A zase ten BitCoin – Pokořil 11 tisíc a spadl na 9 tisíc. Burzy zažívají nápor nových investorů. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 30 November 2017
altVysoká nestabilita kurzu je pro BitCoin typická. Část investorů vybírala zisky a poslal hodnotu k zemi.

 

 

 

A už tu máme opět téma BitCoin, který rozhodně jen tak nudou neleží. Před dvěma dny pokořil hranici 10 tisíc dolarů a hned na to padla i ta 11 tisícová. Rekordu dosáhl na 11 400 dolarech a pak začal výprodej. Mnozí si vybírali zisky a hodnota BitCoinu letěla dolů. Dostala se až na 9000 dolarů a aktuálně je kolem 9500 dolarů (a než jsem vydal článek tak zase 10 tisíc). Podobně je na tom Ehtereum, které během posledních dní šlo až na 510 dolarů a pak byl sešup na 400! Takže šup šup všichni nakupovat, ať je pak zase o pár tisíc dolarů výše z čeho zisky vybírat ;).

Pochopitelně obrovská pozornost, která je nejen BitCoinu věnována, nafukuje celou tuhle bublinu, za kterou ji v současném stavu věcí a podobě považují i ti, kteří jinak v digitálních měnách vidí budoucnost. Ostatně celé tohle digitální šílenství a vytváření hodnot z ničeho, má všechny ukázkové znaky klasické finanční bubliny. A ta narůstá. Digitální burzy jsou pod tlakem tisíců nových investorů z řad běžných lidí, kteří ovšem investují často peníze, které rozhodně pro ně nejsou malé ani zbytečné. Ekonomové se shodují, že by to mohl být problém, ale prozatím je celá hodnota a „trh“ digitálních měn vyjádřený v reálné měně příliš malý na to, aby reálnou ekonomiku výrazně ovlivnil. Což ale nemusí platit napořád, zejména se současným tempem nových a nových drobných investorů a tím, jak další obchodníci ji přijímají jako měnu :). Což je úsměvné minimálně v tom smyslu, jak si můžete teoreticky digitální měnu vytěžit doma. Zkuste si ale vytisknout pár tisícovek doma na kopírce a uvidíte, co vám na to řeknou.

Ostrá kritika zaznívá od držitelů Nobelových cen za ekonomiku, a dalších ekonomů, kteří kritizují celé šílenství s neexistující vymyšlenou měnou a hodnotou bez pravidel atd. Digitální burzy se také ocitají v hledáčku státních úřadů, zejména těch daňových, kdy soud v USA povolil daňové správně plošnou kontrolu všech transakcí nad 20 tisíc dolarů na jedné z velkých digitálních burz. Jinými slovy, i státy si začínají všímat, že někteří lidé mají digitální měny, jako skvělý prostředek pro praní špinavých peněz, peněz z trestné činnosti, prodeje drog, zbraní, lidí a tak dále. Systém digitálních měn jim ale umožňuje nejen své finance držet mimo dohled úřadů, ale ještě je zhodnocovat a fakticky díky možnosti přímo platit digitální měnou, být v podstatě mimo nebezpečí odhalení. Pokud chtěli tvůrci digitálních měn poskytnout kriminálním živlům a teroristům ideální prostředek, tak se jim to jednoznačně povedlo. To se musí nechat.

Nicméně bublina se nafukuje, jak mnozí dodávají, tisíce nových drobných investorů, kteří se chtějí svézt na aktuální vlně, ji ještě pořádně přifouknou a občas proběhne nějaká podobná korekce, kdy ti, kteří drží větší objemy digitálních měn mají sílu na to poslat hodnotu prodejem většího množství „mincí“ dolů a následně na to je zase levněji rychle nakoupit a ohromně na tom vydělat. Ovšem kdo jsou ti velcí držitelé BitCoinu, kterého je a bude omezené množství? Mimochodem, aktuálně se ví, že zhruba 15% již vytěžených BitCoinů je nenávratně ztraceno. Jsou mezi nimi třeba i mé 2-3 BitCoiny, které jsem pokusně natěžil doma na jedné kartě kdysi dávno, když to celé začínalo, ale pochopitelně, jako mnozí další, jsem to bral jako dobrý vtip a přístupy, či spíše celou digitální peněženku, jsem tehdy z disku smazal, čímž jsem je tak vymazal z existence. Převedeno na současné peníze jsem smazal kolem 700 000 korun, kdy stále nechápu, v čem je ta hodnota těch BitCoinů proč stojí zrovna 10 tisíc dolarů jen tak z ničeho nic.

Znovu opakuji, jsem rozhodně toho názoru, že budoucnost financí je digitální, ale rozhodně nesouhlasím, aby budoucností byl současný zmatek jménem BitCoin a spol. Samozřejmě ne všichni souhlasí, a někteří prorokují, že BitCoin po aktuální korekci s přílivem dalších investorů pořádně přifoukne hodnotu. Někteří mu věští 100 tisíc dolarů do roku 2020, jiní rovnou milion. Každopádně cokoliv, čeho finanční hodnota za jediný rok naroste o 1000%, a nejsou to akcie výrobce nadsvětelného pohonu, teleportačního zařízení nebo pilulky na nesmrtelnost, tak je prostě podezřelé, nenormální a má všechny znaky bubliny a letadla ;). Každopádně zábava evidentně nekončí … ale beze mě ;).  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
heroutm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ty ještě nemáš Bitkoint? 2017-12-01 02:56:37
avatar
Ty ještě nemáš Bitkoint DD? To je teda pořádná ostuda, budeš litovat, počkej. To je jako neohnout se pro korunu na zemi a nechat jí tam ležet.
heroutm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 03:00:14
avatar
Obrázek
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 05:33:47
avatar
"Za čím stojí matematika, může být matematikou i poraženo."
- Enigma
Odkaz
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 06:37:10

No vida tak uz je ta spominana BUBLINA skvele ... to ze si niekto zmazal 2-3 BTC no holt smola aspon si teraz mozes buchat hlavu o stenu myslim ze keby si to nezmazal pises trochu inak

Co sa tyka toho ze je to vsetko bez pravidiel s tym by som si dovolil nesuhlasit kedze tazenie, transakcia pripadne pocet minci ma svoje pravidla ... a za druhe nie vsetky coiny su vylozene "peniaze" napr. XLM

No a nakoniec porovnavat tazenie - overovanie transakcii s tlacenim penazi doma na tlaciarni je naozaj uplne z cesty ... to uz sa neda ani nazvat miesanie hrusiek s jablkami - prave v tom je ten system decentralizacie, peniaze tlaci jedna jedina pofiderna institucia vzdy ked je potrebne
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spekulanti 2017-12-01 09:04:56

"kteří drží větší objemy digitálních měn mají sílu na to poslat hodnotu prodejem většího množství „mincí“ dolů a následně na to je zase levněji rychle nakoupit a ohromně na tom vydělat."

Toto je naprosto přesné. Nedal bych nic za to, že tito jednotlivci nebo skupina drží více jak 50% celkového objemu BTC.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 09:29:04

Blockchain je transparentní, nic vám nebrání si to ověřit.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 10:58:58

o tom to cele je kto ma viac minci moze obchodovat a na tom zarabat a je to presne tak ako kto ma vela penazi ten tiez len lacno kupi a za draho preda takze kde je ten rozdiel?
...tu trochu je problem v tom ze BTC sa tazi prevazne v cine a tam uz je otazka na mieste ako to ze viac ako polovica vykonu BTC siete je na jednom mieste, tu sa vsak da spochybnit slovo decentralizacia napriek tomu ale tie mince nevlastnia len cinania ale ludia po celom svete a nikomu nebrani si ich nakupit vo velkom a zarabat na tom ... proti tomu aby drzali jednotlivci take velke mnozstva minci vsak vznikaju ine meny napr BTG ktory vyzaduje na tazbu graficke karty
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 09:27:11

Rád bych poukázal na to, že nic jako Nobelova cena za ekonomiku neexistuje. Je to jlně jiné ocenění, stejně jako "Nobelova cena míru". "Cena Švédské národní banky za rozvoj ekonomické vědy na památku Alfreda Nobela". Nobel se o to neprosil.


Mimochodem DD, když už zmiňuješ ty držitele, mohl jsi jmenovat. Troufám si tvrdit, že blockchain nezpochybňuje nikdo z nich, a většina jej považuje za revoluci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 11:16:08
avatar
JJ Nobel totiž myslel na skutečné vědce, ekonomie má blíže k filozofii/teologii. Na obranu filozofie však musím říct, že ta si narozdíl od ekonomie na vědu nehraje, předkládá pouze teorie a předpokládá i svůj omyl (kdo chce prakticky žít podle nějaké filozofie je blázen)

Naopak všichni ti ekonomové nám svými teoriemi, zabudovanými inflacemi a dalšími nemorálnostmi, způsobují krize, které pak ovlivňují naše každodenní životy. Je to povětšinou banda snílků a bláznů, kteří si sní sny o ideálech na hony vzdálených relaitě - volném trhu, neviditelných rukách a podobně nikdy neuskutečněných a co je nejdůležitější - nikdy neuskutečnitelných nesmyslech.
Virtuální měny jsou alespoň skutečnost, která se tak nějak vyvíjí sama. Kam se vyvine nikdo neví a ukáže to čas, líbí se mi ale myšlenka např. že si mohu doma těžením vydávat novou emisi měny, zatímco za tisk "reálných" bankovek je kriminál. Těžení zajišťuje, že i obyčejný člověk se dostal k možnosti vytvářet peníze z ničeho. Zajímavé jak zastáncům tradiční ekonomie se tohle nelíbí (aby si obyčejný člověk tiskl peníze), zatímco s tím, že banka vytváří peníze z ničeho, když Vám je půjčuje na hypotéku (díky které budete defacto pro banku pracovat následujících 20-30 let) problém nemají. Cožpak nevidí tu nerovnost? Kde je demokracie, kde jsou ta rovná práva pro všechny když banka si může vytvořit peníze z ničeho a uvrtat mě tak do otroctví, zatímco já nemám jinou možnost chci-li uspokojit i takové základní potřeby jako vlastní bydlení? Zastánci klasických ekonomických teorií jsou u mě jen podporovatelé autoritářských totalitních režimů mající strach z toho, že by se většina populace mohla jendou dostat k více penězům/moci a ohrozit tak jejich dominantn9 postavení. Stačí se podívat na rozvrstvení majetku cca 10% nejbohatších vlastní 90% veškerého majetku. A to prosím ve "vyspělé" zemi jako USA, jinde je to ještě horší. Neobhajuji tady majetkové rovnostářství, ale každému zdravě uvažujícímu člověku musí být jasné o jaký kur..ský nepoměr jde. Pokud existuje jen malá šance, že by to mohlo krypto narovnat budu jeho podporovatelem.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-04 08:29:25

To je dobrá stíha.

Ani nepíšu o kryptoměnách jak o blockchainu. A to je prostě revoluce, už se o tom mluví nějakou dobu třeba v CitiBank. Decentralizované sítě postavené na blockchainu, to je revoluce.
heroutm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zmatek 2017-12-01 11:59:18
avatar
Já spíš nechápu, proč se Bitcoin zdá DDmu jako zmatek. Právě naopak, je to sebestabilizující se věcička a oproti klasickým penězům (fiat) má spoustu viditelných výhod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 12:49:36
avatar
pro teroristy a zločince všeho druhu má spoustu výhod, to nikdo nepopírá nyní mohou drogy prodávat za BitCoiny, vraždy platit v bitcoinech, otroky prodávat za BitCoiny a za BitCoiny nakupovat všechno možné a zisky tak legalizovat v movitých věcech a nikdo je nebude moci vysledovat .... ano, má to spoustu viditelných výhod, žádné problémy se stěhováním hotovosti atd. ... já rozhodně výhody digitálních měn nepopírám a jak jsem napsal asi 1000x věřím v digitální finanční budoucnost, ale nesouhlasím se současnou podobou a fungováním "digitálních měn"
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 14:25:22
avatar
Citace:
pro teroristy a zločince všeho druhu má spoustu výhod, to nikdo nepopírá nyní mohou drogy prodávat za BitCoiny, vraždy platit v bitcoinech, otroky prodávat za BitCoiny a za BitCoiny nakupovat všechno možné a zisky tak legalizovat v movitých věcech a nikdo je nebude moci vysledovat


Jen přípomínám že argumenty tohoto typu se používaly např. když se chtěla tenkrát prosadit ACTA, tvrdilo se, že to je proti šíření dětského porna atd. Nebo když nějaké organizace obviňují počítačové hry obecně, že jsou plné násilí a pak vytváří implikace typu počítačové hry -> střelba na školách. Ve skutečnosti je vše jen médium/prostředek a jako takový je prostý všech morálních otázek. Jste snad vrah protože jezdíte autem? Vaše argumenty by slušný člověk nikdy nepoužil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 15:22:25
avatar
vážně? Podle mého je jedním z hlavních argumentů pro BitCoin a další jejich nedohledatelnost a fungování mimo klasické dohledy bank, finančních institucí a státu ... i největšímu nadšenci do digitálních měn musí být jasné, komu tento přínos nejvíce vyhovuje a kdo má tolik peněz které obtížně a nákladně legalizuje, že digitální měny jsou pro něj úplně požehnání ;)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 15:30:59

Zakážeme zbraně protože jsou často prostředkem k násilí ? Vy jednoduše jen hledáte argumenty k tomu aby jste si obhájil názor. Mě by třeba zajímalo jak by dle vás měly vypadat digitální měny aby byly spravedlívé a byl v nich pořádek ? Když tedy říkáte, že je to holá anarchie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 16:58:34
avatar
no to že se vám ten argument nelíbí z něj nedělá hloupý nebo nesmyslný argument, ano argumenty jsou od toho aby obhájily názor, pokud nejsou hloupé, fakticky nesprávné atd. tak na ic není nic špatného, jen se vám nelíbí.

Já nikde neříkám nic o tom, že bych BitCoin aspol. zakázal, já říkám, že v současné podobě je to prostě neudržitelný škodlivý nesmysl a to říkám jako někdo, kdo věří v digitálizaci peněz ...ale prostě ne tak jak to předvádí BitCoin aspol.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-03 00:00:29

To já chápu a proto se ptám jaká je vaše představa aby to tedy s těma difitálníma penězma bylo dle vašich představ a bylo to funkční platidlo s reálnou hodnotou. Když je tedy BTC jen vzduch.?

Zmiňujete se o tom přímo v článku. Tak patrně máte nějakou vlastní představu. Tak by nebylo třeba naškodu se o ni podělit ?
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nevim 2017-12-01 14:47:06

Si tak rikam, k cemu vam by ty Bitcoiny byly, kdyby odzirtka kazdy zemedelec na planete, misto pestovani zeleniny a chovu dobytka, zacal take tezit Bitcoiny, proc by se jako meli chudaci za ty susne drit na poli, kdyz tohle jsou velike penize bez driny.
Zase neco co je pro uzkou skupinu lidi, ktera je pekne vycurana.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 15:29:02

No s tímto názorem, to řeknu asi tak: No pro duševní narušence jako ty to opravdu nebude .-)
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-01 15:36:29

Tak to zkus, když myslíš, že je to tak jednoduché. Máš možnost. Když chceš těžit Bitcoiny, musíš do toho nejdřív investovat. A ne zrovna málo, pokud se tím chceš živit. Návratnost investice je zhruba rok a počítej s tím, že během té doby se může stát cokoliv. Nikdo z jistotou neřekne, co bude za rok. Jdi do toho rizika s tím, že možná na tom hodně vyděláš, nebo taky zkrachuješ.
Mirindo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-06 17:52:48

http://www.mycryptobuddy.com/BitcoinMiningCalculator

Navratnost investicie je momentalne 2-3 mesiace.
Eugen88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Základní údaje o kybernetické 2017-12-02 19:47:54
avatar
Bitcoin je navržen tak, aby nikdo, ani autor nebo jiní jednotlivci, skupiny či vlády, nemohl měnu ovlivňovat, ničit, padělat, zabavovat účty, kontrolovat peněžní toky nebo způsobovat inflaci. Cena a samotná existence bitcoinu se odvíjí od důvěry a ochoty vlastníků měny s ní obchodovat, hodnotu tedy určuje pouze nabídka a poptávka.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-03 09:52:19
avatar
Cena bitcoinu roste,protože vetší procento bitcoinu vlastní pár lidí a ti si určují prodejem a nákupem cenu,jak už tady padlo výše a druhý důvod je ten,že bitcoin je hlavní kryptoměna přes kterou se nakupují ostatní kryptoměny a tím pádem,pokud si chcete koupit jinou kryptoměnu,tak musíte nakoupit bitcoiny za jakoukoli cenu,i když na tom nebudete ztrátní,protože ostatní kryptoměny mění hodnotu podle kurzu k bitcoinu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 364x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 240x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 839x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6