95% Hudby je stahováno nelegálně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 20 January 2009
altMezinárodní federace hudebního průmyslu zveřejnila výsledky hudebního průmyslu za rok 2008.

 

 

Celkově hudební průmysl zažil opět pokles. Prodeje hudebních alb klesly, na druhou stranu opět výrazně narostl objem on-line prodeje hudby, na což se staré struktury hudebního průmyslu koukají skrz prsty. I přes nevoli vydavatelů je DRM na ústupu a hudba zlevňuje. I tak tvoří on-line hudba jen asi 20% příjmů z celkového hudebního průmyslu. Celkově tato sekce ale vydělal 3,7 miliard dolarů.

  Samozřejmě na přetřes opět přišlo i nelegální stahování. 95% veškerého stahování hudby na internetu je uskutečněno nelegálně. Hudební společnosti vyčíslují škody na stamiliony až miliardy dolarů. Nicméně samozřejmě otázkou je opět způsob onoho vyčíslování. Asi jen blázen by si myslel, že stejný objem nelegálně stažené hudby by si uživatelé skutečně pořídili. Samozřejmě není nad čím jásat, za hudbu zkrátka drtivá většina lidí vůbec neplatí. Problémy ale zůstávají stejné - omezená dostupnost a kvalita prodávané on-line hudby, navíc často stále s nějakou DRM ochranou. Nepřiměřená cena hudby, kterou prodražuje řada parazitů, jakou jsou vydavatelé, agentury a další. Umělec sám dostane z prodaného hudebního alba minimum. Je ale pravda, že díky internetu se mnozí hudebníci objevují sami a také svou hudbu jsou schopni prodat.

  Boj s hudebním pirátstvím je při současné situaci, kdy se staré struktury jen pomalu vzdávají zažitých zvyklostí, na dlouhá léta. Posun k lepšímu však byl v roce 2008 patrný - snad se tento trend nadále zrychlí, DRM zmizí, zmizí také řada parazitů a celkově se sníží ceny a zjednoduší přístup k hudbě tak, aby bylo pro uživatele pohodlnější si hudbu stáhnout z legálních zdrojů a ne z nelegálních.

Zdroj: Dailytech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 18:50:42
avatar
Hm zajímavý, že se ani nedivym když se může cd album prodávat i za pětikilo.
Neznámý  2009-01-21 02:01:23

No já a to já jsem, si koupil, a to koupil, to originální Cédéčko, Michaela JACKSona, King of the POP, a to to, Cédéčko, "Invincible, vydané a to vydané, v roce, asi tak, 2001, a koupil, jsem, ho asi, tak, a to asi tak, v roce 2004, a ještě, a to ještě, v tom, roce 2004, mně stálo, a to stálo, asi tak, 695 Kč vč. DPH, ale tak, je, a to je, to zase, King of the POP, Michael JACKSon, a na tom, Cédéčku, "Invincible, je, zase, až 77 Minut, písniček, což, a to což, taky, kdejaké Cédéčko, nemá, tedy, abych tak, řekl, takže, to je, trochu, vyjímka, tedy, prostě no!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 18:59:13
avatar
Kamos stahuje alba z netu nelegalne, ale chodi na koncerty, protoze pisnicky zna a libi se mu. Kdyby si je nesosnul, na koncert by nesel. Nektere skupiny dokonce otevrene rikaji ze jim to takhle nevadi, hlavne kdyz lide chodi na koncerty. Moc zbohatnout se tak pravda asi neda, ale dobre skupiny urcite nehraji jen pro nova Ferrari
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 09:24:42
avatar
Ano ano. Je hodně skupin, které říkají, stahujte si nás a jestli se vám líbíme, tak se naučte naše písničky a přijďte si s námi zazpívat na koncert. A i ta atmosféra udělá hodně. A hlavně kapely na jediném koncertu mnohdy vydělají více, než na stovkách prodaných nosičů + na koncertě často prodávají svoje CD za pěkné ceny.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:00:41
avatar
Kdyz prodavame odpad za predrazenou cenu, a nikdo o nej nestoji - svedeme to na piratstvi!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:14:52
avatar
tak proc si lide ten odpad stahuji?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:24:15
avatar
I. Stahuji neco nekomercniho?
II. Prece za ten odpad nebudu platit 499?
III. Stahuji to co se neprodava??
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:02:51
avatar
kdyz nechcou platit tak to nemaj ani stahovat..je to prece jen odpad. jinak hudba co je nekomercni nebo se neprodava asi tezko bude tvorit 95% stahovane hudby tady si hlavne stezuji velky vydavatele, ktere prodavaji ten odpad, ale misto aby si ho nekdo koupil, tak si ho stahne z netu. nejde tedy o to, ze o nej nikdo nestoji a vydavatele to tedy svadej jen na piratstvi..oni to lide prave ze chcou, ale nechcou za to platit..stejne jako piratstvi u her.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 22:16:45
avatar
jj presne tak ako ked som si sosol novu metalicu a pocul som ju raz a vymazal lebo sa mi to nepacilo ... no dat za to CD 600 tak sa asi tresnem do hlavy ... teda aby som bol presnejsi pacila sa mi jedina skladba

tak asi pretoto si ludia stahuju hudbu nelegalne aspon ty cestnejsi ... ty ostatni ju tahaju lebo su lakomi
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 00:15:55
avatar
jj, stahnout kdyz tak a vymazat. ponevadz neni nic normalniho na poslouchani. to ja posloucham sety djeju a ty sou zadara,jeden mix ma tak od hodky vice takze to je fajn.a z normalnich ? jedine tak Sade,Penduluma a tod asi vsio. fakt se malo co da poslouchat.
Neznámý  2009-01-21 02:06:35

ZDaR RAIGORe, viď, to si taky, tak, myslím, mimochodem, a to mimochodem, teď, nedávno, a to teď, nedávno, jsem, koupil, docela, dobrou, věc, a to tu, a to tu, hru The Need For Sped 7: UnderGround, asi nějaká verze EN, asi nějaká revize, asi tak, 1.20, a tak, a to, tak, jsem, to hned, zupgradoval, na Revizi 1.40, a koupil, a to koupil, jsem, tu hru, asi tak, za 299 Kč vč. DPH, to docela, a to docela, jde, ne, atak, teďkon, hraju, a to teďkon, hraju, tu hru The Need For Speed 7: UnderGround, asi nějaká verze EN, Revize 1.40, no už mám, odjetých asi tak, 90 Závodů ze 110-ti, tak, a to tak, tu hru The Need For SPeed 7: UnderGround, asi nějaká verze EN, budu, a to budu, už mít brzo, a to brzo, dohranou, ale solidní hra, bych řekl, docela, to ty, Need For Speed 7: UnderGround, asi nějaká verze EN, v tom, a to v tom, roce 2003, ještě, a to ještě, docela, šli, no teď,a to teď, jsem, si zase, koupil, Nero Burning Rom, asi nějaká verze 9.X.X.X, asi nějaká verze CZ, za asi a to, za, asi tak, 1737 Kč vč. DPH, tak, a to tak, teĎ, budu, a to teĎ, budu, asi instalovat, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 14:58:19
avatar
Dle mého je to přesně v tom, že dnes studia vychválí svůj produkt do nebe, (zaplacení) kritici taktéž a nebohý uživatel/posluchač/dívák se nestačí divit, kolik peněz do takového šuntu nacpal. Proto ono dílo nejdříve většina lidí stáhne a zjistí si jeho kvalitu. Nicméně je tu samozřejmě i další skupina lidí, která stahuje dané produkty proto, že je prostě nemají šanci legálně ve své zemi pořídit. A potom jsou tu samozřejmě ti lakomci, kteří ze zásady nezaplatí nic. Viděl bych to tak asi na rozebrání tří hlavních skupin lidí, kteří stahují hudbu/programy/filmy z NETu a nutno říct, že to samotné něco vypovídá o produktech samotných a jejich okolních službách. Takže myslim, že by se nad sebou firmy měly pořádně zamyslet, neboť svádějí svůj neúspěch akorát na někoho jiného. Čím hůř, na své zákazníky, kteří by jim měli být bohy a ne lůzou krčící se v koutě. Protože, oni potřebují nás a ne my je. A nás bude vždy víc !!!
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:39:12
avatar
Většina lidí poslouchá komerční hudbu. To je totiž to co ji dělá komerční.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 21:49:14
avatar
třetí bod je velmi trefný, respektive - neni k sehnání na našem území. když chce člověk něco méně známého, tak je to téměř neřešitelnej problém. milovník klasickejch filmů, nebo posluchač ne zrovna mainstreamový hudby, mi dá jistě zapravdu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 22:31:10
avatar
jenomze tady se jedna predevsim o tu mainstreamovou hudbu...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 10:32:20
avatar
však já netvrdím, že se o ní nejedená pouze rozvíjím bod 3 od Lacommeho
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:01:03
avatar
Bohužel Cd Album za 500 se prodává jen v ČR a jinších Zaostalejších Zemích Bratr na Ostrovech kupuje vše za pár Liber....Slovem PÁR LIBER...
Neznámý  2009-01-21 02:09:05

Mno, jo Ségra Byla, v Anglii, asi tak, v roce 2004, a přivezla, a to přivezla, mi odtamtud, Originální Cédéčko, Anglické Skupiny S Club 7, bylo, asi tak, 1, a nebo, možná 2 Roky, staré a oni, a to oni, ho tam, prý prodávali, normálně, jen, v novinách, no ty, voe, jestli ségra, nekecala, tak, to je hukot, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 11:35:55

jo a jo ty jo , ty jo, fakt jo ? To, teda je, hukot, fakt jo !!! Prej, litaji, ,blbě, ale, asi, se, pletu, jo, to co, myslim, byla, asi, verze, CZ, jo. Byli na, nich ti čtyri, mušketýři, ne ale tankisti, s tim vlčákem ale, verze, asi, nejaka, GE, ale fakt to, jo. !! jsou, potom, nějaký, lysovaný, ekologický jo, a, tenčí, jo, Ale prý, sem, čet někde, že nesplňujou nějakou, normu asi, nějakou verzi, CZ tak, tam na ten obal z, papíru do, kterýho, ty tenký, asi, ekologický DVD co to, nějakou, normu asi, CZ nesplňujou, mají zakázaný dávat, nějaký, logo a tam ,na tom, logu je napsaný, velký DVD a pod tim, video. Tak to, teda tam, dávat nesmí.
To pleteš, si to, to ten, od sestry, dárek nebylo, CD ale pro 7 nejvíc, hráčů hra, to byla. Tak nehrálo to ti to CD proto. Tady, našel jsem, asi nějaká, verze CZ http://www.alza.cz/citadela-spolecenska-karetni-hra-d102775.htm
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 16:51:33

mas pravdu, tam to normalne tak je. za libru mas obrovsky noviny s vysokou kvalitou a CD
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:23:19
avatar
dnes je tolik interpretů a žánrů, které jsou navzájem provázané a hodně podobné, že se ani nedivim proč tolik lidí za hudbu neplatí, proč taky když si jí můžem vlastně legálně stáhnou třeba z rapidshare.com
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:35:08
avatar
S tím rapidem je to sporný. Sice stahování z něj jako úložného serveru je plně legální, jinak by asi nebyl ale stahuješ nelegální obsah a to moc legální není. Je to otázka pohledu a každý se dívá tak, jak se mu to více hodí...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:03:52
avatar
podle zakona je stahovani z rapidu legalni...ale nelegalni je uploadovani autorsky chranenych del na rapid.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 21:38:36
avatar
přesně tak, jako úložný prostor je to naprosto legální, akorát téměř všechno je tam nelegální, troufám si říct že je tam víc jak 95%(z celýho obsahu dat na rs) nelegálních věcí. Jinak když si stáhneš film nebo hudbu pro vlastní potřebu tak za to nemůžeš být nijak stíhanej, ovšem za její sdílení, nahrávání, prostě pomáhání jejímu šíření jsi postižitelný.
Mizu165 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:35:53

aj ja si myslim, ze chyba nejaka sluzba, cez ktoru by sa dala pohodlne sosat hudba. Momentalne je tou sluzbou google, fora, p2p sw. Oficialna, platena sluzba ma zopar vyhod, ktore by sa dali s pomocou reklamy dost spropagovat a urcite by mnoho ludi presvedcili na kupovanie hudby.. Napr, cez platene stahovanie mate istotu, ze nesosnete virus, ze pesnicky budu skutocne v udavanej kvalite, ze budu ako maju byt. Tiez je istota, (mohla by byt) ze zaplatena hudba cez net bude obsahovat albumart, pravdive a jednotne ID3, ID2 a este neviem ake tagy.. tiez moznost stiahnutia textu, (itunes moze pridat text ku pesnicke, ale nvm ci priamo do nej alebo iba v ramci ipodu/itunes)
Jediny technicky problem je rozmanitost hudby. Chcelo by to vela penazi a kapacity na takyto projekt.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:49:38
avatar
si vemte jak je to s produkci hudby dnes, nikdo si pomalu nemuze byt jisty co na nej z reproduktoru vybafne. dneska clovek vleze to sekce DnB/breakbeat a vetsina je neslysitelna nebo strasne repetitivni. To kdysi platilo Prodigy=husta muzika,dneska uz jsou zdegenerovani a tak samo jinde neni nic jiste. placene sluzby maji pro uzivatele snad jen 2 vyhody: preview a urcite naroky na kvalitu. Komu by se chtelo poslouchat 90kbps mp3 co nejaky franta ripne a hodi na net? Proto taky 90% procent stazene hudby leti do "shift+delete",a to bohuzel plati i o hernich soundtracich.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 19:55:02
avatar
ja sem si snad cd koupil jednou za zivot a uz je to teda hodne dlouho....stejne to co posloucham bych nikde nesehnal!!!
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:28:11
avatar
95% hudby je stahovano legalne mel byt clanek, pak by odpovidal vic realite, stahovani je legalni, uploadovani je nelegalni, jinak v internevovych radiich se da taky prijit ke spouste hudby zdarma.
Prizivnici vymiraji jako dinosauri a pri tom kopou kolem sebe.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:35:38
avatar
Spíš 95% hudby je stahováno bez placení. Přece jen když řekneš legální stahování hudby tak si každý vybaví iTunes.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:45:55
avatar
co nestahnu to bych si stejne nekupil (lebo na to fakt nemam) takze tie skody su dost na povazenou,...
Cely zabavny prumysl by mal prejit rekonstrukci,... stejne umelci maj nejlepsi moznost jak zarobit penize jit na turne a hrat venku,... dale sou tu radia co plati autorske poplatky
uzivatele co plati vypalne(aspon ze ho znizili) jenze pro nekoho to je hold malo a nekery lidi zaspali dobu

Navyse ked sa to tak vezme i ta nelegalne stahnuta hudba dela umelcom reklamu a diky ni maj trebars vic lidi na koncertoch nebo se o kapele dozvi clovek kery si jejich CD trebars i kupi.

Jenomze vydavatelstva sa prizivovali na umelcich velice dlouhou dobu a ted citi tipec, tak volaji do nebe o nespravedlivosti, hon na carodejnice neni reseni
Neznámý  2009-01-21 02:14:06

Mno, když si vezmu, že Michael JACKson, King of the POP, tak to ho, stálo, to Cédéčko, "Invincible, tak, ho stálo, asi tak, 30 Miliónů Amerických $, no a aby, a to, aby na něm, nic, a to nic, nevydělal, a to ani, neprodělal, tak, a to tak, by ho musel, prodat, asi tak, 7 Miliónů kusů, ale proto, a to, protože, ho prodal, a to protože, ho prodala, asi tak, 14 Miliónů kusů, tak, a to tak, na tom, Cédéčku, "Invincible, vydělal, a to vydělal, možná, a to možná, asi tak, nějakých 30 Miliónů Amerických $, a teď, a to teď, si vemte, že toho, a to že toho, Cédéčka, "Dangerous, z roku, a to z roku asi tak, 1991, prodal, a to prodal, asi tak, 25 Miliónů kousků, tak, kdyby, a to kdyby, na něm, vydělal, řejněme, asi tak, nějakých 90 Miliónů Amerických $, tak, a to tak, to vůbec, není a to to, vůbec, není, zrovna, málo, a nebo, snad jo, co?
Neznámý  2009-01-21 09:12:59

No z neceho musi ty plastiky platit, ne?
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 13:24:22

Jak ho mohlo stát, toho Michaela Jacksona asi nějaká verze z, U.S.A. natočení CD 30, milionů $, pokud, vememe jo, že, na CD bud,e tak, asi něco 80 minut nejvíc nebo tak, nějak se vejít hudby, Tak, to dělá, hodně peněz, amerických, teda peněz 375 000 dolarů asi verze, U.S.A. na minutu, nahrávky. Za, takovou, částku, by, i Eva a Vašek, asi nazpívali křišťálově, čisté CD.
Neznámý  2009-01-21 14:33:46

Kurna, tys ten virus chytil od Ladika
berny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 20:55:20
avatar
no ono kdyš posloucháte jeden hudební stil tak se ta muzika ještě tak nějak koupit dá (neříkám že je to levný) ale já toho poslouchám fakt dost bych dal tak 7000kč měsíčně na CD a o tom že tady spoustu toho v obchodě neseženu ani nemluvim
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Autorské poplatky 2009-01-21 07:59:52

Dokud platím výpalné na každém datovém médiu, nemám absolutně žádný morální problém stahovat hudbu nelegálně. Automaticky jsem pokládán za piráta bez možnosti se bránit. Za autorsky chráněná díla tedy platím a nenažraný moloch si může kvičet jak chce, příživníky nepodporuju. Na druhou stranu pravidelně navštěvuju koncerty svých oblíbených skupin (stejně to jsou v poslední době hlavně české skupiny, z toho co teď frčí v Americe se mi většinou zvedá kufr, holt už sem asi starší). Mám tedy čisté svědomí
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 21:08:25
avatar
Chybí tady služba, která by mi to vypálila na CD a přišlo to poštou. Jednu písničku mám se stáhnul legálně s tím, že jsem jí mohl několikrát kopírovat, synchronizovat a já ještě nevím co... Po nějaké době jsem jí chtěl zkopírovat a zjistil, že nemůžu. Takže kdybych třeba přeinstaloval OS a i kdyby to ten soubor přežil tak ho kvůli DRM můžu vymazat. Navíc se nelegálně dá stahovat ve vyšší kvalitě a pohodlněji než tahle písnička.
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-20 21:45:16
avatar
S hudbou mi to přijde jako s filmy, když se film nezaplatí již v kině, tak je to často brak, co ani za to stáhnutí nestojí, stejně tak s je to s hudebníky, pokud budou dobří lidé si sice jejich album stáhnou, ale přijdou jim na koncert kde si i třeba nějaké to cd koupí. Z toho plyne, že dobrá kapela (zpěvák, zpěvačka) se uživí i kdyby se jejich cd neprodávali a jedinej kdo na tom bude tratit jsou nenažrané společnosti. Opravdu si myslím že na stahování hudby není nic špatného
Neznámý  2009-01-21 02:16:22

NO jasně, a na Michaela JACKSona, King of the POP, založíme, sbírku, ne, aby nemusel, jít žebrat, ty, a to ty, se mi snad, zdáš, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-01-21 09:52:13

Kousek nahore pises kolik ze to vydelal na tom a tom albu, tak proc sbirku? Pokud neumi hospodarit s penezi tak je to jeho problem.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 12:21:52

Pokud se film nezaplatí již v kině, tak má buď špatně dělaný marketing, anebo trailer.
BTW neměli by filmy točit ti, kteří dělají trailery ? Zjevně vědí co lidi baví a zajímá, na rozdíl od scénaristů kteří se mnohdy snaží zkrze dílo jiného autora protlačit svůj uzkoprsý vhled.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 12:40:37

Jenomže dobrá zahraniční kapela ti na koncert nepřijede, protože jí nikdo nepozve. A nepozve jí proto, že CDčka tý kapely mají v ČR malou prodejnost. Promotéři totiž pořádají koncerty na základě prodaných nosičů, nikoli na základě počtu stažení z netu.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 12:59:54

Nepřijedou ? Nikdo nepozve ? Podle prodaných nosičů jsou zvány kapely ? Tak to možná dělají obchodníci, kteří tu a tamtu hudbu berou jen jako obchodní komoditu. Jedno jestli uspořádají koncert Evy a Vaška, Prodigy, The Kovenant, Lucku ať už Vondráčkovou nebo Bílou.
Marně jsem v Česku scháněl CD vyvstoupivších kapel, které mne zaujaly na některém z uplynulých Masters of rock ve Vizovicích Odkaz

Pokud by se zvaly kapely jen podle prodaných nosičů, tak se živá hudební scéna smrskne snad na desítku uskupení.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 09:28:35

A tak Masters, to radši no comment. Já zas čekám na vystoupení spousty kapel, jejichž CD mám doma originál a v ČR prostě nejsou a nebudou, takže musim jezdit za hranice. A jsou to kapely, který jezděj okolo, jen do ČR ne. Pro představu, mluvím třeba o Flower Kings, Pagan's Mind, Vanishing Point či Spock's Beard. Nebo chceš-li nějaké slavnější jméno, kdypak byl v ČR naposled Steve Vai?

Jinam máš-li problém se sháněním CD, zkus amazon a nebo na Masters takovej ten merchandise stánek,
TOMxEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - great Great Britain 2009-01-20 22:16:29
avatar
Nemozes si to odtial objednat? Ja si zvycajne vsetko stahujem (hry, filmy) a ked sa mi to paci, tak si to kupim, zvetsa prave z anglicka (cca
TOMxEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - P.S. 2009-01-20 22:17:32
avatar
P.S. reagoval som na cch, ale z nejakeho dovodu to vzdy hodi naspodok.
matej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no a co 2009-01-21 01:24:47
avatar
řek jsem si že sem něco napíšu, kór když se mně to týká. ale kašlu na to a raději si zapnu TORRENT
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 08:58:36

Rozhodol som sa, ze hodim sem napisem vlastny postoj. Okrem SW (programov) stahujem vsetko, t.j. hudbu, filmy a hry.
Hry stahujem preto, aby som zistil, ci ma dana hra bude bavit alebo nie, nie kazda hra ma totiz demo a tak si ju stiahnem, vyskusam a bud vymazem (95%) alebo necham nainstalovanu a kupim original (ten zvacsa uz ale neinstalujem, pokial sa nejedna o Steam verziu).
Filmy podporujem navstevou kina a do kina chodim dost casto. Vacsina filmov si na seba zarobi v kine, tie, ktore nie, nestoji za to stahovat. Potom su tu filmy, ktore sa k nam nedostanu vobec a tu nie je ina moznost ako si ho stiahnut (nebudem predsa kupovat macku vo vreci na jedno pozretie). Pokial neboli HD ripy, pravidelne som chodil do videopozicovne, ale kedze je na nete nieco v lepsej kvalite (audio takmer vzdy DTS, o video kvalite ani nehovorim) a lacnejsie (uplne zadarmo to nie je :-) ) do pozicovne som prestal chodit a stahujem iba HD filmy.
Hudba? To je tazke, hudbu k zivotu nepotrebujem a keby nebola, nic sa nedeje. Za hudbu platit nemienim. Ked nieco pocuvam, tak na 75% je to net radio, zvysnych 25% je ale hudba bud stiahnuta z netu alebo ripnuta zo zakupenych CD z cias, ked som bol v USA a za par halierov som si kupil haldu CD. Ked sa mi teraz podari natrafit na vypredaj CD do 100SK v Tescu alebo pod., nemam problem si ho kupit. Najlepsie na tych online predajoch je ale fakt, ze na nete to je ako v pripade HD ripov, kvalitnejsie (FLAC) a lacnejsie (skoro zadarmo).

Ad hudobnici, dobrych hudobnikov je malo a ti sa nemaju problem presadit. Trapnych "pop idolov" (aj ked niektore songy su chytlave) je ako hub po dazdi. Neostava mi nic ine len smiat sa, ako sa vydavatelstva a im podobni stazuju, ze 95% hudby sa stahuje nelegalne, ked tych 5% spravi z kazdeho multimilionara. Takze taka mala vyzva pre vsetkych, treba stahovat este viac hudby, ocividne sa im multimilionarmi (z 5% predaja) byt nepaci! Treba im to skresat na 0.05%, nech maju konecne dovod plakat
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Škoda nemožnosti placení. 2009-01-21 09:17:04

Zarazilo mne, že tvůrci, kteří dávají originalitu, náboj, předmět a v podstatě to co lidi rádi poslouchají a nechají se tím unášet, dostávají z ceny CD jen cca 20 kč. Bohužel není možnost poslat kapele finanční obnos za jednotlivé skladby. To by měl být účel OSY a jím podobných společností, umožnit zaslat finance svým oblíbeným interpretům. Lidé kteří si pořizují hudbu prostřednictvím např. internetu podstatě používají ideální distribuční kanál( 0kč doprava, 0 kč podavači zboží, 0kč medium+obal). Bohužel se téměř vždy najde nějaký parazit, nechtící volnou distribuci hudby (když už jí mají právně pod kontrolou je škoda zabíjet slépku snášející bez námahy chovatele zlatá vejce). Bohužel OSA a spol. svou existenci budou hájit pofiderním prohlášením, že je potřeba hájit okrajové styly. Hm, proč bych já měl jako konzument hudby platit nějakým umělcům,kteří brnkají na ukulele a jiné zajímavě znějící nástroje, když o ně nemám zájem ? Ideální funkčnost OSA vidím ve snaze umožnit posluchačům (konzumentům hudby) možnost přispět na hudbu kterou rád poslouchám. Nepošlu-li kapele, kterou mám rád a poslech její produkce mne něčím naplňuje, nějaký finanční obnos, přestane produkovat. Jednotliví členi hudebního tělesa se vrátí ke svým profesím ( programátor, manager, obchodní zástupce, knihkucec) a tu alternativu si (pardon) kurva rozmyslím.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 12:48:52

Citace:
Jednotliví členi hudebního tělesa se vrátí ke svým profesím ( programátor, manager, obchodní zástupce, knihkucec)


mno spíš zedník (Horváth), dřevorubec (Petr Kolář), řidič kamionu (Zonyga), šička v textilce (Lucie Bílá), dělník v továrně (Angus a Malcolm Youngovi - AC/DC), horník (Till Lindemann - Rammstein) apod.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - stahuju hudbu 2009-01-21 10:17:32

stahuju hudbu legálně z internetu z hudebních serverů rapidshare, edisk, uložto a dalších a za hudbu platím...16gb fleška, 4gb fleška, 2x640gb disky, 2x74gb disky, 3x250gb disky, 4x2gb karty do navigace a foťáku, 4gb karta do telefonu...doufám, že v této statistice figuruju v 5ti procentech
Neznámý  2009-01-21 11:42:22

Takto si asi to vypalne z kde ceho vysvetli normalni clovek, ale pochybuji, ze bys timto uspel u pripadneho soudu tady v Cesku. Zajimave by bylo vedet, jak by se k tomu postavil Evropsky soud pro lidska prava (nebo jak se to jmenuje).
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 12:45:34

ak sa nemylim, tak stiahnut a vypalit si, nie je nelegalne.. nelegalne je sirit dalej.. takze vypalne (cd,hdd,..) je asi ozaj za to, ze si to mozme stiahnut a mat na cd, dvd, flashke a pocuvat to..
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 23:49:29
avatar
neee,muzes stahnout,ale nesmis pouzivat...je to nahlavu krapet
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 16:41:42
avatar
Ja 95% hudby co posloucham se v CR ani koupit neda a tech 5% co se koupit da mam predplaceny takze wo co gou To sami je u filmu.. zacli se prodavat na stankach za 39-69,- a uz si tyhle tituly nikdo ani nestahuje... je to cely o cene!

Ono si taky koupit CD za 500,- kde se da poslouchat jen jedna pisnicka je k placi... si mysli ze kdyz do radia daj pecku a doplni to 10ti ehm.. tak to proste prodaj jako 11 kvalitnich pisnicek
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 16:48:27

S tema filmama souhlasim. 50kc za film klidne vzdycky dam, ale 500? Nevim jak kdo ale ja nemam tolik penez abych za 2 hodiny zabavy dal 500kc, ale 50 dam klidne
w8lifter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OSA 2009-01-21 19:08:35

článek nemá význam, hudba se stahovat může legálně neboť jistá organizace OSA si už prachy za hudbu vybírá, tak proč jako platit dvakrát???
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-21 21:18:20
avatar
No, je třeba ještě podotknout, že na průměrném CD jsou dobré jen 2 písničky, zbytek je většinou slabší nebo rovnou odpad. A dát za 3min písničku 250kč je trochu na hlavu. Stahování z internetu je budoucnost, to je marné. Jen je potřeba počkat až vyhynou producentsko-nakladatelské pijavice. A to by mohlo ještě pár milionů let trvat
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radia 2009-01-21 23:20:41
avatar
Jak je to teď s nahrváním z internetovýho rádia? je to bráno jako nelegální. Samozžejmě pokud nesdílím přes P2P...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 02:55:30
avatar
to je podle me jako z normalniho radia a televize pro vlastni potrebu legalni
Body.HWT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nahrani CD 2009-01-22 10:21:44
avatar
Ono tech prizivniku je dost, ale udelat cd treba v cesku neni taky vubec jednoduchy a levny. Hodina v prumernym studiu stoji kolem 300kc. Kdyz chces nahrat nastroje se zpevem, tak tam stravis kolem 60hod. ani nemrknes(a to je opravdu hodne malo). Ted mix by se mel udelat v uplne jinym studiu, nez nahravani. Hodina stoji kolem 400kc. cca 15hod. Mastering taky jinde. Hodina kolem 600kc cca. 10 hod. Ted vylisky cca. 500ks kolem 30 000kc (i s obalem). A je to 60 000kc. nez vydas album. A to sou vydaje jenom pro kapelu. Samozrejme muze se hnat sponzory, ale to nemeni nic na vydajich. Ted musis sehnat nejakel LABEL, kterej ti to bude vydavat a zacina parazitovani . Ve finale dostane kapela z jednoho cd, ktery stoji 250kc. asi 20kc. Ty ceny jsou samozrejme jenom orientacni a v ceskych prumerech. Jestli chcete udelat cd ve vyhlasenych profi studiich v zahranici, kde hodina nahravani vyjde treba na 3000kc.tak ta castka bude o dost astronomictejsi S toho plyne: Lidi chodte aspon na konzerty. Vy si zakalite a kapely maji radost ze prislo hodne lidi a o to s vetsi radosti to delaj .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 326x
Komentářů: 3
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1013x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 715x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1098x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1587x
Komentářů: 0