Minulý rok vytvořená herní aliance pro koordinaci hraní na PC, dostává vážné trhliny.
Jeden z významných a zakládajících členů vystoupil. Blizard opustil alianci kvůli vysokým finančním nákladům, které se prý nedaly ospravedlnit. Samozřejmě je to docela dost velká ztráta, protože Blizzard je pro PC herní trh zcela klíčový. Ve sdružení tak zůstávají Intel, AMD, Microsoft, Epic a další. Nicméně ukončení aktivního členství Blizzardu v PCGA prý neznamená, že by Blizzard na PC nějak zanevřel, pouze neviděl za investicemi do této aliance nějaké výsledky.
Upřímně řečeno, plně jej chápu. Téměř rok od ustanovení aliance nevidíme žádné hmatatelné výsledky. Technologický pokrok na poli PC her se dávno zastavil. DX10.1 se využívá sporadicky většinu jeho možností vývojáři vůbec neobjevili. Tesslaci nepoužívá žádná hra, taktéž nějaký rozvoj fyzikálních výpočtů je sporadický a rozhodně nijak koordinovaný. Na pokročilých DX10 a dkonce DX10.1 grafikách, které tu jsou s námi už dva roky, trápíme zastaralé DX9 hry, maximálěn využívajících pár stěží postřehnutelných světelných efektů z DX10.
Celkově to nevypadá, že by PC herní aliance za poslední rok vůbec něco udělala. Když se podíváme, jaké firmy za tímto sdružením stojí, je to opravdu smutná skutečnost. A když už Blizzard vystoupil z Aliance, je očividné, že spolupráce, pokud vůbec nějaká je, nemá žádné výsledky. Je to smutné, PC hraní není téměř vůbec podporováno a může se jen smutně koukat, jak se uměle vytvořenému konzolovému trhu dostává pozornosti a široké podpory. Těsně před zavedením DX11 to není směrem k technologickému vývoji na poli her vůbec dobrý signál. PCGA je evidentně v krizi …myslím, že je na čase aby se velcí hráčo konečně propudily z letargie. Kam se kruci poděl veškerý herní vývoj?
mno, tak snad casem. jen snad nebudem muset cekat az pokat nepridou lepci a novejsi konzole ktere zvladnou lepsi grafiku. to by bilo vazne skoda. clovek si rika ze je skdoa kupovat az novej hardware pri hrach na jedno kopyto kdyz snad jedina hra kdy vyuzije clovek naplno svou grafiku je Crysis. tohle je vazne skoda
nesouhlasím s tím že by clovek svou grafiku naplno vyuzil u Crysis. Crysis je sice síleně náročná hra, ale porád jde jen o DX9.0c hru a v DX10 má přidáno jen pár efektů. Pořád ale jde o čistokrevnou DX9 hru. Takže výkon své grafiky sice u teto hry vyuzijes, ale uz nevyuzijes technologie, kterými tvá grafika disponuje.
Škoda mluvit, to měli už dávno rozpustit, jediná zmínka byla o PCGA, když vznikla, teď když ji opustil blizz a poslední bude o rozpadu, vážně by mě zajímalo co vlastně udělali? Vůbec nic.
Pokud je mi známo, aliance stojí za vydánim Mass Effectu na PC. I přesto, že sem ho měl už v době vydaní na X360, tak tohle vnímám jako velký krok a rozšíření této skvělé hry mezi širší herní publikum.
Tak jestli je to co říkáš pravda, tak jim patří můj velký dík, protože Mass Effect zrovna teď hraju a patří k tomu minimu her co se dají označit za špičkové. Ale i přes tuto informaci .. zkrátka jedna vlaštovka jaro nedělá a protlačení jedné hry je dost málo na takové sdružení společností a navíc za tu dobu.
V clanku schazi pojmenovani problem. Problemem totiz je ze DX 10 - 10.1 jsou jen pro Win VISTA.
A priznam se abych si koupil nove WIN jen proto abych mohl hrat prakticky stejnou hru pro DX 10???
To bych musel bejt blazen.
problem je prave nejvetsi ve windows a v piratech. kterej vyvojar ti bude delat hry pro hrace s win vista, kterych prinejlepsim 20% a dalsich 80-90% z nich si hru stejne stahne?
Všetci máte pravdu, problémom je DX10 iba pre vistu, problémom sú konzole, problémom sú taktiež piráti. Treba ale dodať, že problémom sú taktiež "ochrany" premrštené ceny a klesajúca kvalita. Všetky tieto veci majú jedno spoločné, a to je nenažranosť. Nenažranosť velkých molochov a monopolov. Každý chce maximalizovať zisk pre seba a verí že ostatní mu v tom budú pomáhať a triasť pravačkou. Nenažranosť Microsoftu, nenažranosť vydavateľov a úplné ignorovanie hráčov. To je problém.
sakra , Intel a Epic maju tolko penazi , ze sa im ziadny vyvoj resp. ziadna snaha a investicia o navratenie PC platformy do popredia nechce - SU PAZRAVY !!! Kludne by si mohli v spolupraci s vyvojarmi vytvorit vlastny herny Engine - by INTEL , AMD , nVIDIA - ktory by na PC slapal ako hodinky a nemusela by sa robit zbytocne optimalizacia pre dalsie "mensie" firmy by to bol len prinos ..
jedine nVIDIA "krachujuca" musi prispievat vyvojarom , aby niektore hry co boli iba na konzoly boli aj na PC
Je to smutne !
No stejně je Hraní na PC do Budoucna Mrtvé..Od té doby až se bude výrábět ke Konzolím Myš a Klávesnice podporovaná výrobci her a Softwaru tak jsou hry na PC v .... No a to se asi stane s další generací že
Hry na konzole? Vždyť ty lepší jsou jen nepovedené předělávky z PC, zbytek jsou naprosté a nezáživné tuctovky.
On ten problém je totiž v tom, že už dlouho tady nebyla žádná herní revoluce. Neustále se jen recyklují jednotlivé herní modely, opravdové příběhy hry aby taky na prstech spočítal.
Naprosta vetsina multiplatformnich her jsou predelavky z konzoli na PC. Vychazi se z toho, ze trva dele rozsirit warezovou kopii hry mezi konzolisty nez mezi PC hrace. I to je jeden z duvodu, proc se dela prvni konzole a a az pote PC i u treba Micrsoft Games. Na konzolove verzi zkratka vydelas vice, proto se na ni soustredi vice.
Například strategie, které se na konzole téměř vůbec nevydávají, stejně jako třeba závodní či letecké simulátory. Ale jsou tu pořád i nějaké ty stříleřky co jsou jen na PC
tak ja sa ani nedivim ze su neni dx10 hry ved nato po tych rokoch neni grafika staci si len zapnut tie svetielka a tieniky pod dx10 a fps ide krasne dolu
To jo, to je neuveritelny. Tohle snad nemuze myslet nikdo vazne. Opet jako u clanku o konzolovem hrani bych doporucil si neco nastudovat. Konzole jako herni stroje zde byli drive nez PC jako herni stroje! I kdby jsi je DD zrusil, znova se vynaleznou protoze je proste jednodusi a prijemnejsi zasunout placku, catridge ci cokoliv jineho a hrat. PC je viceucelovy stroj a sve vyuziti ma rovnez, ani jedno se navzajem nevylucuje a dokonce ani neohrozuje. Na PC budou stale vznikat kvalitni tituly, stejne jako na konzole. Vy tady stale brecite jak je to se hranim spatne a spis mi prijde, ze jste se hrozne namlsali a ted uz vam bezna davka proste nestaci.
Mi spíše příjde, že zdejší odpůrci konzolí vidí jediný možný pokrok u her v jejich technickém zpracování a nic jiného. Přitom každá graficky lepší hra je jen tupá blbost, která zabaví na pár hodin a je s tím potom šmitec.
Kdyby raději hráči místo na krásu grafiky hleděli u her na hratelnost, zábavnost, atmosféru, příběh, atd, atd. Ale to tady ne, jak má hra trochu zastaralejší grafický efekt, tak je to blbost nějvětší a platforma pro tuto hru je zlo, které brzdí rozvoj.
No jo. Jenže dnes u her hlavně chybí ta hratelnost, zábavnost, atmosféra, příběh, atd, atd. A k tomu ještě tu není už ani to technické zpracování. (když už je to holt blbost, tak ať se na to aspoň pěkně kouká)
tiez as mi zda, ze vyvoj siel isty cas rychlo dopredu a zrazu nastal utlm a uz je zle.. na dobre sa rychlo zvyka.. ale dufajme, ze s prichodom DX11 pridu nove graficke orgie..
Tak část problému bude i možná v tom, že jediná podpora DX10 je zatím na Win Vista, které prostě jsou, takové jaké jsou. A jelikož kvůli tomu stejně hodně hráčů hraje na XP, které oficiálně jedou s DX9.0c, tak není tlak ohledně nějakého dalšího posunu vpřed.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!