Absurdní chování filmového průmyslu po Česku - Share-rapid vs Kuky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 08 červenec 2013
altMožná se vám to doneslo, možná ne, v ČR nedávno uspěl se žalobou autor filmu na jednu z úložen.

 

 

 

 

Asi víte, že v ČR vládne v oblasti autorského práva pořádný bordel (jako ve všem). Jako uživatelé můžeme být rádi, protože situace v ČR patří k nejbenevolentnějším na světě v tomto ohledu. Nicméně absurdit je tu celá řada. Například můžeme (zákon to nezakazuje) autorsky chráněná díla bez omezení stahovat a dokonce za určitých podmínek můžeme díla pro vlastní potřebu rozmnožovat, nesmíme je ovšem poskytovat dál. Zjednodušeně jsou tedy nás postaveny mimo zákon torenty, kde z principu při stahování zároveň sdílíte. Zcela v souladu se zákony je ovšem stahování z datové úložny a proto jich je u nás také tolik ;).

Nutno říci, že situaci nepomáhá řešit ani autorská strana. Působí tu některé autorské organizace, pochybné morálky s pochybnými činy, které přesvědčují lidi k udávání a nemají zde ani žádné legální a právní zastoupení. Nicméně přesto si vylobovaly a domohly před časem státem uznanou zlodějinu - výpalné. To platíme v podstatě ze všeho, na co se dají ukládat data či je rozmnožovat, aniž by někdo řešil, jaká data budeme rozmnožovat.

No a pak je tu situace s digitální distribucí. Ta je v ČR tristní a zlepšuje se jen velmi pomalu. Za světem zaostává o desítky let a tento stav jen nahrává tomu, že lidé si jaksi zvykli stahovat filmy z úložen zadarmo, protože jiný pohodlný, rychlý a levný způsob "digitální distribuce", díky které film skutečně v podobě dat vlastním a mohu si jej kdykoliv znovu přehrát kdekoliv, v ČR v podstatě neexistuje, za což si samozřejmě mohou vydavatelé sami. A teď k tomu, co se vlastně stalo.

  • Kuky vs Share-rapid

Úložny nabízejí, i když se tváří že ne, ohromné množství "autorsky" chráněných dat. Nabízejí je proto, že jim to zákony umožňují (za určitých podmínek). Jednoduše všechny mají v podmínkách uvedeno, že za obsah zodpovídá ten, kdo ho nahrál, což je samozřejmě správné. Navíc v případě zjištění, že se jedná o autorsky chráněné dílo, v případě konkrétního upozornění, jej poskytovatel služby smaže.Tím je vše pokryto a je to v pořádku - uživatelé mají úložnu a majitelé děl ochranu - všichni vyhrávají.

V případě filmu Kuky se vrací (což je mimochodem pěkná blbost, na kterou jsme z daní přispívali všichni formou příspěvku české kinematografie) se stalo to, že jedna z úložen film ani po upozornění nesmazala. Share-rapid.cz tak u soudu prohrál na celé čáře, musí zaplatit pokutu 536 tisíc korun a přestat film nabízet ke stažení. Na celé věci jsou přitom vtipné tři skutečnosti.  

1, Share-rapid.cz prohrál zcela zaslouženě a v podstatě nikdo rozumný nedokáže pochopit, proč to nechal dojít tak daleko. Věc se mimochodem řešila neuvěřitelné (v ČR normální) 2 roky! Jediné co stačilo rapidu udělat, je při upozornění smazat dotyčný "upload" filmu a byl z obliga. Soud tedy neřešil porušení autorského, ale majetkového práva, ke kterému prostě došlo, jelikož share-rapid nebyl oprávněn poskytovat dílo a navzdory prokazatelným upozorněním jej vědomě dál nabízel.

2, Autor filmu se raduje z úspěchu, kdy prý konečně se může bránit žalobami proti pirátům. To jen ukazuje, že nic nepochopil. Žaloby stejného druhu na piráty mohl podávat i dříve, a měly stejnou naději na úspěch. Ten aktuální úspěch totiž způsobila nebetyčná hloupost a nepochopitelné jednání share-rapid, takže podobná žaloba má v případě stejně stupidního jednání jakékoliv úložny, stejnou šanci na úspěch. Nejedná se tedy o žádný průlomový verdikt, který něco mění.

3, Autor filmu ve skutečnosti jasně prohrál. Prohrál to u zákazníků a diváků, protože film nedokázal nabídnout v jednodušší a levnější digitální distribuci v ČR už dávno. Pokud by cenově akceptovatelná digitální distribuce tohoto filmu u nás fungovala, vydělal by za tu dobu pravděpodobně mnohem více, než 536 tisíc. Takže filmový průmysl sice slaví výhru u soudu, kterou mu umožnilo nepochopitelné a protiprávní jednání jedné z úložen. Ovšem případ je prohrou pro filmový průmysl, protože ukazuje v celé nahotě fakt, že v ČR prostě neexistuje slušná cenově dostupná digitální distribuce (kdy film skutečně vlastním) a filmový průmysl stále nepochopil, že už dávno prohrál a ne a ne se konečně přizpůsobit době a požadavkům uživatelů a dostat se zpět do hry - jinými slovy existují tu oblíbené digitální kanály a úložny a filmový průmysl ne a ne toho využít.

Jinak si nemyslím, že těch 536 tisíc je pro Share-rapid likvidačních. Za ty peníze si totiž udělal velmi slušnou reklamu a získal řadu nových uživatelů a podporovatelů, protože se o něm napsalo takřka všude a taková reklama by stála mnohem více. I když si samozřejmě nemyslím, že to byl předem daný kalkul ze strany provozovatele, nechat to dojít až tak daleko. Ale nic se neděje, jen nám tento případ opět připomněl, jak se věci u nás mají.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Taky to nechápu 2013-07-08 12:35:10
avatar
Taky jsem nepochopil proč to nechali dojít tak daleko. Poslední dobou mám spíš opačnou zkušenost. Jsou příliš často a během chvíle po uploudu data nabonzované. Asi je někdo tím placený, jinak to nechápu proč by to někdo dělal jen z nudy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 14:08:09
avatar
no samozřejmě, že si to hlídají, vy byste si to nehlídal?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 16:25:17
avatar
No a právě Share-Rapid nám ukázal, že jsou ochotni nějaké data držet i po nabonzování, i za cenu, že za to zaplatí.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 08:44:00
avatar
Logicky hlídal, ale to tento problém nevyřeší. A výsledku to stejně neuhlídají. Jenom to trochu pozdrží
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 21:49:39
avatar
tak ono není problém udělat robota, co to bude pročesávat... Zvlášť když ve většině linků je název filmu...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 08:47:08
avatar
Ještě jsem nic nebonzoval, ale pokud je tam kontrolní otázka či potvrzení kódu, které robot nepřečte, tak to musí dělat ručně nebo aspoň poloautomaticky. Jinak poslední dobou už často ani nedávají název do linku či názvu souboru.
mirekul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jenže 2013-07-08 14:14:00

většina tohohle národa si film raději stáhne, i kdyby byla novinka za 50,-Kč či divácky prověřený film (viz v nedávné době levná DVD). Nevydělává na tom tedy tvůrce, investor a další, kteří se na tom filmu nějakým způsobem podíleli, ale pouze servery, kterým lidi zaplatí, aby nemuseli čekat, až se jim to pomalu stáhne. Nemá cenu hodnotit kvality filmů, spíše divácký zájem, a pokud si tedy film, či cokoli jiného, stáhne třeba 1.000 platících lidí, je to výnosný kšeft. Pokud ale jde o digitální šíření formou půjčování, i to u nás narazí, protože každý chce vlastnit. Proč si půjčovat 3x, dejme tomu za 50,-Kč, když za stažení dám zlomek, a mám to, dokud to nevymažu. Takový je dneska u nás trend. V tomto směru by asi byly zajímavé statistiky "půjčoven" např. "O2" "voyo" a jim podobných, týkající se filmů, nikoli archivů. O dostupnosti se asi nemá cenu bavit, filmy se většinou dříve nebo později na trhu objeví (spíše později, když už jsou na internetu dostupné ke stažení, ale pokud jde o seriály některé se k nám nedostanou vůbec. Pak jiná možnost, než si je stáhnout asi není. To ale není nic proti ničemu, je to pouze o velikosti trhu a nabídce a poptávce. Kdo ale vyřeší, jak lidi přesvědčit, aby si film či muziku koupili a nestáhli, bude adept na nějakou cenu. Jako nejhorší je podle mne to, že na originálu musím vždy strpět poučení o tom, že stahování je trestné a podobně, což je nesmysl, protože jsem si film koupil. Automaticky mne to tak staví do role potencionálního stahovače, a jestli jsem nevěděl, tak se o možnosti stahování tímto způsobem dozvím. No a jinak, o důvodech proč to share-rapid nechal dojít tak daleko, můžeme jen spekulovat, ale byl vytvořen precedens pro všechny obdobné servery.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 16:20:06
avatar
Toto nie je problém v ľuďoch, ale špekulantov čo pc hry, filmy, seriály a celkovo "digitálne dáta" chcú stavať do polohy ponúkame vám službu, zaplaťte ale o vlastníckom práve snívajte. A digitálne šírenie? To je jeden veľký vtip, mizerná kvalita, samé DRM, upozornenia aby sme nepirátili .... priemysel si za svoju pozíciu môže sám. Jeden príklad za všetky - minule som objednával hudobné CD z Kanady (!!!), lebo tu sa predmetná kapela zohnať nedala. Na doprave som zaplatil viac ako za CD. A to iba kvôli tomu aby som podporil kapelu, inak by som sa na to vys*al a stiahol z internetu. Takže nech mi dajú možnosť legálne sťahovať hudbu v BEZSTRÁTOVOM formáte (flac) a budem spokojný zákazník. Rôzne VBR či 320kbps mp3 si môžu strčiť do zadku.
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 18:11:06

Máš pravdu v tom, že je spousta amerických seriálů, na které jsem koukal a ty tady buďto nikdy nebudou, a nebo budou, ale s tak minimálně dvouletým zpožděním, brutálně zprasené dabingem, a ještě z reklama. O tohle opavdu nemám zájem a radši stáhnu aktuální HD release z netu.


Jinak co se týče filmů, já zastávám to, že každý umělec by měl dílo zhodnotit v okamžiku, kdy jej uvede a poté by mělo být k volné distribuci. Tak jako umělecký kovář, který udělá ozdobený plot, si za svou práci nechá zaplatit jen jednou a poté už mu nikdo neplatí za to, že se na ten plot lidé mohou pořád koukat, tak stejně i tvůrce filmu by měl film primárně zhodnotit při premiéře a následné produkci v kinech a další distribuce by měla být zdarma nebo za minimální poplatek. U kvalitních filmů se to daří, často slýchám, že film už jen v prvním týdnu premiéry v USA vydělal dvakrát tolik, jako byly jeho náklady, nehledě na to, kolik ještě vydělá po dvou měsících promítání ve světě. Pokud je film sračka, tak hold nic nevydělá, a autor skončí ve ztrátě. Tak jako u každého jiného projektu z jakéhokoli jiného odvětví. Hold podnikatelské riziko. Potom bychom nemuseli řešit podobné nesmysly s autorskými zákony.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 14:29:20
avatar
DD,

nemůžu se ubránit pocitu, že jsem se svým příspěvkem (pár dnů zpět) zasloužil o vnik tohoto článku!

Nebo mi už definitivně jeb*o a začínám trpět božským komplexem.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 18:49:52
avatar
Je to možné. Mnou se nechal inspirovat u recenze Tomb Raider..
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-10 09:06:46
avatar
V tom případě funguje vše naprosto dokonale. Musíme se připravit, abychom mohli do půl roku převzít kontrolu nad webem!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 14:36:52
avatar
Už vidím, jak jsou češi nadšení z rozšířšní digitální distribuce: "Jé, my za to musíme zaplatit, to je super!!!"

Co se týče výpalného. Tuším že zrovna na DDW někdo v diskuzi napsal, že sám zástupce z Osy mu na nějaké přednášce řekl, že z něj mají slušné příjmy a díky tomu nechávají úložiště relativně na pokoji. Mimochodem, na beatu jsem asi před měsícem slyšel, že Osa loni utržila něco přes 850 mega, kolem 600 šlo našim a zahraničním autorům a interpretům a přes 200 miliónů jim zůstalo na režii a tak... To je hezký výsledek hospodaření, že

No a na závěr si musím rýpnout do DDho: říkáš, že Kuky je ptákovina? Podívej se na upoutávky, co dáváš do sekce Video. To taky není zrovna program klubu náročného diváka
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 16:03:24
avatar
Když češi platí share serverům, proč by místo toho neplatili přímo za filmy v digitální distribuci? Jde jen o to nasadit rozumnou cenu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 17:28:10
avatar
Řekl bych, že právě "rozumná" cena je ten problém. Distribuční společnosti totiž něco jako "rozum" a "cena" dohromady dát neumí. Co se jakékoliv produkce a pirátství týká, tak problém je pochopitelně právě ta rozumná cena a tudíž v podstatě jen distribuční společnosti, které jsou opravdu hodně nenažrané.

Je to i globální problém, protože svět žije v iluzi, že existuje něco jako nekonečný ekonomický rozvoj. Bohužel to je něco čemu věří jen blázni a ekonomové.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 17:26:09
avatar
Kuky je něco naprosto příšernýho, vydržel sem se na to koukat v TV asi tak půl hodiny.. Jediné co na tom není špatně a je originální je vizuální stránka, jenže to u filmu fakt nestačí, pokud není němej (no možná kdyby to byla němohra tak by to bylo lepší).
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 22:17:56

No už vidím, jaké má tohle soukromé sdružení brutální režie za 200mega...jachta v Chorvatsku, nové fáro pro předsedu, domy, byty, a podobně...

Fakt nechápu, jak taková zákonem posvěcená zlodějna mohla projít a nikdo proti tomu neprotestuje?!! První průser je ten, že to je soukromá organizace, druhá je, že nemá povinnost vykazovat žádné výsledky hospodaření, byť operuje s penězi daňových poplatníků. Takže nikdo ani neví, kolik se vybralo a co se s těmi penězi stalo...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 16:17:45
avatar
Ale no tak. V ČR se zavírá jen za zákonem/státem neposvěcené zlodějny.

Protestovat můžeš, to můžou všichni, ale je to k ničemu, protože mažou správný kolečka (úředníky, politky).
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 15:19:13
avatar
Já shlédnu většinu filmů ve formě seriálu, protože u nich usnu. Proto hodně stahuji filmy které jsem v TV zmeškal a nebo u nich usnul. Na zamyšlení je zda jsem tak unaven a nebo kvalita děl nestojí za mnoho že mne při sledování neudrží v bdělém stavu . Jako další stahuji seriály co zde nejdou, jako příklad "Vikings". Vše se však spojuje v soudku dívám se kdy mám čas a ne kdy někdo rozhodne za mne.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 15:21:02

Mno ... ona je docela otázka, zda by při opravdu kvalitní digitální distribuci byl schopen na Kukym Svěrák vyrejžovat víc, právě díky kvalitě. Částka je to určitě pro share-rapid malá, a docela bych se divil, kdyby ji vůbec kdy zaplatil, on ten server je vůbec spíše pochybný, viz jeji pyramidová hra na investici.
A jinak digitální distibuce chybí nejen v ČR a je to opravdu smutné.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 09:20:51
avatar
Pyramidová hra? Jak si nato přišel?
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 13:58:11

Inu mám z těch podmínek takový pocit, dle mého nelze nabízet dlouhodobě 40% zhodnocení. Zvláště s přihlédnutím k průhlednosti majetkových poměrů firmy a jejich vlastníků mi příjde zhodnocení jako odpovídající riziku.
Samozřejmě je možné, že je to jen poctivá pračka na peníze a pak by byla udržitelnost vyšší, ale to nevím.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 14:42:55
avatar
Vím pouze, že nabízelí 20% zhodnocení a i to tak je to slušné v dnešní době. Otázkou je jak je to velké riziko.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 16:16:00
avatar
20% to je riziko kategorie..

Stoupnu si v železné přilbě do měděné nádoby naplněné vodou, tohle vše umístím na střechu kostela a to v době kdy je nějaká opravdu kvalitní bouřka.

A budu čekat, že do mě neuhodí..


Asi taková kategorie rizika to je.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - digitalni distribuce 2013-07-08 15:28:33

Hele to voyo sem netahej:sou to pekni vycuranci na entou vsude reklamy jak je to super muzes zkusit zdarmo atd.Ano prectu si podminky jak je to stim zdarma a tam je uvedeno zaregistrujes zkusis a musis si hlidat tech 14 dni a pak ti prijde slozenka a platis.Tomu se rika vycuranost zadne tyden a pak te odstrihnou.Takze digitalni distribuce zas bude nejaka ceska specialitka.Do kina bych sem tam zaselkdyby bylo na co.Ted bylo par zajimavych filmu ale muzu ti rict na rovinu 150 kc je dost penez pro me
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 16:35:17

Nemáte někdo zkušenosti s Netflixem a změnů IP adresy?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 21:50:55
avatar
tak fungovat to možná bude, ale v souladu s podmínkami to rozhodně nebude...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 19:30:48

To je pecka. My vsichni zcela nebo zcasti zaplatime z nasich dani film ktery je pro drtivou vetsinu spolecnosti uplne zbytecny a borec jeste vysoudi pul mega. Tomu rikam byznys. Na co hakovat v praci nebo se snazit podnikat za svoje? Prece staci vzit prachy od nas vsech a jeste na tom neco vysoudit. Jo holt to je podnikani. Ne jako ti "blbci" kteri makaj a vytvarej hodnoty za svoje a jeste je stat oskube aby mohl podporit tyhle prizivniky.
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 19:55:09

Souhlasím s posledním odstavcem.
Taková velká reklama a za ty prachy... neber to.
eXp10it [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 22:07:54
avatar
Za stav ve kterém se nacházíme si můžeme sami a nemá cenu nadávat. Je jen hrstka lidí, která je ochotna platit autorům.

I kdyby byl Áčkový film originál ke stažení ve 4K rozlišení za 10,-Kč tak se vždycky najde "podnikatel s úložnou", který ho bude rozkostičkovaný prodávat za 5,- Kč a my si ho rádi koupíme.

Proto se domnívám že právě výpalné jak je nastavené teď nebo jiná forma (něco jako je poplatek za TV) je v našem banánistánu jediná cesta jak ukázat že i jeho obyvatelé kteří tupě hledí v lídlu do regálu aby našli magické slovo "akce" si autory cení...
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 14:03:49

Jando, Jando, tohle jsou jenom hloupé řeči.
Autorům je ochotno platit lidí víc než dost, ale Pijavicím, čti např. OSA, by digitální distibuce zlomila vaz, takže dělají vše pro zachování současného stavu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 19:07:30
avatar
Autorovi klidně zaplatím. Ale přímo na ruku (na účet) Ne nějaké/mu buzerantovy či buzerancké distribuci které shrábne stejně skoro vše a autor dostane skoro prd.
Nejvíce distributoři ojebávaj hudební autory. Tam to nemá cenu ani kupovat a je mnohem lepší a výhodnější pro autora jít na koncert.

Distributoři nechcou jít do digitální distribuce protože jim to necálně tolik jak teď a museli by přistoupit na spoustu podmínek do kterých se jim nechce a to nejdůležitější je že by neměli tolik soukromí při distribuci pro ojebávání.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-10 07:56:19

Vzdycky kdyz se objevi nejaka "svata" organizace hajici neci prava (i kdyz puvodni myslenka je treba dobra) jako odbory OSA a podobne svine, tak se to nakonec zvrhne a i ti co maji byt "chraneni" na to doplati.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 09:11:22
avatar
Nejvíc se stahuje tam, kde na to lidé nemají nebo oficiální distribuce jim nevyhovuje s jejimi přiblými ochranami, reklamami, licencemi, které chrání jen distrubutora či autora, ale zákazník nemá žádné práva. Jedná se na 99.99% nevýhodnou smlouvu na úkor zakazníka. A proti tomu mohou udělat zakazníci jen toto - nekupovat a maximálně si to sehnat v jiné formě, která jim vyhovuje. V každém případě na tom vydělají v kinech tolik peněz, že nějaké stahování by jim mohlo být u ...! Ale není, protože jsou hamižní
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 275x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 194x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6