideální volba FX-6300. Nějaká i3ka ať se jde zahrabat. :-) No pokud se dostanete u CPU nad cenu 5K, tak zase vede Intel. Osobně sem stavěl nějaké levnější PC a vždycky padla volba na na FX-6300. To CPU má dostačující výkon pro všechno. FX-8xxx je sice fajn volba, ale tam už běžný člověk nic nezíská. (dokud se neukážou Next Gen Hry, nebo nevyužívá speciální aplikace) Zato u těch i5 a i7 pocítíte utracené peníze. (projeví se výkon na takt/jádro)

EDIT: jináč ohledně těch "značkových" počítačů se nemá cenu ani bavit... lidi slyší na zvučné jména/názvy právě proto, protože tomu nerozumí. Proto ani nemá cenu se s nimi dohadovat. Já se jen ptám na dvě věci... "cena" a "zaměření". No někdy mají absurdní požadavky, jako PC za 5000kč a na HRY pro děti? Jo... to už si říkám "držte mě! držte mě!"
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 22:14:24
avatar
servery jsou jiná písnička, to je jasný a tam to skončí u obrovským množstvím nízkoenergetických ARMů.. Já zastávám názor, že od intelu nic horšího než i5 nemá smysl a to jsou procesory za 4k+... A pokud do toho člověk tolik dát nechce, tak FX6300 je super volba, případně ta 8320 (nebo kolik má ta levnější 8C)... Hlavně spousta lidí si neuvědomuje, že největší vliv na rychlost (nebo pomalost) systému nemá procesor, ale disk.. Takže kdyby radší místo cpaní peněz do CPU, vzali levnější a k tomu SSD, tak si pomůžou mnohem víc...
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 20:53:10
avatar
Asi tak...
billAdama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 23:09:50
avatar
Súhlasím. AM3+ je mŕtvola, veď chipsety majú skoro 3 roky. Za ten čas sa AMD neobťažovalo ani len vydať aktualizované chipsety s PCIe 3.0.

AMD proste nechá AM3+ pri živote, kým tie CPU budú schopné konkurovať Core i3/i5. Čo vzhľadom na to, že samotný Intel zaspal na vavrínoch
(viď. "prínos" Haswellu voči Ivy/Sandy)
môže rok alebo dva roky trvať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 23:26:30
avatar
AMD nemůže vydat aktualizaci pro PCIe 3.0, protože by neměla žádné využití, chybí řadiče v Pcie 3.0 v CPU - ty mají až nové APU čipy a ty do AM3+ nenarveš ;)

upřímně není žádný důvod AM3+ vyloženě měnit. Má vše co je nutné, je to velmi levné, slušný výkon a osvědčené desky i cenově dostupná CPU. Ano, chtěli bychom více a uvidíme, co AMD v roce 2014 slíbý a představí ...
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 08:18:27

je to sice len blbost, ale uz tymi nazvami (warsaw napr.) sa stali tie procesory odpudzujuce
Anonymní  2013-12-30 16:11:35

těšim se na čip Moscow...procesor se spotřebou 1kw a architekturou nas mnogo - 256 jader
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-30 17:41:20

Tu spotřebu jsi trochu podcenil.
lubxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 11:55:02

Není to třebas myšleno spíš jako War Saw? Vím, že anglicky je to Varšava, ale nechápu, proč by americká společnost dávala CPU název v podstatě bezvýznamného, ničím nevýjimečného evropského města, plného pšonků :-)
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-02 16:02:27
avatar
Varšava jako ničím nevýjmečné a bezvýznamné město pobavilo(byl jsi tam vůbec?). Jinak evidentně pojmenujou nove procesory právě podle evropských měst. Dočkáme se aji procesoru Prague?
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 11:44:32
avatar
Ano, už jsem slyšel dříve z více zdrojů, že klasické desktop FX procesory AMD končí s paticí am3+ a dále bude pokračovat pouze s APU. Podle mně je to logický krok, na Intel nestačí, takže směr kam bude sypat svoje peníze je právě tento.
Lafi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FX 2013-12-31 16:51:51

Taky mi přijde, že AMD nechává FX procesory pomalu vyhnívat. U novějších čipových sad se jiná než full ATX deska nedá sehnat, žádné nové revize procesorů, informace o nástupcích nejsou… Taky mít 2 různé patice AMD taky nepřidá. Třeba nás překvapí novými procesory bez grafiky do FM2+ :-)
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-02 09:00:44
avatar
to neni pravda, FX procesory maji velkou budoucnost uvidite, architektura je mnohem vic optimalizovana na 64bit sw ktery se teprve ted posledni 2 roky nasazuje, spis intel bude umirat
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 06:41:14

Vo vseobecnosti nemozno povedat, ze amd zaostava, kedze sa tato spolocnost rozhodla ist inou cestou ako intel. Uznavam, jedna sa o odvazne tvrdenie, no pre lepsie porozumenie odporucam, aby ste si precitali tento prispevok v istom zahranicnom fore: http://linustechtips.com/main/topic/48571-intel-amd-architectural-discussion-how-far-ahead-is-intel/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 777x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 531x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 997x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1209x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6