Současné 3Dmarky již nereprezentují technologie, které jsou a míří do her. Nový je zohlední.
3DMark je populární leč trochu zavádějící nástroj na rychlé otestování výkonu. Futuremark se snaží, aby benchmark byla pravidelně aktualizovaný a zohledňoval jak nové technologie grafických karet, tak nové technologie ve hrách. A tak oznamuje nový 3Dmark Time Spy:
Bude samozřejmě součást již existující sady starších testů v rámci aktuálního souboru 3DMark, ale demo využívá nových technologií, které aktuálně již některé hry využívají a které míří do dalších her v rámci nového standardu DirectX12. A to včetně standardizovaných Asynchronních Shaderů, které využívají i výpočetní výkon grafické karty, ty jsou mimochodem vývojářům her známy již delší dobu, takže to není novinka a vývojáři s tím umí. Problém je, že přínos není stejný u všech grafik a nebude. Některé je totiž zvládají lépe, jiné v podstatě nepoužitelně. Hlavní výhodu a asi nejlepší praktické využití AS budou mít grafiky technicky blízké Radeon GCN grafikám v konzolích včetně těch s novým POLARIS 10 (PS4 NEO) tedy RX 480/470.
Demo nového 3Dmark by tedy mělo zohledňovat nároky a technologie nových DirectX12 her, které již přicházejí a ukázat tedy alespoň orientačně jak si v tomto ohledu stojí jednotlivé grafické karty a systémy. Novinka bude uveřejněna v následujících týdnech. Připomínáme, že o DirectX12 je mezi herními vývojáři velký zájem, i když je to i díky tomu, že jej podporují grafické karty (AMD Radeon) v obou konzolích a Xbox One dokonce přímo na Windows 10 a DirectX12 aktuálně funguje a je to hlavní způsob jak využít více výkonu. DirectX12 prokazatelně využívá lépe výkon procesorů i grafik a vůbec celkové systémové prostředky, tak to opravdu není něco, co přijde až někdy … už tady je a spousta i na E3 oznámených her DX12 opravdu využívá, některé dokonce už i nativně. 3DMark tedy nechce zůstat pozadu …