Aktuálně se rozebírá hodně zajímavé téma. Věděli jste, že jen 20% her, které se dostanou do obchodů, je ziskových?
EEDAR je organizace, kterou shromažďuje veškeré údaje kolem počítačových her hlavně, co se týká jejich nákladnosti, finanční ziskovosti a dalších mnoha ukazatelů, na základě kterých jsou schopné vývojářské společnosti naplánovat tvorbu hry, která vydělá. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, kdyby informace od této organizace neukazovaly na to, že vlastně jen 4% her, které se dostanou do fáze vývoje, mají šanci a jsou dnes rentabilní a ziskové. Do fáze Gold, tedy fáze, kdy se hry prodávají, se ale dostane menší část her a zde stoupne podíl těch, které jsou ziskové na 20%.
I tak se jedná o velmi zajímavé číslo. Když máte před sebou regál se 100 hrami, tak vlastně 80 z nich nepřinese svému tvůrci zisk. Aby se hra stala ziskovou, musí podle zjištění organizace EEDAR muselo by se jednat o akční RPG pro dospělé, které vyjde napříč všemi platformami a minimálně na Xbox360 a PS3 by se muselo prodat na 200 000 kusů na každé platformě. Samozřejmě to platí jen u špičkového herního AA titulu. Organizace dále tvrdí, že jedním z největších taháků je multiplayer, který může přinést opravdu hodně.
Mezi námi, když se podívám na současné herní tituly, tak si myslím, že těch 20% ziskových je právě tak akorát. Přesně to totiž odpovídá poměru kvalitních k nekvalitním hrám. Nutno říci, že v poslední době mám pocit, že čím hra stojí více a čím větší očekávání, tím větší propadák a nekvalitní hra to je. Samozřejmě jsou i výjimky, ale těch si myslím není ani těch 20%. Samozřejmě souhlasím s tím, že ziskovost her je problém a to zejména kvůli rozšířené míře pirátství. Že PC platforma je ráj pirátů, o tom nepochybuje, stejně tak ani o tom, že u některých byť povedených herních titulů dosahuje míra pirátství klidně 90%. Spousta lidí nekrade jen z principu, ale prostě proto, že vlastně ani nic jiného nikdy v souvislosti s hrami nepraktikovala a nemá důvod přestávat. Nicméně zde si neodpustím samozřejmě i rýpnutí do druhé strany. Nechápu, proč nás vydavatelé zásobují 100 herními tituly, když opravdu 80% z toho je vyloženě odpad, který nestojí za strávený čas. Tedy nechápu, já samozřejmě vím proč to tak je, s jídlem roste chuť a tak si myslí, že víc herních titulů víc vydělá, jak vidíme, evidentně to neplatí. Víc kvalitních herních titulů víc vydělá je přesnější, možná na to dnes mnozí přijdou. Že kvalita je důležitější než kvantita vidíme na příkladu Blizzardu. U něj se hry počítají na jednotky, ale jejich kvalita převyšuje o hlavu až dvě všechny ostatní. To vše znamená, že jejich hry vydělají mnohem více než hry ostatních.
Zkrátka a dobře pirátství je rozhodně velký problém, ale není jediným důvodem toho, proč většina her nevydělává. Tím hlavním důvodem je fakt, že 8 z 10 her jsou prostě braky, které nestojí ani za to ukradnutí.
Zdroj: Forbes
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|