Activision Blizzard opouští PC gaming Aliance – herní vývoj je veškerý žádný! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 14 April 2009
alt Minulý rok vytvořená herní aliance pro koordinaci hraní na PC, dostává vážné trhliny.

 

Jeden z významných a zakládajících členů vystoupil. Blizard opustil alianci kvůli vysokým finančním nákladům, které se prý nedaly ospravedlnit. Samozřejmě je to docela dost velká ztráta, protože Blizzard je pro PC herní trh zcela klíčový. Ve sdružení tak zůstávají Intel, AMD, Microsoft, Epic a další. Nicméně ukončení aktivního členství Blizzardu v PCGA prý neznamená, že by Blizzard na PC nějak zanevřel, pouze neviděl za investicemi do této aliance nějaké výsledky.

Upřímně řečeno, plně jej chápu. Téměř rok od ustanovení aliance nevidíme žádné hmatatelné výsledky. Technologický pokrok na poli PC her se dávno zastavil. DX10.1 se využívá sporadicky většinu jeho možností vývojáři vůbec neobjevili. Tesslaci nepoužívá žádná hra, taktéž nějaký rozvoj fyzikálních výpočtů je sporadický a rozhodně nijak koordinovaný. Na pokročilých DX10 a dkonce DX10.1 grafikách, které tu jsou s námi už dva roky, trápíme zastaralé DX9 hry, maximálěn využívajících pár stěží postřehnutelných světelných efektů z DX10.

Celkově to nevypadá, že by PC herní aliance za poslední rok vůbec něco udělala. Když se podíváme, jaké firmy za tímto sdružením stojí, je to opravdu smutná skutečnost. A když už Blizzard vystoupil z Aliance, je očividné, že spolupráce, pokud vůbec nějaká je, nemá žádné výsledky. Je to smutné, PC hraní není téměř vůbec podporováno a může se jen smutně koukat, jak se uměle vytvořenému konzolovému trhu dostává pozornosti a široké podpory. Těsně před zavedením DX11 to není směrem k technologickému vývoji na poli her vůbec dobrý signál. PCGA je evidentně v krizi …myslím, že je na čase aby se velcí hráčo konečně propudily z letargie. Kam se kruci poděl veškerý herní vývoj?

Zdroj: Bit-tech.net

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 16:36:01

nech si vystupuju odkial chcu.. ale nech uz vydaju starcraft..
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 16:43:44
avatar
mno, tak snad casem. jen snad nebudem muset cekat az pokat nepridou lepci a novejsi konzole ktere zvladnou lepsi grafiku. to by bilo vazne skoda. clovek si rika ze je skdoa kupovat az novej hardware pri hrach na jedno kopyto kdyz snad jedina hra kdy vyuzije clovek naplno svou grafiku je Crysis. tohle je vazne skoda
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 17:10:35

A S:Clear Sky
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 17:29:04
avatar
A 3D mark.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:11:40
avatar
nesouhlasím s tím že by clovek svou grafiku naplno vyuzil u Crysis. Crysis je sice síleně náročná hra, ale porád jde jen o DX9.0c hru a v DX10 má přidáno jen pár efektů. Pořád ale jde o čistokrevnou DX9 hru. Takže výkon své grafiky sice u teto hry vyuzijes, ale uz nevyuzijes technologie, kterými tvá grafika disponuje.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2009-04-14 16:38:38

Škoda mluvit, to měli už dávno rozpustit, jediná zmínka byla o PCGA, když vznikla, teď když ji opustil blizz a poslední bude o rozpadu, vážně by mě zajímalo co vlastně udělali? Vůbec nic.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 22:25:28
avatar
Pokud je mi známo, aliance stojí za vydánim Mass Effectu na PC. I přesto, že sem ho měl už v době vydaní na X360, tak tohle vnímám jako velký krok a rozšíření této skvělé hry mezi širší herní publikum.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 12:34:25

Tak jestli je to co říkáš pravda, tak jim patří můj velký dík, protože Mass Effect zrovna teď hraju a patří k tomu minimu her co se dají označit za špičkové. Ale i přes tuto informaci .. zkrátka jedna vlaštovka jaro nedělá a protlačení jedné hry je dost málo na takové sdružení společností a navíc za tu dobu.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 17:08:00

V clanku schazi pojmenovani problem. Problemem totiz je ze DX 10 - 10.1 jsou jen pro Win VISTA.
A priznam se abych si koupil nove WIN jen proto abych mohl hrat prakticky stejnou hru pro DX 10???
To bych musel bejt blazen.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 17:34:26
avatar
Problem neni tolik ve Windows jako spíš v konzolích, se kterými se vždy po jejich vydání na několik let zastavý z velké části pokrok.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 18:17:41
avatar
problem je prave nejvetsi ve windows a v piratech. kterej vyvojar ti bude delat hry pro hrace s win vista, kterych prinejlepsim 20% a dalsich 80-90% z nich si hru stejne stahne?
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 18:55:59
avatar
Všetci máte pravdu, problémom je DX10 iba pre vistu, problémom sú konzole, problémom sú taktiež piráti. Treba ale dodať, že problémom sú taktiež "ochrany" premrštené ceny a klesajúca kvalita. Všetky tieto veci majú jedno spoločné, a to je nenažranosť. Nenažranosť velkých molochov a monopolov. Každý chce maximalizovať zisk pre seba a verí že ostatní mu v tom budú pomáhať a triasť pravačkou. Nenažranosť Microsoftu, nenažranosť vydavateľov a úplné ignorovanie hráčov. To je problém.
Wade23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 10:06:15

a myslis ze na konzolich se nepirati? podle me uplne stejne jako na PC..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:14:24
avatar
tak to je omyl. Na PC je až 70-80% pirátské kopie u konzolí to nedá ani 20%. Konzoli si lidi kupují dopředu s vědomím, že si budou kupovat hry.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 17:21:50
avatar
sakra , Intel a Epic maju tolko penazi , ze sa im ziadny vyvoj resp. ziadna snaha a investicia o navratenie PC platformy do popredia nechce - SU PAZRAVY !!! Kludne by si mohli v spolupraci s vyvojarmi vytvorit vlastny herny Engine - by INTEL , AMD , nVIDIA - ktory by na PC slapal ako hodinky a nemusela by sa robit zbytocne optimalizacia pre dalsie "mensie" firmy by to bol len prinos ..
jedine nVIDIA "krachujuca" musi prispievat vyvojarom , aby niektore hry co boli iba na konzoly boli aj na PC
Je to smutne !
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 19:48:58
avatar
No stejně je Hraní na PC do Budoucna Mrtvé..Od té doby až se bude výrábět ke Konzolím Myš a Klávesnice podporovaná výrobci her a Softwaru tak jsou hry na PC v .... No a to se asi stane s další generací že
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 20:16:29
avatar
Hry na konzole? Vždyť ty lepší jsou jen nepovedené předělávky z PC, zbytek jsou naprosté a nezáživné tuctovky.

On ten problém je totiž v tom, že už dlouho tady nebyla žádná herní revoluce. Neustále se jen recyklují jednotlivé herní modely, opravdové příběhy hry aby taky na prstech spočítal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 20:27:41
avatar
a to si zjistil kde? vetsina pc her je dnes predelavkou z xboxu.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 21:55:25
avatar
:-) asi hraju jiné hry než ty :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 07:43:36

Naprosta vetsina multiplatformnich her jsou predelavky z konzoli na PC. Vychazi se z toho, ze trva dele rozsirit warezovou kopii hry mezi konzolisty nez mezi PC hrace. I to je jeden z duvodu, proc se dela prvni konzole a a az pote PC i u treba Micrsoft Games. Na konzolove verzi zkratka vydelas vice, proto se na ni soustredi vice.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 07:39:48

Téměř každá hra, která dnes vyjde, tak vyjde na konzoli a teprve poté je předělána na PC.

Takže by mě zajímalo, jaké hry hraješ, když jsou dle tebe nejprve na PC (samozřejmě takové existují, ale je jich minimum).
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:17:06
avatar
Například strategie, které se na konzole téměř vůbec nevydávají, stejně jako třeba závodní či letecké simulátory. Ale jsou tu pořád i nějaké ty stříleřky co jsou jen na PC
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-14 22:22:03
avatar
tak ja sa ani nedivim ze su neni dx10 hry ved nato po tych rokoch neni grafika staci si len zapnut tie svetielka a tieniky pod dx10 a fps ide krasne dolu
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 07:38:31

Uměle vytvořený konzolový trh, heh, to je zase hlod měsíce.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 07:48:52

To jo, to je neuveritelny. Tohle snad nemuze myslet nikdo vazne. Opet jako u clanku o konzolovem hrani bych doporucil si neco nastudovat. Konzole jako herni stroje zde byli drive nez PC jako herni stroje! I kdby jsi je DD zrusil, znova se vynaleznou protoze je proste jednodusi a prijemnejsi zasunout placku, catridge ci cokoliv jineho a hrat. PC je viceucelovy stroj a sve vyuziti ma rovnez, ani jedno se navzajem nevylucuje a dokonce ani neohrozuje. Na PC budou stale vznikat kvalitni tituly, stejne jako na konzole. Vy tady stale brecite jak je to se hranim spatne a spis mi prijde, ze jste se hrozne namlsali a ted uz vam bezna davka proste nestaci.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 09:02:17

Mi spíše příjde, že zdejší odpůrci konzolí vidí jediný možný pokrok u her v jejich technickém zpracování a nic jiného. Přitom každá graficky lepší hra je jen tupá blbost, která zabaví na pár hodin a je s tím potom šmitec.

Kdyby raději hráči místo na krásu grafiky hleděli u her na hratelnost, zábavnost, atmosféru, příběh, atd, atd. Ale to tady ne, jak má hra trochu zastaralejší grafický efekt, tak je to blbost nějvětší a platforma pro tuto hru je zlo, které brzdí rozvoj.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 09:54:02
avatar
Přesně tak. Jestli si někdo myslí, že hraní na PC zachrání nějaký DX 11 nebo Dx 10.1, tak je to trouba.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:07:05
avatar
No jo. Jenže dnes u her hlavně chybí ta hratelnost, zábavnost, atmosféra, příběh, atd, atd. A k tomu ještě tu není už ani to technické zpracování. (když už je to holt blbost, tak ať se na to aspoň pěkně kouká)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 09:02:39

tiez as mi zda, ze vyvoj siel isty cas rychlo dopredu a zrazu nastal utlm a uz je zle.. na dobre sa rychlo zvyka.. ale dufajme, ze s prichodom DX11 pridu nove graficke orgie..
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 12:11:21
avatar
Tak část problému bude i možná v tom, že jediná podpora DX10 je zatím na Win Vista, které prostě jsou, takové jaké jsou. A jelikož kvůli tomu stejně hodně hráčů hraje na XP, které oficiálně jedou s DX9.0c, tak není tlak ohledně nějakého dalšího posunu vpřed.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 953x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 666x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1064x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1577x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1391x
Komentářů: 7